fidelmc 02.11.10 19:54:32 napsal:
Odlehceni setrvaku a remenice-na akceleraci nema vliv-odlehceni auta ma
vliv
Pri odlehceni setrvaku/remenice ti driv spadnou otacky motoru, to se dela, abys
mohl rychleji zaradit a tim treba na okruhu nahnat nejakou tu sekundu nebo
desetinku sekundy. To v beznym provozu nepotrebujes. Hur se s tim pak
rozjizdi a je horsi kultivovanost chodu motoru na volnobeh. Pozitivum to ma,
kdyz chces na cervenou zvukem motoru oslnit nejakou pipinku na prechodu/po
prechodu
To radeji nech vyvazit kliku a setrvak a svazit dily co jsou s klikou
spojeny
To byl doufám jen vtip. Odlehčení čehokoli rotačního na vozidle má několikrát větší vliv na akceleraci než odlehčení zbytku (když vemu stejnou hmotnost samozřejmě). Zvlášť setrvák s ramenem několik desítek centimetrů má vliv (ano, jestli to někdo nepochopil tak záleží kde se na něm ubírá - když uberu 2 kila uprostřed, nestane se skoro nic, uberu 2 kila na obvodu a to bude jiný kafe). Motor jde rychleji do otáček=větší akcelerace. Jestli mi to chce někdo vymluvit, tak ať mi vysvětlí kam se ty otáčky ztratí. Jestli neklouže spojka tak neni kam. Kultivovanost chodu se na volnoběh zhorší, to jo, ale když to neni extrém odlehčení tak to nic neni.