-> vlasmi: "Dále kalkuluje s tím, že účinnost elektromobilů je třikrát vyšší než účinnost spalovacích motorů (což je směrem k elektromobilům velmi optimistické i v případě benzinových motorů, natož pak těch naftových, ale nechme to tak)".
Neni nahodou ucinnost naftovych motoru vyssi nez benzinovych?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1811 příspěvků (zobrazeno 1101 až 1150) od 04.09.2021 do 30.10.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
09:23:29
05.06.2023
05.06.2023

Syny
09:14:23
05.06.2023
05.06.2023

Milan 136
-> dragon_cb_cz 05.06.23 08:57:43: Jo. Občas to na mě vyskočí na fb a už ty nadpisy článku vyvolávají často úsměv. Ty články píše snad nějaký dítě 

08:57:43
05.06.2023
05.06.2023

dragon_cb_cz
-> Bukaj: O holých nesmyslech píšou na autofóru nejraději
Teda spíš holé nesmysly...
Teda spíš holé nesmysly...08:36:32
05.06.2023
05.06.2023

Bukaj
-> vlasmi: Tohle je velmi zjednodušený pohled na věc - předpokládám, že prvotním úmyslem green-dealu nebylo přejí na jiné zdroje energie, ale hlavně omezit její spotřebu - tedy i omezit potřebu individuální silniční dopravy. Jestli je to realizovatelné z pohledu sociálně-ekonomického, je věc jiná, ale to, že přejít na elektrický pohon při současném zachování objemu dopravy je holý nesmysl, je snad jasné a nemusejí se o tom psát články, ne?
07:04:05
05.06.2023
05.06.2023

vlasmi
18:54:21
06.04.2023
06.04.2023

palinator
-> Jakub M.:
Ono je asi zásadní říct si, jestli to auto má bejt sportovní náčiní a nebo co možná nejefektivnější cesťák.
Absolutní benefity jsou prostě ve městě, kde nemá žádný smysl divočet. Jen ty odpaly z křižovatek můžou být fakt slušný a klidně to může bejt ráno od prvního metru. Překvapilo mě ale, jak i ten "low-end" eGolf dokáže při troše předvídavosti jezdit bez brzd.
Ono je asi zásadní říct si, jestli to auto má bejt sportovní náčiní a nebo co možná nejefektivnější cesťák.
Absolutní benefity jsou prostě ve městě, kde nemá žádný smysl divočet. Jen ty odpaly z křižovatek můžou být fakt slušný a klidně to může bejt ráno od prvního metru. Překvapilo mě ale, jak i ten "low-end" eGolf dokáže při troše předvídavosti jezdit bez brzd.
18:09:34
06.04.2023
06.04.2023

Jakub M.
-> palinator:
Ta dynamika el. aut je fakt návyková ... Podrobili jsme teslu 3 řekneme svižnějšímu testu a fakt nás to bavilo - dynamika, podvozek.. celkem slušně to předává informace o povrchu a dobře to potlačuje svoji hmotnost ...Jde brzdit levou .. jinak brzdy jsou tragédie.. 2x ostřeji a auto je bez brzd ... Bohužel na silničkách na pomezí podhůří Jizerek a Krkonoš byl se svižným tempem dojezd sotva 100km .. pak spadne baterka pod 40% a dynamika značně klesne. Byla to 3jka long range .. tuším 2020, asi nuceně dual motor. Dokonce i nejspíš nevypínatelná stabilizace (asi jsme spíš nepřišli na to jak vypnout) nereagovala panicky nebo nesmyslně pozdě. Pobavily nás hodinový tankovačky (nejbližší charger měl 50kW .. což tak možná lze odhadnout, že může být brzy běžně u benzínek a dostupné) kde človek uprostřed ničeho hodinu sedí v autě a skoro vlastně nejde nic dělat ... Infotainment zaměstnaný nabíjením a balancingem článků se docela nepříjemně seká
.. max mobil a kafe a pár zjevenejch petrolheadů. Prostě se s tím dalo tak, že vydržet to v podobně svižném tempu o něco déle, vůbec by mi to jako daily nevadilo
.. asi bych ale chtěl aby byla baterka podobně servisovatelná jako třeba v i3.
Ta dynamika el. aut je fakt návyková ... Podrobili jsme teslu 3 řekneme svižnějšímu testu a fakt nás to bavilo - dynamika, podvozek.. celkem slušně to předává informace o povrchu a dobře to potlačuje svoji hmotnost ...Jde brzdit levou .. jinak brzdy jsou tragédie.. 2x ostřeji a auto je bez brzd ... Bohužel na silničkách na pomezí podhůří Jizerek a Krkonoš byl se svižným tempem dojezd sotva 100km .. pak spadne baterka pod 40% a dynamika značně klesne. Byla to 3jka long range .. tuším 2020, asi nuceně dual motor. Dokonce i nejspíš nevypínatelná stabilizace (asi jsme spíš nepřišli na to jak vypnout) nereagovala panicky nebo nesmyslně pozdě. Pobavily nás hodinový tankovačky (nejbližší charger měl 50kW .. což tak možná lze odhadnout, že může být brzy běžně u benzínek a dostupné) kde človek uprostřed ničeho hodinu sedí v autě a skoro vlastně nejde nic dělat ... Infotainment zaměstnaný nabíjením a balancingem článků se docela nepříjemně seká
.. max mobil a kafe a pár zjevenejch petrolheadů. Prostě se s tím dalo tak, že vydržet to v podobně svižném tempu o něco déle, vůbec by mi to jako daily nevadilo
.. asi bych ale chtěl aby byla baterka podobně servisovatelná jako třeba v i3.17:03:04
06.04.2023
06.04.2023

palinator
Dneska jsem si vyzkoušel eGolfa... Bohužel se mi to líbilo.
Líbí se mi, že při troše předvídání se s tím dá jezdit hodně dynamicky, ale zároveň celkem efektivně, když se účelně využívá rekuperace. Virtual kokpit na to jak jsem byl vždycky pro klasiku, tak mě to taky neuráželo... No nic. 
Líbí se mi, že při troše předvídání se s tím dá jezdit hodně dynamicky, ale zároveň celkem efektivně, když se účelně využívá rekuperace. Virtual kokpit na to jak jsem byl vždycky pro klasiku, tak mě to taky neuráželo... No nic. 
19:08:01
20.02.2022
20.02.2022

U-Geen
hm budu muset nekdy nejakou dvojspojku vyzkouset... menicovej automat mi teda vyhovuje.
17:38:35
20.02.2022
20.02.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.02.22 17:08:00: Tak třeba v SIII v Tdý jak tomu naložíš na semaforech, kde jsi první, tak je mi to fakt nepříjemný. Navíc ta spolehlivost je u toho taky diskutabilní. Tím ale nechci říct, že by mi klouzání klasického automatu bylo milejší. Tam od toho ale nic moc nečekám a přijde mi to pocitově příjemnější.
17:08:00
20.02.2022
20.02.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Heh... jezdim s kundajem s dvojspojkou a na bliti mi neni... Kdyz clovek nejede jak hovado, tak ani nepozna razeni
Kdyz jsem vezl mamu toho casu, tak se ptala kdy uz to konecne preradi a to jsme jeli uz na petku :-D
Jediny co je naprd, tak prudka zmena jizdniho stylu (kdyz chces predjet kamijon)... Jak jsem psal Bukajovi, musi se na ten plyn slapnout tak akorat, aby to zbesile nepodrazovalo.
Kdyz jsem vezl mamu toho casu, tak se ptala kdy uz to konecne preradi a to jsme jeli uz na petku :-DJediny co je naprd, tak prudka zmena jizdniho stylu (kdyz chces predjet kamijon)... Jak jsem psal Bukajovi, musi se na ten plyn slapnout tak akorat, aby to zbesile nepodrazovalo.
16:40:33
20.02.2022
20.02.2022

Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 16.02.22 11:10:44: To je asi tak všechno. Osobně je mi jízda s dvojspojkou nepříjemná. Při pomalé jízdě i při prudké akceleraci. Je sice krásný, jak to "jako furt táhne", ale při změně rychlostních stupňů se mi zvedá kufr, což ne každej s nadšením a stáním závodně nevybouřeného pipíška vyhledává. 

21:40:51
16.02.2022
16.02.2022

pavucina
No ja jsem mel tu cest, když si 5HP24 postaví hlavu
a ne nechci to ani videt, mozna automaty v mercedesech jsou na tom docela OK, DSG bych asi taky nechtel...
Z elektra si rád sednu do manuálu a vyradim se, ale na daily bych manual uz nechtel. S manualem jsem moc problému nezazil, snad jen na fabiich ty 5kvalty staly za prd zvláste po chipu.
a ne nechci to ani videt, mozna automaty v mercedesech jsou na tom docela OK, DSG bych asi taky nechtel...Z elektra si rád sednu do manuálu a vyradim se, ale na daily bych manual uz nechtel. S manualem jsem moc problému nezazil, snad jen na fabiich ty 5kvalty staly za prd zvláste po chipu.
12:55:01
16.02.2022
16.02.2022

King
-> Borderer 16.02.22 12:39:44: Koukám, že koukáme na podobný videa na usnutí :-) Mně už zbejvá dokoukat 3. díl, ten chlápek mě vždycky uspí :-) Ale zajímavý to je....
12:34:00
16.02.2022
16.02.2022

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 16.02.22 09:42:51: Viz -> vhml 16.02.22 09:59:34: , to si úplně nevybereš... pár aut jsem měl tak i tak a shodou náhod jsem problémy měl spíš s manuálama. Ale naštěstí nikdy nic fatálního.
12:32:13
16.02.2022
16.02.2022

dragon_cb_cz
-> vhml 16.02.22 09:11:02: Kdyby tu byl nejmenovaný žlutý, tak by ti vysvětlil, proč ho máš chtít. Pokud zapátráš, určitě to tu párkrát bude 

11:10:44
16.02.2022
16.02.2022

saskyn2
Mě teda neuráží ani jedno, automat je fajn na jízdu s čistou hlavou, kdy se člověk nemusí věnovat řazení a ubyde zbytečná činnost, popřípadě se dá s ním telefonovat a žrát najednou a volantem otáčet volnou nohou
Klacek pro dinosaury je samozřejmě zase lepší na sportovnější jízdu. Je fakt že k tomu automatu mají odpor hlavně individua jak píše-> vhml 16.02.22 09:11:02: 
A ono taky asi záleží co za automat, ted nedávno jsem jel v klasickym hydroměničovým automatu, nějaký starý volvo to bylo a tvl zjistil jsem že jsem úplně zapomněl jakej je to strašnej humus oproti DSG jak to pořád táhne jak pitomý i bez plynu když člověk zastaví na semaforu
Klacek pro dinosaury je samozřejmě zase lepší na sportovnější jízdu. Je fakt že k tomu automatu mají odpor hlavně individua jak píše-> vhml 16.02.22 09:11:02: 
A ono taky asi záleží co za automat, ted nedávno jsem jel v klasickym hydroměničovým automatu, nějaký starý volvo to bylo a tvl zjistil jsem že jsem úplně zapomněl jakej je to strašnej humus oproti DSG jak to pořád táhne jak pitomý i bez plynu když člověk zastaví na semaforu

10:54:24
16.02.2022
16.02.2022

King
-> vhml 16.02.22 08:45:25: Slysim dobre, ze me nekdo z dali vola? 
Jako vidlak v podstate jsem, s ruznejma automatama v roli nahradniho povozu jsem nejakej ten desetitisic km namotal a presto porad tihnu ke "klasice ". V rezimu "denniho jezdeni " tech par zutomatizovanych pohybu nevnimam a kdyz me to treba v nedeli vystve na servis do Kromerize, s manualem se da imho lip prasit

Jako vidlak v podstate jsem, s ruznejma automatama v roli nahradniho povozu jsem nejakej ten desetitisic km namotal a presto porad tihnu ke "klasice ". V rezimu "denniho jezdeni " tech par zutomatizovanych pohybu nevnimam a kdyz me to treba v nedeli vystve na servis do Kromerize, s manualem se da imho lip prasit

10:26:46
16.02.2022
16.02.2022

U-Geen
-> vhml: jo, treba u Sorenta, co ted mam, je problemovejsi manualni prevodovka nez automat, a benzin nez diesel... svet naruby :)
09:59:34
16.02.2022
16.02.2022

vhml
-> Jarda/felda 16.02.22 09:42:51: ne že by VW manuál s vymačkaným obalem byl větší výhra 

09:42:51
16.02.2022
16.02.2022

Jarda/felda
-> Borderer 16.02.22 08:53:57: vidlák ani ne, spíš rozumný, nemusíme si nic nalhávat že nový by jsme si nekoupili a jetý automat je vždy dost riziko 

09:22:14
16.02.2022
16.02.2022

Borderer
-> palinator: Pořád ale přemejšlím, v čem by to bylo úchylnější, než si připlácet za tohle. 

09:11:02
16.02.2022
16.02.2022

vhml
Pokud s tím má někdo dlouhodobou odmítavou zkušenost, nemám s tím problém. Ale z 90% případů tyhle odpory slyším na hospodský úrovni od lidí, co viděli automat akorát na obrázku ve Světe motorů. A sám nerozumím tomu proč bych u auta na denní ježdění měl chtít manuál.
09:02:55
16.02.2022
16.02.2022

kury
-> Borderer: Tak takových vidláků nás asi je víc. Taky nechápu to spojení

09:02:16
16.02.2022
16.02.2022

palinator
-> Borderer:
Jednodušší možná, ale tak nějak nahovno.
Jednodušší možná, ale tak nějak nahovno.

08:53:57
16.02.2022
16.02.2022

Borderer
-> vhml: To musím bejt vidlák, když bych si opravdu automat dobrovolně nepořídil? 
-> Jirik_Tuňák1983: Nebylo by jednodušší spřáhnout ten el. motor s normální převodovkou po vzoru Favorita? Tohle řešení mi přijde spíš úsměvný až úchylný.

-> Jirik_Tuňák1983: Nebylo by jednodušší spřáhnout ten el. motor s normální převodovkou po vzoru Favorita? Tohle řešení mi přijde spíš úsměvný až úchylný.

08:49:00
16.02.2022
16.02.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 16.02.22 08:37:27: Fejkový fofrklacek, fejkový pedál spojky, fejkový točkoměr, fejkový zvuk motoru...
...už chybí jen fejkový sex na zadní sedačce jako ze scény Sylvestera a Sandry z Demolition Man...
...už chybí jen fejkový sex na zadní sedačce jako ze scény Sylvestera a Sandry z Demolition Man...

08:45:25
16.02.2022
16.02.2022

vhml
-> Jirik_Tuňák1983 16.02.22 08:37:27: ale jakoby proč ne. Pro vidláky co by "automat v životě nechtěli" to bude hrozně super. Jen bych možná vynechal ty repráky a můžou si " hééén hééén" dělat sami při tom řazení
08:37:27
16.02.2022
16.02.2022

Jirik_Tuňák1983
21:00:24
13.02.2022
13.02.2022

pavucina
Dneska jsem s elektrošrotem jezdil na polygonu v rámci teambuildingu, bál jsem se, že v tom uhořím.. ale anteklo jen do obou předních světel..
A dojel jsem i domů.
A dojel jsem i domů.10:24:50
05.02.2022
05.02.2022

Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jinak jo - jsem zvyklej, že když potřebuju rychle akcelerovat, tak na to dupnu jak na rejč...
...a zjevně to nebyla úplně běžná situace, protože v té době jsem s tím autem měl najeto už pár tisíc mil, takže už jsem s ním byl docela sžitý.
Jinak jo - jsem zvyklej, že když potřebuju rychle akcelerovat, tak na to dupnu jak na rejč...
...a zjevně to nebyla úplně běžná situace, protože v té době jsem s tím autem měl najeto už pár tisíc mil, takže už jsem s ním byl docela sžitý.
10:19:55
05.02.2022
05.02.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 04.02.22 18:54:17: Z tohoto důvodu jsem se raději zdržel komentáře... 

18:56:51
04.02.2022
04.02.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Paradoxne ne, tuhle hlasku pouziva kamos... 

18:54:17
04.02.2022
04.02.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.22 18:27:55: To s tím rejčem je vůči bukajovi nějaká provokace? 

18:27:55
04.02.2022
04.02.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 04.02.22 18:06:34: Jo to chce cvik a s tim automatem se szit... u Kundaje taky kdyz chci zrychlit rychle (
), tak je potreba plynule seslapnout plyn na max, ale ne na kickdown, jinak se deje to, co rikas
Nesmi se na ten plyn slapat jak na rejc.
), tak je potreba plynule seslapnout plyn na max, ale ne na kickdown, jinak se deje to, co rikas
Nesmi se na ten plyn slapat jak na rejc.18:12:15
04.02.2022
04.02.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Pardon, myslel jsem 110 km/h

18:08:49
04.02.2022
04.02.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 04.02.22 18:06:34: Kamion 110 mph? Nezabloudil jsi na okruh, kde se zrovna jely závody trucků? 
To je totiž skoro 180 km/h.

To je totiž skoro 180 km/h.

18:06:34
04.02.2022
04.02.2022

Bukaj
-> pavucina 04.02.22 17:36:18: Tak to omezení výkonu, co popisuješ u toho BMW nebo Tesly je v pohodě - toho si ani nevšimneš. Ale (více než) dvojnásobný nárůst času pro předjetí u toho VW je fakt moc a někoho to může při krizové situaci nemile překvapit...
...asi jako mne před lety v USA nemile překvapil automat u Fordu Focus, kdy ve chvíli, kdy jsem potřeboval rychle vyklidit pozici a sešlápl jsem plyn na podlahu, místo, aby se dostavila akcelerace, tak auto zpomalilo, protože PRNDL začal zběsile řadit, místo aby jel...
...a to ve chvíli, kdy se na mne řítil tahač rychlostí nějakých 110 mph, rozhodně příjemné nebylo...
...asi jako mne před lety v USA nemile překvapil automat u Fordu Focus, kdy ve chvíli, kdy jsem potřeboval rychle vyklidit pozici a sešlápl jsem plyn na podlahu, místo, aby se dostavila akcelerace, tak auto zpomalilo, protože PRNDL začal zběsile řadit, místo aby jel...
...a to ve chvíli, kdy se na mne řítil tahač rychlostí nějakých 110 mph, rozhodně příjemné nebylo...

17:36:18
04.02.2022
04.02.2022

pavucina
-> Bukaj: Už to tady bylo zmíněno, a je to auto od auta, bohuzel koncern s tim má docela problémy, už od prvních e-golfu, po citigo, po nové ID, tak skutecne ty zrychlení klesají a nejvíce pod 20%. Třeba citigo bylo velmi zdechlý pod 10%. Ale je to kombinace všeho od nizkého napětí baterie přes chlazení baterie po chlazení vykonové elektroniky.
Třeba BMW i3 jede pořád stejne i na 5%, dobře místo 125kW tam je 110kW a nijak te to neomezuje, koncern ti pri 15% nucene snizi vykon topení atd. Koncern to zatím fakt neumí.
Jiné značky na tom nesjou tak špatně, samozřejmě nejvic měření se najde okolo Tesly, kdy u MODELU 3 Long Range ma 0-100km/h pří 90% za 4,31s při 20% 4,68s a při 10% 5,78s.
Ale jak se tady píše, tak pokud to neni generacne stare priblizovadlo okolo mesta, tak to má i tak výkonu na rozdávání.
A ne kick-down to nezachraní, vetsinou je tam proto, že když mas jinej jizdní rezim, kde je omezenej vykon, tak pri kick-down ti to pusti maximální možný výkon v danou dobu.
Třeba BMW i3 jede pořád stejne i na 5%, dobře místo 125kW tam je 110kW a nijak te to neomezuje, koncern ti pri 15% nucene snizi vykon topení atd. Koncern to zatím fakt neumí.
Jiné značky na tom nesjou tak špatně, samozřejmě nejvic měření se najde okolo Tesly, kdy u MODELU 3 Long Range ma 0-100km/h pří 90% za 4,31s při 20% 4,68s a při 10% 5,78s.
Ale jak se tady píše, tak pokud to neni generacne stare priblizovadlo okolo mesta, tak to má i tak výkonu na rozdávání.
A ne kick-down to nezachraní, vetsinou je tam proto, že když mas jinej jizdní rezim, kde je omezenej vykon, tak pri kick-down ti to pusti maximální možný výkon v danou dobu.
09:32:19
04.02.2022
04.02.2022

palinator
-> Bukaj:
Hlavně u EV pokud se nepletu, tak máš k dispozici stále stejný výkon v širokém rozsahu rychlostí, nemusíš řešit volbu převodových stupňů. Nejvíc se to bude projevovat ve vysokých rychlostech, kdy už bude napětí chybět. Záleží jen na výrobci, jak kombinaci baterie - motor(y) - (převodový poměr) pojme. Je to vždy kompromis mezi cenou, výkonem, dojezdem a průměrnou účinností.
Něco začne být zdechlé ve vysokých rychlostech i při plně nabité baterii, něco bude softwarově nebo HW rychlostně (max otáčky motoru) omezené, takže i ve vysoké rychlosti to až do maxima bude tahat beze změny a něco se při vybíjení více či méně brzo začne projevovat.
Hlavně u EV pokud se nepletu, tak máš k dispozici stále stejný výkon v širokém rozsahu rychlostí, nemusíš řešit volbu převodových stupňů. Nejvíc se to bude projevovat ve vysokých rychlostech, kdy už bude napětí chybět. Záleží jen na výrobci, jak kombinaci baterie - motor(y) - (převodový poměr) pojme. Je to vždy kompromis mezi cenou, výkonem, dojezdem a průměrnou účinností.
Něco začne být zdechlé ve vysokých rychlostech i při plně nabité baterii, něco bude softwarově nebo HW rychlostně (max otáčky motoru) omezené, takže i ve vysoké rychlosti to až do maxima bude tahat beze změny a něco se při vybíjení více či méně brzo začne projevovat.
08:28:32
04.02.2022
04.02.2022

gim
-> Bukaj: ten pokles je znát dost citelně i na malém prdítku co tu máme - Citroen Zero. Ale i za těch podmínek je to auto pořád hbitější, než drtivá většina okolního provozu. Hlavně jak to ubývá postupně, tak to není šokově, jedu a najednou vůbec. Jde to dolů postupně a ani to ve výsledku nepostřehneš, takže tě to zvlášť nepřekvapí. A pokud přesedneš z normálního osobáku do vybitého, tak je tam ta dynamika pořád lepší.
17:05:09
03.02.2022
03.02.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Nejde mi o absolutní hodnoty, ale právě o ten poměr poklesu schopnosti akcelerace, který je více, než výrazný.
Přece nejsem jediný, kdo řídí vůz v závislosti na tom, že si zvykne, jak se v jaké situaci chová?
Při běžném jezdění si toho člověk nemusí všimnout, ale pak přijde krizovka a tam je dost důležité vědět, jak se auto zachová, když sešlápnu plnej...
Přece nejsem jediný, kdo řídí vůz v závislosti na tom, že si zvykne, jak se v jaké situaci chová?
Při běžném jezdění si toho člověk nemusí všimnout, ale pak přijde krizovka a tam je dost důležité vědět, jak se auto zachová, když sešlápnu plnej...

14:57:35
03.02.2022
03.02.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 03.02.22 10:41:23: To sice ano, ale i ty horší hodnoty jsou stále z mého pohledu velmi pěkné.
10:43:15
03.02.2022
03.02.2022

Bukaj
-> vhml 03.02.22 10:38:39: Viz můj předchozí příspěvek - právě šlo o kickdown.
10:41:23
03.02.2022
03.02.2022

Bukaj
-> darklord 03.02.22 10:33:02: Právěže neseděl, tak se ptám.
Protože v tom videu zmiňoval, že akcelerace při 90% vs. 20% stavu baterie šla na dvojnásobnou dobu, což mi nepřijde jako něco, co člověk nepozná (viz printscreen):
Protože v tom videu zmiňoval, že akcelerace při 90% vs. 20% stavu baterie šla na dvojnásobnou dobu, což mi nepřijde jako něco, co člověk nepozná (viz printscreen):
10:38:39
03.02.2022
03.02.2022

vhml
-> Bukaj 03.02.22 10:29:31: čekal bych, že reálně se bude měnit jen linearita reakce na plyn a při kickdownu se to vždycky pustí naplno.
10:33:02
03.02.2022
03.02.2022

darklord
-> Bukaj: nemyslim si, ze by si bol schopny poznat rozdiel v akceleracii, o ktorom tu pises. Sedel si niekedy v elektromobile a zatlacil plyn do podlahy?
10:29:31
03.02.2022
03.02.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983:
Po zhlédnutí videa mne napadá jedna otázka (na lidi, kteří mají zkušenost s moderními elektromobily):
Ve videu je zmíněno, že s klesajícím nabitím baterií poměrně výrazně klesá schopnost akcelerace vozidla - dá se na to zvyknout, nebo s tím může mít řidič potíže?
Osobně si nedokážu představit, že bych dokázal přizpůsobit "plánování" předjíždění nebo jiných akcí, kdy je potřeba rychle vyklidit pozici stavu nabití baterie, respektive tuto veličinu sledovat a kalkulovat s ní. Nemám problém při přesednutí z jednoho auta do jiného si velmi rychle zvyknout na jeho jízdní vlastnosti a schopnost akcelerace, ale předpoklad, že tyto vlastnosti vozidla se za jízdy průběžně mění, mne docela znepokojuje. A to i přesto, že jsem třeba ze 130LPG zvyklý na situaci, kdy mi začne docházet plyn a auto najednou nejede - ale to je situace, která se stane jednou za X tisíc kilometrů, nemění se plynule za jízdy a většinou s ní člověk počítá (pokud sleduje ujetou vzdálenost od posledního tankování)...
Asi se dá zvyknout na všechno, ale překvapuje mne, že toto chování vozu je automatické a nejde uživatelsky "vypnout", případně, že se neaktivuje třeba až při 10% stavu akumulátoru...
Po zhlédnutí videa mne napadá jedna otázka (na lidi, kteří mají zkušenost s moderními elektromobily):
Ve videu je zmíněno, že s klesajícím nabitím baterií poměrně výrazně klesá schopnost akcelerace vozidla - dá se na to zvyknout, nebo s tím může mít řidič potíže?
Osobně si nedokážu představit, že bych dokázal přizpůsobit "plánování" předjíždění nebo jiných akcí, kdy je potřeba rychle vyklidit pozici stavu nabití baterie, respektive tuto veličinu sledovat a kalkulovat s ní. Nemám problém při přesednutí z jednoho auta do jiného si velmi rychle zvyknout na jeho jízdní vlastnosti a schopnost akcelerace, ale předpoklad, že tyto vlastnosti vozidla se za jízdy průběžně mění, mne docela znepokojuje. A to i přesto, že jsem třeba ze 130LPG zvyklý na situaci, kdy mi začne docházet plyn a auto najednou nejede - ale to je situace, která se stane jednou za X tisíc kilometrů, nemění se plynule za jízdy a většinou s ní člověk počítá (pokud sleduje ujetou vzdálenost od posledního tankování)...
Asi se dá zvyknout na všechno, ale překvapuje mne, že toto chování vozu je automatické a nejde uživatelsky "vypnout", případně, že se neaktivuje třeba až při 10% stavu akumulátoru...

![L. Sieger: CO₂ a Green Deal [Fyz. čtvrtek, FEL ČVUT]](https://i.ytimg.com/vi/ILnqBIyIfTM/mqdefault.jpg)

