-> Tuner#2: ten kluk to má tady těžký,i když má na vsechno graf
V tomhle telefonu už to nemám,bohužel.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
-> Petr Urban 12.03.16 20:08:27: Takže ve finále už z toho máme 28HP - můžeš ukázat ten graf se 150ti?
-> Šediváček: ani to nestavěl a ani neserizoval;-)prostě jezdil.
-> Bery: Se taky zeptám to ten motor měl 120 koní po seřízení? nebo se doseřídil na 150koní? Taky je trochu zarážející že když si postavil takovej peklo motor že to neuměl pořádně seřídit.
-> Tuner#2: Bery ti odpověděl, měl tam tuším 122 HP než jsem začli a opravdu to nejelo špatně... převodovka a lehká váha, ale 150 jede lépe, ale plně chápu tvou nedůvěru a je mi plně jedno.
-> Tuner#2: neměl,jen to teď funguje ještě lip. Sám říkal že ladění stejně nepozná,že je to jen že zvědavosti a to doladění o 5koni - proč to teda nezkusit... A teď by ten motor auto roztrhal.
Ono 120 koní na lehké kastli a hewland dělá na 200/530 pneu dost.
Ono 120 koní na lehké kastli a hewland dělá na 200/530 pneu dost.
-> Petr Urban 12.03.16 12:18:10: A to je teda vysledek ladeni Leose? To to mel pred tim total rozesrane teda...
-> Tuner#2: Nejen v rozdělovači, laděním R1 karb. + rozdělovač na objemu 1.5 a když už se mnou někdo jede na brzdu, dělám vše a zkouším vše co vidím že není ok, nejen zapalování, to by byly vyhozené prachy.
-> Bery 11.03.16 20:16:17: 30 koní v rozdělovači? To tam před tím měl něco co fungovalo na principu náhodných výbuchů? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Šediváček: krásná zajizdeci projížďka. Kolega taky nevěřil a našlo se 30 koní...
-> Petr Urban 11.03.16 12:31:19: Díky
. Mám i bezkontakt (někde), ale ten se mi dávat nechce.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Urbi: Tak já říkám jenom jak to je. Jako jet 700km bez zaručenýho vyššího výkonu je fakt dost z ruky. Já vznesl dotaz když už teda, nevhazoval jsem žádnou rukavici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak se v tom horizontu až to bude aktuální a budeš vědět co chceš dávat do motoru, ozvy. Upozorňuji však že už nedělám rozdělvoače každému kdo si řekne, je potřeba se domlouvat jako normální člověk, né jak nedávno mi tady borec psal, že si hned rozdělovač rozebere jak mu přijde, aby se podíval jestli je všechno uděláno správně. On sice nikdy rozdělovač vevnitř neviděl a absolutně neví o co jde a jak to funguje, ale prostě si to okamžitě zkontroluje, jestli je vše jak má být, ale vlastně ani netuší co jak má být... takže trochu soudnosti a buďme normální, jinak přestávám komunikovat. Bavit se s blbcem déle než 5 minut z Vás dělá stejného blbce
Werich. A mě už přestalo bavit být stejným blbcem... Mám jen jeden život a jeden čas na jeho žití.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Urban 11.03.16 10:18:31: A udělal bys kontaktní rozdělovač i Jižímu? Plánuji to auto někdy v horizontu patnácti let zprovoznit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Šediváček: Já s nikým soutěžit ale nepotřebuji
Udělal jsem rozdělovačů hromadu a kdyby jsem řekl kdo všechno je už použil a s úspěchem odbrzdil s velkými výkony, tak to nikdo neuvěří a ještě bych byl za namachrovaného hňupa, nejsem Vena a snažím se aby mi to jako jemu nestoupalo do hlavy. Já vzal hozenou rukavici, nevzedl si ji s sociálními výmluvami, chápu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 10.03.16 09:09:53: ALE je tady v týhle rovnici veličina které se říká hnací síla vozidla.A jako každá správná síla je v jednotkách (KiloNewton)a vypočítá se z Mt motoru. A právě tahle síla musí být vždycky větší než součet všech dynamických jízdních odporů (odp.zrychlení,stoupání,v
alivý,čelní odpor vzduchu,protivítr,atd.. opět v KN) Na překonání tohoto slouží točivý moment motoru. A jestli auto má zrychlovat pod zátěží - potřebuje co nejvíce výkonu při dostatečné hnací síle. Čím je auto těžšší,a má nahouby převodovku - tím větší potřebuje "krouťák" aby to jelo,resp aby to překonalo odpory. Pokud se vyrovná odpor a hnací síla - může být výkonu kolik chce ale auto zkrátka nezrychlí a setrvá na té určité rychlosti. Proto i motorkový litrový motor Yamaha R1 s malým kroutákem ale se 180PS a miliardou otáček a krátkým progresivním odstupňováním kvaltů dokáže zametat s kdejakou formulí. Nebo tady mám Radical SR se Suzuki Hayabusa 1500ccm a 260PS,krouťák zádná sláva - ale třeba Brno ve dvou lidech kde už jsem se i bál jako spolujezdec 1:57min
Proto se říká že motor dává k dispozici výkon ale převodovka ho díky momentu prodává ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Aha, tak uz vim proc radim v 3800, ptz tam prestane ten nevyjssi zatah.. pak to má sice nad 100kW, ale to uz neni ono.
-> vhml: jak jsi mohl natáhnout ojnice, když k tomu dochází až v otáčkách vysoko nad vrcholem točivého momentu? Šetřils převodovku? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Toušík 10.03.16 20:01:20: hele zrovna jsem z toho loňskýho motoru vyndal natažený ojnice, nechceš je půjčit abys dohnal komprés, když sis pořídil kliku s menším zdvihem? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 10.03.16 10:03:55: Ale prd držet musíš furt do mrtva a ještě dál :D
-> Alenka: , Taky Motor už do těch vysokých otáček nechci nechat točit aby to něco neodsralo, protože má najeto něco přes 1500km od složení. Tak kdyby něco povolilo hodně by mě to sralo.
-> Urbi: Tak nějak jsem tušil že něco takovýho navrhneš, a ano máš pravdu nechce se mi jet 350km tam a 350km zpět abych zjistil stejné, lepší, horší, hodnoty. Prostě mi ta cesta přijde moc z ruky na to abych projel tak 2000kč za Benzín a zjistil kdo je lepší na rozdělovače. Taky ten motor má houby najeto asi 1500km abych mu tolik nakládal, jo vydrží to ale co kdyby něco povolilo, Tak mi to bude hrozně srát.
-> Eidy 10.03.16 09:35:56: no však jo. Proto píšu, že dost zálěží na převodovce. Můžu mít odstupňováni, s kterým se mi vyplatí přeřadit rovnou a můžu mít odstupňování s kterým se mi vyplatí jí ještě přidržet.
-> vhml 10.03.16 09:27:04: Auto ku predu zene vykon ne koutak a optimalni prevody jsou takove, aby to z maximalniho vykonu padlo na dalsi kvalt do otacek maximalniho kroutaku. Proto se u seriovych kvaltu vyplati motor pretocit az za maximum vykonu, protoze dalsi kvalt lepe navaze.
-> vhml: ale tím, že zvyšuješ moment na kolech zvyšuješ i "výkon" na kolech, lehčí převod je lehčí převod.
Hodnota krouťáku je bez otáček naprosto nicneříkající, zajímá tě, kolik práce vykoná motor za jednotku času a s tím potom dál pracuješ v převodovce.
Takovej šroub utaženej na 500 Nm má taky super krouťák, ale ničím moc nepohne, stejně tak 500 Nm v 2000 a v 5000 otáčkách je velký rozdíl bez ohledu na to, co s tím pak děláš dál.
Hodnota krouťáku je bez otáček naprosto nicneříkající, zajímá tě, kolik práce vykoná motor za jednotku času a s tím potom dál pracuješ v převodovce.
Takovej šroub utaženej na 500 Nm má taky super krouťák, ale ničím moc nepohne, stejně tak 500 Nm v 2000 a v 5000 otáčkách je velký rozdíl bez ohledu na to, co s tím pak děláš dál.
-> vhml: Jde o to, že přeřazením se možná dostaneš do vyššího momentu na motoru, ale vyšším převodem se okradeš o benefit a bylo by bývalo lepší dotočit motor na nižší kvalt. Přestože už motoru klesá moment, na kolech ho přesto bude víc. Protože jak víme, moment motoru se násobí/dělí převodama.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Alenka 10.03.16 09:20:35: a právě v tuhle chvíli se dostává ke slovu převodovka ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Protože cílem ( alespoň mým ) je maximalizace momentu na kolech. A jestli to nastane v 1000ot nebo 10000ot nebo je mi jedno, od toho mám vhodně seskládanou převodovku.
Ale možná je to celý jinak a rád se nechám vyvést z omylu :-)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Protože cílem ( alespoň mým ) je maximalizace momentu na kolech. A jestli to nastane v 1000ot nebo 10000ot nebo je mi jedno, od toho mám vhodně seskládanou převodovku.
Ale možná je to celý jinak a rád se nechám vyvést z omylu :-)
-> vhml: takže nás zajímá pouze moment na kolech a je nám jedno v jakých otáčkách ho motor vyprodukuje?
-> Alenka 10.03.16 08:58:27: odvážím se vyslovit nesouhlas
Protože to co ti pohání auto je moment na kolech, ne výkon motoru.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Protože to co ti pohání auto je moment na kolech, ne výkon motoru.
-> vhml: záleží, nezáleží, to už je otázka, na kterou si musí každý soudruh odpovědět sám za sebe (čili nezáleží).
Faktem je, že potřebuješ na každý kvalt dostat ke kolům co nejvyšší výkon a pokud máš konstantních 100 kW v rozsahu 2000 otáček, tak je blbost se o ty kW přeřazením na vyšší kvalt ochudit jen proto, že výkonová křivka už nestoupá a řidiči se zdá, že auto už tolik nezrychluje.
Faktem je, že potřebuješ na každý kvalt dostat ke kolům co nejvyšší výkon a pokud máš konstantních 100 kW v rozsahu 2000 otáček, tak je blbost se o ty kW přeřazením na vyšší kvalt ochudit jen proto, že výkonová křivka už nestoupá a řidiči se zdá, že auto už tolik nezrychluje.
-> Alenka 10.03.16 08:28:47: já o tom teda vím hovno, ale v tomhle případě už dost záleží na tom jakou máš nebo nemáš převodovku ne? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Šediváček 09.03.16 19:35:34: nemyslím si, že by nemělo smysl motor dál točit, když výkon už neroste a jen si drží nějakou konstantní hodnotu.
Přesně takhle se ladí všechny moderní turbomotory - v 5000 tam najede maximální výkon a drží se na stejné hodnotě dalších 1500 - 2000 otáček.
Lidi, co o motorech nic neví, nejspíš řeknou, že přes 5000 to nemá smysl točit, protože už padá krouťák a oni přestanou vnímat ten pocit zrychlení, ale my tady bychom nemuseli operovat jako ženský jen na základě dojmů a pocitů :)
Přesně takhle se ladí všechny moderní turbomotory - v 5000 tam najede maximální výkon a drží se na stejné hodnotě dalších 1500 - 2000 otáček.
Lidi, co o motorech nic neví, nejspíš řeknou, že přes 5000 to nemá smysl točit, protože už padá krouťák a oni přestanou vnímat ten pocit zrychlení, ale my tady bychom nemuseli operovat jako ženský jen na základě dojmů a pocitů :)
-> Šediváček:
Dojeť sem, najedem graf s tvým, dám svůj, odjedem graf - možná bude nebo nebude větší a když nebude, uhradím to jak píšeš :D Svůj si vyndám a zase můžeš jet :) Lokalita Brno, Kyjov, Hulín ... mě je jedno na jakou brzdu pojedem. Já jsem hozenou rukavici zvedl, ty se vymluvíš že sem nejedeš a blá blá, navíc jak bylo řečeno... rozdělovač se nepůjčuje a to co si tam nahoníte by byl čistý výmysl, stačí dát jiný základní předstih. Hlavně že teď už je Vena chytrej ... neudělal svůj rozdělovač a chtěl jej po mě a teď to dělá také... zajímavé
Ale jsou věci co nejsou vidět...
A výsledek nebyl tak jednoznačný, tady právě jde vidět že výkon nemá klesající tendenci a mělo se měřit až do doby, než tato situace nastane, tzn. že máš docela slušný motor co udrží koně i nahoře a můžeš si dovolit jej vytáčet a bez pokelsu výkonu a to je rozdíl... točit motor do 6000 nebo 6500 odřazovat bude na čase na přímce rozhodně znát, takže se mělo vytáčet klidně ještě dále.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A výsledek nebyl tak jednoznačný, tady právě jde vidět že výkon nemá klesající tendenci a mělo se měřit až do doby, než tato situace nastane, tzn. že máš docela slušný motor co udrží koně i nahoře a můžeš si dovolit jej vytáčet a bez pokelsu výkonu a to je rozdíl... točit motor do 6000 nebo 6500 odřazovat bude na čase na přímce rozhodně znát, takže se mělo vytáčet klidně ještě dále.
-> Motomaniak: ano mě to taky tak přišlo, proto se to zkusilo a výsledek je vidět. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: ano to je pravda, ovšem jinak než půjčit a vyzkoušet to nezjistím ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Čokin: Tak napadlo mě to. Jako možná by přidal možná že ne. jak říkáš je to 50 na 50. Ale klidně bych to zkusil :-)
-> Šediváček: Jasný, z prvního grafu mi přišlo, že by to mohlo ještě trochu někam popolézt :-)
-> Šediváček: Holka,motorka a rozdělovač se nepujčujou ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Šediváček: 50% je rozdělovač 50% nastavení předstihu na něm, takže i kdyby toto měření proběhlo přesně, stejně ho není problém zpochybnit......a tak je to se vším.
-> Urbi: Jo a ještě jeden návrh, jsem ochoten jet na brzdu znova, s tím že bys mi na zkoušku poslal svůj rozdělovač a změřilo by se to s tvým a když by byl nárůst výkonu tak by jsme se nějak domluvily. a když by to mělo stejně tak bys mi zaplatil brzdu a benzín.
-> Urbi: No na hasičské stříkačce proč ne ta musí utáhnout to čerpadlo na vodu. Ano Molso má víc ale taky má 1.4 a asi o dost poladěnější motor.
Já si s tím motorem hrál sám v garaži, mam hlavu vyrabovanou šmirgl kotoučkama a přesnost kanálů radši nechci komentovat(podle oka přesně), jenom jsem zdělal asi 5 šmirgl kotoučků a dobrý to bude stačit.
no a pak teda ojnice jsou sériový neodlehčený (pouze vyúhlované) odlehčený setrvačník.
No propad je asi u všech škodovek, jak jsem tak koukal, někde menší, někde větší. Takže to je asi normální jev, od vény136 je jen rozdělovač a karburátor a pomoc při skládání.
Takže na sériovej motor po Generální opravě s jinou vačkou a mnou udělanou hlavou není ten 30 koňovej nárůst špatnej.
Graf s točením do větších otáček je tady aby bylo vidět že to je už zbytečný že to na výkonu neroste.
Já si s tím motorem hrál sám v garaži, mam hlavu vyrabovanou šmirgl kotoučkama a přesnost kanálů radši nechci komentovat(podle oka přesně), jenom jsem zdělal asi 5 šmirgl kotoučků a dobrý to bude stačit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No propad je asi u všech škodovek, jak jsem tak koukal, někde menší, někde větší. Takže to je asi normální jev, od vény136 je jen rozdělovač a karburátor a pomoc při skládání.
Takže na sériovej motor po Generální opravě s jinou vačkou a mnou udělanou hlavou není ten 30 koňovej nárůst špatnej.
Graf s točením do větších otáček je tady aby bylo vidět že to je už zbytečný že to na výkonu neroste.
-> Motomaniak: Protože to už je zbytečný. Nahodím graf pro ukázku.
-> Šediváček: Jeden SEDR s dif. 24/26 dokáže mít na 2050ccm Š1203 hasičák
210 Nm v 2500ot. a 130 HP v 5000ot. ... pozor pointa i s mým zkurveným rozdělovačem :D
U Molsa má 110 HP SEDR a tuším že má i na více na dobrém motoru, když s lekrem jde udělat 130 HP z 1.4, musí jít podobné hodnoty i se sedrem.
Na 90 HP by Vena někomu jinému okomentoval jako slabé nic s tím že to udělá pošťouráním se v nose a za pár kaček na počkání :D Co si pamatuji tak mnohem menší výkonový propad jako máš ty v 3000ot. (u mě je to ale normální) tady jinému negativně kvitoval, jaktože tvůj kámoš profesionál takovou věc nechá bez povšimnutí ... když mu děláš reklamu, tak bych čekal trochu jiný průběh a jiné hodnoty patřičné k jeho úrovni jakou zde prezentoval.
Konec brždění v 6000ot. při roustoucím grafu je blbost. I sériové věci v motoru vydrží točit mnohem více a dlouho.
Tento laciný koment bych si odpustil nebýt zbytečného vyzdvihování někoho namyšleného, který se povyšuje nad ostatní a přitom ostatním krade jejich nápady, zkušenosti a vydává je pak za své a ty mu zde děláš trapnou reklamu.
210 Nm v 2500ot. a 130 HP v 5000ot. ... pozor pointa i s mým zkurveným rozdělovačem :D
U Molsa má 110 HP SEDR a tuším že má i na více na dobrém motoru, když s lekrem jde udělat 130 HP z 1.4, musí jít podobné hodnoty i se sedrem.
Na 90 HP by Vena někomu jinému okomentoval jako slabé nic s tím že to udělá pošťouráním se v nose a za pár kaček na počkání :D Co si pamatuji tak mnohem menší výkonový propad jako máš ty v 3000ot. (u mě je to ale normální) tady jinému negativně kvitoval, jaktože tvůj kámoš profesionál takovou věc nechá bez povšimnutí ... když mu děláš reklamu, tak bych čekal trochu jiný průběh a jiné hodnoty patřičné k jeho úrovni jakou zde prezentoval.
Konec brždění v 6000ot. při roustoucím grafu je blbost. I sériové věci v motoru vydrží točit mnohem více a dlouho.
Tento laciný koment bych si odpustil nebýt zbytečného vyzdvihování někoho namyšleného, který se povyšuje nad ostatní a přitom ostatním krade jejich nápady, zkušenosti a vydává je pak za své a ty mu zde děláš trapnou reklamu.
-> Šediváček: Proč jsi to nenechal točit ještě o 500 ot./min víc?
Tak nějaké další brzdění.
Tak výkon je 90koní a 122Nm (otáčky mam na jiném papíru a ten nemam u sebe, ale trochu to tu vidět je)
na Sedra136 slušnej výkon, byl akorát udělanej od Vény136 nově rozdělovač a s tím se získali větší Nm.
Jo a mam jinej otáčkoměr na přesnější měření a ukazuje téměř bez odchylky. ten původní kacal o dost.
Tak výkon je 90koní a 122Nm (otáčky mam na jiném papíru a ten nemam u sebe, ale trochu to tu vidět je)
na Sedra136 slušnej výkon, byl akorát udělanej od Vény136 nově rozdělovač a s tím se získali větší Nm.
Jo a mam jinej otáčkoměr na přesnější měření a ukazuje téměř bez odchylky. ten původní kacal o dost.
-> Luky: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luky:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Musíš vole něžně, jinak ti nafackuje. Jako se zenskou ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)