-> dragon_cb_cz: Máš pravdu, že je to především o touze si jednou za život vyzkoušet něco lepšího. Zároveň boj mezi rozumem a snem (páč si myslím, že v tuhle chvíli není na nákup rozežraného benzínu dobrá doba, na druhou stranu už možná nikdy nebude).
-> King: Ty moje spekulace jsou především o bezpečném předjíždění a nebýt brzdou provozu. Nikdy jsem velkou atmosféru neřídil, takže vůbec nemám ponětí, jak jezdí. Ale díky alespoň za porovnání modrého oválu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> růža 06.06.22 21:38:55: Já bych to nechtěl ani zadarmo. Je to za jiný peníze, ale když už, tak dvojku 3.6 FSI.
-> saskyn2 06.06.22 11:39:55: Právě porovnání s Fábií mě trochu děsí. Na druhou stranu, musím si uvědomit, že tu "vé" šestku chci především jako splněný sen o velkoobjemovém víceválci.
Jinak co se týče jízdních vlastností B5, tak co jsem měl předohrab, nic moc. 4motion už mi sedí víc i v létě na zimních Vraníkách
Ale taky je pravdou, že moje závodní ambice (naštěstí) umřely s prodejem RSa.
Jinak co se týče jízdních vlastností B5, tak co jsem měl předohrab, nic moc. 4motion už mi sedí víc i v létě na zimních Vraníkách

-> růža 06.06.22 09:42:33: Nemam porovnani koncertovy benzinovy atmosfery a TDI, ale soubezne jsem provozoval mondeo TDCi 110kW a fousatyho Cougara 2.0 96kW a v tom nefoukanym kocourovi jsem zklamani z vykonu rozhodne nezazival (bylo to rek bych nerozhodne) a treba 2,5V6 je uz uplne jina pohadka. Problem je samozrejme automat, kterej dokaze zbytecne zariznout lecjakej motor.
-> růža 06.06.22 09:42:33: Musíš si ujasnit co od toho chceš. Nemám teda zkušenost přímo s S1 V6, ale s trochu srovnatelnými auty jo. A řekl bych to takhle: pojede to spíš hezky než svižně. Nafta -> benzín je jeden skok v uhlazenosti projevu a čtyřvál -> šestivál je další. Ten pocit je prostě úplně jinde. Pokud hledáš tohle, tak si tu V6 určitě zkus... má to něco do sebe.
Zásadní dynamiku při běžném zacházení bych od toho ale nečekal (v automatu tuplem). Speciálně pokud jsi zvyklý na TDI... budeš mít pocit, že se o ten výkon musíš prosit (a beztak ho tam není úplně moc).
Zásadní dynamiku při běžném zacházení bych od toho ale nečekal (v automatu tuplem). Speciálně pokud jsi zvyklý na TDI... budeš mít pocit, že se o ten výkon musíš prosit (a beztak ho tam není úplně moc).
-> saskyn2:
Takže první a poslední měkká Škodovka od doby 120?
Takže první a poslední měkká Škodovka od doby 120?

-> růža 06.06.22 09:42:33: Hele asi záleží jaký TDI myslíš, pokud seriovou rotačku, tak z výkonu asi zklamaný nebudeš, ale někde si tu psal o RS fabii, tak to ti říkám rovnou že je to auto který nejede a žere dvakrát tolik
Prostě je to atmosfera s jejími pozitivy i negativy. Jinak B5/Sup jízdníma vlastnostma je takovej parník, když si měl B5 tak asi víš, to je to samé, jen ten sup je ještě o něco měkčí, když z toho sedneš do seriový oktávky tak si připadáš jak v supersportu
Jako někomu to možná vyhovuje, mě teda moc nee, ale to už je na každém soudruhu. Projed se v tom a udělej si obrázek sám.


-> 11mAjA11 05.06.22 21:58:17: Tak B5 by mi skrz prostor nevadil, mám už druhého a stačí mi to.
Manuál je určitě výhra, ale asi by ch přežil i automat (byť už to dnes může být celkem past).
-> Jarda/felda 05.06.22 22:48:32: 4kola je super, spotřeba o ten litr nahoru. Svezení parádní, ale má to jednu vadu. Pomalu už se nedají sehnat zadní ramena.
Manuál je určitě výhra, ale asi by ch přežil i automat (byť už to dnes může být celkem past).
-> Jarda/felda 05.06.22 22:48:32: 4kola je super, spotřeba o ten litr nahoru. Svezení parádní, ale má to jednu vadu. Pomalu už se nedají sehnat zadní ramena.
-> StepaNoFUN: Prosím o toleranci, vzhledem k času vložení příspěvku
-> King 05.06.22 07:52:50: To právě nevím. Kouzlo těchto motorů je bez debat. Ale po letech života s TDI se obávám sklamání (nikdy jsem s větším benzínem nejel, tak se trochu zajímám).

-> King 05.06.22 07:52:50: To právě nevím. Kouzlo těchto motorů je bez debat. Ale po letech života s TDI se obávám sklamání (nikdy jsem s větším benzínem nejel, tak se trochu zajímám).
-> 11mAjA11 05.06.22 21:58:17: ten litr navíc dělá ta čtyřkola
u nafty to funguje stejně oproti předokolce je to +litr spotřeba, ale zase ten zadní víceprvek může být fajn 


růža - Já sem měl úplně stejně myšlenkové pochody, prostě sem tohle chtěl taky ochutnat a přesně v téhle karoserii. Když pominu naprosto nerodinnost a celkově koncepci prostoru u sedanu (prvé generace Supa..FL jedničky aspoň měl sklopné sedačky zadní). Tak je to aspoň za mě přesně to co sem od toho tak nějak celkové očekával. Manuál se slušným výkonem i na dnešní dobu. Spotřeba je přijatelná. Já měl výhodu že to auto sem částečně znal a že to je v LPG, takže nebylo vcelku nad čím dlouho přemýšlet.
Jede to hezky, je to pohodlné cestování, díly na to jsou dostupné, rejd je skvělý. Kamarád to má v Passatu kombíku synchro a je to tedy lenivejsi a spotřebua skoro o litr výš, méně místa celkové vevnitř. V něčem jako je A6 by to mohlo bejt lepší ale Passat je o proti Supu fakt s tím prostorem bída..jako musel by ses s tim projet..kazivost celkove těžko soudit je to 20 let nový vůz..třeba nějak ty poslednejsi FL jedničky by nemusely být zlé..manuálu je ale jako šafránu s tou 2.8...
Jede to hezky, je to pohodlné cestování, díly na to jsou dostupné, rejd je skvělý. Kamarád to má v Passatu kombíku synchro a je to tedy lenivejsi a spotřebua skoro o litr výš, méně místa celkové vevnitř. V něčem jako je A6 by to mohlo bejt lepší ale Passat je o proti Supu fakt s tím prostorem bída..jako musel by ses s tim projet..kazivost celkove těžko soudit je to 20 let nový vůz..třeba nějak ty poslednejsi FL jedničky by nemusely být zlé..manuálu je ale jako šafránu s tou 2.8...
-> růža: kam cheš pověsit?
-> růža 05.06.22 00:36:29: Zklamanej z V6(8) muzes bejt ve svym veku spis jenom z vymery povinnyho ruceni

-> 11mAjA11: Pověs mi, jak celkově hodnotíš 2.8? Poslední dobou mě pronásleduje myšlenka, si alespoň jednou za život vyzkoušet V6 (V8) benzín. Ideálně od koncernu, takže čumím furt na inzerce a přemýšlím, jestli Audi/VW s 2.4 nebo 2.8 nebo 3.0 (3.2 atd). Na "staré" 2.8 narážím celkem často, ale pořád si říkám, abych z toho nebyl zklamaný.
Já si s prehistorickou atmo V6 taky nestěžuju, ve městě pěkně 50, za mnou neurózy srankujou od čáry ku care a "vyčkávají"..ja
kmile sjedem na dálnici kde je kousek ještě 80 tak hned všichni intergalakticky vyrazí a předjíždí..jenže ono je to do velice táhlého kopce a stoupání je vcelku zákeřné..
po 500m dám za tři a tlačim je všechny v tom levým až to nezvládnou a jeden po druhym se odklidit do pravého..
a pak uz je nevidím


Dnes jsem visel za aktuálním benzínovým Superbem. Trochu tunynk zvenku. Co bylo zajímavé, tak když tomu hodně nakládal, lítaly čmoudíky neurčité barvy z obou koncovek. Pravda, ve stejných případech mi lítá z laufu taky prej produkt bohaté směsi.
Při řazení se na to DSGčko nechytám na rozjezdech, ale vůbec. Při rozjezdech to z opatrnosti šetřím kvůli spojce a úhlové spojce haldexu. Ale v momentě, kdy došlo za jízdy na moje kvalty od 3, 4 nahoru, tak jsem ho už tlačil před sebou já. Zajímavé setkání věků a 2,5T stále nepatří do starého zelí. 


-> Jirik_Tuňák1983 12.04.22 21:14:56: To auto vyjelo v roce 2009, tak se jim v průběhu výroby zřejmě nechtělo dělat nějaké zásadní změny. A možná dobře. Když to začalo na B6, tak s tím byly dost problémy.
První Škodovka s el ručkou byl S3, jak píše saskyn.
Pak Kodiaq, Karoq a Octavia 4.
První Škodovka s el ručkou byl S3, jak píše saskyn.
Pak Kodiaq, Karoq a Octavia 4.
-> Jirik_Tuňák1983: el parkovačku až SIII, pádla na volantu ano.
Měl někdy S2 elektrickou parkovací brzdu, nouzové brzdění a u DSG nějaká tlačítka řazení např. ze zadní strany volantu? Projel jsem několik ks z roku 2013, 2014, 2015 a všechny páku.
Ale přijde mi divný, aby věc, kterou měla i koncernová auta ještě před vznikem S2, tady nebyla.

-> 11mAjA11: Ale třeba Škoda rádia musí mít 2x plus, jinak se nepustí. Tohle VW rádia nemají
Zde foto VW, Supa sem napinoval stejně (barevně kabely odpovídaly) jen navíc je ten silný červený s modrým pruhem, který jsem osadil na pozici viz. níže.
To chápu. Barevné označení kabeláže které je v B5.5 je stejne jako v Supu ale tech kabelu je tam méně.
-> 11mAjA11: Bacha VW a Škoda mají různé zapojení, to že to kamarád neměl v B5.5 je správně
Je tu nějaký elektrikář či majitel Superba, který by byl ochotný mi osvětlit k čemu jsou ty ostatní nezapojené kabely případně ?
Nakonec sem sehnal správné rádio.
Vzhledem k několikanásobnému předělávání z původního továrního osazení v minulosti, zůstalo v kabeláži nejasné zapojení. Z originál ISO konektorů jsem prepinovat na MOST ale několik kabelu zůstalo nezapojenych (patrně související s tovární telefonní zástavbou), mám je řešit nebo se na to vybodnout (absolutně netuším co je který kabel). Napinoval jsem podle zapojení Delta6 z Passat B5.5, akorát mi nadbyl hrubý plus červený s modrým pruhem, ten jsem připojil na spínané plus (jestli správně chápu symbol na štítku rádia - ovšem ten kamarád v passatu vůbec nemá osazený) mi ale nešlo rádio bez napětí na tom pinu zapnout, displej zobrazoval navoleny PIN ale nešel potvrdit a tím zapnout radio. Jinak volant ovládá, budík zobrazuje, po vytažení klíče že spinacky si to PIN v paměti drží. Nadbytečné kabely viz. foto + štítek pozic MOST konektoru s naznačeným PINem co sem k němu připojil napájení.
Vzhledem k několikanásobnému předělávání z původního továrního osazení v minulosti, zůstalo v kabeláži nejasné zapojení. Z originál ISO konektorů jsem prepinovat na MOST ale několik kabelu zůstalo nezapojenych (patrně související s tovární telefonní zástavbou), mám je řešit nebo se na to vybodnout (absolutně netuším co je který kabel). Napinoval jsem podle zapojení Delta6 z Passat B5.5, akorát mi nadbyl hrubý plus červený s modrým pruhem, ten jsem připojil na spínané plus (jestli správně chápu symbol na štítku rádia - ovšem ten kamarád v passatu vůbec nemá osazený) mi ale nešlo rádio bez napětí na tom pinu zapnout, displej zobrazoval navoleny PIN ale nešel potvrdit a tím zapnout radio. Jinak volant ovládá, budík zobrazuje, po vytažení klíče že spinacky si to PIN v paměti drží. Nadbytečné kabely viz. foto + štítek pozic MOST konektoru s naznačeným PINem co sem k němu připojil napájení.
-> StepaNoFUN: CAN jde překódovat
-> Nwkt: Nemění se tam jednotka? Nebo CAN jde zpětně nakódovat?
-> 11mAjA11 15.12.21 18:51:02: Tohle je třídrát. Vyčti volant a budíky. Teoreticky by to zprovoznit mělo jít. CAN volant jde nakódovat na třídrát. Nicméně v rámci ušetření práce je lehčí sehnat novější rádio
Dík za tip, zítra se v tom pošťorám.
-> 11mAjA11 15.12.21 18:47:54: Na těch světlech bych zkusil uložit základní nastavení diagnostikou. Pokud je to bez chyb.
Budíky vyčtu zítra, ono to úplně nehoří..
O zobrazování na budíku mi tak úplně nejde, bylo by fajn kdyby to šlo, spíš mě sere že nejde ovládání z volantu..
Pak mám ještě jednu věc co se pro změnu týká světel.
Origo xenony nedělají co by dělat měly, nastartuju, rožnu a podle mě by měly sjet dolů, nahoru a ustálit se. Váhy sem kontroloval, táhla jsem opravil, chodí volně, potenciometry na nich chodí hladce bez zasekávání, kabely poškozené nejsou, konektory v pořádku. Závadu to žádnou nevypisuje, kdy byla vadná výbojka tak to napsalo na budíku výstrahu na pravé světlo nefunkční..po zatížení zadku světla nenaklopí aby neosilňovaly, motorky jsou v pořádku. Opět byly světla po zásahu prasopsa prejebane na nějaké čínské Can Hid sady..mohli to ocasove nějak odkodovat aby to nevyžadovalo to nivelovani ?
já to dal zpět do originálního stavu jak to má být, no zas jen tak napůl..
O zobrazování na budíku mi tak úplně nejde, bylo by fajn kdyby to šlo, spíš mě sere že nejde ovládání z volantu..
Pak mám ještě jednu věc co se pro změnu týká světel.
Origo xenony nedělají co by dělat měly, nastartuju, rožnu a podle mě by měly sjet dolů, nahoru a ustálit se. Váhy sem kontroloval, táhla jsem opravil, chodí volně, potenciometry na nich chodí hladce bez zasekávání, kabely poškozené nejsou, konektory v pořádku. Závadu to žádnou nevypisuje, kdy byla vadná výbojka tak to napsalo na budíku výstrahu na pravé světlo nefunkční..po zatížení zadku světla nenaklopí aby neosilňovaly, motorky jsou v pořádku. Opět byly světla po zásahu prasopsa prejebane na nějaké čínské Can Hid sady..mohli to ocasove nějak odkodovat aby to nevyžadovalo to nivelovani ?

-> 11mAjA11: jestli dobre koukam, tak ten SUP je uz CAN a Gama jestli se nepletu bude tridrat. Co to je za rok? Idealne cislo z pristrojovky. Jestli nebude nekdo vedet z hlavy, tak se vecer kouknu do papiru, jestli budiky umej i tridrat.
Jelikož se nemůžu pořádně nikde nic dopátrat optám se tu.
V Supu bylo od výroby nějaké jednodin rádio, to nahradili v Německu u dealera na přání zákazníka jednodin Beckerem s navi a CD changerem, následně po odprodeji do ČR tam někdo nacpal čínskou 2din zrůdnost co absolutně nefungovala, při tom přeházeli kabely v ISO konektorech a nějaké dva ustřihli..já sem teď vrátil zpět škodovácké rádio Gamma.
Problém mám že na maxidotu se v horním řádku rádio nezobrazuje a nejde ovládat z volantu.
Podle všeho v tom budou možná přeházené kabely a ty dva ustřižené.mohl by mi někdo říct které barvy kabelů kam patří a k čemu by měly být ty dva ustřižené ?
V Supu bylo od výroby nějaké jednodin rádio, to nahradili v Německu u dealera na přání zákazníka jednodin Beckerem s navi a CD changerem, následně po odprodeji do ČR tam někdo nacpal čínskou 2din zrůdnost co absolutně nefungovala, při tom přeházeli kabely v ISO konektorech a nějaké dva ustřihli..já sem teď vrátil zpět škodovácké rádio Gamma.
Problém mám že na maxidotu se v horním řádku rádio nezobrazuje a nejde ovládat z volantu.
Podle všeho v tom budou možná přeházené kabely a ty dva ustřižené.mohl by mi někdo říct které barvy kabelů kam patří a k čemu by měly být ty dva ustřižené ?
-> saskyn2: to bych mohl
viděl jsem to poprve...

viděl jsem to poprve...

-> Pavel P.. 12.10.21 21:38:40: Tohle vypadá dost strašně.
Ale může to vypadat i k světu.
Třeba tohle vypadá fajn.
Ale může to vypadat i k světu.
Třeba tohle vypadá fajn.
-> Pavel P..: si faceliftoval B5 jo

-> Milan 136 15.09.21 18:03:00: Oni to umí odstranit, ale dycky jenom na chvíli. 

-> Jirik_Tuňák1983 15.09.21 17:50:21: Občas se vysere jednotka v mechatronice. Jestli to bude tenhle případ nevím. Ale jestli to neumí v tom servisu odstranit, tak by asi chtělo zkusit jiný 

Dnes jsme jeli z Prahe s SIII konby 2.0 TDi 4x4 DSG. V půlce cesty to ukázalo, že převodovka je v nouzovém režimu a je možné pokračovat v jízdě. Řadilo to jen 2, 4 a 6 + zpátečku. V servisu se stejnou závadou to bylo už 3x.Teď to pojede znovu. DSG je tam tuším 7q. Stává se to a nebo je to ojedinělé?
Nevlastní tu někdo Superb 2 s ivory alcantarou se zničenýma sedákama?
Nejde mi sem vložit foto, nevím proč.
Nejde mi sem vložit foto, nevím proč.
-> Milan 136 20.04.21 06:45:49: jedno takový Evo u nás na jihu jezdí
nebo aspon jezdilo

-> Jirik_Tuňák1983 20.04.21 10:04:38: 9-5 mi přijde, že je na tom plus mínus podobně jako turbobenzíny ve V70.