![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
Jeden fešák z ulice ... ten dětskej domeček v pozadí by muv klidu mohl suplovat garáž. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.07.21 13:21:12: Jako jo, ale že by se mi úplně chtělo oblejzat vrakárny a hledat z kterýho FCA verglu tam bude pasovat, to úplně ne. Resp. zas tak strašně moc mě to nesere.
-> U-Geen 12.07.21 12:29:04: Ano, ty protikusy často pasují. To by bylo asi nejlepší řešení. Navíc to jde kdykoliv uvést do původního stavu.
-> dragon_cb_cz: aha... ja se tech prodlouzeni bojim, mozna by bylo lepsi spis dat jinej protikus z neceho kompatibilniho, ale delsi
-> U-Geen: V 9-3NG už to starší většinou zvládne sama, ale v Alfě mám problém to zapnout i já, ten protikus je tam strašně utopenej
Skoro jsem přemýšlel o nějakém prodloužení pásu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: nezvladaj samy, nebo debilni kombinace sedacek a protikusu?
-> Jirik_Tuňák1983 08.07.21 23:03:48: Jo, i Punto vypadá pořad dobře.
-> Jirik_Tuňák1983 11.07.21 19:05:40: Krása... ale málo dveří
I když teda zapínat pásy dětem v sedačkách vzadu ve 156, to je taky za všechny prachy...
-> Jirik_Tuňák1983 11.07.21 19:05:40: Krása... ale málo dveří
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Já mimo jiné furt nechápu, jak představení tohoto modelu mohlo být už před 14 lety. Dělali to tuším pak 9 let? Vypadá to hodně nadčasově.
-> Jirik_Tuňák1983 08.07.21 22:27:53: Abarth v pětidvířku? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> minno 08.07.21 22:49:04: Podobné nároky měl teď tchán, nakonec jsme vybrali Ford Fusion, ale hned druhá v pořadí byla Panda. Ten poměr "cena/výkon" (ve smyslu odvedené práce) je u těch aut fantastický.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> minno 08.07.21 22:49:04: Podobné nároky měl teď tchán, nakonec jsme vybrali Ford Fusion, ale hned druhá v pořadí byla Panda. Ten poměr "cena/výkon" (ve smyslu odvedené práce) je u těch aut fantastický.
-> dragon_cb_cz 08.07.21 22:06:18: Tak toto je Punto Classic. Je to ako píšeš, prosté, jednoduché auto v najlepšom slova zmysle. Niekedy sa až čudujem, aké je to jednoduché. Ale za to veľmi spoľahlivý voz. Servo, klímu má, to mi stačí![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 08.07.21 22:06:18: V Plzni jezdí ti jednorožci minimálně dva. Jedno si vybavuji, že má určitě i nějaké Abarth znáčky a polepy a dělá písk pou a prásk. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Však se podívej na jeho výraz.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Však se podívej na jeho výraz.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: To se přiznám, že jsem už měl za standard. Ale je fakt, že Punto je prostě (v nejlepším slova smyslu) levné auto. A velmi sympatické. Bohužel pětidveřová verze s 1.4T je vzácnější než jednorožec ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Nemá.
-> minno: Ten nemá Puňťa na palubáku?
-> dragon_cb_cz: Dík. Roky som to mal v pláne, len nikdy som nevymyslel, ako decentne to tam zastavať.. Až teraz
A keď už som sa v tom vŕtal, rovno som tam dorobil aj teplomer, ktorý som tiež vždy chcel![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A keď už som sa v tom vŕtal, rovno som tam dorobil aj teplomer, ktorý som tiež vždy chcel
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: O tomhle tuningu už jsem taky párkrát přemýšlel... ta kontrolka dobíjení nějak extra spolehlivý indikátor není. Hezká práce, jak je u tebe zvykem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 17.06.21 17:24:16: nechces poslat to "Shitbox Edition" logo? Jsem moh vzít koukám rovnou dvě. :-)
-> dragon_cb_cz 17.06.21 19:45:20: Dokonce bych si troufl říci, že S60 je proti tomu i s lepším rozložením váhy, neboť AWD, znatelně hůře. Odpružení je méně pohodlné a k tomu hravost v zatáčkách taky slabší.
Jistotu, jako v Cromaňonci, v nich nemám ani omylem. U něj to byla kombinace houpavosti a pohodlí s jistotou.
Jistotu, jako v Cromaňonci, v nich nemám ani omylem. U něj to byla kombinace houpavosti a pohodlí s jistotou.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, ono to je jisté - jen skoro až moc, takže když je člověk zvyklý na běžnou nedotáčivost předokolek, tak má pocit, jako kdyby to točilo zatáčku víc než by mělo.
-> dragon_cb_cz 17.06.21 19:22:49: Když nad tím přemýšlím, tak neměl, ale auto je už rok prodané, takže nemám možnost si to oživit. Naopak mi přišlo vedení zadku celkem jisté a nezáludné.
-> Jirik_Tuňák1983 17.06.21 19:05:00: Sranda na tom je, že žena se doteď nemůže zbavit dojmu, že ta zadní náprava "ustřeluje" - a je fakt, že vlastně taky mám pocit, že to vlastně projíždí zatáčku víc, než by mělo. Taky jsi z toho měl takový pocit? Ono je to vlastně neutrální chování, ale člověk na to běžně není zvyklý.
-> palinator 17.06.21 18:37:12: Ono ho spíše překvapilo, že taková vysoká krabice může jezdit lépe, než jeho auto a ještě na zimákách.
Jinak ono totiž, jak píše Vítek, byla zadní náprava stejná s www.saabplanet.com/saab-r eaxs-unique-passive-rear-w heel-steering
Jinak ono totiž, jak píše Vítek, byla zadní náprava stejná s www.saabplanet.com/saab-r eaxs-unique-passive-rear-w heel-steering
-> palinator: Sice si hovno pojezdíš, ale tak zase to prd stojí a něco dokonce získává na ceně ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Pak jsem si neměl ještě kupovat Toledo, Favorita a už vůbec ne vybrečet 120.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pak jsem si neměl ještě kupovat Toledo, Favorita a už vůbec ne vybrečet 120.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 17.06.21 14:20:24: Neměl sis kupovat Golfa kříženého s jezefčíkem na pravěkém podvozku. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 11.06.21 23:42:15: Tak myslím, že to jen kondenzát nebude. Olej z motoru "utěšeně ubývá" a na podlaze garáže ho rozhodně není dost, aby to ten úbytek vysvětlilo
A i to tak olejově smrdí když přijedu.
Přemýšlím nakolik na to může mít vliv to, že chladič není co býval a tudíž motor po dobách kdy jezdil trvale studený najednou jezdí trvale spíš horký - na dálnici dneska odpoledne držel stabilních 102˚C. A taky bych tipoval, že kat není úplně průchozí - což předpokládám skrz zvýšený protitlak přispívá k té teplotě? Jinak to na spotřebu oleje asi vliv mít nemůže?
No tak či onak mě asi nějaká výměna kroužků atd nemine... tvl to zas bude moneypit.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Přemýšlím nakolik na to může mít vliv to, že chladič není co býval a tudíž motor po dobách kdy jezdil trvale studený najednou jezdí trvale spíš horký - na dálnici dneska odpoledne držel stabilních 102˚C. A taky bych tipoval, že kat není úplně průchozí - což předpokládám skrz zvýšený protitlak přispívá k té teplotě? Jinak to na spotřebu oleje asi vliv mít nemůže?
No tak či onak mě asi nějaká výměna kroužků atd nemine... tvl to zas bude moneypit.
-> Jirik_Tuňák1983:
To bych chtěl taky zažít.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
To bych chtěl taky zažít.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> dragon_cb_cz 17.06.21 10:48:33: Jo, byl až zklamanej a nadšenej zároveň, jak je ten podvozek oproti jeho Fíkusu dobrej.
Mluvil o tom pokaždé, co jsme se ten den viděli.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak aby ne, když je stejný jako u 9-3NG
Já zrovna včera jednu v takovej světlejší vínovej viděl a to auto se mi pořád líbí.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já zrovna včera jednu v takovej světlejší vínovej viděl a to auto se mi pořád líbí.
-> dragon_cb_cz: Včera byl v práci kolega s naším bývalým Cromaňoncem (teď patří bráchovi jeho ženy) a byť sám jezdí s Focusem, hrozně si chválil podvozek.
Co prý nechápal je, co si to auto nechá líbit v zatáčkách a některé úseky jezdil až o 15 km/h rychleji než s Fíkusem a ještě kolikrát pod plynem.
Začínám si říkat, že v těch recenzích bylo asi hodně zaujatosti, páč já sám jsem nic negativního nepozoroval a podvozek, zejména u zadní nápravy, pokládám za hodně propracovaný.
Každopádně vidět po dlouhé době svoje auto a slyšet pozitivní ohlasy, rozhodně potěší.
Co prý nechápal je, co si to auto nechá líbit v zatáčkách a některé úseky jezdil až o 15 km/h rychleji než s Fíkusem a ještě kolikrát pod plynem.
Začínám si říkat, že v těch recenzích bylo asi hodně zaujatosti, páč já sám jsem nic negativního nepozoroval a podvozek, zejména u zadní nápravy, pokládám za hodně propracovaný.
Každopádně vidět po dlouhé době svoje auto a slyšet pozitivní ohlasy, rozhodně potěší.
-> Sita: No co si budeme povídat, já to taky dost špatně napsal ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: OK, pochopil jsem to spatne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 15.06.21 14:16:55:
OK
Myšlený to bylo tak, že rozhodně nezpůsobí přítomnost nějakých malých částic, které by tam bez něj nebyly...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 15.06.21 12:15:37: DPF nema vliv na velikost vyfukovanych castic? Ja ziju cca 15 let v omylu, ze je to jeho primarni funkce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu: U EURO6b bylo nějaké přechodné období, ale to skončilo už skoro 4 roky zpátky... pokud vím, tak nepřímovstřikové motory pořád můžou být bez něj.
Každopádně to už jsme od zahuleného výfuku mojí Alfice docela daleko...
Každopádně to už jsme od zahuleného výfuku mojí Alfice docela daleko...
-> dragon_cb_cz: Jen je otázkou, zda ty limity splní i bez nej ? Proč by se jinak začal montovat na motory kde u předposlední normy nebyl ?
-> Mr._Nosferatu: To je pro mě novinka... jsou dokonce i přímovstřikové, co ho nemají. Povinný není, pokud splní normu na množství pevných částic - jak to výrobce udělá je jeho věc.
-> dragon_cb_cz: Tak ten už je povinný i u nepřímovstřikových benzínů…
-> Jarda/felda 15.06.21 11:59:11: No na velikost těch částic DPF fakt vliv nemá. A princip vzniku těch sazí je tady úplně stejný jako u toho nafťáku - přímý vstřik. Proč myslíš, že spousta nových benzíňáků má ten filtr taky...
-> dragon_cb_cz 11.06.21 17:43:46: tohle je dobré, padne k zemi a nevdechnes to, horší jsou dpf kde lezou malý neviditelný částice ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml 11.06.21 23:42:15: Podobný peklo mi na stěně garáže vyrábělo naposledy kilo... "moderní" auto nikdy.