skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Molso stavia 1.4ku :o))
22:45:46
04.04.2011
04.04.2011

Gemini
-> skoda ls 120: vykovok od 200 € , casovanie 296/296
22:02:21
03.04.2011
03.04.2011

havlik
-> skoda ls 120: ¨přebrus cca 3500czk výkovek 9000 czk
21:58:45
03.04.2011
03.04.2011

skoda ls 120
za kolko sa da zoznat ostra vacky 300/300 do fabie ktoru stavam vo embecky????????? aspom orientacne cena!!! vopred dakujem!!
08:20:56
28.03.2011
28.03.2011

Gemini
nemam mierku na fabiach......olej sa mam menit kazdy rok......nezere to aj tak nic
17:28:52
25.03.2011
25.03.2011

jarda.u1
Ja mam merku z Fabie ve Fabiacke trubce,kterou jsem si podle potreby upravil na delku.Mam to ale na bloku Favorit.Trubka je uchycena vedle karburatoru a je k ni dobry pristup a vede mezi 3 a 4 vetvi vyfukovych svodu do bloku.(z fotky to neni zcela zrejme)
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/5189_2010-04-04_ 20-15-41_69.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/5189_2010-04-04_ 20-15-41_69.jpg
15:42:58
25.03.2011
25.03.2011

Nepér
Já mám místo měrky šroub s O-kroužkem. Vyndám šroub jako Saxana, strčím tam naohýbanou původní měrku, zastrčím to tam (jako Saxana), zjistím, že olej tam je, vyndám měrku, vrátím šroub a je to. Nechat tam tu měrku strčenou, mi jí to asi srežere :D
14:33:29
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
-> suri: diky ten rozmer som potreboval zajtra rano si kupim novy kruzok a vecer as budem hrat s dlzkou rurky. ad. Madla na suflikoch - nemal som pre ne lepsie vyuzitie 
-> Matthes, záškodník z TechWebu: klasicku skodovacku iba na primeranie hlbky hladiny oleja
aby som vedel kolko ma ukazovat moderna mierka. Viem ze to nema zrat olej ale iba pre ten pocit ... budem mat istotu na dusi 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: klasicku skodovacku iba na primeranie hlbky hladiny oleja


14:24:49
24.03.2011
24.03.2011

Vrba
-> MOLSO: Probliknutí se těžko vyhneš,pokud jezdíš sportovně a na hraně a nemáš motor přelitý,...já mám v autě bzučák který mě upozorní na ztrátu tlaku,...kolikrát není čas si všimnout kontrolky.
14:14:07
24.03.2011
24.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: No hlavne tam nedavej klasickou skodovackou merku nebo ji na sebe klika namota 
Semik toho casu diru ucpal sroubem a nazdar. Nalil 4 litry od vymeny do vymeny. Motor moderniho koncernu VW prece nemuze zrat volej.

Semik toho casu diru ucpal sroubem a nazdar. Nalil 4 litry od vymeny do vymeny. Motor moderniho koncernu VW prece nemuze zrat volej.
13:37:06
24.03.2011
24.03.2011

suri
MOLSO 24.03.11 12:05:48 napsal:
→ Dušan: jak sa mohla dotykat kluky ?
sak tam je
priamo v tej mrezi diera pre mierku … molso.rajce.idnes.cz/201 1–03–19-Zlozenie_mo
tora1.4_8V_OHV%2C_montaz _a_spojazdnenie/#IMG_963 8 .jpg
to by sa potom dotykala aj normalne v seriovoom motore nie ? boha tie rukoviatky na šuflíkoch :-)
→ Dušan: jak sa mohla dotykat kluky ?

priamo v tej mrezi diera pre mierku … molso.rajce.idnes.cz/201 1–03–19-Zlozenie_mo
tora1.4_8V_OHV%2C_montaz _a_spojazdnenie/#IMG_963 8 .jpg
to by sa potom dotykala aj normalne v seriovoom motore nie ? boha tie rukoviatky na šuflíkoch :-)
13:32:44
24.03.2011
24.03.2011

suri
-> MOLSO: na hrdle dole je O kruh N900-672-02 kroužek tesnící kulatý 9,5x2,5 takže niečo podobné
a hore je N908-138-02 kroužek tesnící kulatý 5x1,9
a hore je N908-138-02 kroužek tesnící kulatý 5x1,9
13:04:32
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
-> Vrba: napadnost motora neriesim lebo mam "odtrhnute lanko"
rozsvietenie pri brzdeni uz tento motor nesmie zažiť chcem aby sa mal ako vo vatičke
tak teda upravim rurku mierky.
neviete niekto rozmer spodneho O kružku na rurke mierky co tesni o blok ? asi som ho stratil



neviete niekto rozmer spodneho O kružku na rurke mierky co tesni o blok ? asi som ho stratil

12:56:47
24.03.2011
24.03.2011

Vrba
-> MOLSO: Kdyz jsem tam mel merku,tak jsem upravil fábiovou,...skratil jsem tu vodici trubku (shora) tak,aby ukazovala merka spravně.Nicméně je velice nápadná a nelibila se mě,tak jsem ji nakonec uplne zrušil....stejne kdyz máš málo oleje,tak to poznas pri prudkém brzdění rozsvícením kontrolky a když nalíváš,tak dáš odměřené množství.Měrka je tedy zbytečná a jen zvyšuje nápadnost motoru.
12:42:27
24.03.2011
24.03.2011

minno
"
Dušan: je libo takova ? (fotka)
petr s: delší nemáš ? aby si to každej udělal podle oleje
Dušan: nechal jsem ji zastrihnout na 4L oleje :)
"
Dušan: je libo takova ? (fotka)
petr s: delší nemáš ? aby si to každej udělal podle oleje
Dušan: nechal jsem ji zastrihnout na 4L oleje :)
"
12:25:13
24.03.2011
24.03.2011

Dušan
-> MOLSO: radsi uprav fabiovou
12:24:05
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
-> Dušan: aha. Skusim zohnat feldovu a pristrihnut ju na pozadovany rozmer 

12:21:36
24.03.2011
24.03.2011

Dušan
-> MOLSO: ja mel k dispozici asi jen Feliciovou a ta klepala
12:05:48
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
-> Dušan: jak sa mohla dotykat kluky ?
sak tam je priamo v tej mrezi diera pre mierku ... molso.rajce.idnes.cz/2011
-03-19-Zlozenie_motora_1.4
_8V_OHV%2C_montaz_a_spojaz
dnenie
to by sa potom dotykala aj normalne v seriovoom motore nie ?

to by sa potom dotykala aj normalne v seriovoom motore nie ?
12:00:15
24.03.2011
24.03.2011

Dušan
merka se me dotykala kliky tak jsem to vyresil razne. Myslim ze i Vrba to tak ma.
12:00:08
24.03.2011
24.03.2011

Tomáššš
-> MOLSO: ked si zabudol doliat olej do motora tak sa necuduj ze ta mierka je "kratka" 

11:53:29
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
-> Tuner#2: len fabka to ma na inom mieste a asi inu dlzku ... dam 4 litre a nedociahne vobec potvora 

11:52:37
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
-> Dušan: to mas iba ako stupel na dierku ? a mierka nikde ?
no to si robis kozy 


11:51:57
24.03.2011
24.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO 24.03.11 11:30:23: Já mám z Feldy origo v trubce ten plocý tenký plíšek a když měním olej, tak dávám tak 3,7l a je to přesně na spodní hranu rysky min. což odpovídá tomu jinému sklonu.
11:48:55
24.03.2011
24.03.2011

Dušan
-> MOLSO: merky nemame
. Ja ji mam zastrihlo asi po 15cm. Olej menim kazdkou chvili takze vim kolik mam 


11:30:23
24.03.2011
24.03.2011

MOLSO
Takže dal som tam všetky silenty tvrdé, je to super, motor už nelieta 7 cm na všetky strany
ale pri 2000 ot je tam taka rezonancia ze sa to neda vyydrzat. Skusim asi kombinaciu makkeho a tvrdeho.
Mam estejednu otazocku riesil niekto origo fabio mierku ? ta moja akosik nedočiahne po olej
napadlo ma vybrať rurku mierky strčiť tam origo mierku do približnej výšky ako by bola, pozrieť stav oleja, strčiť fabio mierku samotnú, poznačiť polohu a urezať z vedenia mierky na pozadovanu dlzku.
Napadlo niektoho jednoduchsie riesenie ?

Mam estejednu otazocku riesil niekto origo fabio mierku ? ta moja akosik nedočiahne po olej

Napadlo niektoho jednoduchsie riesenie ?

07:33:26
13.03.2011
13.03.2011

shrekzv
-> MOLSO: vymenil som mäkke za tvrde a vratila sa mi rezonancia pri 2000 otackach ktoru som predtym zrusil vymenou kyvky za vlecku....ale aspon pekne drzia motor
20:04:23
12.03.2011
12.03.2011

Gemini
mal som na 1,4ke kombinovane a bolo to super
08:26:15
12.03.2011
12.03.2011

MOLSO
-> Dušan: tak ked su tissie vo vyssich tak to bude u mna asi tissie celkovo
dakujem za postreh


07:20:10
12.03.2011
12.03.2011

Dušan
-> MOLSO: ja zkousel vse a rozdil tam je. mekky jsou tissi v nizkych otackach kdezto tvrdy jsou v nizkych hlucnejsi - jsou citit rezonance, ale zase ve vyssich otackach jsou tissi. Co se ty ka kombinace tvrdy mekky tak to je podle me naprd.
00:51:26
12.03.2011
12.03.2011

Fén
-> MOLSO: Tak je otoč šroubem svisle.
00:48:46
12.03.2011
12.03.2011

MOLSO
Tak zase mám otázku
Na aute mám obyč silentbloky za 50 korun kus a uhlovu napravu, uroven hluku je v poriadku. Ked na fabku nahodim tvrdé silenty zvýši sa hluk nejako výrazne ? Prípadne skúšal niekto kombinovať jeden tvrdý a jeden sériovy silent na každú stranu ?
Na aute mám obyč silentbloky za 50 korun kus a uhlovu napravu, uroven hluku je v poriadku. Ked na fabku nahodim tvrdé silenty zvýši sa hluk nejako výrazne ? Prípadne skúšal niekto kombinovať jeden tvrdý a jeden sériovy silent na každú stranu ?
20:20:15
05.03.2011
05.03.2011

MOLSO
-> milos1400: cudoval by si sa aka je to dobra vec
20:18:12
05.03.2011
05.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> milos1400: Jo kamos s tim mel problemy na obyc 1,4, proto sme davali vymenik. Je videt ze nevis o cem mluvis.
20:15:41
05.03.2011
05.03.2011

milos1400
-> Jura_Favorit: tys mel nekdy problem na seriovem motore s olejem???ze by sa prehril nebo nezahril???ani o teplote a tlaku nevis protoze to auto nema budiky a bezproblemu jezdi a jak dluho.......
20:01:54
05.03.2011
05.03.2011

Jura_Favorit
-> MOLSO: nemá smysl, však jsem mu psal, že olejový chladič by musel mít termostat, aby nechladil přehnaně moc... ale on to prostě nechápe a rychlejší ohřev oleje díky výměníku přehlíží úplně 

19:56:07
05.03.2011
05.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: 

19:54:30
05.03.2011
05.03.2011

MOLSO
-> milos1400:
akurat toto je lepsie ako chladic lebo to olej nepodchladzuje ale stabilizuje jeho teplotu

16:15:25
05.03.2011
05.03.2011

Jura_Favorit
-> milos1400: já vím, Bohumile, já vím... 

16:13:25
05.03.2011
05.03.2011

milos1400
s omezenosti bych tu moc nepsal.....na co ten vymenik chces pouzivat???na seriovem motoru s teplotou oleja neni problem....na zavodnim sa pouziva olejovy chladic......
16:00:42
05.03.2011
05.03.2011

suri
-> Jura_Favorit: :-)
15:48:01
05.03.2011
05.03.2011

Jura_Favorit
-> suri: neřeš, něco prohlásí, ale není schopen něco k tomu říct na vysvětlenou, když mu něco napíšeš ty, blbě se chechtá -> asi je trochu omezený, už jsem mu to psal v SZ 

15:40:22
05.03.2011
05.03.2011

suri
-> milos1400: čo myslíš , ak má olej 130st a voda 80-90 tak sa stane čo? Ohreje sa voda od oleja alebo olej od vody ? Fyzika základnej školy
Samozrejme k tomu treba dobré vodné chladenie
Samozrejme k tomu treba dobré vodné chladenie
12:28:20
05.03.2011
05.03.2011

milos1400
-> Matthes, záškodník z TechWebu: :-D aha :-D
12:27:09
05.03.2011
05.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> milos1400: No kdyz mas olej bez chladice ohratej na 120°C, tak ho tou vodou ochladis docela dobre. Mame to vyzkouseno.
12:21:50
05.03.2011
05.03.2011

Jura_Favorit
-> milos1400: víš vůbec, jak to v praxi funguje?
Výměník se to jmenuje od slovního spojení "výměna tepla", ne od slova chladit - to by se to jmenovalo chladič.
Při startu motoru se ti mnohem rychleji zahřeje voda, než olej, a ve výměníku se předává část tepla z vody do oleje, což napomáhá rychlejšímu prohřátí oleje. Na tom je co špatného, mistře?
Při normálním provozu motoru naopak ohřátý olej rovnoměrně odvádí část svého tepla vodě.
Pro motory, které nedostávají extremní zátěž, je to ideální věc a já to právě vzhledem k rychlejšímu ohřevu motoru doporučuji i na sériové motory. Rozhodně je to pro toto použití lepší, než klasický chladič oleje, který nemá termostat a naopak prohřátí oleje trvá nepoměrně déle, než bez ničeho

Výměník se to jmenuje od slovního spojení "výměna tepla", ne od slova chladit - to by se to jmenovalo chladič.
Při startu motoru se ti mnohem rychleji zahřeje voda, než olej, a ve výměníku se předává část tepla z vody do oleje, což napomáhá rychlejšímu prohřátí oleje. Na tom je co špatného, mistře?
Při normálním provozu motoru naopak ohřátý olej rovnoměrně odvádí část svého tepla vodě.
Pro motory, které nedostávají extremní zátěž, je to ideální věc a já to právě vzhledem k rychlejšímu ohřevu motoru doporučuji i na sériové motory. Rozhodně je to pro toto použití lepší, než klasický chladič oleje, který nemá termostat a naopak prohřátí oleje trvá nepoměrně déle, než bez ničeho

12:20:39
05.03.2011
05.03.2011

milos1400
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jak chces chladit olej 80stupnovu vodu????
12:19:20
05.03.2011
05.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> milos1400: Ohrev pri studenym startu a chlazeni kdyz se na to dupe asi, ne? Co bys cekal jako?
12:14:52
05.03.2011
05.03.2011

milos1400
a napis me duvod proc to tam chces davat????chladit olej 80stupnovu vodu?????
23:33:41
04.03.2011
04.03.2011

MOLSO
-> milos1400:
-> škodec: to aby sme sa na nejaku poskladali ne ?


-> škodec: to aby sme sa na nejaku poskladali ne ?

21:51:52
04.03.2011
04.03.2011

alpin
-> milos1400: svätá pravda , potom treba stále dávať kartón aj pred olejový chladič 
