![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny 26.10.23 14:04:35: Na to Exeo jsem se ptal já. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: Heleď taky koukam na Leony. Ty Seaty jsou líp vybavený a levnější než Škodovka, která je (fakt nevím proč) neskutečně předražená. Dokonce i Passat B8 leckdy vychází znatelně líp než třeba Superb, což prostě nepobíram. Ale holt u nás je Škodovka národní sport a tak se prodává i za ty předražený ceny. Sám jsem se byl na nějaký Octavie podívat, ale jen proto, že jich je mnohem mnohem víc, než třeba těch Leonů (ve kterém se mi mimochodem jelo fakt moc hezky). Takže tě naprosto chápu a vůbec bych se toho nebál - naopak...
Jak velká blbost je koupit si to Exeo? Připadá mi to zásadně levnější než adekvátní Superby atd.
Díky všem ..
Přemýšlím, že si to ušiju. Tenkou černou kůži mám a s kůží pracovat umím.
Dávat za to 2000 Kč .. nevím no.
Přemýšlím, že si to ušiju. Tenkou černou kůži mám a s kůží pracovat umím.
Dávat za to 2000 Kč .. nevím no.
-> CHIP 23.10.23 12:59:49: To už ti vyjde lépe si to nechat ušít. Klidně od Minna.
-> CHIP: To co je v autě origo, takže předpokládám že kožená. Nejsem si jistej, jestli nebyla součástí i hlavice. Už je to doba co jsem to poptával. Ale i tak mi to přišlo drahý, tak jsem to nechal být...
-> Syny: Za koženou manžetu a nebo za koženkovou ?
-> CHIP 23.10.23 10:10:01: Zjistoval jsem to na myho Golfa a sehnat origo se da, jen cena je mazec. Tak 3 roky zpatky si za ni rekli 3700 Kc.
-> Milan 136: Jo .. to mě nenapadlo. Je to Scout, tam to bylo ve všech stejný.
-> CHIP 23.10.23 10:10:01: Originál existuje spousta hlavic a manžet.
Ale jak je to s dostupností nevím.
Ale jak je to s dostupností nevím.
Řešil někdo do Octavie 2 novou manžetu na řadičku ? Ta koženka co tam je je teda dost k ničemu. Nedělá se náhrada z kůže ? Nebo neví někdo o nějaké pěkné a trvanlivé náhradě ?
-> saskyn2 22.10.23 23:57:59: jojo, Sup, děkuji za odpověď a dobrou zprávu.
-> Jura_Favorit: To je v supu? Občas clonka na pumpě, jinak to asi nic úplně špatně nemá, má to už močovinu ale nejsou s tím problémy.
-> Jirik_Tuňák1983: Ano, má to v Oktávce. Exeo má motor podélně, je tam myslím CAHA, generačně to je to samé, jen upravené pro podélnou montáž.
-> saskyn2 22.10.23 15:38:57: Já si právě říkám, jestli to náhodou nemá tvoje paní žena.
V Seatu Exeo bývá to samé?
V Seatu Exeo bývá to samé?
Vetřu se, co motor DFH?
Ne že by to mělo na něco vliv, už jsem to stejně koupil, ale není špatné vědět...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ne že by to mělo na něco vliv, už jsem to stejně koupil, ale není špatné vědět...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: ne to je CR v RS a jsou to fajn motory. A na rozdíl od novější generace CUNA/CUPA to nežere olej a podobný labužnosti.
Toleto téma nesleduji, tedy kromě provokací
, je nějaká vyloženě past v motoru CEGA?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: ďakujem za info ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO 19.10.23 12:57:14: Je to normální. Proto jsou tam ty o kroužky. Tam bude seklá clona.
Otázka pre znalých - yeti 2.0tdi 81 kw (CUUA) umrela elektronicky ovladana vodna pumpa. Pri demontáži ovládacej "cievky" z pumpy začala z diery tiecť chladiaca kvapalina. Je to normálne alebo tam g12 nemá čo hľadať?
O3 předface 2.0 TDi, kolegovi na služebce při 160 začalo blikat žhavení, a auto teď sice jezdí dál ale svítí kuře a zní jako traktor, starty a zastavení motoru jsou docela divoký. Rozdíl ve výkonu ano, ale ne zásadní. cca 190k na původních rozvodech.
Tak co, přeskočil zoubek?![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Tak co, přeskočil zoubek?
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> saskyn2 15.10.23 20:01:07: Je mi to jasny, ale to muzu delat az kdyz to koupim a koupit se mi to nechce, kdyz nevim odkud to muze byt. Takovej zacarovanej kruh. Co mam info, tak to muze byt blbost v radu stovek a nebo taky problem, kterej fakt resit nechci...
-> Syny: Z těhle fotek se moc poznat nedá, ono jak tam fouká vítr tak se ten olej hrozně roznese-hlavně dozadu. Abys něco poznal tak byse to muselo vzít vapkou a pak koukat, kde to začíná.
-> Syny 15.10.23 18:38:00: U nás mají mokrý a zapařený světla všechny služební O3 po FL, které sem jezdí. Na ulici jsem se toho zas tak nevšiml. Asi jsme nafásli blbou várku. Na jedné 1.5 TSI teď něco klepe za studena. Loterie....
-> Jakub M.: No tam to bylo videt omasteny nejvic a kolem toho tahla (pry zapadka prevodovky). Nevim jestli to tam muze chcat jeste nekde jinde. Bejt to jen nejakej O krouzek, tak to neresim, bal jsem se ale nejakyho pripadnyho vetsiho pruseru.
Jo a druha vec, bylo videt, ze zateklo do svetla, muselo to byt nekudy horem, jelikoz stopa byla i na cocce nahore, ale prasklinu jsem zadnou nenasel a ani svetlo nebylo zevnitr oroseny/zamlzeny. Ruzne jsem tam zkousel na to foukat, jestli se treba zevnitr zamlzi, ale nic. Taky zajimavej haluz...
Na vrsku prevodovky je udajne vymenik voda olej, to mi tam tvrdili, ze by mohlo byt mozna tim, ale samozrejme nikdo to nevi jiste. Vedle toho vymeniku nahore je nejake plastove tahlo (nevim co to je), tam byl olej kolem videt taky. Jinak ale auto jelo a radilo dobre.
Tak jsem se byl podivat dneska na jednu Octavii s DSG (DQ381). A na to jaky pastiky jsem za posledni rok vidal, tak tahle byla fakt pekna. Minimum skrabancu a sramu, dolik zadnej. Ale samozrejme tam bylo nejake ale... Cela prevodovka od oleje. Sundal jsem i dekl pod motorem, ale neprisel na to odkud to chcije. Zamasteni bylo videt i zezhora prevodovky (mezi motorem a baterii). Nema nekdo napad co to muze byt za problem? Napadlo mi jestli to nekdo jen nezajebal pri vymene oleje v prevodovce, ale dle Saskyna to ma filtr z boku a tak asi neni duvod aby kvuli vymene byl zabllitej i vrsek prevodovky. Pokud nekoho napada co by to treba mohlo byt, tak sem s tim.
-> charon 12.10.23 13:30:41: když odpojíš banku tak by to mělo jít malíčkem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Venca.: hoď fotku
Dekuji vsem za tipy, nicmne opravdu nikdo netusi, jak moc lehce/tezce ma jit hejbat s podtlakovou regulaci? jestli s ni ma jit hejbat rukou, nebo je to OK kdyz to jde dic tezko?
-> palinator: No uvidim, mozny bych to zkusil, kdybych na to mel vybaveni. jestli to neprojde napodruhy s tou cistici chemii, tak to dam servisakovi at to opravi a hotovo.
-> palinator: No uvidim, mozny bych to zkusil, kdybych na to mel vybaveni. jestli to neprojde napodruhy s tou cistici chemii, tak to dam servisakovi at to opravi a hotovo.
Neví někdo, jak v O4 nastavit nezávislé topení tak, aby to topilo déle než deset minut. Je tam někde menu, ale tam je nastaveno deset minut a nejde s tim hnout...
-> Pavel P@nkáč:
Dělá se to tímhle, je to "volnoběžná dávka":
Login 12233
Přizpůsobení kanál 01
Hodnotu dát co největší...
tím se to ochudí a má to výrazně tupější odezvu na plyn. U Toleda jsem s tím hejbal na emise největší, na ježdění nejmenší, líbilo se mi, jak to nečeká tak úpěnlivě na turbo a lépe reaguje. Za cenu lehce vyšší kouřivosti. Na spotřebu to vliv nemá, jen se hodně mění odchylka spotřeby na palubáku.
Dělá se to tímhle, je to "volnoběžná dávka":
Login 12233
Přizpůsobení kanál 01
Hodnotu dát co největší...
tím se to ochudí a má to výrazně tupější odezvu na plyn. U Toleda jsem s tím hejbal na emise největší, na ježdění nejmenší, líbilo se mi, jak to nečeká tak úpěnlivě na turbo a lépe reaguje. Za cenu lehce vyšší kouřivosti. Na spotřebu to vliv nemá, jen se hodně mění odchylka spotřeby na palubáku.
-> palinator: to jde pouze startovací dávka ne? dát nějakou mrtvou nebo polomrtvou váhu vzduchu, ukáže malý průtok vzduchu a jednotka dá měně nafty - měla by být nižší kouřivost.....
-> charon:
Co mu na emise přes VAG snížit dávku, ať má větší přebytek vzduchu?
Co mu na emise přes VAG snížit dávku, ať má větší přebytek vzduchu?
-> charon 09.10.23 12:02:16: egr zahnojenej nebude tam je průtok dostatečný, ten špunt bude až dál v sání ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Auto má najeto poctivejch cca 310 000 km. Kolega si ho totiž dovedl z Holandska od nějakýho strejčka co byl první majutel a od něj jsem ho pak koupil já.
Kat tam je, resp. vysypanej není. Na EGR jsem se nekoukal, ale poslední roky byl vždy čistej. nafta se bere přes zimu Verva nebo ekvivalent, přes léto obyč u Benziny nebo OMV.
posledně a předposledně se dělali emise vždycky napodruhý.
Před čtyřme rokama byla prodřená hadice k regulaci, po výměně za silikonový to prošlo. Teď jsou hadice stále ve 100% stavu. Limity n emisích tenkrát splněny u horní hranice.
Před dvouma rokama byla totálně zatuhnutá regulace turba, turbo tlačilo pořád plnej tlak. To už jsem dával servismanovi, kterej vyměnil turbo za jiné s tím, že to moje pošle na repas a pak se to překope zpátky. S tím vyměněným turbem to prošlo bez problémů, limity splněny s přehledem. Bohuželů servisák týden potom zemřel a turbo se už nedořešilo - nebylo s kým.
A tentokrát opět vysoká kouřivost a zdá se mi, že regulace jde ztuha. Proto bych potřeboval vědět, jak moc lehce má jít. Případně zda koupit repasované turbo a tom jen nahodit? Je potřeba pak něco donastavovat s pomocí diagnostiky? Mechanicky bych si to udělal ...
Jinak manželka nerozhoduje, ale je to "její" auto. V zájmu zachování časprostorové kontinuity a klidu v domáctnosti je potřeba některý rozhodnutí něchat na ní.
Kat tam je, resp. vysypanej není. Na EGR jsem se nekoukal, ale poslední roky byl vždy čistej. nafta se bere přes zimu Verva nebo ekvivalent, přes léto obyč u Benziny nebo OMV.
posledně a předposledně se dělali emise vždycky napodruhý.
Před čtyřme rokama byla prodřená hadice k regulaci, po výměně za silikonový to prošlo. Teď jsou hadice stále ve 100% stavu. Limity n emisích tenkrát splněny u horní hranice.
Před dvouma rokama byla totálně zatuhnutá regulace turba, turbo tlačilo pořád plnej tlak. To už jsem dával servismanovi, kterej vyměnil turbo za jiné s tím, že to moje pošle na repas a pak se to překope zpátky. S tím vyměněným turbem to prošlo bez problémů, limity splněny s přehledem. Bohuželů servisák týden potom zemřel a turbo se už nedořešilo - nebylo s kým.
A tentokrát opět vysoká kouřivost a zdá se mi, že regulace jde ztuha. Proto bych potřeboval vědět, jak moc lehce má jít. Případně zda koupit repasované turbo a tom jen nahodit? Je potřeba pak něco donastavovat s pomocí diagnostiky? Mechanicky bych si to udělal ...
Jinak manželka nerozhoduje, ale je to "její" auto. V zájmu zachování časprostorové kontinuity a klidu v domáctnosti je potřeba některý rozhodnutí něchat na ní.
-> charon 09.10.23 07:28:09: skromně bych tipnul že bude zasraný sání pokud ještě není zaslepený egr ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 09.10.23 09:12:06: tady je jen oxydační kat ten nemá vliv na množství kouře- pokud se nepřicpe a na měření se nezačne profukovat
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 09.10.23 07:28:09: Servisákovi si to měl dát hned a prošlo by to
Jak to je zapsaný v systému, tak se pod to nikdo jinej nepodepíše, nejlepší je, když někdo neprojede, a zákoš to servisákovi jakože zapomene říct - asi si myslí že se na to nepřijde kokot
Takže jedině to asi opravit, ale spíš počítej, že tam už nebude kat/bude špatný čerpadlo/vstřiky všechno pěkně mastný opravy. Možná bych fo fakt zkusil s nějakou chemií vyjezdit nádrž, pořádně tomu dávat za uši a pak další pokus...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)