-> Milan 136: Já vlastně ani nevím, co je to za motor...
Kde najdu kód motoru (papíry u sebe nemám).
Případně dle VIN?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
07:01:00
10.09.2024
10.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 09.09.24 23:02:52: Zdvihátka určitě všechna nová. Ty na odkazu jsou na starej diesel. Na PD musí být černý s DLC povrchem.
Ina dělá sadu.
Ina dělá sadu.
23:02:52
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
-> saskyn2: Aha, už tomu rozumím - nenastavuje se vůle v klidovém stavu mezi vačkou a rolnou, ale ve zmáčknutém stavu se jen šroub dotáhne na doraz a povolí o půlotáčku, díky
A zdvihátka asi rovnou vyměnit všechna za nová?
Je to toto (nejsem si jist, jestli se liší pro různé verze 1,9TDI)? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-ina-11031.html
A zdvihátka asi rovnou vyměnit všechna za nová?
Je to toto (nejsem si jist, jestli se liší pro různé verze 1,9TDI)? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-ina-11031.html
22:42:18
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: zdvihátka-hydroštely bych asi nějaký taky našel, ale raději kup nový. Normálně točíš motorem - vačkou tak aby bylo vahadlo co nejvíc zmačknuté, dotáhneš šroub co jde(bez vůle) povolíš o 180 abys tam měl vůli. Na úchylkoměr ser, ten není třeba, ale jinak takhle www.google.com/search?sca
_esv=a7...
22:25:54
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
-> saskyn2: Asi nerozumím, jak to myslíš - "dojedeš na maximum zmáčknutí a povolíš o 180°" - jako pootáčením vačky? Předpokládám, že v nejnižším zdvihu (v klidové poloze) nastavuji vůli? A jaká ta vůle má být?
A zdvihátka budeš k té vačce taky mít, nebo se dají normálně koupit? To jsou ony pověstné "hydroštely"? Ty je třeba nějak plnit olejem nebo je to PnP?
A zdvihátka budeš k té vačce taky mít, nebo se dají normálně koupit? To jsou ony pověstné "hydroštely"? Ty je třeba nějak plnit olejem nebo je to PnP?
22:18:34
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: Dojedeš na maximum zmáčknutí toho vahadla a pak ho povolíš o 180 stupnů, něco jako ventily na 120.
22:15:46
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
Uf, tak to jsou potěšující zprávy
-> Milan 136: Tenhle motor není tak čistej, jako to na Tvé fotce, takže jsem tam ty šroubky přes černej olej neviděl
A pak mne ještě bude zajímat, jak se nastavují ty 4 vahadla s rolnami (asi ke vstřikům?), ale to je ještě předčasné
-> Milan 136: Tenhle motor není tak čistej, jako to na Tvé fotce, takže jsem tam ty šroubky přes černej olej neviděl
A pak mne ještě bude zajímat, jak se nastavují ty 4 vahadla s rolnami (asi ke vstřikům?), ale to je ještě předčasné
22:04:29
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: tu vačku kouknu, ale myslím že ji mám. Ne ty šrouby co drží hlavu hlavně nepovoluj, to jednou udělal bývalý kolega, myslel jsem že ho zabiju
21:58:35
09.09.2024
09.09.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: pd vahadla mají svoje šrouby, hlavu nedrží pak má vačka klemy který drží M6 šroubky ty určitě dej nový
ps: pokud nemáš "malý momenťák" tak si ho taky sežen všechny tyhle šroubky mají sranda momenty a úhel na dotažení
ps: pokud nemáš "malý momenťák" tak si ho taky sežen všechny tyhle šroubky mají sranda momenty a úhel na dotažení
21:57:02
09.09.2024
09.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: Jsem to říkal, že bude díra ve zdvihátku.
Na rozebrání úplně třeba nejsou. Ale na napnutí řemenu ano.
Jinak hlavové šrouby se nevyndavají.
Na rozebrání úplně třeba nejsou. Ale na napnutí řemenu ano.
Jinak hlavové šrouby se nevyndavají.
21:22:58
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
-> saskyn2: Tak jsem odkryl rozvod a je to jednodušší, než jsem myslel - ty přípravky ani nejsou potřeba...
...Také jsem blíže ohledal vačkový hřídel a zdvihátka a měls´ pravdu - první zdvihátko a jeho vačka je v háji.
Takže kdybys našel nějakou slušnou vačku, tak Tě jí rád zbavím
Ale ještě mne děsí jedna věc - vypadá to, že u toho motoru drží horní víka vačky na šroubech, které zároveň drží hlavu k bloku - je má domněnka správná?
A pokud ano, dá se to nějak rozebrat bez demontáže hlavy (vypouštění chladicí kapaliny a výměny těsnění pod hlavou) - třeba sundavat jedno víko po druhém a opět vrátit šrouby? Nebo je prostě nutnost kvůli vačce vypustit vodu a vyměnit těsnění?
...Také jsem blíže ohledal vačkový hřídel a zdvihátka a měls´ pravdu - první zdvihátko a jeho vačka je v háji.
Takže kdybys našel nějakou slušnou vačku, tak Tě jí rád zbavím
Ale ještě mne děsí jedna věc - vypadá to, že u toho motoru drží horní víka vačky na šroubech, které zároveň drží hlavu k bloku - je má domněnka správná?
A pokud ano, dá se to nějak rozebrat bez demontáže hlavy (vypouštění chladicí kapaliny a výměny těsnění pod hlavou) - třeba sundavat jedno víko po druhém a opět vrátit šrouby? Nebo je prostě nutnost kvůli vačce vypustit vodu a vyměnit těsnění?
11:05:03
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jinak ten hřebínek je na kliku, šipka proti šipce podle toho co tam máš to tam dáš za typ přípravku. A pak tím trnem zaaretuješ vačku do dírky. Dvě otáčky kliky=jedna otáčka vačky
11:02:58
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
10:36:44
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
Tak mám doma tu sadu na aretaci rozvodů -> saskyn2 29.08.24 10:14:42: a bláhově jsem se domníval, že tam bude nějaký návod k použití, ale nic takového tam není...
Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
21:16:26
02.09.2024
02.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ja ti to rikal Jaromire Radost toto opravovat...
21:01:21
02.09.2024
02.09.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: tak asi to fakt bude tim vstřikem, čerpadlo vyměněný a ted to pro změnu tlačí naftu-bublinky do přívodu
10:40:36
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
Tak koupím přípravky a zkusím to rozebrat. Pak někdy dám vědět.
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
10:34:49
29.08.2024
29.08.2024
Jarda/felda
-> palinator 29.08.24 10:24:00: u e4+ to nejni tak snadný pouhým zaslepením se zapíše chyba a rozsvítí kontrolka motoru, je třeba to SW ošetřit
10:33:27
29.08.2024
29.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 29.08.24 10:02:59: ano vačkový kolo má šrouby na doladění vzájemný polohy vačky a kliky, to se pak dělá podle diagnostiky
10:24:00
29.08.2024
29.08.2024
palinator
-> Bukaj:
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
10:22:57
29.08.2024
29.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj: Jak píše saskyn nejdřív si sežen přípravky, na kliku nasadíš hřebínek (na rozvodovým kole a na přípravku jsou šipky ty musí být proti sobě při nasazení a čepík zapadne do dirky v bloku) vačku zaaretuješ kolíkem pak můžeš začít rozebírat
10:14:42
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jinak než to budeš rozebírat, tak si rozvody nastav na přípravky, dolu se dává takový hřebínem, nahoru tyčka-ta se dá nahradit 6mm vrtákem
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
10:12:47
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 10:04:58: to je tandemový čerpadlo, je to vývěva na vzduch a tlačí to naftu do vstřiků, proto tam jsou palivový hadičky
10:11:15
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 09:50:16: to je egr a zahumusený je to takhle běžně
10:06:13
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
-> Milan 136 29.08.24 09:55:11: A dá se tomu nějak zabránit?
10:02:59
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
A teď k těm dotazům:
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
09:55:11
29.08.2024
29.08.2024
Milan 136
-> Bukaj 29.08.24 09:52:20: Tohle je bohužel "normální".
09:50:16
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
09:45:00
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
22:07:11
16.08.2024
16.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit tohle nezakouří
21:25:38
16.08.2024
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
21:23:39
16.08.2024
16.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:20:07: vypadá to tak
21:20:07
16.08.2024
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
20:41:33
16.08.2024
16.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna
11:51:23
16.08.2024
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
11:41:02
16.08.2024
16.08.2024
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
11:27:03
16.08.2024
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky.
22:01:42
15.08.2024
15.08.2024
MXMarek
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus
17:38:10
15.08.2024
15.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru)
06:59:58
12.08.2024
12.08.2024
jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
17:14:17
11.08.2024
11.08.2024
Milan 136
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
16:43:33
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya
to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
16:42:20
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna
16:38:15
11.08.2024
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.