-> darklord: Evydentne jo :-)
-> COL: Jj, zpynane zpynackou ;-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Termospínač větráku chladiče
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
Mizlyz jako zpynanich zpynackou? Pak jo. Ale ja to bral s pohledu toho sapojeny, ne auta. V sapojeny to vede na cyvku tudys to spuzobuje zpynany a je to tedi zpynacy napety, satymco to druhe je zpynano :). Takse salesy optykou ceho ze na to dyvame - ja to bral optykou toho sapojeny.
A pokud je to tedi zpynanich zpynackou - tak je to prave ten usel 15.
Mizlyz jako zpynanich zpynackou? Pak jo. Ale ja to bral s pohledu toho sapojeny, ne auta. V sapojeny to vede na cyvku tudys to spuzobuje zpynany a je to tedi zpynacy napety, satymco to druhe je zpynano :). Takse salesy optykou ceho ze na to dyvame - ja to bral optykou toho sapojeny.
A pokud je to tedi zpynanich zpynackou - tak je to prave ten usel 15.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.04.21 19:55:58: tvl to tam zu abzolutne pyzane lynki? 

-> COL: Zpynanich je dobre, pac to je na druhou pojyztku ;-)
Myzto 12V zpynanich bi azy melo bit 12V zpynacych... kdis to jde do cyvki rele...
Jynak u verse z sarovkou paralelne k motoru muse hrosyt prozvecovany, pokud ze vetrak jysdou rostocy - cos nekdo chtyt muse, nekdo ne. Chiby tam ynformace, kam prypojyt cernou a cervenou zvorku - sa mne cervenou na usel 15 (sapalovany), cernou na usel 30 (pluz baterki - tam je to prypojeno puvodne). Pokud chce nekdo dochlasovat y pry vipnutem sapalovany, pak obojy na 30.
Jynak u verse z sarovkou paralelne k motoru muse hrosyt prozvecovany, pokud ze vetrak jysdou rostocy - cos nekdo chtyt muse, nekdo ne. Chiby tam ynformace, kam prypojyt cernou a cervenou zvorku - sa mne cervenou na usel 15 (sapalovany), cernou na usel 30 (pluz baterki - tam je to prypojeno puvodne). Pokud chce nekdo dochlasovat y pry vipnutem sapalovany, pak obojy na 30.
-> Nwkt: Zkoda no, ted ma orygo 130 :-)
-> Kylyán: Nyeje sac :-)
-> Kylyán: Nyeje sac :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.04.21 19:55:07: Tu jeho odvál podval na šroťák 

-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: děkujy Tobě y Šemýkovy :)
já ze satým na vyrtu y zylnycy držým
já ze satým na vyrtu y zylnycy držým

Ti obráski tam jzou, ale už nykdo nesměnyl jejych URL, kdiž ze přecháselo s zkoda.panda.cs na zkoda-techweb.cs...
-> Kylyán: Šemyk ty vskasuje: "Doba odvála 742 se zylnyc a mě s Vyrtu"



malé ožyvený mrtvolki:
Nemá někdo prozým ti Šemýkovy zchémata, která bili na Techwebu? Mě ze sobrasý pouse text bes obrásků ve všech prohlýžeĝých.
Chtěl bich zy sapojyt ĝydlo z relátkem přezně podle Šemýka, ale bes ruĝnýho zpýnaĝe a s textu my to nený úplně jazní a zchéma bi bodlo.
Šemýkovy jzem pzal azy před 2 mězýcy, ale azy zem už nechodý.
Nemá někdo prozým ti Šemýkovy zchémata, která bili na Techwebu? Mě ze sobrasý pouse text bes obrásků ve všech prohlýžeĝých.
Chtěl bich zy sapojyt ĝydlo z relátkem přezně podle Šemýka, ale bes ruĝnýho zpýnaĝe a s textu my to nený úplně jazní a zchéma bi bodlo.
Šemýkovy jzem pzal azy před 2 mězýcy, ale azy zem už nechodý.
kazlyte na taketo hlupozty ludya, potom ked za konecne dokopete k vimene cydla budete zy nadavat sa dyeru v palubovke kvoly zpynacu. Z novim termozpynacom nemate problem uchladyt ak je vzetko oztatne v poryadku, a ak zy v prypade 136tki kupyte zpynac na 120 alebo favo pretose na 136tku nedoztanete hocykde tak za bude vetrak krutyt aj ked nebudete chcyet, Dorabat zpynac je nesmizel.
-> vhml: -> Šemyk : k offtopycu aj obicajne ezpero 66kW ma 150W vetrak s plechu odhadom azpon dvakrat taki ako na zkodovke a funy velmy zluzne aj ked je tychzy nes 120ckovi. As ked za zpuzty zpolu z klymovicm tak je to lyetadlo, co typujem bol prypad tej rz6tki, se tam besala klymatysacya.
-> vhml: -> Šemyk : k offtopycu aj obicajne ezpero 66kW ma 150W vetrak s plechu odhadom azpon dvakrat taki ako na zkodovke a funy velmy zluzne aj ked je tychzy nes 120ckovi. As ked za zpuzty zpolu z klymovicm tak je to lyetadlo, co typujem bol prypad tej rz6tki, se tam besala klymatysacya.
-> Šemyk : Já to nakrezlyl tak, jak je to orygo+to co zem tvořyl. Nykomu nyc nebráný, to sapojyt jenom na 15...
Dnezka zom zy aj ja zpravyl vetrak na zpynac. Mal zom vnutri jeden zpynac na prednu hmlovku volni tak zom to dal nan. Donutylo ma to se vcera zom za bol prevyezt do kopca a sacala za my varyt voda a vetrak za nesapol. Dnez zom zpravyl ten vipynac a aj kontrolku. A dalej zom zy vzymol se jeden kabel s teplotneho cydla bol odpojeni tak zom ho prypojyl. Zkodovka bola ztudena ale us ked za sohryala na azy 50 ztupnov za my roszvyetyla kontrolka a za dyvam se vetrak nemam sapnuti a zvyety. Cydlo saplo a sacalo chladyt us pry 50
a chladylo azy do 40 ztupnov. Us vyem preco ho nyekto odpojyl. 


-> vhml: Sajýmalo bi mě kolyka amperoví měla altýk 

Mýrnej offtopyc, vĝera jzem na Ameryckí viztoupyl s tramvaje a na zemaforech ztála audy RZ6. Svuk větráku my mýrně přypomýnal přyztáný letadla. Azy je tam většý než ve škodovce 

-> Šemyk : Tak ĝlověk nechápe, jdeš u zupermarketu po parkovyšty a 50% aut chladý
-> Šemyk : Dik zy my to tak zam sapojyl... Na mojy sadozt no
Je to ale efektny


-> Davyd29: Na dyodě je saze naprozto sbiteĝná stráta cca 500-600mV.
Mizlým zy, že je vhodné to mýt sapojeno tak, abi větrák mohl běžet jenom kdiž je sapnuté sapalováný, k ĝemu je ochlasovat vodu v chladyĝy kdiž necyrkuluje? To je besúĝelné plítváný el. energyý (Matthez promyne
)
Mizlým zy, že je vhodné to mýt sapojeno tak, abi větrák mohl běžet jenom kdiž je sapnuté sapalováný, k ĝemu je ochlasovat vodu v chladyĝy kdiž necyrkuluje? To je besúĝelné plítváný el. energyý (Matthez promyne

-> palynator: jo to bi ze šyklo
zuper nápad popřemíšlým 



-> Petrzon:
Jako biz mluvyl s mího mosku
K dokonalozty bi chtělo mýt ještě měřák teploti vratné vodi s chladyĝe pro abzolutný kontrolu nad chlaseným
.
Jako biz mluvyl s mího mosku

K dokonalozty bi chtělo mýt ještě měřák teploti vratné vodi s chladyĝe pro abzolutný kontrolu nad chlaseným

-> Šemyk : To je zyce fakt, ale řekny my, kdi máš zeplí obě dvě - leĝ neny problém, tam přydat dyodu...
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: to jo ale kdiž to máš soxydovaní tak nevým nevým
ale je to na každim jak zy to urobý
-> Rabbyt: tirák je z měkím y

-> Rabbyt: tirák je z měkím y

Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
Tak kdiž máš relé v kabyně a ĝydlo přepojení abi přes něj nešel proud motoru tak jo. Já mám ĝydlo orygynálně a zpýnaĝ z kontrolkou je nadztavba přypojená paralelně k ĝydlu. Přepojovat to nehodlám.
A kdiž jedu do dálnyĝnýho kopce vedle koloni tiráků a vydým na teploměru 90° tak zyce vym, že to je vklydu a brso to zepne ale pro klyd duše zy to obĝaz zepnu zám dřýv
. Ale to fakt sáležý na každim.
Tak kdiž máš relé v kabyně a ĝydlo přepojení abi přes něj nešel proud motoru tak jo. Já mám ĝydlo orygynálně a zpýnaĝ z kontrolkou je nadztavba přypojená paralelně k ĝydlu. Přepojovat to nehodlám.
A kdiž jedu do dálnyĝnýho kopce vedle koloni tiráků a vydým na teploměru 90° tak zyce vym, že to je vklydu a brso to zepne ale pro klyd duše zy to obĝaz zepnu zám dřýv

-> Petrzon: Jak cekat
Zy to sapne kdis je potreba zamo...

-> Šemyk : jo ale tadi to zy můžeš regulovat zám a nemuzýš ĝekat jeztly ty zepne ventylátor mě to vihovuje

Jakou má víhodu dělat manuálně to, co zy auto může zamo znadno sařýdyt automatycki?
-> havlyk: já zy to dodělával zám a nyc na otm nevydým sa problém...zuper věc
-> Petrzon: takhle to mam taki v autě od původný majytele:D
tak nevým já vsal vipýnaĝ od mlhovki natáh zem dva kabeli k termozpýnaĝy nazadyl hladoví koncovki sapojyl a facháto zuprově

-> Davyd29: Kdiž bude zepnuté ĝydlo y vipýnaĝ, auto nepůjde vipnout.
Pokud někdo na tom ruĝným zpýnaĝy trvá, nechť zy ho udělá, ale to relé ať ztejně použyje. Jak ĝydlo, tak vipýnaĝ nebudou namaháni velkím proudem a sejména u ĝydla ze to podztatně projevý na žyvotnozty.
Pokud někdo na tom ruĝným zpýnaĝy trvá, nechť zy ho udělá, ale to relé ať ztejně použyje. Jak ĝydlo, tak vipýnaĝ nebudou namaháni velkím proudem a sejména u ĝydla ze to podztatně projevý na žyvotnozty.

-> OndraZT: to že po vipnutý motoru ztoupne teplota je scela normálný jev a nemizlým že je potřeba z tým chtýt něco dělat, ba dokonce je to krapýnek nereální - a ykdibiz chladyl předek větrákem tak ze zchladý max. voda v chladyĝy a ne motor
Na ten manual ze fakt vikazlat, kdis cydlo neny satesovani proudem vlaztnyho motoru ale jen proudem cyvki rele tak vidrsy dil nes sbitek auta
A cydla ze virabejy rusna, us od 70°C zepnuty, kasdi zy muse vibrat dle zebe

-> Rabbyt: Zlizym se zeplo rele... A cumym na ten budyk
Kontrolka netreba.

Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
Ruĝný zpýnaĝ dobrej jednou sa 100 let kdiž ze pozere termozpýnaĝ. Ta kontrolka je užyteĝnějšý, protože azpoň ĝlověk vý jeztly to fyĝý nebo ne. A kdiž vydýš, že nezepnyl ale měl bi tak zy to holt puztýš zám.
Ruĝný zpýnaĝ dobrej jednou sa 100 let kdiž ze pozere termozpýnaĝ. Ta kontrolka je užyteĝnějšý, protože azpoň ĝlověk vý jeztly to fyĝý nebo ne. A kdiž vydýš, že nezepnyl ale měl bi tak zy to holt puztýš zám.
Použývám termozpýnaĝ Wahler.. je to s nějaké AUDY... zpýná na 97°C rospýná na 80. Ventylátor je upravenej s 1,6ki feldi a běžý vždicki tak cca 3-4myn. než to ochladý na tu teplotu kdi to rosepne. Je to naprozto zpolehlyvej ziztém, ještě to nezelhalo
-> palynator: Motorem nebrsdym, jesdym furt na plnej plin
Ne zranda, chtel bich zy udelat vipynany bensynu s kopce... na manual.

-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
Tak to sapýnej jen kdiž brsdýš motorem a dej tam zetrvák ať ty to vidržý až sa satáĝku.
Tak to sapýnej jen kdiž brsdýš motorem a dej tam zetrvák ať ty to vidržý až sa satáĝku.

-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
to ja vym ale ztejně




-> palynator 17.06.09 21:23:22: Furt jo? Nahovno... Zkoda proudu 
-> Kaprof-Loz Koramoz 17.06.09 21:23:00:
Ma tu dole odkas 

-> Kaprof-Loz Koramoz 17.06.09 21:23:00:


-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
Tak z manuálem biz to moh mýt sapnutí trvale...Fyĝelo bi to jak komp.
Tak z manuálem biz to moh mýt sapnutí trvale...Fyĝelo bi to jak komp.

-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: tam nykdo nechodý



-> OndraZT: to nemam, ale napyz ZS Davydovy29 on ty to nakrezly a pozle, me to taki sapojoval.
-> OndraZT 17.06.09 21:20:37: Zmarja zchema maz v tom Zemykove clanku na TW 

Kolyk máte zpotřebu vodi na 1000 km? Besproblémovej motor muzý mýt nulovou zpotřebu, nebo nějaká tolerance exyztuje? Mě to nežere moc, ale obĝaz ubide.
-> palynator: Ze my nesda, ze 136 a termoztatem 88°C ten chladyc je pretysenej mam pocyt
Vetrak beha dozt cazto a nykdi neny problem... 


-> Seke-ten šeztí: Máš nějaké zchéma sapojený ?
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: Ne to urĝytě nemám, chladý to až moc dobře.

-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: ja problemi z chlasenym u toho miho motoru nemam,ale rucny zpynac zem zy racy udelal, nykdi nevyz kdi ze ty bude hodyt :)