
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
fabia 1 rizeni
JJ, taky nemám auto jako prioritu, beru to jako věc která mi má sloužit a ne já jí. Na druhou stranu v něm trávím dost času a chci se v tom cítit příjemně, ale je fakt že člověk by si časem zvyknul na cokoliv, po pár stovkách km v embéčku se mi s tím jede taky dobře. O to pak je lepší pocit když se člověk vrátí do svého „normálního “ auta který zrychluje, hřeje a prostě celkově funguje. Pro mě třeba je nejhorší že v embéčku se bojím, nejen o sebe ale hlavně o to auto. Kdyžto v spotřebáku to beru tak že když mě někdo trefí tak vyvařím na pojištovně

-> suri: Tak o tom žádná...
-> dragon_cb_cz: mám ale nie vždy som to mal , ako hovorím , je mi jedno na čom jazdím , ľudia sú a majú iné problémy v živote ako posraté autá
-> minno 23.10.18 12:58:57: aha, ja myslel, ze Te bavi se v tom vozit, tak to je jina...
Me rapid fakt hodne bavi v nem jezdit, akorat by to nemuselo tak rezonovat a i vyssi vykon by se snesl, jinak z octavky do neho sednu velmi rad
, jeste me teda ted vic nez driv stve, ze se mu trochu "vrti zadek" ale to je asi hridelem v rameni anebo taky mam trosku narazene apollo
edit: a to kvuli te prevodovce? s tim castrolem syntrans 75W90 musi byt ticha, jak se to zahreje... skodovka ma tichou prevodovku, nepral bych ti auto s dvema prevodovkama a trema diferakama, vse jeste vyrobene v ruskych tolerancich :)


edit: a to kvuli te prevodovce? s tim castrolem syntrans 75W90 musi byt ticha, jak se to zahreje... skodovka ma tichou prevodovku, nepral bych ti auto s dvema prevodovkama a trema diferakama, vse jeste vyrobene v ruskych tolerancich :)
-> suri: Jasně, že to jde. Ale už bych asi nechtěl. Možná pokud to máš fakt vymazlené (servo, klima, výhřev seslí). Jsem buržoust, bez podobnejch věcí už daily fakt nechci.
-> Jarda: O to ale vôbec nejde, nebaví ma v tom jazdiť (lepšie povedané rozčuľuje ma v tom jazdiť), je to tak už dlhodobo a nevidím v tom žiadny potenciál do budúcnosti.
-> minno 23.10.18 12:27:57: neblbni, vzdyt to je jen jednou auto... bavili jsme se o tom s Ivanem a rozumnej pocet/zvladnutelnej aut na cloveka je 5ks

-> castrol: Bohužiaľ tak to s najväčšou pravdepodobnosťou skončí, skôr či neskôr. Ale skôr rozpredajom ako predajom.
-> minno 23.10.18 07:55:28: no uz vidim ako ju predavas 

-> minno: nj ale predsa tu máme menej nervákov v kolonach kým zaparkuješ a vyparkuješ ako na západe
-> castrol 22.10.18 16:11:44: pracuje sa na tom
-> suri 22.10.18 16:36:56: S parkovaním je to tu bohužiaľ rovnako zabité ako všade inde.
-> Tom Troll 22.10.18 22:10:42: Takto isto to vidím aj ja.
-> Bukaj: -> Jarda: A to sa vám chce? Ja som zvisláky nemazal už pekne dlho, proste som lenivý furt pod tým autom ležať. Aj tak mi to nikdy nešlo premazať poriadne. Zhoršenie stavu nepozorujem, keď sa s tým pravidelne jazdí a 99% len za suchého počasia.
-> suri 22.10.18 16:36:56: S parkovaním je to tu bohužiaľ rovnako zabité ako všade inde.
-> Tom Troll 22.10.18 22:10:42: Takto isto to vidím aj ja.
-> Bukaj: -> Jarda: A to sa vám chce? Ja som zvisláky nemazal už pekne dlho, proste som lenivý furt pod tým autom ležať. Aj tak mi to nikdy nešlo premazať poriadne. Zhoršenie stavu nepozorujem, keď sa s tým pravidelne jazdí a 99% len za suchého počasia.
-> Bukaj 23.10.18 06:24:42: 2500?
to je neco, jak kardany na nive, svislaky na rapidu jsem myslel, te se mazou po 10tis.km, ja je vetsinou mazu pri oleji - po 15tis.km (a maji uz 300tis.km, ikdyz mi uz na nekolikate stk rekl, ze do pristi stk bych je mel vymenit :) kardany, kdyz si vzpomenu, tak se snazim po 5tis. protoze jinak to auto zacne uplne jako skakat a clovek ma pocit, ze neco vyskoci :) Cetl jsem o nejake americe, ktera mela automaticke mazani, ale tam bylo nekolik desitek mist...

-> Bukaj 22.10.18 21:52:58: nejsi, tak to proste je. A ta Fabka junior, ktera tu byla zminena je asi o 50 procent horsi.
Minuly tyden jsem popojizdel v praci Golfem 4 bez remenu a uplne bez posilovace jsem se pomalu netrefil na zdviz. To ma clobek pocit, ze ten volant urve i se sloupkem
Minuly tyden jsem popojizdel v praci Golfem 4 bez remenu a uplne bez posilovace jsem se pomalu netrefil na zdviz. To ma clobek pocit, ze ten volant urve i se sloupkem
-> Tom Troll: Tak svisláky musíš mazat...
Já tedy nemažu dle předpisu (tuším je to každých 2500 km, nebo 3 měsíce) - mažu před zimou a pak na jaře a neuvědomuji si, že bych měl v zimě tužší řízení (většina ostatních věcí ale tužší je - řazení, brzda, páčky, táhla...)

Já tedy nemažu dle předpisu (tuším je to každých 2500 km, nebo 3 měsíce) - mažu před zimou a pak na jaře a neuvědomuji si, že bych měl v zimě tužší řízení (většina ostatních věcí ale tužší je - řazení, brzda, páčky, táhla...)

-> Syny 22.10.18 21:54:14: a co potom niva - litinovej blok a maticove rizeni, plus jeste mam 205kola a posilovac stoji todle: auto.bazos.cz/inzerat/...
/LADA-4x4-NIVA-hydraulicky
-posilovac-rizeni.php
-> suri: -> Bukaj: Já jezdim plus mínus autobus pravidelně s feldou i škodovkou a obě praha, takže minimálně tři turnusy aby člověk zaparkoval nebo vyparkoval... A ikdyž škodovka v týhle disciplíně na pohled vede, tak masivně prohrává na tři tejdny zatvrdlejch, pokud možno promrzlejch, svislákách.
To je pak teprv makačka.
U feldy se tohle nikdy nestane, tam to jde furt stejně, a řekl bych že dokonce i když je auto plný, což u škodovky taky dost přidává.
Ale co s tím ostatní zápasí tak jsem s tim asi mentálně ztotožněnej nebo co a už to normálně ani moc fuška neni ani v jednom.


Ale co s tím ostatní zápasí tak jsem s tim asi mentálně ztotožněnej nebo co a už to normálně ani moc fuška neni ani v jednom.

-> Syny: Náhodou MBčko je pohoda - Tam jde asi o tu váhu na předku a šířku pneumatik...
...tedy 1,3 Felda vpředu moc těžká nebude - nikdy se s ní po přesednutí ze 130L neumím rozjet bez hrabání
...tedy 1,3 Felda vpředu moc těžká nebude - nikdy se s ní po přesednutí ze 130L neumím rozjet bez hrabání

-> Bukaj: Tak si sedni nekdy do uzovky s matici 

-> suri 22.10.18 12:04:48: Asi jsem padavka - když párkrát do roka přesednu ze škodovky do Feldy, tak při parkování se s volantem pěkně peru...
...za jízdy už rozdíl znát není, ale na místě kroutit u obyč 1,3 Feldy volantem je teda slušná posilovna...
...za jízdy už rozdíl znát není, ale na místě kroutit u obyč 1,3 Feldy volantem je teda slušná posilovna...

-> dragon_cb_cz: v pohode , dnes a denne jazdím
-> suri: Hmmm... ne
Dělník to byl skvělej, ale jezdit bych v tom znova asi nechtěl. Nedávno jsem takový myšlenky měl a stačilo mi s bráchovo vyjíždět ze zahrady ven a rychle mě to přešlo.

-> dragon_cb_cz: tak ti predám feldu so servom
-> suri 22.10.18 14:16:58: Určitě... mimo Prahu to byl problém dost minimální. Ale pamatuju si, jaký to byl šok, když jsem pak jel s kamarádovo naftovou - jak moc to servo proměnilo celkovej dojem z toho auta.
-> minno: toho roku som ešte v Námestove bol asi iba raz tak neviem posúdiť čo sa odvtedy zmenilo , ale určite je to kľudnejšie ako smerom nižšie a západnejšie -> Milan 136: jop to je , horšie je že som mal nové hankooky na r14 magic a v lete som musel chytiť jamu alebo niečo , nič na nich nevidno ale sú proste krivé a auto drncá , nemám silu kupovať nové letné pneu , asi to pôjde celé
a ráno prezmenu kontrolka airbagu , roznetka strana ridice sedačka
a ráno prezmenu kontrolka airbagu , roznetka strana ridice sedačka
-> minno 22.10.18 12:31:01: je na case predat skodnu a zbavit sa neprijemneho a nepohodlneho 

-> Jarda - zrušená registrace 21.10.18 09:51:02: to už je snad snažší dodělat ten posilovač a mít to legální
-> suri: to akože tu hore je malá premávka hej

-> suri 22.10.18 12:04:48: nebo pickup na 15' s malym volantem. To byly bicaky

-> dragon_cb_cz: ono zase niečo iné je Praha , niečo iné je tu a niečo iné je hore na severe u minna , to sa nedá tiež porovnať -> minno: ja aj jazdím , nepohodlných a nepríjemných vecí som už v živote robil a robím veľa , toto mi tak nepríde
-> suri: Tohle byl průšvih, když jsme měli feldu jako daily hlavně pro mojí ženu - klasické pražské podélné parkování fakt na těsno, ideálně co nejrychleji aby nepřekážela provozu atd... když jsme přesedli do O1 tak myslím posilovač ocenila víc než klimu...
-> minno 22.10.18 12:31:01: v rapidu s 185 gumama mi posilovac nechybi, no ale v kratke nivce ho nastesti mam, k plne spokojenosti mi tam chybi jen abs (ktere je v tp) a manualni klima, vyhrev sedacek od Tebe jsem jiz namontoval, diky



-> suri: -> Jarda: Pre mňa za mňa si jazdite v čom chcete a ako chcete, ruky si derte do krvi :-) Netvrdím, že je to problém. Je to len nepríjemné a nepohodlné.
-> minno 22.10.18 12:11:33: posilovac je zbytecnej :)
jedinej vyznam vidim u terenniho auta, ktere fakt jezdi v terenu a ne jen po silnici, ruce do krve od prace s volantem nejsou moc prijemne... opravdu v terenu mohu mit najeto okolo 10tis.km a bez posilovace

-> suri: taky tak a to mam siroke kola aj gumy
-> minno: treba sa naučiť jazdiť , ja som s týmto nikdy nemal problém , 99% prípadov ma felicia naučila prísť tak aby som ľahko vyšiel a naopak , to jedno percento už nejak utočím ... teraz mám servo a pripadám si ako v mercedese
-> suri: To áno, mne sa zle kéruje pri parkovaní aj škodovka s kufrom vpredu :) Auto bez posilňovača už ani náhodou.
-> minno: tak ono pre dnešné padavky je aj 1,3 bez serva problém , horšie ešte ak má R14 kola
-> Jarda - zrušená registrace 21.10.18 09:51:02: Nie je to blbosť? Rozdiel vo váhe motoru nebude až taký markantný, aby to bolo až tak cítiť na volante.
-> Tomaso435 21.10.18 20:02:52: jj, vsak jsem Ti rikal, ze by se to vyplatilo :)

-> Jarda: odejdi a znovu se přihlaš :-D
-> Tomaso435 21.10.18 14:42:26: vidis a ja v patek jsem udelal zkousky za cca 25 tis.kc, kdyby se to zadavalo externe treba do statniho vyzkumneho ustavu, nema to tam smysl a do budoucna vubec, ted je tam teda nova vedouci personalniho, protoze si toho nekdo vsiml, kdyz odejdu, tak na moje misto bude nastup tak o desitku vic

-> Jarda: ty bláho za tyhle peníze by ti k nám nikdo nešel ani dělat povl skladníka co bude jen něco sem tam balit a jinak bude celej den opřenej o paletu :-O
kamos ted koupil jednu z prvnich feld 1.6 a pry posilovac nema z vyroby, rikal ze s tim nejde parkovat, tak to chce resit vymenou motoru za 1.3 :) to by se z tech lidi clovek posral

-> Kocvin 19.10.18 19:05:29: kdyby jsi s ní jezdil pořád tak si zvykneš 

-> Tomaso435 20.10.18 11:04:45: jako technolog jsem mel jeste o 10kc min :) delam technika kvality/ zkusebniho technika a asi zas dam vypoved, ninule ze mi prida 3 tis.kc no a ono to bylo jednorazove, za mesic uz jsem to na pasce nemel...
Ted jsme dostali prednasku, jak firma zivori, jak jsou obchodnici neschopni a kdo bude chtit pridat, tak ze je firemni nepritel :) Vzdycky prijmou obchodaka za pado, ten dostane auto a prvni, ze s tim jede na dovcu. Pak se po roce prijde na to, ze vlastne nic neprodal, ale jelikoz uz ma po zkusebce, tak mu museji dat odstupne, aby se ho zbavili, no a on jde zas parazitovat do jine firmy.... Byl tu i pripad, kdy nalozil auto zbozim za 2 mega a to mu pak v Ostrave ukradli :).
Ted jsme dostali prednasku, jak firma zivori, jak jsou obchodnici neschopni a kdo bude chtit pridat, tak ze je firemni nepritel :) Vzdycky prijmou obchodaka za pado, ten dostane auto a prvni, ze s tim jede na dovcu. Pak se po roce prijde na to, ze vlastne nic neprodal, ale jelikoz uz ma po zkusebce, tak mu museji dat odstupne, aby se ho zbavili, no a on jde zas parazitovat do jine firmy.... Byl tu i pripad, kdy nalozil auto zbozim za 2 mega a to mu pak v Ostrave ukradli :).
-> Jarda: a co ze děláš že máš "jen" 125?
dyt si psal že děláš nějakýho technologa nebo už ne ?
jinak emise stále lze uplně jednoduše stáhnout na potřebnou hodnotu ... případně je tam erární auto který měří emise pro všechny


jinak emise stále lze uplně jednoduše stáhnout na potřebnou hodnotu ... případně je tam erární auto který měří emise pro všechny


ja jednou nekomu predelaval felda pristrojovku do fava, vc. elektriky a pak ten soc. dotycny mel problem mi za to dat petikilo - prace na celej vikend, uz nikdy vice... to i v praci mam 125kc/h
Po me by kazdej chtel neco porad opravovat tak za 20kc/h :) tak samo vsechny posilam do pr*ele a pak me za to pomlouvaji, jednomu kamosovi jsem toho udelal mooc za daco, ikdyz uz on ta auta nema, tak doufam, ze mi ted alespon protahne fabii STK, kdyz dokazal nivu E1 s vystrihanou elektrikou a karbem ze 120, kat tam sice byla, ale nechapu, jak udelali ty emise, kdyz to nemelo lambdu

Po me by kazdej chtel neco porad opravovat tak za 20kc/h :) tak samo vsechny posilam do pr*ele a pak me za to pomlouvaji, jednomu kamosovi jsem toho udelal mooc za daco, ikdyz uz on ta auta nema, tak doufam, ze mi ted alespon protahne fabii STK, kdyz dokazal nivu E1 s vystrihanou elektrikou a karbem ze 120, kat tam sice byla, ale nechapu, jak udelali ty emise, kdyz to nemelo lambdu

-> Nwkt: já v tom už pak nedělám rozdíl, někdy to prostě jde lépe, někdy hůř. Třeba na F1 se to dělá luxusně tam je jenom konektor do centrální jednotky, ale pak polovina těch sociálních nemá jednotku co co podporuje, tak říkám automaticky litr než abych s někým sáhodlouze řešil co tam má za jednotku tak mu tam v případě nutnosti v ceně dám jinou kterých mám hromadu.
-> saskyn2: Za litr jsem dělal Sharana, tam to jde až do jednotky i na naftě