skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Upravené písty!!!
18:58:20
06.04.2011
06.04.2011

suri
-> Shader: tak v tom prípade tomu tak je
18:48:07
06.04.2011
06.04.2011

Shader
-> suri: Jo sorry, máš pravdu... teda 0,3mm

18:46:25
06.04.2011
06.04.2011

suri
-> Shader: 0,3mm
18:43:44
06.04.2011
06.04.2011

Shader
Hoši... teď jsem projížděly tady na virtu nějaké diskuze a dočetl jsem se, že píst z felicie 1,3MPI je oproti pístu ze 136 vyšší o 3mm. Je tomu tak?
12:02:21
15.01.2011
15.01.2011

Jarda/felda
-> Landží 13.01.11 20:08:08:
nepleteš si kompresní poměr a tlak ve válci ?
nepleteš si kompresní poměr a tlak ve válci ?
11:23:07
15.01.2011
15.01.2011

Vrba
Já bych řekl,že odlehčený píst bude mít vliv na výkon už sám o sobě i bez dalších úprav,protože pokud se zmenší hmotnost,kterou musím neustále spomalovat a zrychlovat,tak tato ušetřená energie se projeví jako zvýšený výkon motoru.Samoždřejmě se to projeví až ve vysokých otáčkách,kam ten motor stejně musím posunout změnou časování vačky.Ale i u jinak sériováho motoru se to musí v plných otáčkách projevit.
23:52:45
14.01.2011
14.01.2011

afro100
-> 4dams: to je bud do ropaka alebo minimalne na sneka
23:50:59
14.01.2011
14.01.2011

4dams
aj takto sa da
12:47:15
14.01.2011
14.01.2011

4dams
-> afro100: ja som sa bal ze ked taha klukovka cez ojnicu piest smerom dolu, ze oko v ktorom je cap, minimalne praskne. Hlavne v otackach ked to musi poriadne sklbat piestom smerom dolu
12:40:11
14.01.2011
14.01.2011

Minik03
Tak pokud se jedná téčka s vypouklý dnem, musí se provést i úprava spalováků ne? A to už by přínos mělo. Ale je pravda, že s tím se potom váže i snižení hlavy a vačka a postupně to na sebe navazuje.
V zásadě se dá souhlasit, že samotné písty přínos nemají, ale slouží pouze pro finálaní doladění motoru. Určitě bych se v první řadně zaměřil na hlavu a potrubí, společně třeba s ostřejší vačkou a příslušným doladěním karburace.
V zásadě se dá souhlasit, že samotné písty přínos nemají, ale slouží pouze pro finálaní doladění motoru. Určitě bych se v první řadně zaměřil na hlavu a potrubí, společně třeba s ostřejší vačkou a příslušným doladěním karburace.
12:36:52
14.01.2011
14.01.2011

afro100
-> vhml: :D:D Daves je uzasny ... kto sa boji, sere v sini ... :D
skoda.daves.cz/Upraveny_p ist_po_vzoru_Tpistu-img_4b dy.jpg
skoda.daves.cz/Upraveny_p ist_po_vzoru_Tpistu-img_4b dy.jpg
12:35:20
14.01.2011
14.01.2011

4dams
-> afro100: tak nejak, alebo presne tak...
12:33:13
14.01.2011
14.01.2011

afro100
-> 4dams: T piesty si myslim same nepridaju nic ... dobry motor potrebuje VELA roznych aj malych vylepseni. A motor sa upravuje nejak ako celok, aby sa to prejavilo, inak to nema zmysel prsknut tam T-cka a cakat ze to pojde lepsie ...
12:32:18
14.01.2011
14.01.2011

vhml
...to se upne flexa do svěráku... 

12:29:06
14.01.2011
14.01.2011

havlik
-> 4dams: m8rinek jistě dovoli: skoda110r.ic.cz/stavba1.3
exmpi/motor10008.JPG
12:26:30
14.01.2011
14.01.2011

4dams
tiez som rozmyslal spravit nieco podobne na freze zo seriovych piestov, upravit akoby do T, ale bal som sa ze to nevydrzia, tak som len s kazdeho zo spodu ubral 3mm X 4 = 1.2 cm. Na Vahu som moc nemyslel lebo z vahy moc neubudlo, skor ubrat z plochy... Kazde taketo uberanie a drobne upravy ma urcite zmysel, ked sa da dokopy viac takychto veci, prida to nieco. Ked dam priklad IBA T piesty co to prida, 5 koni? ake ked sa skombinuje viac veci, je to uz citelny rozdiel...
12:04:58
14.01.2011
14.01.2011

Minik03
-> palinator: mno musel bys nalít naftu, jak už bylo řečeno 

11:45:23
14.01.2011
14.01.2011

palinator
-> Vrba:
To bys ani nenatočil.
To bys ani nenatočil.

07:18:21
14.01.2011
14.01.2011

Vrba
To by byl vhodný exemplář do soutěže o nejrychleji zk*rveny motor.
20:34:20
13.01.2011
13.01.2011

venni
-> 105: 

20:31:42
13.01.2011
13.01.2011

afro100
-> 105:




20:29:17
13.01.2011
13.01.2011

105
mezi indiány ma jmeno > ohejbáč ojnic
20:24:32
13.01.2011
13.01.2011

Minik03
-> Landží: Sekce Pokusy o vtipy je sice jinde, ale přesto ti gratuluju k jednomu opravdu povedenému.
20:23:29
13.01.2011
13.01.2011

afro100
-> Landží: uz to mas vyskusane ked to tak doporucujes ?
20:22:23
13.01.2011
13.01.2011

skodarapid1365
-> vhml:




20:20:46
13.01.2011
13.01.2011

petr s
-> Landží: To snad ne
20:09:45
13.01.2011
13.01.2011

vhml
Landží 13.01.11 20:08:08 napsal:
kompesní poměr tam budeš mět 14–15:1
Hlavně nezapomeň vyndat svíčky a lejt do toho pak naftu.
Pán je zřejmě znalec :-D
kompesní poměr tam budeš mět 14–15:1
Hlavně nezapomeň vyndat svíčky a lejt do toho pak naftu.
Pán je zřejmě znalec :-D
20:08:08
13.01.2011
13.01.2011

Landží
A kčemu ti to bude když to odfrézuješ a uděláš do kloboučku? akorat si ubereš kompes tím že to odfrezuješ a hlavu to lik snižit nemožeš dej tam 136 a sniž hlavu o 2.2mm a dej plechove těsnění nebo s fabie 1.4 je tvrdší a pasuje a kompesní poměr tam budeš mět 14-15:1 a zainvestuj do vačky 260/270 a pojede to pěkně :-)
10:51:27
13.11.2010
13.11.2010

Vrba
-> Shader: Já bych to odlehčil co to půjde.O poruchovost bych vůbec neměl strach-motory s hliníkovou hlavou jsou nesmrtelné.Co by možná mohlo nastat je zvýšená spotřeba oleje-ale pokud bych mel motor,ktery bude tocit 7500ot a bude mit pres 100koní,bral bych to jako daň.Takze kdybych od zakladu stavěl 1300 motor,tak bych postupoval takto: odlehčit seriove pisty jak jen to pujde-zbrousil bych i dno pistu a nasledne snizil blok a vložky,odlehcit ojnice,odlehcit pistni čepy,namontovat vacku 280-290stupnu - chci aby sel motor co nejvic vytocit a tím podtrhnu práci s odlehčováním.Odlehcit rozvod-hliníkové tyčky.Upravit hlavu.Pokud nemáš objem,nemáš tocivý moment a proto abys měl výkon,musíš mít otáčky.Tím odlehčením získáš to,že pri zvyšování otáček se výkon neztratí v mechanických ztrátách,ale dostaneš ho k dispozici.
22:19:52
10.11.2010
10.11.2010

Evž@
-> Shader:
východisko ze situace je třeba ta...že doděláš ten objem 1300 a nenecháš se překecávat 


20:17:57
10.11.2010
10.11.2010

petr s
-> Shader: Upravit kliku a přeskládat
20:16:04
10.11.2010
10.11.2010

TTomas
-> Shader: oboje se da pouzit.)
20:15:18
10.11.2010
10.11.2010

Shader
Hm... vidím, že většina z vás se přikláni k verzi s vyšším objemem. Dobrá, řekněme že o tom uvažuji, ale nechce se mi dávat pryč blok (742.136) a hlava feli MPI (mám už ji rozdělanou)... jaké by bylo východiske z této situace??

18:36:02
10.11.2010
10.11.2010

suri
-> Jarda/felda: skorej krúťák , výkon tam moc lepší nie je
18:29:46
10.11.2010
10.11.2010

Jarda/felda
-> havlik 09.11.10 19:36:40: mi připomíná sání na Puntu 1.2
k věci dej tam 1.4 je tam "větší" výkon už v serii hold pokrok nezastavíš

k věci dej tam 1.4 je tam "větší" výkon už v serii hold pokrok nezastavíš
16:10:40
10.11.2010
10.11.2010

Gemini
-> Evž@: 

13:35:16
10.11.2010
10.11.2010

Evž@
-> Urbi: ale někdo ladí motor aby měl výkon někde kolem 120 koní....a životnost je otázka času....a někdo chce dosáhnou nejlepší poměr výkon-životnost....což si myslím je případ tunera2......a použitím motoru 1,4 se ten poměr dosahuje líp..proto na to nedá nikdo dopustit
23:24:39
09.11.2010
09.11.2010

Petr Urban
Dle mě odlehčení pístu (popřípadě i ojnice) cenu má a nemalou, ale na motoru s úpravami co bude točit aspoň 7 tis. nebo více, aby to bylo opravdu znatelné. Odstředivé síly jdou s druhou mocninou, něco jak odpor vzduchu. V 8 tis. už je znát každý gram, ale motor-pila.
A 100 koní do provozu se bude nejsnáze dělat klikou z fabie a třeba sadou na objem 1.5, u chovance za 5200,- , upravenou hlavou, kupříkladu taky od něho za 5 tis. a je víc než dobrá za ty prachy a při vačce 265 a hlavně dobrém naladění karbec-rozdělovač, už máš těch 100 koní jistých a nebudeš to muset točit jak bezmozek. Klasik : objem ničím nenahradíš. A podívej se na úpravy například u Tuner2 (snad se nebude zlobit), kolik jich je, aby bylo při objemu 1300 89HP. A odlehčení pístů by těch 11 rozhodně nepřidalo.
A 100 koní do provozu se bude nejsnáze dělat klikou z fabie a třeba sadou na objem 1.5, u chovance za 5200,- , upravenou hlavou, kupříkladu taky od něho za 5 tis. a je víc než dobrá za ty prachy a při vačce 265 a hlavně dobrém naladění karbec-rozdělovač, už máš těch 100 koní jistých a nebudeš to muset točit jak bezmozek. Klasik : objem ničím nenahradíš. A podívej se na úpravy například u Tuner2 (snad se nebude zlobit), kolik jich je, aby bylo při objemu 1300 89HP. A odlehčení pístů by těch 11 rozhodně nepřidalo.
19:39:16
09.11.2010
09.11.2010

m8rinek
-> Matulo: asi myslí nějakej prašivej vertikál...
-> Čokin: krom tý 14ctky mu, ale narostou náklady o cca 6-10tkč :D
-> Čokin: krom tý 14ctky mu, ale narostou náklady o cca 6-10tkč :D
19:39:10
09.11.2010
09.11.2010

Shader
-> Matulo: Normálně.... Weber 32/36DGV
-> steyr: jj, nějaká ta koruna padne, ale s tím se musí počítat
-> steyr: jj, nějaká ta koruna padne, ale s tím se musí počítat

19:38:44
09.11.2010
09.11.2010

Maťulo
-> havlik: Ty vole! To som este nevidel!!! 

19:37:20
09.11.2010
09.11.2010

Nwkt
-> havlik:




19:36:40
09.11.2010
09.11.2010

havlik
-> Matulo: img.skoda-virt.cz/gallery
_upload/.../254_21706_190.
jpg takhle_?
19:35:23
09.11.2010
09.11.2010

steyr
-> Shader: zabudol si dopisat ze baliik penazi 

19:34:36
09.11.2010
09.11.2010

Maťulo
-> Shader: To som zvedavy jak das jeden weber na 8k...
19:32:21
09.11.2010
09.11.2010

Shader
-> Čokin: To by možná nebylo marné
... jinak mám v úmyslu: upravená hlava MPI (snížení, kanály), vačka 280ka, odlehčený setrvak, karbec weber a o odvod splodim by se měly starat svody 4-1 + příčňák...

17:45:19
09.11.2010
09.11.2010

Čokin
-> Shader: Dej do toho bloku Fábiové střeva aspoň budeš mít 1400ku :) Když už něco dělat tak pořádně :) Jinak bych nechal seriové písty a udělal jen hlavu s vačkou, na písty bych nešahal pokud ti jde o spolehlivost. Uprava pístu dobrý ale proč je dávat do skoro seriového motoru kde zaostává spousta ostatnich věcí. Asi bych to neřešil.
22:39:01
08.11.2010
08.11.2010

Ultim
Crestik 07.11.10 17:44:31 napsal:
Někdy to chce selský
rozum, než hromady čtiva
Jo, tak potom kdyz si vemu ze pist me jakoze stoji v HU s urcitou hmotnosti. Smes vybuchne a tuto vahu musi rozpohyhovat ze? Vsichni zname ze ZS nejake ty zakony setrvacnosti a zakon sily, tak nam musi byt asi jasne ze pist ktery bude lechci,budu mit i vetsi zrychleni. Navic bude pro klikovy mechanizmus lechci tento pist zastavit v DU a znovu ho z minimem energie rozpohybovat nahoru.
Ono se to neda brat, ze to zvysi vykon, spis ze cast toho vykonu neprijde nazmar. Takze vlastne ano pomuze to.
To jsem napsal selskym rozumem,ale klidne se muzem bavit i teoreticky a dat sem nejake casti textu z chytreho ctiva.
Někdy to chce selský
rozum, než hromady čtiva

Jo, tak potom kdyz si vemu ze pist me jakoze stoji v HU s urcitou hmotnosti. Smes vybuchne a tuto vahu musi rozpohyhovat ze? Vsichni zname ze ZS nejake ty zakony setrvacnosti a zakon sily, tak nam musi byt asi jasne ze pist ktery bude lechci,budu mit i vetsi zrychleni. Navic bude pro klikovy mechanizmus lechci tento pist zastavit v DU a znovu ho z minimem energie rozpohybovat nahoru.
Ono se to neda brat, ze to zvysi vykon, spis ze cast toho vykonu neprijde nazmar. Takze vlastne ano pomuze to.
To jsem napsal selskym rozumem,ale klidne se muzem bavit i teoreticky a dat sem nejake casti textu z chytreho ctiva.
19:30:18
08.11.2010
08.11.2010

Shader
-> Čokin: Tak určitě by to bylo lepší o tom žádna, ale už mám rozdělanou tu 136, tak uvidíme co z toho vznikne
. Teprv s tímhle vším začínam, jsem začátečník a myslím že tohle by mohl být dobrý start
. Navíc aspoň tam ten motor bude legálně, jako jedna z mála věcí



16:48:41
08.11.2010
08.11.2010

m8rinek
-> Gemini: neříkám nic proti tomu, že moderní píst bude lepší než stařičké Téčko, ale pořád to nemá s Tpístem nic společného. Kdyby se jim Tpísty říkalo kvuli hmotnosti, tak to budou spíš Mpísty, nemyslíš?