Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 2501 až 2550) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
22:58:47
15.08.2010
King
-> lacko: Hmmm.....budu muset kontaktovat někoho z adminů - s takhle mizerně vyplněný ID karty se trestní oznámení sesmolit nedá :)
20:52:12
15.08.2010
lacko
to posledne ma nezujima.kludne praskaj mne to zily netrha
18:36:07
15.08.2010
King
-> lacko: Mno...to je hodně odvážná teorie :) Předně - při opékání prasete se používá plynová bomba ze který se odebírá plynná fáze PB. Tím dochází k jejímu ochlazování a následnýmu poklesu tlaku plynného PB v bombě. Teplá voda má za úkol vykrývat ztráty tepla a udržet tlak v bombě.

Z LPG nádrže v autě se odebírá KAPALNÝ LPG a v reduktoru (odpařovači) se plyn odpařuje. tepelnou ztrátu (skupenský teplo varu) kryje voda z chladící okruhu, která už od startu cirkuluje reduktorem.

Problém nový vs. starý filtr spočívá v tom, že nový filtr sníží podtlak v oblasti směšovače a tudíž dojde k ochuzení volnoběžný směsi a následnýmu poklesu volnoběhu.

Jinak vřele doporučuju používat SHIFT a ty dvě klávesy napravo od "M" (předpokládám jejich stejnou polohy i na SK klávesnici), nebo tě prásknu slovenskejm orgánům za zločin proti mateřštině4
16:29:18
15.08.2010
lacko
preco sa plynova flasa davala do teplej vody ked si opekal prasa pri zakalacke , aby lepsie davalo plyn, ak ti to pri zohriatom motore bezi dobre naco stelujes,staci ak to mas dobre nastavene mas tam stary vzduchovy filter vymenis ho za novy potom zistis ze to na plyne zdochyna lebo filter je novy a tym padom dostava viacej vzduchu pre benzin to problem neni ale pre plyn ano a budes to stale stelovat
22:41:27
14.08.2010
King
-> su.tech: Hmmm....napadá mě, že by mohla bejt bohatá volnoběžná směs za studena. Zkoušels při tom ladění šroubem na reduktoru taky jeho "utažení" z výchozího nastavení.

A obligátní otázka - je vykuchaná termostatická klapka z airboxu?

Ten šroub, co škrtí přívod plynu do směšovače, nemá na volnoběh skoro vliv (s vyjímkou chybně příliš velkýho zaškrcení). Ovšem až dořešíš ten volnoběh, doporučil bych seštělování toho škrťáku, protože jinak to bude žrát i trávu ze škarpy....
20:56:19
14.08.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King:



Nazdárek...



...potřeboval bych poradit s LPG. Dělá/nedělá mi to následující:



- start na LPG - volnoběh nedrží - když se zahřeje tak je to OK.

- na benzín vše OK.



Zkoušel jsem přidávat na tom šroubu co je na směšovači, ale ten je už skoro venku. Tak jsem si říkal, že bude něco špatně v tom směšovači a tak jsem sehnal jiný starší a přehodil je abych mohl jezdit na LPG a kdyžtak nechat opravit ten první. Jiný směšovač funguje stejně - start na LPG - nedrží volnoběh po zahřátí OK. Zkoušel jsem točit taky tím šroubem na směšovači, ale ať do jedné nebo do druhé strany tak se mi stane, že mi začne chcípat motor. Když to vrátím nazpět tak volnoběh drží (motor zahřátý). Tak nevím...



Děkuji za rady... 4
23:16:18
19.05.2010
King
-> kfw+: Oni obvykle nejsou "kaput", jenom jsou drobátko tvrdší. Může se to projevovat např. nestabilitou volnoběhu a nemožností ho správně nastavit, horší startovatelností. Je jakejsi předpis o výměně mebrán jednou za 60tkm. Osobně jsem je měnil poprvé asi po 80tkm, ale nic se tím nezlepšilo. Jde tam taky o to, že v rámci repase se mění i sedla ventilků (bývají vymačkaná a netěsní), těsněníčka atd.

Na fitr jsem nehrábnul snad 120tkm a taky žádná změna po vyčištění.

Pokud jseš kutil, doporučuju, ale spíš bych si sehnal repasní sadu a případně to udělat před zimou...
23:02:29
19.05.2010
kfw+
Maly dotaz,ono to tady mozna nekde je,ale nechce se mi hledat.Jak se zacne projevovat ze jsou kaput membrany v reduktoru nebo pricpanej filtrlpg.mam nalitano 90kkm za 4roky na 742.13 lpg lovtek a krome povinnych revizi,odkaleni redutoru a nejake to sezizeni bohatosti zima/leto na to nebylo sahnuto.jede to velmi dobre,neni duvod se v tom hrabat.Pravda je,ze pod -10 to na plyn nechyti,ale to neslo od zacatku a uz jsem si na to zvykl.je tedy radno menit mebrany+filtr preventivne? dik
22:10:50
18.05.2010
King
-> lacko: U předohrabů na lpg je to častej jev, ale zadohraby tím nijak zvlášť netrpěj. Navíc, pochopil jsem to tak, že po svižnější jízdě na dálnici a zastavení je na místě nižší volnoběh (?).

V případě takový zátěže se dá čekat, že v mot. prostoru bude vyšší teplota, čili směs bude trušku ochuzená. Možná by to vyřešilo drobný pootočení šroubem bohatosti na reduktoru směrem k bohatší směsi na volnoběh (povolit)....
19:01:18
18.05.2010
lacko
mozna vela vzduchu a ked stojis na mieste vpohode,favorit mal tiez taky problem,vzducovu hadicu som ohol opacne, a drzalo to otacky ak som dobre pochopil,vytocis ho na 4500 na dialnici a vyradis rychlost vtedy nedrzi zdochne.
23:51:22
17.05.2010
targa 2
jo to vse je pryč
22:07:58
17.05.2010
King
-> targa 2: A je nějakej důvod podezřívat membránu?

Máš vykuchaný sání? (termostatická klapka pryč, žádná hadice na teplej vzduch)
07:41:49
17.05.2010
targa 2
Mam 130 s feldou motorem a po delší jízdě po dalnici ve vyšších otáčkách cca 4500, nedrží volnoběh.Jinak je bez problemů na 750 otáčkách. Může to být ničím jiným než membránou?
09:44:17
15.05.2010
King
-> lacko: Tak lpg samozřejmě není pro někoho, kdo najezdí plácnu 5000/rok a míň. Ovšem jinak ty zmíněný vícenáklady moc nechápu. V mým případě to bylo dtto jenom 200Kč+200Kč/2 roky za revizi a emise. Ze zvědavosti jsem si střihnul i repasi reduktoru a další po 100tkm(600+600Kč) a výměnu filtru (50Kč). Celkově jsem na 105tce na plyn nalítal asi 180tkm na plyn s počáteční investicí 12000Kč. S "vícenákladama" na lpg to dělá nějakých 15tisíc/600eur. Přibližná úspora oproti benzínu při spotřebě 7,5l lpg celkem asi 150tkč. Pravda, je po třeba do toho započítat i to, že jsem studiem problematiky a amatérským troubleshootingem strávil dost času, ale to je prostě daň za to, že nesnáším, když používám něco, čemu nerozumím resp. jsem kolenovrt :)
19:59:17
14.05.2010
lacko
najviac ma sralo to,ze ten pan uz tam nerobi, a ten po nom co dosiel, to tak rozladil, ze to pri 60-ke trhalo ale ozves sa a posle ta do pr..le a emisnu ti nespravi, ale uz je tomu 5rokou, formanka som predal teraz sedlam feldu som spokojny,6-6,5litra na100km vpohode plyn ma prestal bavit. na plyn je to lacne jazdenie, lenze udrzba, nie je pre moju penazenku.
10:49:02
14.05.2010
King
-> lacko: Emisák, kterej lpg rozumí, to našteluje tak, že to splní emisní limity a dá se s tím i jezdit. Samozřejmě, pokud je motor, zapalování a lpg bordel v pořádku.

Pokaždý, když jsem jel na emise, tak chlápkovi stačilo jenom mikroskopicky poladit šroub bohatosti na reduktoru, aby uspokojil měřák. Nijak přenastavovat jsem to po něm nemusel.

Šáhnout mi na nastavení škrťáku, pracky bych mu urazil :)
17:53:58
13.05.2010
lacko
oni to tam nastavia podla noriem, ake maju byt on sa nestara ze to rano nenatocis
16:50:15
13.05.2010
King
-> lacko: Pán na emisnej by si měl drobátko nastudovat teorii alternativních pohonů a motorů obecně. Podotýkám, že lpg teorie není v tomhle ohledu v rozpru s praxí.
08:55:26
13.05.2010
lacko
nechcem tarat, mne to vysvetloval pan na emisnej,musis mat trocha vecsie otacky na benzine cc950-1000ot. aby ked prepnes na plyn, aby sa ti to drzalo na 850-950ot. priklad. no problem bol ze za studena nestartoval, ubral na predstihu ale ja som si spravil ciarku na rozdelovaci,a natocil som ho spet,mozes mat maly predstih, mne to nastartovalo na benzine na pretocenie, a na plyn tiez len som mu musel trochu nacukat plynu.a drzat mu trochu otacky kym sa trochu nezohrial.....bohatost na zmesi, to neviem kolko nastavil.
23:22:19
12.05.2010
hacek
Jak se to chova pri jizde na LPG ? Skube, neni to line ? Pokud ano, tak me napada moc pritazeny sroub bohatosti LPG. Pokud se to za jizdy chova OK, tak bych videl problem v membranach v reduktoru.
21:11:01
12.05.2010
Kounect
Volnoběh na benzín jsem šteloval včera, paráda, motor ani neklepne, sem tam minimálně zaškobrtne, ale to je normální. Na LPG drží o dost nižší volnoběh, ale šroubkem na směšovači to doladit nejde. Na obě strany už začne ubírat, takže dolazeno na max.



Další problém co se nyní vyskytl je to, že to nestartuje studené. Ani na benzín ani na LPG. Co to dělá je když dám plnej plyn, tak to kucká tak na 400ot a dál se tomu nechce. Připadá mi i že je to tak na 2 válce, občas to povyskočí a naběhne na 3. Po 5ti minutách trápení se to ohřálo a začal se chytat 4tý válec. Pak jsem jel až se prohřála a držela volnoběh ok, tak jsem si s tím pohrál a teplý to frčelo luxusně. Mohl jsem jet od 1000, při 1500 se trošku zadusila a při 1700už zase frčela neohroženě vstříc vyšším otáčkám. Pokud bych jezdil obvyklý styl ( 2000 - 3000 ot ) tak o tom ani nevím. Proto se mi zdá, že to tak bylo perfekt, ale teď nevím co s tím dál.



Svíce nové brisk na LPG, palec + víčko nové, zítra dám ještě kabely abych eliminoval problém v zapalování.



Ještě jsem si všiml, že z volnoběhu se to trochu hůře sbírá a jedinou poslední věc co jsem nekontroloval je předstih.



Co vy na to?4
22:32:31
06.05.2010
King
-> Kounect: Stěžejní otázka: funguje správně volnoběh na benzín?
22:12:17
05.05.2010
Kounect
Tož nemám, ale někam zajedu, to je na minutku 6



Jinak jde o to - motor Fakan 136, distanční podložka pro vyrovnání, karburátor neznámý ( vzhledem k tomu, že mám ruční sytič, předpokládám, že je tam origo 120 starej ( SEDR? )).

Co když tam dám Fakaní? To by mělo být ok ne? Když jo, počítám se zapojením automatického sytiče, ale nevím jestli i tak tam zůstává distanční podložka?
21:58:17
05.05.2010
jarda.u1
-> Kounect: jestli mas stroboskop,tak predstih neni problem.
21:51:56
05.05.2010
Kounect
Mám na mysli Fakan r.v.1991 čistej karbec
21:51:07
05.05.2010
Kounect
Já to spíš myslel z druhé strany, jestli se v tom už někdo nevrtal a nerozladil tak, že by to teď chtělo seřídit, tak se ptám, jestli je možné to rozdělovačem i přes elektronickou krabičku "ladit".

Jinak jsem našel, že dám předstih na 10° aby to na LPG fungovalo nejlépe a do toho už sahat nebudu, pak budu řešit karbec mno. To už se ptám jinde, zda LEDR karbec by byl ok.



Pamatuju sousedovo Fakana, který na LPG fungoval perfektně, včetně volnoběhu. A byl to 91 karbec. Proč by nemohlo obdobně fungovat to samé v Rapidu? 6
21:20:39
05.05.2010
jarda.u1
-> Kounect: jestli to mas v 742,tak menis predstih pootocenim rozdelovace.Ale nevim zda tim neco vyresis ohledne toho volnobehu,spis si ten motor muzes jeste vic rozladit.Volnobeh se neladi na rozdelovaci.
upraveno 1x, naposled 05.05.2010 21:22:08
21:17:50
05.05.2010
Kounect
Já bych měl otázku, když mám 136 motor, LPG BRC a kraví volnoběh, dá se ještě laborovat s předstihem i když je tam elektronický z Fakana? Slouží ta krabička jenom na "převod signálu" nebo i "něco řídí" - upravuje předstih sama do správna i když budu hejbat s rozdělovačem?
19:31:30
11.04.2010
targa 2
pomalu mi padaj otáčky na lpg, na benzín je to v pohodě, lankem to neni to by to delalo i na benzín.cim to muze byt. chova se to jak kdyz se zasekává plyn.
18:07:10
11.04.2010
Toušík
-> King: Svíčky to jsou Brysk do feldy, sem přišel řekl že chci svíčky do feldy a bylo to6 . Elektrodovou vzdálenost bohužel neznám8 , ale dělá to svíčka pouze na prvním válci, ostatní jsou úplně v pořádku. A Lpg je tam nějaké s počítačem nebo co a bylo štelované naposledy v létě.
16:51:37
11.04.2010
King
-> Toušík: Tak předně, co je to za svíčky? Jaká je elektrodová vzdálenost?

Kdo naposled šteloval LPG?
12:47:24
11.04.2010
Toušík
No jo ale ten dokument mě doporučil použít nové svíčky :-D což dělám každejch 500Km, já bych spíš potřeboval jak to odstranit 4
10:10:04
11.04.2010
jarda.u1
10:08:19
11.04.2010
Toušík
až tolik 4
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Toušík vložen 11.04.2010 10:08:19
10:06:33
11.04.2010
Toušík
Ahoj! Mám takovej dotaz mám feldu na takové to ježdění, kam se jen dostane, problém je, že mě po 500Km začne strašně bouchat. Už několikrát mě to roztrhlo ten kryt motoru. Pak vyměním svíčku na prvním válci a zas v pohodě. A takhle to musím dělat pomalu pořád. Prostě mě to tu svíčku upaluje. Když jedu na benzín tak jsem to moc necítil, ale asi odchází taky. Asi to bude spíš otázka el. ale poptám se i tady. Díky moc za rady!
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Toušík vložen 11.04.2010 10:06:33
19:07:50
10.04.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Jo chápu... s tím sem fakt moc netočil. Jde o to, že to jinak funguje a vypadá to, že i spotřeba je dole. Teď moc nejezdím tak těžko posoudit. Ale jak to budu mít ověřené z delšího užívání dám vědět. Prostě kromě spotřeby fungují - starty, atuomatický sytič, volnoběh normálně tak proč do toho drbat ne?4 Jo a volnoběh je na LPG na stejné úrovni jako na benzín - teda chová se to stejně studené na benzín i na plyn a volnoběžné otáčky jsou po ustálení i během práce automatického sytiče vpodstatě stejné.



Každopádně díky za rady. Ještě dám pak vědět jak ta spotřeba.
upraveno 2x, naposled 10.04.2010 19:09:44
22:52:44
31.03.2010
King
-> su.tech: "potom na směšovači (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu – vedou do toho dvě hadice na vodu) spodní šroub tam je odkalovací jestli jsem to pochopil správně a nad ním na straně toho směšovače je ještě jeden – tak tím jsem taky točil (moc ne) a pak zas trochu přidal…"



Zase drobátko špatně :-) Psal jsem to proto, že spousta lidí si z nějakýho důvodu plete směšovač (mixer) s reduktorem (odpařovač, vaporizér...).

Onen "bazmeg přidělaný nad převodovkou na podběhu" je REDUKTOR. Kapalný lpg se v něm na odpařuje na plynný LPG, na 1. stupni se reguluje tlak plynnýho lpg na konstantní hodnotu a na 2. stupni se pomocí ventilu ovládanýho tzv. velkou membránou podtlakem z MIXERU (SMĚŠOVAČE) ovládá množství plynný fáze pro motor.

Samotný směšování plynu se vzduchem se děje v MIXERU (SMĚŠOVAČI), což je ovšem ten další bazmeg na karburátoru.

Šroubek na straně reduktoru (viz Spartrovo foto) ovládá přes pružinku předpětí velký membrány a nastavuje se jím volnobžná směs. Nastavuje se na lambda=1 tzn. na maximální dosažitelný otáčky při zavřený klapce. Pokud je karburáror a sání v pořádku, musíš otáčením onoho šroubu docílit maxima, který přesně odpovídá otáčkám volnoběhu na benzín. Pokud je volnoběh na LPG v onom maximu nižší nebo vyšší, než na benál - něco je špatně (netěsnosti v sání atd.)

Výšeuvedené ale platí pouze za předpokladu, že je správně nastavenej karburátor a hlavně jeho volnoběh.
13:12:16
31.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> spartra: Jo přesně toto...
20:34:43
30.03.2010
spartra
-> su.tech: myslíš tento šroubek
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od spartra vložen 30.03.2010 20:34:43
18:50:54
30.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Nazdárek...



- no nejdřív normálně na přívodních tubkách - ze směšovače (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu) - nejdřív jde jedna trubka, ta se pak větví na 2 které jdou do filterboxu. Hned za tím rozdělením jsou 2 ventily - na těch jsem to ubíral a pak až to nechtělo jet zas trochu přidal.



- potom na směšovači (pozink bazmek přidělaný nad převodovkou na podběhu - vedou do toho dvě hadice na vodu) spodní šroub tam je odkalovací jestli jsem to pochopil správně a nad ním na straně toho směšovače je ještě jeden - tak tím jsem taky točil (moc ne) a pak zas trochu přidal...



Jinak s volnoběhem problémy nemám - nekope, necuká - bezproblémovka - otáčky 800 - 900 což bude podle tebe asi málo, ale funguje to, fungovalo to stejně i dříve tak do toho nechci moc zasahovat. Ráno normálně (mrazy/nemrazy) příjdu, sešlápnu pedál plynu, lehce cvaknu po tom červeném tlačítku na ovládání LPG (sytič bych to nazval) a pak startuju bez plynu (plynový pedál) - auto chytne - automatický sytič to hodí do vyšších otáček které postupně jak se auto zahřívá padají dolů... až na klasický volnoběh. Vše včetně toho automatického sytiče funguje jak má - bezproblémově tak si myslím že je to OK. Pokud se ti něco na tom nezdá, rád si přečtu nějakou radu... ale jak jsem psal dříve - motor má naběháno poctivých 55.000 a šlape jak hodinky, volnoběh, akcelerace vše OK.



Jinak díky za rady.



4 4
upraveno 1x, naposled 30.03.2010 18:51:50
23:07:04
29.03.2010
King
-> su.tech: Výborně :) Jenom jestli si správně rozumíme:



# utahoval šrouby na těch 2 trubkách k filterboxu dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to o kousek vrátil nazpátek – obě

# utahoval šroub na směšovači, taky dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to zase vrátil o kousek nazpátek aby to jelo normálně



šrouby na trubkách - OK, ale "šroub na směšovači" (předpokládám, že se jedná o šroub na reduktoru, směšovač čili mixer je bazmeg nad karbem) - ten se nastavuje tak, aby otáčky volnoběhu na lpg byly co možná nejvyšší = aby odpovídaly otáčkám volnoběhu na benál.
14:52:59
29.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Nazdár... tak jsem se k tomu dostal a udělal následující...



- utahoval šrouby na těch 2 trubkách k filterboxu dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to o kousek vrátil nazpátek - obě

- utahoval šroub na směšovači, taky dokud to nemělo slabý výkon a pak jsem to zase vrátil o kousek nazpátek aby to jelo normálně



- výsledek? - zatím jezdím za zhruba 9 litrů LPG na 100 km což je podstatně lepší než předtím. Je mi jasné, že určitě pomohlo i teplejší počasí, ale proti 12 litrům je to dost podstataný rozdíl. Díky za rady, snad to už bude OK, jinak to totiž běhá bezproblémově. Svíčky jsem zatím na tvoji radu neměnil a přestih si nechám při další výměně oleje a kontrole celkového stavu dát na těch 10 stupňů co jsi mi radil, ale jak jsem psal dříve motor má naběháno poctivých 55 tisíc kilometrů a jezdí bez problémů takže to nastavení co tam mám teď zatím nechám tak.



Díky za rady.4
23:14:37
21.03.2010
King
-> targa 2: Trysky v karbu to prakticky neovliňujou. Nejčastější příčinou problémů s lpg je nějaká netěsnost v systému sání, která nemá na benzín obvykle žádnej vliv, ale na lpg dokáže kurevsky rozhodit. Jde hlavně o těsnost mixeru na karbu. mixeru vůči airboxu a těsnost vzduchovýho filtru.

Ještě, co mám představit pod "běžným seřizováním" ?
21:42:11
20.03.2010
targa 2
cim by to mohlo být bežné seřizování nefunguje
20:29:18
20.03.2010
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> targa 2: spíš ten predstih, na lpg ty trysky nemají vliv
18:36:07
20.03.2010
targa 2
Má karbec nějaký vliv na lpg?Jede mi to po pretryskování o dost hůře na lpg.Menil jse i vzduchovej filtr a je vyšší předstih. Nemůžu to seřídit,jde to pomalu do otacek nad 4000 a za studena to nenastartuju.Driv jsem startoval v pohodě i při -15.
17:00:37
19.03.2010
King
-> spartra: Zas takovej úžasnej diagnostik nejsem, abych moh vynášet ortely na základě videa z TyTrubky :-)

Chytnu se toho sytiče - stalo se mi, resp. stalo se jednomu známému exotovi, co měl lpg ve Waranovi, že to bylo špatně startovatelný a různě to kolísalo a chcípal volnoběh.

Měl tam nějaký starší LOVATO, kde je elektromagnet "sytiče" zašroubovanej do středu reduktoru přes jakousi gumovou podložku. Když jsem pozorně poslouchal v mot. prostoru po zapnutí klíčku, bylo slyšet slabonký syčení z reduktoru. Problém byl v tom, že trn toho sytiče i v klidový poloze tlačil na střed membrány a tím rozhazoval nastavení. Stačila jedna podložka mezi sytič a reduktor a bylo....
06:19:53
19.03.2010
spartra
tu jsem pořešil video sic mizerná kvalita, ňákej blbec to točil moc blízko, húře to startuje, možná by chtěl vyměnt elektromagnet(sytič) se mě zdá že nějak málo zajíždí

běh na lpg studená 105
00:57:01
15.03.2010
Gemini
-> King: na to budem mat iny reduktor - z Fiata cromy turbo LPG
20:23:34
14.03.2010
King
-> Gemini: -> Gemini: S turbem? :)
Extreme Tyres