Elektromobilita

prohledat
1522 příspěvků (zobrazeno 851 až 900) od 04.09.2021 do 30.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
18:06:34
04.02.2022
Bukaj
-> pavucina 04.02.22 17:36:18: Tak to omezení výkonu, co popisuješ u toho BMW nebo Tesly je v pohodě - toho si ani nevšimneš. Ale (více než) dvojnásobný nárůst času pro předjetí u toho VW je fakt moc a někoho to může při krizové situaci nemile překvapit...



...asi jako mne před lety v USA nemile překvapil automat u Fordu Focus, kdy ve chvíli, kdy jsem potřeboval rychle vyklidit pozici a sešlápl jsem plyn na podlahu, místo, aby se dostavila akcelerace, tak auto zpomalilo, protože PRNDL začal zběsile řadit, místo aby jel...

...a to ve chvíli, kdy se na mne řítil tahač rychlostí nějakých 110 mph, rozhodně příjemné nebylo...8
17:36:18
04.02.2022
pavucina
-> Bukaj: Už to tady bylo zmíněno, a je to auto od auta, bohuzel koncern s tim má docela problémy, už od prvních e-golfu, po citigo, po nové ID, tak skutecne ty zrychlení klesají a nejvíce pod 20%. Třeba citigo bylo velmi zdechlý pod 10%. Ale je to kombinace všeho od nizkého napětí baterie přes chlazení baterie po chlazení vykonové elektroniky.



Třeba BMW i3 jede pořád stejne i na 5%, dobře místo 125kW tam je 110kW a nijak te to neomezuje, koncern ti pri 15% nucene snizi vykon topení atd. Koncern to zatím fakt neumí.



Jiné značky na tom nesjou tak špatně, samozřejmě nejvic měření se najde okolo Tesly, kdy u MODELU 3 Long Range ma 0-100km/h pří 90% za 4,31s při 20% 4,68s a při 10% 5,78s.



Ale jak se tady píše, tak pokud to neni generacne stare priblizovadlo okolo mesta, tak to má i tak výkonu na rozdávání.



A ne kick-down to nezachraní, vetsinou je tam proto, že když mas jinej jizdní rezim, kde je omezenej vykon, tak pri kick-down ti to pusti maximální možný výkon v danou dobu.
upraveno 1x, naposled 04.02.2022 17:37:42
09:32:19
04.02.2022
palinator
-> Bukaj:

Hlavně u EV pokud se nepletu, tak máš k dispozici stále stejný výkon v širokém rozsahu rychlostí, nemusíš řešit volbu převodových stupňů. Nejvíc se to bude projevovat ve vysokých rychlostech, kdy už bude napětí chybět. Záleží jen na výrobci, jak kombinaci baterie - motor(y) - (převodový poměr) pojme. Je to vždy kompromis mezi cenou, výkonem, dojezdem a průměrnou účinností.

Něco začne být zdechlé ve vysokých rychlostech i při plně nabité baterii, něco bude softwarově nebo HW rychlostně (max otáčky motoru) omezené, takže i ve vysoké rychlosti to až do maxima bude tahat beze změny a něco se při vybíjení více či méně brzo začne projevovat.
08:28:32
04.02.2022
gim
-> Bukaj: ten pokles je znát dost citelně i na malém prdítku co tu máme - Citroen Zero. Ale i za těch podmínek je to auto pořád hbitější, než drtivá většina okolního provozu. Hlavně jak to ubývá postupně, tak to není šokově, jedu a najednou vůbec. Jde to dolů postupně a ani to ve výsledku nepostřehneš, takže tě to zvlášť nepřekvapí. A pokud přesedneš z normálního osobáku do vybitého, tak je tam ta dynamika pořád lepší.
17:05:09
03.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Nejde mi o absolutní hodnoty, ale právě o ten poměr poklesu schopnosti akcelerace, který je více, než výrazný.



Přece nejsem jediný, kdo řídí vůz v závislosti na tom, že si zvykne, jak se v jaké situaci chová?

Při běžném jezdění si toho člověk nemusí všimnout, ale pak přijde krizovka a tam je dost důležité vědět, jak se auto zachová, když sešlápnu plnej...7
14:57:35
03.02.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 03.02.22 10:41:23: To sice ano, ale i ty horší hodnoty jsou stále z mého pohledu velmi pěkné.
10:43:15
03.02.2022
Bukaj
-> vhml 03.02.22 10:38:39: Viz můj předchozí příspěvek - právě šlo o kickdown.
10:41:23
03.02.2022
Bukaj
-> darklord 03.02.22 10:33:02: Právěže neseděl, tak se ptám.

Protože v tom videu zmiňoval, že akcelerace při 90% vs. 20% stavu baterie šla na dvojnásobnou dobu, což mi nepřijde jako něco, co člověk nepozná (viz printscreen):
zvětšit Elektromobilita - obrázek od Bukaj vložen 03.02.2022 10:41:23
10:38:39
03.02.2022
vhml
-> Bukaj 03.02.22 10:29:31: čekal bych, že reálně se bude měnit jen linearita reakce na plyn a při kickdownu se to vždycky pustí naplno.
10:33:02
03.02.2022
darklord
-> Bukaj: nemyslim si, ze by si bol schopny poznat rozdiel v akceleracii, o ktorom tu pises. Sedel si niekedy v elektromobile a zatlacil plyn do podlahy?
10:29:31
03.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983:

Po zhlédnutí videa mne napadá jedna otázka (na lidi, kteří mají zkušenost s moderními elektromobily):

Ve videu je zmíněno, že s klesajícím nabitím baterií poměrně výrazně klesá schopnost akcelerace vozidla - dá se na to zvyknout, nebo s tím může mít řidič potíže?

Osobně si nedokážu představit, že bych dokázal přizpůsobit "plánování" předjíždění nebo jiných akcí, kdy je potřeba rychle vyklidit pozici stavu nabití baterie, respektive tuto veličinu sledovat a kalkulovat s ní. Nemám problém při přesednutí z jednoho auta do jiného si velmi rychle zvyknout na jeho jízdní vlastnosti a schopnost akcelerace, ale předpoklad, že tyto vlastnosti vozidla se za jízdy průběžně mění, mne docela znepokojuje. A to i přesto, že jsem třeba ze 130LPG zvyklý na situaci, kdy mi začne docházet plyn a auto najednou nejede - ale to je situace, která se stane jednou za X tisíc kilometrů, nemění se plynule za jízdy a většinou s ní člověk počítá (pokud sleduje ujetou vzdálenost od posledního tankování)...



Asi se dá zvyknout na všechno, ale překvapuje mne, že toto chování vozu je automatické a nejde uživatelsky "vypnout", případně, že se neaktivuje třeba až při 10% stavu akumulátoru...7
22:03:06
02.02.2022
Jirik_Tuňák1983
Jeden z mých nejoblíbenějších redaktorů.

Volkswagen ID.4 GTX 4x4 - (77 kWh) - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála




-> Syny: Jinak on má i Peugeot Traveller, je v tom videu zaparkovaný. Má i dlouhé video, jak s ním jede na dovolenou s rodinou. Já jen, jak jsi mluvil o tej Toyotě Proace.
upraveno 1x, naposled 02.02.2022 22:04:29
01:18:53
18.01.2022
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: Nadhera. Skoro az moc 3
17:55:29
17.01.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 14.01.22 17:10:36: Vůbec se nedivím, že jsi z toho prcka tak nadšený. Taky se mi to moc líbí. 1

Ale to je nová generace, že? Páč to podle všeho vypadá, že je tam mnoho změn a je to fakt skvělé auto.

E: ale drahé je to jako kurva, to ano. Na druhou stranu, proč by vybrané značky měly dělat jen levné a nebo drahé vozy, když mohou dělat obojí?

Předváděčka, ta cena fjúúúúú.....www.tipcars.com/fiat-500/ .../fiat-500-bev-la-prima- 320km-42kwh-at-7-5079531.h tml



Fiat 500 E La Prima 42 kWh (2021) - TEST- GARÁŽ.TV
upraveno 3x, naposled 17.01.2022 18:16:25
17:14:28
14.01.2022
King
17:10:36
14.01.2022
Sita
-> pavucina: Myslim, ze jsi me spatne pochopil, asi se spatne vyjadruju. Chtel jsem jen rict, ze pohodlnost neni ani v nejmensim duvod, proc bych jako spotrebaka chtel EV. Jinak s tebou ve vsem sohlasim a mam na vec podobnej nazor. Muj psychologickej strop nakupu spotrebaka je 100.000 (nechci si brat uvery na neco, co si na sebe nevydela), u EV typu F500e bych sel na 150, ale to je tak nejak strop.



Pred trema rokama jsem na mobile.de zacal sledovat firmu, ktera sem F500e tahala z USA, Kalifornie. Auta z roku 2015, najeto +/-50tkm, chtel za ne 250 tisic Kc a mel jich tam trvale i vic nez 20ks. Myslel jsem si, ze troshu pockam, a diky tomu, ze ty auta neumi rychlonabijeni, jejich cena klesne. Opak je pravdou, dneska je na mobile.de za 250kKc jeden, jinak za 300+ (sice r.v. 2017, ale to na veci nic moc nemeni). Takze zatim mam smulu, koupil jsem na litani starou 206 a cekam...3
upraveno 2x, naposled 14.01.2022 17:14:44
15:10:46
14.01.2022
pavucina
-> Sita: Tahat se s prodlužovačkama... Stačí jedno místo, kde to auto bude stát a kdyz nebudes jezdit denne aspon sto kilometruů, tak to každý den zapojovat nebudes.



A pokud je problém otevřít zásuvku, zapojit dobře umístěnej kabel, ráno kabel vypojit zavřít zásuvku, povesit kabel, jet. Tak si spočítej kolik času strávís výměnou oleje, brzd, řešení dalších mechanických problémů, ježdením jednou týdně na benzínku. Tohle je o úhlu pohledu.



Tedka jsem tankoval plnou benzínu, a stálo me to stejne jako 5200km s rožežraným EV(i3 nemá zrovna nejmensi spotrebu), jo jasne stojí to auto pres půl míče, ale zase to nehodlám a nebudu srovnávat s 20let starým autem za 30k.





Já se v autech od mala hrabal rád, pak mi to naprosto znechutil sráč V8, a vlastne az po roce a 1/4 s elektroautem se vracím k tomu, něco na autech vubec delat a to jenom, že se konečne blíži jezdeni na autodromu. Auta mám rád, ale jejich otrok už taky nechci být.



Nikomu EV necpu, ale nekteré názory jsou zcestné, ale to asi chápu, to človek pochopí, kdyz s tím chvíli jezdí. Když jsem prodal Citigo iV po necelém roce, tak jsem si mylně myslel, že do jara vydržím s TDI... za 14 dní přijela i3. A to jsem vzdycky rád honil všechno co to slo, a ted je mi to tak nějak jedno, proste jedu, je ticho, nemám potřebu závodit(teda občas tomu dám co se do toho vejde).
14:04:06
14.01.2022
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tak jak to vypadá koukají lidi dodnes, jestli automat nebo manuál řeší řada z nich dost intenzivně 3 Tam moc změna myslím není.



Jo, někdo řešil výkon, někdo spotřebu, ale naprostá většina lidí byla ráda, že mají vůbec něco. Což je mimochodem ten důvod, proč se to tenkrát "víc řešilo" - nad ničím se nedá zaníceně diskutovat víc než nad něčím, co nemůžeš mít. Dneska jsou auta zase o řád dostupnější, tak není tolik co řešit.



A jestli chceš znát někoho, kdo si v té doby myslel, že si vystačí s bicyklem a MHD, tak se hlásím 4 Vlastně i moje první auto (kilo) jsem si koupil čistě jako hobby záležitost. Zvrtlo se to až pak...



Konzumem jsem myslel, že to prostě lidi už nežerou tolik jako prodloužení penisu nebo přerostlou kabelku, je to nezajímavý asi jako myčka nádobí - a to je dobře. Právě z těch ekologickejch a jinejch důvodů - kolik lidí znáš, co si kupujou myčku nádobí, protože už se jim stará nelíbí?



Čímž neříkám, že mě taky nefascinuje, že na webu výrobce pomalu nenajdeš jakej to má motor, zato o infotainmentu tam jsou slohy. Na druhou stranu - jak to vypadá v debatách o nových autech tady? Nikdo moc neřeší jak jedou nebo nejedou nebo jakou mají spotřebu, všichni nadávají právě na ty infotainmenty a podobně 3 Použitelnej výkon už má dneska skoro cokoliv, rozumnou výbavu taky, bezpečný je to taky všechno, moc to nežere... tak máme prostor řešit píčoviny.
11:46:58
14.01.2022
Borderer
-> dragon_cb_cz: Na jednu stranu platilo, na druhou stranu ne. Za nás většina ještě koukala na techniku, co v tom je nebo jak to vypadá. Někdo manuál, někdo automat, někdo naftu a někdo benzín. Někdo koukal na spotřebu a někdo na výkon. Těch, kterým šlo pouze o to "že je to doveze z A do B" moc nebylo a snad není jedinec z okruhu SŠ a VŠ, který by říkal, že si vystačí s hromadnou dopravou.



A co se týče konzumu a aut, tak já osobně s tím problém mám a obrovskej. Jak z pohledu ekologie, plýtvání zdroji,tak že za volantem je každý jelito, co prokáže schopnost rozeznat levou / pravou, když se zrovna dobře vyspí.
11:31:53
14.01.2022
palinator
-> Sita 14.01.22 10:45:46:

tvl napsal jsem "naprosto nesmyslně vyřazují před křižovatkou", což v naprosté většině případů nesmyslné je, protože jedeš prostě moc rychle.

Naopak ty sem taháš nějaký konkrétní místo, kde ti to vychází se světlama, což mimochodem skoro nikde v republice nefunguje.
11:05:52
14.01.2022
dragon_cb_cz
-> Borderer: No ale to už platilo i v naší generaci, že většině lidí tohle bylo šumák. Resp. jo, řešili aby auto jezdilo, ale že by se v tom vyloženě chtěli vrtat, to fakt ne... max koupit nějaký nesmyslný obří kola.



Auto je konzum už dlouhý roky a v globálu na tom nevidím nic špatnýho, naopak.
11:00:52
14.01.2022
Jozka
-> Borderer: Mám v synkovi ještě jinej level - "on mě vždycky někdo doveze/ odveze.. no a nebo vlak a tak".3
10:57:26
14.01.2022
Borderer
-> Sita: Jo, pohodlnost. Díky sousedovi mám takovou sondu mezi čerstvě plnoleté a ti, kteří by chtěli mechaniku, hrabat se v tom a zajímalo je to, tak jsou endemiti a možná už pouze fosílie. Naprostá většina z nich už na auto pohlíží jako na absolutní konzum o kterej se ideálně nechtěj starat, chtějí všechno ovládat telefonem a ideálně kdyby je to auto odvezlo samo kam chtějí oni. Případně car sharing a podobný věci. Pro mne nepředstavitelný, pro 10 let mladší lidi ideální stav. Jich bude přibývat, my budeme vymírat....tak věřím, žeby automobilky vyčuchali potenciál a začali vyrábět levný elektromobily.
10:45:46
14.01.2022
Sita
-> palinator: tvl, nemuzes napsat "naprosto nesmyslne" v obecnym vyznamu a pak zacit argumentovat specifickejma pripadama... Mohelnicak neznam, a nechapu proc ho sem tahas, ale kolem bydliste mam nekolik semaforu, u kterych presne znam jejich casovani a vim, ze kdyz vyradim, tak ze k nim doplachtim na zelenou, takze jakykoliv brzdeni, vcetne motorem by bylo spatne. Proste nesouihlasim, ze vyrazovani pred semaforem je vzdy naprosto spatne. Vic nic, nic min.
upraveno 1x, naposled 14.01.2022 10:47:23
10:45:08
14.01.2022
dragon_cb_cz
-> palinator 14.01.22 10:42:04: Eh? Jako samovybíjení?



EDIT: Sakra, přehodil jsem si násobení a dělení... no dobře 3
upraveno 2x, naposled 14.01.2022 10:45:51
10:42:04
14.01.2022
palinator
-> dragon_cb_cz:

No nevim, furt je to minimálně cca 1kWh denně. 3
10:36:55
14.01.2022
dragon_cb_cz
Ono to ani s tím dojezdem nebude tak žhavý. Spousta lidí to do zásuvky píchne jednou za týden, možná ani to ne. Když si vezmu, že mojí máti Mini teď jelo na první technickou po čtyřech letech s nájezdem snad pod 10 tisíc km a to většinu najel zbytek rodiny, když si to půjčoval, když měli auto v servisu... by se stíhalo dobíjet solárním panelem z kalkulačky...
10:36:21
14.01.2022
palinator
-> Sita:

Nezlob se, ale vyřadit před křižovatkou a pak z 40 km/h brzdit do nuly provozní brzdou, nesmyslné je. To že se vyplatí jet z Mohelničáku neutrálem, pokud před tebou nikdo nejede, je úplně jiná pohádka.



-> vhml:

To musí bejt hrozně pomalá jízda, mít 50 tacho už v úrovni cedule.
10:15:28
14.01.2022
vhml
-> palinator 14.01.22 10:09:12: na to skvělej ten Enyaq s automatickou rekuperací, že když před sebou vidí rovinu, tak to auto nechá plachtit a následně třeba před vsí si to samo dobrzdí do 50
10:15:01
14.01.2022
Sita
-> palinator: asi jo, ale eco rally je uplne jina kapitola. Uplne mimo prumernyho ridice. Prumernej ridic spalovaku natankuje plnou a minimalne tejden se o palivo nestara. Tohle asi s EV nepujde, proto si myslim, ze argument pohodlnosti je z tohodle ohledu mimo.



A s tim "naprosto nesmyslne vyrazuji" hrube nesouhlasim. Nekdy to smysl ma, nekdy ne, rikam ja a moje vysledky duslednyho mereni spotreby to dokazujou. Viz posledne ta narazka na Ugeenovo spotrebu v osobaku, kterou ja mam nizsi se starou krabici T4, ktera 30% jizd dela s 3t privesem 3. Ale tohle sem asi nepatri, tak bych to tu nerad rozjizdel...
upraveno 5x, naposled 14.01.2022 10:22:10
10:09:12
14.01.2022
palinator
-> Sita:

Důsledněji se zabývat dojezdem... ono je to dvojsečné. Sice ty kapacity jsou malé, na druhou stranu řidiči střeva nebudou mít takovej rozdíl ve spotřebě oproti lidem co uměj jezdit eco. Pokud totiž s EV nepojedeš vyloženě brzda-plyn, tak rekuperace ti něco vrátí. Spalovák při troše štěstí pojede při brzdění motorem za 0 a i to je pro většinu lidí problém dosáhnout. Např. když naprosto nesmyslně vyřazují před křižovatkou, apod.
09:54:34
14.01.2022
Sita
-> Borderer: Pohodlnost? Denne nezapomenout strcit auto do zasuvky a daleko dusledneji se pri jizde zabejvat dojezdem bych jako pohodlnejsi uplne nevidel. Me na tom oslovujou ty provozni naklady a jsem ochotnej kvuli tomu delat to behani s prodluzovackama. Ale jak uz jsem napsal, nevysypu za to trikrat vic, v tu chvili to pro me ztraci smysl. A kde na to berou prachy zmineni pohodlni mladi, to uz vubec nechapu 3.



EDIT: Ale chapu ze je to oslovuje. Kdo nechce ve 20ti delat veci jinak nez jeho fotr byl, je a bude divnej. 3
upraveno 2x, naposled 14.01.2022 10:03:09
09:30:20
14.01.2022
Borderer
-> Sita: Nevim teda, jak si to kdo představuje, ale když vidím, jak jsou dnešní mladí pohodlní, tak bych se ani nedivil, kdyby začali elektroauta cíleně vyhledávat. Paromobily taky vytlačila praktičnost a ne tvrdej zákaz.
09:14:26
14.01.2022
Sita
-> Borderer: kdyby se na trhu bez dotaci a "vnucovani" objevily dostupny modely elektroaut, tak verim, ze by se ten prirozeny vyvoj rozjel a svoje zakazniky by si to naslo. Nejdriv by si to poridili jako druhy auto do rodiny ti, co muzou dobijet ze zasuvky, tim by postupne vznikla poptavka a pro podnikatele rentabilita dobijecich stanic, a tim by se mohli pridat i bytari...



Problem je ta dostupnost. Ty auta nejsou dostupny jeste ani dnes po vsech tech masivnich dotacich a danovych ulevach (nemluvim jen o CR). Ja sice EV fandim, nepotrebuju k zivotu menit oleje, filtry, svicky, remeny, vejfuky a ani mi nechybi eCitygo, protoze bych si vzdy radsi koupil F500e, ale jestlize za 5 let stary F500e chteji 300kKc (pricemz stejne starej ojetej spalovaci F500 stoji tretinu), tak je to proste mimo moznosti a protoze nejsem EV fanatik, tak do toho nejdu.

Jaky ceny nebo modely by byly, kdyby to bylo ponechano prirozenymu vyvoji? Ja myslim, ze by par "snobu" melo Tesly za 3M a jinak by nebylo nic 3
upraveno 6x, naposled 14.01.2022 09:22:29
08:34:00
14.01.2022
palinator
-> Borderer:

Přesně... 4

Jenže tím, že o ekologii zase tak nejde, tak právě to Citigo zařízli.
07:10:13
14.01.2022
Borderer
-> dragon_cb_cz: Jasně, ale o tom to právě asi i je a dává to ve výsledku smysl. Taky bych bral na denní cukačky nějaký e-Citigo a na dlouhý přesuny s rodinkou v garáži schovaný pořádný auto s víceválcem a několika litry objemu. Přirozený posun věcí, místo vnucování a umělého zvyšování prodeje schovaný za nálepku "ekologie".
upraveno 1x, naposled 14.01.2022 07:10:42
20:23:18
13.01.2022
Sita
-> dragon_cb_cz: Oni se tam pohybujou kolem malých měst, po praci jedou nakoupit nebo do hospody, takže bych věřil ze tech elektroaut potkají víc než kdyby jezdili po dálnicích, ale jinak je jasný, ze to mají trochu zkreslený tím kontrastem s ČR. Ale nabíjecí sloupky fakt prej na každým rohu
18:23:51
13.01.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: 52
17:45:14
13.01.2022
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tak lidi co pravidelně dočasně emigrujou do CZ asi budou mít jiný preference, celkem logicky.



Ale že by to byla většina vozovýho parku, to fakt ne. I v Norsku, které je v tomhle v Evropě jednoznačně nejdál, začaly EV tvořit nadpoloviční část prodeje nových aut asi až 2 roky zpátky, celkový podíl i tam je pořád menšinový a dlouho (tak 10 let určitě) bude.



Ale Tesla tam teda prodejům vládne, to je fakt.
17:26:41
13.01.2022
Borderer
-> Sita: Pokud je tohle pravda, tak by mne zajímalo, jak to tam mají celkově, protože u nás má hromada Holanďanů chaty a žeby mělo jít o elektro, tak ani prd. Možná sem tam hybrid, ale jinak sama nová auta typu SUV nebo velké rodinné kombíky ala V90 atp.
16:15:20
13.01.2022
Sita
-> saskyn2: A nejde jen o velky mesta, Amstr, atd. Syn ted jezdi po Holandsku s jednou firmou stavet FV elektrarny a potkat tam spalovaci auto je pry temer umeni. Navic vetsina tech elektrickejch jsou prej Tesly. Sice si myslim, ze trosku prehani, ale zase nema duvod kecat nejak moc, protoze ja zrovna tomuhle trendu docela fandim, ledaze by me chtel potesit? 3
10:50:21
13.01.2022
dragon_cb_cz
Tak oni to nerozhodli jen Němci, stejným směrem jdou i USA a i třeba ti oškliví Číňani, resp. ti v tom jsou výrazně napřed před námi.
09:34:19
13.01.2022
Jozka
-> saskyn2 13.01.22 08:53:25: Bohužel 52. Budou to tlačit za hranu, dokud jim někdo (nebo spíš něco v tomhle případě) nenakope prdel - jako vždycky. Akorát mi není jasný, proč si příslušný surovinový zdroje nechali vyfouknout od Číňanů, chytráci.
09:19:56
13.01.2022
Bukaj
-> saskyn2: Tak zrovna srovnávat placatý Holandsko, kde furt fouká s Č(S)R není moc akurátní co se týče elektromobility, ale chápu, co jsi chtěl říct...
09:10:50
13.01.2022
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 13.01.22 08:53:25: Tam jedou i jiný věci. 3
08:53:25
13.01.2022
saskyn2
Není cesta zpátky. Prostě Němec se tak rozhodl, tak to tak bude a přes to nejede vlak, to že to bude znamenat obrovský zchudnutí celý Evropy nikoho netankuje. Navíc západ si to v rámci možností může dovolit na rozdíl od chudých Čechů. Podivejte se na západ od nás, třeba v Amsterdamu jak elektromobilita jede, kdo si myslí že ted zařadí zpátečku tak je naivní blázen.
08:37:25
13.01.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 13.01.22 08:13:19: Pravda, to už bude mít auto možná i víc lidí než jen starosta, farář a doktor. 3
08:13:19
13.01.2022
Borderer
-> Bukaj: Já bych to zase tak černě neviděl, když vidím tempo budování nabíječek, infrastruktury a s tím spojené nevyřešené dopady výpadku spotřebních daní, množství nepopulárních politických kroků, tak to za deset let může bejt úplně jinak.
18:47:55
12.01.2022
Jirik_Tuňák1983
Obávám se, že aby to tak mohlo být, zařízne to u automobilek mnoho aktuálně populárních modelů a navíc to zákazník vždycky v něčem a nějak zaplatí.
17:54:48
12.01.2022
Bukaj
-> michael: Pěkný. Já doteď myslel, že to je jenom blbej fór, že se má komplet přejít na elektromobily a ono to fakt bude reálné?9
Extreme Tyres