
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1523 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 04.09.2021 do 03.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Jozka 20.11.21 19:16:15: Já používám kapsu přední, což ale nejspíš bude tím, že nenosím džíny a taky tím, že od doby co jsem si ty dvoje kalhoty co točím koupil jsem zhubl odhadem 7 kilo, takže jsou mi volnější 

-> dragon_cb_cz 20.11.21 19:08:08: Tak zadní kapsa kalhot jen úplně dočasně a vstoje.. jinak mě tam děsně vadí, nehledě na to, že si vždycky vzpomenu na 80. "frajery", kterejm čouhal z kapsy co největší hřeben..
A kapsa boční na nohavici se taky neosvědčila, onehdy mi v z ní přistroj vyklouzl v autě (služebním), zůstal na prahu od středečního odpoledne do pátečního rána a samozřejmě mě úplně všichni sháněli..
A kapsa boční na nohavici se taky neosvědčila, onehdy mi v z ní přistroj vyklouzl v autě (služebním), zůstal na prahu od středečního odpoledne do pátečního rána a samozřejmě mě úplně všichni sháněli..

-> Jozka 20.11.21 19:07:12: Já to nosím v kapse u kalhot, ale je fakt, že dřív mi ty kalhoty umíraly na prošoupanou prdel, teď na díru od telefonu v kapse 

-> dragon_cb_cz 20.11.21 18:34:31: Jediný, co je hned, je to, že mi ten nesmysl vypadne z kapsy košile nejlépe někam na beton..
Pokud nemám nějakou bundu, stejně lovím v batohu..


-> palinator 20.11.21 18:21:10: Efektivita je hrozná, to je bez debat. Jakmile např. musím přepínat mezi aplikací kde mám nějaké údaje a do jiné je psát (to je asi to co myslíš tím zadáváním příkazu podle PDFka?), tak mě to skoro fyzicky bolí jak je to otravné. A doteď jsem nepřestal nenávidět dotykovou klávesnici.
Proti tomu ale stojí ohromná pohotovost - prostě to je v ruce hned. Ne že něco musím vytáhnout z batohu, někam si s tím sednout, zapnout atd... Takže za mě skvělý na rychlou reakci a nebo na "koznumování" - tzn přečíst si co mi kdo píše, něco rychle prohlídnout atd.
Jakmile ale mám informace produkovat, tzn odpovídat někomu atd, tak to používám jen když je to potřeba buď opravdu rychle, nebo na to mám naopak moře času. Pokud mi třeba napíše kolega na Slacku a odpověď je složitější, tak buď odpovím až se dostanu k PC, nebo na telefonu vytočím rychle Zoom a proberu to přes něj. Ťukat na displayi to odmítám.
Proti tomu ale stojí ohromná pohotovost - prostě to je v ruce hned. Ne že něco musím vytáhnout z batohu, někam si s tím sednout, zapnout atd... Takže za mě skvělý na rychlou reakci a nebo na "koznumování" - tzn přečíst si co mi kdo píše, něco rychle prohlídnout atd.
Jakmile ale mám informace produkovat, tzn odpovídat někomu atd, tak to používám jen když je to potřeba buď opravdu rychle, nebo na to mám naopak moře času. Pokud mi třeba napíše kolega na Slacku a odpověď je složitější, tak buď odpovím až se dostanu k PC, nebo na telefonu vytočím rychle Zoom a proberu to přes něj. Ťukat na displayi to odmítám.
-> dragon_cb_cz:
Já mám zase zkušenosti s levnejna Nokiema od kámoše a prarodičů... Závady typu že se to třeba samo vypínalo, což je u mobilu docela podstatná závada. Nakonec to skončilo staršími modely vyšší třídy.
Jinak jak hodnotíš efektivitu práce na smartphone? Já se jí snažím vyhnout, protože mi vše strašně dlouho trvá a přijde mi to oproti PC nepohodlné. Např. zaplatit příkaz k úhradě co mám v PDFku. A to mám mobil s poměrně velkým displejem.
Já mám zase zkušenosti s levnejna Nokiema od kámoše a prarodičů... Závady typu že se to třeba samo vypínalo, což je u mobilu docela podstatná závada. Nakonec to skončilo staršími modely vyšší třídy.
Jinak jak hodnotíš efektivitu práce na smartphone? Já se jí snažím vyhnout, protože mi vše strašně dlouho trvá a přijde mi to oproti PC nepohodlné. Např. zaplatit příkaz k úhradě co mám v PDFku. A to mám mobil s poměrně velkým displejem.
-> palinator 20.11.21 12:07:12: Tchánovi jsme kupovali nějakou "o fous lepší než nejlevnější" asi 2 roky zpátky a tomu vydrží 2 týdny celkem jistě (resp. - vydržela by, ale myslím, že nabíjí relativně paranoidně - ale on dobíjí pravidelně i baterku v autě
). Ad ta kvalita atd - řekl bych, že to je opět poplatné tomu, kdo to kupuje. Většině těch lidí to stačí, rozhodující je pro ně jednoduchost, ovládání (velký tlačítka atd) a pochopitelně cena.
Ale přehled o tom nemám, nejsem cílovka, jen jsem asi 3x z týhle kategorie vybíral pro seniory v rodině. Nikdy s nima žádnej problém nebyl (resp. pokud je, tak o něm nikdo neví), takže ta kvalita asi tak bídná nebude.

Ale přehled o tom nemám, nejsem cílovka, jen jsem asi 3x z týhle kategorie vybíral pro seniory v rodině. Nikdy s nima žádnej problém nebyl (resp. pokud je, tak o něm nikdo neví), takže ta kvalita asi tak bídná nebude.
-> Bukaj: Protože jim to asi vyhovuje víc? Půlku věcí kvůli kterým bych 10 let zpátky vytahoval notebook z batohu dneska vyřeším z telefonu. Nepovažuju se za žádnýho extrémního uživatele telefonu, kolikrát ani kolegům nerozumím co ohledně jejich funkcionalit řeší
Ale namátkou z toho co používám pravidelně (krom telefonování):
- Navigace (bez ní už po Praze prakticky nejezdím, protože online dopravní informace)
- Foťák
- Slack (firemní kecálek)
- Email
- Kalendář
- Web (objednat/odhlásit dětem obědy atd)
- Placení parkování
- Lítačka na MHD
- Elektronický bankovnictví
- Předpověď počasí/radar (hlavně když jezdím na kole)
- Google Authenticator a Silverfort pro 2FA
- Hudba ze Spotify/Youtube v autě
A pak věci co třeba nepoužívám každý den, ale občas se hodí - můžu z toho rovnou tisknout (když ze školy třeba přijde nějaký formulář), mám tam diagnostický aplikace pro všechny auta v rodině, appku na sledování stavu DPFka, appku zásilkovny pro posílání a vyzvedávání, Zoom na pracovní videokonference (když zrovna vyjde na dobu kdy jedu autem, nebo jsem třeba chalupě a místo sezení u PC si dám procházku po vsi), Revolut když nechci platit fyzickou kartou nebo platím do zahraničí atd.... je toho mraky.

- Navigace (bez ní už po Praze prakticky nejezdím, protože online dopravní informace)
- Foťák
- Slack (firemní kecálek)
- Kalendář
- Web (objednat/odhlásit dětem obědy atd)
- Placení parkování
- Lítačka na MHD
- Elektronický bankovnictví
- Předpověď počasí/radar (hlavně když jezdím na kole)
- Google Authenticator a Silverfort pro 2FA
- Hudba ze Spotify/Youtube v autě
A pak věci co třeba nepoužívám každý den, ale občas se hodí - můžu z toho rovnou tisknout (když ze školy třeba přijde nějaký formulář), mám tam diagnostický aplikace pro všechny auta v rodině, appku na sledování stavu DPFka, appku zásilkovny pro posílání a vyzvedávání, Zoom na pracovní videokonference (když zrovna vyjde na dobu kdy jedu autem, nebo jsem třeba chalupě a místo sezení u PC si dám procházku po vsi), Revolut když nechci platit fyzickou kartou nebo platím do zahraničí atd.... je toho mraky.
-> dragon_cb_cz:
Tak tady bych tě zarazil. Nevím jak jiní výrobci, ale Nokie, byť patří v segmentu klasických telefonů k těm lepším značkám, pravděpodobně dýl jak týden na baterku nevydrží a navíc ty novodobé modely trpí zoufalou nekvalitou, mizernou funkcionalitou a nespolehlivostí.
Proto mám stále C2-01, která je řekl bych asi poslední mobil, kde se o nějaké kvalitě dalo s přimhouřením oka mluvit. Ale už mám taky třetí kus a vždycky z několika mobilů složim jeden funkční.
-> Bukaj:
Ono k tomu minimalismu časem dojde. Až nebude z čeho brát (a přebagrovávat odpad bude zvyšovat cenu výroby "recyklátů"), tak si lidi radši vemou něco extrajednoduchýho, než aby neměli nic.
Tak tady bych tě zarazil. Nevím jak jiní výrobci, ale Nokie, byť patří v segmentu klasických telefonů k těm lepším značkám, pravděpodobně dýl jak týden na baterku nevydrží a navíc ty novodobé modely trpí zoufalou nekvalitou, mizernou funkcionalitou a nespolehlivostí.
Proto mám stále C2-01, která je řekl bych asi poslední mobil, kde se o nějaké kvalitě dalo s přimhouřením oka mluvit. Ale už mám taky třetí kus a vždycky z několika mobilů složim jeden funkční.

-> Bukaj:
Ono k tomu minimalismu časem dojde. Až nebude z čeho brát (a přebagrovávat odpad bude zvyšovat cenu výroby "recyklátů"), tak si lidi radši vemou něco extrajednoduchýho, než aby neměli nic.
-> Bukaj 20.11.21 10:50:27: Jenom drobna poznamka - pouziti mobilu se od dob legend typu N5110 posunulo od sms a telefonovani do role malyho tabletu, takze kdyz jsem s prvnim jabkofonem jel s rodinou do Tater a hotel byl po strance poskytovani konektivity ponekud retardovan, vydrzel mi telefon na jedno nabiti asi 4 dny a jeste neco v baterce zbylo. Uz si ani neuvedomujeme, ze v kapse nosime to co Navstevnici ze serialu, kterej se odehrava az nekdy za 100 let (?)
-> dragon_cb_cz: Já netvrdím, že pokrok je malý, ale to, že je trochu mimo. Proč tedy většina lidí dneska má placku s prasklym sklíčkem a nabíjejí každý den (někdy i víckrát)?
-> Bukaj 20.11.21 10:50:27: Pokud to nepotřebuješ, tak si pořád můžeš koupit nějakou tlačítkovou Nokii, co na jedno nabití dneska vydrží snad 3 týdny a jako bonus stojí 6 stovek, místo 6 tisíc před těma 20 lety. Což při započtení inflace znamená, že "stejný" telefon stojí tak 20x méně. To ti přijde jako malý pokrok?
-> Jarda/felda: Jo, ale otázkou je, jestli to všechno potřebuješ? jestli by nebylo lepší se spíš vydat cestou minimalismu, kdy se zdroji nebude plýtvat. Proti pokroku nic nemám, ale ne za každou cenu...

-> Bukaj 20.11.21 08:51:04: zase musíš brát i ten pokrok, máš velký displej, internet a spoustu dalších funkcí který tu baterii budou hodně žrát
-> Jarda/felda: Růža chtěl spíš naznačit, že byť je poměrně slušný pokrok v dostupných technologiích, tak ho dost zabíjí neefektivní využívání těchto technologií - místo toho, aby ten nový telefon vydržel na jedno nabití pětinásobek toho, co moje Nokia s deset let starou baterkou, tak je to obráceně - a předpokládám, že kapacita těch současných baterií do mobilů je víc, než těch 1100 mAh...
A tak je to v mnoha odvětvích lidské činnosti - šetří se na nesprávných místech...

A tak je to v mnoha odvětvích lidské činnosti - šetří se na nesprávných místech...

-> růža 20.11.21 00:23:19: ale zase dneska máš to jabko nabitý za hodinu, dřív jsi nabíjel půl dne 

-> pavucina 18.11.21 13:01:25: Ty máš tu elektriku hodně rád, viď? Trochu problém je, že se nejedná o záchranu, ale o přesunutí problému někam jinam. Když na tupém příkladu uvedu, že dřive stačilo nabít telefon jednou za týden a dneska musíš "jabko" nabíjet pomalu každý den, není to dobře. K tomu spousta zbytečných domacích pomocníčků, na elektriku... Přihoďme plné parkoviště elektroaut a pár zavřených jaderných elektráren a máme tu krásně zabitou Evropu.
A nyní trochu konkrétně. Od malička vyrůstám v automobilovém prostředí, jsem na tom odkojen. Nadšeně jsem se vyučil opravářem, začal makat v oboru a plně dejchám splodiny s pocitem štěstí (a není to dobře), jinak bych místo Virtu volil asi Receptář. Ale právě teď pociťuji útlak úplně nehezkým směrem. Koukám na Německou krávu, co musí podporovat maxi eko systém, jak si létá nějakou L-159kou na jednání o Eko bio zákonech. Čtu tady od nejvíc zapálenech aktivistů, jak si nechávají z Číny posílat kontejnerovou lodní dopravou žárovky, na kterých ušetří 143 Kč bez daně, oproti koupené v krámě (vyrobené v Polsku, dovezené dodávkou). Do toho každých šest měsíců nový iPhone, které tvé děcko musí mít, ikdyž to staré by ještě rok dalo. Konzum všude jak prase.
A já se skromě ptám, opravdu je nutné šlapat po člověku, který si chce občasně zajezdit s Feldou po okrese, natankovat 20l naturalu a jednou za rok vyměnit olej? Místo toho, aby se radši redukoval obchodní trh, nezvyšoval výrobní nárůst a rozumně se hospodařilo. Ale chápu, jsme v menšině a Čez má větší slovo, než kdejaká automobilka.
A nyní trochu konkrétně. Od malička vyrůstám v automobilovém prostředí, jsem na tom odkojen. Nadšeně jsem se vyučil opravářem, začal makat v oboru a plně dejchám splodiny s pocitem štěstí (a není to dobře), jinak bych místo Virtu volil asi Receptář. Ale právě teď pociťuji útlak úplně nehezkým směrem. Koukám na Německou krávu, co musí podporovat maxi eko systém, jak si létá nějakou L-159kou na jednání o Eko bio zákonech. Čtu tady od nejvíc zapálenech aktivistů, jak si nechávají z Číny posílat kontejnerovou lodní dopravou žárovky, na kterých ušetří 143 Kč bez daně, oproti koupené v krámě (vyrobené v Polsku, dovezené dodávkou). Do toho každých šest měsíců nový iPhone, které tvé děcko musí mít, ikdyž to staré by ještě rok dalo. Konzum všude jak prase.
A já se skromě ptám, opravdu je nutné šlapat po člověku, který si chce občasně zajezdit s Feldou po okrese, natankovat 20l naturalu a jednou za rok vyměnit olej? Místo toho, aby se radši redukoval obchodní trh, nezvyšoval výrobní nárůst a rozumně se hospodařilo. Ale chápu, jsme v menšině a Čez má větší slovo, než kdejaká automobilka.
-> King: Je otázkou, jestli ze strany EV to je vlastně útok, jestli to není jen silná obrana na útok petroheadů. Jinak souhlasim s -> dragon_cb_cz 17.11.21 10:11:17: .
Další otázka je zda to není pouze útok z nevědomosti, zcela logicky chápu z důvodu dostupnosti/ceny, až tato překážka bude překonaná, tak předpokládám, že dojde ke smazání dalších argumentů (dojezd, dostupnost nabíjení atd.) z důvodu vývoje. Ve výsledku na začátku technologické změny je vždy problém, nechci vstřikování, neopravím to doma; automat ? jsi se zbláznil, snad umím řadit ! ; Automobil ? Kůň je lepší !
Prostě Čechy, i když se v tom svezou, tak než aby řekli jo jezdí se s tím dobře, ale zatím mi nevyhovuje dojezd a cena, tak ok. Ale stejne ti řeknou, že je to sračka, protože to nesmrdí benzínem.
Další otázka je zda to není pouze útok z nevědomosti, zcela logicky chápu z důvodu dostupnosti/ceny, až tato překážka bude překonaná, tak předpokládám, že dojde ke smazání dalších argumentů (dojezd, dostupnost nabíjení atd.) z důvodu vývoje. Ve výsledku na začátku technologické změny je vždy problém, nechci vstřikování, neopravím to doma; automat ? jsi se zbláznil, snad umím řadit ! ; Automobil ? Kůň je lepší !
Prostě Čechy, i když se v tom svezou, tak než aby řekli jo jezdí se s tím dobře, ale zatím mi nevyhovuje dojezd a cena, tak ok. Ale stejne ti řeknou, že je to sračka, protože to nesmrdí benzínem.
-> King 17.11.21 09:33:41: Co jsou prosím pěkně ty sračky, tanečky a demagogie? Já vidím na jedné straně požadavek EU, USA a dalších na snižování emisí a na straně druhé automobilky, které moc neví jak jinak je splnit (čest nějakým výjimkám typu vodík nebo syntetický benzín).
Pokud myslíš marketingový kecy automobilek, tak to je podle mě pořád stejný bullshit jako když se další a další generace katování kostů na spalovákách snažili prodávat jako technologický inovace

Pokud myslíš marketingový kecy automobilek, tak to je podle mě pořád stejný bullshit jako když se další a další generace katování kostů na spalovákách snažili prodávat jako technologický inovace

-> pavucina 16.11.21 22:19:12: Jenom pro poradek - "brojit proti necemu " ...wiki pravi, ze to prenesene znamena "negativně kritizovat; útočit ". Mam ale takovej dojem, ze ten "utok " ale nezacali petrolheadi, alebrz milci EV. Pokud by to probihalo "prirozene ", tj. tady mate alternativu ke "klasice " bez tech sracek, tanecku a demagogie, tak nikdo "brojit " nejspis nebude. Akce - reakce (Izak Newtonmetr )
-> Borderer: To jsem čekal teda horší článek, ve výsledku nic nového, protože se často udává, že auto se vyrovná z pohledu emisí po ujetí kWh bateri x 1000km, takže pokud volvo má 77kWh baterii, tak se vyrovná právě po 77tkm, a pak už se nužky jen rozvírají, ve výsledku si myslím, že to není tak špatný. A zrovna Volvo má z pohledu spotřeby kurva co dohánět, ty jejich létající cihly jsou spotřebově na tom velice špatně z pohledu elektroaut, takže když vyladí tohle, tak i to číslo jim klesne
.
A ve výsledku, krome pár vyvolených aut, co jsou i na jezdeni po ČR, tak EV hlavně do měst, myslím si, že některým lidem v centru je fakt jedno, že je to horší při výrobě, ale hlavně, že jim o nesmrdí v koloně pod oknem.
Ted si kopnu zase já
: Pořád se proti EV brojí, jak se zvedna cena elektriky, tak se zvedna cena za dobíjení, a ted zatím co benzín letí nahoru, z ceny dobíjení odečetli ještě DPH 

A ve výsledku, krome pár vyvolených aut, co jsou i na jezdeni po ČR, tak EV hlavně do měst, myslím si, že některým lidem v centru je fakt jedno, že je to horší při výrobě, ale hlavně, že jim o nesmrdí v koloně pod oknem.
Ted si kopnu zase já


-> dragon_cb_cz 16.11.21 15:21:43: Budem chodit pro benzín do lékárny jako naši pradědečkové - těch je dost.
-> saskyn2 16.11.21 14:47:29: Nejen povolenky na individuál dopravu, ale současně špekulujou o tomtéž i pro individuálním vytápění.
Osobně soudím, že už na čase novelizovat přírodní zákony.. Kejklům s elektomobilitou zásadně brání už jen třeba fyzika - přesun tělesa z místa A do místa B vyžaduje při stejnejch "okrajovejch podmínkách" vykonání stejná práce, ať už na zádech mezků, nebo elektromobilně..
-> saskyn2 16.11.21 14:47:29: Nejen povolenky na individuál dopravu, ale současně špekulujou o tomtéž i pro individuálním vytápění.
Osobně soudím, že už na čase novelizovat přírodní zákony.. Kejklům s elektomobilitou zásadně brání už jen třeba fyzika - přesun tělesa z místa A do místa B vyžaduje při stejnejch "okrajovejch podmínkách" vykonání stejná práce, ať už na zádech mezků, nebo elektromobilně..

Vykopal jsem a natahnul kabel pro rychlonabijecku. Přístí týden osadime wallbox. Jen koruny na Teslu X už nezbyly. Ani jedna. Třeba mi jí někdo půjčí.
Ale i pád na držku je cesta kupředu.
Ale i pád na držku je cesta kupředu.
-> saskyn2: Tu bys ale platil i v ceně elektřiny nejspíš (dokud se výrazněji neposuneme k bezemisním zdrojům).
Nemyslím si, že by za 15 let někdo vymýšlel jak znepříjemnit život malé a stále se zmenšující skupině majitelů spalováků. Speciálně když to budou přesně ty důležité voličské skupiny (důchodci atd). Ono bude bohatě stačit, že místo aby benzínka byla na každým rohu jich bude 5 na okrese.
Nemyslím si, že by za 15 let někdo vymýšlel jak znepříjemnit život malé a stále se zmenšující skupině majitelů spalováků. Speciálně když to budou přesně ty důležité voličské skupiny (důchodci atd). Ono bude bohatě stačit, že místo aby benzínka byla na každým rohu jich bude 5 na okrese.
-> Bukaj: no jo, ale to co popisuješ furt není žádný zdanění, kdyžto ted jsem někde četl že emisní povolenky se mají rozšířit časem i na dopravu. Tj zaplatíš pak nejspíš v ceně benzínu tučnou částku a dvakrát si rozmyslíš jestli někam pojedeš nebo ne.
-> Borderer: Nemyslím si, že by se někdo snažil násilně omezovat provoz starých aut - spíš ty vozy "sejdou na úbytě" samy - ale kdo se tvrdošíjně bude držet toho, že jiný vůz nechce, tomu nikdo (na Evropské či státní úrovni) klacky pod nohy házet asi nebude.
Na to, jak se posledních 15 let mluví o tom, že kvůli ekologii zakážou to a to, tak jsem si zatím nevšiml, že by mne to v něčem omezovalo, abych měl nadávat.
Když sáhnu do paměti, tak poslední "příkaz shora", který se nějak vztahoval k autům a jejich majitelům, bylo v roce 96 zavedení retrospektivní povinnosti zadního reflektoru do mlhy...
Zavedení ekodaně? To se ale nedotklo plošně stávajících vlastníků aut, takže ve srovnání s těmi mlhovkami to je nic. A asi už nikdo nedokáže zpětně zjistit, jestli výsledkem zavedení ekodaně byl o něco rychlejší zánik starých vraků (jejichž cena se blížila nule a s ekodaní takové vozy měly hodnotu zápornou), nebo tento krok jen zvedl ceny novějších ojetin, na které se ekodaň nevztahovala...
Zavedení ekolikvidace? Opět věc, která se nedotkla stávajících provozovatelů starých aut...
Mnohem větší dopad na úbytek starých vozů měly například veřejné iniciativy soukromých subjektů - například šrotovné apod.
Prostě "veteráni" nezmizí befelem, ale čistě přirozeně a z dobrovolného rozhodnutí jejich provozovatelů
Na to, jak se posledních 15 let mluví o tom, že kvůli ekologii zakážou to a to, tak jsem si zatím nevšiml, že by mne to v něčem omezovalo, abych měl nadávat.
Když sáhnu do paměti, tak poslední "příkaz shora", který se nějak vztahoval k autům a jejich majitelům, bylo v roce 96 zavedení retrospektivní povinnosti zadního reflektoru do mlhy...

Zavedení ekodaně? To se ale nedotklo plošně stávajících vlastníků aut, takže ve srovnání s těmi mlhovkami to je nic. A asi už nikdo nedokáže zpětně zjistit, jestli výsledkem zavedení ekodaně byl o něco rychlejší zánik starých vraků (jejichž cena se blížila nule a s ekodaní takové vozy měly hodnotu zápornou), nebo tento krok jen zvedl ceny novějších ojetin, na které se ekodaň nevztahovala...
Zavedení ekolikvidace? Opět věc, která se nedotkla stávajících provozovatelů starých aut...
Mnohem větší dopad na úbytek starých vozů měly například veřejné iniciativy soukromých subjektů - například šrotovné apod.
Prostě "veteráni" nezmizí befelem, ale čistě přirozeně a z dobrovolného rozhodnutí jejich provozovatelů

-> charon: Já to beru hlavně z toho pohledu, že současný tlak jde spíše tím směrem, že tě v duchu ekologie donutí stávající auto, které by mohlo ještě sloužit, sešrotovat a pořídit si elektro. Nebo ti aspoň budou znepříjemňovat život.
-> Borderer 16.11.21 12:11:05: A kdyby se do toho započítali i emise způsobené výrobou té feldy? Já myslím, že je tře ba porovnávat porovnatelné. Auto se vyrobilo proto, že nekdo chtěl nové a měl bych tedy porovnávat u obou totéž ...
A ne, nechci obhajovat elektromobilitu, protože jsem zaujatej proti jejímu bezbřehýmu adorování, které se teď deje ... Byť bych si na postrky 4 km do školky a 4 km zpět pro manželku dovedl elektroauto představit a i by mi dávalo smysl ...
A ne, nechci obhajovat elektromobilitu, protože jsem zaujatej proti jejímu bezbřehýmu adorování, které se teď deje ... Byť bych si na postrky 4 km do školky a 4 km zpět pro manželku dovedl elektroauto představit a i by mi dávalo smysl ...
-> dragon_cb_cz:
Pochopitelně. Celá elektromobilita a zelená energetika stojí a padá na možnostech akumulace energie.
S úsporama energie toho už moc neuděláme. Dnešní technologie měničů a motorů jsou řekl bych hodně na hraně fyzikálních možností, aerodynamiku a valivý odpor taky nijak závratně nezměníme.
Pochopitelně. Celá elektromobilita a zelená energetika stojí a padá na možnostech akumulace energie.
S úsporama energie toho už moc neuděláme. Dnešní technologie měničů a motorů jsou řekl bych hodně na hraně fyzikálních možností, aerodynamiku a valivý odpor taky nijak závratně nezměníme.
To bohužel není nic nového..v Norsku na toto přišli uz dávno..s kamarádem sme se o tom bavili a zajímavé co tehdá řekl..ty emise víš to je složité..my tím že tu máme hodně elektroaut snižujeme zatížení přírody, já mu řek jo, ale ony ty emise nezmizely ony jsou pořád a on na to, no jo jsou ale ne tady jsou jinde a to nám vlastně tolik nevadí, ale my jako země se snažíme je omezovat..čili je to přenesené řečeno jedno prima pořekadlo..Z cizího krev neteče...
Je vhodný čas si kopnout? 
www.novinky.cz/auto/.../p ri-vyrobe-elektromobilu-vz nika-o-70-procent-vice-emi si-priznava-volvo-40378164 ?fbclid=IwA...
Ještě by mne zajímalo, co by to udělalo, kdyby do konečného počtu km započítali ještě recyklaci baterie a automobilu.
Zároveň mne těší fakt, že jde o potvrzení jedné české doktorandské práce, kterou jsem četl mnoho let zpět, že průměrná existující Felicia vyprodukuje za cca 270 tisíc kilometrů tolik CO2, co výroba Priusu a nájezd stejného množství kilometrů.

www.novinky.cz/auto/.../p ri-vyrobe-elektromobilu-vz nika-o-70-procent-vice-emi si-priznava-volvo-40378164 ?fbclid=IwA...
Ještě by mne zajímalo, co by to udělalo, kdyby do konečného počtu km započítali ještě recyklaci baterie a automobilu.
Zároveň mne těší fakt, že jde o potvrzení jedné české doktorandské práce, kterou jsem četl mnoho let zpět, že průměrná existující Felicia vyprodukuje za cca 270 tisíc kilometrů tolik CO2, co výroba Priusu a nájezd stejného množství kilometrů.
-> palinator 13.11.21 11:32:47: No, plyne mi z toho především to, že je tam ohromný prostor pro další zlepšení... což je dobrý, ne?
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16:
Rekuperace se obecně dost přeceňuje. U trolejbusů je prý energetická úspora asi 15%. Ale jasně, lepší než nic... Na druhou stranu to v některých aplikacích dost komplikuje návrh celého pohonu, když je požadavek na rekuperaci značným proudem. A to jak u baterek, kde jsi u běžně dostupnejch článků ihned za hranicí datasheetovejch maximálních dovolenejch nabíjecích proudů (navíc mají baterky tendenci odpojovat BMS kvůli překročení maximálního napětí, i když je úroveň nabití malá); tak i u elektrické trakce, kde je jednak často problém dostat "brzdný výkon" po drátech do dalšího vozidla, toho času v režimu spotřeby a druhak se někdy ani takové vozidlo v izolovaném úseku nenachází. Kvůli absenci měničů schopných energii vracet do sítě se stejně v takovém případě vše maří na odporech.
Rekuperace se obecně dost přeceňuje. U trolejbusů je prý energetická úspora asi 15%. Ale jasně, lepší než nic... Na druhou stranu to v některých aplikacích dost komplikuje návrh celého pohonu, když je požadavek na rekuperaci značným proudem. A to jak u baterek, kde jsi u běžně dostupnejch článků ihned za hranicí datasheetovejch maximálních dovolenejch nabíjecích proudů (navíc mají baterky tendenci odpojovat BMS kvůli překročení maximálního napětí, i když je úroveň nabití malá); tak i u elektrické trakce, kde je jednak často problém dostat "brzdný výkon" po drátech do dalšího vozidla, toho času v režimu spotřeby a druhak se někdy ani takové vozidlo v izolovaném úseku nenachází. Kvůli absenci měničů schopných energii vracet do sítě se stejně v takovém případě vše maří na odporech.
-> Jirik_Tuňák1983: A nie je to jedno?Najnovšie auto čo som vlastnil bolo vyrobené v minulom tisícročí.
-> isti 12.11.21 18:18:02: Prosím doplň tajenku, čím se vozíš a na jaké vozy se zaměřuješ? 

-> Jirik_Tuňák1983: Že pekné
,srandista




-> pavucina: Jo, tak v podstatě na tohle sem se ptal. :) Jestli je možnost, že se během provozu nebo nabíjení může dostat do konektoru voda.
Tohle je moc pěkné, ale fakt moc.
fdrive.cz/clanky/lucid-de n-pred-premierou-zverejnil -cenu-elektromobilu-air-58 09
fdrive.cz/clanky/lucid-de n-pred-premierou-zverejnil -cenu-elektromobilu-air-58 09
-> Borderer: Na co se přesne ptáš ? Kabel je při nabíjení zamčenej, takže nejde vytáhnout dokud se neukončí na jedné nebo na druhé straně.. A i kdyby, tak to funguje podobne jako zásuvka s ochraným kolikem, proste se dřív odpojí kontrolní pin a nabíjení se přeruší dřív, než se rozepnou silové vodiče. A naopak pri rychlodobíjení se to vysuší, přece jen to lehce topí. On teda kabel není studenej, ani při 16A na fázi pri pomalém nabíjení.
Probíjení nehrozí na to je tam moc chraničů dokonce i na stejnosmerný proud (proto jsou tak drahé). A do zásuvky k pinům při nabíjení opravdu voda nenateče , možná kdyby to dostalo přímej zásah z vapky.
Jedine kdy hrozí problém je, tak asi pri ledovce, kdyby přímo napršelo na konektor a nejak to zamrlo. Jinak Sníh, voda nic nevadí, auto nabíjím jenom venku v garázi nikdy nebylo.
-> bouchy: O tom jsem nikdy nečetl, jen u koncernu si odemknutím pomalý AC nabíjení přerušíš, ale pokud nevytahnes kabel, tak to za 20s zase pokracuje. Jediné co se deje, tak třeba první ZOE pri nabíjení netopí a nechladí, ale to je jedno z mála aut, kde tento problém je.
Jinak autíčko jsem před měsícem prodal(necelých 10 měsíců a 31.000km) a v pondělí snad bude jiný elektroautíčko. Nerad to priznávám, ale přesednou z EV do V8(to jsem konečne taky prodal před týdnem) a potom do TDI je opravdu strašný rozdíl.
Probíjení nehrozí na to je tam moc chraničů dokonce i na stejnosmerný proud (proto jsou tak drahé). A do zásuvky k pinům při nabíjení opravdu voda nenateče , možná kdyby to dostalo přímej zásah z vapky.
Jedine kdy hrozí problém je, tak asi pri ledovce, kdyby přímo napršelo na konektor a nejak to zamrlo. Jinak Sníh, voda nic nevadí, auto nabíjím jenom venku v garázi nikdy nebylo.
-> bouchy: O tom jsem nikdy nečetl, jen u koncernu si odemknutím pomalý AC nabíjení přerušíš, ale pokud nevytahnes kabel, tak to za 20s zase pokracuje. Jediné co se deje, tak třeba první ZOE pri nabíjení netopí a nechladí, ale to je jedno z mála aut, kde tento problém je.
Jinak autíčko jsem před měsícem prodal(necelých 10 měsíců a 31.000km) a v pondělí snad bude jiný elektroautíčko. Nerad to priznávám, ale přesednou z EV do V8(to jsem konečne taky prodal před týdnem) a potom do TDI je opravdu strašný rozdíl.
-> saskyn2 08.11.21 12:26:50: Tak to bych asi taky začal pálit všechno co hoří a pak se modlil za vrácení přeplatku.
-> Borderer: Tohle je vyřešeno, asi bych musel googlit. Ale žádné probíjení nehrozí. Jen jsem četl, že některá auta nejde nabíjet, pokud jsou např. odemknutá (takže v nich nejde sedět a nabíjet). Zásuvka je uzamčená, kabel při nabíjení nejde vytrhnout (čili tahat šťávu z nabíjeného auta, nabíjet si na cizí "kartičku" atd.
-> palinator 02.11.21 09:47:33: čísla beru od dodavatele jak to přijde. Teď konečně přišel plyn.
Na druhou stranu, co tohle počasí a EV? I když bych si možná na to denní ježdění malýho zmrda na baterky dokázal představit, tak co nabíjení? Momentálně je venku 4°C, prší a naprostá většina lidí vlastní garáž leda ve vlhkém snu. Většina aut má tu "pistoli" na zásuvku vodorovně nebo snad i lehce skloněnou nahoru, co sem viděl, když "tankovali". Nějak mi to úplně nesouzní s tím napětím, co do toho leze a šílenejma proudama. Nebo to bude jako u USB, které při sebemenší vlhkosti vypadne a smůla?
edit: Co pak zima? Sníh, mráz, slaný sračky a nabíjení pod širym nebem?
edit: Co pak zima? Sníh, mráz, slaný sračky a nabíjení pod širym nebem?
-> dragon_cb_cz 07.11.21 19:58:05: Ale stejně mi přijde za stejnou cenu zajímavější Kia EV6 a nebo Hundaj Ioniq5.
Protože když se bavíme o budoucnosti, tak si budoucnost spojuji s něčím futuristickým a tam ty německý auta moc nepasují. Ty jsou jak pro usedlý starý báby.
Protože když se bavíme o budoucnosti, tak si budoucnost spojuji s něčím futuristickým a tam ty německý auta moc nepasují. Ty jsou jak pro usedlý starý báby.

-> King: Na druhou stranu celkem dává smysl, že Škodovka začíná od těch "vyšších" segmentů - a on ten Kaďáq taky není žádná láce.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16: No a vo tom to vsechno je. Nad elektrickym Enyjákem sice muzeme onanovat, ale za ty prachy je to proste zatim nesmysl.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 18:12:06: Novej Kodiaq RS má poklice na hliníkách. Prodejce co s tím jezdí je sundal, že to tam nechce.
Je to hnus a hlavně s tím jde hrozně blbě manipulovat.
Je to hnus a hlavně s tím jde hrozně blbě manipulovat.
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.21 18:00:00: Jo jo, ta móda jakože aerodynamickejch nebo co to má bejt kol je děsná.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16: Já včera viděl stát před jedním domem ten Enyjak a já bych to bral. Akorát tuten měl zrovna odporná kola. Taková ta menší, co vypadají jako velkoplošné poklice. Na hybride a elektromobile je dávají hodně.
-> King 07.11.21 17:46:50: Pochopitelně, že mají. Rozhodně to zatím není pro každého. Ale hodně lidí by se asi divilo, jak moc dobře to pro ně může fungovat. Hlavní blocker je ta cena.
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:42:37: Hele to jsem naopak zvědavej, jak to bude s EV u dodávek. Tam je přeci jen prostor pro větší baterky, rekuperace si tam odmaká svoje... pro lidi jako ty to asi hned tak nebude, ale soused-kameník, ten už po nějakým plugin-in transitu kouká nějakou dobu a tipoval bych, že až dojde čas na obměnu, že do toho půjde. Cuká mezi hřbitovama a dílnama, kilometrů to moc není, každej večer auto v garáži...
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:42:37: Hele to jsem naopak zvědavej, jak to bude s EV u dodávek. Tam je přeci jen prostor pro větší baterky, rekuperace si tam odmaká svoje... pro lidi jako ty to asi hned tak nebude, ale soused-kameník, ten už po nějakým plugin-in transitu kouká nějakou dobu a tipoval bych, že až dojde čas na obměnu, že do toho půjde. Cuká mezi hřbitovama a dílnama, kilometrů to moc není, každej večer auto v garáži...