skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1529 příspěvků (zobrazeno 1051 až 1100) od 04.09.2021 do 04.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> darklord: Normálním člověkem bych označil toho, který pracuje a většinu svých výdajů vydá na jídlo, ošacení, bydlení a ostatní věci denní potřeby. Nemusí počítat každou korunu, avšak vyhazovat peníze do luftu taky ne....schválně nepíšu částku, protože ta je hodně individuální.
-> Borderer: co to je ten "normalni clovek" ked ja ako ajtak (neberuci kilo mesacne) to nie som ?
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, z pozice normálního člověka /ne ajťáka, co bere kilo měsíčně/ sem z budoucna takovej celkem rozpačitej.
-> Borderer 01.11.21 19:16:13: Začínáme se plíživě dostávat na úroveň nejchudších východních států. Ale furt existuje hodně spoluobčanů, kteří budou podle malého vzorku ze svého sousedství usuzovat, jak je to skvělé a velebit členství v eurobordelu.
-> Borderer: Babičce mojí pani přišla záloha 15000 za samotný plyn, důchod má 17000. Je jí 97 let, tak tuhými asi topit nebude
Tchyni přišla záloha 18000 plyn, ale ty se s tím nějak poperou. A to nejsou částky od DPI, jim dodavatel nezkrachoval, jen zdražil
A to je jen plyn bez elektriky.
Mě přišlo od DPI zatím jen na chalupu a to není teda tak hrozný, elektrika 2080, plyn 1200. Domů nepřišlo vůbec nic, ale počítám to bude mazec. Chalupu jsem dneska převedl k ČEZu za standardní nefixovanou cenu jakou budou mít všichni, doma s tím ještě čekám až zveřejní ceníky na příští rok, prý snad ve středu...
Jo a jestli si v DPI u ČEZu tak koukni jestli nemáš funkční online, mě funguje jelikož jsem byl dřív jejich zákazník, tak tam vidím fakturu na zálohu která ještě fyzicky nedorazila.


Mě přišlo od DPI zatím jen na chalupu a to není teda tak hrozný, elektrika 2080, plyn 1200. Domů nepřišlo vůbec nic, ale počítám to bude mazec. Chalupu jsem dneska převedl k ČEZu za standardní nefixovanou cenu jakou budou mít všichni, doma s tím ještě čekám až zveřejní ceníky na příští rok, prý snad ve středu...
Jo a jestli si v DPI u ČEZu tak koukni jestli nemáš funkční online, mě funguje jelikož jsem byl dřív jejich zákazník, tak tam vidím fakturu na zálohu která ještě fyzicky nedorazila.
-> saskyn2: Jo, mamce, coby důchodkyni, která zůstala na barák sama, sem zrovna o víkendu osazoval další kamna do baráku, aby nemusela spát v zimě.
Jedny jedou nonstop na těch se i vaří, druhé budou při případ, že přijede ségra s rodinkou nebo my s minimem a bude žádoucí mít v domě víc jak 15 stupňů.
A to ještě ani nepřišla výše zálohy od DPI po pádu BE.
Fakt důstojný konec ženský, která celý život pracovala...je mi z toho na blití.
Edit: A nejsmutnější na tom je fakt, že si oba pamatujeme, jak jsme ty kamna stěhovali z baráku do garáže, když frcely dotace na přímotopy. Díky bohu se to nevyhodilo....
Jedny jedou nonstop na těch se i vaří, druhé budou při případ, že přijede ségra s rodinkou nebo my s minimem a bude žádoucí mít v domě víc jak 15 stupňů.
A to ještě ani nepřišla výše zálohy od DPI po pádu BE.
Fakt důstojný konec ženský, která celý život pracovala...je mi z toho na blití.
Edit: A nejsmutnější na tom je fakt, že si oba pamatujeme, jak jsme ty kamna stěhovali z baráku do garáže, když frcely dotace na přímotopy. Díky bohu se to nevyhodilo....
-> Jarda/felda: pokud vím tak pouze kotle, tj petry a sporák na chalupě můžou jet o 106

-> saskyn2 01.11.21 15:26:35: ono to topení už je "zakázaný" jen to bude platit až od příštího roku kdy starý kotle zakážou a ty 4 a 5 třída už nezakouří jako starý 

-> palinator 01.11.21 16:03:40: U nas na vesnici jsem nesondoval, ale toho 40 letyho Dakona, co mam ve sklepe jsem uz zudrzboval a pod rouskou tmy si delame fajn vecery z vicemene odpadniho dreva z ruznejch zdroju. Je s tim trosku pakarna, ale jako panelakovej kluk to mam jako konicka :-)
-> saskyn2:
U nás teda žádnej nárůst topení tuhejma nevidím. Máme v obci plyn a uhlím netopí snad nikdo. Dřevem topí ti, kteří jím topili vždycky, mimo jiné já. Je teda pravda, že soused topil starou elektrickou akumulací, tu vyhodil, dal elektrokotel a protože má rodinu, barák potřebuje investice a chce ušetřit, tak vyhodil 40 let starýho Dakona na uhlí a koupil zplyňovák Atmos. A chodí do lesa.
Jinak jak fouklo, tak bylo celkem dost dřeva, známej obepisoval lidi který by o to (zadarmo) mohli mít zájem a nepřišel nikdo. Tak to máme všechno na zahradě on a já.
A není to podle mě o tom, čím topíš, ale jak topíš, samozřejmě pak taky v čem topíš, ale to je až druhotný problém. Smrad u nás ve vsi moc není, ale třeba je to tím, že jsme na kopci a nikoliv v nějakém údolí. Každopádně si úplně nedovedu představit, jak by se mělo proměnit lesní hospodářství. Uhlíkově bude les skoro šul nul, když se tam dřevo nechá, bude úplně šul nul, ale bez užitku. Takže se to bude muset nějakým uhlíkem nahradit. Nedovedu si představit, že obce a firmy budou lesy dojit průmyslovou těžbou biomasy do elektráren efektivněji, než jak to dělají sami lidi, kteří vědí během týdne, že někde padla souše.
U nás teda žádnej nárůst topení tuhejma nevidím. Máme v obci plyn a uhlím netopí snad nikdo. Dřevem topí ti, kteří jím topili vždycky, mimo jiné já. Je teda pravda, že soused topil starou elektrickou akumulací, tu vyhodil, dal elektrokotel a protože má rodinu, barák potřebuje investice a chce ušetřit, tak vyhodil 40 let starýho Dakona na uhlí a koupil zplyňovák Atmos. A chodí do lesa.
Jinak jak fouklo, tak bylo celkem dost dřeva, známej obepisoval lidi který by o to (zadarmo) mohli mít zájem a nepřišel nikdo. Tak to máme všechno na zahradě on a já.

A není to podle mě o tom, čím topíš, ale jak topíš, samozřejmě pak taky v čem topíš, ale to je až druhotný problém. Smrad u nás ve vsi moc není, ale třeba je to tím, že jsme na kopci a nikoliv v nějakém údolí. Každopádně si úplně nedovedu představit, jak by se mělo proměnit lesní hospodářství. Uhlíkově bude les skoro šul nul, když se tam dřevo nechá, bude úplně šul nul, ale bez užitku. Takže se to bude muset nějakým uhlíkem nahradit. Nedovedu si představit, že obce a firmy budou lesy dojit průmyslovou těžbou biomasy do elektráren efektivněji, než jak to dělají sami lidi, kteří vědí během týdne, že někde padla souše.
-> palinator: Jo se šetřením zdroji souhlas, ale je nesmysl vypnout jádro, nasmlouvat málo plynu který zdraží, zdražit elektriku emisníma povolenkama a pak zjistit že teda je to tak drahý, že se lidi budou dostávat do exekuce, tak jim zase plošně odpustím dph a budu dávat dávky pro socky i lidem střední třídy
A přesně jak říkáš, tohle přerozdělování zase přitáhne pijavice co se na něj přicucnou a bude to výhodný hlavně pro ně. A hlavně si kluci všímejte kolik ted lidí okolo začalo topit uhlím a dřevem, tady to ted smrdí každý den, co je na tom proboha za ekologii. Jak píšeš, vůbec bych se nedivil zákazu topení dřevem, protože takových lidí ted bude raketově přibývat a stát z nich nic nemá, stejně jako z té studny.

-> saskyn2:
Ono bohužel důvody, proč se takové věci dějí, nejsou vymyšlené. Osobně mi je celkem u prdele globální oteplování, ale budoucí nedostatek zdrojů už vnímám jako hrozivý a reálný. To je hlavní problém. Bohužel lidi nemají takřka žádnou motivaci jakýmkoliv způsobem šetřit. Tak musí přijít regulace, která ovšem funguje všelijak a nedá se z ní necítit pachuť toho, že pro některé skupiny je to krajně výhodné a o skutečný smysl moc nejde.
Mám ale docela strach z toho, že i když se člověk snaží být nezávislý na systému, systém ty cesty nezávislosti přetíná jednu po druhé. Tedy pokuď se člověk rozhodne, že bude nezávislý v podobě studny, topení dřevem a vlastním hospodářstvím, přijdou regulace na studnu, topení dřevem se postaví mimo zákon a malochovy skončí, protože nejsou pod stálým veterinárním dohledem a ruší to sousedy. Záhony zakážou protože hnojení zhoršuje kvalitu vody a navíc je hospodaření uhlíkově kladné. Takže opět závislost na systému, kde pokud se člověk bude chtít dostat do střední třídy, tak se to nevyplatí, protože tato bude dotovat pracující nižší třídu, aby nechcípla hlady.
To, že by byla dovolená grilovačka hovězích klobás na ohni, neočekávám že by vydrželo po následujících 20 let.
Ono bohužel důvody, proč se takové věci dějí, nejsou vymyšlené. Osobně mi je celkem u prdele globální oteplování, ale budoucí nedostatek zdrojů už vnímám jako hrozivý a reálný. To je hlavní problém. Bohužel lidi nemají takřka žádnou motivaci jakýmkoliv způsobem šetřit. Tak musí přijít regulace, která ovšem funguje všelijak a nedá se z ní necítit pachuť toho, že pro některé skupiny je to krajně výhodné a o skutečný smysl moc nejde.
Mám ale docela strach z toho, že i když se člověk snaží být nezávislý na systému, systém ty cesty nezávislosti přetíná jednu po druhé. Tedy pokuď se člověk rozhodne, že bude nezávislý v podobě studny, topení dřevem a vlastním hospodářstvím, přijdou regulace na studnu, topení dřevem se postaví mimo zákon a malochovy skončí, protože nejsou pod stálým veterinárním dohledem a ruší to sousedy. Záhony zakážou protože hnojení zhoršuje kvalitu vody a navíc je hospodaření uhlíkově kladné. Takže opět závislost na systému, kde pokud se člověk bude chtít dostat do střední třídy, tak se to nevyplatí, protože tato bude dotovat pracující nižší třídu, aby nechcípla hlady.
To, že by byla dovolená grilovačka hovězích klobás na ohni, neočekávám že by vydrželo po následujících 20 let.
-> Crestik 31.10.21 22:19:11: V normálním světě rozumní nepotřebují čerpat dotace, protože se dokáží uživit bez dotací. Jo jinak máš pravdu v tom jak je to ted nastavený je jediná rozumná volba dojit dotace dokud to jde, ale jak asi všichni víme ono to navždy nepůjde, ono se ta dotace totiž někde musí vzít. Zbytek viz-> Borderer 01.11.21 07:27:15: Naprostý souhlas. Zelená úsporám je fajn, budu na ní taky zateplovat, ale papírování k tomu zabere nesmyslný čas, spoustu peněz z toho prožerou úředníci který to připravují, další peníze si nahodí navíc firmy který z dotace samozřejmě taky něco chtěji mít. Ve finále bych si to raději celý zaplatil sám kdyby mi stát nebral peníze na emisních povolenkách a dalších nesmyslech. Hlavně tohle přerozdělování peněz a centrálně řízený hospodářství tady už jednou bylo, nechápu, že se z toho nedokážou poučit.
-> Crestik: Problém je asi v tom, že oni ti vlastně seberou i ten poslední zbytek peněz a až budeš chcípat hlady (nebo zimou - lze si vybrat), tak si oni rozmyslí, jestli ti pomůžou. A když vezmu v potaz často nesmyslný podmínky v dotačních programech ala zelená úsporám nebo co se zrovna u nás jede na domovní ČOVky, tak si to bude podmíněný nějakým dalším brutálním zásahem do života. Elektroauto, tepelný čerpadlo atd, což povede u mnoha lidí k návratu o sto let zpět, protože když člověk nemá na topení, tak si asi mrdku na baterky taky nepořídí... Na to se nám může nabalit ztráta zaměstnání, protože jsme montovna Evropy a celej venkov, kde bylo jediný koudný zaměstnání JZD, se sjíždí do obrovských fabrik.
edit: A vlastně pokud bude kde pracovat, protože nevěřím, že tady zůstanou fabriky a budou se ukájet nad tím, jak jsou eko. Buďto zkrachujou pro naprostou nekonkurenceschopnost nebo si sbalej svý stroje a odtáhnou na východ. A pak nám sem budou vozit hotový výrobky, na který bude běžnej člověk slintat před výlohou, jak na Daewoo Racer v Tuzexu.
edit: A vlastně pokud bude kde pracovat, protože nevěřím, že tady zůstanou fabriky a budou se ukájet nad tím, jak jsou eko. Buďto zkrachujou pro naprostou nekonkurenceschopnost nebo si sbalej svý stroje a odtáhnou na východ. A pak nám sem budou vozit hotový výrobky, na který bude běžnej člověk slintat před výlohou, jak na Daewoo Racer v Tuzexu.
-> King: co konkrétně? Tím myslím jako že běžně funguje v praxi
-> Crestik 31.10.21 22:19:11: Ehm...spoustu z toho, co jsme si pred referendem o pristoupeni neumeli ani predstavit, se uz davno stalo realitou.
-> saskyn2: hele, nohama na zemi. Kolik toho, co proběhlo internetem se děje v praxi? Zatím jen ti rozumní čerpají dotace, nic víc. Od 1.9. chcou omezit nějaké kotle, do kterých lidi hážou domovní odpad...zatím ani neví, jak to řešit. Chce to dojit, co to jde a být zticha, ovce na to nadávaj, protože neví vo co gou a přečtou si tak maximálně nadpis na novinkách...obrazně. Koho tady konkrétně za posledních 5-10let omezila EU? Jednotky lidí...ostatní si ničeho ani nevšimli.
-> saskyn2 31.10.21 18:56:40: Já si myslím, že Brusel by už měl hořet jak Drážďany, protože tohle už není možný.
Lidi si nechaji srát na hlavu dlouho, ale tohle už EU sajuz nemůže ustát. ekonomickydenik.cz/evropa
-chce-zdanit-emise-z-dopra
vy-a-vytapeni-chudym-nakla
dy-obratem-uhradi-dotaci?u
tm_source...
-> Jumbo: ta vstupní investice musí být raketa, podívej se jen na základy, na kterých to stojí, kráter jak sopka, roxory, kvanta betonu. Na druhou stranu provoz zadarmo, žádní lidi na směny, jednou za rok objede ferda se základkou větrníky s tekalemitkou a hotovo. Ono to totiž je schopno vyrobit celkem dost elekřiny...no, asi jako fakt moc hodně.
Jeden zlej jazyk mi tvrdil, že náklady na výrobu a instalaci větrníku = užitek za dobu životnosti (2018).. Ty "námořní" údajně vycházej malinko líp - bohužel výrok nedokážu ověřit, nicméně "autorita" toho zdroje je poměrně vysoká.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 30.10.21 08:33:59: Tak Temelín jí taky nemá neomezenou
Ale že jaderky umí tý elektřiny vyrobit hodně asi nikdo nezpochybňuje, argumenty proti nim jdou z jiný strany, ne?
Ale přijde mi, že se ta atmosféra v Evropě zase obrací... o budoucnost jádra v EU až takovou obavu nemám.

Ale přijde mi, že se ta atmosféra v Evropě zase obrací... o budoucnost jádra v EU až takovou obavu nemám.
-> Jumbo: No podle zvuku je ten dopravnik elektrickej mozna? Jinak, ze je tahle prilisna honba za ekologii picovina, to je jasny... ovsem ne kazdymu :-( Zrovna mi kolega rikal, ze nekde cetl clanek o ekologii tehle vetrniku a prej kdybys chtel vetrniky, co dosahnou alespon stejnyho vykonu co Temelin, tak bys musel mit tolik zeleza a betonu, jako ve 3 Temelinech. A vtip je, ze ty vetrniky taky nemaj neomezenou zivotnost.
-> Jirik_Tuňák1983: Zajimala by me ekologicka stopa prepravy takoveho listu, to cele pak 3x, k tomu prevoz gondoly a cele nohy, umisteni na misto, to muselo protect nafty...
-> palinator:
ale to by bylo malebné..

-> King:
Zamkne se to všechno "do rovnýho" a může se jezdit. Škoda že reálně asi jen s párou.
Zamkne se to všechno "do rovnýho" a může se jezdit. Škoda že reálně asi jen s párou.

-> palinator: A ty rele urcite prezijou i silnejsi elmag bouri, kterou nam Slunko urcite nekdy v budoucnu nadeli :-)
-> bouchy:
U elektromechaniky je problém v tom, že nejde zapojit do dálkového ovládání. Dále je to náročné na personál, protože jsou obsazená stavědla na zhlavích + výpravčí u řidícího přístroje. Je to poměrně náročné na údržbu a chybí náhradní díly. Proces stavění jízdních cest je velice zdlouhavý, proto se nehodí na vytížené stanice. Nicméně z hlediska kolejových obvodů může být taková stanice řešena velice jednoduše. Podmínkou je, že výpravčí musí vždy ověřit volnost staniční koleje. Jízdu do záhlaví má pod dohledem jednoduchý sériový kolejový obvod. Faktická životnost elektromechaniky jsou snad stovky let, s dílčími opravami.
Releovka je velice rychlá co se týče stavění vlakových cest (rychlejší než elektronické stavědlo), šla použít i v jednoduchém dálkovém ovládání, vyžaduje pravidelnou údržbu - výměnu relé. Závady jsou v podobě upadlých kabelů (nebo obecně vadné kabelizace) nebo vadných relé. Releovka paradoxně žere méně než elektronické stavědlo, nevyžaduje klimatizace, apod. Životnost releovky je tak půl století.
Elektronika má další funkce, které zvyšují bezpečnost vhodnou pro vyšší rychlosti. Dá se do něj snadno vmístit rozsáhlejší závěrová tabulka, kde pak lze stavět třeba vlakové cesty s omezenou rychlostí kvůli potenciálně ohrožujícím současným jízdním cestám; podporuje to vjezdy na obsazenou kolej; není problém s komunikací pro ETCS (na releovku se musí dělat krkolomný interface); lze k tomu plácnout další data v rámci GTN (čísla vlaků apod.); automatické stavění vlakových cest (nebo alespoň automatické stavění stále stejné vlakové cesty od nějakého návěstidla); zásobníky povelů, atd. Práci to hodně usnadňuje, ale bezpečné je to v mnohém srovnatelně. Spolehlivost se řeší horkými zálohami, ale pořád jsou to prostě kompy. Životnost je tak 25 let, pak je třeba všechno vyhodit. Při ceně takového zařízení vyvstává zcela logická otázka...
U elektromechaniky je problém v tom, že nejde zapojit do dálkového ovládání. Dále je to náročné na personál, protože jsou obsazená stavědla na zhlavích + výpravčí u řidícího přístroje. Je to poměrně náročné na údržbu a chybí náhradní díly. Proces stavění jízdních cest je velice zdlouhavý, proto se nehodí na vytížené stanice. Nicméně z hlediska kolejových obvodů může být taková stanice řešena velice jednoduše. Podmínkou je, že výpravčí musí vždy ověřit volnost staniční koleje. Jízdu do záhlaví má pod dohledem jednoduchý sériový kolejový obvod. Faktická životnost elektromechaniky jsou snad stovky let, s dílčími opravami.
Releovka je velice rychlá co se týče stavění vlakových cest (rychlejší než elektronické stavědlo), šla použít i v jednoduchém dálkovém ovládání, vyžaduje pravidelnou údržbu - výměnu relé. Závady jsou v podobě upadlých kabelů (nebo obecně vadné kabelizace) nebo vadných relé. Releovka paradoxně žere méně než elektronické stavědlo, nevyžaduje klimatizace, apod. Životnost releovky je tak půl století.
Elektronika má další funkce, které zvyšují bezpečnost vhodnou pro vyšší rychlosti. Dá se do něj snadno vmístit rozsáhlejší závěrová tabulka, kde pak lze stavět třeba vlakové cesty s omezenou rychlostí kvůli potenciálně ohrožujícím současným jízdním cestám; podporuje to vjezdy na obsazenou kolej; není problém s komunikací pro ETCS (na releovku se musí dělat krkolomný interface); lze k tomu plácnout další data v rámci GTN (čísla vlaků apod.); automatické stavění vlakových cest (nebo alespoň automatické stavění stále stejné vlakové cesty od nějakého návěstidla); zásobníky povelů, atd. Práci to hodně usnadňuje, ale bezpečné je to v mnohém srovnatelně. Spolehlivost se řeší horkými zálohami, ale pořád jsou to prostě kompy. Životnost je tak 25 let, pak je třeba všechno vyhodit. Při ceně takového zařízení vyvstává zcela logická otázka...
-> palinator: A já se ptám - je to tak správně? Je to tak v pořádku? Do detailů implementace nevidím. Releovka je něco lepšího, tak aspoň tak - pokud to někdo umí opravit/udržovat. Je mi jasný, že se nedá lusknutím prstu změnit veškeré ovládání a zabezpečení. Ale teď to udělalo několik mílových kroků vpřed. Málo se mluví např. o C2C komunikaci, abych se vrátil k automotive. Na papíře to je, věřím tomu, že pár totemů na dálnicích by nestálo svět, otázka jak obměna kompatibilního vozového parku.
-> bouchy 27.10.21 10:53:15:
A přitom elektromechanika je dodnes na koridoru v úseku Radotín-Beroun. Na Smíchově pak jedna z nejstarších, ještě ruských, releovek. A někde zůstanou klíče nafurt, dokud se trať nezruší. Když už se dělá i lite verze ETCS pro D3.
A přitom elektromechanika je dodnes na koridoru v úseku Radotín-Beroun. Na Smíchově pak jedna z nejstarších, ještě ruských, releovek. A někde zůstanou klíče nafurt, dokud se trať nezruší. Když už se dělá i lite verze ETCS pro D3.
-> U-Geen 27.10.21 10:35:38: No moc ne... po příjezdu rozborka a posílení/vylepšení toho, co indičtí zaměstnanci neřešili. Jawa je celkově ve smutném stavu, nevím co je horší, jestli vývojová agónie, tedy dlouhý vývoj 100% vlastního probduktu, nebo prodej loga, licenční výroba něčeho s maličkou přidanou hodnotou. Koukám, že Jawa Divišov/JRM nyní vystupuje pod názvem "Jawa Factory". Tam se to prej mělo obracet k lepšímu, říkali v TV. Říkali. Co se teď dává vítězi Zlaté přilby? Indická Jawa "předělaná" na dirt track.
Tak jsme se v práci byli projet s Enyaqem a mám z toho takový "hmmmm" pocit... Jízdní dynamika relativně dobrá, i když u auta za tu cenu bych čekal něco lepšího, podvozkově až překvapivě v pohodě, sedí, ale zároveň to tlumilo rozbitou silnici, takže tam asi nebylo co vytknout... Co bylo ale dost rušivé, bylo pískání elektromotoru na zadních sedadlech. Jeli jsme 3, takže jsme se vzadu prostřídali a to pískání je fakt otravné a fakt dost slyšitelné... Kolega to přirovnal ke starému trolejbusu, bylo to slyšet i při rekuperaci...
Kvalita interiéru taky nic extra, výbava byla asi hodně vysoká, ale stejně všude hromada hnusných tvrdých plastů, například madla dveří nic moc... Centrální obrazovku nemá smysl hodnotit, to už teď je asi ve všech nových Škodovkách stejné, ale rozhodně nic pro mě...
Dokážu si představit s tím jezdit, kdyby mi to někdo dal jako služební (jezdím služebně hlavně AT a DE, kde už infrastruktura je), ale není to nic, z čeho bych byl nějak odvařený, hlavně ne za ty prachy...
Kvalita interiéru taky nic extra, výbava byla asi hodně vysoká, ale stejně všude hromada hnusných tvrdých plastů, například madla dveří nic moc... Centrální obrazovku nemá smysl hodnotit, to už teď je asi ve všech nových Škodovkách stejné, ale rozhodně nic pro mě...
Dokážu si představit s tím jezdit, kdyby mi to někdo dal jako služební (jezdím služebně hlavně AT a DE, kde už infrastruktura je), ale není to nic, z čeho bych byl nějak odvařený, hlavně ne za ty prachy...
-> King 26.10.21 14:50:36: Prej byly i šedý škarpy (to zas od tetraethylolova) a i v Pcích, maje "ostřejší" vzduch se běžně mašiny rozjížděly na dva sběrače, a to osobní přepravu nevyjímaje
Ani jedno naštěstí (reálně) nepamatuju. Na druhou stranu (trochu kopnutí), kam se bude vozit komunál, když 1000 obyvatel Srnojed odmítlo jakoukoli expanzi spalovny (protože "my už postaveno máme"), to je ve hvězdách
(zvlášť při zákazu skládkování, plánovaným tak na tok 2024 nebo kolik). nechci generalizovat, AVO Cz chtělo spalovat kaly, nebezpečnej odpad atd atd. Ale takto zařízli i možný zdroj laciného tepla a odbyt odpadků. U baráku to nikdo nechce a plac 20-30 km mezi obcema není.
Jediný, kdy bych s, t.č. ve stavu nemocných, M. Zemanem souhlasil, byl ten jeho článek (T/VTM?) o exhalacích, možná ne úplně profi (z pohledu ekologa), ale řádově to asi trefil. A je rozdíl mezi Sibiří a kotlinou, v hustotě sídel atd.
-> King 26.10.21 20:48:34: Telekomunikace špatný, nejvíc as na dráze. Z nostalgie občas mrknu na výukový videa o poloautomatickým zabezpečení. Stroje z před/po válce, párkrát přetřený barvou, neumělo to nic z toho, co bych očekával, byla to POUZE zabezpečovačka. Návěstidla, výhybky a další milion těch výkonných věci, na t bylo další pracoviště. A nebo taky sada klíčů, a ohnout hřbet (třeba 50x denně) u výměny, nebo u sloupku venku. Prší/sněží? Nezájem. V době vzniku oněch videí (cca 85-90) již spíše výjimky, na vedlejší tratích ale asi všude. Jako ty x desítek et starý stroje fungovaly úžasně, hazardy (z pohledu čipů), neošetřený stavy... to snad neexistovalo. Umělo se to dostat i do stavu chybovýho. Pokud člověk odpečetil vědomě "sklíčko" a pak se stal průser, bylo to zadokumentovaný. Ale většinou šlo o sady klíčů. Jeden klíč chyběl = jiná "vitrínka" nešla odemknout. Čili proti úrovni stroje ani slovo. Ale na hlavní trati točit klikou, provozovat celkem nebezpečný telefonní hlásky (Vlkov/Říkonín).. to bylo jak se tu píše "langsham". A to u přesto, že tehdy existovaly výzkumné ústavy, čili teorie, ba i zkušenosti nějaké byly. K tomu se váže zmíněná nekázeň v seriové výrobě. Průměrný zaměstnanec taky musí dostat napájecí zdroj, co umí jednu jedinou funkci (k zařízení), nemůže dostat zdroj laboratorní. A totéž u citlivých elektrických/mechanických zařízení. Co funguje na stole, nebude fungovat, pokud se toho valí 100 ks denně a provozuje se to v +/- 50°C. A na tom bya stavěná špatná pověst podniků/průmyslu, kde DPS osazovaly absolventky ZŠ nebo nesouvisejícího SOU. A o tom (řečené) důkazy mám. LIAZ - vězni. Dnes to ale není o moc jiné, akorát jsou na všechno tabulky, kamery, senzory, manažeři. Zmetkovitost, opotřebení mašin...
Sice to sem nepatří, ale kdoví jestli existuje nějaká stránka, kde by byl vyjmenovanej seznam výzkumných ústavů a jak to s nima po roce 90 dopadlo... nic do hloubky (a nemá to být nostalgický zavzpomínání. V technice se dnes výzkum (obvykle) dělá sama firma, aniž by jí to někdo předával formou výzk. prací. To mi přijde jiné, než dřív.


Jediný, kdy bych s, t.č. ve stavu nemocných, M. Zemanem souhlasil, byl ten jeho článek (T/VTM?) o exhalacích, možná ne úplně profi (z pohledu ekologa), ale řádově to asi trefil. A je rozdíl mezi Sibiří a kotlinou, v hustotě sídel atd.
-> King 26.10.21 20:48:34: Telekomunikace špatný, nejvíc as na dráze. Z nostalgie občas mrknu na výukový videa o poloautomatickým zabezpečení. Stroje z před/po válce, párkrát přetřený barvou, neumělo to nic z toho, co bych očekával, byla to POUZE zabezpečovačka. Návěstidla, výhybky a další milion těch výkonných věci, na t bylo další pracoviště. A nebo taky sada klíčů, a ohnout hřbet (třeba 50x denně) u výměny, nebo u sloupku venku. Prší/sněží? Nezájem. V době vzniku oněch videí (cca 85-90) již spíše výjimky, na vedlejší tratích ale asi všude. Jako ty x desítek et starý stroje fungovaly úžasně, hazardy (z pohledu čipů), neošetřený stavy... to snad neexistovalo. Umělo se to dostat i do stavu chybovýho. Pokud člověk odpečetil vědomě "sklíčko" a pak se stal průser, bylo to zadokumentovaný. Ale většinou šlo o sady klíčů. Jeden klíč chyběl = jiná "vitrínka" nešla odemknout. Čili proti úrovni stroje ani slovo. Ale na hlavní trati točit klikou, provozovat celkem nebezpečný telefonní hlásky (Vlkov/Říkonín).. to bylo jak se tu píše "langsham". A to u přesto, že tehdy existovaly výzkumné ústavy, čili teorie, ba i zkušenosti nějaké byly. K tomu se váže zmíněná nekázeň v seriové výrobě. Průměrný zaměstnanec taky musí dostat napájecí zdroj, co umí jednu jedinou funkci (k zařízení), nemůže dostat zdroj laboratorní. A totéž u citlivých elektrických/mechanických zařízení. Co funguje na stole, nebude fungovat, pokud se toho valí 100 ks denně a provozuje se to v +/- 50°C. A na tom bya stavěná špatná pověst podniků/průmyslu, kde DPS osazovaly absolventky ZŠ nebo nesouvisejícího SOU. A o tom (řečené) důkazy mám. LIAZ - vězni. Dnes to ale není o moc jiné, akorát jsou na všechno tabulky, kamery, senzory, manažeři. Zmetkovitost, opotřebení mašin...
Sice to sem nepatří, ale kdoví jestli existuje nějaká stránka, kde by byl vyjmenovanej seznam výzkumných ústavů a jak to s nima po roce 90 dopadlo... nic do hloubky (a nemá to být nostalgický zavzpomínání. V technice se dnes výzkum (obvykle) dělá sama firma, aniž by jí to někdo předával formou výzk. prací. To mi přijde jiné, než dřív.
-> palinator: Je to tak. Na hoře hromada pitomců, co dojej stát na dotacích a dole hromada pitomců, co tam bouchá sto let starý motory na padesát let starejch mašinách za minimální plat. Mezi tím balancuje pár schopných lidí jako p. Kraft, díky kterým ta fabrika není minulostí.
-> palinator: Indická neJawa je ale v pohodě :-)
-> Borderer:
U nás katedra na něčem spolupracovala s nima a prej že katastrofa. Podmínky pro vývoj zoufalý a ochota v něčem pomoci blízká nule.
U nás katedra na něčem spolupracovala s nima a prej že katastrofa. Podmínky pro vývoj zoufalý a ochota v něčem pomoci blízká nule.
-> palinator: Já bych to tak černě neviděl, spíš je to ukázkovej příklad, jak může dopadnout firma s dementním vedením, ačkoliv má pod sebou celkem schopný lidi. Pár let zpátky jsem na toto téma vedl několikahodinovou debatu s panem Kraftem. Tehdy přijel na přednášku z Týnce na prototypový OHC 350, v lednu. 

-> palinator 27.10.21 09:22:26: To se ale nesmí říkat. 

-> Borderer:
Tak zrovna Jawa je podnik kterej od minulejch 60 let stál za hovno, stojí za hovno a bude stát za hovno.
Tak zrovna Jawa je podnik kterej od minulejch 60 let stál za hovno, stojí za hovno a bude stát za hovno.

-> palinator: Myslim, že v tomhle je přeborník Jawa. Než stihli postavit, zhomologovat svoji motorku, tak se snad 2x změnila EURO norma na emise a celý to mohli zahodit. O tom, kolik na to padlo v dotacích se ani zmiňovat nebudu... 

-> Jirik_Tuňák1983:
Jo.
V železniční praxi to znamenalo, že mašina která měla zkušební provoz v roce 1989 jako stroj blízko světové špičce, vyjela notně pozměněná a modernizovaná až někdy kolem roku 2010 jako tuctovej krám s nevyřešenejma papírama v zahraničí a ještě je komerčně velmi neúspěšná.
A turbíny jsme asi vyrábět taky uměli, když se tu vrtí desítky let.
Jo.
V železniční praxi to znamenalo, že mašina která měla zkušební provoz v roce 1989 jako stroj blízko světové špičce, vyjela notně pozměněná a modernizovaná až někdy kolem roku 2010 jako tuctovej krám s nevyřešenejma papírama v zahraničí a ještě je komerčně velmi neúspěšná.
A turbíny jsme asi vyrábět taky uměli, když se tu vrtí desítky let.
-> palinator 27.10.21 08:29:40: Myslíš ten osud, který ji čekal po plyšáku?
-> King 26.10.21 20:48:34:
Jasné, třeba telekomunikace to bylo pro ostudu. A zajímalo by mě jaký tenkrát byly možnosti to řešit. A s výrobníma technologiema asi souhlas, píše se o tom v mnoha publikacích, třeba i o výrobě mašin v ČKD, kde ta situace byla jedna z nejhorších. Navzdory absolutnímu přetížení výroby podnik nedokázal vydělávat, protože rublová cena mašin byla nižší, než výrobní náklady.
ČKD Lokomotivka prý byla nejhorším podnikem z celého ČKD, byla tam prý i vysoká úrazovost.
Na druhou stranu třeba AZNP MB byla moderní fabrikou, byť vyráběla nemoderní 742. A teda s podivem mi přijde nekvalita dílenského zpracování Favoritů oproti 742. Plzeňská Škodovka taky měla mít jiný osud, než ji ve skutečnosti čekal.
Jasné, třeba telekomunikace to bylo pro ostudu. A zajímalo by mě jaký tenkrát byly možnosti to řešit. A s výrobníma technologiema asi souhlas, píše se o tom v mnoha publikacích, třeba i o výrobě mašin v ČKD, kde ta situace byla jedna z nejhorších. Navzdory absolutnímu přetížení výroby podnik nedokázal vydělávat, protože rublová cena mašin byla nižší, než výrobní náklady.

ČKD Lokomotivka prý byla nejhorším podnikem z celého ČKD, byla tam prý i vysoká úrazovost.
Na druhou stranu třeba AZNP MB byla moderní fabrikou, byť vyráběla nemoderní 742. A teda s podivem mi přijde nekvalita dílenského zpracování Favoritů oproti 742. Plzeňská Škodovka taky měla mít jiný osud, než ji ve skutečnosti čekal.
-> U-Geen: Dekuju Nacelniku, ze ses me zastal

Já pamatuju jak nám soudružka učitelka říkala, že není soudružka, ale paní učitelka, přitom do té doby byla kovaná soudružka. Až časem jsem pochopil, že touhle názorovou rázovou přeměnou prošlo víc lidí než je zdrávo

-> King: já jsem teda o něco málo (3 měsíce) starší jak Jiží, ale ten konec ČSSR si pamatuju jako sice možná snesitelnej, ale poměrně temnej :-)
-> Jirik_Tuňák1983 26.10.21 21:24:36: Sorry, nevedu si slozku na kazdyho z virtu. Netusil jsem, ze jsi byl uz dokonce cerstvym plnotucnym clenem PO SSM
Ale i tak si dovolim zapochyhovat (i u bezpochyby nadprumerne vyspeleho chlapce na prvnim stupni ZŠ), ze dokazal uz tenkrat vnimat vsechny aspekty zivota tehdejsi CSSR. Zvlast, pokud byl clovek z rodiny, ktera mela se statem ponekud nadstandardni vztahy (a ted nechci, aby to vyznelo nejak pejorativne nebo ironicky). Ja jsem ochotnej pripustit, ze jsem byl prave ke spouste veci tenkrat slepej a tem jejich srackam jsem s vyhradama veril

Ale i tak si dovolim zapochyhovat (i u bezpochyby nadprumerne vyspeleho chlapce na prvnim stupni ZŠ), ze dokazal uz tenkrat vnimat vsechny aspekty zivota tehdejsi CSSR. Zvlast, pokud byl clovek z rodiny, ktera mela se statem ponekud nadstandardni vztahy (a ted nechci, aby to vyznelo nejak pejorativne nebo ironicky). Ja jsem ochotnej pripustit, ze jsem byl prave ke spouste veci tenkrat slepej a tem jejich srackam jsem s vyhradama veril
