skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Existují od O2fl nějaké opěrky hlavy, co by šly naštelovat více dopředu? Ty co mám se nedají nastavovat vůbec a na dálnici mi to docela sere, že se pak nemůžu opřít.
-> SO545 08.06.23 21:41:37: To áno a za ďalších 200e výmena v servise a polroka na to mu upadne predná náprava

-> saskyn2: Jen doufej, že se nestrhne typická virtí nákupní horečka nedostatkových dílů a nebudou to chtít všichni na sklad 5x 

-> venni 08.06.23 22:01:07: Kdybys tam někdy měl nějakýho Golfa 5 nebo 6 (ideálně černýho a kombíka), tak dej vědět
Pár věcí by se mi na tu mojí paštiku hodilo :)

-> venni: jako že tu co se mi kdysi nepodařilo za 500 prodat protože se nenašel žádné pitomec co chtěl bubnovku, můžu teď vyvážit zlatem říkáš jo

-> SO545 08.06.23 21:41:37: kdyby člověk věděl co nastane,dával jsem zadní nápravnice stranou skoro všechny.Napřed jí totiž lidi brali cca 1x měsíčně,když vzali obrubník.Dnes volá 5 lidí v týdnu,že poptávaj zadní nápravu.Přitom jsou všechny KO a schovam jednu z dvaceti aut.
Před nějakou dobou jsem svážel 3ks octavií a všechny viz foto upadlé zadní kolo...
Před nějakou dobou jsem svážel 3ks octavií a všechny viz foto upadlé zadní kolo...
-> Jirik_Tuňák1983 07.06.23 17:08:47: Jo no, jeste, ze mam focuse 2005, to mi zbyvaji dva roky 

-> Syny 07.06.23 20:03:50: a co tie dnesne...tie sa 20 nedoziju...
.-> minno 07.06.23 16:19:57: za 50e kupi slusnu napravu....a fertig
.-> minno 07.06.23 16:19:57: za 50e kupi slusnu napravu....a fertig
-> minno 07.06.23 16:19:57: Mymu autu je 13 let - za dalsich 13 let na tom bude rekl bych hur jak tohle 

-> Jirik_Tuňák1983 07.06.23 17:08:47: a za 3 roky rovnou na veteránský značky 

-> palinator: Na postrky okolo komína dobré. Ale na to aký je to ročník a že to nemalo skoro žiadnu údržbu, to vyzeralo dosť dlho navonok celkom slušne, až posledné 3-4 roky sa to začalo trochu viac vizuálne zhoršovať. Šoféroval som to len raz pred 5 rokmi asi 50 km, plávalo to, nebrzdilo to...zlatá moja škodovka
Auto má čosi málo cez 300 tkm a asi pri 260 tkm sa menil motor za druhý z dôvodu veľkého apetítu po oleji....
-> michael: Nemyslené doslovne.

-> michael: Nemyslené doslovne.
-> minno: Pokud je to 97 tak to jedna z prvních nebude.
-> minno:
S takovým autem se snad nedá vesele jezdit, ani kdyby to mělo nápravu vcelku. GLX, 1,6 55 kW, evidentně majstrchlív.
S takovým autem se snad nedá vesele jezdit, ani kdyby to mělo nápravu vcelku. GLX, 1,6 55 kW, evidentně majstrchlív.
-> dragon_cb_cz 07.06.23 16:29:51: Neřadí se to náhodou pořád mezi moderní vozy? 

-> dragon_cb_cz: Pravda, toto je '97, takže jedna z prvých.
-> minno: Njn tak však už ty O1 jsou dneska podobně starý jako průměrná 130 v době kdy tohle většina lidí na nich řešila
Možná starší, průměrnej O1 je dneska kolik, 20 let?

Asi pred týždňom som si všimol na zaparkovanej kamošovej Octavii, že PZ koleso mu akosi záčkovatelo
Pár dní na to som mu to povedal, nevedel o tom a veselo si na tom jazdil
Včera sme dali dole koleso a moja predtucha sa naplnila.



Včera sme dali dole koleso a moja predtucha sa naplnila.
jeden takovej kacirskej dotaz - na manzelceni octe1 TDi (AGR) bych mel delat rozvody dle casu. kilometry jsou najeté tak z poloviny cca (davala se sada Continental, kdy by mel byt remen co da 120 000 km, najeto je tak 40 000). Má smysl koupit jen remen a vymenit ho (protoze je pres 6 let namontovanej) a zbytek nechat bejt?
Svíčky 1,5 TSi po 60.000. Překvapil mě olej v sacím potrubí, je to při tomto nájezdu normální?
-> palinator 25.05.23 07:24:51: Co to do těch objednávek píšete za blbosti? 

-> Milan 136:
Péro, péro, co to komu řiká?
Péro, péro, co to komu řiká?

-> vhml: Woe...
V servisu sami uznávaj, že je to kravina je nevyměnit najednou, ale výrobce si to tak žádá. :-/
V servisu sami uznávaj, že je to kravina je nevyměnit najednou, ale výrobce si to tak žádá. :-/
-> vhml:
Náš Rapid
Náš Rapid

-> palinator 16.05.23 09:54:23: Taky může být.
-> palinator 16.05.23 09:54:23: to není Štepánovo Transit 

Pánové, docela urgentně sháním vratku z turba do vany na 1.8t 4x4 ARX. Je jiná, než klasika 1.8t, je zahnutá a má držák.
-> Milan 136 13.05.23 13:27:14: Tak teď už tomu rozumím.
-> saskyn2 13.05.23 13:28:10: ta změna kvality mě taky štve. Sice už trochu vím, co brát a co ne, ale občas tápu. Např. brzdy Brembo. Jedni s tím nemají problém a druzí to nechcou ani vidět.
-> saskyn2 13.05.23 13:28:10: ta změna kvality mě taky štve. Sice už trochu vím, co brát a co ne, ale občas tápu. Např. brzdy Brembo. Jedni s tím nemají problém a druzí to nechcou ani vidět.
-> saskyn2 13.05.23 13:28:10: Lemforder taktéž. Inu po Boschi druhej nejvetsi automotive dodavatel na svete
-> růža 13.05.23 13:06:31: jo Monroe je shit. Pod ZF patří i Trw a sachs. Jinak souhlas co píše Štěpán, prvovyroba je treba vyráběná v EU ale do druhosky to nechají bouchat v Asii. Neříkám že všichni ale většinou ano. Tohle pak musí člověk znát a bohužel se to i kolikrát mění v čase. Jako příklad jsou třeba baterie Varta od JC controls. Nebo Hella- světla super, ale klimakopresory sračka co vydrží jednu sezonu.
-> růža 13.05.23 13:06:31: Je to koncern ZF Sachs.
-> StepaNoFUN: nedělám si iluze. Ale aspoň trochu doufám, že to bude přiměřená kvalita a např. tlumič nevyteče po 20t km (přehnaně řečeno).
Zrovna tu Kayabu považuji za to lepší, ale co píšeš, mě moc nepotěšuje.
Zrovna tu Kayabu považuji za to lepší, ale co píšeš, mě moc nepotěšuje.
-> růža: ono je bohuzel dost rozdil v tom, co originalni vyrobce dodava automobilce a to, co prodava pod svoji znackou. Interni informace z Kayaby.
-> Milan 136 13.05.23 10:47:28: -> saskyn2 13.05.23 11:15:59: Aha, díky. Já měl právě myšlenku, jestli by tlumiče v druhovýrobě od stejné značky, jako byl originál, nevydrželi to samé.
Jinak se přiznám, že výrobce ZF neznám. A o Monroe nemám moc dobrý mínění. Ale možná se pletu.
Jinak se přiznám, že výrobce ZF neznám. A o Monroe nemám moc dobrý mínění. Ale možná se pletu.
-> Milan 136 13.05.23 10:47:28: Já mám zkušenost že prelisovany silentbloky moc nevydrží, resp se pak začnou někdy i hýbat v rameni. Vršek při směšné ceně ramena nelisuji vůbec tam automaticky dávám nové rameno. Spodek pokud půjde povolit tak bych do toho jinak nehrabal, pokud nepůjde tak holt prelisovat
-> růža: to záleží na jaké auto a jaký typ tlumiče. Starsi auta byly klasika Sachs, DCC Monroe. Od O3 jsou ZF.
-> vhml 13.05.23 10:07:29: Dost možná s tím nehneš. Kup nový šrouby, silentbloky a vyměň to s namazáním.
-> růža 13.05.23 10:32:21: To je model od modelu různé. Teď je na nich často vidět štítek ZF.
-> růža 13.05.23 10:32:21: To je model od modelu různé. Teď je na nich často vidět štítek ZF.
-> saskyn2 13.05.23 00:02:42: nevíš, kdo dodává (dodával) tlumiče do prvovýroby?
Takže poznačit polohu a zkusit připadně vyndat a namazat 

-> vhml: excentr v silentbloku. Být tebou tak to zkusím a když to půjde tak namazat. Spodní i vrchní. Spodní jsou větší a jdou rozhýbat většinou hůř, ale zase jdou jednoduše vyrezat na rozdíl od vršku
-> vhml 13.05.23 09:37:19: Zarezne šroub v silentbloku a neotočíš s ním.
-> saskyn2 13.05.23 00:02:42: dám to vepředu nový a uvidím
Jak je to s těma zadníma excentrama? To je o tom, že nejde povolit matice, nebo nejde protočit excentr v pouzdru? Až si ho hodím na zvedák, jestli se mám vůbec pokoušet s tím něco preventivně zkoušet, nebo se na to rovnou vysrat.

Jak je to s těma zadníma excentrama? To je o tom, že nejde povolit matice, nebo nejde protočit excentr v pouzdru? Až si ho hodím na zvedák, jestli se mám vůbec pokoušet s tím něco preventivně zkoušet, nebo se na to rovnou vysrat.
-> vhml 12.05.23 23:10:43: No ono to možná bude pravda, ty origo tlumiče na těhle občas vytečou, ale jinak vydrží strašný porce, klidně 500t - mají třeba trochu horší účinnost, ale pořád i po půl milionu nějak ještě fungují, kdyžto druhoška je schopná odejít po 20t způsobem jak kdyby tam ten tlumič nebyl. Podívej se na štítek, na originále je vždycky, i s datumem výroby, budeš vědět hned jestli to někdo měnil.
-> StepaNoFUN 12.05.23 23:26:08: do 100 jsem mel nekdy na prvnim stupni zakladky 
