skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2 19.02.23 18:13:42: ještě doplním, ze tento štítek co všichni fotí, tak patří pouze k elektrickému aktuatoru (výroba Bosch). Ten to pošle do Wahlera, dnes BorgWarner, ten to namontuje na hliníkový odlitek s ventilem, připojí chladič a jde to do aut/náhradní dily.
-> palinator 21.02.23 08:38:02: to je pravda....trosku sa poponahlali a neodvetral im spodok.
Par som ich prelakovaval hlavne strechy a kapoty. Kde to bolo naliate o chlp viac.
Par som ich prelakovaval hlavne strechy a kapoty. Kde to bolo naliate o chlp viac.
-> palinator: tak ta tvoje modrá je na to citlivá, to se loupou všechny....
-> SO545:
Blbý je, že jdou dolu i ty metalický... I na mojí už začíná na kapotě lupénka.

Blbý je, že jdou dolu i ty metalický... I na mojí už začíná na kapotě lupénka.

-> palinator 20.02.23 17:53:47: Modra je gratis aby si nereklamoval ze im ide z kazdeho auta dole
a to bola prednost vysostne skodovky.


-> SO545:
Tu se řeší Škodovka ne?
Tu se řeší Škodovka ne?

-> palinator 20.02.23 15:44:28: ale nie napriec koncernom.

-> Jirik_Tuňák1983 19.02.23 09:19:15: Nebo i jinou barvu, kdyby někdo doma měl.
-> saskyn2 19.02.23 19:45:23: tvl že mě to nedošlo 

-> venni: 21.11.2013. Na každým co tu máte fotku je vidět datum, i na těch od Milana.
-> venni 19.02.23 16:01:07: tady je někde vidět datum?
-> Milan 136 19.02.23 16:21:40: jj logo tam bylo.
Tak už je to 6 let co jsme to kupovali,takže už jsem dost zapoměl.Ale ten egr asi psanej v servisce nebyl,takže cajk.
-> Milan 136 19.02.23 16:21:40: jj logo tam bylo.
Tak už je to 6 let co jsme to kupovali,takže už jsem dost zapoměl.Ale ten egr asi psanej v servisce nebyl,takže cajk.
-> venni 19.02.23 16:01:07: Jestli máš to auto 2014 resp. konec 2013 tak to je původní z výroby. Je tam na tom datum výroby

-> venni 19.02.23 16:01:07: Myslím, že ano. Na tom chladiči by mělo být logo VW.
Tady je z toho Golfa.
Tady je z toho Golfa.
-> Jirik_Tuňák1983 19.02.23 14:18:37: Ano...klasika. V tych rokoch bola moderna...predalo sa toho hafo.
Je to farba od VW tusim bola najprv na uzitkacoch ako Caddy a pod.
Ale v tych rokoch snad bola za priplatok....biela bola v kurze....tak zadarmo bola tusim cervena.
Je to farba od VW tusim bola najprv na uzitkacoch ako Caddy a pod.
Ale v tych rokoch snad bola za priplatok....biela bola v kurze....tak zadarmo bola tusim cervena.
-> SO545 19.02.23 12:17:40: Nějaká základní bílá.
-> Jirik_Tuňák1983 19.02.23 09:19:15: To bude najskor LB9A Candy....
-> venni 19.02.23 09:18:42: No jasný. Když si s tím pomalu hraješ, tak to pak trvá déle.
Lepší pomaleji, než utrhnout šteft na turbu, nebo zničit něco dalšího.
Lepší pomaleji, než utrhnout šteft na turbu, nebo zničit něco dalšího.
Nevěděl byste někdo o bílé kapotě na Rapida 2014? Mám i VIN, kdyby bylo potřeba nějak identifikovat konkrétní bílou. Kamarídovi stojí na dvoře nabouraný od nějaké známé nebo kolegyně.
-> Milan 136 19.02.23 08:45:30: -> Milan 136 19.02.23 08:45:30: já tomu věřím...taky jsem si řikal že to musi byt fofr když si za to účtuje Jirka cca 3 tis za praci.
Na mě lezl nějakej moribundus,takže nadopovanej paralenem a namazanej francovkou,jsem si nedovedl představit s mojí výškou být natažený přes motorák a lovit tam něco po hmatu.
Dělal jsem to tedy pomalu,co šlo jsem očistil/umyl.Celá akce trvala snad 7 hodin
Dělat to znovu a nečistit díly,stáhnu to třeba na 5 hodin :)
Na mě lezl nějakej moribundus,takže nadopovanej paralenem a namazanej francovkou,jsem si nedovedl představit s mojí výškou být natažený přes motorák a lovit tam něco po hmatu.
Dělal jsem to tedy pomalu,co šlo jsem očistil/umyl.Celá akce trvala snad 7 hodin

Dělat to znovu a nečistit díly,stáhnu to třeba na 5 hodin :)
Po 3 hodinach je venku.Čislo dilu stejné.Jen jsem teda posera,vyndal jsem napravnici a pravou poloosu.Kdyby tam nevisel hřeben tak je to docela cajk práce.Asi už jsem zhejčkanej a starej.
Tak egr už mam... se sadou těsnení od Vemo to bylo za 7100...
-> charon 17.02.23 06:23:10: jenže v tom případě když padají "šmejdy" tak se nastaví/upraví linka aby se to nedělo 

-> saskyn2 16.02.23 09:45:50: No já jen že píšeš, že za 20 koupit, za 70 prodat - tak to by asi i s těma 14t za novej EGR co jsi jim nacenil rentabilní bylo, ne? Jinak zbytek co píšeš chápu...
-> charon 17.02.23 06:23:10: No jde o to že pak lidi myslí, že se jedná o stejnou kvalitu, což není vždy pravda.
-> saskyn2 16.02.23 11:06:18: To že něco neprojde kontrolou kvality nutně neznamená že to je šunt - a tim teď mám na mysli zejména rozměrové tolerance (rozteče otvorů pro montáž např.). Na linku do automobilky to musí všecko sednout na první dobrou bez jakýhokoliv zadrhnutí, při výměně v autoservisu se otvory v přápadě potřeby malinko doladí ...
-> saskyn2 15.02.23 23:45:29: Aha to mě nenapadlo, já měl za to že byl vyplej jen aby nehlásil chybu... jinak se to ohřívá dobře a rozhodně rychleji než B5

-> venni 16.02.23 10:37:30: mlparts mají origo okolo 9 wahler okolo 5 

-> saskyn2 16.02.23 11:03:58: Jo, ten chladič mají jiný. Podle obrázků má stejný jako origo ten repas se zálohou na vratný díl.
-> saskyn2 16.02.23 11:06:18: No tak jasný, ale je to asi tak jediný, co se dá použít. Jen jsem tím chtěl říct, že to je minimálně stejný výrobce. Těch oriho byla hromada. Jeden čas se musel i nový díl povolit ten nastavovač na těch 3 šroubech pod víčkem a natočit na správnou hodnotu mV.
-> saskyn2 16.02.23 11:06:18: No tak jasný, ale je to asi tak jediný, co se dá použít. Jen jsem tím chtěl říct, že to je minimálně stejný výrobce. Těch oriho byla hromada. Jeden čas se musel i nový díl povolit ten nastavovač na těch 3 šroubech pod víčkem a natočit na správnou hodnotu mV.
Ono bohužel to že to je stejný díl nic neznamená, spoustu firem to má nastavený tak, že šunt co neprojde výstupní kontrolou do automobilky se pak prodá jako druhoška běžným zákošům 

-> Milan 136: Ale tělo chladiče spalin mají trochu jiný ne? Ono i těch origo je několik modifikací a nic jiného než DQ bych nedával. Tím nemyslím že bych se wahlera bál, ten je snad jedinej co z druhošky v tomhle případě funguje.
-> venni 16.02.23 10:37:30: Wahlera se není proč bát. Tady máš fotku Wahlera aftermarket.
-> saskyn2 16.02.23 10:26:02: nemam ho v plánu
Kdyby ten šašula u nás měl origo skladem,po slevě bych byl taky někde na 10ti,takže to nema cenu řešit.Ale diky.Teď čekam jakou cenu mi vyplivne kelly přes známýho a asi po 3tí v životě vemu díly na kelly.
Ja se normalně bojim i toho wahlera.-> saskyn2 15.02.23 23:57:43: škoda,za 20 bych ji na dily snad bral taky.

Ja se normalně bojim i toho wahlera.-> saskyn2 15.02.23 23:57:43: škoda,za 20 bych ji na dily snad bral taky.
-> venni: pierburg určitě nedávej. Kdyby ses chtěl stavit v Praze tak origo mám nákupku 9020. Wahler asi 5300 ale to je i na autodílosu ty ti to pošlou zdarma.
-> Milan 136 15.02.23 20:08:41: díky,to je super.
-> saskyn2: tak u mě teď origo neumí,že není k dodaní.... před slevama 12,pak umí wahlera za cca 6 a cpal mi pierburg za 5... takže jdu obvolat zda nekdo umí origo tady v blizkosti abych to udelal v sobotu.
-> saskyn2: tak u mě teď origo neumí,že není k dodaní.... před slevama 12,pak umí wahlera za cca 6 a cpal mi pierburg za 5... takže jdu obvolat zda nekdo umí origo tady v blizkosti abych to udelal v sobotu.
-> Syny: hele nemám, nebo bych musel dělat výřez z fotky a bylo by z toho stejně prd vidět. Ale jeden byl chycenej dole, to bylo fakt malinko třeba 1cm v průměru kde byla bublina, ten druhej byl vykvetlej v lemu klasicky jak je ten molitan asi tak 3-4cm, díry v tom nebyly, ten druhej by asi testem šroubováku neprošel. Nejdřív jsem si říkal že zkusím sehnat v barvě, tak jsem jel někam do Žatce(naštěstí jsem měl cestu) aby mi tam cikán vnucoval za 3000 kus ještě víc shnilý a navíc zdrápaný než byly ty moje a to mě tak nasralo že jsem raději koupil rovnou nový.
-> saskyn2: Nemáš fotku toho blatníku, to by mě zajímalo 

-> saskyn2 16.02.23 09:45:50: A že jsem na stav auta fakt blázen jsem pochopil už dávno a chtěl bych se léčit
. Ted mi to potvrdilo, že jsem na tu B6 koupil blatníky protože to chci prodávat bez koroze, ne jako všichni napíšou bez koroze a je to shnilý jak brambory. No a ty starý blatníky si tady borec koupil za 2000 že jsou ještě dobrý, já myslel že mě klepne, tvl tak já za to dám 9000, ještě to půl dne přehazuju, aby to nějak vypadalo.....a borec to bude zase někde ladit na auto v tomhle stavu protože to ještě není tak hrozný




-> dragon_cb_cz 16.02.23 08:04:16: Ta možnost pro majitelku je taky, ale samozřejmě vypínači si to nechaj pořádně zaplatit, plus si to musí pak majitelka pořešit a to auto tam dovést, já nepovezu auto přes celou Prahu zadarmo je to pro mě půl dne v prdeli. Možnost tam dát nový a pak to prodat v tomhle případě není rentabilní, protože to má 420 najeto a žádný kupec mi u takovýhohle auta 13 za nový egr s prací navíc nedá, většina bude naopak ráda za informaci že je vypnutý a už to nikdy nebude zlobit.
Ted tady dělám B6 co jsem koupil za 20 s lehlým motorem a dělám to jako fakt poctivě aby to bylo na proděj jako fakt hezký auto, když mám venku motor dám logicky nový setrvák, rozvody, vyvažováky, hliníkový sání za plast, mělo to dole chycený blatníky tak nový, světla byly vysvícený, tak nový výbojky nový plus alespon jedno světlo, funglovku starter aby to netočilo jak před smrtí, nový kapaliny a filtry o tom ani nemuluvím-a přesně vím že to budu mít problém prodat protože cena. Kdybych se na to vysral a nahodil tam nějakej motor a neřešil zbytek tak jsem v tom polovinu a můžu to prodávat třeba o 30 mín a bylo by to hned pryč.
Ted tady dělám B6 co jsem koupil za 20 s lehlým motorem a dělám to jako fakt poctivě aby to bylo na proděj jako fakt hezký auto, když mám venku motor dám logicky nový setrvák, rozvody, vyvažováky, hliníkový sání za plast, mělo to dole chycený blatníky tak nový, světla byly vysvícený, tak nový výbojky nový plus alespon jedno světlo, funglovku starter aby to netočilo jak před smrtí, nový kapaliny a filtry o tom ani nemuluvím-a přesně vím že to budu mít problém prodat protože cena. Kdybych se na to vysral a nahodil tam nějakej motor a neřešil zbytek tak jsem v tom polovinu a můžu to prodávat třeba o 30 mín a bylo by to hned pryč.
-> saskyn2 15.02.23 23:57:43: Hele nedá mi to nezeptat se - proč je možnost koupit to za 20t, vypnout EGR a poslat dál, ale není možnost vypnout EGR jako "opravu" pro majitelku? Případně proč není možnost to pořádně opravit a poslat dál až potom? 

-> venni: Jinak zrovna tu mám fábii se stejným motorem co máš v Passatu a ten samý problém-EGR. Akorát že jim ho někdy před rokem někde už měnili, ale asi nějakou sračku, stálo je to 10000 a ted to přitáhli na odtahovce ke mě. Zkoušeli prý volat někam kde jim to dělali a tam je s reklamací vyfákli. Já jim to nacenil na 13000, já na to mrdám dávám origo, nebudu tam dávat nějakou sračku a pak to měnit na vlastní triko. A holky se něja kroutěj, že to do toho už nechtěj dát, má to totiž 420 najeto. Tak to nakonec asi celý prodaji na díly, posílal jsem to kámošovi, doufám že si to vezme a nebudu to muset koupit já, protože se mi tu ty auta začínaji nějak hromadit, ale chtěj za ní 20000 a to zase mám cukání no, že bych to nechal vypnout jak Pavel P a hurá za 70 do inzerce




-> venni 15.02.23 20:03:25: Hele nápravnici dáš na otisky-geo neřešíš, nebo ji uděláš, po těch letech si to beztak zaslouží, čepy z ramen u B7 jdou bez problémů, to už má plech a ne hliník kde to zahnívalo. Můžeš tam i nechat viset řízení, pak nemusíš ani kuláky řešit. A klepání bude spíš tyčka stabíku, origo čepy na řízení a v ramenech jsou snad nesmrtelný, vždycky když je čep s vůlí, tak je to nějaká zasraná druhoška kterou někdo preventivně nahradil původní čep bez vůle. Ale zkus to jak chceš ona je to asi ve finále podobná práce
-> Pavel P.. 15.02.23 19:55:06: No počkej, ale ty si ho měl už vyplej od začátku, Oňa ti tam dával jen záslepku, to na zahřívání nemá vliv, na to má vliv už to, že je vyplej. Ale co jsem s tím jel s tím novým termostatem tak mi nepřišlo, že by se to zahřívalo dýl jak jiný auta.

-> Pavel P.. 15.02.23 19:55:06: No počkej, ale ty si ho měl už vyplej od začátku, Oňa ti tam dával jen záslepku, to na zahřívání nemá vliv, na to má vliv už to, že je vyplej. Ale co jsem s tím jel s tím novým termostatem tak mi nepřišlo, že by se to zahřívalo dýl jak jiný auta.
-> venni 15.02.23 18:46:12: Ideální načasování... u nás se jezdí tak nějak pořád, bez ohledu na mateřskou. Sice žena nejezdila do práce, ale zase k rodičům na jih a tak.
-> Syny 15.02.23 18:48:30: Pro mě byl nařízený HO naopak peklo, protože dcera školu v centru... takže ráno 25km tam, 25km zpátky a pár hodin na to znova... na palici. Běžně i 150km za den jen po Praze.
-> Syny 15.02.23 18:48:30: Pro mě byl nařízený HO naopak peklo, protože dcera školu v centru... takže ráno 25km tam, 25km zpátky a pár hodin na to znova... na palici. Běžně i 150km za den jen po Praze.
-> dragon_cb_cz 15.02.23 18:41:16: já taky jezdim vesměs prd a do 10 se nevejdu 

-> venni 15.02.23 20:03:25: Potřebuješ egr, 3 stejná a jedno jiné těsnění na trubky od něj, dvě matky na trubku na turbu.
Pak těsnění mezi turbo a trubku mazání, gumičky na průtokový šroub přepadu, kroužky na přívod oleje k turbu.
Těsnění a ideálně sponu mezi turbo a DPF, sponu na výfuk.
Pak těsnění mezi turbo a trubku mazání, gumičky na průtokový šroub přepadu, kroužky na přívod oleje k turbu.
Těsnění a ideálně sponu mezi turbo a DPF, sponu na výfuk.