Odlehčení setrvák-řemenice =>probémy

prohledat
121 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 30.07.2007 do 03.11.2010, založil/a Discovera
řadit dle data
21:55:46
02.11.2010
matisek
Nechapem ako si niekto môže myslieť že odlahčenie zotrovačníku nič neprinesie a to si ako myslite že ho roztáča nejaká vyššia moc alebo čo?Na max výkon to mať vpliv asi nebude ale na akceleráciu určiťe ano,nato netreba vedieť o motoroch nič aby to bolo človeku jasné.Roztočiť kus železa na 5000 otačok predsa potrebuje nejakú energiu a tá z neba nespadne.Kolesá atd sa točia ovela menšími otáčkamy a pokial viem tak prekonanie odporu zotrovačnosti sa zvyšuje okrem iného aj z otáčkami.Viem že to zo škodovky neurobí ferrari ale povedať že to nemá žiadny učinok je blbosť.
21:54:59
02.11.2010
Evž@
-> red.bill: chceš závodit odlehčuj...nechceš nech být
21:43:24
02.11.2010
Kapřík
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ano přesně tak4
21:41:38
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kapřík: Ale je to tuning pyco, +25 RESPECT
21:39:26
02.11.2010
Kapřík
Jen taková vsuvka, když jsem stavěl ten svůj motor, dost jsem si o tom zjišťoval atd. a krom toho jsem taky vedl asi půlhodinový rozhovor s panem Dušanem Fišerem. Někteří možná znají co tento pán staví za motory. No když jsem mu popsal o co mi jde, odlehčování setrvačníku pro ty naše hujdy mi nedoporučoval. Prostě pro ty naše lehce poladěný motory a naše ježdění převážně v běžném provozu je to spíše ke škodě než k užitku4 Pro auta na závody už je to věc jiná4
21:23:48
02.11.2010
red.bill
-> Evž@: nevyzkoušíš nepoznáš, máš to nějak podložený nebo to je jen pocit??
20:36:21
02.11.2010
afro100
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ne.e, ja viem o tych autach dost, tymto koncim tuto nezmyselnu debatu, kto chce psa bit, kyj si vzdy najde ...
20:34:44
02.11.2010
fidelmc
-> afro100:
I tema odlehcenejma ojnicema neziskas vykon. To je dusledek svazovani ojnic ne? A vliv to ma na zivotnost motoru, teda nesmi se ty ojnice ubrat moc, aby se neohrozila zivotnost samotnych ojnic :)
20:32:31
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> afro100: Ulozenkovy motor po dedovi co ho netocil pres 2500rpm?3 Hehe ja sem hroznej 10
20:29:23
02.11.2010
afro100
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zrovna ty porovnavane motory boli oba OK, ten jeden je teda upraveny, a jeden je seriovka v ulozenkovom rapide, co ma cca 50 tis km ...
20:23:48
02.11.2010
fidelmc
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Presne tak, 2kg a to primo na klice nema zadny vliv na akceleraci celeho vozu. Teda jestli to nekdo nepocita k celkove vaze auta), za motorem je dalsich xy kg a to jeste zprevodovanejch, tim musi motor zacvicit!!! Nejake to 1-2kg primo na klice ho fakt netrapi. Jde jen o upravu spojenou s rychlim prerazenim a jak tu je psano , do bezneho provozu naprd
20:23:40
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> afro100: No dobre...
Jinak si trosku rejpnu. To, ze tato kamaradova 130 roznese seriovou 130 moc neznamena. Kolik seriovym 130 je v 100% stavu? (rika zaryty odpurce 130)
20:20:43
02.11.2010
afro100
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.11.10 20:18:09: ako raketa to nebude, ale predsaj len to je zivsie, dobry motor potrebuje 1000 malych vylepseni aby bol tym cim je, teda v konecnom dosledku to maly vyznam ma, nie velky ale ma, kamos ma stiahnuty zotrvak a remenicu + odlahcene ojnice na 130 a seriofku to roznese ...
20:19:58
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pedro boy: No ja nerikam ze vadi prehazovat tovarne vyvazeny setrvaky. Sam nemam origo. Jde o to olehceni bez vyvazeni, v tom vidim problem.
20:18:52
02.11.2010
Pedro boy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no tak možno že som vychytil tú správnu sériu ale ja som to spravil tak ako som opísal.Motor jazdím približne 2 roky , dávam mu poriadne zabrať , a doteraz sa kluke nič nestalo.Netvrdím že ostatný nemajú pravdu , ale ja si dávam za pravdu svoje čo už mám odskúšané.To že to treba vyvážiť ,vôbedz nedyskutujem , ale možem doporučiť túto variantu.Nič sa tomu nestane , keď to už pred tým jazdilo ako komplet.To že zhodíš zotrvák z jedného motora a nahodíš na druhý , tiež mám svoju mienku , ale to je o niečom inom.
20:18:44
02.11.2010
fidelmc
Evž@ 02.11.10 19:58:54 napsal: → fidelmc: odlehčení setrváku nemá vliv na akceleraci ?…možná ne..ale na rychlosti vytočení motoru ano

A co asi pisu, na akceleraci to vliv nema, na oslneni pipinky zvukem motoru(tim myslim vytaceni motoru) ano, to jsi me chtel ujistit co pisu?
20:18:09
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Evž@: No ze pujde rychlejc do otacek... Ale to je pri zrychleni prece uplne sumak. Kdyz si vezmu jake dalsi rotacni hmoty musi motor roztacet, tak ten setrvak tomu zas tolik nemuze dat, ne? Nerikam pokud ma nekdo zavodak a honi kazdej gram. Ale tuzeri si myslej, ze stahnou setrvak o 2kg a pojede to jak raketa, to ne.
20:15:29
02.11.2010
Evž@
-> red.bill: ano upravený motor pujde i bez odlehčeného setrváku rychle do otáček....ale s odlehčeným o něco rychlej....nevyzkoušíš nepoznáš
20:12:44
02.11.2010
red.bill
-> Evž@: ale upravenej motor půjde rychle do otáček i bez odlehčenýho setrváku. zkrátka za mě je to úplně zbytečná úprava pro hoblování po sinicích, pokud stavim auto na závody i s odpovídajícím motorem už to smysl má
20:11:47
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pedro boy: Problem je v tom, ze nevis, jak se setrvak vyrabi (my to brali ve skole...). Jde o to, ze odlejvas setrvak a ten material nemusi byt dokonale homogeni a ztuhne ti to nevyvazeny. Pak to oni sice vyvrtaj a vyvazej, ale ty to zase rozhodis ikdyz dirky nechas byt.
20:09:04
02.11.2010
Pedro boy
"Pri odlejvani to mohlo nejak krive sedimentovat" , no tomuto nechápem , veď sa jedná o používaný motor?A dodám že pri sústružený sa dá dať pozor aby tie diery vôbedz nezmizli.
20:08:49
02.11.2010
Evž@
-> red.bill: smysl nabývá na upraveném motoru.....kdy motor jde rychle do otáček....ale použival jsem to i u seriového favorit motoru....akorat se s tim hůř jezdí po městě...a defakto musiš davat víc plynu protože jaksi setrvačnost je někde jinde 4
20:07:43
02.11.2010
red.bill
-> Pedro boy: rozhodíš to a musí se vyvážit znova
20:06:08
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pedro boy: Mílým 3 Ano, je to volovina. Pri odlejvani to mohlo nejak krive sedimentovat a budes to mit rozvazeny. Nekdo ti mozna rekne ze to udelal a je to ok. Ovsem bud mel stesti nebo to nepozna...
20:05:33
02.11.2010
Evž@
-> Pedro boy: já ti nevim..ale já když sem odlehčoval...tak všechny vývrty šli pryč a vyvážit je třeba zas
20:04:57
02.11.2010
red.bill
-> Evž@: a ty 2kg co odlehčíš, poznáš v zátěži nebo je to jen pocit jak to najednou letí?? jednodušší je vyházet zbytečnosti z auta tam se dá ušetřit mnohem víc hmotnosti4
20:03:48
02.11.2010
Pedro boy
Aj ja by som dodal otázočku: keď si označím styčné plochy zotrváku a kluky ,zhodím z motoru (bol fabricky vyvážený) , a dám odlachčit a nasadím na označené miesto , čo sa stane?Veď keď to bolo už zar vyvážené a pri odlachčovalí sa tie dierky zanechajú , tak pri presnom sústruhu to ostáva taktiež vyvážené , len sa z plochy zbrúsí.To ešte neznamená že sa to vyváženie nejak sku.vý?Alebo sa mílym?
19:58:54
02.11.2010
Evž@
-> fidelmc: odlehčení setrváku nemá vliv na akceleraci ?...možná ne..ale na rychlosti vytočení motoru ano
19:56:24
02.11.2010
castrol
-> fidelmc: oslnit? ale nie favom 3 3
19:54:32
02.11.2010
fidelmc
Odlehceni setrvaku a remenice-na akceleraci nema vliv-odlehceni auta ma vliv
Pri odlehceni setrvaku/remenice ti driv spadnou otacky motoru, to se dela, abys mohl rychleji zaradit a tim treba na okruhu nahnat nejakou tu sekundu nebo desetinku sekundy. To v beznym provozu nepotrebujes. Hur se s tim pak rozjizdi a je horsi kultivovanost chodu motoru na volnobeh. Pozitivum to ma, kdyz chces na cervenou zvukem motoru oslnit nejakou pipinku na prechodu/po prechodu3
To radeji nech vyvazit kliku a setrvak a svazit dily co jsou s klikou spojeny
upraveno 3x, naposled 02.11.2010 19:57:24
19:45:31
02.11.2010
petr s
-> Tomaso435: Do profilu si můžeš napsat i že máš papír na hlavu
19:40:35
02.11.2010
Evž@
-> Tomaso435: tak setrvák nějaký význam má...řemenička taky cosi váží a jde z ní ubrat relativně dost....ja ji mam odlehčenou na max...ale kdybych nedělal ten setrvak tak bych se na řemenici vybodl
19:34:31
02.11.2010
aceboss
-> Tomaso435: Trochu nad tím zapřemýšlej a možná Ti to dojde.......4
Jinak za mě osobně já je neodlechčuji, ale dělám z duralu 6
19:31:48
02.11.2010
Jarda/felda
-> ondie 02.06.09 21:36:55: uvlášť aby to mohli dohromady smolit jak jim to příde pod ruku 4
19:27:02
02.11.2010
castrol
-> Tomaso435: do profilu si mozes toho napisat haba dej 1
19:22:47
02.11.2010
Tomaso435
-> vhml: copak respekt, ale do profilu si budu moc napsat že mám odlehčenou řemenici pičo3
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> castrol: žejo... taky si myslim :-D
19:21:49
02.11.2010
castrol
-> Tomaso435: hej kravina 1
19:21:30
02.11.2010
vhml
-> Tomaso435: HP +0, Respect +50
19:20:48
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Vyser se na to 3
19:18:35
02.11.2010
Tomaso435
Děti, kterej pak z vás ví, co mi pomůže lehce ubraná řemenice ? mám možnost si na frezce a soustruhu udělat a upravit věci.... takže mě třeba zaujalo co tady každej odlehčuje řemeničky, jakej to má vliv? čeho tím docílím? a nebude to praskat? . . .hm asi kravina co :-D
01:41:17
03.06.2009
Klubko_
-> ondie: bohuzel, ja poradim tak max. Prostejov, pac su od olomouca.
01:05:24
03.06.2009
ondie
-> Klubko_:
-> petr s:

OK..díky vám.

Pak už jen poslední otázka,kdo by vyvážil v okolí vysočiny ?
Čtu tady Zámrsk,cosi v Moravském krumlově,Šumperku nebo cosi vyloženě v severních čechách..pak samozřejmě Motorena,na kterou sem čet i špatnou referenci (Saky)....
Ještě někdo nějaké jiné tipy ?
00:05:10
03.06.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Klubko_: jasně, i tak díky
23:19:02
02.06.2009
Klubko_
-> FORM: tak to uz nevim. To ti musi nekdo jinej odpovedet 6
upraveno 1x, naposled 02.06.2009 23:22:44
23:09:57
02.06.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Klubko_: jasně, oni to asi ve fabrice při skládání motorů také dál neřešili. Jinak s novými ojnicemi taky nic dělat nemusím, že? Pouzdra by měla být vystružená, zaúhlovaná a mám všechny ojnice stejné váhové třídy.
22:49:20
02.06.2009
Klubko_
-> ondie: odlehcenim a vyvazenim setrvaku celek nerozvazis->nepritizis

-> FORM: mam pocit, ze sem tady cetl, ze z fabriky to bylo vyvazovany na 5g. Muzes si to nechat vyvazit na vetsi presnost, ale zase kazdou cast zvlast, protoze pak sou nevyvazenosti jednotlivejch dilu smontovanejch do celku namahany spoje setrvak-klika-remenica. Nicmene vzhledem k vyuziti motoru jak pises by melo byt tovarni vyvazeni byt ok a nemusi to dal resit.
22:42:56
02.06.2009
FORM - zlomená ojnice
V podstatě už bylo odpovězeno, ale možná buduete mít jiný názor. Pokud mám novou kliku, řemenici i setrvák a díly jsou tedy samostatně vyvážené z fabriky, bylo by vhodné vše pro jistotu nechat ještě jako celek převážit nebo to můžu bez starostí poskládat? Jedná se o sériový motor, který bude jezdit jen občas, ale rád bych aby vydržel mnoho let bez zásahu.
22:26:04
02.06.2009
ondie
-> petr s: to je odpověď na:
" Od výroby se klika/setrvák/ře­menice vyvažuje taky jako komplet,nebo každý díl zvlášť ?? " ?

Takže když se s rozumem odlehčí setrvák a vyváží a zpět namontuje na daný motor,nemělo by se mu tim nijak přitížit..?
21:45:11
02.06.2009
petr s
-> ondie: Všechno zvlášt
21:36:55
02.06.2009
ondie
Sorry že tahám starý tema z hrobu,ale nějak sem se nedobral podstatný otázky,která by mě vlastně zajímala (a ptal se na to vlastně i Discovera):

Od výroby se klika/setrvák/řemenice vyvažuje taky jako komplet,nebo každý díl zvlášť ??

Je mi blízkej Sakyho názor,když se každá ta věc přesně vyváží solo,mělo by to mít stejné vlastnosti jako při vyvážení celku,s tim rozdílem,že nejsem nucen fixovat mezi těmi 3 věcmi polohu..

Otázka zní:
Když z motoru sundám setrvačník,dám ho odlehčit a vyvážit solo,bude to mít při opětovném nasazení vliv na vyváženost/nevyváženost celku ?
Původní klika i řemenice zůstane na svém místě..
Extreme Tyres