Upravené písty!!!

prohledat
114 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 06.11.2010 do 06.04.2011, založil/a Shader
řadit dle data
10:14:59
08.11.2010
Gemini
-> m8rinek: nevyzera tak, ale je dokonca lahsi ako T piest.....a Tecka neboli o nicom inom len o hmotnosti
09:48:09
08.11.2010
m8rinek
-> Gemini: a co je na tom T píst?
09:27:06
08.11.2010
Čokin
Shader 07.11.10 17:18:34 napsal: → petr s: V úmyslu bylo dosáhnutí výkonu těch +-100 koní.

Nebude lepší postavit seriovou Fábku 1,4 8V dát tam 265 vačku, trochu udělat hlavu a dát tomu svody a nějaký dobrý výfuck a seš na cca +-100 koní se skoro seriovým motorem, než to honit na 1300ce různýma úpravama ??? Přeci jen se neříká nadarmo...........obsah nenahradíš4
08:57:57
08.11.2010
MOLSO
-> Gemini: a kde treba ? 1 hrozi nejake znizenie zivotnosti ?
08:57:04
08.11.2010
Gemini
jarda nazval fabiove piesty Teckami preto, ze maju o 55 gramov menej ako Feliciove MPi piesty, Fabiovy cap ma o 20 g menej ako feliciovy......to je uz 75 g uspora na jednom valci, 300 g posuvnych hmot v celom motore......



moje piesty vo fabii maju 225 gramov.....treba len vediet , kde ubrat......
21:05:43
07.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> darklord 07.11.10 20:55:07: JJ ale nikdy mě to nenapadlo se podívat. 4 1
20:55:07
07.11.2010
darklord
-> Tuner#2: mail v ID a aj ostatne indikatory tomu plne nasvedcuju.. 3
19:30:50
07.11.2010
suri
-> Tuner#2: jj
19:27:41
07.11.2010
havlik
-> Tuner#2: je to tak
19:25:58
07.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Jarda/felda je Sadra17? To se vysvětluje to, že jsem už párkrát na něj chtěl hodně zostra vystartovat po tom co za bláboly musely strávit moje oči a hlava...
19:24:57
07.11.2010
havlik
-> Gemini: tzn kroužky vyndat40
19:23:22
07.11.2010
Gemini
1/3 vsetkych strat v motore robia kruzky....len tak btw
upraveno 1x, naposled 07.11.2010 19:23:31
19:06:18
07.11.2010
palinator
-> Olgoj Chorchoj:

Aspoň nějaký mám tady zastání...3
18:50:14
07.11.2010
Olgoj Chorchoj
V úvratích jedou kroužky vlastně nejpomalejš a přitom jsou tam vložky nejopotřebovanější... A to je proto, že tření je vysoký při malejch rychlostech kroužků zatimco s rychlostí tření padá (a pak zas leze, ale až za dlouho)... podtáčený motory jsou tak opotřebovanější nežli točený22 Na gůglu bude tutově graf
18:36:45
07.11.2010
palinator
-> Tommyk:

No vidiš a já jsem zase jenom ten budižkničemu teoretik, kterej to čet v knížce o konstrukci závodních motorů. Že na krajích, kdy píst je v HÚ nebo DÚ ztrácí vztlak na oleji a jede chvilku nasucho po válci.
18:33:52
07.11.2010
Tommyk
-> palinator: aha.. tak teď nevím jestli se pletu, ale vždycky co jsem hmatal, tak to bylo přesně naopak
18:26:56
07.11.2010
palinator
-> Tommyk:

Asi jsi mě nepochopil. Myslel jsem to tak, že střed dráhy (kde píst letí nejrychlejc) je míň opotřebovanej, než kraje.
18:18:39
07.11.2010
Tommyk
-> palinator: asi proto, že ten píst nejezdí až dokonce? respektive jeho kroužky?3
18:08:51
07.11.2010
palinator
-> Crestik:

Tohle jsem nikde nečet, taková kravina přece může bejt jenom z mý hlavy.4 Zato to tvoje přirovnání s pískem je opravdu trefný. 157

Uznávám, podtlakem se to bude brzdit více. Pokud je teda první kroužek při expanzi ještě více přitisknut ke stěnám, proč je opotřebená vložka nejvíce vždy na úrovni HÚ a DÚ?
17:44:31
07.11.2010
Crestik
-> palinator: omg, ty jsi teoretik. Tak si ponoř písty a vložky do kýble s olejem, zahřej to celé na 90C a uvidíš, jak "lehce" půjde hýbat pístem s kroužkama. Nehledě na to, že první kroužek je konstruován právě tak, aby ho expanze přitiskly ještě více ke stěnám. A zrovna sání po výfuku není taky dobrý příklad, bo podtlak v potrubí brzdí píst podstatně více, než jeho váha. Prostě pouhým odlehčením pístu výkon navíc nezískáš, smiř se s tím. Je to to samé jako když jedeš v autě sám, nebo si naložíš tunu písku do vleku...výkon auta ti neubyl, přesto to hovno jede. Někdy to chce selský rozum, než hromady čtiva 5
17:21:37
07.11.2010
palinator
-> Crestik:

Ano, spalování a spoustu jiného zůstane stejné, ale jde o ty ztráty. Když točíš klikou, tak píst běhá nahoru a dolů (to snad nepopíráš 3) a na to, aby šel třeba z taktu výfuku na sání, po dosažení horní úvrati potřebuje energii z klikové hřídele. Sám setrvačník ke svému provozu energii prakticky nepotřebuje, jakmile ho někdo roztočí, tak by se mohl točit donekonečna, pokud by žádné ztráty nebyly. Ale soustava klika píst se ti z principu beze ztrát točit nebude. Takže je odlehčení a odlehčení a nepleť si pojmy a dojmy.4



EDIT: jinak ztráty, když si šoupeš rukou pístem ve vložce, jsou neporovnatelně vyšší, než za provozu, kdy kroužky se v pístu "vznáší" po olejové vrstvě díky hydrodynamické síle.
upraveno 1x, naposled 07.11.2010 17:24:12
17:18:34
07.11.2010
Shader
-> petr s: V úmyslu bylo dosáhnutí výkonu těch +-100 koní.
17:05:41
07.11.2010
petr s
-> Shader: Tak jinak na jakou hodnotu výkonu se chceš dostat 100 -130 koní?
15:53:30
07.11.2010
Crestik
-> palinator: tak ti to teorie říká blbě :-) Odlehčením pístu nenacpeš do válce více směsi, nezměníš vlastně fyzicky ve spalovacím prostoru nic, tudíž nezvýšíš Mk, tudíž se s výkonem stane co...hovno :-) Tohle patří do skupiny odlehčování setrvačníku apod, kdy se jen naplňuje předpoklad pro provoz ve vyšších otáčkách.



Jinak dle mě odlehčení pístu má smysl u nějaké vysokootáčkové brusky, kdy se začíná projevovat energie (kinetická, setrvačná nebo jaká) každého gramu pohybující se součásti. Když si vezmu, jak blbě jde pohybovat s pístem se všema kroužkama ve válci rukou, tak bych řekl, že v normálním provozu neupraveného motoru těch pár gramů navíc na pístu nikdo nepozná.
14:38:32
07.11.2010
fidelmc
Co ze to Shader stavi za motor? 136? Ten ma pisty a cepy stejne jako fa? Myslim bimetal a 1,5mm krouzky a cep kratsi? Snad me zas nekdo nebude kamenovat kastanama:) jen jsem ted omeril a zvazil pistni cep z fa 135 a vnirni dira je 12,8mm, delka 53,8mm, vaha 77g . Ja ted stavim (a pred spanim hladim:) 130, kupoval jsem na to sadu KS a cepy maji rozmer, dira 14mm, vaha od 72,7g az 73,5g. Cepy meli diru dost hrube vyvrtanou, proto ty rozdilne vahy, tak jsem je nechal na dratovce lehce cca o 0,25mm zevnitr liznout, tak aby zmizely ryhy po vrtani a tim jsem je vsechny svazil na stejnou hodnotu 71,3g. Odlehceni a zaroven svazeni
14:14:34
07.11.2010
palinator
Teorie mi říká, že použitím lehčích pístů narozdíl od odlehčení setrvačníku opravdu získá výkon a klesne spotřeba, jelikož tím sníží ztráty vlivem vratných pohybů, jak tady říkal -> vhml: . Navíc narozdíl od vačky, laborací s karburátorem tady nevznikne žádný propad v určitých jízdních režimech, prostě narozdíl od 280 vačky to pojede furt stejně. O životnosti bych ani nemluvil, jako spíš o spolehlivosti. Co se na pístu opotřebovává, co by mohlo způsobit selhání? Spíš to prdne z ničeho nic, při nějakým přetížení, než po 15 letech ježdění, kdy to možná zkřehne stářím.
13:23:22
07.11.2010
m8rinek
-> Jarda/felda: spíš je uplně stejnej, modernější, lehčí, ale do T maj oba daleko stejně, koukni se nejdříve na stavbu Tpístu a pak rozumuj...
13:21:51
07.11.2010
afro100
-> Jarda/felda: ale houno ...
13:21:27
07.11.2010
Jarda/felda
-> m8rinek: ale furt blíž než seriovej z favorita
13:06:14
07.11.2010
m8rinek
-> Jarda/felda: dobrá a kde je ten T píst? To má do Tčka dál, než ofrezovanej favořití...
13:04:54
07.11.2010
Jura_Favorit
darklord 07.11.10 12:53:18 napsal: to je Sadra, ten vzdy musi nieco povedat aj za

cenu toho ze to je absolutna blbost 3


47 47 47 156
13:01:14
07.11.2010
Jarda/felda
12:54:12
07.11.2010
suri
-> darklord: :-) -> m8rinek: :-)
12:53:18
07.11.2010
darklord
-> m8rinek: to je Sadra, ten vzdy musi nieco povedat aj za cenu toho ze to je absolutna blbost 3
12:52:20
07.11.2010
m8rinek
-> suri: to je tak, když si někdo plete pojmy a dojmy ;)...
12:51:11
07.11.2010
suri
-> Jarda/felda: aká? 1,4 ťažko
12:49:40
07.11.2010
m8rinek
-> Jarda/felda: jo? Ukaž...

PS: mam ten píst v ruce...
12:43:12
07.11.2010
Jarda/felda
-> Shader: použij fábku 4 ta má Tčka v základu 3 3
12:11:37
07.11.2010
m8rinek
-> vhml: myslim, že 8k obecně lehčí čepy maj, ale kecal bych... Jen vim, že moje eR písty maj skoro plnej čep :D...
12:11:34
07.11.2010
suri
-> m8rinek: :-)
12:09:34
07.11.2010
vhml
-> Kapřík: ale ve chvíli kdy jednoduché úpravy máš za sebou a do složitých se nechceč pouštět, tak je tohle ideální řešení.



-> Shader: v nějakém roce výroby se začali montovat lehčí čepy(s větší dírou). Jestli to má i 742.136 netuším
upraveno 1x, naposled 07.11.2010 12:09:44
12:09:00
07.11.2010
m8rinek
-> suri: náklady jsi zhruba trefil, nemam li frézaře, slivovici aplikuju na sebe a udělám to jako Daves ,,to upneš flexu do svěráku,,:D.
12:05:20
07.11.2010
suri
m8rinek 07.11.10 12:00:03 napsal:

→ Kapřík: dobrý a teď mi řekni, jak moc je nákladná

úprava ofrézování/oře­zání pístu?
1l slivovice cca 250kč ??? a vyvážime aj doma
12:00:03
07.11.2010
m8rinek
-> Kapřík: dobrý a teď mi řekni, jak moc je nákladná úprava ofrézování/ořezání pístu?
11:57:12
07.11.2010
Kapřík
-> m8rinek: cena? práce, vyvažování, atd... spolehlivost nezmiňuji protože nemám osobní zkušenost. Ale tak záleží na "Shaderovi" co od toho motoru chce a kolik do toho chce investovat..4 Jen chci říct, že pokud chce přidat já nevím 10 - 15 koníků, jsou i jednodušší a levnější úpravy4 Já tuhle úpravu nepomlouvám, jen chci říct, že je důležité ujasnit si co od toho motoru chce a ujasnit si priority4
11:30:47
07.11.2010
Shader
-> vhml: Tohle jsem potřeboval slyšet4 . Písty a čepy mám ze 136, v čem jsou lepší ty fačkové čepy??
11:18:58
07.11.2010
vhml
-> Kapřík: pokud nezkusíš, tak neuvěříš kolik koní se najde v pár gramech co dělají vratnej pohyb.



-> Shader: neboj se toho, odfrézuj to, plus použí pístní čep z favorita a odvrtej ho do kužele
11:14:58
07.11.2010
m8rinek
-> Kapřík: řekni mi jedinou nevýhodu takhle upravených pístů ;).
10:24:42
07.11.2010
suri
-> Kapřík: kone sa robia aj tam kde ich hladá , ale základ je ozaj vačka a hlava a mať jasno čo chcem
10:22:49
07.11.2010
Shader
-> Kapřík: Ja vím, jen se mi to zdálo jako dobrý nápad ty písty6 . samozřejmně, že nějaká ostřejší vačka bude a nějaké úpravy pocítí i hlava... ale teď jsem trochu znejitěl, když píšete že by to nemuselo vydržet 3
Extreme Tyres