skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda/felda: Jo, ale předtím, než se protočí nebo rupne rozvod, už bude motor beztak na padrť...
-> Bukaj 16.07.22 16:51:55: v 1.3 felda se potká ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: Samozřejmě myšleno s nadsázkou. Ale oproti generálce motoru je to malina
Tedy pokud se nebavíme o zadomotorové škodovce, ale ta se zase "nepotká"![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tedy pokud se nebavíme o zadomotorové škodovce, ale ta se zase "nepotká"
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Za pár minut,tomu sám neveríš![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 15.07.22 18:34:42: Tak hadice ti nerupne z ničeho nic, načatou odhalí při TK a když by náhodou rupla, oprava bude na pár minut a nebude drahá, na rozdíl od opravy potkaného motoru. O kolika fatálních selhání brzd jsi za život slyšel a o kolika skočených rozvodech? V tom asi bude ta "poctivost" při výměně...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 15.07.22 23:37:03: Jak to má A2 netuším, ale na Saabu je domeček s filtrem před zadním kolem, krásně přístupnej.
-> dragon_cb_cz 15.07.22 17:10:51: Jo to je úžasný, vždycky když dělám A2 nebo podobnej verk, tak bych s chutí těm vývojářům zpřerážel pazoury![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Brzdovku nechávám měnit u všech aut při koupi. A jelikož se mě žádný víc jak těch 5 let většinou nedrží, tak mám splněno ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Áno, to je to, čo mám namysli. Ale rýpem aspoň do tých, čo sa snažia tak poctivo meniť rozvody. Že keď tak veľmi myslia na motor, či aj na brzdy.
-> minno 15.07.22 18:28:41: nikoho nenapadne měnit brzdovou kapalinu, natož hadici
No, to je síce pekné držať sa zubami-nechtami práve u rozvodov časového intervalu 5-6 rokov, ale nikoho ani len nenapadne meniť raz za 5 rokov napr. brzdové hadice![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Cumper 15.07.22 10:51:10: Jak říkal kámoš, tak dlouho se mění rozvody, až se mění hlava ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 15.07.22 17:10:51: Tak u toho idiota, co prováděl výměnu je to asi jedno. Ten lehce zničí něco dalšího. Takhle zničenej filtr jsem ještě neviděl.
-> palinator: Že když to zkurvíš, tak výsledkem není potenciálně potkaný motor...
-> dragon_cb_cz:
Jako že to nejde zkurvit nebo cos tím chtěl říct?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jako že to nejde zkurvit nebo cos tím chtěl říct?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Koukám, že řešení s filtrem mimo motorák je ještě zlatý...
-> Milan 136 15.07.22 10:49:18: To spis nekdo zkurvil sroubovakem, kdyz to sundaval ne?
Tchán má na 1.6 mpi původní z roku 1997 a najeto cca 120tkm. Vždycky chce abych se podíval jestli je to ještě dobrý, což já nechci, říkám mu jedině vyměnit
a tak to žije dál. Naštěstí k moři pojedou s naší malou sluzebakem, tak pro ně snad nebudu muset ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 14.07.22 06:19:51: Úplně v klidu bych je nechal třeba 10 let a 80 tis. km.
Na svoji 1.9 tdi 66 kw jsem měnil rozvody po 12 letech, najeto asi 75 tis. a na řemenu bylo vidět malinko opotřebení ale jinak nic.
Pak jsem dělal Fabii 1.4 16v a polo s totožným motorem, oboje najeto okolo 90 tis. a rozvody původní 20 let starý. Tam už to bylo horší, řemeny už měly na povrchu prasklinky a u fabie byla rozpadlý plast na vodící kladce
. Ale vydrželo to prostě 90 tis (což je interval výměny) a místo 5 let to tam bylo 20
Myslím že po 5 letech těm rozvodům nemůže bejt absolutně nic a bylo by mi líto je měnit![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na svoji 1.9 tdi 66 kw jsem měnil rozvody po 12 letech, najeto asi 75 tis. a na řemenu bylo vidět malinko opotřebení ale jinak nic.
Pak jsem dělal Fabii 1.4 16v a polo s totožným motorem, oboje najeto okolo 90 tis. a rozvody původní 20 let starý. Tam už to bylo horší, řemeny už měly na povrchu prasklinky a u fabie byla rozpadlý plast na vodící kladce
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslím že po 5 letech těm rozvodům nemůže bejt absolutně nic a bylo by mi líto je měnit
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 15.07.22 10:41:17: Hlavně tam to víčko napřed máčnout. Takhle ho zdeformovat šroubkama, to je teda umění.
-> Milan 136: To je tak složitý tu gumičku namazat? Asi je... :-/
-> saskyn2 15.07.22 09:23:36: To je nějakýho zákazníka v práci. Napřed že to nechá udělat u nás a teď volal, že si to odtáhne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jestli to bude dělat ten odborník, co ten filtr, tak se to potká brzy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jestli to bude dělat ten odborník, co ten filtr, tak se to potká brzy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: jinak kdybys chtěl tak celý nový těleso filtru originál mám litr.
-> Milan 136: já dělal úplně to samé po bestdrivu, kupodivu mu bez keců uznali reklamaci a proplatili mojí fakturu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ploché řemen klasika na hadry, všude v rozvodech. A to s tím frajer přijel ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Já už to raději nestartoval.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Já už to raději nestartoval.
Tak takhle dokurvenej filtr jsem ještě neviděl. Co to musí být za idiota, co tohle udělá a jde od toho pryč? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 14.07.22 11:07:20: My jsme dělali na Karolíny autě rozvody podruhé.
Předpis je 90 000 km nebo 6 let.
Tak jsme si je střihli jednou v nějakých 68 000 po 6 letech a teď jsme je dělali v 92 000 km, když tomu bylo 12 let.
No samozřejmě ten řemen a příslušenství bylo zdravé, ale tak je to spravne tak to musí byť.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak jsme si je střihli jednou v nějakých 68 000 po 6 letech a teď jsme je dělali v 92 000 km, když tomu bylo 12 let.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 14.07.22 22:44:26: no pokud to uděláš "na prase" že si čmárneš značky a mezi ně dáš stejný počet zubů tak to musí vyjít ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 14.07.22 18:42:14: Pokud to bylo "dobře" před rozvody, mělo by být i po. Ale kolikrát je to úplně mimo, špatně startuje atd.
-> Milan 136: To je. Ale když mi dělal kamarád rozvody, tak diag ani nebral. Na dotaz mi bylo řečeno - nešahej na to, najeď 1500km a pak se na to klidně podívej. V normě to bude určitě, teď to bude kousek mimo, po 1500km si dovolím tipnout, že to bude prakticky nula. Měl pravdu. Leta praxe a diag je zdržovačka. Prostě ví, že nula nemá bejt nula.
-> StepaNoFUN 14.07.22 17:00:37: Což je u aut zákazníků problém. Takže se udělá po výměně rozvodů a čau ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: a stejne nema cenu delat prvnich par stovek km.
-> charon:
Zrovna nastavení předvstřiku na rotačce není přes VAG nic těžkýho.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zrovna nastavení předvstřiku na rotačce není přes VAG nic těžkýho.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja se na to asi taky vyprdnu. Většinu věcí dělám doma - v podstatě všecko mechanické, ale do rozvodů se mi nechce. Mám hlavně o ladění naftového čerpadla s diagnostikou, to neznám, neumim a jsem asi línej se to učit - i když nějakej kabel doma mám, tak načíst to jsem ještě nezkoušel. Na P106 jsem třeba měnil rozvody sice po 40 000 km ale po 12ti letech (asi, možná víc, nálepka byla rozpitá) a řemen byl pěkněj.
Ona je otázky - kdyby se dala sehnat za rozum nějaká domácí diagnostika, co načte všechnoco mám doma (což je utopie, samý starý herky s nejednotnym systemem), tak bych to možná zkusil, ale ...
Ona je otázky - kdyby se dala sehnat za rozum nějaká domácí diagnostika, co načte všechnoco mám doma (což je utopie, samý starý herky s nejednotnym systemem), tak bych to možná zkusil, ale ...
-> charon: Ja osobne bych taky spis koukal na najezd nez na cas. Ne tedy cekat 20 let nez to najezdi tech 120, ale ty dva roky bych tomu klidne jeste nechal asi bez obav.
-> charon 14.07.22 06:19:51: Na tety Fobii co stála snad 7 let bez hnutí v garáži byl taky řemen s malým nájezdem, rozvody jsem teda preventivně nechal udělat, ale prý vypadal v pohodě když ho vyndali. To samý jsem teď měl na Alfě - měnil jsem kvůli časovýmu intervalu rozvody, co měly najeto asi 35 tisíc, už jsem o rok přetahoval - řemen byl OK.
Na druhou stranu, ty rozvody nejsou nijak extra drahý (materiál ani práce)... dáváš to občas do servisu, nebo čistě doma? Já bych tohle řešil asi tak, že bych jezdil dokud nebude další důvod pro návštěvu servisu a pak to sfouknul při jednom. Ale to je dané tím, že mě návštěva servisu štve víc kvůli času a logistice než kvůli penězům. A doma na autech max přezuju kola...
Na druhou stranu, ty rozvody nejsou nijak extra drahý (materiál ani práce)... dáváš to občas do servisu, nebo čistě doma? Já bych tohle řešil asi tak, že bych jezdil dokud nebude další důvod pro návštěvu servisu a pak to sfouknul při jednom. Ale to je dané tím, že mě návštěva servisu štve víc kvůli času a logistice než kvůli penězům. A doma na autech max přezuju kola...
-> charon:
Já bych se na to vykašlal, ale jestli se ti to potká, tak tě neznám.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já bych se na to vykašlal, ale jestli se ti to potká, tak tě neznám.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kucí, prosím o radu ohledně rozvosů na jedničkové Octě, motor AGR (tdi 66 kW). Dával se řemen Contonental co má vydržet 120 000 km, měnila se vodní pumpa za pumpu s plastovou vrtulí jestli se nepletu. Pumpa byla, myslím, INA. Rozvody se dělaly před 5 lety, takže časově by se měli udělat, nicméně manželka za tu dobu najela cca 30 000 km. Je rozumné to hodit za hlavu a ještě jí nechat třeba 2 roky jezdit? Nebo se mám bát degradace časem jako čert kříže a nechat to někde udělat? Do tohodle se mi totiž doma úplně nechce.
-> saskyn2: No tohle je taková kde fakt jen ťuknu a sleduje jen DPF. Jasně, kontrolka lepší, ale ty peníze bych za to nedal
A přesně jak říkáš... 99% času je to zbytečnost.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak na Koncern samozřejmě taky jsou apky kde vidíš normálně měřený hodnoty, ale to je takový trochu uživatelsky náročný hrabat v telefonu a koukat, ta kontrolka je na tohle jednoduchá a vidíš jí hned. Jen jak říkám, za mě lepší nevědět![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě že to na Saabu řeší appka zdarma v telefonu
Ukáže hezky procento zaplnění, nájezd od poslední regenerace a případně její průběh. Ale taky už to moc neprožívám, občas se kouknu a zjistím, že už proběhla a ani jsem jí nepostřehl... tohle má smysl řešit jen pokud člověk jezdí dlouhodobě jen krátký trasy. Pokud ví, že jezdí trasy kde proběhnout stihne, tak to nemá smysl hrotit... tak se jednou za čas přeruší, no bože.
Když jsem teď posouval kombíka segře, tak už jsem jí s tou appkou ani nezatěžoval, beztak by to nepoužívala a bude s tím jezdit primárně trasu na chalupu, tzn 50 a víc km... nejspíš to auto stihne dřív shnít než aby se musela dozvědět, že něco jako regenerace DPF existuje.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Když jsem teď posouval kombíka segře, tak už jsem jí s tou appkou ani nezatěžoval, beztak by to nepoužívala a bude s tím jezdit primárně trasu na chalupu, tzn 50 a víc km... nejspíš to auto stihne dřív shnít než aby se musela dozvědět, že něco jako regenerace DPF existuje.
-> saskyn2 13.07.22 12:33:37: Hmmmm... No vzheldem k tomu, že dotazy na četnost vypalování DPF mám od mojí Markéty (vtipná shoda jmen) už teď, tak to asi nechám být... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Jo fungujou, alespon pri klimatizaci
Tak jsem se toho spis moza nevsim, pac vetsinou jedu. Na volnobehu jsem regeneroval snad jen jednou ve stojici kolone a to jsem je asi neslysel i kdyz jsem byl z auta venku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: pokud ti fungují, tak 100% spouští
jo ta teplota je taky dobrá indicie.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: Fakt to pousti i sahary? Ja mam pocit, ze mi pri regeneraci nezapinaji. Ale jistej si nejsem. Jde to poznat i dle teploty oleje + zvedleho volnobehu. Pokazdy mi vyleti nahoru pres 100°C.
-> palinator: No jo to by bylo lepší řešení, ale můj názor je, že auto má sloužit mě a ne já jemu, takže nějaký regenerace jsou mi většinou ukradený, zrovna tohle se umí zregenerovat i na volnoběh, když tu regeneraci přeruším, tak si ji stejně udělá když potřebuje, za mě je zbytečný si s tím lámat hlavu...
jinak regeneraci podle otáček úplně moc poznat nejde, jednotka si otáčky zvedá i při slabší baterce kvůli dobíjení, jediný podle čeho se dá poznat jsou zvýšený otáčky plus puštěný sahary i když není puštěná klima.