-> Vrba: tlak oleje nebude na mechanickém čerpadle závislém na otáčkách motoru nikdy dostačující při otevření klapek a navýšení kompresního tlaku od takto malých otáček,pokud se nebude brzdit studený motor.Komu to maže 4-5atm. při 100°C na oleji na volnoběh,má asi zázračný motor.Navíc radiální namáhání klikovky a její ohýbání bude mnohem větší v nízkých otáčkách,než v otáčkách maximálního výkonu,kdy má klikovka už svojí setrvačnost a přenos sil je uplně jinde.
Řešit to extrémně nízkým předstihem jenom proto,abych mohl motor odbrzdit dole a stejně tam neměl výkon,mě přijde zcela nelogické.Každý motor má ideální účinnost a tudíž i použitelný rozsah otáček...k čemu ho budu nutit podávat max. hodnoty tam,kde to je stejně zbytečné?
Tohle jede krásně a dostatečně v celém rozsahu na jakýkoliv plyn,ale má někde max. Nm a max. výkonu + nějaké to % kolem,takže proč budu jezdit na 80hp,když na 130hp to jede prostě líp?
Lajcky by každý co už něco najezdit na čímkoliv měl znát pravidlo,že motor se kurví nejen špatnou provozní teplotou vs. zatížení,ale i "dědkostylem".M
otor co dostává pod ocas vždy líp jede,sice třeba o něco méně vydrží,ale to nemusí být pravda,než utahaná hujda,kterou někdo šetřil a drtil do Kauflandu na nákup v 1500ot.
No a ze zkušeností vím,jaký má kdo jízdní styl a jak ty motory po letech vypadají,když příjdou na předělání,kontrolu,opravu
...a kdo tahá motor z nízkých na plný plyn dělá hroznou chybu.
Jinak kdybych se o tom při našich pár přátelských rozhovorech nezmínil,tak tenhle motor měl rozdělovač co reguloval do 3000ot.Prostě na prasáka pak jel na maximální předstih,který se blížil 40° a nejen ty víš,jak to umí jezdit a kdyby to bylo špatně,tak se dávno rozsypal.To ale není pravidlem a rozhodně nikoho nenabádám,aby to tak dělal.Tady se to prostě tak sešlo,jiný motor může mít opačný extrém a to třeba 25°.
Rozdělovač se teď předělával jenom kůli tomu,že Martin jezdí právě nejvíc v zeleném poli otáčkoměru a nedá si říct,aby motoru trochu dával.Prostě když to jede,tak proč bych tam nejel...Radši sem to měl postavit tak,aby to do 4000ot škubalo a tím ho donutit,aby motor nekurvil.Ale já chci maximální použitelný rozsah motoru a řidiče,co poslechne,jak má s motorem jezdit...ne vždy se to ale sejde
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A abych si neprotiřečil,tak předstih je teď dole a ve středním pásmu ponížený + majitel dostal ultimátum,že až se motor podělá,bude vyhozen ke konkurenci,pokud si nedá aspoň trochu říct a to tady může klidně odsouhlasit.Takže předstih a chování majitele je teď tak nějak na křehké rovnováze,aby se vyhovělo motoru i jízdnímu stylu řidiče
-> pavucina: kdybys naboural s favoritem někoho,koho bude zajímat stav tvého auta,tak by ses hodně divil,kam až by ses právně dostal.Mě to rozhodně směšný nepříjde a není to jenom o tom,kdo to auto provozuje
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Pokud zákony znám dobře,tak jsou veškeré úpravy aut v ČR nelegální a i když je pár vyjímek lidí,co byly ochotní vykrvácet na Dekra/Tuv,nemyslím jsi,že to je pravidlem.
-> T: pravda je někdy krutá stejně jako já,...nemáš to tak daleko,abys nevzal třeba MX5 a nepřejel ten kopec ke mě vyzkoušet,o čem takový motor je.Pak třeba změníš názor,jako mnoho lidí,kteří jsi to už vyzkoušely.Možnost osahat osobně jen tak někdo nenabízí a internetové keci jsou k ničemu.Kdo chce ale mít stále klapky na očích jak tažná kobyla,jeho věc,nemám potřebu nikoho nutit
-> Čokin: v tomto ohledu pouze lepší litrový výkon,to je to,čemu se tady věnuji já osobně.Co se týká celého auta,to naprosto souhlasím a nemám to jinak.Proto seš ty rychlejší na sprintu a to není věc,za kterou se budu stydět.Máš asi lehčí auto,díky obsahu jinde položený kroutící moment,menší odpor gum,lepší napřevodování vůči motoru,asi budeš i lepší řidič než Martin.Ale tohle je téma pouze o motoru,ne "která škodovka z virtu je nejrychlejší atmosférou na sprintu"...o tenhle post se stejně dělíš s Martinem 1:1
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A škodovka začíná u těch cca 120hp hezky jet,ale za mě mohu říct,že to je na zábavu ještě moc málo
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)