skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1538 příspěvků (zobrazeno 1301 až 1350) od 04.09.2021 do 05.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
ja mel sundanou hlavu a naproti odborna firma likvidovala eternitovou strechu, rvali to a hazeli dolu, tenkrat me nestvalo, ze to dycham, ale ze se mi jeste neco dostane do motoru...
-> StepaNoFUN: Seš si jistej? Podle mě se asbest jako stavební materiál už vůbec používat nesmí, to znamená že v tom případě zase nejspíš porušuješ zase jiný zákon/předpis. Nevím nebudu se tu hádat, všichni víme jak to všichni mrdaj, ale podle mě je jediná legální cesta likvidace pověřenou firmou, resp. můžeš asi tvrdit že děláš jen udržovací práce, ale to můžeš asi těžko tvrdit když máš demoliční výměr, nebo sundaváš celou střechu, ale já fakt nevím, ve stavebním právu se nevyznám.
-> saskyn2: Inspekci zajímá až odpad. A já si to chci přendat na druhej přístřešek. To můžu. Do likvdace nakládám se stavebním materiálem.
-> StepaNoFUN 11.10.21 10:45:43: Jo jasný tak dokázat ti to takhle jen tak nemůžou, omrdat to jde vždycky, ale to jsme pořád zase u nelegální cesty, tím spíš když máš třeba demoliční výměr...
-> vhml 11.10.21 09:08:24: jo jasný, na tý skládce jim to je šumák, průser by byl kdyby jste např měli snaživý sousedy, který by tě u toho natočili a poslali udání na ižip. Ale v podstatě si to neudělal jak bys měl a měl bys vyfásnout pokutu za nelegální nakládání s odpadem tuším něco od 50t do 5m
-> vhml 11.10.21 09:08:24: jo jasný, na tý skládce jim to je šumák, průser by byl kdyby jste např měli snaživý sousedy, který by tě u toho natočili a poslali udání na ižip. Ale v podstatě si to neudělal jak bys měl a měl bys vyfásnout pokutu za nelegální nakládání s odpadem tuším něco od 50t do 5m

-> StepaNoFUN 10.10.21 16:09:09:
Na azbest je zvláštní deponie, která se hned zahrnuje hlínou. Pneu se taky skladují zvlášť. Občas je někdo omylem zapálí aby se jich vešlo víc, a jede se dál.
Na azbest je zvláštní deponie, která se hned zahrnuje hlínou. Pneu se taky skladují zvlášť. Občas je někdo omylem zapálí aby se jich vešlo víc, a jede se dál.
-> saskyn2: Počkej... Pokud to budu demontovat a rovnat na hromádku, tak mi nikdo nemůže nic říct. Protože pro mně je to pořád stavební materiál. To že ho potom (po kompletní demontáži) všechen vyhodím není důležitý. Odpad se z toho stává až tím, že to odvážím pryč k likvidaci, nebo použití jinak, než stavební materiál.
To je asi jako u nás v práci. Vyhrabeme díru do země. Pokud to vrátíme do toho samýho výkopu - není to odpad. Pokud ho převezeme na jinou stavbu a vrátíme to do země tam (nebo to někde uložíme, srovnáme tím někde mimo katastr stavby pozemek atd.), tak už potřebujeme povolení na nakládání s odpady, rozbory zeminy atd.
To je asi jako u nás v práci. Vyhrabeme díru do země. Pokud to vrátíme do toho samýho výkopu - není to odpad. Pokud ho převezeme na jinou stavbu a vrátíme to do země tam (nebo to někde uložíme, srovnáme tím někde mimo katastr stavby pozemek atd.), tak už potřebujeme povolení na nakládání s odpady, rozbory zeminy atd.
-> saskyn2 11.10.21 08:56:53: aha, tak to jsem nevedel. Co jsme loni pred zimou delali nejaky opravy, tak se poskozeny sablony proste vyvezly, zaplatilo se asi 100 korun a bylo po problému.
-> vhml 11.10.21 07:15:39: no ale ty nemáš oprávnění s tím jakoliv nakládat, tj na demontáž a převoz potřebuješ firmu která si na tom přihodí to co psal Siki. A to je právě to co tady píšu, zákony který dělaj debilové a který pak nečekaně nikdo nedodržuje.
-> Borderer: Samozřejmě, že měla. Pokud by si firma nechala zaplatit za likvidaci "podle předpisů" a v reálu to jen naházeli na auto a odvezli, tak by ode mě neviděli ani korunu, zato podnět na ČIŽP nebo kdo tohle řeší bych asi podal...
-> dragon_cb_cz: A neměla by naopak ta firma jít příkladem? Já tý firmě platím za jakousi přidanou hodnotu, ochranu životního prostředí a vlastního zdraví. Proč bych teda měl dávat tisíce za m2, když jedinej podstatnej rozdíl je ten, že ze střechy to nebude sundavat UKčko bez rukavic, ale já s náhubkem?
-> Bukaj 10.10.21 14:45:13: u nás se to nechá normálně vyvézt na skládku, za vcelku dostupných 2,4Kč/kg
Tady je popsáno jak je to dno udělaný www.lazce-gis.cz/index.ph p?men=4
Tady je popsáno jak je to dno udělaný www.lazce-gis.cz/index.ph p?men=4
-> Skili 10.10.21 21:09:17: no slusne
to mohu byt jeste rad...

-> Jirik_Tuňák1983: Však on to ještě skoro všechno prodal nebo rozdal, zůstalo mu jen pár rozlámanejch kousků.
e: Dřív se to dalo hodit do nebezpečnyho odpadu, ale letos už to nechtěli.
e: Dřív se to dalo hodit do nebezpečnyho odpadu, ale letos už to nechtěli.
-> Skili 10.10.21 21:09:17: Pak se není čemu divit, že to někdo vyhází v noci do lesa nebo pangejtu.
Ale stejně je to zvláštní, vyvezli jsme toho vícero a nikdy jsme za to neplatili. Ale ještě tady máme něco, tak uvidíme při další expedici v příštích týdnech.
Ale stejně je to zvláštní, vyvezli jsme toho vícero a nikdy jsme za to neplatili. Ale ještě tady máme něco, tak uvidíme při další expedici v příštích týdnech.
-> Jarda: tak to je ještě levny, po kámošovi jedna firma chtěla 80k kč za cca 50m2
-> Bukaj 10.10.21 14:45:13: a jakto tedy, ze si sbernak nechal zaplatit 1700,- za 4x6m vlnityho eternitu?
-> StepaNoFUN 10.10.21 16:09:09: tie pneu sa tam tusim davaju po bokoch na foliu ktora ma zabranit presakom do podlozia....blablabla...
-> StepaNoFUN 10.10.21 16:09:09: no a plus je taky nějakej postup jak to transportovat atd, aby to nelitalo vsude okolo. Že na něj nejspíš většina těch firem beztak sere je věc jiná.
-> StepaNoFUN 10.10.21 16:09:09: davaj se dospod. Mezi folii a samotnej odpad aby se nepoškodila.
-> dragon_cb_cz 10.10.21 13:51:22: Vítku a co si myslíš, že ta autorizovaná firma s tím eternitem udělá? Odveze ho na tu samou skládku, na který končej ty popelnice. Jen to stojí několikanásobně víc penez a jedinej rozdíl je v tom, že je někde napsaný, kolik tam toho eternitu už je, protože tam toho nebezpečnýho odpadu směj dát jen nějaký malý procenta z celkovýho množství.
To samý starý pneumatiky. Oficiálně na skládku nesměj. Ale když se zakládá/rozšiřuje skládka, tak se tam ty pneumatiky dávaj (proč si už nepamatuju).
To samý starý pneumatiky. Oficiálně na skládku nesměj. Ale když se zakládá/rozšiřuje skládka, tak se tam ty pneumatiky dávaj (proč si už nepamatuju).
-> dragon_cb_cz: no a hlavne UPS chces mat na 100% spolahlivu a vyhazdujes pravidelne aj "dobre" baterky ked uz maju 3 roky...
-> Bukaj: Nedávno to tu někdo místní řešil a myslím, že tipy na místa kde (za poplatek) lze odevzdat dostal. Že ta legislativa je debilní souhlasím, ale lidi to akorát zhoršujou.
-> saskyn2: Jenže on to často boj s větrnými mlýny být nemusí, fakt to často pomůže.
Ad nutnost ekolikvidace - jo, je to pitomý, jenže pokud to povolíš, tak to povede k tomu, že lidi budou podomácku vrakovat a zbytky co neprodají cpát v lepším případě do popelnic, v horším házet všude možně. Což se pochopitelně děje už teď, ale bylo by to ještě horší. A svoz plastů ve městě fakt není dělanej na to, aby tam lidi cpali tapecy a palubky a sběrňák je "zadarmo" pro běžný odkládání odpadů, ne pro lidi co si na tom staví živnost.
Takže jsme zpátky u toho - lidi si to dělají sami.
-> saskyn2: Jenže on to často boj s větrnými mlýny být nemusí, fakt to často pomůže.
Ad nutnost ekolikvidace - jo, je to pitomý, jenže pokud to povolíš, tak to povede k tomu, že lidi budou podomácku vrakovat a zbytky co neprodají cpát v lepším případě do popelnic, v horším házet všude možně. Což se pochopitelně děje už teď, ale bylo by to ještě horší. A svoz plastů ve městě fakt není dělanej na to, aby tam lidi cpali tapecy a palubky a sběrňák je "zadarmo" pro běžný odkládání odpadů, ne pro lidi co si na tom staví živnost.
Takže jsme zpátky u toho - lidi si to dělají sami.
-> Bukaj 10.10.21 14:45:13: jo přesně tak, byl si rychlejší
A ten vyjetý olej je úplně stejný příklad, místo abych mohl koupit certifikovaný kamna a legálně s ním topit, tak ho musím prohnat přes zlodějnu firem co k tomu mají oprávnění, čímž je pak lepší se na to vysrat a bud s ním topit načerno, nedej bože ho někde vylejt. Ale všichni se tváří že je to pro ekologii to nejlepší a jediný správný řešení...no a nechci strašit, ale mám obavy, že ty baterie budou stejná písnička(abychom se vrátili k tématu)

A ten vyjetý olej je úplně stejný příklad, místo abych mohl koupit certifikovaný kamna a legálně s ním topit, tak ho musím prohnat přes zlodějnu firem co k tomu mají oprávnění, čímž je pak lepší se na to vysrat a bud s ním topit načerno, nedej bože ho někde vylejt. Ale všichni se tváří že je to pro ekologii to nejlepší a jediný správný řešení...no a nechci strašit, ale mám obavy, že ty baterie budou stejná písnička(abychom se vrátili k tématu)
-> dragon_cb_cz: Ale na příkladu chudého důchodce se to líp ilustruje
Ale nemysli si že jsem prase, třeba v bývalý práci jsem se jako jedinej razantně stavěl proti lití oleje do trativodu kterej tam fungoval tak 50 let. Ale jinak mám rád rychlý levný řešení a ne nesmyslný papírování a placení, kdy za moje prachy někdo vystaví papír a pak ten eternit stejně vyhází na obyčejnou skládku, stejně tak zminovaná ekolikvidace, proč kurva bych si nemohl doma auto rozhodit, když ho ve finále stejně někdo sešrotuje ani z něj nevypustí olej.
Psaní radnímu je dobrý nápad, ale zase to stojí čas který musím někde ušetřit, a popravdě nejsem typ člověka co rád bojuje s větrnými mlýny, takže jsem zpátky u toho že to udělám tak, aby mě to co nejmín bolelo...a život jde dál

Psaní radnímu je dobrý nápad, ale zase to stojí čas který musím někde ušetřit, a popravdě nejsem typ člověka co rád bojuje s větrnými mlýny, takže jsem zpátky u toho že to udělám tak, aby mě to co nejmín bolelo...a život jde dál

-> dragon_cb_cz: Tak zrovna výrobky s obsahem Asbestu nebere oficiálně žádný "sběrňák", neboť kvůli (nesmyslnému?) zákonu o odpadech s tímto materiálem smí nakládat (a tedy i manipulovat) jen akreditované firmy (tedy opět byznys) - takže legálně si ten eternit nemůžeš ani sundat ze střechy ani naložit hromadu, kterou koupíš s pozemkem, a odvézt na skládku k likvidaci. Tady ani tak nejde o peníze, co by to stálo (i když při větším množství též ano), ale o ten "voser", co je s tím zařizováním...
...pak se ale nikdo nemůže divit, že osinkocementové krytiny končí v lepším případě v popelnici či někde zahrnuté zemí, v horším případě navolno v lese, škarpě, nebo nalámané na polních cestách na vyplnění výmolů...
...pak se ale nikdo nemůže divit, že osinkocementové krytiny končí v lepším případě v popelnici či někde zahrnuté zemí, v horším případě navolno v lese, škarpě, nebo nalámané na polních cestách na vyplnění výmolů...

-> saskyn2 10.10.21 13:58:05: Já už si nepamatuju kdo to byl, ale rozhodně to nebyl dědek s důchodem 10t 
Ale jinak souhlasím - ale to je právě ono. Nebere ti místní sběrňák eternit? OK, napíšu radnímu co má odpady na starosti, že jinde to jde, proč ne u nás? A přesně ty důvody, o kterých píšeš, tam vyjmenuju.
Ono to zní možná naivně, ale fakt podobný věci dost často stačí a pomůžou.

Ale jinak souhlasím - ale to je právě ono. Nebere ti místní sběrňák eternit? OK, napíšu radnímu co má odpady na starosti, že jinde to jde, proč ne u nás? A přesně ty důvody, o kterých píšeš, tam vyjmenuju.
Ono to zní možná naivně, ale fakt podobný věci dost často stačí a pomůžou.
-> dragon_cb_cz: tak ono by stačilo ten eternit brát ve sběrnáku, pak nikdo nebude mít potřebu ho lámat do popelnice, ale jak říkám ty zákony a vyhlášky dělají lidi kteří absolutně nevědí která bije, popřípadě je dělají tak, aby na nich hlavně vydělávaly firmy který na ně jsou zaháčkovaný, ekologie nikoho z těhle prasat nezajímá nebud naivní.
Ono jak se říká ryba smrdí od hlavy a dokud budou na ekologický summit lítat soukromýma tryskáčema, tak asi těžko můžeš chtít po dědkovi s 10t důchodem aby platil za ekologickou likvidaci eternitu částky několikanásobně přesahující jeho důchod...
Ono jak se říká ryba smrdí od hlavy a dokud budou na ekologický summit lítat soukromýma tryskáčema, tak asi těžko můžeš chtít po dědkovi s 10t důchodem aby platil za ekologickou likvidaci eternitu částky několikanásobně přesahující jeho důchod...
-> saskyn2 10.10.21 13:48:01: Tak to je i naše odpovědnost se snažit, aby to tak nebylo, ne? Dokud k tomu lidi budou přistupovat tak, že (nevím kdo to tu říkal) "ten eternit radši postupně nalámu do popelnice", tak co čekat od firem...
-> dragon_cb_cz 10.10.21 11:37:39: Bohužel v podání ČR je jedna věc teorie, druhá praxe. V praxi na ekoligii všichni serou, důležitý je se nakapsovat, ty zákony a vyhlášky dělaj bruselský úředníci který si neviděj na špičku nosu, viz třeba nesmyslný spalování vyjetýho oleje. Já jako servis ho musím předat firmě co má oprávnění na nakládání s nebezpečným odpadem, oni mi ho pak za těžký prachy prodaj zpátky jako LTO na topení do kamen, kterej idiot tohle vymyslel nevím, ale jak to funguje v praxi asi všichni tuší
Takže předpoklad že s těma baterkama to ve finále bude podobná habadůra kde o ekologii půjde až na posledním místě, budou se z toho těžit drahý kovy a zbytek bude končit někde nenápadně zahrábnutej v zemi


Bohužel ta recyklace ale může být i tak, že baterie semelou včetně piksly a potom odseparujou složky, čili způsobem, kterým se už dávno zpracovávají i autovraky (a typickým pro bílej šrot).. 

-> saskyn2: Těch způsobů je víc, viz třeba co píše -> Jozka 10.10.21 11:05:09: . Pochopil jsem, že při té "recyklaci" se de fakto ten battery pack rozhodí na jednotlivý články, který se následně proměří a roztřídí - spousta bude ještě dobrejch pro další provoz, další půjdou do bateriových úložišť u solárů atd a jen ty úplně nejhorší se budou kuchat na recyklaci materiálů.
Do UPS se litihiovky úplně nehodí, protože v UPS chceš mít většinu času trvale nabité, což lithiovkám úplně nesvědčí. Tam pokud vím stále vede olovo.
Do UPS se litihiovky úplně nehodí, protože v UPS chceš mít většinu času trvale nabité, což lithiovkám úplně nesvědčí. Tam pokud vím stále vede olovo.
-> Bukaj: však jo, podle mě je taky nejekologičtější využít opakovaně co nejvíc dílů, ale jak říkám u levných aut tohle nefunguje protože z výdělku nezaplatíš nikoho kdo to bude rozebírat a ty elektromobily budou jednou taky tak. Baterky jako takový si myslím že díky drahým kovům budou mít cenu vždycky(ale teda nevím jaký technologie jsou potřeba na jejich rozebrání) popřípadě pokud nebudou úplně hotový tak se prý budou požívat do záložních ups, popřípadě prý i repasovat.
-> saskyn2: To, co píšeš, je mi jasné. Ale tohle bylo na ekolikvidaci, kde auta nerozebírají na díly, ale mají tam samoobslužný prodej dílů - mají je nějakou dobu "na place" a když už jsou dostatečně ozobaná nebo o ně není zájem, jdou pod kudlu...
...jinak na tom, co máš na zahradě, nevidím rozhodně nic špatného - koneckonců - nejekologičtější je, když se cokoli využije znovu v souladu s prvotním určením bez potřeby nákladné recyklace - tedy rozebrání na díly je nejefektivnější a nejekologičtější recyklace
...jinak na tom, co máš na zahradě, nevidím rozhodně nic špatného - koneckonců - nejekologičtější je, když se cokoli využije znovu v souladu s prvotním určením bez potřeby nákladné recyklace - tedy rozebrání na díly je nejefektivnější a nejekologičtější recyklace

-> Bukaj 10.10.21 10:32:12: Baterie se dají prodat na použití v solárních systémech - tam prý nějakou dobu mohou fungovat, i když pro provoz auta už nevyhovujou.
-> Bukaj: Tak pokud je to normální použitelný auto, tak normální vrakáč to rozebere na díly a rozprodá, třeba to co si viděl u mě jsou vesměs ekolikvidace z německa, německý soudruh dostane od státu tuším něco kolem 6000 euro plus něco od avtomobilky že dá starý na likvidaci a koupí si elektorsráč, samozřejmě ekoška to místo likvidace prodá turkovi kterej to zase za 30t prodá mně a já to za 130 rozprodám na díly... takovej koloběh života
V haldě končej celý auta typu felicie, O1, focus a podobný který nikdo na díly rozebírat nebude, protože se to už nevyplatí, ale i ty elektromobily jednou do tohoto stádia také dojdou.

V haldě končej celý auta typu felicie, O1, focus a podobný který nikdo na díly rozebírat nebude, protože se to už nevyplatí, ale i ty elektromobily jednou do tohoto stádia také dojdou.
Nevím o tom sice nic, ale několik elektromobilů už jsem na "normálních vrakáčích" s elkolikvidací viděl - vesměs šlo o nějaké menší užitkové vozy, myslím, že Peugeot nebo Fiat (pikap ve stylu VW Caddy) z nějaké el. distribuční firmy - zaujalo mne tehdy, že na vrakáč někdo dá tak nové vozy (kolem 8 let), kterým naoko nic není...
...co se s nimi stalo (jak probíhala likvidace) to netuším.
...co se s nimi stalo (jak probíhala likvidace) to netuším.
-> růža: Tak vzhledem k tomu že v těch baterkách jsou drahý kovy, tak předpokládám, že baterky nejspíš vytrhnou stejně jako dneska ten kat a prodaj zvlášt, stejně jako se dneska vykupují obyčejný baterky z aut. Ale těžko říct, zatím nikdo likvidaci elektromobilů neřeší, jen se tak nějak ví, že se to sem bude jednou ve velkém dovážet jako ojetý před smrtí z D.
-> růža 10.10.21 00:03:05: MŽP určitě nějaký pravidla vymyslí, nebo opíše z EU směrnice - stejně jako je to teď a jak se to (přibližně - více či méně poctivě) dělá všude, kde jsem byl já..
A doufejme, že reklamy na kovodement si všimne někdo k tomu příslušnej.
A doufejme, že reklamy na kovodement si všimne někdo k tomu příslušnej.
-> saskyn2 10.10.21 00:48:22: Popravdě neviděl. Akorát nevím, jestli je to srovnatelné s likvidací tužkovky, vhozené do popelnice, místo odevzdání do krabičky v Jednotě (né, že bych to někdy udělal).
-> saskyn2 10.10.21 00:48:22: A v jeskynních komplexech v rozvojových zemích je místa na odpady taky dost.
-> růža: viděl si někdy ekolikvidaci v reálu?
V kovodemontu to vezme drapákem, sundaj max kola a když to má katy tak vytrhnou ty, jinak zbytek jde celej na haldu včetně kapalin mrdat, nikdo se s tím nesere, důležitý je papír že vše proběhlo ekologicky
s elektromobilem to bude úplně stejná písnička



Přátelé, když už je tady odevřené to téma likvidace elektromobilu, máte někdo představu, jak postupovat? Jen pro zajímavost. Protože nepředpokládám, že odvezu auto " Zelenýmu na šroťák na Fryšavu", nebo že přijede "Barko z Olešné" a odtáhnou si to na ekolikvidaci.
-> Jirik_Tuňák1983: Nepochopil
omluvám se, jsem nějakej najetej/podráždeněj, nečtu mezi řádky
. Jsem četl debilní názory do Vašáka, mimo jiné 



-> Mr._Nosferatu: Jinak sidliste na to nejsou pripravený a buhvi jestli někdy budou viz. -> pavucina 16.09.21 11:02:15:
Jinak ty PP 1) mám možnost to nabijet doma ? 2) jezdím hodně ? Pokud ne, tak si to dneska nema smysl pořizovat.
O jakým aute se bavíme ?
Ale k dotazu benzin dáme 32kč/l
Cena za rychlonabíjení 5kč/kwh (PRE), ČEZ 3,5-7,5 (7,5 bez pausalu, 5,5 200kč paušál a 36kWh free)
Citigo 6l benzinu 1,92kč/km
Citigo iV do 12kWh/100km v létě do 18kWh/100km v zimě. tzn. od 0,66-0,99kč/km. Já mám za 10 měsíců 0,33kč/km, bez paušálu(pro to občasné nabíjení venku, se mi nevypaltí).
Jinak ty PP 1) mám možnost to nabijet doma ? 2) jezdím hodně ? Pokud ne, tak si to dneska nema smysl pořizovat.
O jakým aute se bavíme ?
Ale k dotazu benzin dáme 32kč/l
Cena za rychlonabíjení 5kč/kwh (PRE), ČEZ 3,5-7,5 (7,5 bez pausalu, 5,5 200kč paušál a 36kWh free)
Citigo 6l benzinu 1,92kč/km
Citigo iV do 12kWh/100km v létě do 18kWh/100km v zimě. tzn. od 0,66-0,99kč/km. Já mám za 10 měsíců 0,33kč/km, bez paušálu(pro to občasné nabíjení venku, se mi nevypaltí).
-> pavucina 09.10.21 22:33:50: Tys ten můj komentář nepochopil, že?
To byla jenom narážka na to, že tady jede diskuze na téma životnost ve stejném duchu jako na těch hovínkách.
To byla jenom narážka na to, že tady jede diskuze na téma životnost ve stejném duchu jako na těch hovínkách.

-> pavucina: Ale kolik to bude stát když budu nabíjet jednou za týden ? Jelikož sídliště a jiná možnost není? Nebude levnější 10l benzinu na týden ?
-> Mr._Nosferatu 09.10.21 22:02:34: z rychlonabijecek ano, pokud mas velky najezd, pak mas dobry tarif a nizkou cenu za kWh. Jinak by to melo byt koncipovane, tak ze hlavně nabijis doma za levny noc i tarif (o pocatecnich podminkach porizeni elektro v dnesni dobe jsem se vyjadroval uz mnohokrat). Stale je to v plenkach.
-> Jirik_Tuňák1983 09.10.21 22:07:11: takze u jednoho auta z mnohaset tisic odejde baterka, k tomu se vyjadri nejaky “expert” a uz je to obecne stigma vsech aut ?
Kolik odeslo automatickych prevodovek, nebo vytlitlo ojnic z aut po 150kkm ? Ale nepise se o tom, ptz to neni zajimavy a bere se to jako konstrukcni vada
Co zkusit podivat se do diskuzi majitelu tech aut ? Nez do komentaru u clanku od lidi, kteri okolo tech aut ani neprosli a v zivote ho nevideli na zivo ?
Neber to nijak z me strany zaujate, protoze s tim jezdim, ale rad si o vsem co mam komentovat neco nactu a overim fakta, nez delam zavery o cem ale vubec nic nevim.
-> Jirik_Tuňák1983 09.10.21 22:07:11: takze u jednoho auta z mnohaset tisic odejde baterka, k tomu se vyjadri nejaky “expert” a uz je to obecne stigma vsech aut ?
Kolik odeslo automatickych prevodovek, nebo vytlitlo ojnic z aut po 150kkm ? Ale nepise se o tom, ptz to neni zajimavy a bere se to jako konstrukcni vada
Co zkusit podivat se do diskuzi majitelu tech aut ? Nez do komentaru u clanku od lidi, kteri okolo tech aut ani neprosli a v zivote ho nevideli na zivo ?
Neber to nijak z me strany zaujate, protoze s tim jezdim, ale rad si o vsem co mam komentovat neco nactu a overim fakta, nez delam zavery o cem ale vubec nic nevim.
-> saskyn2: Tak mě zajímá reálný příklad člověka co žije na sídlišti.
V mém případě je jediná veřejná nabiječka ve městě rychlonabiječka na benzince, autem bych jezdil 30km denně, což je asi 8tis ročně, bylo by to levnější než jezdit bezínovým citigem ? Neberu v potaz pořizovací cenu.
V mém případě je jediná veřejná nabiječka ve městě rychlonabiječka na benzince, autem bych jezdil 30km denně, což je asi 8tis ročně, bylo by to levnější než jezdit bezínovým citigem ? Neberu v potaz pořizovací cenu.
-> Jirik_Tuňák1983: Já ti nevím, tady je 2 roky starý článek
“ Dále řekl, že životnost baterie by měla být stejná, jako je životnost vozu. Ty totiž obvykle nejsou používány déle, jak 8 let. Vychází tak z myšlenky, že po této době už se stejně finančně nevyplatí auta udržovat při životě.”
elektrickevozy.cz/clanky/ volkswagen-tvrdi-ze-jejich -baterie-maji-zivotnost-st ejne-dlouho-jako-auto
“ Dále řekl, že životnost baterie by měla být stejná, jako je životnost vozu. Ty totiž obvykle nejsou používány déle, jak 8 let. Vychází tak z myšlenky, že po této době už se stejně finančně nevyplatí auta udržovat při životě.”
elektrickevozy.cz/clanky/ volkswagen-tvrdi-ze-jejich -baterie-maji-zivotnost-st ejne-dlouho-jako-auto