-> vhml: Pro škrťák na hadici platí to samý. Vypadá to, že máš normální AT90E s elektromagnetem řízeným z "přepínací krabky" (modrej ventil na reduktoru).
Na něm se bohatost šteluje zapuštěným imbudem vedle toho vroubkovanýho šroubu. Ruční vroubkovanej šroub je jenom na jemný doladění bohatosti volnoběhu. Některý fachmani doporučujou ten ruční šroub utáhnou na doraz a naštelování dělat jenom tím imbusem.
Nevám přesně jak velkou má BMM tu nasávací ďouru - u škochtle jsem zaslepoval cca 1/4 až 1/2 plochy nasávací ďoury. Nejlepší kompromis byla asi 1/3. Ale k tomu bych se snížil až po přetěsnění sání a mixu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> King: utažení na reduktoru je mi jasný, Markop ale píše o hadici.
Já dneska ještě dotahoval hadici o kousek, ještě to fungovalo celkem normálně, o další půl otáčku už to střílelo do sání a moc nejelo, tak jsem to vrátil.
Teď bych to celý potřeboval posunout o ten 1000ot níž. Jak je to s tím ucpáním sacího vstupu, má význam s tím laborovat a jak hodně ucpávat? Kolem airboxu to skontroluju na přisávání
Kterak se odpojuje LPG nevím, ale po chcípnutí a otevření kapoty tam lehce smrdí.
Já dneska ještě dotahoval hadici o kousek, ještě to fungovalo celkem normálně, o další půl otáčku už to střílelo do sání a moc nejelo, tak jsem to vrátil.
Teď bych to celý potřeboval posunout o ten 1000ot níž. Jak je to s tím ucpáním sacího vstupu, má význam s tím laborovat a jak hodně ucpávat? Kolem airboxu to skontroluju na přisávání
Kterak se odpojuje LPG nevím, ale po chcípnutí a otevření kapoty tam lehce smrdí.
-> vhml: Ááá, doleva samozřejmě. Sorry ;-)
-> vhml: Když ten čudl na reduktoru utahuješ, zvyšuješ přítlak pružiny na membránu 2. stupně tzn. ochuzuješ směs. To sice na první pohled vyvolává pocit, že musí klesat spotřeba, ale od určitýho ochuzení (řekněme lambda 1,2) to má efekt opačnej.
Není možný, že tam máš nějakou netěsnost v airboxu nebo mezi mixem a klapkou, případně na sacím potrubí? Jak má ten reduktor řešený zastavení přívodu plynu při chcípnutí motoru - elektromag. ventil nebo tenká hadička ze sacího potrubí?
Není možný, že tam máš nějakou netěsnost v airboxu nebo mezi mixem a klapkou, případně na sacím potrubí? Jak má ten reduktor řešený zastavení přívodu plynu při chcípnutí motoru - elektromag. ventil nebo tenká hadička ze sacího potrubí?
-> Markop: doprava utahuju a snizuju tak spotrebu paliva ne?
Dnes jsem tankoval a napocital 10,4 ( ale jen po cca 90km, tudiz to neni uplne prukazny po takovym kousku) Takze furt zadna velka vyhra.
Dnes jsem tankoval a napocital 10,4 ( ale jen po cca 90km, tudiz to neni uplne prukazny po takovym kousku) Takze furt zadna velka vyhra.
-> vhml: Na reduktoru ne, na hadici, o čtvrt otáčky doprava. Pokud to nepomůže, vrať to ať to zbytečně nežere palivo.
Ten čudl volnoběhu na výparníku bys měl nastavit třeba tak jak radí King, tedy od motoru jednou rukou velice mírně zvýšit otáčky aby se rozepnul spínač volnoběhu a druhou to naštelovat tak aby motor běžel co nejrychleji. A potom už na něj nesahat.
Ten čudl volnoběhu na výparníku bys měl nastavit třeba tak jak radí King, tedy od motoru jednou rukou velice mírně zvýšit otáčky aby se rozepnul spínač volnoběhu a druhou to naštelovat tak aby motor běžel co nejrychleji. A potom už na něj nesahat.
Poznatky aktualní: Zaslepil jsem teplej vstup. Funkce v nízkých otáčkách se zlepšila. Dříve se stávalo že jsem poskočil na jednotku, zařadil dvojku, ta padla někam na 1500ot. a auto se nechtělo rozhoupat dál. Teď už s dvojkou problémy nejsou, ale na pětku se to ještě pořád samo na 2000ot neuveze. Přitom v režimu 3-4tis. je to moc hezký svezení. Kterak to tedy celý posunout o 1000ot níž? Na reduktoru obohatit onen volnoběžný šroubek? A jakejch hodnotách se tento čudlík ladí? Po čtvrt otáčce, po otáčce?
King 01.11.11 10:58:55 napsal:
→ Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
Ne, z válcové zkušebny. Poté proběhla akcelerační zkouška z 50 na 100km/h na silnici do mírného svahu. Na trojku a poté na čtyřku.
Motor byl poté seštelován aby se co nejlépe sbíral, spotřeba 8-9,5l/100km.
→ Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
Ne, z válcové zkušebny. Poté proběhla akcelerační zkouška z 50 na 100km/h na silnici do mírného svahu. Na trojku a poté na čtyřku.
Motor byl poté seštelován aby se co nejlépe sbíral, spotřeba 8-9,5l/100km.
Jsem to asi trochu posrál a zřejmě našel servo :-D Myslel jsem že bude na hadici, ale na reduktoru je jakýsi bazmek s dvěma drátama (foto dodám), od kterého vedou hadice do motoru. Problém je ten, že jsem dal výfuk z favorita a s nějakou lambdou si hlavu nelámal, když jsem myslel že jí to ignoruje...
Zřejmě proto teď na hadici zvesela utahuju, zřejmě byla povolená s tím, že to odreguluje servo a teď tam jde moc. Kterak zjistit funkčnost serva? Jestli má význam koupě a montáž lambdy ( STK to má čerstvou). A plyn pak reaguje podle lambdy ale ŘJ benzínu dostává defaultní signál = 1 ?
Zřejmě proto teď na hadici zvesela utahuju, zřejmě byla povolená s tím, že to odreguluje servo a teď tam jde moc. Kterak zjistit funkčnost serva? Jestli má význam koupě a montáž lambdy ( STK to má čerstvou). A plyn pak reaguje podle lambdy ale ŘJ benzínu dostává defaultní signál = 1 ?
-> vhml: Ne, Čechůůůůůvvvv! :)
-> King: Čechovo článek o LPG? To ani nevím, prostuduju
-> vhml: O ničm uceleným nevím, na TW je Čechův článek, ale ten myslím do hloubky moc nejde.
-> King: pohraju si s tím tedy. Já už ten teplej vstup jednou zaslepil, ale narychlo bez ladění mi to přišlo že to jede hůř, tak jsem to zas otevřel. Stejně asi kuchnu rezonátor, jestli není třeba zalepenej bordelem.
-> vhml: Rezonátor jsem tam nechal, ničemu nevadí.
-> King: a nemáš nějakej článek, knížku, kde se dají dočíst principy a souvislosti?
-> King: inu zacpu. A vzhledem k tomu, že je to 136B tak to má na pravým podbehu takovou krabici na uklidneni vzduchu, tu zrusit nebo nechat?
-> vhml: To už tady někalikrát padlo - na lpg mi to mělo sát jenom jednou ďourou ("studenou") a ta druhá by se měla zaslepit, protože při volnoběhu a nižších otáčkách je v oblasti mixu menší podtlak, což se třeba dožene nastavením šroubu bohatosti, ale auto je pak zpravidla stejně línější "vocpoda", hůře startovatelný, o spotřebě nemluvě.
-> vhml: Všechno souvisí se vším :) Velká membrána je ovládaná podtlakem z prostoru mixeru a škrťák stojí v cestě proudícímu lpg. Samozřejmě, že nejvíc se projevuje vy vysokejch otáčkách, ale vliv na bohatost má v celým spektru toček.
Měl jsem klasickej reduktor BRC AT90E (se servoškrťákem a emulací labdy) a ten měl malej vroubkovanej šroub (dtto jehlovej ventilek na jemný doladění volnoběžný směsi) a pak utopenej "červ" s imbusem, kterým se štelovalo předpětí velký membrány (bohatost).
Vydat se musíš oběma směry, ale jednoduchej návod neexistuje.
-> Marra: On je ovšem drobátko rozdíl mezi lpg ve starý škochtli, kde si můžeš nastavit předstih podle sebe a BMM, kde přes benzínový mapy vlak nejede
Každopádně si nastínil cestu - taky jsem používal workaround s kouskem lepící pásky přes nasávací ďouru filtrboxu. Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale 105tka i jeho nástupce favomotor s touhle "patch" dokázal jezdit v dlouhodobým průměru kolem 7l/100 (stoprd i míň :)
Prostě použitý komponenty lpg (reduktor Zavolli a mixer brc se si při vzájemný spolupráci nějak nesedly a tak přišel ke slovu další regulační prvek - částečně zaslepení sání.
Měl jsem klasickej reduktor BRC AT90E (se servoškrťákem a emulací labdy) a ten měl malej vroubkovanej šroub (dtto jehlovej ventilek na jemný doladění volnoběžný směsi) a pak utopenej "červ" s imbusem, kterým se štelovalo předpětí velký membrány (bohatost).
Vydat se musíš oběma směry, ale jednoduchej návod neexistuje.
-> Marra: On je ovšem drobátko rozdíl mezi lpg ve starý škochtli, kde si můžeš nastavit předstih podle sebe a BMM, kde přes benzínový mapy vlak nejede

Každopádně si nastínil cestu - taky jsem používal workaround s kouskem lepící pásky přes nasávací ďouru filtrboxu. Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale 105tka i jeho nástupce favomotor s touhle "patch" dokázal jezdit v dlouhodobým průměru kolem 7l/100 (stoprd i míň :)
Prostě použitý komponenty lpg (reduktor Zavolli a mixer brc se si při vzájemný spolupráci nějak nesedly a tak přišel ke slovu další regulační prvek - částečně zaslepení sání.
-> Marra: to jsem se chtel taky zeptat.
Vyndal jsem klapku ze sani na teplej/studenej vzduch. Ted mi to saje z obojiho, hadiuci k vyfuku tam nemám. Mel bych ten teplej vstup zaslepit?
Vyndal jsem klapku ze sani na teplej/studenej vzduch. Ted mi to saje z obojiho, hadiuci k vyfuku tam nemám. Mel bych ten teplej vstup zaslepit?
zajímavé, nevím jak jezdíte, ale já s nejšuntějším Lovtecem na 742.13 a se spřaženýma klpakama jezdil vždycky do devíti litrů... doporučuju si pohrát s přístupem množství vzduchu do filtrboxu . dělá to divy.
-> King: s jedním viditelným. Možná jestli je tam ještě někde na štelování membrány, ale moc jsem to nekoumal.
Se škrtákem ve vysokejch je mi to jasný, ale porad nerozumim proc ma vliv i jinejch otackach, nez maximalnich a kterou cestou snizeni spotreby se teda vydat.
Se škrtákem ve vysokejch je mi to jasný, ale porad nerozumim proc ma vliv i jinejch otackach, nez maximalnich a kterou cestou snizeni spotreby se teda vydat.
-> vhml: Na omezení výkonu ve vysokej točkách má vliv hlavně škrťák na hadici.
Ty máš teduktor jenom s jedním ručním štelovákem?
Ty máš teduktor jenom s jedním ručním štelovákem?
-> King: uškrcená hadice nebo reduktor?
Do těch 4000 jsem po ladění hadice nezaznamenal rozdíl, jede to pořád stejně, neškytá, až vejš to pak táhne hůř...
Do těch 4000 jsem po ladění hadice nezaznamenal rozdíl, jede to pořád stejně, neškytá, až vejš to pak táhne hůř...
-> Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
-> vhml: Tak to je špatně - moc uškrcený, což zdánlivě paradoxně tu spotřebu zase zvyšuje. Správně nastavený to musí táhnout až do omezovače.
-> Markop: to bude můj případ. Kolem 3500 to jede super, ale na 2000 se ject nedá, na 2500 už to ject začíná. Tudíž musím na reduktoru obohatit?
Dnes jsem natankoval s průměrem 10,7, nasral se a utahnul hadici o další půl otáčku. V běžnejch 2500-3500 to jede stejně, jen to občas lehounce škytne ( 1x za 5km ), nahoře jsem tím ztratil ale další otáčky, už to točí jen 4200.
Dnes jsem natankoval s průměrem 10,7, nasral se a utahnul hadici o další půl otáčku. V běžnejch 2500-3500 to jede stejně, jen to občas lehounce škytne ( 1x za 5km ), nahoře jsem tím ztratil ale další otáčky, už to točí jen 4200.
-> King: No, když jsem měl ještě fáčko karbec na plyn, všiml jsem si na analyzátoru, že pokud seřídím směs tak aby to dobře jelo tak ve 2000 - 2500 ot/min, při vyšších otáčkách směs bohatne (při 5000 ot/min byla už 0,8). Pokud je směs dobrá při 4000 ot/min, auto zase z nižších otáček zoufale nejelo kvůli chudé směsi.
Takže směs nejde seřídit tak, aby to mělo stálý poměr plynu se vzduchem v celém rozsahu otáček tak jak to umí díky vzdušníkům karburátor. Ten servoventil se tedy podle mě docela hodí. V nízkých otáčkách je více otevřený, poté se se zvyšujícími otáčkami přiškrcuje a ve vysokých otáčkách se opět otevírá pro co největší výkon. Pokud nefunguje, auto buď žere víc než by mělo, nebo dobře táhne jen při vysokých otáčkách.
Takže směs nejde seřídit tak, aby to mělo stálý poměr plynu se vzduchem v celém rozsahu otáček tak jak to umí díky vzdušníkům karburátor. Ten servoventil se tedy podle mě docela hodí. V nízkých otáčkách je více otevřený, poté se se zvyšujícími otáčkami přiškrcuje a ve vysokých otáčkách se opět otevírá pro co největší výkon. Pokud nefunguje, auto buď žere víc než by mělo, nebo dobře táhne jen při vysokých otáčkách.
-> Markop: Speciálně ty starší BRC serva na hadici k mixu tam jsou po letech jenom na ozdobu. Léta jezdím na emise k jednomu maníkovi, co montuje a servisuje plynivky. Sdílím jeho názor a zkušenost, že to servo je tam jenom takový šidítko pro plnění emisí. Prej ani na svojí starší oktávce ho zrušil a nejlíp se to chová bez toho, jako tupej podtlak.
U BMM jsem šroub bohatosti štelil při mírně zvýšenejch otáčkách, kdy do toho servo klapky už nekecá a šroub na hadici chce klasicky škrtit dokud to nezačne ztrácet výkon při vytočeným motoru.
BMMko by mělo delší trasy se správným nastavením jezdit za 7-8l.
U BMM jsem šroub bohatosti štelil při mírně zvýšenejch otáčkách, kdy do toho servo klapky už nekecá a šroub na hadici chce klasicky škrtit dokud to nezačne ztrácet výkon při vytočeným motoru.
BMMko by mělo delší trasy se správným nastavením jezdit za 7-8l.
-> Markop: je to prave ,,karburatorovy" LPG. Taky jsem celekm fascinovan.
Ohledne sroubu na vyparniku, napadlo mi treba zkusit pripojit vag a utahovat tak dlouho, nez bude muset ŘJ pootevřít klapku pro udržení volnoběhu... Nevím jestli je to v praxi funkční řešen, jen nápad...
A šroub na hadici omezuje spotřebu a výkon v celém rozsahu? Mě to právě aktuálně jezdí celkem obstojně v režimu 2500-4000 ( pod 2500 to nemá žádnej zátah ) a přes 4000 jsem si to teď trochu ubral bohužel. Potřeboval bych to naladit tak, abych ubral v tom běžném režimu kolem 3000, ale neomezil si max. otáčky, sice se na ně běžně jezdit nedá, ale kvůli předjíždění atd.
Ohledne sroubu na vyparniku, napadlo mi treba zkusit pripojit vag a utahovat tak dlouho, nez bude muset ŘJ pootevřít klapku pro udržení volnoběhu... Nevím jestli je to v praxi funkční řešen, jen nápad...
A šroub na hadici omezuje spotřebu a výkon v celém rozsahu? Mě to právě aktuálně jezdí celkem obstojně v režimu 2500-4000 ( pod 2500 to nemá žádnej zátah ) a přes 4000 jsem si to teď trochu ubral bohužel. Potřeboval bych to naladit tak, abych ubral v tom běžném režimu kolem 3000, ale neomezil si max. otáčky, sice se na ně běžně jezdit nedá, ale kvůli předjíždění atd.
-> vhml: Ono to nemá servo na hadici od výparníku? No, s tím by tě ten chlápek na emisích u nás vyrazil.
Já bych tomu šteloval bohatost volnoběhu (ten šroub na výparníku) na analyzátoru, stříkačka totiž sabotuje nastavení volnoběhu ovladačem škrticí klapky, takže nejde použít postup jako u karburátoru.
A výkon při jízdě postupně škrtit tím ventilem na hadici až se to bude kuckat, a potom to tak o půl otáčky vrátit. No ale nejlepší by fakt byla LPG ŘJ a servoventil, no ;-)
Já bych tomu šteloval bohatost volnoběhu (ten šroub na výparníku) na analyzátoru, stříkačka totiž sabotuje nastavení volnoběhu ovladačem škrticí klapky, takže nejde použít postup jako u karburátoru.
A výkon při jízdě postupně škrtit tím ventilem na hadici až se to bude kuckat, a potom to tak o půl otáčky vrátit. No ale nejlepší by fakt byla LPG ŘJ a servoventil, no ;-)
Přidám svoji zkušenost, felda 1.3 MPI, najeto 150tisíc, na LPG spotřeba 8 - 9l podle typu silnice (na dálnici při 120 bere 9l, okresky 8l), jede výborně. Montáž a seřízení pan Čadek (Brno - www.autolpg.cz)..
-> vhml: Ono je to individualní ale nejvíc se dá ušetřit uškrcením na hadici,je to o pokusech a pomalu ubírat až se to bude zdat OK a pojede to jak má....
-> Mil@n: právě právě. Otec mi tvrdil že je to normální, ale on vždy jezdil s naloženým pikapem. Tudíž mám kam klesat...
A nechci točit jen tak naslepo, ale vědět kam a proč točím
A nechci točit jen tak naslepo, ale vědět kam a proč točím
-> vhml: To je dost velká spotřeba
Ja ted mám naladěno aby to jelo a jezdím mezi 8-9 litry LPG a to často jezdím víc jak 90


Nahodím svůj dotaz ladění spotřeby.
Aktuálně mám na motoru vychytáno vše k funkčnosti a jsem spokojen, tudíž nezbývá nic jiného než to v honbě za nižší spotřebou zkusit rozesrat :-D
Žere mi to 9,5-10,5 při pravidelných trasách 25km, ale proč to nezkusit na nižší spotřebu
Jedná se zatím o BMM 50kW ( do budoucna 77x72mm s KP 10,5 ), systém BRC, nejprimitivnější i bez servotorku.
Otázka tedy zní jak správně ladit a co který šroubek znamená.
Aktuálně jsem na reduktoru ubral 1/6 otáčky a na hadici 1/2 otáčky, bez výrazný změny, jen nad 4500 to už netočí tak ochotně. A kolem 2000 ot. to nechce moc ject ( to nechtělo ani předtím, je nutno provozovat na 2400+ )
Jak poznat ideální nastavení jednotlivých šroubků? Šroub na hadici má vliv ve všech stavech, nebo jen v maximu?
Aktuálně mám na motoru vychytáno vše k funkčnosti a jsem spokojen, tudíž nezbývá nic jiného než to v honbě za nižší spotřebou zkusit rozesrat :-D
Žere mi to 9,5-10,5 při pravidelných trasách 25km, ale proč to nezkusit na nižší spotřebu
Jedná se zatím o BMM 50kW ( do budoucna 77x72mm s KP 10,5 ), systém BRC, nejprimitivnější i bez servotorku.
Otázka tedy zní jak správně ladit a co který šroubek znamená.
Aktuálně jsem na reduktoru ubral 1/6 otáčky a na hadici 1/2 otáčky, bez výrazný změny, jen nad 4500 to už netočí tak ochotně. A kolem 2000 ot. to nechce moc ject ( to nechtělo ani předtím, je nutno provozovat na 2400+ )
Jak poznat ideální nastavení jednotlivých šroubků? Šroub na hadici má vliv ve všech stavech, nebo jen v maximu?
-> Jarda: mno to není úplně ideál
tak hadice je 16 - t kus by měl bejt na 16 též.
Je otázka zda li by ty větší sponky nedeformovali plastový téčko

Je otázka zda li by ty větší sponky nedeformovali plastový téčko

-> spartra: mas spis vetsi vnitrni prumer hadice, taky mi takove dali, dal jsem to na cervenej motorovej silikon a je pokoj
akorat rozdelavani bude naprd, ale proste hadice nechas na reduktoru

že se ptám, jak jste řešili netěsnosti plastovejch t kusů, mám problém u 105 i berlinga
klasický sponky jsou dotažený po ohřátí motoru to v tomto spoji kape.
lil se tam i utěsňovač tekutej, bez úpsěchu.
bylo by možný zkusit i větší sponky? www.konekt-hadice.cz/kone kt/.../0 12 ks cca 500káčé
klasický sponky jsou dotažený po ohřátí motoru to v tomto spoji kape.
lil se tam i utěsňovač tekutej, bez úpsěchu.
bylo by možný zkusit i větší sponky? www.konekt-hadice.cz/kone kt/.../0 12 ks cca 500káčé
mne to fungovalo,sviecky -boss,brisk -alebo tie na plyn len nazov neviem nieco podobne, vzdialenost elektrod 0,6-0,7mm, nove su nastavene,
-> King: no svicky co se menuji Beru Ultra :D rikal sem ze to chci do formana 135 a dali mi tohle
-> Zeke-ten šestý: Co je to Ultra? Jinak je dobrý preventivně drobet zklepnou tu elektrodovou vzdálenost na 0,5-0,6mm.
-> King: diky za rady, tak s tim syticem...zapnu klicek, zmacknu sytic a nastartuje to, takze tak, nekdy to napoprvy nechytne, tak na druhej start uz jo....a to cukani....svicky jsou novy Beru Ultra.....tak mozna kabely koupim novy
-> Zeke-ten šestý: Každá lpg zástavba se chová drobátko jinak, ale obecně se dá říct, že ten LPG "sytič" není radno mačkat dlouho. Měl jsem ve škodivce Zavolli (což je hodně podobný lovatu) a optimální start byl: zapnutí zapalování, cca 0,5s ďobnutí do "sytiče", krátká pauza, zážeh s lehce sešláplým plynem. I v hlubokým mrazu to blaflo na druhou otáčku startéru. Ale na každým HW to chce vychytat vlastní postup.
Problém se startem, ale může způsobovat netěsnost tenký hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem (podtlak pro odblokování malý membrány v reduktoru) - tedy pokud máš tenhle systém odbloku. Případně je problém, když netěsní ta malá membrána. Nic se nezkazí, když se ta tenká hadička na koncích zkrátí o ty zpuchřelý konce a dotuní hadicovejma sponama, na který montážníci obvykle dlabou. Těsnost membrány se dá zkusit fouknutím (nebo cucnutím) do tý hadičky hubou :)
U cukání bych prvně zpytoval svědomí, jak jsou starý svíčky a jakej je tam typ a s jakou elektrodovou vzdáleností.
-> lacko: "…ja som 10× nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat."
Tak on skutečně neexistuje žádnej důvod, proč by se mělo to tlačítko mačkat opakovaně, dokonce 10x
"Sytič" funguje tak, že elektromagnet zatlačí na "velkou" membránu a po dobu stisknutí tlačítka proudí do sání plyn skrz nuceně otevřenej ventil 2. stupně v reduktoru. Je to kvůli tomu, že potlak v sání při malých otáčkách při startu obvykle nedokáže skrze velkou membránu dodat dostatečně bohatou směs.
Problém se startem, ale může způsobovat netěsnost tenký hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem (podtlak pro odblokování malý membrány v reduktoru) - tedy pokud máš tenhle systém odbloku. Případně je problém, když netěsní ta malá membrána. Nic se nezkazí, když se ta tenká hadička na koncích zkrátí o ty zpuchřelý konce a dotuní hadicovejma sponama, na který montážníci obvykle dlabou. Těsnost membrány se dá zkusit fouknutím (nebo cucnutím) do tý hadičky hubou :)
U cukání bych prvně zpytoval svědomí, jak jsou starý svíčky a jakej je tam typ a s jakou elektrodovou vzdáleností.
-> lacko: "…ja som 10× nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat."
Tak on skutečně neexistuje žádnej důvod, proč by se mělo to tlačítko mačkat opakovaně, dokonce 10x

zeke-ten sesty....ja som 10x nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat.
-> spartra: Pecka, díky... jsem ani netušil že tady něco takového je. No mě se sešlo asi víc problémů navíc... Takže to musím pořešit postupně.
Ok, směšovač alias reduktor - určitě nemám vpořádku protože ten šroub jsem měl skoro až venku. Na benzín je to auto 100%-tní, bezproblémové, LPG mi blbne už delší dobu, ale našel bych kopu výmluv proč jsem se na to nepodíval dříve. Začalo to a hlavně pokračuje hlavně tím, že na studený motor to nedrží volnoběh, ale teď už je to horší i když je motor teplý... tak uvidíme co najdu po rozebrání toho "reduktoru". Díke.s

Já se hlasim do fronty...mam formana karbec s LPG od Lovtecu myslim....ve smesovaci jsou nove membrany a tesneni a tak. a ted k problemu, startuju na LPG a dam ten sytic, ono to hned na zacatku jakoby blafne a pak chcipne a pak uz to na plyn nenatocim...musim na benal a pak prepnout.....dal se mi dnes stalo, ze auto na plyn dost cukalo, nebylo to pravidelne proste jak kdy....takze na co se mam podivat a co udelat pro to, aby to na LPG startovalo? pripadne tak vy startujete na lpg? ten sytic drzite nebo mackate??
-> su.tech: skoda-virt.cz/cz/.../4406
-lpg?gotopost= už jsem našel
-> su.tech:
koukam ze rikas smesovac reduktoru/zplynovaci - chvili jsem byl zmatenej...
myslim, ze je tam jen pruzinka
melo by to stacit rozebrat/vymenit/slozit.. .
Spatny starty dela obvykle prilis bohata smes za studena, coz uz king psal.
koukam ze rikas smesovac reduktoru/zplynovaci - chvili jsem byl zmatenej...
myslim, ze je tam jen pruzinka
melo by to stacit rozebrat/vymenit/slozit.. .
Spatny starty dela obvykle prilis bohata smes za studena, coz uz king psal.
-> King: Takže...
Směšovač je v háji. Po tom co jsem zkoušel jiný je ten můj nějaký "nemocný" ten štelovací šroub je skoro venku a netáhne. Takže jsem se rozhodl pro repas... sehnal jsem si repasní sadu pro směšovač. A chci se zeptat zda jsou u systému Lovtec nějaké záludnosti o kterých bys případně věděl. Zatím jsem ho ještě nerozebral. Zajímá mě:
- jestli pod tím šroubem směsi je jen pružinka. Jak jsem s tím jel tak strašně slabě táhl tak jsem chtěl zkusit přidat na tom šroubu a ten už byl tak na kraji, že vyskočil a vypadlo mi to na zem. Našel jsem ten šroub a pružinku. Patří tam ještě něco?
- A při repasi se to jen rozebere, vyčistí, nahradí novýma dílama a nijak se to nesilikonuje, nelepí, netěsní? Jen to rozebereš a složíš?
Díky.
Směšovač je v háji. Po tom co jsem zkoušel jiný je ten můj nějaký "nemocný" ten štelovací šroub je skoro venku a netáhne. Takže jsem se rozhodl pro repas... sehnal jsem si repasní sadu pro směšovač. A chci se zeptat zda jsou u systému Lovtec nějaké záludnosti o kterých bys případně věděl. Zatím jsem ho ještě nerozebral. Zajímá mě:
- jestli pod tím šroubem směsi je jen pružinka. Jak jsem s tím jel tak strašně slabě táhl tak jsem chtěl zkusit přidat na tom šroubu a ten už byl tak na kraji, že vyskočil a vypadlo mi to na zem. Našel jsem ten šroub a pružinku. Patří tam ještě něco?
- A při repasi se to jen rozebere, vyčistí, nahradí novýma dílama a nijak se to nesilikonuje, nelepí, netěsní? Jen to rozebereš a složíš?
Díky.
takže se sosnu taky, pořád přetrvávají horší starty na lpg/ba
kurva nevím proč
rozdělovače, víčka, kabely, cívky, sem měnil, ventily seřídil, nový filtry koupil - vzduchovej/lpg, karburátor nechal seřídit, tlaky to mělo dobrý
membrány jsou do roka starý, páku sem seřídil do roviny, volnoběh to má kolem
950 ot/min - ohřátej a nekolísá
spotřeba je 8 l LPG/100 km
kurva nevím proč
rozdělovače, víčka, kabely, cívky, sem měnil, ventily seřídil, nový filtry koupil - vzduchovej/lpg, karburátor nechal seřídit, tlaky to mělo dobrý
membrány jsou do roka starý, páku sem seřídil do roviny, volnoběh to má kolem
950 ot/min - ohřátej a nekolísá
spotřeba je 8 l LPG/100 km