skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> palinator: Pazvuky, ucpávají se odtoky, nezavírají se, zadrhávají se rolety, praskají rámy občas a celkově je to na servisování průser
-> palinator 18.02.24 19:47:24: Vždycky dělá pazvuky.
-> Syny:
Nikde, je to jen odřené.
-> Nwkt:
Co je s ní?
Nikde, je to jen odřené.
-> Nwkt:
Co je s ní?
-> palinator: škoda tý panoramy
-> Syny: třeba myslí parkovací lišej, ale to ti palinator musí upřesit sám:)
-> palinator: Jen pro zajímavost - kde už to hnije?
Tak nakonec to vypadá na nehodu na LP roh. Na světlech je datum 2015, na LP mlhovce 2017, na PP mlhovku jsem neviděl a nevim jak jí vyndat
, okna jsou OK. Levej nosník má jinej odstín barvy, je zatmelený měkčím tmelem a pod blatníkem u A-sloupku je nalomenej plech u svaru, asi po rovnání. V tom místě je i rozstřik, kterej je i na kousíčku v přední části dveří.
Otázkou je, jakou to má reálně cenu. Diagnostika v podstatě OK, jsou tam závady různého data, zejména podpětí nebo sporadické.
Jsou k tomu i letní na origo 19".
Má to navíc i nějakej lišej na 3 místech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Otázkou je, jakou to má reálně cenu. Diagnostika v podstatě OK, jsou tam závady různého data, zejména podpětí nebo sporadické.
Jsou k tomu i letní na origo 19".
Má to navíc i nějakej lišej na 3 místech.
-> Nwkt: Jo to jo no.
-> palinator: Nemyslel jsem nějakou velkou mordu, spíš něco co píše Syny, tohle nevypadá orosený, to vypadá vyloženě zateklý. Hlavní světla na to trpěj, zkusit na záruku jak píše Nwkt, ale tohle určitě nejdřív prohlídnout, aby se pak netočili na tom že to je poškozený a může to i za hlavní světla, víš jak.
-> palinator: Nemyslel jsem nějakou velkou mordu, spíš něco co píše Syny, tohle nevypadá orosený, to vypadá vyloženě zateklý. Hlavní světla na to trpěj, zkusit na záruku jak píše Nwkt, ale tohle určitě nejdřív prohlídnout, aby se pak netočili na tom že to je poškozený a může to i za hlavní světla, víš jak.
-> palinator: Tak aby praskla mlhovka, to nemusí být žádná velká bouračka. To stačí někde sejmout třeba zajíce a je to hned. Nicméně u těch hlavních světel, to jsem někde jednou četl, že na to SIII před FL dost trpí obecně. Že po nějakém čase se začnou mlžit i když se žádná rána nekonala.
Co jsem tak narychlo přeběh šrouby na blatníkách, dveřích, apod. tak vypadaly netknutě. Mělo to bejt po roce dovezený z D s 16 tkm nebo kolik. Prodává to známý. Serviska o karosářské opravě mlčí. Ale zkusim se na to zaměřit.
-> saskyn2: Spíš ty hlavní světla, určitě by bylo příjemnější dostat úplně nový ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: Tohle na fotce podle mě nebude vada na záruku, ale bude to po nehodě někde naprasklý. Ale těžko říct, chce to vyndat a podívat se.
-> palinator: Má to platnou záruku?
Předpokládám, že tohle není běžné rosení mlhovek... To nějak netěsní sklo? Jak to jde řešit? Rosí se i hlavní světlomety, ale ty zase vyschnou.
A něco v tom vrní, protože to nemění zvuk po přejetí různých povrchů, tipuju to na přední ložisko. Tón se mění pouze od rychlosti. Auto má najeto 100 tkm.
Ještě něco na co se u předFL SIII konby L&K 2,0 TDI DFGA M6 FWD MR2019 zaměřit?
A něco v tom vrní, protože to nemění zvuk po přejetí různých povrchů, tipuju to na přední ložisko. Tón se mění pouze od rychlosti. Auto má najeto 100 tkm.
Ještě něco na co se u předFL SIII konby L&K 2,0 TDI DFGA M6 FWD MR2019 zaměřit?
-> Milan 136:
Mimochodem, nejde u aut nějak obejít startovací "automat"? Tady ten sráč po pár vteřinkách točení začal na 2 válce chytat, ale automat to utnul.
Byl to teda stejně děs. Usmrkanejch -12°C, chytlo to nakonec na tři, musel jsem držet asi 10 vteřin plnej plyn, aby se to roztočilo nad 2000 otáček, kde se čtvrtej chytnul a stejně se to pak na volnoběh zase všelijak třepalo že to málem odjebalo dekel. Smradu jak v roce 89 v dopravním podniku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mimochodem, nejde u aut nějak obejít startovací "automat"? Tady ten sráč po pár vteřinkách točení začal na 2 válce chytat, ale automat to utnul.
Byl to teda stejně děs. Usmrkanejch -12°C, chytlo to nakonec na tři, musel jsem držet asi 10 vteřin plnej plyn, aby se to roztočilo nad 2000 otáček, kde se čtvrtej chytnul a stejně se to pak na volnoběh zase všelijak třepalo že to málem odjebalo dekel. Smradu jak v roce 89 v dopravním podniku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 08.01.24 20:57:01:
My taky. Elektriku se mi v tom mrazu moc nechtělo nabíjet, tak že se vyveze deasel. No, asi takhle:
A moje Ovce je preventivně uzemněná, protože po nastartování by začla vyrábět ve filtru hřbitovní svíčky.
My taky. Elektriku se mi v tom mrazu moc nechtělo nabíjet, tak že se vyveze deasel. No, asi takhle:
A moje Ovce je preventivně uzemněná, protože po nastartování by začla vyrábět ve filtru hřbitovní svíčky.
-> Nwkt 08.01.24 20:55:08:
Klidně nějakej Číňan. Technicky se mi už teď líbí Ioniq 6, ale je to strašně hnusný. Jako většina aut. Pěkná elektrika je ze Západních strojů snad jen od Mercedesu.
Jinak ty máš nějaký insider informace o tom co se (ne)chystá od koncernu? Zatim to žádná sláva není.
Klidně nějakej Číňan. Technicky se mi už teď líbí Ioniq 6, ale je to strašně hnusný. Jako většina aut. Pěkná elektrika je ze Západních strojů snad jen od Mercedesu.
Jinak ty máš nějaký insider informace o tom co se (ne)chystá od koncernu? Zatim to žádná sláva není.
-> Milan 136: Ale to je tak cely. Jinak tu baterku taham uplne k hovnu.
-> dragon_cb_cz 09.01.24 08:54:51: Tak nevim...pred nedavnem jakasi korporatni pipina naznala, ze firma bude "green " a ze servisaci muzou mit variantne hybridni benzinovou Toyotu - jeden to zkusil, spotreba stejna jak u naftovyho Supa a garancky snad kazdejch 10 tisic namisto 30 tisic u Supa, TCO zadna slava, ac v kombiku, tak prakticky bez kufru....nejak to potichu z car policy vymizelo.
-> Milan 136 08.01.24 21:17:23: Postrádá, nepostrádá... ty pohony jim fungujou dost vzorně spolehlivě a spotřebou to vychází taky super. Mluvím teda o klasických hybridech bez možnosti dobíjení....
-> vhml 08.01.24 21:10:54: To pak zase postrádá význam. V tom se mi třeba líbí, že od baráku po městě vyjedeš na baterku. Ale to startování motoru na chvíli, to je prostě strašný.
-> Nwkt 07.01.24 19:46:18: hele třeba Toyota po startu vždycky běží na spalovák aby se ohřál a při tréninkách na finskou rally to žralo kolem 4,5litru... Byť zbytek auta byl celej nějakej divnej, jak je člověk jinak zvyklej na koncern, ale pohon to byl suprovej.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.01.24 20:59:47: Náhodou to hezky potichu startuje ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 08.01.24 10:40:49: Mild hybrid je uplne k hovnu
osobni zkusenost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 08.01.24 20:55:08: Nový elektriky od ČKD asi nebudou, takže asi Škoda Plzeň?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> palinator 08.01.24 10:40:49: Nechci. Mám dva deasely![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: Nový elektriky od koho? Protože od koncernu to rozhodně nebude
-> Syny:
S hybridama je to těžký.
Mild-hybrid může bejt fajn pro snížení spotřeby, protože je jednodušší, než klasickej hybrid. Ale ve městě se neumí pohnout čistě na elektriku. Na dálnici je hybridní část dost k hovnu.
Klasickej hybrid je sice fajn do města, kde poskoky na elektriku udělá, ale složitost toho auta je už strašná. Byla prdel když jsem přezouval hybridní RX400h. Kámoš s tim na elektriku zajížděl do nájezdu do garáže, během manévrování v tom svahu naskočil motor a dotlačil to![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Počkejte pár let na nový elektriky, to už smysl dávat bude..
S hybridama je to těžký.
Mild-hybrid může bejt fajn pro snížení spotřeby, protože je jednodušší, než klasickej hybrid. Ale ve městě se neumí pohnout čistě na elektriku. Na dálnici je hybridní část dost k hovnu.
Klasickej hybrid je sice fajn do města, kde poskoky na elektriku udělá, ale složitost toho auta je už strašná. Byla prdel když jsem přezouval hybridní RX400h. Kámoš s tim na elektriku zajížděl do nájezdu do garáže, během manévrování v tom svahu naskočil motor a dotlačil to
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Počkejte pár let na nový elektriky, to už smysl dávat bude..
-> Nwkt 07.01.24 19:46:18: Markéta byla ted s Konou na STK. A technik prej dyt to nemá nic najeto. No to víte, nikdo s tím nechce jezdit, dyt to nikam nedojede, tak nám to stojí na parkovišti když jsme to museli koupit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě to předtím po mně chtěli přezout na zimní a když jsem vzal kolo do ruky tak na to koukám a jen jsem zahlásil jestli je dobrý to v listopadu přezouvat na letní![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě to předtím po mně chtěli přezout na zimní a když jsem vzal kolo do ruky tak na to koukám a jen jsem zahlásil jestli je dobrý to v listopadu přezouvat na letní
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 07.01.24 19:46:18: Pod baterkou je plastovej dekl, který drží v al skříni ocelové šrouby. Teď to kolega sundaval. Hned jeden urval a ten dekl plnej bláta a baterka celá olezlá. A to jsou to zánovní auta.
-> Nwkt: -> gim: Takze sama pozitiva :)
-> Syny: fakt nechceš, spojuje to nevýhody elektra a spalovaku
věčně to startuje studenej motor, aby dal výkon a následně ho to zase zdechne, co mu to udělá dlouhodobě je asi jasný. Na baterku přejedeš z centra Plzně na Bory a je prázdná
při jízdě po dálnici a požadavku dobíjení baterky pod 10 nejedeš ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: poměrně vážně jsem o něm uvažoval, ale kamarád co dělá ve skodovackem školícím centru mě od toho odrazoval. Opravy převodovky s el.motorem jsou brutálně drahé (moc lidí to v rámci autorizaku nedělá) a nebylo úplně vyjimečné, že se měnil komplet v řádu statisíců.
Jen ze zajímavosti - máte někdo zkušenost se Supem iV ? Už jsem koukal, že se ty auta začínaj dostávat jako ojetiny do cenový kategorie "auto kolem 1/2 mega" s tím, že maj třeba najeto 110 tkm. Tak by mi celkem zajímalo jestli je to fakt tak super, nebo je to budoucí kasička a past vedle pasti :) Tedy né že bych to nějak plánoval koupit - spíš ze zvědaovsti. Ale ta RZ "EL" by se mi docela líbila, to jo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: Njn já bych právě chtěl něco pokud možno neviditelnýho ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: ja ted koupil na rám kola toto www.escape6.cz/k5d-nano-u
niverzalni-ochranna-lepici
-paska-transparentni-id674
035/. A je to teda dost silny. na tvarovani sem zkousel horkovzdusku na 50 ale je to asi moc. na bikeforum doporucujou spis fen.
Ta vzpera byl prvni pokus
na ramovy trubce sem to daval castecne na mydlovou vodu.
Ta vzpera byl prvni pokus
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok: Já bych to chtěl na takovýhle tvar - tam pokud se to lehoučce škrábné z té zadní strany, tak asi vem čert, ale aby to šlo pěkně zahnout přes ty hrany no... Jen teda kliku až k těm šroubům, na převodníku chránit ty černý části asi nemá smysl.
u tech folii je nejhorsi, kdyz nekdo pri orezu poskodi lak, nemusi to byt ani videt a uz je to naprd, kolega grafik rikal, ze si dava podlozku
-> dragon_cb_cz 23.12.23 20:49:56: já to nelepil
Ale podle referenčních galerií umí šikovní lepiči nemožné, všelijaké tvary, nejen díly karoserie.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jura_Favorit 23.12.23 20:36:52: Na těch dílech kde to zvažuju to právě úplně takhle "za lem" neschovám... ale jestli to je těch 0.1-0.2mm, tak to by mělo jít. Tvarovat jde teda teplem v pohodě? Potřeboval bych relativně komplikovaný tvary.
-> dragon_cb_cz 23.12.23 14:05:02: uvádí tloušťku cca 100 - 150 µm; já schod v podstatě nemám, protože jsou polepeny i hrany kapoty s přesahem cca 2 mm na spodní stranu, což víceméně vychází po housenku tmelu přes spoj vnějšího / vnitřního plechu...
-> Jura_Favorit: Já bych tohle potřeboval na nějaký cyklodíly sakra... speciálně asi na lakovaný kliky. Jak je ta folie tlustá? Tzn jak moc velký "schod" udělá na kraji?
Kapota potažena ochrannou PPF folií; naprosto perfektní práce od Folie Kašpar Jablonec nad Nisou.
Dlouhodobou odolnost vůči kamínkům ukáže čas, všichni si to chválí a mělo by to mít do jisté míry i samoopravné vlastnosti (schopnost zacelení škrábanců působením tepla), na netu jsem viděl různá videa s fénem nebo horkovzduškou. Každopádně po pár dnech pozoruji výborné vodoodpudivé vlastnosti (voda odtéká v perličkách jako po aplikaci kvalitního sealantu) a oproti zbytku auta v tomto počasí kapota do dálky září, jak se na tom ani špína nedrží
Foto / screen z videa - p. Kašpar.
Dlouhodobou odolnost vůči kamínkům ukáže čas, všichni si to chválí a mělo by to mít do jisté míry i samoopravné vlastnosti (schopnost zacelení škrábanců působením tepla), na netu jsem viděl různá videa s fénem nebo horkovzduškou. Každopádně po pár dnech pozoruji výborné vodoodpudivé vlastnosti (voda odtéká v perličkách jako po aplikaci kvalitního sealantu) a oproti zbytku auta v tomto počasí kapota do dálky září, jak se na tom ani špína nedrží
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Foto / screen z videa - p. Kašpar.
-> King: Hele nejsi sám, tohle se řeší ob den ....
-> Milan 136 14.12.23 19:25:34: Pred tejdnem jsem byl na garancce a malem jsem to uved do zavad![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King 14.12.23 18:33:27: Dokonce to někdo reklamoval![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)