![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> Jumbo: Tak si nech udělat update, resp. pokud máš online služby tak certifikáty by měly dojít samy, s tím S23 byl nějaký problém a nešlo to. Jiné androidy bez problémů bezdrátově
-> Jumbo: tak www.aawireless.io/ nebo podobné? ? :-) ale je to teda divny
-> Nwkt: Tak jsem zrovna jel autem a fakt to je jak pisu... Sloty na kartu nema, ale android jen pres kabel, iphone bez kabelu...
-> Jumbo: Když otevřeš kastlík spolujezdce a podíváš se na infotainment jednotku, tak MIB3 nemá žádné sloty na SD karty
-> Jumbo: App connect je vždy stejně, buď je to už model 2021 s MIB3 a umí to oboje bezdrátově nebo to bude MIB2 a oboje po kabelu
Nevite nekdo, jak je to u Supa 2020 s Android Auto? Podle vseho to umi jenom po kabelu, ale Apple Carplay to zvlada i bezdratove, coz mi nejak hlava nebere... Je tam nejaka rozumna moznost dostat do toho i bezdratove Android Auto, nebo mam smulu a musim zustat na kabelu?
-> David29 23.03.24 14:48:38:
ja teda uz spis uvazuji, ze do kila implantuji vlecku...
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> Syny: Kup si něco s kyvkou a bude klid
-> David29 23.03.24 14:44:31: Supy prave vubec, tam jsou pred i po FL pekne po staru...
-> saskyn2 23.03.24 14:24:01: Ja pujdu leda tak do riti
Bud zjistim, ze to je 3x bourany a nebo zmizi do druhyho dne. Spis jak jsem postupne vic a vic zoufalej, tak uz zacinam meknout a uz bych pripustil i treba ty xenomy, ktery jsem zasadne vubec na aute nechtel... Vubec nevim v cem nakonec skoncim, zatim to vypada, ze nejspis v prdeli... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já bych si vzal to, kde je víc čudlíků
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebo už jsou na tom bídně obě verze a jsou oba dotykový?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebo už jsou na tom bídně obě verze a jsou oba dotykový?
-> Syny: to bych šel spíš do toho s webastem
-> saskyn2 23.03.24 12:51:15: Jo, to je jasny, ale zrovna bezdratovy nabijeni je mi u riti, to evo nevim jestli je zrovna vyhra, 7q maj oba a rozdil je asi rok, no... Tim chci rict, ze krom toho roku rozdilu a tech svetel, tam pro me nic moc jinyho u toho novejsiho asi v zasade neni, byt treba nekdo by toho ocenil vic. Ale zas ten starej ma navic webasto, adaptivni tempomat, virtual cockpit atd. a k tomu o 70 penez min.
-> Syny: Ale samozřejmě připlácet si za to 70t jen tak je zase nesmysl. Ale ono těch 70 nebude jen za světla, ale za novější rok, infotaiment, bezdrátový nabíjení, 7q, Evo atd. To už pak záleží na tobě.
-> Syny: Jo samozřejmě že to natáčí a niveluje, ale prostě to nesvítí tolik. Já osobně bych kvůli tomu asi auto nevyřazoval když jinak bude ok. Ale když bych měl na výběr dvě stejný auta za stejnou cenu a jedno mělo ledky, tak bych vzal raději to. Projed se v tom v noci a dáš mi za pravdu.
-> saskyn2: No já zatím jen teoretizuju, ale pokud někdo dá ledky do xenonů, tak mu to světla pak pořád natáčí, niveluje a nevím co všechno. To ty základní fabrický ledky nedělaj. Jen sbírám info ať vím jaký auta už rovnou vyřazovat. Přecijen cenový rozdíl například u supa před a po fl není zanedbatelnej - i přes to, že ta auta maj stejnej nájezd a jsou s podobnou výbavou.
-> Syny: hele jestli si zvyklej na halogeny tak samozřejmě i ty bixenony jsou obrovský skok kupředu. Ale o tom co svítí líp si udělej obrázek z toho kolik lidí si tam dává čínský ledky do těch bixenonu. Kdyby to svítilo hůř tak to lidi asi nedělají ne? A to pořád svítí mnohem hůř jak originální řešení...
-> Milan 136 23.03.24 11:36:01: ty B6 jsou na tím hůř protože to jsou starý vrány a mají to všechny vypálené. Jinak v nových svetlech B6 oproti supu není rozdíl. Teda ještě tím že Sup má denní tak tam to vydrží déle. Já mám asi 10 let starý světla mám dodelany denní a prostě oproti základním ledkam je to stejně tragédie. Teď v pondělí jsme byli na S3 ale najeto 270 a svítilo to taky na houby. Pak přijede B8 se základními ledkama co má 400t a svítí to úplně jinak.
-> saskyn2 23.03.24 10:46:24: To mluvíš ale o tý B6, ne? Ta má ty světla celkově bídný. Tam jsou Valeo?
V kombinaci s vypálenou parabolou je to samozřejmě tragédie.
Superbácký světla jsou na tom lépe.
Nehledě na to, že u toho bixenonu můžeš měnit světelný zdroj dle libosti. To u těch ledek v parabole ne.
V kombinaci s vypálenou parabolou je to samozřejmě tragédie.
Superbácký světla jsou na tom lépe.
Nehledě na to, že u toho bixenonu můžeš měnit světelný zdroj dle libosti. To u těch ledek v parabole ne.
-> saskyn2 23.03.24 10:46:24: Tu moznost projet a porovnat prave nemam. Ted jsem koukal na dva Supy - pred a po FL. Jen si tak rikam, jestli by ten FL model pripadne stal za priplatek cca 70 tisic.
-> Syny 23.03.24 10:04:32: Projed se v tom v noci a uvidíš. Jediný co je dobrý tak že to natáčení do zatáček, ale jinak je od toho oproti ledkám vidět prd.
-> Milan 136 23.03.24 10:20:32: Jako majitel auta s bixenonama s AFS to strašně nerad říkám, ale i proti těm základním ledkám to je jako když zapálíš svíčku
A vypadá, sorry už jsem asi starej ale já potřebuju vidět a to jak to vypadá je druhořadý. Mimochodem právě to že to je sice krásná, ale jinak úplně na hovno čočka je ten důvod proč to svítí tak na hovno, protože ty čočky se vypalují, proto třeba fábie se základníma parabolama svítila vždycky líp jak ta s čočkama.
-> Milan 136 23.03.24 10:20:32: Jako majitel auta s bixenonama s AFS to strašně nerad říkám, ale i proti těm základním ledkám to je jako když zapálíš svíčku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A vypadá, sorry už jsem asi starej ale já potřebuju vidět a to jak to vypadá je druhořadý. Mimochodem právě to že to je sice krásná, ale jinak úplně na hovno čočka je ten důvod proč to svítí tak na hovno, protože ty čočky se vypalují, proto třeba fábie se základníma parabolama svítila vždycky líp jak ta s čočkama.
To bych se vsadil, že na tom budou daleko lépe ty bixenony s funkcí AFS.
V kombinaci s DLA se není o čem bavit. Ten světelný tok je na úplně jiné úrovni.
Na to si statické ledky v parabole ani neškrtnou.
Jako určitě je to milionkrát lepší, než základní předface světla s H7, ale lepší to nebude.
Navíc ten bixenon vypadá asi tak 100x lépe, než to obyč parabolové světlo. Tam to vypadá, že něco chybí.
V kombinaci s DLA se není o čem bavit. Ten světelný tok je na úplně jiné úrovni.
Na to si statické ledky v parabole ani neškrtnou.
Jako určitě je to milionkrát lepší, než základní předface světla s H7, ale lepší to nebude.
Navíc ten bixenon vypadá asi tak 100x lépe, než to obyč parabolové světlo. Tam to vypadá, že něco chybí.
-> saskyn2: Fakt, jo? I ty zakladni s parabolama?
-> Syny: jednoznačně ledky.
Zajimal by mi nazor nekoho kdo s tim ma zkusenost. Co sviti lip - bixenony u S3 pred FL nebo zakladni ledky (ne Matrix) u S3 po FL? Ktere to svetlo je drazsi/slozitejsi?
-> Milan 136 14.03.24 10:28:46: aha. To jsem ještě neviděl. Přitom třeba tedy v nějakým pašíkoj vypadá normálně béžová.
Upečenej motor teda poznávat podle toho jak vypadá kapalina?
Upečenej motor teda poznávat podle toho jak vypadá kapalina?
-> Milan 136 14.03.24 09:07:05: ok, me to prave prekvapilo. Ale na kapalinu jsem nekoukal, vzpomnel jsem si po jizde.
-> Nwkt:
Kapalina je čistá, nevim jak poznat jestli je to G13.
Kapalina je čistá, nevim jak poznat jestli je to G13.
-> vhml 14.03.24 08:02:28: Ne. Tyhle nádobky jsou takový tmavší normálně. Tohle bych řekl, že je ok.
Vcera jsem se podivat na Tourana. Ta černá nadobka znamena, ze uz probehlo upečení?
Ta degradace na rezavý bláto podle mě nemůže být způsobena jen tou kapalinou. V hromadě aut je krásně růžová a čistá a v jednom je bláto. Tam musí být něco v tom okruhu chlazení, co to spustí.
A hlavně jsem to neviděl nikdy v ničem jiném, než v EA 288.
A hlavně jsem to neviděl nikdy v ničem jiném, než v EA 288.
-> růža: Ta G13 je ekologická sračka která degraduje, určitě lepší to vyměnit za G12E. Samo kouknout dle stavu, pokud je fakt pěkná tak to fakt nehoří a stačí vypustit/napustit. Naopak pokud je tam už svinčák tak je dobrý to i propláchnout. A pokud je to už auto se silikátama v nádobce tak pytlik vyhodit, pro EVO je zbytečný.
-> růža: Z toho co mi kdo doporučoval, tak G13 to chce vždy co nejdřív pryč.
Zeptám se trochu mimo. Když motor nemá elektrickou pumpu, ale doporučená kapalina je G13, je potřeba přecházet na G12 Evo, nebo může zůstat klasická G13?
-> palinator: Hlavně jestli tam pořád je G13 tak rychle pryč a proplach
-> Milan 136:
Aftermarket jde koupit cokoliv..
Aftermarket jde koupit cokoliv..
-> palinator 13.03.24 15:27:02: Nic jiného momentálně neexistuje. Takže ano.
Co přijde do DFGA za kapalinu na dolití? G12evo?
-> saskyn2:
Koupit na stání v garáži místo Ovce Supa? Nie, radšej knihu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to do rodiny. U panoramy jsem si žádnýho vrzání nevšim, funguje to, jestli do toho teče, nevim, majitel nic neříkal. Prej dával čistit kanálky. Jinak na dírách povrzává něco v PZ části auta, v oblasti kufru. Na kapalinu jsem čuměl, je čistá. Ale je jí málo.
Majitel tvrdí, že jí nikdy neřešil, takže asi vyloženě neteče. Přední náprava nevrže. Tlumiče doufám ještě chvíli vydržej. Doufám, protože DCC.
Co že je na těch sedačkách v prdeli? Paměti jsem nezkoušel, nastavení funguje. Je to dokonce masážní. Klimatizace dle diagnostiky OK, třízónovku to nemá, vzadu je jen vyhřívání sedaček a displej s hodinama a vnější teplotou.
Co se mi na tom autě líbí snad ze všeho nejvíc, je ten Canton se supvolfrem
hraje to úžasně. Až tak, že jsem tim v podstatě vybil baterku.
Je v tom nějaká aftermarket Exide AGM 70Ah.
Na ježdění je to prostě auto do přímky, ideálně na dálnici. Na okreskách a v obcích se to trápí. A z hlediska jízdního projevu, když to srovnám z úžasu z EV, navzdory podobné cenovce u toho Supa chybí takovej ten wow-efekt. Nicméně asi neznám lepšího spojení, než je kombinace elektriky na drtivou většinu jízd a pak dálniční křižník na výlety v plném obsazení. Škoda že to neni naše.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: jo a nechápu toho dementa kdo dělal grafickou podobu virtual cockpitu. Malé ciferníky, špatná čitelnost a u otáčkoměru naprosto nesmyslně rozložené výseče, kde nejjemnější krok je u červeného pole, kam se člověk nikdy nedostane a provozní otáčky jsou smrsklé do úzkého. Jo a u Superba bych taky nečekal standardní koberečky o gramáži lepšího ubrusu, který se hned prošlapou. V Ovci mám origo koberec snad 4x tak těžkej.
Koupit na stání v garáži místo Ovce Supa? Nie, radšej knihu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to do rodiny. U panoramy jsem si žádnýho vrzání nevšim, funguje to, jestli do toho teče, nevim, majitel nic neříkal. Prej dával čistit kanálky. Jinak na dírách povrzává něco v PZ části auta, v oblasti kufru. Na kapalinu jsem čuměl, je čistá. Ale je jí málo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co že je na těch sedačkách v prdeli? Paměti jsem nezkoušel, nastavení funguje. Je to dokonce masážní. Klimatizace dle diagnostiky OK, třízónovku to nemá, vzadu je jen vyhřívání sedaček a displej s hodinama a vnější teplotou.
Co se mi na tom autě líbí snad ze všeho nejvíc, je ten Canton se supvolfrem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na ježdění je to prostě auto do přímky, ideálně na dálnici. Na okreskách a v obcích se to trápí. A z hlediska jízdního projevu, když to srovnám z úžasu z EV, navzdory podobné cenovce u toho Supa chybí takovej ten wow-efekt. Nicméně asi neznám lepšího spojení, než je kombinace elektriky na drtivou většinu jízd a pak dálniční křižník na výlety v plném obsazení. Škoda že to neni naše.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: jo a nechápu toho dementa kdo dělal grafickou podobu virtual cockpitu. Malé ciferníky, špatná čitelnost a u otáčkoměru naprosto nesmyslně rozložené výseče, kde nejjemnější krok je u červeného pole, kam se člověk nikdy nedostane a provozní otáčky jsou smrsklé do úzkého. Jo a u Superba bych taky nečekal standardní koberečky o gramáži lepšího ubrusu, který se hned prošlapou. V Ovci mám origo koberec snad 4x tak těžkej.
-> palinator: Si vyměnil za Oktávku jo? Jinak panorama není výhra no, dělá to pazvuky, potřebuje to údržbu-čištění, mazání, ale je to hezký, já bych ji úplně nezatracoval.
Spíš tu nepadlo kouknout do chladící kapaliny, aby tam nebyl bordel, protože je to v normální ceně neřešitelnej problém a asi jediná věc která by mě od koupě 100% odradila.
Jinak klasika zlobí na tom clony na pumpě, díky potlačený teplotě na budíku to 80% uživatelů ani nepozná, pak z toho při rozvodech vytahuju zaseklý pumpy a z lidí vypadne že občas když tomu dali tak malinko stoupla teplota, některý řeknou že jezděj max 130 tak to ani nezaregistrují
Tak to vzít trochu pod krkem a pokud se teplota zvedne tak rovnou rozvody s pumpou.
Pak vrzající silentbloky přední nápravy, hlavně když mrzne při zhoupnutí, promazat a dát spodní kryt z O4 který to kryje komplet. Některý roky měli problém s předníma tlumičema že vychcali. Vidím pamětovou sedačku řidiče, tak to má snad každý druhý v prdeli. A motorky na klimatizaci-načíst diagnostikou co to vypíše, jak je to třízonovka tak snad nejvíc zlobí zadní teplotní-ten který se mění nejhůř. Jinak to jsou fajn spolehlivý a příjemný auta a prakticky na tom dělám stále jen oleje, brzdy, rozvody.
Spíš tu nepadlo kouknout do chladící kapaliny, aby tam nebyl bordel, protože je to v normální ceně neřešitelnej problém a asi jediná věc která by mě od koupě 100% odradila.
Jinak klasika zlobí na tom clony na pumpě, díky potlačený teplotě na budíku to 80% uživatelů ani nepozná, pak z toho při rozvodech vytahuju zaseklý pumpy a z lidí vypadne že občas když tomu dali tak malinko stoupla teplota, některý řeknou že jezděj max 130 tak to ani nezaregistrují
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pak vrzající silentbloky přední nápravy, hlavně když mrzne při zhoupnutí, promazat a dát spodní kryt z O4 který to kryje komplet. Některý roky měli problém s předníma tlumičema že vychcali. Vidím pamětovou sedačku řidiče, tak to má snad každý druhý v prdeli. A motorky na klimatizaci-načíst diagnostikou co to vypíše, jak je to třízonovka tak snad nejvíc zlobí zadní teplotní-ten který se mění nejhůř. Jinak to jsou fajn spolehlivý a příjemný auta a prakticky na tom dělám stále jen oleje, brzdy, rozvody.
-> Syny: Ať tě sveze Péros, ten má S3 2.0TSi ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ty žiješ
-> Nwkt: No to právě nejde :/ Když jsem se byl podívat tady v Plzni na Leona 2019, tak toho jsem alespoň vytáhl na přivaděč. A díky bohu za to, protože jinak bych ho býval koupil. Ale když jsem ve 120 km/h zjistil, že motor je vevnitř slyšet jak u auta před 30 lety, tak jsem se na to rychle vyprd. Bohužel většina těch aut je v Praze a tam to projedu maximálně 80 kousek na Jižní spojce. Ale tak zase Octavie, Supy, Passaty a Golfy, tam neni co řešit, tam jen neznám některý ty motorizace - jako třeba to 2.0 TSI.
-> Syny: Vem si to na dálnici a zkoušej předjíždění ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Teď zrovna na jednu O3FL 2.0 TSI a DSG koukám. Nikdy jsem s tím nejel, tak nevím jak moc pěkně to jede. Ale čekal bych, že to bude znatelně lepší než 1.5 TSI. Docela by mi taky zajímalo, jestli ty DSGčka nějak zásadně jinak řadí u TDI a TSI.
Já teď jel s kolegou funglovkou v nějaké té nejvyšší výbavě 240 km. Úžasně pohodlné auto na dírách i dálnici i přes 19" kola. 2.0 TSi 140 kW, světlý interiér. Akorát Nwkt mi pak řekl, že jsme měli to 7q DSG přepnout na Sko, což jsem nevěděl. Projev motoru a převodovky byl šíleně letargický a z výkonu jsme si nesedli na zadek ani jeden, řadilo to dost nelogicky a pomalu. A celkově bych od těch benzínových 140 kW čekal více. Kolega má O3 TDi s ještě 6q DSG. Tradičně se můj tělesný aparát nesrovnal se sedačkami a po návratu mi bolela záda.
-> Nwkt 18.02.24 20:13:45: Namotaná roleta je super. Hlavně na výměnu. Kolegovi na Leonu Cupra jsem se sral s pazvuky snad celý den a stejně se tam za čas něco objevilo. Nechtěl bych to ani za nic.