
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1523 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 04.09.2021 do 03.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> michael: Pěkný. Já doteď myslel, že to je jenom blbej fór, že se má komplet přejít na elektromobily a ono to fakt bude reálné?

-> Jarda/felda: Kdyz je v i3 momentalne nejvetsi baterka 120Ah (42kWh), tak rex je zbytecny, i v tech strednich baterkach to byla nejvic a casto jedina vec, ktera se porouchala…
Ja bych to nechtel ani nahodou.
Ja bych to nechtel ani nahodou.
-> dragon_cb_cz 31.12.21 20:07:03: řekl bych že za koncem byli jiný věci, něktrý země to neuznávali jako elektroauto 

-> Jarda/felda 31.12.21 20:04:31: REX už zrušili, protože to není potřeba... kamarád to měl a za 2 roky to použil asi 3x a říkal, že u těch novějších s většíma baterkama už to smysl nedává.
-> StepaNoFUN 31.12.21 19:28:55: tobě by vyhovoval plug in hybrid
tam si myslím že je cesta nebo i ta zmíněná I3 ale verze REX 


-> StepaNoFUN: Jo, nebude to pro všechny hned. Pro lidi jako jsi ty mi dává diesel pořád dobrej smysl, případně v nějakej hybridní variantě.
Pro mě by to naopak bylo naprosto geniální, nejdelší cesta co jsem jel za poslední 2 roky bylo do Brna a zpátky - pro auto
Rok před tím do Dánska, to bylo možná 600km na trajekt? Tzn s jedním dobíjením by se to dalo v pohodě.
Cena je průser, o tom žádná, ale teoreticky se to vrátí na provozních nákladech... otázkou je, jak dlouho to auto člověk má no.
Pro mě by to naopak bylo naprosto geniální, nejdelší cesta co jsem jel za poslední 2 roky bylo do Brna a zpátky - pro auto

Cena je průser, o tom žádná, ale teoreticky se to vrátí na provozních nákladech... otázkou je, jak dlouho to auto člověk má no.
-> dragon_cb_cz: I3 měl chvíli půjčený šéf, když měl svoji X5 v servisu. Tak jsem se s tím jel svízt. Jen kousek po městě a opatrně, ale líbilo se mi to. A co říkal jeho zeťák, tak s tím jeli (v rámci vyzkoušení) na zmrzlinu do Poděbrad (z Chlumce). Na konci Chlumce se za ně přilepil nějakej borec s OCT RS a furt že by jako předjížděl. No po došlápnutí plynu byl někde v dáli za nima.
Jako pěkný. Třeba pro mámu, která s tím jezdí couračky (max 50km za den, 1x-2x v tejdnu), nebo pro jejího přítele na cesty do práce a občas k doktorovi (s doktorem do 120km, běžně tak 30-70km) s dobíjením doma na dvoře? Proč ne? Jen ta cena je prostě nesmysl.
Pro mně na pracovní ježdění (i když pominu, že "potřebuju" dodávku) blbý. Někdy by mi to stačilo (minimum 70km, většinou tak kolem 150km), ale jsou dny, kdy najezdím třeba 300-500km...
Jako pěkný. Třeba pro mámu, která s tím jezdí couračky (max 50km za den, 1x-2x v tejdnu), nebo pro jejího přítele na cesty do práce a občas k doktorovi (s doktorem do 120km, běžně tak 30-70km) s dobíjením doma na dvoře? Proč ne? Jen ta cena je prostě nesmysl.
Pro mně na pracovní ježdění (i když pominu, že "potřebuju" dodávku) blbý. Někdy by mi to stačilo (minimum 70km, většinou tak kolem 150km), ale jsou dny, kdy najezdím třeba 300-500km...
-> palinator 31.12.21 19:11:33: Jj a to je to co už naše děti chápat nebudou. Pro ně už ten pocit z jízdy se řvaním vytáčenýho motoru spojenej nebude.
-> pavucina 31.12.21 19:15:31: Věřím... musím začít do družstva tady prudit aby se to dobíjení v garáži zrealizovalo.
-> pavucina 31.12.21 19:15:31: Věřím... musím začít do družstva tady prudit aby se to dobíjení v garáži zrealizovalo.
-> dragon_cb_cz: Krome toho, ze na okreskach si neuzijes razeni, meziplyny, atd, tak je to jinde i tam, proste to jede furt a hned, na nic se nečeká.
-> dragon_cb_cz:
Reálně to pojede líp prostě vždycky, ale všechno není jen o meřitelných veličinách, žejo..
Reálně to pojede líp prostě vždycky, ale všechno není jen o meřitelných veličinách, žejo..
Jo, ten wow efekt rozjezdu z místa je prý značný. Otázkou je, jaká to bude se zábavností třeba okreskové jízdy... těžko říct, neměl jsem možnost vyzkoušet. Prostě to bude jiný, budeme si muset zvykat. Našim dětem pak ale tyhle debaty budou připadat značně úsměvný... každý je trochu v zajetí toho na čem vyrostl.
-> Jirik_Tuňák1983: A to enyaq patri mezi ty nejslabsi “moderni” elektrošroty.
Citigo jezdili hezky, bylo zprevodovany do sily.
i3 ma 1340kg a 125 kW a jede furt stejne i na 10% baterky, to se u skodovky dakt tict neda, a je to zadokolka a uzivam si to podstatne vic.
Citigo jezdili hezky, bylo zprevodovany do sily.
i3 ma 1340kg a 125 kW a jede furt stejne i na 10% baterky, to se u skodovky dakt tict neda, a je to zadokolka a uzivam si to podstatne vic.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jako vono ti nakope prdel na světlech i iV Citigo.. Viděl jsem to odpálit v ulici ve městě a jak pokvikovaly gumy, to jsem u Citiga nikdy neviděl.
Jako vono ti nakope prdel na světlech i iV Citigo.. Viděl jsem to odpálit v ulici ve městě a jak pokvikovaly gumy, to jsem u Citiga nikdy neviděl.

-> dragon_cb_cz 31.12.21 18:39:23: Já viděl včera je ten Enyaq a jelo to jako prase. Na semaforu se ostatní nechytali. Líbí se mi to. I za jízdy v noci ta maska. 

-> palinator 31.12.21 15:03:36: No jen musíme doufat, že nám tenhle "kšeft" projde a nezakážou to plošně
Ale doufám, že s tím jak spalováky vypadnou z prodejů, tak postupně budou tak marginální, že už budou pro regulaci nezajímavý.
-> růža 31.12.21 13:10:39: No jo, stejně jako dneska musí u reklam na výživový doplňky uvádět, že to "nenahrazuje pestrou stravu", u reklam na auta psát spotřebu atd... to mě nevzrušuje.

-> růža 31.12.21 13:10:39: No jo, stejně jako dneska musí u reklam na výživový doplňky uvádět, že to "nenahrazuje pestrou stravu", u reklam na auta psát spotřebu atd... to mě nevzrušuje.
-> dragon_cb_cz:
Souhlas, taky si myslim že je lepší se vymrdat na spálení nádrže nafty ve služebáku (s tím že se pravděpodobně změní organizace práce), než aby mi pak někdo zakázal projet se Škodovkou na sraz.
Souhlas, taky si myslim že je lepší se vymrdat na spálení nádrže nafty ve služebáku (s tím že se pravděpodobně změní organizace práce), než aby mi pak někdo zakázal projet se Škodovkou na sraz.
-> dragon_cb_cz 31.12.21 12:55:07: Tak u nás to ještě není tak tragický, ale tuhle tu dával, tuším Saskyn, odkaz, že ve Francii budou muset upozorňovat na neekologičnost právě spalovacích motorů.
-> dragon_cb_cz: No, úplně nevím s tou chemií při mytí (já používám Jar jen na mastné nádobí, takže např. hrnky jen vodou).
Ale jsem rád, že se shodneme na téhle neúnosné situaci. Já třeba chápu, že auto není nic ekologického a taky nejsem zastáncem permanentního ježdění všude (kolikrát jdu radši pěšky). Jenom mi to přijde diskriminační. Na druhou stranu mě vždycky bolí u srdce, když házím nějaký igelitový obal do kontejneru. Nebo když máti, co týden, vyhazuje ty plastový WC bloky, protože jsou hned prázdný.
No jo, ale asi brečím zbytečně.
Jo, jinak jsem reagoval na tenhle odkaz
-> dragon_cb_cz 31.12.21 12:53:32:
Ale jsem rád, že se shodneme na téhle neúnosné situaci. Já třeba chápu, že auto není nic ekologického a taky nejsem zastáncem permanentního ježdění všude (kolikrát jdu radši pěšky). Jenom mi to přijde diskriminační. Na druhou stranu mě vždycky bolí u srdce, když házím nějaký igelitový obal do kontejneru. Nebo když máti, co týden, vyhazuje ty plastový WC bloky, protože jsou hned prázdný.
No jo, ale asi brečím zbytečně.
Jo, jinak jsem reagoval na tenhle odkaz

-> růža 31.12.21 12:36:50: Já teda reklamu nevidím jak je rok dlouhej, ale zrovna různý kampaně za český potraviny atd jsou daleko viditelnější než boj proti spalovacím motorům - speciálně v zemi, kde několik posledních vlád mělo "záchranu českého spalováku před ošklivým Bruselem" jako svoje motto (včetně té současné).
Ad ta chemie - není problém koupit "eko" tablety, nestojí moc a fungujou v pohodě i v naší 10 let staré myčce.
Ad ta chemie - není problém koupit "eko" tablety, nestojí moc a fungujou v pohodě i v naší 10 let staré myčce.
-> Alenka: Nemyslím si, že jsi antisociální živel protože najedeš 15t km "jen tak" za rok. A mám na zachování téhle svobody dost podobný zájem jako ty.
Ale právě proto se musí ta "masová" mobilita ve který nejde o zážitky ale o čirou funkčnost zásadně proměnit, aby na podobné kratochvíle zbyl "prostor v budgetu".
-> růža 30.12.21 23:52:55: Viz co píše Jiří - mytí "ve dřezu" je v naprosté většině případů z pohledu spotřeby energie, vody i chemie horší, než v myčce.
Jinak ale to co píšeš je přesně to, o čem mluvím výše - pokud si chceme zachovat spalováky (a spoustu dalších věcí) alespoň "pro radost", tak nás téměř jistě čeká potřeba zásadním způsobem změnit svoje priority jinde. Resp. ona nás čeká tak či onak, ale pokud se to nějakým zázrakem povede, tak možná pro tyhle "radosti" zbyde prostor. Někdo se bude muset vzdát nakupování hadrů, někdo pravidelné obměny telefonu kdykoliv vyjde nový model, někdo hovězího.
Něco z toho se podaří nahradit tak úspěšně, že to nakonec bude krok kupředu, něco minimálně nějakou dobu bude náhrada stylem "v něčem lepší, v něčem horší" (třeba ty elektromobily), v něčem to bude krok zpátky. Ale obávám se, že se tomu nevyhneme.
Ale právě proto se musí ta "masová" mobilita ve který nejde o zážitky ale o čirou funkčnost zásadně proměnit, aby na podobné kratochvíle zbyl "prostor v budgetu".
-> růža 30.12.21 23:52:55: Viz co píše Jiří - mytí "ve dřezu" je v naprosté většině případů z pohledu spotřeby energie, vody i chemie horší, než v myčce.
Jinak ale to co píšeš je přesně to, o čem mluvím výše - pokud si chceme zachovat spalováky (a spoustu dalších věcí) alespoň "pro radost", tak nás téměř jistě čeká potřeba zásadním způsobem změnit svoje priority jinde. Resp. ona nás čeká tak či onak, ale pokud se to nějakým zázrakem povede, tak možná pro tyhle "radosti" zbyde prostor. Někdo se bude muset vzdát nakupování hadrů, někdo pravidelné obměny telefonu kdykoliv vyjde nový model, někdo hovězího.
Něco z toho se podaří nahradit tak úspěšně, že to nakonec bude krok kupředu, něco minimálně nějakou dobu bude náhrada stylem "v něčem lepší, v něčem horší" (třeba ty elektromobily), v něčem to bude krok zpátky. Ale obávám se, že se tomu nevyhneme.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak jdem na to
U té myčky poukazuji na tablety, nikoliv na spotřebu vody. Nemyslím si, že s vodou je to tak tragický (nyní asi po cca roce až dvou, kdy se situace zlepšila). Zato s*aček, který pravidelně plují do čističky je až moc.
Teď k mé situaci, žiji s rodinou v baráku (závislí na elektrice a vodě z cizích zdrojů).
Jinak, neprezentuji se jako nějaký samaritánec. Jen chci poukázat na to, že celkově žití v moderní společnosti je ekologická tragédie, ale mele se furt jen o autech.
Proč v reklamách neslyším nic o nákupu telefonu jednou za pět let, sprchování max 10 minut, kupování českých výrobků namísto čínských, používání výrobků zabalených do papíru místo plastu atd.
Ale jak je spalovací motor hrozný slyším dnes a denně.

Teď k mé situaci, žiji s rodinou v baráku (závislí na elektrice a vodě z cizích zdrojů).
Jinak, neprezentuji se jako nějaký samaritánec. Jen chci poukázat na to, že celkově žití v moderní společnosti je ekologická tragédie, ale mele se furt jen o autech.
Proč v reklamách neslyším nic o nákupu telefonu jednou za pět let, sprchování max 10 minut, kupování českých výrobků namísto čínských, používání výrobků zabalených do papíru místo plastu atd.
Ale jak je spalovací motor hrozný slyším dnes a denně.
-> růža 30.12.21 23:52:55: Jsi si jistý tím, že mytím nádobí ve dřezu si počínáš ekologičtěji?
V kanceláři jede myčka cca 2x týdně na 10 - 12 lidí. Kdyby si každý myl talíře a příbory ve dřezu, když vodu ohřívá plynový kotel a nedostatek vody je novou hrozbou, bylo by to úspornější?
A ještě jeden dotaz k tvému energeticky nenáročnému způsobu žití. Žiješ sám a nebo s partnerkou a dětmi ve zcela nezávislém soběstačném domě?


A ještě jeden dotaz k tvému energeticky nenáročnému způsobu žití. Žiješ sám a nebo s partnerkou a dětmi ve zcela nezávislém soběstačném domě?
-> Alenka: Pod tohle se podepisuji: "Bohužel, jde to celý takovým kalupem do prdele, že už mi to ani neni blbý a užívám si těch posledních zbytků svobodné individuální mobility než mi to zelení komouši všechno nadobro zatrhnou :/"
Osobně si nekupuji zboží z Aliexpressu, nekupuji si každý rok nový model iPhone, hadry nosím do roztrhání a nádobí myji zásadně v dřezu, protože nechci rvát chemické tablety do myčky. Suším na zahradě (léto až podzim), protože nepotřebuji zatěžovat elektrickou energii, sušičkou. V zimě to zvládne koupelna s podporou kotle na tuhá paliva, v podobě !Německých! uhelných briket. A hovězí si dám taky výjmečně.
Jako emisní odpustek si kvrdlám svůj TDI sem a tam, do práce a zpět. Nechtěl bych, ale jako zaměstnanec musím. Mohl byh třeba využít ČD, ale nebylo by to tak super pohodlný, jako třeba sušička. Neměl bych ten správný komfort.
Takže díky Vám, kteří mají pořád rádi naše "chrchlavý" káry a dokáží tenhle web držet ve smyslu, který spalovací motor nám všem dává.
Osobně si nekupuji zboží z Aliexpressu, nekupuji si každý rok nový model iPhone, hadry nosím do roztrhání a nádobí myji zásadně v dřezu, protože nechci rvát chemické tablety do myčky. Suším na zahradě (léto až podzim), protože nepotřebuji zatěžovat elektrickou energii, sušičkou. V zimě to zvládne koupelna s podporou kotle na tuhá paliva, v podobě !Německých! uhelných briket. A hovězí si dám taky výjmečně.
Jako emisní odpustek si kvrdlám svůj TDI sem a tam, do práce a zpět. Nechtěl bych, ale jako zaměstnanec musím. Mohl byh třeba využít ČD, ale nebylo by to tak super pohodlný, jako třeba sušička. Neměl bych ten správný komfort.
Takže díky Vám, kteří mají pořád rádi naše "chrchlavý" káry a dokáží tenhle web držet ve smyslu, který spalovací motor nám všem dává.
-> pavucina: v pekle shořím zcela určitě, ale spíš než chip bude problém tahle odlehčená aftermarket součástka
Bohužel, jde to celý takovým kalupem do prdele, že už mi to ani neni blbý a užívám si těch posledních zbytků svobodné individuální mobility než mi to zelení komouši všechno nadobro zatrhnou :/

Bohužel, jde to celý takovým kalupem do prdele, že už mi to ani neni blbý a užívám si těch posledních zbytků svobodné individuální mobility než mi to zelení komouši všechno nadobro zatrhnou :/
-> Alenka: 15000km autem pro zábavu ? Určite je už v chipu, shoříš v pekle kamaráde.
-> dragon_cb_cz: ja jsem za prosinec s i3 najel 3500km, na to že už týden moc nejezdím, protože vánoce, tak me to děsí to číslo.
Že mobilita celkově se změní, na tom se shodneme, protože takhle je neudržitelná.

-> dragon_cb_cz: ja jsem za prosinec s i3 najel 3500km, na to že už týden moc nejezdím, protože vánoce, tak me to děsí to číslo.
Že mobilita celkově se změní, na tom se shodneme, protože takhle je neudržitelná.

-> dragon_cb_cz: dohadovat se o tom nehodlám, jen mě překvapilo, že už jsem antisociální živel i v tomto ohledu, protože za minulou sezónu mám najeto kábrem po výletech cca 15000 km, takže zřejmě i tuto informaci budu muset zařadit do dlouhého seznamu věcí, o kterých bych se na veřejnosti neměl zmiňovat 

-> Alenka: To bezpochyby někde jsou
Ale zároveň to není to o čem mluvím.
Jen jsem reagoval na to, že podle Bukaje je potřeba omezit "pracovní" mobilitu - podle mě je úplně jedno, jestli je nebo není pracovní. Pokud připustíme, že emise z dopravy, ať už toxické nebo skleníkové, jsou problém, tak je 30t km najetých ročně soukromě úplně stejný problém, jako 30t najetých služebně.
PS: Je mi jasné, že v tom jestli to je nebo není problém a pokud je, tak jaký, se nejspíš neshodneme - ale o to tu nejde. Ta debata má smysl jen pokud alespoň v nějaké míře existenci toho problému připouštíme. Pokud ne, tak to lze uzavřít jako blbost vcelku snadno.

Jen jsem reagoval na to, že podle Bukaje je potřeba omezit "pracovní" mobilitu - podle mě je úplně jedno, jestli je nebo není pracovní. Pokud připustíme, že emise z dopravy, ať už toxické nebo skleníkové, jsou problém, tak je 30t km najetých ročně soukromě úplně stejný problém, jako 30t najetých služebně.
PS: Je mi jasné, že v tom jestli to je nebo není problém a pokud je, tak jaký, se nejspíš neshodneme - ale o to tu nejde. Ta debata má smysl jen pokud alespoň v nějaké míře existenci toho problému připouštíme. Pokud ne, tak to lze uzavřít jako blbost vcelku snadno.
-> dragon_cb_cz: to už jsou vážně tendence strkat rypák i do toho kam, čím a jak moc jezdí člověk soukromě? 

-> Bukaj: Jenže ten problém není jednorozměrný - ano, z pohledu dojezdu/rychlosti "tankování" to určitě je krok zpět, to nikdo nezpochybňuje, v mnoha jiných směrech to ale je nebo může být krok dopředu.
Hlavně ale úplně nevidím způsob jak zajistit, že spalováky zůstanou pro tyhle případy dostupné, ale zároveň zabránit tomu, aby si je dál kupovali úplně všichni.
Jo a mobilitu je potřeba snižovat nejen pracovní, ale i soukromou. Zrovna včera jsem se bavil s kolegou, který bydlí od kanclu za rohem a stejně najel za uplynulý rok přes 30t km.
Hlavně ale úplně nevidím způsob jak zajistit, že spalováky zůstanou pro tyhle případy dostupné, ale zároveň zabránit tomu, aby si je dál kupovali úplně všichni.
Jo a mobilitu je potřeba snižovat nejen pracovní, ale i soukromou. Zrovna včera jsem se bavil s kolegou, který bydlí od kanclu za rohem a stejně najel za uplynulý rok přes 30t km.
-> dragon_cb_cz: Souhlasím s tím, že cesta je snižovat potřeby mobility - alespoň té pracovní. Ale výroba elektromobilů a plošné nahrazení spalovacího motoru řešením není.
Vždy si vzpomenu na myšlenku z jednoho (US) filmu - bohužel nevím, co to bylo za film ani ze kdy byl - asi to byla nějaká úplná blbost - viděl jsem to někdy na přelomu milénia nebo v devadesátkách, pamatuju si jenom tu myšlenku...
...že bylo nějaké město/stát/celý svět? , kde se z nějakého důvodu zakázal vývoj nových technologií - všichni tam jezdili ve starých amerikách (z 50. let) ...
...často si říkám, jestli by to nebyla cesta udržitelného rozvoje - minimálně v posledních dekádách, kdy krok zpět je nazýván pokrokem...
Vždy si vzpomenu na myšlenku z jednoho (US) filmu - bohužel nevím, co to bylo za film ani ze kdy byl - asi to byla nějaká úplná blbost - viděl jsem to někdy na přelomu milénia nebo v devadesátkách, pamatuju si jenom tu myšlenku...
...že bylo nějaké město/stát/celý svět? , kde se z nějakého důvodu zakázal vývoj nových technologií - všichni tam jezdili ve starých amerikách (z 50. let) ...
...často si říkám, jestli by to nebyla cesta udržitelného rozvoje - minimálně v posledních dekádách, kdy krok zpět je nazýván pokrokem...

-> Bukaj 30.12.21 12:28:29: I to je možné. Na druhou stranu, pokud místo na cesty do Berlína bude auto využívat pro cesty na letiště, tak asi opotřebení bude výrazně menší a možná se jich o něco méně vyrobí 
Každopádně je potřeba mít nějakou perspektivu - lidí co svoje živobytí mají postavené na pravidelných přesunech mezi Prahou a Berlínem je minimum a těch, u kterých to nejde nijak přehodnotit je ještě méně. Lidí, které negativně ovlivňují splodiny ze spalováků, je naopak fakt hodně a bude jich jen přibývat. Tady je myslím celkem jasno.
Daleko podstatnější je zajistit, aby ta elektřina byla vyrobená ze smysluplného zdroje...

Každopádně je potřeba mít nějakou perspektivu - lidí co svoje živobytí mají postavené na pravidelných přesunech mezi Prahou a Berlínem je minimum a těch, u kterých to nejde nijak přehodnotit je ještě méně. Lidí, které negativně ovlivňují splodiny ze spalováků, je naopak fakt hodně a bude jich jen přibývat. Tady je myslím celkem jasno.
Daleko podstatnější je zajistit, aby ta elektřina byla vyrobená ze smysluplného zdroje...
-> saskyn2 30.12.21 11:52:29: Však jo - viz ty smajlíci pod citací...
-> dragon_cb_cz: Jenže v praxi to dopadne tak, že se tím Enyakem zajede do Ruzyně, tam se sedne na letadlo a do Berlína to bude nejrychlejší, nejlevnější a nejméně ekologická cesta...
-> dragon_cb_cz: Jenže v praxi to dopadne tak, že se tím Enyakem zajede do Ruzyně, tam se sedne na letadlo a do Berlína to bude nejrychlejší, nejlevnější a nejméně ekologická cesta...

-> King: Těžko proti tomu něco namítat - teda krom skutečnosti, že pokud má někdo cokoliv jiného než přepravu zásilek postaveného na tom, že pravidelně jezdí Praha Berlín, tak je to důvod k zamyšlení. A jelikož to zjevně není manuální profese, tak asi ten nápad s vlakem není úplně od věci, protože by sice cesta trvala o nějaké 2 hodiny déle, ale místo úžasné zábavy v podobě držení volantu na nekonečném autobahnu by možná mohl i něco dělat.
Další věc je, že podobné kratochvíle se nejspíš začnou týkat i jedinců, co je výmýšlí, takže by k nějakému aha-momentu snad i mohlo dojít.
Další věc je, že podobné kratochvíle se nejspíš začnou týkat i jedinců, co je výmýšlí, takže by k nějakému aha-momentu snad i mohlo dojít.
-> Bukaj: smát se tomu dá dokud si neuvědomíš že to je pravda

-> King:
"Pro toho, kdo neví, dotace je proces, kdy chudým lidem seberou peníze a rozdají je bohatým firmám, aby si mohly kupovat od jiných bohatých firem drahé elektromobily."


"Pro toho, kdo neví, dotace je proces, kdy chudým lidem seberou peníze a rozdají je bohatým firmám, aby si mohly kupovat od jiných bohatých firem drahé elektromobily."



Ono je spleteš a spleteš... taky jsem v manželky autě omylem provedl záměnu, jen už nevím co za co - prostě jsem omylem přešlápl o ty dva cm vedle, hranu požadovaného pedálu jen škrtl a šlápl na ten druhý. Naštěstí v situaci kdy nic nehrozilo a bylo dost času na reakci. Ale stát se to při nějaké krizovce... stačí blbost, rozjívený děti v autě nebo cokoliv jiného co bere pozornost a stát se může ledacos.
-> darklord 27.12.21 12:32:02: asi to tak aj je...
Ked vidim foto ze si veci nadrbu k motoru...to uz je vyplach mozgu v plnej palbe.
Na automat staci /skor musi/ stacit jedna noha....tak je to idiot a basta.
Ked vidim foto ze si veci nadrbu k motoru...to uz je vyplach mozgu v plnej palbe.
Na automat staci /skor musi/ stacit jedna noha....tak je to idiot a basta.

-> Bukaj: neuraz sa, ale skodovka je auto co ma dneska 40 rokov. to uz nikto "bezny" nepouziva.
-> SO545: tak to potom jazdi plna severna amerika zaciatocnikov. Ano, ja si tiez neviem predstavit ako je to mozne. A predsa sa to deje, a nie uplne malo.
-> SO545: tak to potom jazdi plna severna amerika zaciatocnikov. Ano, ja si tiez neviem predstavit ako je to mozne. A predsa sa to deje, a nie uplne malo.
-> darklord 27.12.21 10:45:08: v podstate ano ale ako zaciatocnoci.
Ale aj taxikar mohol byt zelenac...
Skuseny sofer s cistou myslou si nezmyli pedale ani nahodou...a to ich tam ma az 2ks
Ale aj taxikar mohol byt zelenac...
Skuseny sofer s cistou myslou si nezmyli pedale ani nahodou...a to ich tam ma az 2ks
-> darklord: Fakt si lze splést plyn s brzdou? Možná u těch novějších aut, kde pedály jsou na společné konzoli v jednom úhlu, ale u škodovky si to nedovedu představit.
A když už jsme u té Tesly - to auto nemá "emergency mode", který zastaví auto po nárazu do překážky?
A když už jsme u té Tesly - to auto nemá "emergency mode", který zastaví auto po nárazu do překážky?
Lidi jsou čím dál větší idioti. Takže je to dost možné.
-> Bukaj: vzhladom na to ze ludia si plyn s brzdou pletu uplne bezne je toto myslim len dalsia super "senzacia" len preto ze slo o teslu. Nic nove na svete.
-> SO545: Mne by spíš zajímal ten související odkaz: www.novinky.cz/auto/.../t
esla-nenasla-technicke-zav
ady-na-modelu-3-ktery-tezc
e-boural-v-parizi-taxisluz
ba-tvrdi-opak-40381429
...respektive jeho rozuzlení
Zda je možné si v moderním autě splést brzdu s plynem, to netuším (ve škodovce fakt ne
).
To, že v krizové situaci člověk zazmatkuje nebo ztuhne a nezareaguje správně, to věřím, ale že jsou v provozu auta, na jejichž "inteligenci" je člověk odkázán, mne lehce děsí. Asi žádné z řešení dané situace, které bych praktikoval ve škodovce (případně Feldě, Octavii,...) - podřadit a brzdit motorem, zatáhnout ručku, vypnout zapalování, ... - by u takového vozu nefungovalo...
...respektive jeho rozuzlení

Zda je možné si v moderním autě splést brzdu s plynem, to netuším (ve škodovce fakt ne

To, že v krizové situaci člověk zazmatkuje nebo ztuhne a nezareaguje správně, to věřím, ale že jsou v provozu auta, na jejichž "inteligenci" je člověk odkázán, mne lehce děsí. Asi žádné z řešení dané situace, které bych praktikoval ve škodovce (případně Feldě, Octavii,...) - podřadit a brzdit motorem, zatáhnout ručku, vypnout zapalování, ... - by u takového vozu nefungovalo...

www.novinky.cz/auto/.../f
in-nechal-svou-teslu-vybuc
hnout-mela-prilis-poruch-4
0381912
K jazdenke par kg semtexu a je po problemoch...
K jazdenke par kg semtexu a je po problemoch...
-> růža: Nikde nepisu o zachrane planety a ekologicnosti EV, ja vzdy hlavne zminuji lokalni emise. A to je to hlavni, uz v dobach, kdy ani EV nebyly, tak me sraly kkti, co meli vykuchany katy, nebo brutalni chip na TDI, tedka jsou to vyndany DPF, nebo stary diesely, kde stacilo nechat za dvojku seridit cerpadlo a vstriky, svete div se suto prestalo kourit a zralo i o 30% mene, ale to je proste natura tech lidi, kteri budou nejvic rvat, ze jim to beres, “dyt jsem prece jezdil na repkovej olej z kauflandu za 10kč/litr.”
Ano EV mam rad, kdyz jsem v listopadu 2019 nevedel co roupama, tak jsem si pujcil eGolfa, protoze jsem to chtel zkusit a prestavalo me bavit rachtani, a bylo to jasny.. presto, ze jsem mel V8 a stale mam 1,8T v quattru na zimu a na pole, tak u me se tema autama rad svezu, ale na denni jezdeni je to strasny. Taky se od mala hrabu v autech, ale fakt me uz to nebavi se v tom stourat a u novejsich stroju je to jen horsi.
Chtel jsem neco novyho nebo 1-2rocni v cem se bude jezdit dobre a za malo. Nic rozumného jsem nenasel.
Skoro rok jezdim s vlastnim elektrosrotem 10mesicu to bylo citigo iV(auto dobry, ale trosku mi zacla vadit vybava/nevybava, a pomale rychlonabijeni-špatne se sockovalo u lidlu na freenabiječce), v utery jsem privezl 2-letou i3 s nejvetsi baterii, a pokud se neco nestane, aby to prestalo davat smysl(at uz osobne nebo na trhu s vozidly), tak se to asi u me z pohledu pohonu uz nezmeni.
Jednou se me soused ptal, kdyz jsem mu oznamoval, ze budeme mit cisticku, ze to chcem kvuli vode na zalejvani, tak ze jsem nakej EKO a jeste k tomu to elektroauto, tak jsem se mu vysmal, ze Ekologie byla posledni v seznamu pri rozhodovani to poridit.
Jo a rad vyvracim bludy, co koluji internetem, driv to bylo vstrikovani vs karburator, ted je to EV, ale s tim rozdilem, ze to nikomu nenutim.
Ano EV mam rad, kdyz jsem v listopadu 2019 nevedel co roupama, tak jsem si pujcil eGolfa, protoze jsem to chtel zkusit a prestavalo me bavit rachtani, a bylo to jasny.. presto, ze jsem mel V8 a stale mam 1,8T v quattru na zimu a na pole, tak u me se tema autama rad svezu, ale na denni jezdeni je to strasny. Taky se od mala hrabu v autech, ale fakt me uz to nebavi se v tom stourat a u novejsich stroju je to jen horsi.
Chtel jsem neco novyho nebo 1-2rocni v cem se bude jezdit dobre a za malo. Nic rozumného jsem nenasel.
Skoro rok jezdim s vlastnim elektrosrotem 10mesicu to bylo citigo iV(auto dobry, ale trosku mi zacla vadit vybava/nevybava, a pomale rychlonabijeni-špatne se sockovalo u lidlu na freenabiječce), v utery jsem privezl 2-letou i3 s nejvetsi baterii, a pokud se neco nestane, aby to prestalo davat smysl(at uz osobne nebo na trhu s vozidly), tak se to asi u me z pohledu pohonu uz nezmeni.
Jednou se me soused ptal, kdyz jsem mu oznamoval, ze budeme mit cisticku, ze to chcem kvuli vode na zalejvani, tak ze jsem nakej EKO a jeste k tomu to elektroauto, tak jsem se mu vysmal, ze Ekologie byla posledni v seznamu pri rozhodovani to poridit.
Jo a rad vyvracim bludy, co koluji internetem, driv to bylo vstrikovani vs karburator, ted je to EV, ale s tim rozdilem, ze to nikomu nenutim.
-> dragon_cb_cz 20.11.21 19:17:52: Budu muset něco vymyslet.. dokud se zase nezmenší..

-> palinator 20.11.21 18:21:10: naštěstí už hodně firem dává na fakturu QR platbu :-)
-> dragon_cb_cz 20.11.21 18:34:31: to přepínání by šlo asi pořešit rozdělenou obrazovkou... ale je to opruz.
-> dragon_cb_cz 20.11.21 18:34:31: to přepínání by šlo asi pořešit rozdělenou obrazovkou... ale je to opruz.