![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> minno 07.09.23 08:48:00: Já reagoval na uložení stabilizátoru ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: -> dragon_cb_cz: Tak na váš popud som si vo Fiate zistil ceny ND, čo aktuálne potrebujem:
- spodné rameno prednej nápravy 247€
- čap riadenia 120€
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Navyše aktuálne nedostupné.
To je akože hodne moc aj na mňa. Lemforder rameno je za 70 €, čap 11 €.
- spodné rameno prednej nápravy 247€
- čap riadenia 120€
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Navyše aktuálne nedostupné.
To je akože hodne moc aj na mňa. Lemforder rameno je za 70 €, čap 11 €.
-> dragon_cb_cz: Jo, to už jsem taky zjistil ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 01.09.23 22:42:15: Panda se dělá doteď.
-> Jarda/felda: To myslíš 3. vs. 2.? Lebo 2. vs. 1. vyzerá úplne inak. A krabičkou by som nazval asi len 1. generáciu.
-> Syny: Minule som prechádzal asi 40 km južným poľskom smerom na ostravsko a stretol som asi 7 týchto Pánd![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tam je toto auto veľmi populárne. Asi preto, že sa tam vyrábalo
Ale pozor, vyrábali sa aj 100HP verzie.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tam je toto auto veľmi populárne. Asi preto, že sa tam vyrábalo
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale pozor, vyrábali sa aj 100HP verzie.
-> U-Geen: Mrnavy to je, no
Ale zase to nebylo tak tragicky. Co me ale vadilo vic, ze to nema stelovaci sedacku nahoru a dolu, takze i se svejma 176cm jsem mel oci kousek pod urovni horni hrany skla. Docela bych tam chtel videt nekoho kdo ma 190cm + ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: a vesel ses do toho v pohode? Prej je to vevnitr desne mrnavy :-)
-> Bukaj: Jako jo, ono podle interieru bych tomu netipnul vic jak tu polovinu devadesatek co pises
Ale na to ze to ma 40kW tak to jelo docela hezky a v zatackach to sedelo jak motokara :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 01.09.23 22:16:07: Aha, nechal jsem se zmást tím hranatým manuálně ovládaným zrcátkem...
-> Pavel P.. 01.09.23 22:23:37: To mne vůbec nenapadlo, že se dělala další generace Pandy - znám jen tu původní "krabičku od sirek"...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P.. 01.09.23 22:23:37: To mne vůbec nenapadlo, že se dělala další generace Pandy - znám jen tu původní "krabičku od sirek"...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: Jj :) To je hroznej peklostroj, ale nakonec se mi v tom jelo docela pekne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: panda
-> Bukaj 01.09.23 22:12:45: Kdepa, to je rok 2007 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Něco z půlky devadesátek - Bravo/Brava?
Dneska jsem kamosovi odridil domu z Jiznich Cech jednoho cerstve koupenyho draka - kdo pozna co to je? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: proti origo dobrejm - nicméně nedokážu posoudit, jestli jsou ve stavu jako origo nové. Strongflexy nedávám primárně že je něco KO, ale na přední nápravu víceméně preventivně komplet vše co se prodává. U P106 to teda byl krok vedle, tam jsem se už vrátil k origo řešeni, ne kvůli tuhosti ale kvůli nekvalitě objímek.
Toto jsem poprvé dělal u BMW E30 a docela se zpřesnilo řízení, auto líp drželo stopu, pak jsem dělal i zadní nápravu, kde origo siláče nejsou řešené úplně ideálně a všechny PU jsou lepší. Na kompostu budu příští rok asi zadní nápravu dělat taky.
Toto jsem poprvé dělal u BMW E30 a docela se zpřesnilo řízení, auto líp drželo stopu, pak jsem dělal i zadní nápravu, kde origo siláče nejsou řešené úplně ideálně a všechny PU jsou lepší. Na kompostu budu příští rok asi zadní nápravu dělat taky.
-> minno 31.08.23 21:04:27: Áno F&FF. Fást & Fúrious Fiat. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> castrol: áno, FF, furt fiat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 31.08.23 10:29:34: a furt je to len fiat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 31.08.23 12:23:07: No a je to tak že je nepoznáš proti starejm vymačkanejm, nebo proti novým origům? Já co měl auta kde třeba byly Powerflexy, tak to sice fungovalo, ale prostě to bylo tvrdší/hlučnější.
-> dragon_cb_cz 31.08.23 10:28:46: Moje zkušenost je taková, že červený člověk vícméně nepozná, kor jen u stabíku. Žlutý jsem nikdy neměl, cečný jsou stejně tvrdý jako červený.
-> Jirik_Tuňák1983:
-> dragon_cb_cz: Nič z toho, ale tak má to už určité vylepšenia aj v introši a v motorovom priestore![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Nič z toho, ale tak má to už určité vylepšenia aj v introši a v motorovom priestore
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz:
Rovnou bych tam jebl elektromotor..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Rovnou bych tam jebl elektromotor..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 31.08.23 10:29:34: Takže můžeme čekat výrobu koberců, domácí obšívky a dodělaný výhřev sedaček?
A kdy dojde na změnu koncepce zadní nápravy?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> charon 31.08.23 09:45:22: Lemförder ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Aby som prispel do vlákna. Zas trochu tuningu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Rok zháňania originál ALU diskov z Punto Sporting. Chcel som presne tieto a je ich veľmi málo. Mesiac trvala profi renovácia diskov a včera konečne nahodené na auto![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
(inak moje úpravy: lakované kľučky dverí a zrkadlá, čierne "B" stĺpiky, disky)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Rok zháňania originál ALU diskov z Punto Sporting. Chcel som presne tieto a je ich veľmi málo. Mesiac trvala profi renovácia diskov a včera konečne nahodené na auto
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
(inak moje úpravy: lakované kľučky dverí a zrkadlá, čierne "B" stĺpiky, disky)
-> minno: Jen počítej, že to bude úměrně tvrdší... tak jestli zrovna tohle hledáš ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon: Ok, vďaka.
-> minno 30.08.23 19:15:41: Aby to vydrželo? Srongflex pokud se dělá - www.strongflex.eu/en/.../
grande-punto-abarth-05-09 . Ale třeba objímky od nich stoji ze velke hovno, na P106 my obe objimky ramene od Strongflexu upadly
Jinak kupuju gumove dily Meyle HD nebo Lomferder, ale uz ani jedno neni co byvalo ...
Jinak kupuju gumove dily Meyle HD nebo Lomferder, ale uz ani jedno neni co byvalo ...
-> minno: No, spíš si nechceš nechat pomoci mi přijde
Mrknu do EPER-u, najdu číslo dílu, cinknu do autorizáku co to bude stát. Speciálně u Fiatu, kde jsou ceny origo dílů velmi příznivé mi to přijde jako rozumné řešení...
A i origo díly umí jít PPLkou ;)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A i origo díly umí jít PPLkou ;)
Ja mám autorizák Fiatu najbližšie 60 km, pre 2 gumky sa mi tam neoplatí utekať.
Z druhošky kto robí dobré gumové diely - silentbloky, uloženia?
Z druhošky kto robí dobré gumové diely - silentbloky, uloženia?
Na S40 jsem si sehnal katalog a jen sem vzdycky zavolal do autorizaku, co mi maj objednat a druhej den sem si tam dosel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Obzvlast tyhle maly kokotiny atypicky - tesneni pod solenoid VVT kola, kluzny pouzdro spojkovyho pedalu atd...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Obzvlast tyhle maly kokotiny atypicky - tesneni pod solenoid VVT kola, kluzny pouzdro spojkovyho pedalu atd...
No, ste mi moc nepomohli.
-> minno 30.08.23 20:19:01: Proč ne? Já jdu do Volva a koupím všechno originál i na starý vehikl. Na Fiat to podle mého nebylo jiné, když na za posledních třicet let dělali asi jen štyry modely. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Myslím z after marketu. Origo jednak neviem či by ešte bol na tak staré auto a za druhé mi to za to ani nestojí zháňať po dealeroch takú drobotinu.
-> minno 30.08.23 19:15:41: Origo?
Uloženie stabilizátora kúpiť akú značku, aby to vydržalo?
Idem meniť origo po 130tkm a 16 r. Nové by mohli vydržať rovnako![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Idem meniť origo po 130tkm a 16 r. Nové by mohli vydržať rovnako
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jakub05:
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Díky za tipy, zřejmě to skončí tím Sachsem, přestože je to vlastně marná snaha. Jezdí s tím žena a kdybych jí tam místo tlumičů dal 2 násady od koštěte, zřejmě by si ani nevšimla![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jakub05 18.07.23 08:56:48: Na Punte II mám vpredu tlmiče Sachs, pružiny KYB. Fungujú výborne, auto sa chová fakt dobre. Zatiaľ mám na nich okolo 45 tis. km.
Mam KYB vepredu na Golfu od roku 21 a neni s tim vubec zadny problem. Neni to vubec tvrdy a pri prejeti prahu to houpne stejne jako vzadu. Kdyz jsem si tady driv podobnou diskusi cetl, tak jsem se bal jaky to bude, ale je to naprosto v pohode.
-> saskyn2 18.07.23 12:34:46: hele zpomalovák jsem s tím asi žádnej nepotkal, ale teď za červenec jsem s tím najezdil 2000km po výměně a nepozoroval jsem něco nepatřičnýho.
-> Jakub05 18.07.23 08:56:48: BTW nezkoušel jsi poptat originály? Origo díly na Fiaty většinou bývají celkem za pusu...
-> saskyn2: Jo, mám stejnou zkušenost ze Saaba. Předky KYB jak z betonu.
-> vhml: a když sjíždíš ze spomalováku tak se neozve rána jak když měl 1,5m výšku? Možná už začali dělat něco jinak, ale konkrétně na O2 jsem přední borcovi měnil asi po 1000km protože řekl že se s tím nedá jezdit
kdybys chtěl, mám je hozený někde na hromadě šrotu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teď jsem KYB dával na oktávku a charakteristikou jsou v pohodě.
-> dragon_cb_cz: No já jsem nechtěl nic psát protože italy nedělám, ale jinak za mě kyb i monroe hrozná sračka, kyb je tvrdej jak beton, monroe zase teče po pár tisících, šel bych cestou sachs/trw ale jak říkám na tohle konkrétní auto nevím.