-> saskyn2: To je možná pravda, ale tu možnost měly všechny automobilky, skoro bych řekl, že třeba GM nebo Ford měli tu možnost lepší (protože prostě velká firma co má zdroje a lidi, kontakty atd).
Další věc je, že různých dotací a podpor berou i "klasický" automotive výrobci víc než dost... je to k poblití. Sice je hezký, že manželka bude mít v práci krásný nový vybavení do laborky, ale fakt nevím, proč se to z velký části soukromej firmě platí z evropských potažmo našich peněz.
A taky Musk ty lidi prostě přesvědčil a většinu peněz posbíral na burze skrz klasický financování pomoci emisí akcií... mě osobně ta cena akcií přišla ujetá (a pořád trochu přijde), ale možná se budu ještě divit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1431 příspěvků (zobrazeno 1401 až 1431) od 04.09.2021 do 26.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: to máš pravdu, na druhou stranu kdyby nebylo pokřivení trhu dotacemi tak jeho tesla dopadla jak ta v Hloubětíně 

-> vhml 08.09.21 06:58:55: No a to je přesně důvod, proč Tesla ujela ve spoustě věcí ostatním automobilkám o parník. Protože všechny tyhle "píčovinky" začala vymýšlet daleko dřív a tudíž i její elektroauta začaly dávat smysl daleko dřív než ostatní. Zatím co se všichnu Muskovi smáli, že má křivě spasovaný blatníky, tak on řešil to podstatný - dojezd, síť nabíječek a sbíral data.
-> michael 08.09.21 07:29:57: Jasný a dává to smysl. Ředitel má GLE Coupe a po jedny zime to má ty zadní 350mm kotouče schnilý víc než manželky Fabie po cestách do školky.
-> vhml: Proto ma Eniaq vzadu bubny a na předku mají destičky poloviční tlouštku než má Octavie.
Jezdil jsem předváděčkou Enyaqu a dobrý. Bejt to o milion levnější, tak na to sice furt nemám, ale zvažoval bych to. Trochu průser jsou takový laciný výplně dveří a čudlíky stahování oken snad z jedničkový Fabie.
Pecka je ale jízda. S velice nízkým těžištěm ( baterky v podlaze ) to nedáva svoji váhu moc znát v zatáčkách a motor má taky síly dost aby to jelo i rovně. Jak je to jako elektroauto vymyšlený, tak je to i pohodlný a ne jak e-citigo, který je tvrdý jak prkno, protože má 3 metráky baterek naložený v kufru a už nebylo co s tím podvozkem vymyslet.
Na co jsem koukal s otevřenou hubou je ale automatická rekuperace. Auto z GPS ví co má před sebou, jaký je sklon silnice atd. Stačí pustit plyn a auto samo plachtí bez rekuperace. Ale přibliží se vesnice, přejezd, zatáčka a auto si samo začne přibržďovat rekuperací podle potřeby a do vesnice to automaticky vjíždí 50 s puštěným plynem. V běžným provozu už se tak defakto nepoužívá ani brzdovej pedál.
Pecka je ale jízda. S velice nízkým těžištěm ( baterky v podlaze ) to nedáva svoji váhu moc znát v zatáčkách a motor má taky síly dost aby to jelo i rovně. Jak je to jako elektroauto vymyšlený, tak je to i pohodlný a ne jak e-citigo, který je tvrdý jak prkno, protože má 3 metráky baterek naložený v kufru a už nebylo co s tím podvozkem vymyslet.
Na co jsem koukal s otevřenou hubou je ale automatická rekuperace. Auto z GPS ví co má před sebou, jaký je sklon silnice atd. Stačí pustit plyn a auto samo plachtí bez rekuperace. Ale přibliží se vesnice, přejezd, zatáčka a auto si samo začne přibržďovat rekuperací podle potřeby a do vesnice to automaticky vjíždí 50 s puštěným plynem. V běžným provozu už se tak defakto nepoužívá ani brzdovej pedál.
-> Jirik_Tuňák1983: Dodávky se prodávají ve dvou verzích(s a bez B sloupku), v Německu jsem potkal osobní na ulici, tak nevím, klidně jsem mohl potkat jedno co půjčují novinářům.
-> Mr._Nosferatu 07.09.21 22:57:03: To má přijít příští rok, ne? Dával jsem sem odkaz s videem.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ona je otázka jak potom bude vypadat standardní výbava a co všechno bude za příplatek, nejvíc mě štve že se v CŘ neprodává osobní Kangoo, v Německu jsem si ho prohlížel a moc hezký autíčko.
-> Mr._Nosferatu 07.09.21 18:48:54: Moc se mi to nelíbí. Bál bych se i spařených prdelí z těch ekokůží. Palubovka potažená textilem je taky kravina, když vidím, kolik prachu se na nich dokáže usadit. Normálně jej utřeš, ale v případě textilních potahů, nevím nevím. Navíc zas tak luxusní segment to nebude, aby to cílená skupina zákazníků každejch čtvrt roku odložila v nějakém čisticentru na údržbu interiéru. 
Podle siluety bude navíc v kufru málo místa na převážení vzduchu.
Ten Enyjak dole níže mi přijde podstatně promyšlenější. Pravda, taky za víc.

Podle siluety bude navíc v kufru málo místa na převážení vzduchu.
Ten Enyjak dole níže mi přijde podstatně promyšlenější. Pravda, taky za víc.
Za mě hezký, jen čekat až zveřejní ceník …
autogratis.sk/renault-meg ane-na-elektrinu-je-tu-bud e-z-neho-europska-tesla-ve lka-fotogaleria?fbclid=IwA ...
autogratis.sk/renault-meg ane-na-elektrinu-je-tu-bud e-z-neho-europska-tesla-ve lka-fotogaleria?fbclid=IwA ...
-> U-Geen 05.09.21 18:11:14: Pěkný, že ano? Akorát co s tím udělá těch našich brutálních nížinných -10 max v zimě.
-> Jirik_Tuňák1983 04.09.21 15:46:12: zajímavý, tady jich potkávám docela hodně :-) vzlhedově se mi to zvenku líbí a rád bych se někdy svez :-)
Určitě si ale hodně dobře rozmyslím, co si koupím. Předpokladem je pro nás cena, komfort, výdrž a alespoň několik let klid od ekologické a daňové buzerace.
Co třeba takové ty hybridy, moc se v tom neorientuji, ale např. co dělá Toyota v Corolle, Volvo Recharge + koncern = to jsou Plug In tuším, že?
To by nám pro naše potřeby vyhovovalo nejvíce, tj. město promotat na eletriku a výjezdy mimo něj na kombinaci. S nabíjením přes noc nemáme problém. Nespoléhat se tak pouze na elektro a s ohledem na to plánovat veškeré cesty.
Ale je to prostě furt drahé....
Co třeba takové ty hybridy, moc se v tom neorientuji, ale např. co dělá Toyota v Corolle, Volvo Recharge + koncern = to jsou Plug In tuším, že?
To by nám pro naše potřeby vyhovovalo nejvíce, tj. město promotat na eletriku a výjezdy mimo něj na kombinaci. S nabíjením přes noc nemáme problém. Nespoléhat se tak pouze na elektro a s ohledem na to plánovat veškeré cesty.
Ale je to prostě furt drahé....
-> Jirik_Tuňák1983: A bude ještě jedno hezčí.
-> Jirik_Tuňák1983: Hele nevím, ale moje "motání okolo města" třeba v úterý vypadalo tak, že jsem najel 200km. Takže ta nafta má něco do sebe. To auto mám dva roky a do 40t km nájezdu mnoho nechybí. Za tu dobu jsem proti benzínu ušetřil cenu snad všech možných "naftových" oprav, co mě mohly potkat. A dokud nepřišly DPF, tak to bylo ještě jednodušší rozhodování.
-> dragon_cb_cz 04.09.21 17:53:46: Stejně mi přijde divné, že tu jezdí takové množství nafťáků.
Neříkej mi, že se tolik lidí nemotá jen po městě a okolí.
Chápu, že v některých případech to byly jediné použitelné motorizace, ale je to minimálně zvláštní...
Neříkej mi, že se tolik lidí nemotá jen po městě a okolí.
Chápu, že v některých případech to byly jediné použitelné motorizace, ale je to minimálně zvláštní...
-> Jirik_Tuňák1983 04.09.21 17:21:01: Z mojí zkušenosti spíš prostě stáří. Nabíjecí cykly mi nepřijde, že by na lithiovky měly až takový vliv a vůbec, většinu podstatných parametrů se výrobci snaží řešit managementem nabíjení - v těch autech je záměrně hodně konzervativní, tzn ty baterky se nikdy nenabíjejí na maximum / nevybíjejí na minimum (což jejich degradaci urychluje nejvíc), hodně se hlídá jejich teplota atd. V tomhle navíc jde pokrok fakt rychle dopředu.
A souhlas... dcera má školu v centru Prahy a to je peklo. Tam nejen že neslyšíš nic v telefonu, tam si prakticky spolu nemůžeme povídat, když jdeme od školy - zeptám se jí co dělali a odpovědi skoro nerozumím. Když se do toho přimotá nějaká vyžilá nafta, tak to je ještě "lepší"....
A souhlas... dcera má školu v centru Prahy a to je peklo. Tam nejen že neslyšíš nic v telefonu, tam si prakticky spolu nemůžeme povídat, když jdeme od školy - zeptám se jí co dělali a odpovědi skoro nerozumím. Když se do toho přimotá nějaká vyžilá nafta, tak to je ještě "lepší"....
-> michael 04.09.21 16:55:17: Ale vzhledově je to auto fakt pěkné. Hlavně nějaké ty vyšší výbavy.
-> dragon_cb_cz 04.09.21 17:03:25: Bude mít větší vliv stáří a nebo km / motohodiny / nabíjecí cykly?
Jinak tuhle jsme šli jedinou ulicí. Smrad a kravál v těch kolonách byl naprosto šílený. Nebylo slyšet v telefonu, vlastního slova a ani člověk vedle tebe. Pokud elektro nebo jiný tichý a nezapáchající vůz uplatím, bude mi jedno, čím budu jezdit.
Hlavně, když dojedu párkrát do roka někam na delší výlet nebo dovolenou, sem tam mimo bydliště (chata + známí), občas po městě, bude na palubě komfort a prostor pro rodinu. Jo a na ostatní seru, jestli se jim to líbí nebo ne.
Jinak tuhle jsme šli jedinou ulicí. Smrad a kravál v těch kolonách byl naprosto šílený. Nebylo slyšet v telefonu, vlastního slova a ani člověk vedle tebe. Pokud elektro nebo jiný tichý a nezapáchající vůz uplatím, bude mi jedno, čím budu jezdit.
Hlavně, když dojedu párkrát do roka někam na delší výlet nebo dovolenou, sem tam mimo bydliště (chata + známí), občas po městě, bude na palubě komfort a prostor pro rodinu. Jo a na ostatní seru, jestli se jim to líbí nebo ne.

-> Jirik_Tuňák1983 04.09.21 16:41:02: Ona reálně ale po takové porci rozhodně nebude "polomrtvá" - bude mít třeba 85% kapacity.
Ale ceny ojetin jsou pochopitelně otázka... v závislosti na nich může být ekonomika provozu takového auta hodně dobrá, ale taky hodně špatná :/
Ale ceny ojetin jsou pochopitelně otázka... v závislosti na nich může být ekonomika provozu takového auta hodně dobrá, ale taky hodně špatná :/
-> Jirik_Tuňák1983: To je nyní težké typovat.
-> michael 04.09.21 16:34:07: Po takové porci a nabíjecích cyklech už to bude s tou polomrtvou baterií neprodejné, nebo se pletu?
-> Jirik_Tuňák1983: Dojezd se odvíjí od zvolené verze a zejména jak efektivně rekuperuješ. Baterie se dá vyměnit, ale ne v garáži. Na baterii je záruka 8 let a 160 tis. km.
-> michael 04.09.21 16:12:52: Jo, už to tady vidím. Dveře a boční plasty zase šílenost. Ta klaviatura s těmi pár tlačítky, co to ještě nabízí, taky nevypadá příliš hodnotně. 

-> michael 04.09.21 16:12:02: Je otázkou, co je vcelku dobré. Přijde mi, že vy jako koncernisti jste schopni přehlédnout nebo akceptovat docela dost. Když vezmu kupříkladu dveřní výpĺně u Superbu III a nebo Octavie III+, tak je to docela strašný. Tak nevím.
Ale určitě si to přijdu někam ošmakat.
Co reálný dojezd? Je u toho vůbec nějak kulturně vyměnitelná baterie, pokud se pokazí v záruce?
Ale určitě si to přijdu někam ošmakat.
Co reálný dojezd? Je u toho vůbec nějak kulturně vyměnitelná baterie, pokud se pokazí v záruce?
Mám s ním najeto asi 1000 km. Materiály v interiéru jsou v celku dobré, až na madlo dveří to je jak z Favorita. Co se týče barev interiéru můžeš mít několik variant, tak nemusí být vše tmavé. Ja mám např. tuhle a ta docela neurazí.
Musím se přiznat, že kdybych o tom věděl více, tak by mi to vůbec nevadilo. Už jste v tom někdo jel? Ještě jsem to fyzicky ani neviděl. Co materiály v interieru? Ptám se z důvodu, že je to v něm opět zase tmavé jak ve sklepě.
Ještě si říkám, co vlastně s těmito auty obecně bude jako ojetinami? Bude to vůbec koupitelné jako ojetina tak, aby to nebylo po dalších dvou letech zralé do kopřiv? Vidíme i tady, že si lidi klidně koupí auto s nájezdem přes 300 000 km a nebo vozy stáří vyššího i než 15 let.
Ceny ale bohužel mimo realitu pro běžného smrtelníka. Jednou to stálo vedle mne na semaforech a říkal jsem si, jo, tohle bych klidně bral. Teď můžete vyskládat kulatinu do hranice a nachystat pálení Jiříka.
Ještě si říkám, co vlastně s těmito auty obecně bude jako ojetinami? Bude to vůbec koupitelné jako ojetina tak, aby to nebylo po dalších dvou letech zralé do kopřiv? Vidíme i tady, že si lidi klidně koupí auto s nájezdem přes 300 000 km a nebo vozy stáří vyššího i než 15 let.
Ceny ale bohužel mimo realitu pro běžného smrtelníka. Jednou to stálo vedle mne na semaforech a říkal jsem si, jo, tohle bych klidně bral. Teď můžete vyskládat kulatinu do hranice a nachystat pálení Jiříka.
