
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok 15.02.25 17:56:40: Tak to dělal asi něco špatně 

-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: -> ajok 15.02.25 17:16:36: O2 modelový rok 2007.Na tachometru je 275, ale myslím, že to bude mít víc.
A olej byl podle mě původní.
-> StepaNoFUN 15.02.25 17:12:47: To máš pravdu
Ale tak výrobce bere jako životnost auta asi 7 let no.
A olej byl podle mě původní.
-> StepaNoFUN 15.02.25 17:12:47: To máš pravdu

Ale tak výrobce bere jako životnost auta asi 7 let no.
jinak remen INA na 1.8T 150 zubu, i SKF remen ma 0,16kg, conti ma 0,2kg a ten gates racing 0,23kg, je mi jasne, ze neni prima umera mezi hmotnosti a pevnosti, ze zalezi na materialu, ale kor, kdyz mi jeden garaznik tady tvrdil, ze ina remen na alfe pri napinani pretrhl

-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: po kolika km a na cem?
ja sefovi doporucil, at si necha vymenit olej v prev. na fab.3 TSi (mel 174tis.km) a technik v autorizaku pry, ze by od neho takovy pozadavek necekal a ze to neni od veci, jen ho to pry stalo vic, nez motorovy...
-> minno 15.02.25 17:10:57: to uz prehanis :) nechal bych ho alespon jeste tech 5, uz i niva ma misto 30ti 60tis.km, japonci taky maji 60, felda mela 60, tak pri mene km bych to nehrotil
Ja u octy mam 120 na nem, ale uz jsem tu psal, co delam - nekdy po 15, nekdy po 30tis.km vypustim uhlovej prevod (kde byl po koupi dost hnusnej olej) a liju novej do prevodovky, nejak jak to pretika (dyztak me opravte) se to naplni, nekdy jsem z prevodovky i neco upustil zespodu, naposled jsem naplnil ten magnet na uhlovy prevodu prevodovou prisadou LM, nevim, jestli se to nepromicha az do prevodovky, ale radit to neprestalo :), ale asi ne, protoze z uhlovyho prevodu jsem vypoustel mnohem horsi olej, nez z prev.
ja sefovi doporucil, at si necha vymenit olej v prev. na fab.3 TSi (mel 174tis.km) a technik v autorizaku pry, ze by od neho takovy pozadavek necekal a ze to neni od veci, jen ho to pry stalo vic, nez motorovy...
-> minno 15.02.25 17:10:57: to uz prehanis :) nechal bych ho alespon jeste tech 5, uz i niva ma misto 30ti 60tis.km, japonci taky maji 60, felda mela 60, tak pri mene km bych to nehrotil
Ja u octy mam 120 na nem, ale uz jsem tu psal, co delam - nekdy po 15, nekdy po 30tis.km vypustim uhlovej prevod (kde byl po koupi dost hnusnej olej) a liju novej do prevodovky, nejak jak to pretika (dyztak me opravte) se to naplni, nekdy jsem z prevodovky i neco upustil zespodu, naposled jsem naplnil ten magnet na uhlovy prevodu prevodovou prisadou LM, nevim, jestli se to nepromicha az do prevodovky, ale radit to neprestalo :), ale asi ne, protoze z uhlovyho prevodu jsem vypoustel mnohem horsi olej, nez z prev.
-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: ale vzdyt jsou dozivotni. Kdyz ta prevodovka odejde, tak uz ten olej neni potreba.
-> Milan 136: Pekne. Koľko km? Ja sa teraz chystám meniť v Golfe (55 tkm).
-> minno 15.02.25 16:14:16: tak naftova r.2004 jezdi vpodstate denne a blizi se 400tis.km - najezd necelych 20/rok, moje 1.8T r.2001 jezdila denne jen 1 rok, od 150 do 200tis.km, pak jsem to vzdal :) a mam ji na delsi neexpedicni cesty a kdyz napadne vic snehu nebo kdyz se chci v lete ochladit :), takze uz najezd jen okolo 15/rok
, ted ma necelych 270tis.km

-> saskyn2: To mi jasné, že je to o počte otvorení/zatvorení.
Len ma to proste zaujímava, taká malá štatistika.
Napr. naše Punto má síce len 140 tkm, ale má 18 rokov a jazdí prevažne krátke trasy po meste a furt sa otvára/zatvára vrátane kufra, takže má na počet km strašne moc otváraní dverí a káble držia, až sa čudujem...
-> ajok: Daj aj počty km, vek, využitie...
Len ma to proste zaujímava, taká malá štatistika.
Napr. naše Punto má síce len 140 tkm, ale má 18 rokov a jazdí prevažne krátke trasy po meste a furt sa otvára/zatvára vrátane kufra, takže má na počet km strašne moc otváraní dverí a káble držia, až sa čudujem...
-> ajok: Daj aj počty km, vek, využitie...
-> saskyn2 15.02.25 15:57:55: a jak to opravujes, nejaky napojeni?, protoze u nafty ted asi taky praskla

-> minno: pokud máš ty el. vzpěry tak ty na to prostě trpí. A nezáleží na tom jak je to starý nebo kolik to má najeto, ale na tom kolikrát kdo leze do kufru, rozvozak s pizzou to měl ko myslím po 2 letech a ještě to uznali na záruku. Pokud nemáš el kufr, nebo máš jako starý passaty motory zvlášť tak tam to je téměř nesmrtelný. Třeba u b7 pro zmenu praská hadička ostriku

-> minno 15.02.25 15:45:19: Do patejch (tretich) dveri mi jeste kabelaz neselhala - ikdyz u octy v nich zamek prestal ovladat central, to kdyz jsem ji koupil tak to klickem slo, ale to nevim jestli bude tim.
Jinak u octy se mi zlomil u dveri ridice napajeci vodic, cely dvere mrtvy, tak jsem pruchodkou natahl drat a pripojil na ten vodic na sloupku a ve dverich, dlouho fungovalo a najednou zacalo vyhazovat pojistku centralu, tak jsem to u sloupku i ve dverich ucvaknul.
Pritelkyni na nafte jsem toho u dveri opravoval vic, hlavne ji vyhnily piny ve dverni jednotce, tak jsem to natahl kablikama a uz to par let funguje. V pruchodce jsem to jednou spajel a to dlouho nevydrzelo, jedine natahnout novej kablik a pajet to tam, kde to nema zadny pohyb.
Kdyz i octa ma silna jednotliva lanka v kabelazi a to se lame... bude to kvuli levnejsi vyrobe, no :/.
Jinak u octy se mi zlomil u dveri ridice napajeci vodic, cely dvere mrtvy, tak jsem pruchodkou natahl drat a pripojil na ten vodic na sloupku a ve dverich, dlouho fungovalo a najednou zacalo vyhazovat pojistku centralu, tak jsem to u sloupku i ve dverich ucvaknul.
Pritelkyni na nafte jsem toho u dveri opravoval vic, hlavne ji vyhnily piny ve dverni jednotce, tak jsem to natahl kablikama a uz to par let funguje. V pruchodce jsem to jednou spajel a to dlouho nevydrzelo, jedine natahnout novej kablik a pajet to tam, kde to nema zadny pohyb.
Kdyz i octa ma silna jednotliva lanka v kabelazi a to se lame... bude to kvuli levnejsi vyrobe, no :/.
-> saskyn2 15.02.25 08:50:21: -> radekp: Na 99% ulámaný kabely.
Keď sme už pritom, napíšte každý svoje skúsenosti, ako dlho vám vydržali káble v husích krkoch do dverí, do kufra, prípadne el. vzpery... kilometrovo, prípadne časovo. Aké auto, aký spôsob používania.
Celkom by ma to zaujímalo.
Keď sme už pritom, napíšte každý svoje skúsenosti, ako dlho vám vydržali káble v husích krkoch do dverí, do kufra, prípadne el. vzpery... kilometrovo, prípadne časovo. Aké auto, aký spôsob používania.
Celkom by ma to zaujímalo.
-> ajok 15.02.25 14:42:12: já už taky, po tom co jsem vyštoural z rámu 

-> StepaNoFUN 15.02.25 13:41:48: kolega koupil ssangyonga a ze salonu ho nechal prevezt na podvalu ke specialistovi na dutiny, byvaly kolega rikal, ze jeho kamos takto nove L200 taky vozil a to byly auta na praci do lesa, tak aby to chvili vydrzelo, ja koupit cokoliv noveho, tak dutiny by byly taky prvni, co bych resil
niva v servisce 2x psane dutiny a jedine, co vystrikali byla predni kapota a pritom to je predepsany servisni ukon - kazde 3 roky, ja je teda delam kazdej rok
Prvni favority rezly po prvni zime, tam ta kvalita byla opravdu mizerna, ale forezu to melo, jak 742, ne? mozna tak odflaklou jako lada, tam ji zavedly, stejnou sedou nekdy po r. 2000, 1999 niva ji nemela a 2006 uz ji ma a mizerne, 2013 mozna trochu lip...

Prvni favority rezly po prvni zime, tam ta kvalita byla opravdu mizerna, ale forezu to melo, jak 742, ne? mozna tak odflaklou jako lada, tam ji zavedly, stejnou sedou nekdy po r. 2000, 1999 niva ji nemela a 2006 uz ji ma a mizerne, 2013 mozna trochu lip...
-> Jirik_Tuňák1983 15.02.25 13:32:47: Tak ono vetsina aut z ty doby nemela korozi jen na nekolika malo mistech. U vetsiny neshnil jen technicak...
Vezmi treba prvni favority. To uz proti nim byla 742 auto s vybornou protikorozni ochranou.
A rozhodne bylo bezny, ze nekdo koupil novy auto a do mesice (podle cekacky ci znamosti) slo do servisu na vystrikani dutin, nastrik spodku... Neznam nikoho, kdo by tohle dneska resil.
Vezmi treba prvni favority. To uz proti nim byla 742 auto s vybornou protikorozni ochranou.
A rozhodne bylo bezny, ze nekdo koupil novy auto a do mesice (podle cekacky ci znamosti) slo do servisu na vystrikani dutin, nastrik spodku... Neznam nikoho, kdo by tohle dneska resil.
-> StepaNoFUN 15.02.25 12:51:58: Legenda byl Fiat Uno, pamatuješ?
To bylo rezavý, než ti přidělili SPZky. 


-> StepaNoFUN 15.02.25 12:51:58: jo, ale koupil jsem ho jako 17 letyho s 244 tis.km a ver, ze do te doby se mu zadne extra pece taky nedostalo
byl obouchanej, s KO 130 motorem, ale ne nejak vyhnilej... a jeste z Prahy

-> ajok 15.02.25 12:36:18: Jardo taky srovnavej srovnatelny. Treba kolegova O3 nikdy nevidela udrzbu, ktera by se tykala karoserie. A jelikoz je to Scout a jsme stavebni firma, tak to velmi casto jezdi po polich a loukach, tudiz je to od blata az po strechu. Jedina udrzba karoserie je obcasny umyti.
Nemuzes to srovnavat s autem, kterymu nekdo kazdej rok strikal dutiny a neustale pod nim lezel. A pak rikat, ze to Tvoje je kvalitni, protoze hnije min. Ze skodovky 742/743 byly po par letech na prach byl fakt. A resilo se to prave udrzbou, vetsinou svepomoci.
Nemuzes to srovnavat s autem, kterymu nekdo kazdej rok strikal dutiny a neustale pod nim lezel. A pak rikat, ze to Tvoje je kvalitni, protoze hnije min. Ze skodovky 742/743 byly po par letech na prach byl fakt. A resilo se to prave udrzbou, vetsinou svepomoci.
-> radekp 15.02.25 08:22:06: To nebyl mikrospínač v tlačítku, ale mikrospínač v zámku kufru. Ten může dělat to, že se to kus otevřene a zastaví. A v diag je vidět stav předzápadky zavřeno.
Jinak samozřejmě diagnostiku beru jako první věc.
Ale koukni na dráty, jak říká Saskyn. Stáhni ty husí krky z těch vzpěr a koukni tam.
Blbý je, že se to většinou láme hned na kraji a nejde to moc rozumně opravit.
Jinak samozřejmě diagnostiku beru jako první věc.
Ale koukni na dráty, jak říká Saskyn. Stáhni ty husí krky z těch vzpěr a koukni tam.
Blbý je, že se to většinou láme hned na kraji a nejde to moc rozumně opravit.
-> vhml 15.02.25 11:26:09: jasne... a 37 let a 600tis.km na zlutym rapidu a pravej prah celej puvodni az na jednu zaplatu a levej, tam jsem menil spodek blataku, ale vlastne prah vpredu taky, je fakt ze ja s nim odjezdil jen 6 zim a pak jsem si rekl, ze felicii je oproti rapidum dost, ale i tak jsem mu dal pres 100tis.km v soli
Uzovky myslim nemely forezu, tak ty hnily, ale je zajimave, ze tech uzovek vidam v provozu mnohem vic, nez M
Uzovky myslim nemely forezu, tak ty hnily, ale je zajimave, ze tech uzovek vidam v provozu mnohem vic, nez M
-> saskyn2 15.02.25 10:07:44: to byl nekde clanek s Vladou Bergrem jak si v roce 83 koupili uzovku, vymenili blatníky, vyvarili prahy, namontovali ram a sli zavodit. Tudiz to auto tehdy mohlo tehdy mit maximalne 7 let
Kdezto na ty moderni auta nic nevydrzi...:-)

Kdezto na ty moderni auta nic nevydrzi...:-)
-> vhml 15.02.25 09:51:11:
Si pamatuju jak jsem koupil 14letou 136 a mělo to prahy komplet pryč a blatníky už asi druhý


-> michael: A přitom to auto furt vypadá designově jako nové - nerozlišuju ho od současné produkce značky...

-> Bukaj: 03 začátek 12/2012
-> Jirik_Tuňák1983 15.02.25 09:14:23: na 120tce uz bys mel dávno vyvareny prahy a měněny blatniky 

-> Jirik_Tuňák1983: Tak v dnešní době těžko říct, co je to "brzo". Na Caddyně jsem řešil zlámané kabely 5. dveří, když to bylo 9 let "nový" auto, a O3 už se (k mému překvapení) taky vyrábí přes 10 let - předvčírem přijel kolega a ptám se ho, jestli to, čím přijel, je už to nové auto, o kterém už nějakou dobu zmiňoval, že dostane po tátovi z firmy. Že to zvenčí vypadá nějak nově...
...a ona to byla jeho původní O3, jen ji umyl
A koukali jsme do papírů a tam datum první registrace 7/2014
...a ona to byla jeho původní O3, jen ji umyl

A koukali jsme do papírů a tam datum první registrace 7/2014

-> Jirik_Tuňák1983: je to blbě vymyšlený a u vzpěry se to kroutí v jednom místě.
-> saskyn2 15.02.25 08:50:21: Není to poněkud brzo, vzhledem ke stáří vozu? 

-> radekp: Na 99% ulámaný kabely.
-> radekp 15.02.25 08:22:06: kolegovi na Scoutu je menili. Postupne obe. Nekde jsem ale cetl, ze to nekdo repasuje.
Mám elektrické vzpěry kufru na O3 combi.
Nahoru vyjedou, zapípají chybu. Při zavírání se seknou v půlce. Někdy stačí stiskem tlačítka trochu je přizvednout a pak dojedou až dolů. Když na ně lehce tlačím když jedou dolů, neseknou se.
Předpokládám, že uprostřed je na šroubu místo, kde přeskočí. Včera mě ale kolega překvapil, že to už řešil a nakonec to byl mikrospínač v tlačítku
Nahoru vyjedou, zapípají chybu. Při zavírání se seknou v půlce. Někdy stačí stiskem tlačítka trochu je přizvednout a pak dojedou až dolů. Když na ně lehce tlačím když jedou dolů, neseknou se.
Předpokládám, že uprostřed je na šroubu místo, kde přeskočí. Včera mě ale kolega překvapil, že to už řešil a nakonec to byl mikrospínač v tlačítku
-> Jirik_Tuňák1983 11.02.25 08:39:57: Já jo - vypadla mi hadice zespod škrtící klapky a na volnověh to dělalo neco podobnýho. Trvalo snad dva dny, než jsem to našel ... Ale bylo to u 25 let starý ludry
-> Pavel P@nkáč 07.02.25 14:03:45: škoda... ale děkuji za snahu 

-> Jarda/felda 07.02.25 16:42:34: Já to dělal taky po koupi na mojí. Nějaký sport program a Perwoll sport.
-> palinator 07.02.25 12:37:26: Tyhle měl kolega v 1.8 T
-> palinator 07.02.25 12:37:26: Tyhle měl kolega v 1.8 T
-> Jura_Favorit: tak boužel jsou to sedačky z modelu style.
-> ajok:
O tapecech to vim, ale tady to nemá co odlupovat, když to na tom molitanu není nalepený. Ale jestli se ta látka prostě hned vytahá.
Moje Ovce určitě nějakým čištěním prošla, protože má takový malý žmolky na stropnici a introš je čistej. Ale ani stropnice, ani čalounění na dveřích nebo sedadlech, nic není rozžmoulaný a nic se (VELKÝ KLEP KLEP) neodchlipuje. Je ale pravda, že to čištění mělo nejspíš profi úroveň, protože jeden z těch, co ty auta vozej z Německa, si tim přivydělává.
A co je možná výhodou, výbava Collection má sedačky z takové hrubé pytloviny. Není to nijak moc hezké, ani příjemné na dotek a stává se, že ze sedačky člověk vytrhne oko, ale jinak to působí poměrně bytelně.
Foto z netu
O tapecech to vim, ale tady to nemá co odlupovat, když to na tom molitanu není nalepený. Ale jestli se ta látka prostě hned vytahá.
Moje Ovce určitě nějakým čištěním prošla, protože má takový malý žmolky na stropnici a introš je čistej. Ale ani stropnice, ani čalounění na dveřích nebo sedadlech, nic není rozžmoulaný a nic se (VELKÝ KLEP KLEP) neodchlipuje. Je ale pravda, že to čištění mělo nejspíš profi úroveň, protože jeden z těch, co ty auta vozej z Německa, si tim přivydělává.
A co je možná výhodou, výbava Collection má sedačky z takové hrubé pytloviny. Není to nijak moc hezké, ani příjemné na dotek a stává se, že ze sedačky člověk vytrhne oko, ale jinak to působí poměrně bytelně.
Foto z netu
-> ajok 07.02.25 11:35:29: Byla docela jetá, ale ne nejhorší. Na tacho měla 260 a to asi bude odpovídat.
-> Milan 136 07.02.25 10:51:42: jj a celkem zachovale vypada...
-> palinator 07.02.25 08:25:20: to odlepuje i tapecy :/
-> palinator 07.02.25 08:25:20: to odlepuje i tapecy :/
-> Jura_Favorit: Dobrý tak to by jsi si je vyzvedl. Já na ně kouknu nafotím a dám vědět.
-> ajok:
Jako že máš tu látku úplně napnutou?
Ještě mě napadá, jestli to třeba někdo někdy nečistil namokro/párou.
Jako že máš tu látku úplně napnutou?
Ještě mě napadá, jestli to třeba někdo někdy nečistil namokro/párou.
-> palinator 06.02.25 18:18:28: mam elegance a 270 a nic tomu neni, jen potrhanej bok ridicova operaku, ale tak jsem to koupil ve 150 a je to stale stejny, kupodivu ja todle sedackam nedelam, nastupuji "bezkontaktne" ani ten molitan kupodivu neprosedam a opraveny vyhrev mi drzi...
-> venni 06.02.25 17:19:26: věřím tomu, to stejný stropnice... tu nastěstí řešit nemusím
-> palinator: zvláštní, u mě se v 330 teprve začíná trhat klasicky vnější okraj látky opěradla od nastupování / vystupování. Jestli to v Itálii jezdilo s nějakými potahy... netuším. Tady v ČR (2010 - současnost) to potahy nevidělo.
-> Pavel P@nkáč 06.02.25 17:15:47: bagy potřeba; bederku a výhřev neřeším, to bych si kdyžtak poskládal ze dvou sad jednu kompletní. A i to Semilsko je v pohodě, poměrně často jezdím trasu Olomouc - Jablonec nad Nisou. Kdyžtak se přesuňme do SZ, ať to tu neplevelíme. Jo a nijak na to nespěchám; to auto už není daily a když to vydrželo doteď...

-> palinator: zvláštní, u mě se v 330 teprve začíná trhat klasicky vnější okraj látky opěradla od nastupování / vystupování. Jestli to v Itálii jezdilo s nějakými potahy... netuším. Tady v ČR (2010 - současnost) to potahy nevidělo.
-> Pavel P@nkáč 06.02.25 17:15:47: bagy potřeba; bederku a výhřev neřeším, to bych si kdyžtak poskládal ze dvou sad jednu kompletní. A i to Semilsko je v pohodě, poměrně často jezdím trasu Olomouc - Jablonec nad Nisou. Kdyžtak se přesuňme do SZ, ať to tu neplevelíme. Jo a nijak na to nespěchám; to auto už není daily a když to vydrželo doteď...

-> Jura_Favorit:
Ono to Elegance čalounění je taky pěkná píčovina. Kámoš má auto, najeto ani ne kilo pravejch a ta látka je vydojená jak sviňa. U jinejch čalounění jsem si toho nevšiml.
Ono to Elegance čalounění je taky pěkná píčovina. Kámoš má auto, najeto ani ne kilo pravejch a ta látka je vydojená jak sviňa. U jinejch čalounění jsem si toho nevšiml.
-> Jura_Favorit 06.02.25 16:57:50: u mě se TOP sedačky na jedničku narodí max 2x ročně. A pro představu se udělá všech aut cirka 750ks ,ovcí odhaduju 70ks ročně.
-> Jura_Favorit: Já tuším že pěkné přední sedačky elegance mám léta schované ale do olomouce daleko....výhřev bag potřeba? snad i mají ale musel podivat se dojed.
-> venni 06.02.25 12:22:48: -> saskyn2 06.02.25 12:24:32: je to tak. Už několik let se poohlížím po pěkném potahu se vzorem "Elegance" na předky (nebo alespoň k řidiči) a prostě nejsou...