skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odlehčení setrvák-řemenice =>probémy
22:00:20
01.08.2007
01.08.2007

Saky
-> Zazaa: no jenze tak jak to popisujes to neni vyvazeny jako komplet jak to dela vetsina lidi (kdyz rikaj ze to vyvazujou jako komplet-).. takhle se to prave delat ma.. vyvazi kliku pak pridela setrvak a vyvazi opet s tim ze uz vrta ale jen setrvak.. a tak dal.. nicmene pak to je to samy jako kdyz to delas po kusech.. pokud yvvyazis vsechny tri soucasti zvlast tak pak to slozis a mas to vyvazeny rovnez.. jak jsem psal ze se to delat nema, to je tak ze se to sesroubuje najednou a pak se to vyvazuje.. takhle "blbe" to delaj treba v motorene.. nicmene porad lepsi nez nevyvazovat vubec..
09:36:17
01.08.2007
01.08.2007

Discovera
ehm...tak teď jsem na vážkách
Zábřeh je kousek...to by bylo super....

07:42:24
01.08.2007
01.08.2007

Gryzly
-> Discovera: V Zábřehu bysch asi věděl, ale nevím jak fungujou ted o prázdninách.
Kámoš si tam nechával, stál to do litru ze známosti.
Kámoš si tam nechával, stál to do litru ze známosti.
23:55:37
31.07.2007
31.07.2007

Zazaa
-> Saky: no mas pravdu ze se vyvazuje vseko zvlast, ale komplet se vyvazuje taky ... clovek co me to delal me to nejak vysvetloval proc, ale proste se ve finale se vezme klika a postupne se na ni vesi setrvak, remenice, pritlacak a dovazuje se to jako celek a oznaci se poloha
23:24:24
31.07.2007
31.07.2007

King
-> Saky: Ups! :) To jsou mi novinky. Teda já jsem vždycky v koutku duše doufal, že to jde i takhle, ale všude mi cpali do hlavy, že vyvažování jedině jako komplet......mnoo, zajímavý :)
21:32:40
31.07.2007
31.07.2007

Saky
-> Discovera: vyvazovat jako celek smontovany je spatne.. musi se to vyvazit po dilech.. tzn zvlast setrvak klika remenice.. pak je to vyvazeny jako celek .. pokud se to vyvazi jako celek je to sice taky vyvazene ale vetsinu toho uberou na setrvaku nebot ten na to ma nejvetsi vliv diky svemu prumeru a pak jsou nevyvazenostmi namahany srouby.. (coz u neceho vysokootackovyho uz muze mit vliv, videl sem jednou takhle pretrhany srouby na setrvaku, jestli to byla unava materialu a nebo melo vliv toto tezko rict ale setrvak mel nevyvazenost asi 60g coz se pozdejsim merenim zjistilo.. ale tezko rict jestli to sesrouboval tak jak to bylo vyvazeny a nebo to nejak natocil jinak atd to uz nikdo nezjisti.. jinak taky az pak jednoho krasneho dne vymenis setrvak tak budes kvuli tomu rozebirat a vyvazovat zase celej motor.. ja uz dneska nechavam vyvazovat vsechno zvlast, pak sahnu pro jakoukoliv kliku jakejkoliv setrvak, remenici a je to v pohode.. taky se od ty doby co to delam se zvedla kvalita vyvazeni o 100pct.. ono totiz ne kazdej kdo vyvazuje to umi a dela tak jak ma..
21:01:46
31.07.2007
31.07.2007

Discovera
aha ....takze neví někdo jestli tady v Olmiku nebo okolí dělá tohle vyvažování celku?....kdybch tu kliku vytahl...osoustružil setrvák a někam zanesl...?
19:42:05
31.07.2007
31.07.2007

bond007
-> Esso: suhlasim
19:34:53
31.07.2007
31.07.2007

dunde.e
jediná výhoda je že když točíš motor do vysokých otáček a chceš přeřadit tak otačky se rychleji přizpůsobují.....ale na akcelraci to nepoznáš skoro vůbec jedine že se ti zkráti doba řazení...ale jestli staváš v kolononách nebo víš že míváš motor zaplý i na volnoběh tak je škoda jej zbytečně zvyšovat. A taky motor nebude tolik brzdit, když bude mít vysoký volnoběh.
19:15:30
31.07.2007
31.07.2007

Esso
-> bond007: s pritlacakem mozna ten menis bud pri vymene spojky nebo za pozdeji ale lamela se ti protoci pri kazdem vyslapnuti spojky
19:06:12
31.07.2007
31.07.2007

bond007
a ešte lepšie je to vyvažovať aj s pritlačnym a spojkov
17:42:23
31.07.2007
31.07.2007

Esso
kdyz to nevyvazis komplet tak je je to jako by si to nevyvazoval
16:37:01
31.07.2007
31.07.2007

Discovera
-> vhml: no na vyvaženi by to šlo, ale ne jako celek...jediný plus je to, že ten motor bude mimo auto....takže při nejhoršim vyhodit klikovku a sehnat někoho v oklí Olm iku na vyvážení....-> MATTESS: na závody to nemám, ale pěkný to pocit, když to akceleruje a nerozjíždí se auto jako slimák
14:47:23
31.07.2007
31.07.2007

MATTESS
pokud to nemáš na závody, tak bych to nedělal
14:33:21
31.07.2007
31.07.2007

vhml
-> Discovera: pokud to nebudeš vyvažovat tak na nějaký odlehčování vůbec nemysli. napácháš víc škody než užitku. Je to na hovno vyvážený už z fabriky a takhle to rozhodíš ještě o hodně víc
13:04:50
31.07.2007
31.07.2007

dunde.e
tak jak má nejvetší vliv na "sestrvačnost" největší a nejtěžší díl....tojest setrvák , tak má i nejvetší vliv na vyvážení takže pokud ho nevyvažíš tak to bude slušně mlet motorem. Takže pokud ho enchceš vyvažovat (nejlépe jako celke s klikou i řemenicí) tak je lepší to nedělat a jestli píšeš že motor nevytáčíš tak je zbytečné ho odlehčit, výkon se tím žádný nezíská hmotnost auta tím moc neovlivníš naopak budeš muset mít vyžší volnoběh a získaš tím pouze lepší pocit při přidání plynu naprázdno.
12:55:20
31.07.2007
31.07.2007

minno
-> King: aký bol potom chod motora? na čom to bolo cítiť?
11:32:31
31.07.2007
31.07.2007

Gryzly
-> Discovera: todle je blíž: skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=2&i...
21:54:19
30.07.2007
30.07.2007

Jakub M.
-> Discovera:
www.vyvazovani-brzak.cz/
tento člověk je vyhlášeným odborníkem. cena za komplet ( klika, setrvák, řemenice, přítlačák, a kolečko rozvodů včetně šroubů a smontované)
řekl si 1800 za jeden komplet (dával jsem k němu celou tuto sestavu 2x)
www.vyvazovani-brzak.cz/
tento člověk je vyhlášeným odborníkem. cena za komplet ( klika, setrvák, řemenice, přítlačák, a kolečko rozvodů včetně šroubů a smontované)
řekl si 1800 za jeden komplet (dával jsem k němu celou tuto sestavu 2x)
16:24:46
30.07.2007
30.07.2007

King
-> Discovera: Můj skromný názor (proceduru jsem taky podstoupil): Pokud je obojí za rozumnej peníz - proč ne. Každopádně celek je vyváženej (setrvák, klika, řemenice) z fabriky a jakákoliv změna to vyvážení rozhodí, takže v případě toho setrváku, kterej se při odlehčení v podstatě vyváží na nulu, je vyvážení celku nutnost. Já se na to vybod a prostě je pak znát, že to vyvážený není....
15:40:33
30.07.2007
30.07.2007

Discovera
Kluci než to zvorat, raději se zeptám zkušených....za pár dní jde odlehčit setrvák na 7Kg (nechci to přehnat) a řemenici...ovšm někdo říká...na řemenici se vykašlat stejně má malý průměr a malou rotační hmotu. S tím spojený problém, zda můžu
vypustit vyvážení celku (setrvák-klika-řemenice). Motor 130...ale nechci ho odrovnat...jako prase nejezdím...otačky do 6000 rozhodně nehodlám...vykašlat se na řemenici...můžu sii dovolit odlehčit na 7kg bez výžení celku?....a s tím spojeno výměna šálků....pomoc uvítám i nadávky...

