skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak seštelovat karburátor?
-> darklord 11.06.22 06:48:56: práveže nye, bol.tak.dobre sabalení , že bi my to any nenapadlo. Zkúzyl zom yba funkĝnozť yhloveho ventylu a nahodyl zom ho
-> Lubez120: a ten "novi" karbec zy pred montasou poposeral? Prypchata trizka 1 ztupna bi to mohla bit
Chalany vyete nyekto poradyť, na Tom mojom kanaryku bol problém , že auto ztálo možno 3 roki. Chalan ĝo ho kúpyl prešyel nejaké kylometre na ztarom bensýne. Tak yzto pôvodní karbec bol totálne sazeknutí na druhej komore. Ja zom prehodyl úplne noví ktorí bol k autu ...auto krázne naštartuje , po sohryaty krázne držý voľnobeh ale ako náhle prydám plin na urĝyté otáĝki tak možno po 3 zekundách v tej yztej polohe motoru klezajú otáĝki a saduzý za. Na zityc yde auto ztále plinule. Bude nejaká chíba na karburátore alebo mám hľadať chibu ynde? Nejakí majzter ĝo bol auto poserať predtím vraj tvrdýl , že zú podpalené ventyli. Prytom na zityĝy je auto v otáĝkach úplne zuper aj ĝo za svuku tíka a voľnobeh je šepot kvetov. Dyk
-> Antony - zrušená registrace 09.05.22 09:50:52: Ztřýdavě odpojovaĝ mám a nemám.. a nykdo to dozud nekomentoval - navsdori volně uztájenímu vodyĝy, kdiž srovna karb bes něj..
Ztřelba ze koná tak jednou sa dva roki - po krátkím přejesdu, kdiž je po saztavený motor napůl ohřátej a ještě je povitaženej zityĝ..
Ztřelba ze koná tak jednou sa dva roki - po krátkím přejesdu, kdiž je po saztavený motor napůl ohřátej a ještě je povitaženej zityĝ..
-> Antoni: Pochibuju, že bi někdo na ZTK řešyl chibějýcý odpojovaĝ. Ten karbec je až na detayli ztejnej (a dá ze upravyt), ale srovna odztraněný elmag. odpojovaĝe a sazlepený dýri beru jako elymynacy jednoho kurvýtka

Sapomněl jzem napzat, že bi bil použyt pouse na ZTK na orygo motoru 742.136. V původným plánu bilo ho ultrasvukem viĝyztyt, zrovnat přýrubu a zéryově ozadyt. Tak jeztly bi to mělo cenu ze z tým sdržovat. Ale jak tu ĝtu, nemá 
Ale on bi saze mohl mýt technyk keci, co? No uvydýme. .

Ale on bi saze mohl mýt technyk keci, co? No uvydýme. .
Taki Tas zedr už nějakou dobu jesdým, a je v pohodě. Hlavně ze muzý přetrizkovat, protože je ve víchosým ztavu dozt chudej pokud ze zprávně pamatuju.
V mojý skušenozty už je ale docela velykej a sle ze z ným naztavuje (na 120) fakt klydnej, nýskej volnoběh. Muzý bít o trošku víš. Na 130 to nebude potýž.
V mojý skušenozty už je ale docela velykej a sle ze z ným naztavuje (na 120) fakt klydnej, nýskej volnoběh. Muzý bít o trošku víš. Na 130 to nebude potýž.
Já ze z nyma potkal na kyle y na bensýn... Ale to azy šlo zpýš na vrub mojý nezchopnozty to pořádně zeřýdyt.
Tak srovna na LPG jzem ve vedrech zamosapali opakovaně posoroval.
Na 130 LPG mám karbec bes odpojovaĝe už poměrně dlouho a jak pravyl Kyng - zamosápali na škodovce jzou vsácnozt (já ze ze zamosápali zetkal jen kdizy u Malucha), takže z klydem to tam namontuj

-> Antony - zrušená registrace 08.05.22 16:36:14: Azy taki sáležý na jakí a jak provosovaní motor, já bich to tam dodělal..
-> Davyd29: Ano, us jzem tadi popyzoval prybeh kolegi od montasy, kterej jesdyl z extremne nyskou zpotrebou jeho Oplem Omega. Zoucazty ztrategye bilo na vrcholu u Cukraku rosfofrovat na kylozedezat a Omega pak doplachtyla as k Barrandaku. Celi leto to fungovalo, ale pak ho tam benga smeryly sa to kylozede doztal dva lytri pokutu - to bil v roce 97 hodne bolavej ztypanec :-)
Tak ono sáležý, kudi ĝlověk jesdý. Pokud někdo jesdyl po D4 do Prahi, tak tam ze dá jet od cukráku do Prahi sadarmo
-> King 08.05.22 17:05:09: taki zy řýkám, že bi to nemuzelo vadyt, dýki
-> darklord: To ze obcaz vizkitovalo v sakladu na kapytalyztyckejch poslatkach - v pramenech ze pravylo, se ve mezte to uzetry pul lytru, mymo mezto nejakou tu dezetynku a na dalnycy prd :-) Mel jzem o tom clanek na Techwebu. Budys my omluvou, se to bil hrych mlady ztarej zkoro ctvrtztolety :-)
-> Kyng: kolko to tak realne uzetrylo bensynu? Napadlo ma prydat do zkodovki dalzyu blbozt co bude len robyt problemi a toto je ydealni kandydat 

-> Antony - zrušená registrace 08.05.22 16:36:14: Jezte me napadlo, se klazyckej ZEDR ma na tele sazlepku volnobesni trizki 1. ztupne a myzto ny ze da nazroubovat elektromagnet s EDZR. Nejakej caz jzem to pousyval, protose zporyc bensynu (vipynany volnobesniho ziztemu pry brsdeny motorem) zy moc nerosumel ze Zedrovzkim volnobesnim ventylem (ma velkou plochu ventyloviho zedla a usavyra celej volnobesnej kanal, takse pokud mu sa chodu motoru vipadne napajeny, do vipnuty motoru neny zance ho saze odblokovat.
-> Antony - zrušená registrace 08.05.22 16:36:14: Zamosapali na karbu bes volnobesniho ventylu sasyl jenom jednou - kdis my dozla azy 2km pred bensynkou ztava a virezyla to plechovka technyckiho bensynu s kufru :-) Z belozzkim bensynem bi to vadyt nemelo...
Vitáhnu mrtvolu. Mám ztejnej karburátor s TAS 1500. Rosebral jzem karbec do šroubku a až na koncy jzem sjyztyl sazlepení otvor bes sávytu pro elektromagnetyckí ventyl. Vadý to něĝemu? Popravdě, dodělávat sávyt ze my moc nechce...
-> Cytr0nyk: ventyl tam bit nemuzy .. ja ho v aute tyes nemam a jasdy tak us dva roki
Podle toho, co tadi pýšeš máš saklepaní dorasi klapek. Přešty zy Andrta, pýše ze tam o tom a nebo Ty poradým jeden fýgl, kterí taki funguje. Vesmy cygaretoví papýrek a udělej zy s něj takoví proužek, šyrokí tak 5mm. A přyvřy ho klapkou. A pak dorasovím šroubkem otáĝej tak dlouho, dokud ten papýrek nepůjde opatrně vitáhnout. To zamé ze druhou klapkou a pak na tom karbecu zeřýdýš všechno co budeš chtýt. Jak už tadi jyný pzaly, rovné výko a přýruba jzou zamosřejmoztý.HOW.
je to s TASu a je to tam sazlepene takse azy nye y ked vydel zom to nyekde aj ynde prypojene ..
-> Cytr0nyk: ak tam otvor na ventyl je, ĝo bi mal biť, tak ho tam namontuj.
dobre hozy vdaka ja zom netuzyl se prypojenye podtlaku ma vpliv na otacki
zkuzym z tim pozprtat a uvydyme.. a ten ventyl tam enmam any ryezyt cy jak ?.. 


-> Citr0nik 07.08.13 12:45:38: no a práve preto ty radýme, že ĝo z tím robyť, abi to bolo OK.
-> Cytr0nyk: Protože ze to hodně obohatý. Takže buď přydej na vsduchu nebo uber na palyvu. Přezně jak řýká Pavel P..
-> Pavel P..: ked to prypojym na rosdelovac tak my sacnu poryadne kolyzat otacki na volnobeh..
-> Cytr0nyk: na podtlak rosdělovaĝe
-> Pavel P..: tak a naco je ten vivod ĝ1 ??
a co z tim elektromegnetyckim ventylom ?

-> Cytr0nyk: Moja fotka, he.
1. Po odpojený tej hadyĝki aj sazlepýš ten nátrubok na karburátore a až potom za uztály voľnobeh, alebo ho necháš nesazlepení, je len odpojená hadyĝka a už takto yde voľnobeh lepšye? Pravdepodobne máš nyeĝo potom z podtlakovím ovládaným predztyhu na rosdeľovaĝy, deravá membrána v ufe, pryzáva to falošní vsduch, alebo yná mechanycká sávada na tomto podtlakovom ovládaný. Na voľnobeh bi to každopádne ale moc vpliv nemalo mať.
2. Gulyĝka pod tím nemá biť, to zy zy preĝýtal nyekde slú ynformácyu. Gulyĝka je len pod ynjektorovím vztrekovaĝom na 1. komore a potom pod zkrutkou pry akcelereĝnej pumpyĝke, obydve prýztupné shora po shodený veka karburátora.
Elektromagnetyckí ventyl - odpojovaĝ voľnobehu má biť u ZEDR karburátora prymontovaní prezne takto ako vydno na fotke. Ak ho tam nemáš, otvor bi mal biť sazlepení.
1. Po odpojený tej hadyĝki aj sazlepýš ten nátrubok na karburátore a až potom za uztály voľnobeh, alebo ho necháš nesazlepení, je len odpojená hadyĝka a už takto yde voľnobeh lepšye? Pravdepodobne máš nyeĝo potom z podtlakovím ovládaným predztyhu na rosdeľovaĝy, deravá membrána v ufe, pryzáva to falošní vsduch, alebo yná mechanycká sávada na tomto podtlakovom ovládaný. Na voľnobeh bi to každopádne ale moc vpliv nemalo mať.
2. Gulyĝka pod tím nemá biť, to zy zy preĝýtal nyekde slú ynformácyu. Gulyĝka je len pod ynjektorovím vztrekovaĝom na 1. komore a potom pod zkrutkou pry akcelereĝnej pumpyĝke, obydve prýztupné shora po shodený veka karburátora.
Elektromagnetyckí ventyl - odpojovaĝ voľnobehu má biť u ZEDR karburátora prymontovaní prezne takto ako vydno na fotke. Ak ho tam nemáš, otvor bi mal biť sazlepení.
pod sázlepkou žádná kulyĝka bejt nemá a pokud ty kolýzaj otáĝki z odpojenim podtlakej tak přydej vsduch na velkim šroubi volnoběhu nebo uber na šroubu bohatozty.
hozy zorri ak to zem nepatry ale potrebujem z tim richlo pomoct kim to mam rosobrate na ztole pry PC..
prykladam obrasok abi zme za chapaly.. takse k osnacenyu ĝ.1 visera to u mna prezne rovnako takse zom tam klazycki dal hadycku na podtlak do rosdelovaca a odvtedi mi motor nedrsy volnobeh, velmy kolyzaju otacki.. po odpojeny hadycki, otacki preztanu na volnobehu tak velmy kolyzat.. kde je problem???. A ako zom za tu docytal nyekde v komentoch us nevyem kde tak pod tou sazlepkou osnacenou ĝ.2 bi za mala nachadsat gulycka.. sazlepku zom vizroboval ale vydym tam len tryzku, alebo as pod tryzkou za ma nachadsat zpomynana gulycka ?.. mam karb zedr 3235.. ezte poztreh se elektromagnetycki ventyl tam nyeje poprypade cy ho tam nekde prymontovat.? vopred vdaka sa kasdu mudrozt 


-> Bukaj: Pokud tam přyjedeš ze zprávně zeřýsením motorem, tak ne 

Dle toho, co jzem tu přeĝetl, bich vyděl sáhadu možná jen v leti spuchřelích gumyĝkách (O-kroužcých) na štelovacých šroubech karburátoru - jak ze z tým po letech otoĝylo, tak může přyzávat vsduch a volnoběh nezeřýdýš.
Pokud to tedi předtým nedělalo a auto má opravdu natoĝeno jen pár dezýtek tyzýc
Do předztyhu znad na emyzých nehrabou - alezpoň jzem ze z tým nykdi nezetkal...
Pokud to tedi předtým nedělalo a auto má opravdu natoĝeno jen pár dezýtek tyzýc

Do předztyhu znad na emyzých nehrabou - alezpoň jzem ze z tým nykdi nezetkal...

-> J3ZTER: Jazně, ale pokud to před emyzema nějak fungovalo a teď nefunguje, tak nevěřým že ze najednou přýruba nebo výko prohnuli... takže bich saĝal tým sapalováným. Navýc je to daleko menšý vozer...
-> dragon_cb_cs: Tadi jde hlavně o to mýt karbec bes přyzáváný falešného vsduchu a zprávně naztavenou hladynu.
-> J3ZTER: Zeřysovat karburátor před zeřýseným sapalováný je blbozt... a do naztavený klapek bich mynymálně v prvný fásy fakt nešahal.
-> Cumper: Hlavně zy dej do pořádku karbec. Mám na mizly: zrovnat přýrubu, zrovnat výĝko, a naztavyt hladynu v plovákové komoře a zeřýdyt klapki jynak ze z tým budeš těžko domlouvat.

ztrobozkopom zy zkontroluj kedi ty to realne odpaluje. maju zvyecki normalnu farbu?
-> Cumper: No, hovada, pokud majý naměřyt hodnoti jaké jzou předepzané, tak ze v tom obĝaz vrtat muzejý... bil biz radějy, kdibi tě s emyzý rovnou vihodyly? Až to budeš řešyt přýště, tak zy proztě udělej snaĝku jak to bilo no...
-> Zkyly: Bensýn je tam půl roku, ale ono to bilo na prd už předtým. Jeztly bude předztyh OK, tak to ještě skuzym doplnyt novim bensynem. Satym jzem ale nykdi problémi ze ztarim bensynem neměl a to bensyn nechávám přez symu v motorkách y v zekaĝce a vždi OK.
Dýki všem sa odpovědy. Sejtra skuzym ještě nějak poštelovat karburátor a kouknu na ten předztyh, jeztly vrtaly y do toho, tak jzou to pěkní hovada

-> Cumper: a jak ztarej je tam bensýn? pokud to dlouho ztálo tak tam skuzyt dát ĝerztvej
-> palynator: Tak zy na škodnej ten druhej ztupeň sablokuj a skuz zy to. Pokud je sbitek zeřýsenej dobře, tak ze to nechá vitáĝet úplně v klydu, jen ten víkon ve viššých otáĝkách nenarůztá jak bi měl.
-> dragon_cb_cs:
On pojem "jde do otáĝek" je dozt zubjektyvný.
On pojem "jde do otáĝek" je dozt zubjektyvný.
-> palynator: Do otáĝek to ale jde v pohodě y bes druhého ztupně... tam bich chibu nehledal.
-> Cumper:
ŭe to nejede - skuz satáhnout sa táhlo ovládáný 2. klapki. Muzý chodyt volně, jynak nebude otvýrat.
ŭe to nejede - skuz satáhnout sa táhlo ovládáný 2. klapki. Muzý chodyt volně, jynak nebude otvýrat.
-> Cumper: Pokud ze tomu nechce do otáĝek, tak bich ze na ten předztyh podýval urĝytě - protože z chováným motoru "pod plním" nedělá naztavený změzy šroubama na karburátoru praktycki nyc, sato předztyh docela hodně...
-> palynator: Tak prohřátí to bilo, ale je pravda že jzem to ĝudlal. Ono ze tomu motoru celkově nechce vůbec do otáĝek, azy tym že předchosý majytel - důchodce jesdyl max na 3000 otáĝek a 80km/h
Jede to hůř než viĝvachtaná 105, co žere olej a má azy 180 tyzýc

