skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
10:51:43
19.01.2017
19.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 19.01.17 09:13:12: Víš co? Zavři klávesnicovou klapačku a nech reagovat 11mAjA11, který na rozdíl od tebe mluví jinak než v teoretické rovině. Kromě tvého mletí tady není jediný výstup vůči tobě a jenom ty tady máš vánoce z toho, že nevím co se kam dávalo. A spojení bití se v prsa, pokud někdo něco neví, je literární a praktický nesmysl.
10:36:37
19.01.2017
19.01.2017
M@rtin
-> suri 19.01.17 09:32:54: A nebo taky servis udělal pouze papírově a nechal to bejt ....
09:32:54
19.01.2017
19.01.2017
suri
-> M@rtin 19.01.17 08:59:45: možno náhoda , tie pumpy po výmene už nezvyknú tiecť
09:13:12
19.01.2017
19.01.2017
palinator
-> 11mAjA11:
A když turbo surguje při řazení, tak je to asi stejná pohádka, žejo (nebo je to věc regulace?)... To má teď strejc na 1,9 77 kW, ale úplně olítaná vrána to není, má to kolem 180 pravejch.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jedinej, kdo tady na mě reaguje z poloviny samejma sračkama, seš tu ty. Pokud ti dělá dobře, když se tady biješ do prsou, že je ti u prdele co kam VW dával, tak nevim, co tu řešíš.
A když turbo surguje při řazení, tak je to asi stejná pohádka, žejo (nebo je to věc regulace?)... To má teď strejc na 1,9 77 kW, ale úplně olítaná vrána to není, má to kolem 180 pravejch.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jedinej, kdo tady na mě reaguje z poloviny samejma sračkama, seš tu ty. Pokud ti dělá dobře, když se tady biješ do prsou, že je ti u prdele co kam VW dával, tak nevim, co tu řešíš.
08:59:45
19.01.2017
19.01.2017
M@rtin
-> suri 19.01.17 08:55:40: Služebák mám O2 FL r2012 s 1,6TDI
v listopadu měnili vodní pumpu, po novým roce jí měnili v jiným servisu znova, teďka v Mostě výměna termostatu a oprava dobíjení
v listopadu měnili vodní pumpu, po novým roce jí měnili v jiným servisu znova, teďka v Mostě výměna termostatu a oprava dobíjení
08:55:40
19.01.2017
19.01.2017
suri
-> M@rtin 18.01.17 22:12:12: a služobák je teda OII či OIII či ktorá ? už sa strácam a každé má svoje závady
08:28:49
19.01.2017
19.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 18.01.17 22:56:21: Tak místo mektání napiš minimálně čtvrtinu toho co kolega.
-> 11mAjA11 19.01.17 06:20:34: Já mu to vyřídím. Třeba na to ten mechanik taky přijde, když ho na to prý upozorňoval. On má furt plno, takže mu na jednu stranu udělá jen to co si řekne.
-> 11mAjA11 19.01.17 06:20:34: Já mu to vyřídím. Třeba na to ten mechanik taky přijde, když ho na to prý upozorňoval. On má furt plno, takže mu na jednu stranu udělá jen to co si řekne.
06:20:34
19.01.2017
19.01.2017
11mAjA11
Má sice jiné turbo, ale důvod houkání většinou bývá stejný, velké vůle, lízlé lopatky, atd..
Ale 96kw obecně PD houkají mnohem víc než rotačky.
Záleží jak moc hlasitě to houká..
Ale 96kw obecně PD houkají mnohem víc než rotačky.
Záleží jak moc hlasitě to houká..
22:56:21
18.01.2017
18.01.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Hraje, každej motor má jiný turbo.
Hraje, každej motor má jiný turbo.
22:43:28
18.01.2017
18.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 18.01.17 22:28:08: Tak má 96 kW a 6 kvalt, jedno z toho. Jaká písmenka se tam dávala je mi poněkud u řitě , o VW nevím zhola nic a vůči dotazu to nehraje žádnou roli. 81 kW byla asi v té kombíkové služební O jedničce, se kterou jsem byl před 14ti lety v Německu a tak si to pletu.
22:28:08
18.01.2017
18.01.2017
palinator
22:12:12
18.01.2017
18.01.2017
M@rtin
-> 11mAjA11 18.01.17 19:36:08: Teďka co měnili termostat na služební 1,6TDI, tak na provozní teplotě jsem vcelku brzo a mnohem dřív to topí
z těch 7km jsem jel 2km po areálu fabriky a pak 5km po rovině 90km/h na tempomat.
z těch 7km jsem jel 2km po areálu fabriky a pak 5km po rovině 90km/h na tempomat.
19:36:08
18.01.2017
18.01.2017
11mAjA11
Termostat jako první dát nový.
Aspoň Wahler, Vernet, Calorstat, nebo něco fakt kvalitního, hoodně to pomůže a na zimu úplně s klidným svědomím zakrýt komplet celý chladič, TDi má tak málo odpadního tepla že to prostě netopí, a že by to uvařil to se bát nemusí, radiátor topení to v pohodě uchladí.
Alhambru tak jezdím celou zimu i s bufíkem funkčním a krásně to drží 90°C.
Světla přeleštit a stříknout lakem za 1000-1500,- budou jako nové do konce životnosti auta.
Tak já si s dvojkovým Golfem taky hraju s novýma plechovkama, 81kw AHF motor, PP764 trysky, čip, cooler a na světě je 111kw odbržděných..
Aspoň Wahler, Vernet, Calorstat, nebo něco fakt kvalitního, hoodně to pomůže a na zimu úplně s klidným svědomím zakrýt komplet celý chladič, TDi má tak málo odpadního tepla že to prostě netopí, a že by to uvařil to se bát nemusí, radiátor topení to v pohodě uchladí.
Alhambru tak jezdím celou zimu i s bufíkem funkčním a krásně to drží 90°C.
Světla přeleštit a stříknout lakem za 1000-1500,- budou jako nové do konce životnosti auta.
Tak já si s dvojkovým Golfem taky hraju s novýma plechovkama, 81kw AHF motor, PP764 trysky, čip, cooler a na světě je 111kw odbržděných..
19:10:33
18.01.2017
18.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> amksmb 18.01.17 18:48:48: Teď to má v servisu před STK a nechá to tam také omrknout. Jinak to jede perfektně, hodně napiču topí, ale jede to perfektně. Je to B5.5 s 1.9 Tdi pův. 81 kW s čipem. S kolegovo 2.0 Tdi v OII konby (103 kW, taky prý s nějakým čipem) si kvalitně vytírá prdel, když se tedy navzájem vyhecují. Hlavně je ten Pásovec neskutečnej držák a furt to vypadá pěkně, tedy krom předních lamp, ty jsou tak do popelnice a Jenda se už asi poslední tři roky chystá je vyměnit . Máte ještě nějaký tip na to mizerné topení? Začíná to foukat vlažný klidně až po 15 - 20 kilometrech, ale to už je v práci a ani na dlouhé trase prý žádná hitparáda. Zahnojenej radiátor, nefunkční příhřev?
18:49:58
18.01.2017
18.01.2017
11mAjA11
-> amksmb 18.01.17 18:48:48: To sem jako já..
18:48:48
18.01.2017
18.01.2017
amksmb
-> Jirik_Tuňák1983: to záleží co to je za rok, motor atd.
Třeba to má malinko upálené nebo štrejchlé lopatky od těla kompresorové části.
Když se osekají tak to poměrně notně veje..
Buďto se upálí hranky po nakrmení (a dohořívání nafty ve výfuku) a nebo je střed už s nějakou vůlí a než se vymezí olejem tak se líznou.
Asi by to chtělo sundat nasávací hadici do kompresorové části a rukou zkusit vůli (nahoru a dolu to jakš takš může vaklat, ale dopředu dozadu - osově to je problém a zadělává si na průser).
Švára to odkládal asi 2 roky že mu to na to camrání kolem komína nevadí že to houká, pak jeli do Jičína na Rumcajse v den kdy vyrazili domů se po 10km vyvalila dýmovnice z výfuku, auto jelo jako nikdy a točilo to do nebes, klíčem to chcípnout nešlo, ale dle mých instrukcí tam nechal 4q a udusil to zabržděním.
Bylo to pár vteřin, ale olej byl fuč, zahučelo tam 2l jak nic (a než to cuknul na plato (5s) tak to zas bylo v komíně)..
Mě začlo za studena houkat obtokové po těch 360tkm a naštěstí sem sundal to nasávání a zjistil že vůle na středu je tak 3-4mm. Odstavil sem to a sháněl druhé turbo, naštěstí měli pěkné z AGR na vraku za rozumný peníz tak to bylo druhý den v cajku..
Třeba to má malinko upálené nebo štrejchlé lopatky od těla kompresorové části.
Když se osekají tak to poměrně notně veje..
Buďto se upálí hranky po nakrmení (a dohořívání nafty ve výfuku) a nebo je střed už s nějakou vůlí a než se vymezí olejem tak se líznou.
Asi by to chtělo sundat nasávací hadici do kompresorové části a rukou zkusit vůli (nahoru a dolu to jakš takš může vaklat, ale dopředu dozadu - osově to je problém a zadělává si na průser).
Švára to odkládal asi 2 roky že mu to na to camrání kolem komína nevadí že to houká, pak jeli do Jičína na Rumcajse v den kdy vyrazili domů se po 10km vyvalila dýmovnice z výfuku, auto jelo jako nikdy a točilo to do nebes, klíčem to chcípnout nešlo, ale dle mých instrukcí tam nechal 4q a udusil to zabržděním.
Bylo to pár vteřin, ale olej byl fuč, zahučelo tam 2l jak nic (a než to cuknul na plato (5s) tak to zas bylo v komíně)..
Mě začlo za studena houkat obtokové po těch 360tkm a naštěstí sem sundal to nasávání a zjistil že vůle na středu je tak 3-4mm. Odstavil sem to a sháněl druhé turbo, naštěstí měli pěkné z AGR na vraku za rozumný peníz tak to bylo druhý den v cajku..
14:58:27
18.01.2017
18.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 18.01.17 14:34:12: Kolega má na Pásovci najeto nějakých 390 000 km a turbo mu při rozjezdu (slyšno zvenku) po studeném startu houká. Za tepla už pak ne. Copak je to, abych mu třeba mohl přetlumočit? Teď mu to spadlo taky do nouze a po chcípnutí a opětovném startu to zase šlo. Pak mu to udělalo min. týden, ale jinak je od něj klid. Houká mu už několik let.
14:34:12
18.01.2017
18.01.2017
palinator
-> 11mAjA11 16.01.17 10:39:55:
Já tam teda žhavky nemám, asi fakt nějaká letní verze.
Moje turbo má 270 (asi +100), motor za 12 tkm jednou doleju, turbo docela hlasitě píská (nehouká), zejména za studena, když jsem to koupil, tak to občas spadlo do nouzáku na překročenej plnící tlak. Ale nějakým záhadným způsobem už to léta neudělalo. Byť jezdim hodně úsporně, tak to asi často kompenzuju plnym knedlikem.
Já tam teda žhavky nemám, asi fakt nějaká letní verze.
Moje turbo má 270 (asi +100), motor za 12 tkm jednou doleju, turbo docela hlasitě píská (nehouká), zejména za studena, když jsem to koupil, tak to občas spadlo do nouzáku na překročenej plnící tlak. Ale nějakým záhadným způsobem už to léta neudělalo. Byť jezdim hodně úsporně, tak to asi často kompenzuju plnym knedlikem.
14:07:43
18.01.2017
18.01.2017
M@rtin
-> Nwkt 18.01.17 08:44:35: Na dílně jsem u toho nebyl, ale dneska jsem s tím najel už cca 80km a prozatím to neudělalo ani jednou. Budu to pozorovat a kdyžtak jím to vrátím ...
08:51:13
18.01.2017
18.01.2017
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983:
08:46:06
18.01.2017
18.01.2017
Jirik_Tuňák1983
To je jako když tady byla obchodní manažerka jedné firmy (mimochodem moc milá paní) a měla problémy u služebního Passata s ránama z aut. převodovky při řazení. Taky to připojovali na diag. a že jim to nic nenašlo a chtěli jí to dát zpátky. Nechala to tam, dali jí náhradní vozidlo, mimochodem na letních gumách 16. prosince, přestože jim mezi řečí zmínila, že jede Pacov a další lokality na Vysočině. Když to pak zjistila, volala jim tam naštvaná, že si okamžitě jede pro svoje auto. Jak dořešili tu převodovku nevím, ale asi za 14 dní jí volali, jestli je všechno v pořádku.
Jednou se budou přes diagnostiku měnit i hlavy a spojky.
Jednou se budou přes diagnostiku měnit i hlavy a spojky.
08:44:35
18.01.2017
18.01.2017
Nwkt
-> M@rtin: To se mi nechce moc věřit, tohle to vyhodí, když se pokusíš o start s vybitou baterkou, 98% chyb bylo o podpětí
08:25:47
18.01.2017
18.01.2017
M@rtin
-> Milan 136 17.01.17 21:54:51: Tak ráno už to nedělalo nic co jsem popisoval, v servisu to připojili na diagnostiku, tam nic nebylo. Prej mohla, po tom co to vyvezli z jejich dílny, někde v palubce zkondenzovat vlhkost, která se pak dostala do elektroniky. Přes noc to stálo na mraze venku, tak uvidíme co to bude dělat dál
22:09:49
17.01.2017
17.01.2017
M@rtin
-> Milan 136: Uvidíme co mi zítra sdělí ...
21:54:51
17.01.2017
17.01.2017
Milan 136
-> M@rtin 17.01.17 20:05:20: buď dobíjí málo, nebo moc no. Ochrany v těch řj to pak odpojí a chová se to jak popisuješ
20:21:29
17.01.2017
17.01.2017
M@rtin
-> Nwkt 17.01.17 20:19:38: Asi tak nějak. Od května to auto má z 99procent jen jednoho řidiče a co jsem se dostal skoro k 120tkm, tak takovýhle problémy
Asi se blíží čas rozpadu
Asi se blíží čas rozpadu
20:20:29
17.01.2017
17.01.2017
Tomaso435
-> M@rtin: tam to zase vodsírá koroze, tak vono je to jedno ze kterýho konce to ochází :D
20:19:38
17.01.2017
17.01.2017
Nwkt
-> M@rtin 17.01.17 20:05:20: páteční kus před celozávodní dovolenou?
20:18:41
17.01.2017
17.01.2017
M@rtin
-> Tomaso435: Na svý žádný takovýhle problémy nemám, tak nevím
20:16:21
17.01.2017
17.01.2017
Tomaso435
-> M@rtin: jesi se ty problémy stupňujou s generacema, nechci vidět jak dopadnou čtyřkový okty
20:05:20
17.01.2017
17.01.2017
M@rtin
-> Milan 136: Poprvé to stálo v listopadu v Autonově v Brně, kde vyměnili čerpadlo, do měsíce se ztrácení kapaliny objevilo znova, to jsem nahlásil ve firmě, ať to nechají spravit v rámci servisu na 120tkm (to taky nemusel servisu nikdo říct) a minulej tejden jsem to s tím dobíjením nechal stát v Mostě v Autoplus a tam našli prasklinu na termostatu a "opravili" to dobíjení.
Jestli to nedává moc a elektronika se pak nevypne, nevím ...
Jestli to nedává moc a elektronika se pak nevypne, nevím ...
20:01:30
17.01.2017
17.01.2017
Milan 136
-> M@rtin: tek se jim asi něco nepovedlo ohledně altíku. Nechtělo by to změnit servis, jak to tu tak čtu?
19:58:04
17.01.2017
17.01.2017
M@rtin
Už mě ten služebák fakt nebaví .... dneska vyzvednut ze servisu, zítra ho tam vezu znova
Na odbočce do Litvínova na čtyřproudovce v Mostě v cca 80km/h začlo auto pípat pro závadu brzd, zdechla celá palubka a přestal jít posilovač řízení. Po zastavení vše fungovalo. Cestou na hotel to udělalo ještě 3x.
Měnili termostat pro únik chladící kapaliny, a opravovali alternátor a regulátor pro svítící kontrolku dobíjení
Na odbočce do Litvínova na čtyřproudovce v Mostě v cca 80km/h začlo auto pípat pro závadu brzd, zdechla celá palubka a přestal jít posilovač řízení. Po zastavení vše fungovalo. Cestou na hotel to udělalo ještě 3x.
Měnili termostat pro únik chladící kapaliny, a opravovali alternátor a regulátor pro svítící kontrolku dobíjení
22:16:33
16.01.2017
16.01.2017
Pavel P..
já to mám na passatu z výroby a teplej vzduch z topení mi jde už cca po kilometru když je venku kolem nuly... je to hodně znát
22:11:17
16.01.2017
16.01.2017
Pavell
Když výhřev funguje, tak je to fakt strašně znát. Osobně to mám dodělaný a zatím pouze na ruční ovládání. Ale asi to tak nechám, můžu si vyhřívat kdy chci.
20:21:36
16.01.2017
16.01.2017
StepaNoFUN
-> Nwkt: nepamatuju si to přesně a v DP co mám k dispozici to není. Musel bych se podívat na dílně....
12:05:42
16.01.2017
16.01.2017
Nwkt
-> StepaNoFUN: Není to +4? Nicméně tam je ještě kopa dalších podmínek a reálný spuštění mi přišlo skoro nemožný
11:45:48
16.01.2017
16.01.2017
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: To víš... Ve španělsku je pořád teplo, tak proč by tam dávali ohřev. :-D
11:40:37
16.01.2017
16.01.2017
Jarda/felda
-> palinator 16.01.17 10:05:11: to tě jenom ošidili, VW je dával i do 1Z
10:46:27
16.01.2017
16.01.2017
Nwkt
-> 11mAjA11: Záleží jak s tím jezdíš, mě na rotačce začalo padat do nouzek kolem 200 tis
10:39:55
16.01.2017
16.01.2017
11mAjA11
Moje turbo na Alhambře AFN z roku 1999 a s počítadlem na 265tkm (ale tak si myslím že kilečko dole) je furt původní a nikdo ho z auta nevytahoval na rozhýbání.
Oproti tomu můžu porovnat Golf IV ALH (už s novějším turbem) ten měl naběháno dle počítadla 350tkm (minimálně s kilem smotaným) a taky do něj nikdo nelezl a fungovalo bezvadně bez spotřeby oleje či s nějakým zadrháváním..
Je to kus od kusu jak se k tomu člověk chová..
Obtok na 1Ztku vydržel 360tkm (ale dostávalo to kartáč jako prase - kolotočářská kára rozuměj jako provozovatelů pouťových atrakcí, kočovalo to evropou hodně).
A to přihřívání do chladičovky třebas Toleda ročníky 97/98 měly (Motory AFN) i starší 66kw (AHU, 1Z)..
Záleželo na verzi..
Oproti tomu můžu porovnat Golf IV ALH (už s novějším turbem) ten měl naběháno dle počítadla 350tkm (minimálně s kilem smotaným) a taky do něj nikdo nelezl a fungovalo bezvadně bez spotřeby oleje či s nějakým zadrháváním..
Je to kus od kusu jak se k tomu člověk chová..
Obtok na 1Ztku vydržel 360tkm (ale dostávalo to kartáč jako prase - kolotočářská kára rozuměj jako provozovatelů pouťových atrakcí, kočovalo to evropou hodně).
A to přihřívání do chladičovky třebas Toleda ročníky 97/98 měly (Motory AFN) i starší 66kw (AHU, 1Z)..
Záleželo na verzi..
10:05:11
16.01.2017
16.01.2017
palinator
-> Nwkt:
Ne, ještě to píšu. AFN timhle vybavený nebylo, jako kdečim...
Vodní pumpa mimo rozvody, bez chcípací klapky, bez žhavek do vody, hranatá Pierburg váha, filtrbox rozměr Felicie, olejová patrona dole (napíču), plechová vana, předvstřik jde ladit za běhu, starý osmilopatkový VNT15 turbo (zajímalo by mě srovnání životnosti s GT1749V), takový LiteTDI.
Ne, ještě to píšu. AFN timhle vybavený nebylo, jako kdečim...
Vodní pumpa mimo rozvody, bez chcípací klapky, bez žhavek do vody, hranatá Pierburg váha, filtrbox rozměr Felicie, olejová patrona dole (napíču), plechová vana, předvstřik jde ladit za běhu, starý osmilopatkový VNT15 turbo (zajímalo by mě srovnání životnosti s GT1749V), takový LiteTDI.
08:32:32
16.01.2017
16.01.2017
StepaNoFUN
-> Nwkt: Ty stejně fungujou až pod -5°C
08:12:30
16.01.2017
16.01.2017
Nwkt
-> palinator: Máš žhavičky na vodu?
23:43:11
15.01.2017
15.01.2017
palinator
-> StepaNoFUN:
Já Toledo bez žhavek do vody ohřeju po 10 km na provozní teplotu. Je fakt, že do tý doby většinou netopim, protože to stejně nemá smysl (asi taky díky zasranýmu radiátoru, protože vůz není vybaven pylovým filtrem), vyjedu hned (nechám namazat a jedu), nestartuju před škrábáním, protože nemůžu v mrazu zatahovat ručku (asi budu měnit lanovody (resp. LZ) podruhý za 2 roky).
Pravda, přijde mi že to auto žere víc než by mělo (a tím i víc hřeje), nejspíš vlivem větších jízdních odporů, než u Octy.
Já Toledo bez žhavek do vody ohřeju po 10 km na provozní teplotu. Je fakt, že do tý doby většinou netopim, protože to stejně nemá smysl (asi taky díky zasranýmu radiátoru, protože vůz není vybaven pylovým filtrem), vyjedu hned (nechám namazat a jedu), nestartuju před škrábáním, protože nemůžu v mrazu zatahovat ručku (asi budu měnit lanovody (resp. LZ) podruhý za 2 roky).
Pravda, přijde mi že to auto žere víc než by mělo (a tím i víc hřeje), nejspíš vlivem větších jízdních odporů, než u Octy.
18:16:13
15.01.2017
15.01.2017
StepaNoFUN
-> U-Geen: Tady se větrák spustí až při určitý teplotě (přesně nevím, ale kolem 40°C na vodě - mohl bych to přesně zkouknout na diagnostice, ale zatím na to nebyla nálada, ani čas). To že to pak požere hlavně radiátor je daný. Bude mít někde kolem 10kW, tudíž motor ohřívá pouze zpátečka (alespoň u webasta je to okruh topení -> radiátor -> motor ->topení).
17:30:19
15.01.2017
15.01.2017
U-Geen
-> StepaNoFUN: jj ma papirovejch 2kW na 38stC to z +/- 0 hralo asi 30 minut... pak uz to leze pomalu, asi to odebira radiator topeni
17:25:48
15.01.2017
15.01.2017
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Bez Webasta jsem na provozní teplotě cca po 12-15km. S tím, že to nastartuju, oškrábu okna, popojedu, naložím prcka (celkově 10-15minut běhu na volnoběh - spotřeba na vlonoběh je 1-1,6l/hod)...
-> U-Geen: Webasto má 5kW. Předehřev z elektriky nemůže technologicky mít víc jak 3650W (230V/16A - nikdo z výrobců si nedovolí udělat to větší, protože by to nešlo napájet z normální zásuvky). To Tvoje má předpokládám 2-2,5kW...
-> U-Geen: Webasto má 5kW. Předehřev z elektriky nemůže technologicky mít víc jak 3650W (230V/16A - nikdo z výrobců si nedovolí udělat to větší, protože by to nešlo napájet z normální zásuvky). To Tvoje má předpokládám 2-2,5kW...
17:03:29
15.01.2017
15.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 15.01.17 16:05:01: I tak ale vypadají ta časová rozmezí celkem děsivě. Za jak dlouho a po kolika km se dostaneš na stejné hodnoty bez webasta?