skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Shader: takže tě ta blbost vyšla na kolik? :-D
-> Shader 30.01.20 18:41:34: Nepsal jsem Ti to sem náhodu, jestli tam není vačka z BKD?
Nebo někdo jiný to psal. Každopádně to tu určitě zaznělo.
Nebo někdo jiný to psal. Každopádně to tu určitě zaznělo.
Někteří z vás si jistě všimli, že jsem zde řešil "neřešitelný" problém s regenerací DPF u OII RS 2.0TDi/PD. Auto po výměně rozvodů přestalo regenerovat, nechal se vyčistit DPF, ale regenerace byly neúspěšné. Následně se pak vyměnil filtr a opět to samé, regenerace neúspěšné, vyměnila se jednotka, stejný problém. Pán, který na autě pracoval to vzdal s tím, že už si neví rady. S bráchou jsme to vzali do vlastních rukou. Prvně kontrola kabeláže, výměna diferenčního snímače, výměna plastového sání (velká vůle vířivých klapek), auto stále neregenerovalo. Brouzdáním po fórech jsme se dostali k informaci, že by v autě mohla být špatná vačka (BKD). Tak jsme tedy sundali ventil dekl, odšroubovali vačkový dekl a zjistili, že je v autě opravdu nejspíš špatná vačka. Sehnali jsme tedy vačku z motoru BMN a nechali ji u známého v dílně vyměnit. Dneska známy volal s tím, že je vačka vyměněna a při zkušební jízdě se podařilo filtr vypálit, regenerace proběhla úspěšně. Takže od samého počátku byla v motoru špatná vačka, která pravděpodobně způsobovala všechny problémy s DPF. Píši pravděpodobně, protože je potřeba auto pořádně projet, najet nějaké kilometry, aby byla 100% jistota. Takže toliko k problému s regenerací filtru DPF. 

-> Milan 136: jj kusovky sú BELGIUM -> King: to je iné auto pre predstavu , má naviac LPG , ja zase kopec výbavy a celkový stav -> vhml: jop
-> suri 29.01.20 14:23:03: a to je taky 1.4?
Zeptám se manželky. Ale dozajista bude proti, že to na to její crcání nemá smysl. A ve výsledku asi má pravdu.
Zeptám se manželky. Ale dozajista bude proti, že to na to její crcání nemá smysl. A ve výsledku asi má pravdu.
-> King 29.01.20 19:41:44: spis suriho je nesrovnatelne lepsi stav

-> Milan 136: Ach so! 

-> suri 20.01.20 11:12:14: Jako že po kusech jo?
-> King 29.01.20 19:15:03: Však na tom bazoši je úplně jiný auto

-> suri: Pěkný...ale pro hejly z Bazoše za 6900 a pro virťáky za 7000?! Hmmmm ?!

-> palinator 29.01.20 09:50:29: 2.5tdi V6 je arcikrumpl.
Nejede to v sérii ani upravený, žere to jak prokoplý ať už s tím jezdíš jakkoli a stejně tak se to sere ať už údržbu hrotíš jak chceš.
Nejhorší tdi motor široko daleko.
Nejede to v sérii ani upravený, žere to jak prokoplý ať už s tím jezdíš jakkoli a stejně tak se to sere ať už údržbu hrotíš jak chceš.
Nejhorší tdi motor široko daleko.
-> el.tomas: G000650 VW ale v redšej forme má aj WURTH, BERNER ...
-> el.tomas: Keramická pasta..
-> suri: Co je to za pěkné mazivo na té dosedací ploše pro destičky? Něco VW?
-> dragon_cb_cz 29.01.20 09:12:29: 4/2001
FL byl 8/2000? ale bylo tam ejake prechodove obdobi, v praci jsem jezdil tdi 81kW a mela novej intros a starej venek - narazniky a sklenena svetla
FL byl 8/2000? ale bylo tam ejake prechodove obdobi, v praci jsem jezdil tdi 81kW a mela novej intros a starej venek - narazniky a sklenena svetla
-> vhml: predstava je 7000€ auto.bazos.sk/inzerat/...
/Octavia-combi-14-LPG.php
nový rozvod , nové predné aj zadné brzdy , nové disky aj pneumatiky , leto zima
všetko origo , gumy polaris a conti sport 2 leto
nový rozvod , nové predné aj zadné brzdy , nové disky aj pneumatiky , leto zima
všetko origo , gumy polaris a conti sport 2 leto
-> suri 29.01.20 12:40:39: co by to mělo stát? Už jsem se na to kdysi asi ptal a pak si to nakonec prodat nechtěl.
Nechce niekto toho môjho veterána ? Ideálne z SK kto sa o to bude starať ako ja ...
-> Alenka:
Vidiš, o A4 jsem doteď ani nevěděl, že měla podél motor. Jako právě podél motor je hlavní důvod, proč B5/5.5 nemám. Jednak servisní pakárna, druhak vyšší spotřeba a jak říkáš i dynamické vlastnosti. A přeci jen příčňáků je víc, takže i množství kompatibilních dílů je pro skromné příčnáky lepší.
Když už jsme u těch podélnejch motorů - nepyčtuninkovals někdy starou 2,5 TDI V6, co je právě v těhlech keplech? Je to fakt takovej sráč, nebo po poladění je to dobrá věc? Mně se na tom ten zvuk, připomínající kýbl šroubů v pračce při ždímání, hrozně líbí.
Vidiš, o A4 jsem doteď ani nevěděl, že měla podél motor. Jako právě podél motor je hlavní důvod, proč B5/5.5 nemám. Jednak servisní pakárna, druhak vyšší spotřeba a jak říkáš i dynamické vlastnosti. A přeci jen příčňáků je víc, takže i množství kompatibilních dílů je pro skromné příčnáky lepší.
Když už jsme u těch podélnejch motorů - nepyčtuninkovals někdy starou 2,5 TDI V6, co je právě v těhlech keplech? Je to fakt takovej sráč, nebo po poladění je to dobrá věc? Mně se na tom ten zvuk, připomínající kýbl šroubů v pračce při ždímání, hrozně líbí.

-> Cumper 28.01.20 17:50:48: Hele mě to segry auto proti Sobům taky přijde s daleko menším turboefektem a celkově "hladším" průběhem. Takže to nemusí být nutně závada
Ta 1.8T je v zásadě "příjemnej" motor, v sérii to moc nejede, ale chová se to hezky.

-> Jarda - zrušená registrace 28.01.20 15:25:24: Jaký máš rok? FL byl 2000, ne? resp. MY2001? Segra má myslím 2002 nebo 2003, AGU, zbytek nevím 
-> Jarda/felda 28.01.20 16:36:57: Hrozně záleží na verzi. Třeba u toho Passata je mezi 1.8T a 1.9TDI rozdíl skoro 100kg. Se stejným motorem a karoserií je to fakt 100-150kg. Ostatně viz -> StepaNoFUN 28.01.20 17:33:17: , i O1 může být relativně těžká.
A 1550kg je ještě v pohodě

-> Jarda/felda 28.01.20 16:36:57: Hrozně záleží na verzi. Třeba u toho Passata je mezi 1.8T a 1.9TDI rozdíl skoro 100kg. Se stejným motorem a karoserií je to fakt 100-150kg. Ostatně viz -> StepaNoFUN 28.01.20 17:33:17: , i O1 může být relativně těžká.
A 1550kg je ještě v pohodě

-> palinator: Passat/A4/A6 a tyhle auta s podélně uloženým motorem nejedou hlavně proto, že mají motor podél a tím i vyšší ztrátový výkon v hnacím ústrojí.
O1 1.8t si A4 se stejným motorem natře na chleba i když budou obě předokolky a pokud bude Audi mít Quattro, tak Ofce odjede jako kdyby Audi stála.
Tyhle staré podély 4x4 jsou ukrutné krámy, v tom vždy když člověk jede a ubere plyn, tak má pocit jako kdyby se za autem rozbalil padák.
O1 1.8t si A4 se stejným motorem natře na chleba i když budou obě předokolky a pokud bude Audi mít Quattro, tak Ofce odjede jako kdyby Audi stála.
Tyhle staré podély 4x4 jsou ukrutné krámy, v tom vždy když člověk jede a ubere plyn, tak má pocit jako kdyby se za autem rozbalil padák.
-> dragon_cb_cz: Díky, zkusím se zeptat
-> Jarda/felda: Jak píše palinator, ten rozdíl hmotnosti není zas až tolik. Nemám tady teď techničáky abych to porovnal, ale co jsem posledně koukal na technický údaje obou aut na netu, tak to bylo do 150kg... Nicméně znát je každý kilo, protože když naložím dva lidi (150 kg )do felície, tak to umře
-> Jarda: jj, akorát právě nevím přesně čím se ty verze lišily (kromě toho že ta moje Euro2 má lanko, jednu lambdu a teď jsem ještě četl že prý nemá ani variabilní časování sacích ventilů...)
Ono to jede pěkně, turbo jde určitě, tím že jede jak atmosféra jsem měl na mysli to, že u oktávky je hodně znát okamžik kdy začne fučet turbo a tady to skoro nepoznám, má to víc lineární průběh výkonu, nebo jak bych to řekl :-D

-> Jarda/felda: Jak píše palinator, ten rozdíl hmotnosti není zas až tolik. Nemám tady teď techničáky abych to porovnal, ale co jsem posledně koukal na technický údaje obou aut na netu, tak to bylo do 150kg... Nicméně znát je každý kilo, protože když naložím dva lidi (150 kg )do felície, tak to umře

-> Jarda: jj, akorát právě nevím přesně čím se ty verze lišily (kromě toho že ta moje Euro2 má lanko, jednu lambdu a teď jsem ještě četl že prý nemá ani variabilní časování sacích ventilů...)
Ono to jede pěkně, turbo jde určitě, tím že jede jak atmosféra jsem měl na mysli to, že u oktávky je hodně znát okamžik kdy začne fučet turbo a tady to skoro nepoznám, má to víc lineární průběh výkonu, nebo jak bych to řekl :-D
Moje OCT má 1534kg provozní.
-> Jarda/felda:
Já se ti podivám do techničáku. Mám tam přes 1300 určitě.
Já se ti podivám do techničáku. Mám tam přes 1300 určitě.
-> palinator 28.01.20 13:17:54: našel jsem ofiko údaje že O1 má mít 1260kg což mi nepřijde moc
když vezmu že muj passat má cca 1550kg 


-> vhml 28.01.20 11:56:07: -> Cumper 28.01.20 11:31:59: -> dragon_cb_cz 28.01.20 12:22:31:
to bylo od E2 do E4? Ja mam ARX s elektronickym plynem a euro 3 a je FL a je jedna z prnich FL, trebas komfort mam 2,5 generaci, ale euro 4 jsem myslel, ze byly az nekdy na sklonku vyroby
Jinak ten chip dobry, je to delo, nema to ten kopanec jako RS, ale max. vykon trochu vetsi a hlavne obrovskej kroutak, vetsi, nez mnohe nafty.
na LPG to funguje taky, ale spotrebu bych bral tu, co tu prezentoval Alenka radeji :).
A kdyz to passat jede jak atmosfera, tak si naloguj vahu vzduchu - jestli beha a jen temer nestoji...
Mozna na lpg by byl jeste lepsi tech 150kW, ten sice moc nechvaleji, ale jsou tam vetsi predstihy, tam to je pro 100ku benzin, ale sam autor me od toho zrazoval, ale to jsem tam jeste nemel lpg.

Jinak ten chip dobry, je to delo, nema to ten kopanec jako RS, ale max. vykon trochu vetsi a hlavne obrovskej kroutak, vetsi, nez mnohe nafty.

A kdyz to passat jede jak atmosfera, tak si naloguj vahu vzduchu - jestli beha a jen temer nestoji...
Mozna na lpg by byl jeste lepsi tech 150kW, ten sice moc nechvaleji, ale jsou tam vetsi predstihy, tam to je pro 100ku benzin, ale sam autor me od toho zrazoval, ale to jsem tam jeste nemel lpg.
-> palinator: P308 taky, teda SW - měl jsem v TP pohotovostní hmotnost 1660
-> palinator 28.01.20 13:29:28: Jo, jenže ta Insignie má oproti tomu Passatu nadváhu cca 300kg
Tam už to pochopitelně rozdíl je.

-> dragon_cb_cz:
Ale třeba Insignie už podle mě (zbytečně) těžká je. 307 SW mi teda na svoje rozměry přišla těžká rovněž.
Ale třeba Insignie už podle mě (zbytečně) těžká je. 307 SW mi teda na svoje rozměry přišla těžká rovněž.
-> palinator 28.01.20 13:17:54: Já bych spíš ze zkušenosti řekl, že je urban legend, že jsou některá auta těžká - zcela typicky právě Passat nebo Audi A6. Kolikrát už jsem ve spojení s nima slyšel hlášky typu "dvoutunová mrcha" a podobně, to nejde spočítat 

-> Jarda/felda:
Ale jen o nějakejch 100-150 kg. To, že je jedničková Octa lehká, je taková urban legend. Jedničkový Toledo je lehký auto. Těch 1180 kg nebo kolik to v TDI má, to je fajn. Akorát že je to celý takový hrachový.
Ale jen o nějakejch 100-150 kg. To, že je jedničková Octa lehká, je taková urban legend. Jedničkový Toledo je lehký auto. Těch 1180 kg nebo kolik to v TDI má, to je fajn. Akorát že je to celý takový hrachový.

-> Cumper 28.01.20 11:31:59: octávka pojede vždy líp než passat kvuli rozdílné hmotnosti 

-> Cumper 28.01.20 11:31:59: Zkusil bych Alenku, sice je primárně naftovej, ale tuším, že nedávno nějaké experimenty s 1.8T (+LPG) prováděl a ty čísla byly poměrně zajímavý.
Jinak segra má O1 poface a je to ještě EURO2 s mechanickou klapkou.
Jo a jestli to bylo za rozumnou cenu, tak hodně pěknej nákup!
Jinak segra má O1 poface a je to ještě EURO2 s mechanickou klapkou.
Jo a jestli to bylo za rozumnou cenu, tak hodně pěknej nákup!
-> Cumper 28.01.20 11:31:59: euro 4 s elektronickym plynem by mělo mít nastavování vačky, turbo z RSa a snímač tlaku turba.
Ahoj, chci se zeptat, není to úplně Octavie (Passat B5 rok 99
) ale motor je skoro stejnej, 1.8T a toho se týká můj dotaz. Přemýšlím o chipu na 140 kw u sportmotor Praha, na Octavii jsem četl na tenhle chip samé kladné recenze, ale v passatu mám starší verzi toho motoru - s plynem na lanko, EURO 2 (Octavie po fl má Euro 4) někde jsem ještě četl že u octavie je prý jiné trubo - větší. Nevíte jak je to v passatu s tím turbem, jestli je opravdu menší a nebo stejné? Bojím se aby ten chip vydrželo, jestli je menší.
Jinak na to že mají mít ty motory shodný výkon, tak Oktávka s verzí EURO 4 jede o něco líp, minimálně pocitově, je tam přesně znát kdy zabere turbo, u passata vůbec není znát turboefekt, chová se to jak atmosféra.
Jinak passat má najeto jen 85 tisíc (koupen od prvního majitele, kilometry sedí stoprocentně),motor je v perfektním stavu a chci si ho nechat delší dobu, proto mě zajímá jestli ten chip nějak výrazněji neovlivní životnost

Jinak na to že mají mít ty motory shodný výkon, tak Oktávka s verzí EURO 4 jede o něco líp, minimálně pocitově, je tam přesně znát kdy zabere turbo, u passata vůbec není znát turboefekt, chová se to jak atmosféra.
Jinak passat má najeto jen 85 tisíc (koupen od prvního majitele, kilometry sedí stoprocentně),motor je v perfektním stavu a chci si ho nechat delší dobu, proto mě zajímá jestli ten chip nějak výrazněji neovlivní životnost
-> dragon_cb_cz 28.01.20 09:45:25: katy mam tam dva :( a jednou mi to pekne strelilo do vyfuku, ale nezda se, ze by tomu neco bylo, lambdy jsou puvodni... No uvidime.
-> Bukaj 28.01.20 09:11:55: jj, to je zajimave s plast podbehama, no vlastne i feldy na ne maji pripravu, teda alespon fun ji ma...
-> Bukaj 28.01.20 09:11:55: jj, to je zajimave s plast podbehama, no vlastne i feldy na ne maji pripravu, teda alespon fun ji ma...
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.20 08:52:13: Proč by to nemělo projít na emisích? Tam pokud nějak fungují vstřiky, cívky a svíčky (což bys asi poznal, kdyby nefungovaly) tak jediné co může dělat problém je lambda nebo kat, ne? Oboje řešitelné celkem snadno.
-> Jarda: Plastové podběhy vpředu měly všechny Octavie, vzadu je neměly jen první kusy do modelu 98 - tahle (1997) byla na svou dobu "v plné palbě" (bylo to předváděcí auto z Ml. Boleslavi, táta to kupoval jako rok staré s najetými cca 30 tisíci km), tak mne překvapilo, že je neměla, i když všechny Octavie na ně mají přípravu...
...dal jsem jen ten pravej zadní - levej je tam zbytečnej, tvar podběhu neumožňuje usazování bordelu...
Já z TK ani EK nemám strach - jen kdyby to neprošlo, byla by to práce navíc (výměna katalyzátoru nebo jiný servis).
Upřímně jsem nevěřil, že ten polskej katalyzátor, kterej jsem dával před poslední EK místo rozpadlého originálu (kterej jsem po kousíčkách lovil a vyklepával ze středového a koncového dílu výfuku - největší kus ucpal koleno za střeďákem) vydrží do další EK - místo keramické "plástve" tam byl nějaký slídový? svitek čehosi, co na mne působilo dojmem, že při sešlápnutí pedálu to proletí výfukem...
A nakonec to emisema prošlo - sice asi dvě minuty musel technik v otáčkách katalyzátor zahřívat, ale vešlo se do limitů
...dal jsem jen ten pravej zadní - levej je tam zbytečnej, tvar podběhu neumožňuje usazování bordelu...

Já z TK ani EK nemám strach - jen kdyby to neprošlo, byla by to práce navíc (výměna katalyzátoru nebo jiný servis).
Upřímně jsem nevěřil, že ten polskej katalyzátor, kterej jsem dával před poslední EK místo rozpadlého originálu (kterej jsem po kousíčkách lovil a vyklepával ze středového a koncového dílu výfuku - největší kus ucpal koleno za střeďákem) vydrží do další EK - místo keramické "plástve" tam byl nějaký slídový? svitek čehosi, co na mne působilo dojmem, že při sešlápnutí pedálu to proletí výfukem...

A nakonec to emisema prošlo - sice asi dvě minuty musel technik v otáčkách katalyzátor zahřívat, ale vešlo se do limitů

-> Jarda: nebyly vzadu
-> Bukaj 27.01.20 14:15:55: gratulace, dal jsi tam tenkrat ty plast. podbehy? To je nemela ani vepredu nebo jen vzadu?
Ja z STK strach nemam, ale z EM jo...
Ja z STK strach nemam, ale z EM jo...
-> Bukaj 26.01.20 11:30:50: Tak úsilí završeno včerejším večerním výletem k Myshaakovi pro díly a dnešní úspěšně absolvovanou TK

-> StepaNoFUN: Ne, ne, ne, takhle jednoduse to nefunguje! Jak jsem psal, to je treba jako s tema frajerama, co nepotrebujou k zivotu takovy ty prizemni veci jako je jidlo a voda a zivej se “pránou “....tedy jenom do momentu, kdy je v ramci kontrolovanyho experimentu nezavres do baraku s kamerama, kde skutecne nic k sezrani a piti neni - pak to prestane fungovat a za par dni jsou zrali na JIPku :-)
-> Tomaso435: Takže jsme pořád v rovině "odborný odhad" a koncák zatím vzdy vydržel. Což v případě "normálních" antén není nic složitýho.
Když bych to po něm tak 10x zkusil měřákem za (relativně) pár korun tak bych mu třeba i začal věřit.
Když bych to po něm tak 10x zkusil měřákem za (relativně) pár korun tak bych mu třeba i začal věřit.