skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: ok tim líp:D
-> StepaNoFUN: já měl tady v práci 4letý auto 200tis na hrbu obě vzpěry původní kolega měl o 3roky novější a tam jedna vzpěra začala téct asi po 30tis km ale furt fungovala.
-> StepaNoFUN 11.08.22 23:05:06: Párkrát jsem ji měl úplně rozpadlou, ale většinou se třeba i jen zlomí dráty. Jenže tak blbě, hned u výstupu z ní. A není rozebíratelná. Jednou jsem je opravil. Musel jsem to rozřezat, otevřít a pak slepit dvousložkou na plasty. Jestli to drží, netuším ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: hele adaptivní vs neadaptivní tempomat je třeba neuveřitelný rozdíl mezi O3 a O4. O4 histericky brzdí strašně dopředu a hrozně intezivně a pak se na to třeba zase někdy vysere a houká na tebe že máš brzdit ty:D
A co se tyká dsg je to uplně jedno, obojí si případně podřadí.
A co se tyká dsg je to uplně jedno, obojí si případně podřadí.
-> Syny: Vidíš. A kolegyně dcera musela (fakt musela - rozkaz vedení je rozkaz vedení) vyměnit Karoqa za Kodiaqa... V tom Karoqu měla i příplatkovou hudbu. V Kodiaqu je taky milion pikačovin, ale to že to nemá ele. kufr byla první "stížnost". :-D
-> Syny: Hele sem tam to nekdo určitě zavřel nebo přivřel rukou. Mě se to na jeho autě taky jednou povedlo s tím o kousek (pár cm) hnout. Ale cejtil jsem odpor a pochopil - Aha, tady je to jinak.
Prostě hoď mi to do kufru. Ten byl otevřenej a zvyk ze svýho... Většinou to píše že některej koncák je v řiti. Ne pohon jako takovej.
Prostě hoď mi to do kufru. Ten byl otevřenej a zvyk ze svýho... Většinou to píše že některej koncák je v řiti. Ne pohon jako takovej.
-> StepaNoFUN: Myslim, ze jedna je kolem desitky
A kolega to mel od novoty a choval se k tomu tak jak ma, jo? Jako, ze by se mi chtelo po 4-5 letech davat 20 za vzpery, to asi ne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Blby je, ze auto co ma tyhle el. vzpery ma i webasto, colubus a couvaci kameru (+ jeste nejaky dalsi drobnosti navic). To co je nema, tak nema ani jedno z toho a to me sere![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Blby je, ze auto co ma tyhle el. vzpery ma i webasto, colubus a couvaci kameru (+ jeste nejaky dalsi drobnosti navic). To co je nema, tak nema ani jedno z toho a to me sere
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Kolegovi měnili postupně obě vzpěry. Jednu asi po 4letech, jednu teď (něco přes 5 let). Občas se to kousne, občas to nejde otevřít. Co ta vzpěra stojí se můžu podívat do faktur.
A kdyz uz se tady teda rozebiraj takovy veci, tak se optam jeste na dalsi zkusenosti :) Zajimaly by me vyhody a nevyhody kombinace DSG + adaptnivni tempomat a DSG + obyc tempomat. Koukam na par aut a to co ma lepsi vybavu, tak ma ale obyc tempomat a to s horsi vybavou ma adaptivni.
A druha vec - elektrickej kufr, co jsem tady driv pochytil, je spis pro zlost coz? Ne, ze bych to nevyuzil, ale nevim jak moc se to sere - pac oprava je za peknej ranec, co jsem tady driv nekde cetl.
A druha vec - elektrickej kufr, co jsem tady driv pochytil, je spis pro zlost coz? Ne, ze bych to nevyuzil, ale nevim jak moc se to sere - pac oprava je za peknej ranec, co jsem tady driv nekde cetl.
Jak je to s převodama u 4x4 o3 fl? Jsou kratší než u předokolky?
-> Milan 136: Za mě 4kolka super s tou spotřebou je to taky ale taky pravda.
Víceprvek mají jen auta nad 110kW, bylo tuším psáno v SSP.
A předface CNG.
A logicky čtyřkolky.
Za mě ta čtyřkolka asi zbytečná.
Když vidím, jak vypadají ty sítka na čerpadlu třeba po 30 tkm![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Sem tam nějaký ložiska diferáku. A hlavně kardan, možný zdroj vibrací.
Jako bonus to žere zadní gumy, minimálně skoro tak rychle, jako přední. A spotřeba klidně plus litr, oproti dvoukolce.
Neodrazuji, jen je třeba s tím počítat.
Jinak jako čtyřkolka se to vždy rozjíždí, nečeká to na hrabačky.
A předface CNG.
A logicky čtyřkolky.
Za mě ta čtyřkolka asi zbytečná.
Když vidím, jak vypadají ty sítka na čerpadlu třeba po 30 tkm
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Sem tam nějaký ložiska diferáku. A hlavně kardan, možný zdroj vibrací.
Jako bonus to žere zadní gumy, minimálně skoro tak rychle, jako přední. A spotřeba klidně plus litr, oproti dvoukolce.
Neodrazuji, jen je třeba s tím počítat.
Jinak jako čtyřkolka se to vždy rozjíždí, nečeká to na hrabačky.
-> Jumbo:
No nevim, se zapnutým ESP nejde předokolka OIII skoro ani dostat do smyku, na OI ASR tak bere výkon že to má tendenci ve smyku chcípnout.
No nevim, se zapnutým ESP nejde předokolka OIII skoro ani dostat do smyku, na OI ASR tak bere výkon že to má tendenci ve smyku chcípnout.
-> StepaNoFUN:
Víceprvek mělo všechno o výkonu vyšším, než 110 kW.
Víceprvek mělo všechno o výkonu vyšším, než 110 kW.
-> StepaNoFUN 11.08.22 15:23:04: u škodovky to nešlo si připlatit, seat nabízel tuto možnost ale snad je krátkodobě. A CNG bylo docela výkonem podseklý
-> palinator: Na krásně kluzkém povrchu je sranda i se zapnutým ESP... Jen se toho člověk nesmí bát a musí mu pořádně dupnout...
-> StepaNoFUN: Pravda, Yeti má 2000 kg na tažném, což je docela prča, když má auto maximálku 2100 kg...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN: Pravda, Yeti má 2000 kg na tažném, což je docela prča, když má auto maximálku 2100 kg...
-> Syny: Víceprvek určitě má. Ale mám za to, že u OIII šel připlatit (nicméně nikdy jsem nezjišťoval). Určitě ho v základu mělo CNG o kterým tvrdili, že je to nejlevnější způsob, jak přijít k víceprvku.
4x4 bude mít ještě určitě víc na tažný, ale to Tebe asi neptrápí.
4x4 bude mít ještě určitě víc na tažný, ale to Tebe asi neptrápí.
-> Syny:
Mně napadá jediná zásadní výhoda.. Že když už jednou za rok napadne, s vypnutím ESP s tím bude o mrtě větší zábava.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mně napadá jediná zásadní výhoda.. Že když už jednou za rok napadne, s vypnutím ESP s tím bude o mrtě větší zábava.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jeste mi napadl asi jeden rozdil - a to, ze 4 kola ma vzadu tusim viceprvek. Ale spis mi slo o to, jestli ta 4 kola ma nejakou vyhodu i pri beznem rezimu jezdeni, ktera mi nenapadla nebo o ni nevim a byla tak zasadni, ze by to stalo za to ji mit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 11.08.22 14:34:11: jestli se v neplánuješ odstěhovat někam na konec světa o 300 metrů vejš, tak kolem Plzně je to fakt zbytečnost.
-> Syny: Tak ono Yeti co mám doma je 2010, takže asi taky žádný moderní Haldex... Nedokážu posoudit, kolik spotřeby u Yetiho dělá to, že je to bedna, kolik dělá DSG a kolik 4x4, ale oproti OCTIII jsem při podobném stylu jízdy cca +1l/100 km.
Ale je fakt, že já s Yetim jezdím "agresivněji", často i do hor a tím pádem na sněhu, kde se to projevuje nejvíc... Odhaduju, že moje žena s jejím "dědkostylem" jízdy, navíc kolem komína, ani neví, že tam nějakou 4x4 má...
Osobně bych to řekl asi tak, že pokud najdeš za dobrou cenu pěkné auto se 4x4 a nebude alternativa bez toho, tak bych se toho nebál... Pokud si budeš moct vybrat, tak bych se na to vykašlal...
Ale je fakt, že já s Yetim jezdím "agresivněji", často i do hor a tím pádem na sněhu, kde se to projevuje nejvíc... Odhaduju, že moje žena s jejím "dědkostylem" jízdy, navíc kolem komína, ani neví, že tam nějakou 4x4 má...
Osobně bych to řekl asi tak, že pokud najdeš za dobrou cenu pěkné auto se 4x4 a nebude alternativa bez toho, tak bych se toho nebál... Pokud si budeš moct vybrat, tak bych se na to vykašlal...
-> palinator: No prave, taky jsem mel (nebo mam) takovej nazor, ale zajimaly by me zkusenosti :)
-> Jumbo: No ja jezdil 3 roky s tou haldexovou B6, ale tam to tusim fungovalo opravdu jen pri prokluzu prednich kol. Myslim, ze ty dnesni uz berou i pri rojzedu bez prokluzu - alespon mam pocit, ze jsem to nekde cetl. Nicmene u ty B6 to jen zralo o dost vic a vyuzil jsem to za ty 3 roky asi 2x, kdyz jsem vyjizdel od bytu do kopecka, kde byl led. Myslim, ze by to vyjela i dvoukolka, ale bylo cejtit, ze to zadek priplo a vyjel jsem to jako prd. Nicmene u sluzebaku mi to bylo tak nejak jedno, u svyho uz premejslim, jestli se tech X kilo navic vyplati. Za mokra jsem nikdy nepozoroval problem ani s dvoukolkou, ale je fakt, ze srovnani s modernim haldexem nemam, tak tezko rict. Z rozjezdu s piskajicima gumama uz jsem ale asi vyrostl
Nerad bych si zaplatil za 4 kolu a pak s tim mel akorat starsoti, vetsi spotrebu a prinos veskerej skoro zadnej
Jo a taky by to bylo v kombinaci s DSG pravdepodobne.
-> Jumbo: No ja jezdil 3 roky s tou haldexovou B6, ale tam to tusim fungovalo opravdu jen pri prokluzu prednich kol. Myslim, ze ty dnesni uz berou i pri rojzedu bez prokluzu - alespon mam pocit, ze jsem to nekde cetl. Nicmene u ty B6 to jen zralo o dost vic a vyuzil jsem to za ty 3 roky asi 2x, kdyz jsem vyjizdel od bytu do kopecka, kde byl led. Myslim, ze by to vyjela i dvoukolka, ale bylo cejtit, ze to zadek priplo a vyjel jsem to jako prd. Nicmene u sluzebaku mi to bylo tak nejak jedno, u svyho uz premejslim, jestli se tech X kilo navic vyplati. Za mokra jsem nikdy nepozoroval problem ani s dvoukolkou, ale je fakt, ze srovnani s modernim haldexem nemam, tak tezko rict. Z rozjezdu s piskajicima gumama uz jsem ale asi vyrostl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Poznáš to i za mokra, hlavně při rozjezdech, kdy si to auto prostě nehrábne a vystřelí... Taky jsem v Yetim nehledal 4x4, ale kombinace 2,0 TDi a DSG se jinak než 4x4 nedělala. A když to srovnám se služební OCT III, tak tomu Yetimu věřím daleko víc, hlavně když nejsou ideální podmínky. Za mokra, na náledí a na sněhu/břečce už mi párkrát ta zadní náprava pomohla, kdy jsem cítil znatelné "kopnutí", když předek začal klouzat a po připnutí zadku se auto najednou srovnalo.
S Yetim jezdí hlavně žena, takže mám aspoň trochu větší klid, když je mokro, nebo zima, že dojede v pořádku, že to to auto podrží...
Edit: Servisně je to taky v pohodě, zatím jsem nechal měnit olej v haldexu a zadním diferáku, ale to bylo spíš jen jako prevence...
S Yetim jezdí hlavně žena, takže mám aspoň trochu větší klid, když je mokro, nebo zima, že dojede v pořádku, že to to auto podrží...
Edit: Servisně je to taky v pohodě, zatím jsem nechal měnit olej v haldexu a zadním diferáku, ale to bylo spíš jen jako prevence...
-> Syny:
Osobně bych se na to vybodnul, ale pravděpodobně budu přehlasován.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Osobně bych se na to vybodnul, ale pravděpodobně budu přehlasován.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zajimal by me vas nazor. Ma pro bezny jezdeni nejaky vyhody kupovat haldexovou 4 kolku (napriklad v OIII FL) ? Na horach nebydlim, snih se u nas vyskytuje sporadicky. Tak nevim, jestli to neni spis jen zbytecna zatez a starosti se servisem. Nebo to ma nejaky zasadni vyhody i pri beznem jezdeni? Ne ze bych po 4 kolach koukal, ale spis kdyz uz se neco peknyho vyskytne, tak jestli se na to vylozene vykaslat kvuli zbytnosti toho haldexu?
-> Milan 136:
A když neni kontakt, neni láska.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A když neni kontakt, neni láska.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136:
No.. právě.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No.. právě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Sklopná má pod závitem ještě takový výstupek/čepík
-> StepaNoFUN:
Ještě se zeptám bratrance, ale díky za snahu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ještě se zeptám bratrance, ale díky za snahu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: Si to po těch cca 6ti letech už nepamatuju.... :-/ Ale asi je to ono. Stávala nesmysl.
Kdybys objednával, tak 936,-... Na origa je tam skoro howno.
Kdybys objednával, tak 936,-... Na origa je tam skoro howno.
-> Milan 136: Nepasuje tam náhodou prut třeba z FEL? Jen by nebyl sklopnej ale jen demontovatelnej? Závity by měly bejt stejný, jen nevím, jestli do OCT došáhne.
-> palinator: Se podívám na půdu. Anténu jsem na svý kdysi měnil (bo vyhnilej zesilovač), ale nevím, jestli jsem prut nechával, nebo vyhodil. BTW - jen litr? Origo stávala myslím 2,5k...
-> palinator: Se podívám na půdu. Anténu jsem na svý kdysi měnil (bo vyhnilej zesilovač), ale nevím, jestli jsem prut nechával, nebo vyhodil. BTW - jen litr? Origo stávala myslím 2,5k...
-> palinator 08.08.22 17:52:05: Kouknu, ale myslím, že už žádnej nemám.
-> palinator: asi jsem to vyhazel...
Nevíte kde sehnat samostatně prut sklopné antény na OI? Litr za komplet se mi dávat nechce.
-> Milan 136 06.08.22 15:09:10: ano i ne, záleží jestli měl sundavací kouli
-> Milan 136 06.08.22 15:09:10: Nemá být ničím zakrytá ani pozměněná čitelnost. Tady vidím problém v tom, že to fakt zasahuje do těch identifikačních znaků.
-> dragon_cb_cz 06.08.22 11:42:47: tu SPZ si nalepil ako kokot vysoko...ale stale sa to da koser upravit....
Ten cirkus okolo snad tiez...aj ked som uz mal par pripadov ked si to pako nelepilo sekundakom.
Ten cirkus okolo snad tiez...aj ked som uz mal par pripadov ked si to pako nelepilo sekundakom.
-> dragon_cb_cz 06.08.22 11:42:47: Nesmí to tak být, ale reálně na to myslím dost serou.
Nedávno jsem viděl nějakýho tuším Peugeota s RZ dost dole a přes celou byla koule tažného. To je taky dost v rozporu, ne?
Nedávno jsem viděl nějakýho tuším Peugeota s RZ dost dole a přes celou byla koule tažného. To je taky dost v rozporu, ne?
-> Jirik_Tuňák1983: Bod navíc za volbu dobově odpovídajícího názvu
-> Milan 136 05.08.22 09:34:03: Tam bych se skoro nedivil, kdyby si na něm nějaký příslušník smlsnul...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 05.08.22 09:34:03: Tam bych se skoro nedivil, kdyby si na něm nějaký příslušník smlsnul...
Nemate nekoho provereneho z Brna a okoli, kdo by vycistil vstriky na Yetakovi 2,0 TDi CR? Prijde mi, ze jeden uz je trochu nacaty a zvedla se spotreba, tak bych zkusil, jestli to nepomuze...
-> Milan 136 21.07.22 17:34:08: obcas to povolujem zvarackou...obrusim jemne heftnem nejaku skrutku a este za tepla to celkom slusne vylezie.... Tie skrutky su snad z cistej hrdze lisovane...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: Nic nemění na tom, že pokud nejseš Tukan, tak si toho všimneš při výměně kol zimní/letní. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 16.07.22 12:22:58: načatou odhalí při TKAni tomuto by som moc neveril![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)