skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
Fabia 1397, snížená hlava z Fabie, komprese 11.2, od Sakyho zvětšené kanály asi na 30 mm, vačka m-e 278/265°, zvětšeny difuzory karburátoru, zvětšené sání (upraveno z BMM), svody 4-1, mírně průchozí výfuk 1.9D, zapalování Ignitech, předstih základ 10°, ve 4500 rpm 30°, od 5500 rpm 33°, zkoušeli jsme ubrat 2°, moment šel dolu o cca 2 Nm a výkon taky asi o dvě HP, naopak při zvýšení o 1° už to nic měřitelného nedělalo, a to je vlastně tenhle graf - 95 HP, 130 Nm:
-> Šediváček 17.11.11 21:59:00: Na 1,4 jsem viděl graf 118kW a 160Nm přímo na motorové brzdě (motor na stolici).
Tak když se dalo z 1,3l dostat ke 140Hp, proč by se nedalo s 1,4l dostat na 150Hp
Má to i moc hezky Nm. Ale pořád to nemění nic na tom, že to je podčtvercovej motor. Kdyby se udělalo 1400ccm třeba na 68mm klice, myslím si, že by ten výkon byl ještě někde jinde i když skoro bez kroutícího momentu. Ale když koukám na ten graf, tak to možná ve 3 500ot. nebude mít ani sériový hodnoty, hodně to padá. A to je škoda na tak pěkně udělaným motoru. A "turbodíru" to má taky pěknou.
Jinak předpokládám, že ten motor už není na karburaci
A olej na takový otáčky taky nebyl moc zahřátej. Ale jo, svez bych se s tím ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak předpokládám, že ten motor už není na karburaci
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Šediváček: je tam psané škoda 1400
-> milos1400: to asi nebude na vrtání 75,5mm ten motor, tak minimálně 78x78mm
jen se mi dostal graf do rukou tak sem ho prezentoval......je to klika 78 vacka neco kolem 300 :-) vic info nevim
-> milos1400: Pekne. To je teda dilo pana Rajtra? prozradis neco z osazeni a uprav?
nemáte někdo taky něco s vačkou kolem 300st. ? chci nějakou takovou pořídit tak bych rád viděl průběh .
-> Marty_pv: Tak větší krouťák je samozřejmostí a i kvalita zpracování dílu je úplně někde jinde, ale pořád tej "velko zdvyhovej" 1,4 nemůžu přijít na chuť
-> vhml: SEDR je dobrej, hlavně tam pasuje a není s tím práce. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tuner#2: koukni se na graf Dedly, maximum je taky jenom 131 Nm ale průběh podobný tomu z ježkova grafu a ne tomu tvýmu, bohužel to má z jiné brzdy a hrozně malej graf - pošli graf, upravím měřítko a udělám srovnání
-> vhml 13.11.11 22:18:38: Důvod? Já ho naopak podle grafů nevidím kor když mám hlavu v podstatě v sérii... Max. hodnoty stejný, jen trochu menší krouťák dole.
-> Marty_pv 13.11.11 22:15:50: Ve velkým je v kartě auta, ale ta stupnice je úplně jinak, to asi proložit nepůjde
Pokud někdo umí, pošlu ve full. To že hlava je znát, o tom nepochybuju na druhou stranu jsem čekal víc něco jako měl Dedla na bílé - třeva si to dobře udělá jen pro sebe
JOKE
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tuner#2: Zahodit SEDR
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Šediváček: rozdíl ve výkonu nic moc ale u té 1.4 mám ještě rezervy, když srovnáš graf na momentu tak má oproti 1.3 o takových 10-15 Nm víc ve skoro celým rozsahu
-> Tuner#2: tak potom bys teoreticky mohl mít moment až v 3500 rpm a dole nic, ne?
Mohl bys mi do mailu poslat svůj graf ve vyšším rozlišení? zkusím to případně proložit ať vidíš jaký jsou rozdíly, ta hlava skutečně je znát (jak na brzdě, tak v provozu)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Marty_pv 13.11.11 21:11:31: Ten rozdíl není nijak propastný v 2500rpm má pravda trochu víc, ale pak mu to spadne na stejnou hodnotu jako mě a 2500 nejezdím, leda dědkostylem na sraz
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No nic moc ten rozdíl mezi 1.3 a 1.4 ale jinak pěkný hodnoty ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: když se tak na to dívám tak ani ne, můžeš pořád pomoct průběhu momentu v dolních otáčkách - když se podíváš na hodnoty té 1.3 a tvého motoru tak je poznat že tomu chybí hlava
Propad po těch 5000 nebo 5500 rpm bude nějaká zrada, musím zjistit kde přesně je problém
Propad po těch 5000 nebo 5500 rpm bude nějaká zrada, musím zjistit kde přesně je problém
-> Marty_pv 13.11.11 20:43:15: A já pořád hledám co by šlo jak lépe, koukám že už moc možností není
V odstatě stejný průběh i hodnoty včetně pádu po 5500rpm...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Srovnávací graf www.jezekus.net/videa/...
/srovnani_s.jpg
světle modrý moment + tmavě červený výkon - fábka 1.4 v bloku 136M, vačka 265/258 ME, upravená hlava ME KP 10,6:1, software taky od nich. Slícované sání a litina s hlavou, svody favorit, střed bez tlumiče a konec origo - zatím najeto 9 tisíc km
max. točivý moment 134 Nm při 3930 ot/min
max výkon 65 kW při 5200 ot/min
červený moment + tmavě modrý výkon - 781.136M, vačka, hlava, jednotka ME, KP 10,6:1 a výfuk stejný jako u první feldy, najeto 70 tisíc km
max. točivý moment 129 Nm při 2600 ot/min
max. výkon 66 kW při 5400 ot/min
výkony po korekci DIN 70020, měřeno v Dieselpower
světle modrý moment + tmavě červený výkon - fábka 1.4 v bloku 136M, vačka 265/258 ME, upravená hlava ME KP 10,6:1, software taky od nich. Slícované sání a litina s hlavou, svody favorit, střed bez tlumiče a konec origo - zatím najeto 9 tisíc km
max. točivý moment 134 Nm při 3930 ot/min
max výkon 65 kW při 5200 ot/min
červený moment + tmavě modrý výkon - 781.136M, vačka, hlava, jednotka ME, KP 10,6:1 a výfuk stejný jako u první feldy, najeto 70 tisíc km
max. točivý moment 129 Nm při 2600 ot/min
max. výkon 66 kW při 5400 ot/min
výkony po korekci DIN 70020, měřeno v Dieselpower
-> Gemini:
Ja vim z jake brzdy mas graf :-). Na protokolech z tehle brzd mne zaujaly tri polozky vpravo dole vc. "rotating vehicle mass" - jednotka kg ?! na vetsine protokolu jsou hodnoty 310, 250, 60, coz jsou, jak jsem zjistil, defaultni hodnoty. Ale nikde se mi nepodarilo zjistit, o co se jedna.... mate mne i ta jednotka kg... Nevis co o co jde?
Pro ten dobeh, ale musis znat moment strvacnosti pohonne soustavy. Mas tuseni, jak ho zjistuji?
Myslis rozdil mezi temi 2 grafy, co jsi sem dal? koukam, ze je to cca 10 PS@5800 - Neprijde ti to hodne? Byl nejaky rozdil v pneu.
Treba Dedla z ME ma nekde na netu namereny ztraty cca 22PS@5800 - to uz mi prijde jako rozumnejsi cislo (je to ale felda).
Ja vim z jake brzdy mas graf :-). Na protokolech z tehle brzd mne zaujaly tri polozky vpravo dole vc. "rotating vehicle mass" - jednotka kg ?! na vetsine protokolu jsou hodnoty 310, 250, 60, coz jsou, jak jsem zjistil, defaultni hodnoty. Ale nikde se mi nepodarilo zjistit, o co se jedna.... mate mne i ta jednotka kg... Nevis co o co jde?
Pro ten dobeh, ale musis znat moment strvacnosti pohonne soustavy. Mas tuseni, jak ho zjistuji?
Myslis rozdil mezi temi 2 grafy, co jsi sem dal? koukam, ze je to cca 10 PS@5800 - Neprijde ti to hodne? Byl nejaky rozdil v pneu.
Treba Dedla z ME ma nekde na netu namereny ztraty cca 22PS@5800 - to uz mi prijde jako rozumnejsi cislo (je to ale felda).
-> COL: Urcite se shodnem, ze mereni na valcove zkusebne je diagnosticky ukon.
Ano, pro ladeni motoru je lepsi tam jezdit v co nejmensim case,nejlepe bez zaseho do ostatnich veci a stejne tam dochazi ke nejakym chybam mereni.
Kdo bude chtit na 99% presne vysledky, pojede na dynamometr-motorovou brzdu.
Ekonomicka stranka veci je takova, ze me valcovka stoji 400kc, motorova brzda + odladeni tak 10.000kc.
Mrkni co ted napsal GEMINI: "moj rozdiel v stratach je pred a po GO celej zadnej napravy a prevodovky", takze sice tam jel za ucelem si zmerit upraveny motor, ale zaroven si autodiagnostikoval zavadu na 100let stare vlecce, po jejimz opraveni ziskal dalsi 10k navic.
A to je preco to co nas/tebe zajima ne?
Nelze delat tuhle rovnici,aniz by jsi znal vsechny prvky.
Vykon na kolech=vykon motoru - ztraty
Ano, pro ladeni motoru je lepsi tam jezdit v co nejmensim case,nejlepe bez zaseho do ostatnich veci a stejne tam dochazi ke nejakym chybam mereni.
Kdo bude chtit na 99% presne vysledky, pojede na dynamometr-motorovou brzdu.
Ekonomicka stranka veci je takova, ze me valcovka stoji 400kc, motorova brzda + odladeni tak 10.000kc.
Mrkni co ted napsal GEMINI: "moj rozdiel v stratach je pred a po GO celej zadnej napravy a prevodovky", takze sice tam jel za ucelem si zmerit upraveny motor, ale zaroven si autodiagnostikoval zavadu na 100let stare vlecce, po jejimz opraveni ziskal dalsi 10k navic.
A to je preco to co nas/tebe zajima ne?
Nelze delat tuhle rovnici,aniz by jsi znal vsechny prvky.
Vykon na kolech=vykon motoru - ztraty
-> COL: ono je rozdiel na akej brzde sa mera a ci ten valec aj naozaj brzda.......tie jednovalcove su len akceleracno-zotrvacne sustavy, ja a bacil sme boli na naozajstnej brzde (MAHA LPS 3000) kde pretacas elektromotory-dynamometre
, simuluju ti zatazenie, stupanie a pod......a dobehovou skuskou ti presne zmeraju straty....
moj rozdiel v stratach je pred a po GO celej zadnej napravy a prevodovky
moj rozdiel v stratach je pred a po GO celej zadnej napravy a prevodovky
-> Šediváček:
Mozna bych nekde vyhrabal muj akceleracni odhadograf z matlabu..... tam je navic jeste korekce aerodynamiky, takze jeste vice prostoru pro chybu, ale ztraty pocitam jen asi 12 kW @5500 :-).
Jinak auto s podstatneji zadrenou prevodovkou, kde uz dozhazi v dusledku podstatne zvysenych ztrat k enromnim ohrevum, moc daleko nedojede. Ty ztraty se premenujii na teplo a musi se nejak vychladit. Nejake lozisko, kolecko v prevodovce, nebo v diferencialu lokalni ztratovy vykon treba 5kW rozhodne nevychladi a nerozchodi.
Mozna bych nekde vyhrabal muj akceleracni odhadograf z matlabu..... tam je navic jeste korekce aerodynamiky, takze jeste vice prostoru pro chybu, ale ztraty pocitam jen asi 12 kW @5500 :-).
Jinak auto s podstatneji zadrenou prevodovkou, kde uz dozhazi v dusledku podstatne zvysenych ztrat k enromnim ohrevum, moc daleko nedojede. Ty ztraty se premenujii na teplo a musi se nejak vychladit. Nejake lozisko, kolecko v prevodovce, nebo v diferencialu lokalni ztratovy vykon treba 5kW rozhodne nevychladi a nerozchodi.
-> Ultim: Vsak ja ti to neberu, jen rikam, ze je lepsi merit v miste, kde chci znat udaj, nez merit jinde a pak to odhadovat. Valce jsou dobry na zjisteni vykonu na kolech a za urcitych okolnosti na ladeni, pokud by me zajimal vykon na hrideli je lepsi merit tam.
Ja tem odhadum ztrat moc neverim..... ten rozptyl u aut typu skudka, favo, felda u grafu, co se vyskytujou po netu, je nejaky velky 10-30 kW rekneme pro 5500 Ot/min. Jasne, neco muze byt pneumatikama, ale tolik? Na zadrena loziska moc neverim, lozisko, ktrere by si vzalo 10PS by patrne nedojelo ani na tu brzdu....
Ja tem odhadum ztrat moc neverim..... ten rozptyl u aut typu skudka, favo, felda u grafu, co se vyskytujou po netu, je nejaky velky 10-30 kW rekneme pro 5500 Ot/min. Jasne, neco muze byt pneumatikama, ale tolik? Na zadrena loziska moc neverim, lozisko, ktrere by si vzalo 10PS by patrne nedojelo ani na tu brzdu....
Podle mě, je nejdůležitější výsledek výkonu na kole. To uvádí auto do pohybu, ale kdy by byl jeden motor perfektní a zbytek hnacího agregátu K.O., tak bude mít lepší výsledek K.O. motor na perfektní převodovce a ostatních valivých součástí. V tomto případě si myslím, že auto se špatným motorem pojede líp než auto s dobrým, ale se zadřenou převodovkou,....třeba
Tak si pak majitel auta s dobrým motorem muže říct, že je naprd i když je chyba úplně někde jinde. A myslím si, že na měření na válcové brzdě jako celek by neměly mít tyto faktory vliv. Prostě horší převody a dobrý motor=větší výkon(velký ztráty+zbytek výkonu).
Jinak samozřejmě nejpřesnější měření je s vyndaným motorem, ale nevím komu z vas by se to chtělo vyndavat
Mě teda ne, pokud by to opravdu nestálo zato........
A to už nikdo nemá nějaký graf ??
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak samozřejmě nejpřesnější měření je s vyndaným motorem, ale nevím komu z vas by se to chtělo vyndavat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A to už nikdo nemá nějaký graf ??
-> COL: Projevi se to na kolech ano, ale treba muze nastat priklad,ze bys sis to zmeril jednou, pak udelal upravu motoru a sel na to znova a nameril bys zase neco. To ze se ti zacina pridirat lozisko na diferaku a tudis mas o 10k mensi vykon bys nepoznal. Proto v tomto zpusobu, kde se ti vykresluje i ztratova krivka, vydim vyhodu.
Obe dve hodnoty (vykon na motoru a vykon na kolech) maji sve misto v autodiagnostice.
Pr.:
Ja mam ztratu na prevodovem ustroji asi 28k
elbacil asi taky tech 28k
Gemini ma v jednom mereni taky tach 28k,
takze uz by se dalo rict ze do tech 30k je to standartni hodnota.
Proc ma teda v dalsim mereni ztratu 40K?
a. chyba mereni
b. zavada v pohonem ustroji (jak jsem psal, pridrene lozisko,malo nafoukane gumy,samostav, atd)
c. jina konfigurace pohoneho ustroji (siroke slicky, rovny zub, ja nevim co jeste)
Poste jsem chtel napsat, ze bych se urcite obema udajum nebranil, kazdy z nich ma svoji informacni hodnotu.
Obe dve hodnoty (vykon na motoru a vykon na kolech) maji sve misto v autodiagnostice.
Pr.:
Ja mam ztratu na prevodovem ustroji asi 28k
elbacil asi taky tech 28k
Gemini ma v jednom mereni taky tach 28k,
takze uz by se dalo rict ze do tech 30k je to standartni hodnota.
Proc ma teda v dalsim mereni ztratu 40K?
a. chyba mereni
b. zavada v pohonem ustroji (jak jsem psal, pridrene lozisko,malo nafoukane gumy,samostav, atd)
c. jina konfigurace pohoneho ustroji (siroke slicky, rovny zub, ja nevim co jeste)
Poste jsem chtel napsat, ze bych se urcite obema udajum nebranil, kazdy z nich ma svoji informacni hodnotu.
-> Ultim:
Ale ty upravy a ladeni se projevi i na tech kolech.... Akorat je potreba to delat stale na jedne brzde a nejlip v co nejkratsim rozestupu a za stejnych podminek, zvlast u drobnych zmen.
Ale pokud chce nekdo znat skutecny vykon (tj. absolutni hodnotu, ne zmeny) na hrideli, tak je potreba ten motor vyndat aodnest na normalni motorovou brzdu. Kdyz v tech grafech ma jeden ztraty 40PS a druhej 20PS, pri podobnych podminkach a pri mereni obdobnou metodikou, je to divny....
Ale ty upravy a ladeni se projevi i na tech kolech.... Akorat je potreba to delat stale na jedne brzde a nejlip v co nejkratsim rozestupu a za stejnych podminek, zvlast u drobnych zmen.
Ale pokud chce nekdo znat skutecny vykon (tj. absolutni hodnotu, ne zmeny) na hrideli, tak je potreba ten motor vyndat aodnest na normalni motorovou brzdu. Kdyz v tech grafech ma jeden ztraty 40PS a druhej 20PS, pri podobnych podminkach a pri mereni obdobnou metodikou, je to divny....
-> COL: Urcite se pri dosazeni max. otacek resp. max vykonu vyslapuje spojka a nechava se "dokreslit" krivka ztrat na prevodovce-kola.
Jak rikas, odhat toho, kolik by motor mohl mit,nebyt vlastnich ztrat, opravdu nikoho nezajima. Dulezite je az to,co opravdu leze z motoru.
Ale s touto vetou: "Nakonec stejne auto zene vykon, ktery je auto schopny odevzdat na kolech, odhad toho, co je mozna na klice je dobry akorat tak k hadani…" nemuzu souhlasit.
Teda jako ano, auto zene vykon na kolech, takze i uvolnenim samostavu a vymenou lozisek na kolech se docili vyssiho vykonu,ale to co nas preci vetsinou zajima,je stav motoru a vliv uprav na jeho vykon. A o tom cele tohle mereni je.
Jak rikas, odhat toho, kolik by motor mohl mit,nebyt vlastnich ztrat, opravdu nikoho nezajima. Dulezite je az to,co opravdu leze z motoru.
Ale s touto vetou: "Nakonec stejne auto zene vykon, ktery je auto schopny odevzdat na kolech, odhad toho, co je mozna na klice je dobry akorat tak k hadani…" nemuzu souhlasit.
Teda jako ano, auto zene vykon na kolech, takze i uvolnenim samostavu a vymenou lozisek na kolech se docili vyssiho vykonu,ale to co nas preci vetsinou zajima,je stav motoru a vliv uprav na jeho vykon. A o tom cele tohle mereni je.
-> palinator:
to nejde, pokud odectes i ztraty vlastniho motoru, ziskas ne odhad vykonu motoru na hrideli, ale odhad toho, jaky by tam byl vykon, kdyby motor nemel zadne mechanicke ztraty.
Nakonec stejne auto zene vykon, ktery je auto schopny odevzdat na kolech, odhad toho, co je mozna na klice je dobry akorat tak k hadani....
to nejde, pokud odectes i ztraty vlastniho motoru, ziskas ne odhad vykonu motoru na hrideli, ale odhad toho, jaky by tam byl vykon, kdyby motor nemel zadne mechanicke ztraty.
Nakonec stejne auto zene vykon, ktery je auto schopny odevzdat na kolech, odhad toho, co je mozna na klice je dobry akorat tak k hadani....
-> COL:
Třeba to každý dělá jinak no...
Třeba to každý dělá jinak no...
-> Tomáššš:
-> TechniX:
dík
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TechniX:
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> palinator:
Ja bych to cekal take... jen hledam cestu, jak se dostat na tak velike ztraty a chybi mi tam u konce grafu tench 10-15 kW, co je vykon, ktery si motor velikosti cca 1.3 vezme na toceni sama sebe pri, rekneme, 5000-5500 ot/min.
781.135 si podle mereni (vnejsi pohon motoru) vezme pri 5500 ot/min. cca 12kW.
Ja bych to cekal take... jen hledam cestu, jak se dostat na tak velike ztraty a chybi mi tam u konce grafu tench 10-15 kW, co je vykon, ktery si motor velikosti cca 1.3 vezme na toceni sama sebe pri, rekneme, 5000-5500 ot/min.
781.135 si podle mereni (vnejsi pohon motoru) vezme pri 5500 ot/min. cca 12kW.
-> Tomášš: takovou spotřebu sem předpokládal a je fakt výborná na to že to je přeplňovaný motor :) máš fakt pochvalu ode mě
a věřím že se stím rozumě jezdit nedá když to tak hezky táááhne a jde za plynem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> COL:
Já teda myslím, že po měření se dělá doběh s vyšlápnutou spojkou. Ale nevim.
Já teda myslím, že po měření se dělá doběh s vyšlápnutou spojkou. Ale nevim.
-> Tomášš: menovec
a ja sa cudujem ,ze kedy som postavil daky motor a spravil graf
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Gemini:
tak to mam o 10-20 PS vykonejsi motor, nez jsem si myslel...
30-40 PS je tak 20-30kW ztrat, to je dost, aby se to jen tak nejak snadno vychladilo.. zajimave.
Nejsou ty ztraty nahodou vcetne ztrat nutnych na toceni motorem (nejen kolama a prevodovkou), to by totiz tak nejak vychazelo.....
tak to mam o 10-20 PS vykonejsi motor, nez jsem si myslel...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
30-40 PS je tak 20-30kW ztrat, to je dost, aby se to jen tak nejak snadno vychladilo.. zajimave.
Nejsou ty ztraty nahodou vcetne ztrat nutnych na toceni motorem (nejen kolama a prevodovkou), to by totiz tak nejak vychazelo.....
s vykonom som teda nikdy nebol spokojny, ale krutiaci moment ma prekvapil vzdy ...... vsetko bolo merane na Rapide.....straty 30-40 PS normalka.....pozri si grafy nejakej Imprezy, 80-100 PS straty (prevodovka, diferaky, kola atd) celkovy vykon 350-400 PS
-> Šediváček: já jsem spokojen dost podařilo se mi co jsem chtěl ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> TechniX: děkuji jsem rád že se ti to líbí spotřeba je překvapivě dobrá ve městě stejně jak s normálním motorem ale přesně nemám změřeno tak 8-9 a mimo město 6,5-7 podle stylu jízdy kdybych jel skutečně 90 tak by šlo míň ale nedá se to![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A teď popravdě řekněte, kdo z vás byl s výkonem spokojený a komu se nedostalo slíbeného očekávání
U mě přišlo příjemné překvapení ve všech třech případech, na 100% největší v tom prvním, favorit byl celkem jasný
a do třetího motoru se už vrtalo, tak bylo taky trochu počítáno s nějakým zlepšením ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Tomášš: tvoje auto Marunka 135T je velmi zajímavé, mám ho v oblíbených už dlouho :) jedno z mála aut co má přeplňovaný motor a postavený z čistě sériových dílů na normální bežný provoz
fakt krásná práce!
zeptám se a jak je na tom spotřeba paliva pro normální ježdění ? :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> Tomášš: Kdyby šlo taky doplnit ty hodnoty k tomu příspěvku, aby to bylo snadno čitelný. Máš docela brutální Točivý moment na ty koně, to krmíš naftou? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> elbacil: Ještě kdyby jsi doplnil ty hodnoty k tomu grafu,(Max. moment, Max. výkon s otáčkama) aby to bylo snadno čitelný, pro lidi co hůř vidí je to skoro nečitelný. i já mam problémy.
-> Šediváček: na grafe ta bledšia čiara je meranie s tlmičom a tá plná čiara je s holou rurou.Ked si všimneš tak pri 6000 všetko kleslo dolu.To preto lebo ta holá rura bola zle pripevnená a zhodilo ju dole pri 6000.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomášš: ale to je predpokladam s turbem ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
takže základ favorit 135 Kp 7,9:1 v hlavě vše sériové těsnění také karbec Solex 32 dis IC výměník voda/olej vačka 247/247 předstih základ 2° max.30° výfuk zadní díl felda a střední díl vlasní výroby setrvák sériový s tímto motorem jezdím každý den má najeto 10000km ale díly nebyli nové klika písty cca100000km
á chybička motor je přeplňovaný tlakem 0,55 bar
výkon 71 KW při 5000ot/min
toč. moment 180 Nm při 3000 ot/min
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
výkon 71 KW při 5000ot/min
toč. moment 180 Nm při 3000 ot/min
-> Gemini 30.10.11 00:06:44:
Co to, ze jsou u te sestavy pri 6000 'ztraty' stejny jako vykon na kolech? Neni to divny? Predpokladam, ze ty ztraty znamenaji vykon nutny na pohyb soustavy prevodovka-kola-valce.
Ale faktem je to, ze o obrazek nize vychazi ciselne podobne... to jsou fakt tak veliky?... Koukam, ze na grafech nize, to vychazi kolem 25PS @ 6000ot/min. Asi by to chtelo davat k obrazkum pro zajimavost i info o aute se kterym to bylo mereno.
Co to, ze jsou u te sestavy pri 6000 'ztraty' stejny jako vykon na kolech? Neni to divny? Predpokladam, ze ty ztraty znamenaji vykon nutny na pohyb soustavy prevodovka-kola-valce.
Ale faktem je to, ze o obrazek nize vychazi ciselne podobne... to jsou fakt tak veliky?... Koukam, ze na grafech nize, to vychazi kolem 25PS @ 6000ot/min. Asi by to chtelo davat k obrazkum pro zajimavost i info o aute se kterym to bylo mereno.