Odlehčení setrvák-řemenice =>probémy

prohledat
121 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 30.07.2007 do 03.11.2010, založil/a Discovera
řadit dle data
21:43:59
03.11.2010
Honza_t
-> afro100: čerstvě vyvážený 1 3
20:43:46
03.11.2010
MOLSO
-> afro100: 3 3
20:42:16
03.11.2010
afro100
ked odlachcovat, tak fsecko ne.e ?
zvětšit Odlehčení  setrvák-řemenice =>probémy - obrázek od afro100 vložen 03.11.2010 20:42:16
20:22:43
03.11.2010
matisek
-> Alenka:
Tak pre tých čo si do toho zotrovačníku ukladajú energiu to asi je komfort3 Pre mna tiež nie.
20:12:38
03.11.2010
Alenka
-> matisek: to ale neni zadnej komfort, to jen ten motor sam sobe podepisuje ortel smrti v rukou hardcore kolenovrta, ja beru komfort jako klasicke NVH, ktere se s odlehcenim setrvacniku podlemne nijak nezmenilo.
19:44:18
03.11.2010
Jarda/felda
já mam taky odlehčenej 5 na 1.4 beztak se převrtával a vyvažoval tak proč ho nevzít 1 má přesně 6kg z původních 7.4kg
16:11:18
03.11.2010
Honza_t
Tady hlavně každej vytáhne že se do něj naakumuluje energie, jenže to je takový zavádějící. On i když se nějakou rychlostí točí a přidáme plyn, tak je pořád brzda. Energii vrací až když motor začne zpomalovat. A pravda je, že to pak skoro nevyužijem. Hlavně ve městě, když se jezdí po rovině a pořád se zastavuje a rozjíždí je to akorát žrout paliva.
16:01:25
03.11.2010
matisek
-> Alenka: Ja stebou súhlasím sam tu obhajujem že zotrovačník musí brať energiu ale k tomu komfortu to je pre každého niečo iné.Niekto sa rád doplazí na vrch kopca z už skapínajúcim motorom a povie že mu v tom pomohol zotrovačník a považuje to za pohodlnejšie.Ja račej podradím a som rád že nemusím znova roztáčať ten neodlahčený zotrovačník.Takto nejak sme to mysleli s tím komfortom,proste to je pre každého niečo iné.
13:29:48
03.11.2010
vhml
-> Evž@: však takhle fungoval mechanickej KERS ve formulích. Při brždění to roztáčelo setrvák, kterej jsi na rovince připojil k motoru.
12:50:47
03.11.2010
fidelmc
-> Alenka:

Virt je na debatu ke kave dobrej:)
09:50:53
03.11.2010
Evž@
-> vhml: setrvák jako mlýnské kolo by taky nebyl špatný....roztočíš v brně a jedeš až do prahy zadarmo
09:38:22
03.11.2010
vhml
Já bych odlehčoval. Kecy o tom, že energie vložená do setrvačníku se neztratí, ale naakumolovaná se nám vrátí, jsou hezké, ale kdy se mi vrátí? Až budu brzdit? K čemu mi v tu chvíli bude? A tak jsem si nabil setrvák energií, kterou následně spálím v brzdách. Zbytečná zátěž jak pro motor, tak brzdy...

upraveno 1x, naposled 03.11.2010 09:39:26
09:21:00
03.11.2010
Alenka
Ti co tady kazi o snizenem komfortu jizdy s lehkym setrvacnikem a jeho zanedbatelnem vlivu na akceleraci by se mozna meli na chvili zvednout od internetu a jit si svoje teorie vyzkouset v praxi, protoze racionalni argumenty ani zkusenosti z praxe evidentne jejich pevnou viru ve vlastni pravdu nemaji sanci ohrozit :D

Mam s lehkym setrvacnikem najeto uz ke 100,000km a komfort jizdy je naopak vyssi, protoze neradim jako slimak, takze rychlejsi pokles otacek je pro mne vyhodou a volnobeh je naprosto pravidelny, takze nevim, kde bych mel nejaky diskomfort pozorovat.
Stejne tak zrychleni na 1. 2. 3. kvalt bylo merite rychlejsi (sice o malo, ale bylo) a vubec byla s motorem prijemnejsi prace, protoze rychleji reagoval na nahle pridani plynu jak pri zatezi, tak pri meziplynu, takze za mne odlehcenemu setrvacniku rozhodne ANO, at si Dusan Fiser nebo i samotny Buh vykladaji co chteji :)
07:09:34
03.11.2010
Eidy
-> matisek: Stejně jako valivej odpor pneumatik celý auto.
01:12:45
03.11.2010
Honza_t
-> Eidy: Přesně jak řekl matisek, -to je kompresí, to neni dobré přirovnání. Spočítal jsem 6Nm - jestli jsem se nesekl, tak je to víc než dost aby to bylo znát. Zrychlení se těžko odhaduje, když to vemu podle svojí feldy tak by to mohlo bejt 0,4 - 0,6s z 0 na 100, ale to už opravdu střílim. Ale v řádu desetin vteřiny to bude, na to abys nakopal někoho na sprintu to stačí a v normálním provozu se taky hodí.
upraveno 1x, naposled 03.11.2010 01:21:19
00:55:41
03.11.2010
matisek
-> Eidy: Kompresia to brzdí ked vypneš motor.
00:51:12
03.11.2010
Eidy
Tak já to zkusím říct jinak.
Ano, odlehčený setrvačník pomůže zlepšit zrychlení auta. Ať už se sériovým motorem nebo upraveným. Otázka je o kolik ms a jestli to tedy má smysl. Energie se do setrvačníku schová a když ji potřebujeme tak na nás vykoukne a pomůže. Ale vzhledem ke hmotnosti/energii auta je dost malá. Přece když zdechnu motor, tak se netočí ještě minutu, ani půl. Prakticky hned se zastaví z volnoběhu a z vysokých otáček během 2-3 vteřin. Takže pokud ta energie dokáže otéčet jedním motorem po tak krátkou dobu, jak moc (málo) napomůže (zabrání) ve změně pohybu celého auta? Pramálo. Pro sériový motor je to placebo efekt.
00:44:40
03.11.2010
Honza_t
-> matisek: Naprosto souhlasím. Taky buď chceš komfort, nebo sportovní jízdu. Opět platí něco za něco, jako univerzálně u všeho co se aut týče.
00:39:05
03.11.2010
matisek
-> Honza_t: No ved ono je to tak na nejaké účeli sa to hodí na iné zasa nie ale perpetum mobile ten zotrovačník neni na jeho roztočenie treba energiu a tá niekde musí zmiznúťa zotrovačnosť má aj tak sama o sebe klesajúcu tendenciu takže z hladiska výkonu je lepšie ked je lahší.Ovšem komfortu to moc nepridá.
00:25:36
03.11.2010
Honza_t
Takže jsem to zkusil spočítat. Uvažoval jsem váhu 4kg -tedy setrvačnou sílu 40N, na rameni 15cm -teď z hlavy nevím kolik má setrvák poloměr ale od oka by to mohlo tak bejt. Teda vyšlo mi 6Nm - to je síla, kterou setrvačník odlehčený o 4kg ve vzdálenosti 15cm od středu neveme motoru z akcelerace oproti sériové váze. Tedy vyplívá z toho že budeme mít na akceleraci o 6Nm víc. Aby mě někdo nechytal za slovo a podobně, tak říkám, že s maximálním kroutícím momentem to nemá nic společnýho, ten se nehne.

No horší bude až přijde kopec a motor nebude mít sílu ho na danou rychlost vyjet. Setrvačník nebude mít takovou snahu udržet rychlost a auto spomalí rychleji. To bude těch 6Nm zase chybět
upraveno 1x, naposled 03.11.2010 00:31:06
00:13:01
03.11.2010
matisek
Samozrejme že zo zvyšovaním vahy auta bude ten rozdiel stále menej znatelný ale to by sa na to dalo pozrieť aj inak.Určiťe uznáte že keby mal ten zotrovačník 1000kg že by sa asi zle tomu motoru rozbiehalo.
00:10:53
03.11.2010
Honza_t
-> m8rinek: No to je právě ta chyba. Zanedbatelná ta síla proti zátěži není. Ono to sice vypadá že auto má tunu, setrvák 8 kilo. Jenže převody to motoru krutě ulehčí, ale od setrváku mu neulehčí nic a ještě s nim musí z 800 otáček najednou točit třeba 3000 nebo víc, to je nějaká síla působící proti
00:07:10
03.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
havlik ma recht. Kdyz potahnes tatru, tak to nepoznas, pokud budes mit 200kg formulku tak jo.
00:01:59
03.11.2010
m8rinek
-> Honza_t: jenže síla, kterou působí setrvačník je oproti zátěži minimální, uplatňuje se tedy jen v chodu ,,na prázdno,, při zátěži je zanedbatelná....
upraveno 1x, naposled 03.11.2010 00:02:40
23:57:39
02.11.2010
Honza_t
-> havlik: právě že ne - proti chodu motoru s težším setrvačníkem působí vetší síla, právě ta jeho větší setrvačnost zůstat v konstantních otáčkách
23:52:32
02.11.2010
havlik
já sem asi natvrdlej ale jak může jít motor s lehčim setrvačníkem rychleji do otáček nežli motor s normálnim setrvačníkem pokud na oba bude působit stejná zátež. Neberuli prokluz spojky a ruzne dalsi ztrati proste pusobi na oba konstatní sila proti chodu motor. Jakej bude rozdíl tisícina sekundy?
23:47:30
02.11.2010
Honza_t
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No tak jsem rád že jsme se domluvili 6
23:46:25
02.11.2010
Honza_t
-> m8rinek: teď si napsal uplně to samý co já - zmenšíš sílu působící proti akceleraci a výsledkem je akcelerace vyšší. My se tu bavíme jenom o akceleraci, o tom že to zvýší výkon jsem nic neřekl, a je to taky blbost.
upraveno 1x, naposled 02.11.2010 23:46:55
23:44:14
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Honza_t 02.11.10 23:39:19: To uz zni rozumneji.
23:39:57
02.11.2010
m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já nic, já budu mít dynamiku až v příštim semestru dá li pán bůh.

Jediné co jako laik můžu říct, je že setrvačník díky svému momentu setrvačnosti udržuje motor v pravidelném chodu. Druhá strana mince je to, že moment setrvačnosti působí proti akceleraci, snížením jeho hmotnosti ať kdekoli snížíme moment setrvačnosti(o kolik dle rozsahu odlehčení), čímž získáme pouze a jenom menší sílu působící proti akceleraci. Nic co by zvyšovalo výkon...
23:39:19
02.11.2010
Honza_t
-> m8rinek: ale o tom přece mluvím celou dobu - výkon nezvýšíš, ale usnadníš motoru práci - roztočí se rychleji=větší akcelerace
-maximálka se nezmění
23:35:37
02.11.2010
Honza_t
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Setrvačník slouží k usnadnění rozjezdu, zejména v kolonách i bez přidání plynu. Zároveň slouží jako ochrana klikovky před rázy při řazení ale hlavně pomáhá překlenout dobu kdy je po expanzi v jednom válci a ceká se na druhou v dalším, tedy defakto umožňuje motoru nízkej volnoběh. Takže ne, nějakej tam být musí. U osmiválců už neni skoro žádnej, slouží jen jako styčná plocha pro spojkovej kotouč, klikovka je tam těžká dost.
Nevím co je tak těžkýho pochopit na tom, že mít v autě setrvačník kterej musím roztočit na 5000 otáček je to samý jako když mám v autě o dva lidi navíc.
23:33:13
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: Nerad mechanikovi. To je prece odbornik, tak to musi vedet. Sice pak treba meni spojku a zapomene dat lozisko, ale to se stane i v lepsich rodinach.
23:27:30
02.11.2010
m8rinek
-> Honza_t: v zásadě nemáš pravdu, zkus aplikovat zákon o zachování energie, aneb energii co do setrvačkníku uložíš, ti on zase odevzdává...

O zvýšení výkonu či, kroutícího momentu nemůže být řeč, jen se rychleji dostaneš do vyšších otáček, kde je kroutící moment obvykle vyšší...
23:26:30
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Honza_t: Pises jak tatar 1 Podle tebe by zas bylo nejlepsi dat setrvak doriti? A pritlacak taky neco vazi, ten bychom mohli dat taky pryc.
23:23:35
02.11.2010
Honza_t
-> Matthes, záškodník z TechWebu: řeknu to asi takhle. Byl jsem varován že se na virtu nemám poštět do diskuzí, protože je to tu samej odborník co schodí hlavu o dva milimetry, pyčotáhnevocpodajakďas, a šup na rally. Teď už vim proč jsem to varování dostal 3
23:20:41
02.11.2010
Honza_t
-> havlik: Dobře, takže z toho co si psal logicky vyplívá, že bude lepší, když bude ještě těžší než v sérii. Jestli si to opravdu myslíš, je další diskuze zbytečná.
23:20:27
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Honza_t: Me by bylo nabliti si dat k nekomu takovymu opravit auto 3
23:16:16
02.11.2010
Honza_t
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
autotronik a automechanik, a to co tu vidim, z toho je mi na blití
23:13:22
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Honza_t: Dosazene vzdelani/praxe?
23:12:13
02.11.2010
havlik
-> Honza_t: 3 3 a ted tu o Karkulce
upraveno 1x, naposled 02.11.2010 23:12:33
23:11:47
02.11.2010
Honza_t
-> havlik: Ale jde líp do otáček pořád, i kdybys táhnul tatru. Ten setrvačník ti neroztáčí motor, ale motor setrvačník. O rozdílu setrvák/interiér asi takto: Jestli interiér váží přes 150 kilo tak leda, případně jestli máš odlehčenej setrvačník jen o kilo, dvě.
22:57:56
02.11.2010
havlik
-> Honza_t: motor jde líp do otáček na prázdnou rozhodně né pod záteží a že by mi auto mnohem líp jelo s odlehčenym setrvák se říct nedá ale vyházenym interierem to znát je
22:44:52
02.11.2010
Honza_t
fidelmc 02.11.10 19:54:32 napsal:
Odlehceni setrvaku a remenice-na akceleraci nema vliv-odlehceni auta ma
vliv
Pri odlehceni setrvaku/remenice ti driv spadnou otacky motoru, to se dela, abys
mohl rychleji zaradit a tim treba na okruhu nahnat nejakou tu sekundu nebo
desetinku sekundy. To v beznym provozu nepotrebujes. Hur se s tim pak
rozjizdi a je horsi kultivovanost chodu motoru na volnobeh. Pozitivum to ma,
kdyz chces na cervenou zvukem motoru oslnit nejakou pipinku na prechodu/po
prechodu3
To radeji nech vyvazit kliku a setrvak a svazit dily co jsou s klikou
spojeny


To byl doufám jen vtip. Odlehčení čehokoli rotačního na vozidle má několikrát větší vliv na akceleraci než odlehčení zbytku (když vemu stejnou hmotnost samozřejmě). Zvlášť setrvák s ramenem několik desítek centimetrů má vliv (ano, jestli to někdo nepochopil tak záleží kde se na něm ubírá - když uberu 2 kila uprostřed, nestane se skoro nic, uberu 2 kila na obvodu a to bude jiný kafe). Motor jde rychleji do otáček=větší akcelerace. Jestli mi to chce někdo vymluvit, tak ať mi vysvětlí kam se ty otáčky ztratí. Jestli neklouže spojka tak neni kam. Kultivovanost chodu se na volnoběh zhorší, to jo, ale když to neni extrém odlehčení tak to nic neni.
22:16:05
02.11.2010
matisek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No tak to dá rozum že len kôli odlahčeniu zotrovačníka rozoberať motor z vydinou závratného výkonu je megablbosť ale tam už ide o to čo kto od toho motoru chce a ako ho chce používať,otom som ale pôvodne nepisal s tím suhlasím.
22:08:42
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> matisek: No dobre, tak muzem pripustit, ze to bude mit nejakou vyhodu, ovsem 0,00prd. A za to to nestoji... Motor se ma upravovat celej a ne mu kus uriznout.
22:02:36
02.11.2010
matisek
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
To môžeš mať kludne pravdu ale čítal som tu že to nepomôže vôbec a to pravda jednoducho nemôže byť.Otázka toho či sa to oplatí atd. to je zas iná vec.
22:02:04
02.11.2010
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já jezdím bez sedaček :-D vlastně co tam bej nemusí tam není včetně víka kastlíku :-D a funguje to ;)))
22:00:47
02.11.2010
tonek.favo
-> matisek: myslím si, že když odlehčíš setrvák, tak na více méně seriovým motoru to asi moc význam nemá4
22:00:06
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> matisek: To je jednodussi vyhodit sedacky, to ti zlepsi zrychleni asi stejne.
Extreme Tyres