skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1522 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 04.09.2021 do 30.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> minno 26.06.24 12:42:33: je to prostě ukazatel aktuálního výkonu. Jak z baterií, tak do nich. Dokonce je to na tom budíku i napsaný :-)
Mňa by zaujímalo, ako je riešený brzdový posilňovač na tom e-Golfe. Čisto elektronicky (snímače a motorček), alebo pneumaticko-elektronicky (podtlakový posilňovač + výveva)?
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd

-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Hodnoty doprava na tom združenom budíku vyzerajú ako otáčkomer, ale bude to ako píše vhml. Počas jazdy to pri svižnej akcelerácii skákalo k 10 (100%) a pri ustálenej rýchlosti 100 km/h to ukazovalo okolo 20 (20%). Uvádzam to správne?
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer
Keď som sa ho na to pýtal, prečo to tak skáče, tak mi povedal niečo v zmysle, že to je len taký fejkový otáčkomer, na oblbnutie šoféra ako to upaľuje
Musím ho upozorniť.
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer


Musím ho upozorniť.
Jo, to by šlo i v (elektro)autě a použitá nafta by se likvidovala v pomocném spalovaku 

Abyste nežili v nevědomosti, tak některý řídící jednotky u Johna Deera se chladí naftou
Samozřejmě na nízkotlaký větvi...


-> Bukaj: vůbec, vodou se chladí nejen pohon a věci kolem něj, ale i řídicí jednotky s velkým výpočetním výkonem.
-> Bukaj 26.06.24 09:55:00: že by elektromobilisti nostalgicky zavzpomínali na kravál škody 100 s větrákem :-)
-> vhml: Aha, doteď jsem žil v tom, že elektromobily jsou chlazené vzduchem...
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Doprava jsou to desetiprocenta zatížení motoru a doleva rekuperace. Vodou to samozrejme chlazené je. Čím jiným taky? A nejenom mtoor, ale i výkonová elektronika
-> minno 21.06.24 14:37:53: Koukám - to je chlazené vodou?

-> minno 20.06.24 13:46:07: Co ukazuje ten levý sdružený budík?
To zelené pole většího budíku je aktivní při dobíjení (ručička ukazuje aktuální stav nabití) a ty desetiprocenta napravo od nuly je ukazatel okamžité zátěže elektromotoru? Nebo je to zelené pole ukazatel rekuperačního dobíjení za jízdy?
A ten malý budíček - to ani nehádám, protože nepřečtu nápisy na něm...
To zelené pole většího budíku je aktivní při dobíjení (ručička ukazuje aktuální stav nabití) a ty desetiprocenta napravo od nuly je ukazatel okamžité zátěže elektromotoru? Nebo je to zelené pole ukazatel rekuperačního dobíjení za jízdy?
A ten malý budíček - to ani nehádám, protože nepřečtu nápisy na něm...

-> palinator 25.06.24 13:03:37: To si vystihol pekne. Asi tak.
-> pavucina:
Je ovšem vcelku relevantní hledat ekonomickou výhodnost oproti spalováku v cenové relaci 50K v době, kdy budou EV ve věku, ve kterém jsou tyto levné spalováky. Což je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď a můžeme se o tom jen dohadovat.
Ono nejde jen o životnost na úrovni článků, která nakonec nemusí být tak špatná, jak se traduje. Ono ve finále po těch 20 a více letech se taky vyhazují spalováky, které neprojdou technickou a emisema, byť mají třeba jen 150 tkm najeto - už jen proto, že jsou všelijak shnilé, zničené bouračkama apod. Je taky otázka, jestli EV bude vůbec někdy stát 50K - vzhledem k tomu že je to docela hmotnej soubor prvků vzácnejch zemin a drahých kovů.
Nicméně s EV bude možná o něco horší život, ve smyslu provozu nějakejch (i doslova) vraků. Bál bych se kusů po větších nehodách, bál bych se aut shnilých (on když pack ztratí svou těsnost, tak to pak končí na špatném izolačním stavu), bál bych se aut opravených někým, kdo kabel podobného průřezu připojoval tak akorát ke startéru...
Další věc, že EV přestávají být principiálně tak jednoduchá, jak byla ve svých nultých generacích. Vodní okruhy, olejové okruhy, čerpadla, tepelná čerpadla... Už občas prosáknou první vlaštovky o závadách na nabíjecích portech, na palubních nabíječích, na 12V systémech, závady motorových ložisek kvůli bludným proudům... fakt to nedokážu kvantifikovat, takže možná straším zbytečně, ale snažim se informovat, abych nežil v nějakých naivních představách. Potíž je v tom, že neautorizované opravny moc neexistujou a ty autorizované si nechají všechno zaplatit, že je z toho člověku mdlo.
Je ovšem vcelku relevantní hledat ekonomickou výhodnost oproti spalováku v cenové relaci 50K v době, kdy budou EV ve věku, ve kterém jsou tyto levné spalováky. Což je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď a můžeme se o tom jen dohadovat.
Ono nejde jen o životnost na úrovni článků, která nakonec nemusí být tak špatná, jak se traduje. Ono ve finále po těch 20 a více letech se taky vyhazují spalováky, které neprojdou technickou a emisema, byť mají třeba jen 150 tkm najeto - už jen proto, že jsou všelijak shnilé, zničené bouračkama apod. Je taky otázka, jestli EV bude vůbec někdy stát 50K - vzhledem k tomu že je to docela hmotnej soubor prvků vzácnejch zemin a drahých kovů.
Nicméně s EV bude možná o něco horší život, ve smyslu provozu nějakejch (i doslova) vraků. Bál bych se kusů po větších nehodách, bál bych se aut shnilých (on když pack ztratí svou těsnost, tak to pak končí na špatném izolačním stavu), bál bych se aut opravených někým, kdo kabel podobného průřezu připojoval tak akorát ke startéru...
Další věc, že EV přestávají být principiálně tak jednoduchá, jak byla ve svých nultých generacích. Vodní okruhy, olejové okruhy, čerpadla, tepelná čerpadla... Už občas prosáknou první vlaštovky o závadách na nabíjecích portech, na palubních nabíječích, na 12V systémech, závady motorových ložisek kvůli bludným proudům... fakt to nedokážu kvantifikovat, takže možná straším zbytečně, ale snažim se informovat, abych nežil v nějakých naivních představách. Potíž je v tom, že neautorizované opravny moc neexistujou a ty autorizované si nechají všechno zaplatit, že je z toho člověku mdlo.
-> ajok: ¨Hele jasně, proste hledat ekonomickou výhodnost oproti autům v hodnotě 50k nedává smysl, to tak proste je. Hledat se to musí ve stejné cenové kategorii.
-> pavucina 24.06.24 21:43:04: jeste existuje VW fabie OHV, sice je hnusnejsi, sere se v tom vic elektrika, nez ve felde, ale zas je bytelnejsi a naklady oproti felde jsou vyssi jen nepatrne

-> palinator: S tou feldou máš samozřejme pravdu, že ekonomicky to golf nevyhraje, a nikdy jsme proti tomu nic nemel, at si s tim lidi jezdí do práce, ale minulou středu známa bourala sotva v 30km/h do traktoru, který stál... No radsí bych byl trosku v mínusu, než vylejzal pochroumanej z feldy za 10k...
-> Syny:
To je na dlouho..
Postrky 30 km do města teď vycházejí na 250 km na nabití do plna... V zimě to bude podle mrazu a sraček od 140 do 200. Výhodou je, když jde auto předtopit, protože ve vymrzlým autě to zprvu topí 5 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjíme u baráku, tak nás nestojí moc námahy otevřít víčko a jebnout tam kabel třeba po 100 km. Snažím se nabíjet o víkendu, jen pro ten pocit, že je tehdy elektřina uhelná minimálně.
Letos nám pojišťovna poslala flastr za překročený kilometry. Něco kolem 18000 km za rok. 3x jsme museli využít veřejnou nabíječku. Za stejnou dobu moje Ovce ujela letos 1000 km, zbytek nafty vyjezdil kámoš, kterýmu jsem to auto půjčil.
Ale zcela upřímně si tohle konkrétní auto nedovedu představit u paneláku. Sice se to dá řešit nabíjením u obchoďáků, ale je to přinejmenším stresující a navíc přeci jen poněkud drahé.
Kdo má možnost nabíjet z FVE, tak pro důstojné auto na jízdy do 200 km na jízdu bych už nic jiného než EV nevolil.
Nemám teda FVE (občas u známých něco za 2-3 Kč naberu). A proti Feldě koupený s poslední TK to ekonomicky taky nevyhraje.
Rychlost nabíjení si spočítej... Výkonem od 2,3 do cca 30 kW při 33kWh baterce.. Typicky doma na 7,5 kW z 2x230 V @16 A
To je na dlouho..
Postrky 30 km do města teď vycházejí na 250 km na nabití do plna... V zimě to bude podle mrazu a sraček od 140 do 200. Výhodou je, když jde auto předtopit, protože ve vymrzlým autě to zprvu topí 5 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjíme u baráku, tak nás nestojí moc námahy otevřít víčko a jebnout tam kabel třeba po 100 km. Snažím se nabíjet o víkendu, jen pro ten pocit, že je tehdy elektřina uhelná minimálně.
Letos nám pojišťovna poslala flastr za překročený kilometry. Něco kolem 18000 km za rok. 3x jsme museli využít veřejnou nabíječku. Za stejnou dobu moje Ovce ujela letos 1000 km, zbytek nafty vyjezdil kámoš, kterýmu jsem to auto půjčil.
Ale zcela upřímně si tohle konkrétní auto nedovedu představit u paneláku. Sice se to dá řešit nabíjením u obchoďáků, ale je to přinejmenším stresující a navíc přeci jen poněkud drahé.
Kdo má možnost nabíjet z FVE, tak pro důstojné auto na jízdy do 200 km na jízdu bych už nic jiného než EV nevolil.
Nemám teda FVE (občas u známých něco za 2-3 Kč naberu). A proti Feldě koupený s poslední TK to ekonomicky taky nevyhraje.
Rychlost nabíjení si spočítej... Výkonem od 2,3 do cca 30 kW při 33kWh baterce.. Typicky doma na 7,5 kW z 2x230 V @16 A
-> palinator: Kolik na tom mas realnej dojezd v lete a v zime? Dej priklad nejakych podminek treba. A jak dlouho se to nabiji?
-> palinator: Lak sa pekne leskne

-> minno:
Vcelku dobrá cena, pokud to nebyla bouračka...
Vcelku dobrá cena, pokud to nebyla bouračka...

-> palinator: Priznal cenu 15 t. €., dovoz z DE. Moc času som nemal, takže som toho moc nepotestoval a nezisťoval, stihol som otočiť len asi 15 km okruh a vyfotiť si zasraný motor

-> minno:
Kolik ho to stálo? Má to tepelné čerpadlo? Výhřev sedaček to má, to je fajn... Nemá to virtuální budíky, což je u auta tohohle typu škoda.
Kolik ho to stálo? Má to tepelné čerpadlo? Výhřev sedaček to má, to je fajn... Nemá to virtuální budíky, což je u auta tohohle typu škoda.
-> palinator 20.06.24 15:44:25: To netuším, kolega kúpil 4-ročnú jazdenku s 30tkm, položil mi kľúče na stôl a že vždy si bol vyskúšať moje autá, tak choď vyskúšať aj toto
-> Milan 136: Nečuraboce


-> Milan 136: Nečuraboce


-> minno 20.06.24 13:46:07: Čuraboce taky? 

-> minno:
33 kWh?
Je to v prvom rade velmi pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnú námahu pri jazdě..
33 kWh?
Je to v prvom rade velmi pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnú námahu pri jazdě..

Aj mne sa dnes dostal pod ruky akýsi slabý nevýkonný voz, čo ide len 160 a točí 10000 už pri 100

-> Jarda/felda: Tak tak. V tý práci stejně musí bejt za svůj plat, ale ten den nemusí řešit svoje auto, dostane pětikilo a já druhej den odpoledne auto se STK.
-> Jarda/felda 14.03.24 09:01:47: Tak ale určitě ho neznají všichni, ale chápu že to je pak výhoda. Tady servis dělá komplet 4800, já to dělám 4000 a jak říkám je to na hovno práce, protože s tím strávím 3 hodiny, ale zase si člověk vyčistí hlavu a odpočine si.
-> Bukaj 13.03.24 20:31:11:
S dnešním flexibilním panelem to vychází na 175 Wp/m2, nejlepší rámové panely mají kolem 220 Wp/m2
Dobře postavená elektrárna dává v maximu v létě přibližně 85% jmenovitého výkonu. Vzhledem k různému sklonu panelů a vyšší teplotě panelů u auta (blízkost rozpáleného povrchu), bych dal spíše 75%.
Auto s 3m2 panelů by dalo v maximu nějakých 400 W. Za celý slunečný den v červenci je elektrárna schopna dát sedminásobek skutečně dosahovaného maxima, tj. 2,8 kWh. Takové malé autíčko by mohlo mít spotřebu (pokud by se tetelilo po městě) někde kolem 7 kWh/100, takže ano, za slunečného dne by se ti na těch 30 km stihlo nabít.
Jenže to je absolutně dokonalá situace, která třeba v loňském květnu nastala zhruba 7x. Průměrná denní výroba za celý měsíc je o 1/3 nižší (a to bylo příznivé počasí). Takže denně bys nabil 20 km za předpokladu, že se to auto od svítání do soumraku ani nepohne, pokud ano, můžeš to dále dělit, nebál bych se říct na polovinu. Pokud ti na panely začne padat listí, nejen že daný článek přestane vyrábět, ale stane se diodou - spotřebičem, takže pro ostatní vyrábějící články vytvoří úbytek napětí. Pokud se panel zasviní, účinnost opět klesne.
Pokud bys chtěl takové malé autíčko, tak v cenách před 10 lety by 10kWh baterie stála něco kolem 200 000 Kč ve výrobních cenách. Dnešní ceny jsou pětinové a měly by se propsat do výrobních cen EV (a v Číně už to docela jde).
Hmotnost takové baterie by pak byla něco mezi 80-150 kg, záleží na provedení a na modernosti použitých článků.
Pokud bys každej den ujel 10 km, pak by to přes léto asi nějak vyšlo. V dubnu/říjnu jsi už ale zhruba na polovině výroby, v zimě na šestině. Topení neuvažujeme.
I kdyby se zásadně vylepšila účinnost panelů (běžný pokrok je v řádu desetin % za rok), pořád to použitelné nebude. Jednodušší je podle mě vytvořit auto, který nebudeš potřebovat nabíjet tak často tím, že dáš kapacitnější baterii. Pokrok v bateriích je navíc mnohem rychlejší, než u panelů.
S dnešním flexibilním panelem to vychází na 175 Wp/m2, nejlepší rámové panely mají kolem 220 Wp/m2
Dobře postavená elektrárna dává v maximu v létě přibližně 85% jmenovitého výkonu. Vzhledem k různému sklonu panelů a vyšší teplotě panelů u auta (blízkost rozpáleného povrchu), bych dal spíše 75%.
Auto s 3m2 panelů by dalo v maximu nějakých 400 W. Za celý slunečný den v červenci je elektrárna schopna dát sedminásobek skutečně dosahovaného maxima, tj. 2,8 kWh. Takové malé autíčko by mohlo mít spotřebu (pokud by se tetelilo po městě) někde kolem 7 kWh/100, takže ano, za slunečného dne by se ti na těch 30 km stihlo nabít.
Jenže to je absolutně dokonalá situace, která třeba v loňském květnu nastala zhruba 7x. Průměrná denní výroba za celý měsíc je o 1/3 nižší (a to bylo příznivé počasí). Takže denně bys nabil 20 km za předpokladu, že se to auto od svítání do soumraku ani nepohne, pokud ano, můžeš to dále dělit, nebál bych se říct na polovinu. Pokud ti na panely začne padat listí, nejen že daný článek přestane vyrábět, ale stane se diodou - spotřebičem, takže pro ostatní vyrábějící články vytvoří úbytek napětí. Pokud se panel zasviní, účinnost opět klesne.
Pokud bys chtěl takové malé autíčko, tak v cenách před 10 lety by 10kWh baterie stála něco kolem 200 000 Kč ve výrobních cenách. Dnešní ceny jsou pětinové a měly by se propsat do výrobních cen EV (a v Číně už to docela jde).
Hmotnost takové baterie by pak byla něco mezi 80-150 kg, záleží na provedení a na modernosti použitých článků.
Pokud bys každej den ujel 10 km, pak by to přes léto asi nějak vyšlo. V dubnu/říjnu jsi už ale zhruba na polovině výroby, v zimě na šestině. Topení neuvažujeme.
I kdyby se zásadně vylepšila účinnost panelů (běžný pokrok je v řádu desetin % za rok), pořád to použitelné nebude. Jednodušší je podle mě vytvořit auto, který nebudeš potřebovat nabíjet tak často tím, že dáš kapacitnější baterii. Pokrok v bateriích je navíc mnohem rychlejší, než u panelů.
-> saskyn2 13.03.24 22:02:18: přímo technik
on ušetří protože se "veze zadarmo" a ty s tím nemáš starosti 


-> ajok 13.03.24 21:07:22: rusove ted prodávají přes čínu potažmo aliexpress 

-> saskyn2 13.03.24 22:02:18: obcas jim to seberou a jde to do spalovny... jestli dostanou nejaky pokuty nevim
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: A jak to dělaji s vietnamcema co prodávají padělaný adidas? Však na tom je taky výrobce napsanej. Tohle je přesně ten samý případ.
-> Jarda/felda 13.03.24 21:05:02: Ted úplně nevím jak to myslíš, jako že přímo technik, nebo někdo kdo to tam vozí? Já vím jak to funguje, však ty technický lidem taky dělám. Je to teda blbě placená práce, ale zase se u toho člověk nepředře a vyčistí si hlavu
-> Jarda/felda 13.03.24 21:05:02: Ted úplně nevím jak to myslíš, jako že přímo technik, nebo někdo kdo to tam vozí? Já vím jak to funguje, však ty technický lidem taky dělám. Je to teda blbě placená práce, ale zase se u toho člověk nepředře a vyčistí si hlavu

-> Bukaj: neco takovyho jsem potkal v Madarsku asi 30km od Rumunska, rikal jsem si, ze je dost nebezpecne, aby nekdo pri predjizdeni nestrejchl o ten panel
www.salesio-sp.ac.jp/hp/. ../sp-impulse.html
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: jsem nasel na ali homokardany na nivu, tak premyslim, jestli je zkusit :), za zlomek ceny a vypadaji jak origo...
www.salesio-sp.ac.jp/hp/. ../sp-impulse.html
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: jsem nasel na ali homokardany na nivu, tak premyslim, jestli je zkusit :), za zlomek ceny a vypadaji jak origo...
-> ajok 13.03.24 19:21:57: podvod je to až ve chvíly kdy jim prokážeš úmysl
což by se dělo asi těžko pokud na tom je "výrobce" napsanej 


-> saskyn2 13.03.24 15:07:48: tak třeba na stk je člověk od nás z města
jeden den večer předáš auto a druhý den večer vyzvedneš 


-> palinator 13.03.24 09:04:49: Však jsem tím narážel na SUV - různé ty nafouklé Tesly, Porsche a další elektroauta, u nichž jsou výhody EV zabity rozměry a váhou...
Jinak ten Aixam má docela rozumné parametry - blíží se to tomu, co jsem nahodil. Jen tomu chybí ty soláry na pomalé dobíjení/udržování
Za jak dlouho myslíš, že by během slunečných dní dokázaly soláry o ploše 3m2 (hrubý odhad plochy, kterou by šlo na autě využít) dobít baterie na 30 km jízdy? Předpokládám, že by to u nějakého takového lehkého mrňavého autí bylo reálné, ne?

Jinak ten Aixam má docela rozumné parametry - blíží se to tomu, co jsem nahodil. Jen tomu chybí ty soláry na pomalé dobíjení/udržování

Za jak dlouho myslíš, že by během slunečných dní dokázaly soláry o ploše 3m2 (hrubý odhad plochy, kterou by šlo na autě využít) dobít baterie na 30 km jízdy? Předpokládám, že by to u nějakého takového lehkého mrňavého autí bylo reálné, ne?

-> Borderer 13.03.24 08:59:25: Citigo je poměrně velký a těžký auto...

-> saskyn2 13.03.24 10:36:27: Jirko, ale todle uz je podvod :( , normalne by se po nich melo jit a trestat, jeste bych pochopil, kdyz by to bylo TRVV
Docela by me zajimalo, kolik jsem uz koupil fejkovych dilu a myslel si, ze to je origo a desim se toho u oleju.

Docela by me zajimalo, kolik jsem uz koupil fejkovych dilu a myslel si, ze to je origo a desim se toho u oleju.

-> saskyn2:
Zařizování STK dělají 3 moji známí...
Čínskej kabel má možná doma kdekdo, ale pak chodí, že mu nejde to a toto a že se nikam nedostane přes CAN.
Zařizování STK dělají 3 moji známí...

-> palinator:
Ještě mě ted napadlo zařizování stk. Ale tam teda potřebuješ zase někoho známého a hlavně se to teda dost blbě kombinuje s běžnou pracovní dobou, tak to by pro tebe asi taky nebylo.
Jako jo, to máš pravdu v Praze to je určitě lepší, ale zase že by tě za 500 jako hodinového manžela srazili ze schodů tomu bych nevěřil
Diagnostika je dobrej kšeft když pak následuje i oprava. Samotná diagnostika je na hovno protože jednak ten čínskej kabel má doma kde kdo, druhak když někdo chce jen diagnostiku, znamená to že chce šetřit a pak si to pak bude doma opravovat sám. Já taky dělám základní diagnostiku z pár korun většinou 200-300. Někdo se s tím nemaže, stačí se podívat na stráky autoservisu garant, tam jede diagnostika od 2500 bez dph, ale to by mě každej jak říkáš srazil ze schodů.
No a pak jsou exoti co volaj že chtějí zdiagnostikovat/zjistit cože jim bouchá na nápravě že si to opravěj doma sami. To nevíš jestli se máš smát, nebo jim nadávat do čůráků. Jako jasně budu rozebírat půl zarezlýho lakatoše, abych zjistil kde je jaká vůle abych to pak složil a oni si to doma promazaný pěkně na pohodičku vyměnili. Naštěstí takových není moc a dokážu je celkem rychle odfiltrovat.
Ještě mě ted napadlo zařizování stk. Ale tam teda potřebuješ zase někoho známého a hlavně se to teda dost blbě kombinuje s běžnou pracovní dobou, tak to by pro tebe asi taky nebylo.
Jako jo, to máš pravdu v Praze to je určitě lepší, ale zase že by tě za 500 jako hodinového manžela srazili ze schodů tomu bych nevěřil

Diagnostika je dobrej kšeft když pak následuje i oprava. Samotná diagnostika je na hovno protože jednak ten čínskej kabel má doma kde kdo, druhak když někdo chce jen diagnostiku, znamená to že chce šetřit a pak si to pak bude doma opravovat sám. Já taky dělám základní diagnostiku z pár korun většinou 200-300. Někdo se s tím nemaže, stačí se podívat na stráky autoservisu garant, tam jede diagnostika od 2500 bez dph, ale to by mě každej jak říkáš srazil ze schodů.

No a pak jsou exoti co volaj že chtějí zdiagnostikovat/zjistit cože jim bouchá na nápravě že si to opravěj doma sami. To nevíš jestli se máš smát, nebo jim nadávat do čůráků. Jako jasně budu rozebírat půl zarezlýho lakatoše, abych zjistil kde je jaká vůle abych to pak složil a oni si to doma promazaný pěkně na pohodičku vyměnili. Naštěstí takových není moc a dokážu je celkem rychle odfiltrovat.
-> saskyn2:
To vybereš možná v Praze.. tady by tě už za 500 srazili ze schodů.
Ani tu blbou diagnostiku tu nikdo nepotřebuje... a když, tak jsou z toho 3 stovky.
Občas někomu přehodim kola nebo vyměnim olej, ale to je vždycky jen tim že jsou ještě víc líný než já
To vybereš možná v Praze.. tady by tě už za 500 srazili ze schodů.

Ani tu blbou diagnostiku tu nikdo nepotřebuje... a když, tak jsou z toho 3 stovky.

Občas někomu přehodim kola nebo vyměnim olej, ale to je vždycky jen tim že jsou ještě víc líný než já

-> palinator: když v tomto máme každý více méně omezený rozhled v tom svém oboru. Prostě to co si psal tomu prd rozumím
a nemůžu ti v tom něco poradit. Můžu ti to vždycky doporučovat jen ze svého pohledu. Treba plneni klimatizaci je fajn, je to teda jen jako přivýdělek ale kolem 100t/rok cistyho to udělá. Kdyby to clovek spojil ještě s hledanim uniku dusikem tak by to bylo ještě jednou tolik. Pak mě ještě napadlo hodinový manžel-vymeniš gumičky za 10kč na prokapavajicim kohoutku vybereš 2000
Asi na to teda musíš něco malinko umět ale to se taky naučíš. Ale je mi jasný že doporučuji něco co bych byl schopný dělat já a z mého pohledu, to si musíš fakt přebrat sám.


-> saskyn2:
No já ti nějaký věci vypsal, ale nic z toho není rentabilní. Kdysi jsem dělal ty retrofity čepu skládání na koloběžky. Na tom jsem asi 10k vydělal, dokonce jsem si nechal pouzdra točit na soustruhu aby tam nebyly otřepy od řezání.
Byl to v podstatě ukradenej DIY nápad, se kterým jsem měl myšlenku, že služba lidem bude v tom, že nemusej komponenty na výrobu složitě shánět a objednávat. Takže posranou sestavu za 10 Kč v materiálu jsem prodával za 200 + pošta.
Protože to furt vycházelo na polovinu toho, než by to lidi sháněli sami po jednom. Výroba jednoho kusu mě trvala asi 5 minut i se zabalením do pytlíčku a do obálky. 
Cenu jsem nastavil takto vysokou jen proto, aby se mi to pro jednotky lidí vyplatilo řešit. Jenže jich bylo několik desítek. Dokonce se mi podařilo prodat se slevou asi 10 kusů na Slovensko nějakýmu borcovi, kterej to chtěl distribuovat tam.
No.. ale tim jsem asi skončil. A pak asi před 15 lety jsem měl zajímavou brigádu, kdy jsem měl sbírat z veřejně dostupných zdrojů mailové adresy firem pro zasílání reklamních sdělení.
Ručně jsem se dostal asi na 100 Kč/h, pak jsem si za 2500 Kč nechal napsat skript, kterej to z firem.cz dělal poloautomaticky, tak se mi podařilo zvednout efektivitu asi na 2000 Kč/h, což byly už docela peníze tenkrát.
Pak vyschl zdroj.
No já ti nějaký věci vypsal, ale nic z toho není rentabilní. Kdysi jsem dělal ty retrofity čepu skládání na koloběžky. Na tom jsem asi 10k vydělal, dokonce jsem si nechal pouzdra točit na soustruhu aby tam nebyly otřepy od řezání.



Cenu jsem nastavil takto vysokou jen proto, aby se mi to pro jednotky lidí vyplatilo řešit. Jenže jich bylo několik desítek. Dokonce se mi podařilo prodat se slevou asi 10 kusů na Slovensko nějakýmu borcovi, kterej to chtěl distribuovat tam.

No.. ale tim jsem asi skončil. A pak asi před 15 lety jsem měl zajímavou brigádu, kdy jsem měl sbírat z veřejně dostupných zdrojů mailové adresy firem pro zasílání reklamních sdělení.


-> palinator: To byl příklad co lidi dělají, já přeci netuším co umíš nebo tě baví...ale když člověk chce tak to vždycky jde.
PS ty motorky určitě ne, protože já přeprodávám origo a fakt mě tihle kokoti co vydávají čínu za origo dost serou
PS ty motorky určitě ne, protože já přeprodávám origo a fakt mě tihle kokoti co vydávají čínu za origo dost serou

-> saskyn2:
Hmm... doufám, že uznáš důvody, proč si timhle přivydělávat nechci. Stejně jako nechci doma na dvorku pálit vraky a pouštět provozní náplně do trávy.
Hmm... doufám, že uznáš důvody, proč si timhle přivydělávat nechci. Stejně jako nechci doma na dvorku pálit vraky a pouštět provozní náplně do trávy.
-> palinator: Je to fejk. Všechny mají stejnou datumovku, ten nápis TRW je psaný trochu jiným fontem písma, ten kovovej střed zalitej v plastu má trochu menší zuby a hlavně tomu chybí výrobní číslo. Ale jinak je to velice podařená kopie a 90% eshopů v CZ prodává ty fejkový.