No, jak se to vezme... Ona jízda s tou elektrikou je výrazně jinačí, než se spalovákem. Neexistuje tam totiž brzdění motorem, navíc je to navzdory malým rozměrům dost těžké... Mnohdy stačí za vesnicí pojebat plyn na podlahu, roztáhnout to na kilo a doplachtí to 80 do vedlejší vesnice.
Takže pokud nechceš šlapat na brzdu, což u EV nechceš, protože i když to začne brzdit elektricky, tak to škrábne i kotouče, musíš kvrdlat s rekuperací na páce. Takže je možná komfortnější mít opřenou nohu na plynu a ovládat to jedním pedálem, než furt něčim někde šudlat.
Skoro bych řek, že ta funkcionalita je žádoucí pro většinu řidičů z titulu efektivity jízdy. Dovedu si totiž představit, že většina na to sere, pak brzdí natvrdo někde v obci a dojezd je v prdeli. Přitom z nějakého prudšího kopce ve vyšších rychlostech má rekuperace co dělat, aby to auto zbrzdila. Vyloženě dobré je to na cestách, kde to člověk nezná, speciálně v noci. Když se člověk cejtí, tak mu prostě přidá.
Jasně, všechno se to točí kolem efektivity/dojezdu. Když se vytáhne argument 1400 km na nádrž, game over. Teda on je to game over i ve srovnání s dojezdem Š120 na dálnici.
