skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Čau bando. Švára má O1 1.9tdi 66kw. Dnes mu při jízdě vyletěly z ničeho nic otáčky do omezovače a auto samovolně chcíplo. Nastartovat se již nepovedlo, motor točí, ale nenaskočí. Co jsme zběžně koukali, tak při startu před čerpadlem palivo v hadičce stojí, jen se spolu s bublinou v ní převaluje sem a tam. Napadá mě turbo že by spáplo nějaký zbytky oleje z intercooleru, nejde mi ale do hlavy ale, že se nehne palivo při startování. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Díky
Panove, existuje nejaka moznost, jak mohl Yeti 2,0 TDi DSG chcipnout chybou ridicky pri poskakovani v kolone? Podle popopisu dyl stala, dala tam N ko, pak "asi Dcko" a pak to chciplo. Teda popis byl, ze se rozlo dobijeni a auto nejelo po vypnuti a zapnuti uz zase vsechno OK, projel jsem to pak i ja a nic divneho mi tam neprislo...
Jen mi nejde do hlavy, jak muze chcipnout DSG pri rozjezdu trochu me desi, jestli to nemuze byt nacata spojka...
Jen mi nejde do hlavy, jak muze chcipnout DSG pri rozjezdu trochu me desi, jestli to nemuze byt nacata spojka...
-> Sita: A tady běžně vidíš kolik hořících spalováků?
Já vidím hlavní rozdíl v tom, že spalovák většinou chytí za jízdy, el. auto umí chytit i samo od sebe odstavený v garáži.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 10.05.22 11:30:58: bicykle horia ???![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: Manzelka ted byla na vyletech Amsterodamu a tam videt, resp. slyset, spalovaci motor uz je rarita. Pozaru si zadnyho za ten cca tyden nevsimla ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: Nezapomeň ale na fakt, že těch aut bude jezdit o několik řádů víc a taky to, jakou práci dá uhasit jedno elektroauto s několika-set kilogramovou baterií. Navíc přijde doba, kdy těm autům bude 10-15 a více let. Budou opotřebovaný, obouchaný zespoda, napadený kutilem. Ty problémy budou přibývat.
-> Jirik_Tuňák1983:
Ale spíš bych řekl že hořej koloběžky díky tomu, že se v tom někdo neodborně vrtal, omylem prohulil baterku vrutem a podobné věci.. I tak těch případů moc není. Ale na druhou stranu, jistá opatrnost se hodí vždycky, k závadě dojít může. Proto jsem v práci instruoval kolegu, že kdyby se z mý koloběžky začlo hulit, tak ať na nic nečeká a rovnou jí vyhodí z okna než vzplane úplně..
Ale spíš bych řekl že hořej koloběžky díky tomu, že se v tom někdo neodborně vrtal, omylem prohulil baterku vrutem a podobné věci.. I tak těch případů moc není. Ale na druhou stranu, jistá opatrnost se hodí vždycky, k závadě dojít může. Proto jsem v práci instruoval kolegu, že kdyby se z mý koloběžky začlo hulit, tak ať na nic nečeká a rovnou jí vyhodí z okna než vzplane úplně..
-> Jumbo: Hele na dvou brzdicich jsem to opravil uspesne u Mazdy kamosove a pak na svym Volvu nikoliv...
Zalezi, proc to tece. Kdyz se jen vysmrdla gumenne tesneni, tak je to v pohode. Na Volvu jsem ale mel vyrezlou hridelku a byl jsem v pici. Neni to raketova veda, ale podival bych se v Kelly po repasovanym brzdici. Stoji to par penez, das jim starej, vezmes novej a jen namontujes.
Zalezi, proc to tece. Kdyz se jen vysmrdla gumenne tesneni, tak je to v pohode. Na Volvu jsem ale mel vyrezlou hridelku a byl jsem v pici. Neni to raketova veda, ale podival bych se v Kelly po repasovanym brzdici. Stoji to par penez, das jim starej, vezmes novej a jen namontujes.
-> Jumbo 31.03.22 20:31:38: Tak je to PZ kolo, teče to kolem vstupu mechanismu ruční brzdy do brzdiče. Dá se to nějak rozumně repasovat, nebo je lepší koupit celý nový brzdič? Na předku je jasné, že tam repas smysl dává, tam je jenom pístek, prachovka a těsnění, ale nevím, jak složitý je ten brzdič s tím mechanismem pro ruční brzdu, jestli se k tomu dá nějak dostat... Dělal to někdy někdo?
-> palinator 10.05.22 08:55:37: Z Krimi Plzeň a co se týká zahraničí, pak z internetů.
-> Jirik_Tuňák1983:
Kolik znáš koloběžek co shořely při nabíjení?
Kolik znáš koloběžek co shořely při nabíjení?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: teď to bude mít kolem 50kkm. Na jednu stranu je to prd, ale na druhou to líta jenom po Praze, kde to dostáva slušnej kouř.
-> gim: Na tu dobu to neni spatny, ale kolik s tim Igor najel? Je to maly roztomily prditko do mesta, ale velka a tezka Tesla na tom treba bude hur?
Ne ze bych byl odpurce vseho novyho, jen se ptam![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ne ze bych byl odpurce vseho novyho, jen se ptam
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> gim 09.05.22 11:44:48: A je tam taky rissoto nějakého domácího samovznícení baterie při nabíjení, jako se to stává u elektrokoběžek?
Zkušenost z provozu EV auta po nějakých 6-7 letech z hlediska servisu. Náklady minimální - loni se měnily gufera na diferenciálu, letos seřízení snímače polohy řadící páky. Za tu dobu se asi 3x stáčeli bubny, teď už budou na vymenu. Předek se zatím neřešil. Jinak provozní věci - brzdová kapalina, nová kapalina do topení. Relativně levný povoz na cesty kolem komína.
-> palinator 09.05.22 11:18:20: však Enyaq má vzadu bubny
-> saskyn2:
Myslím že ty brzdy dokážou vyřešit aby nehnily.. i kdyby to měly bejt zpátky zase bubny. Při návrhu EV bude cílem, aby se brzdy používaly co nejmíň a přetavovalo se to do zvýšenýho dojezdu.
Myslím že ty brzdy dokážou vyřešit aby nehnily.. i kdyby to měly bejt zpátky zase bubny. Při návrhu EV bude cílem, aby se brzdy používaly co nejmíň a přetavovalo se to do zvýšenýho dojezdu.
-> palinator: No ty brzdy hodně záleží jak jezdíš. Při nízkém nájezdu budou naopak kotouče shnilý rychleji než u normálního auta.
Jo pochopil jsem že se bavíte o celém autě, pokud jen o pohonu, tak tam té práce bud mín a z většiny to bude výměna baterií.
Jo pochopil jsem že se bavíte o celém autě, pokud jen o pohonu, tak tam té práce bud mín a z většiny to bude výměna baterií.
-> saskyn2:
Tak bavili jsme se o pohonu jako takovým. Jinak brzdy se na tom asi budou dělat mnohem méně než u běžnejch, kvůli rekuperaci. Jinak olej se asi tu a tam vyměnit bude muset. Převodovky, diferenciály zůstanou, pokud to nebude hnaný sólo motorama v nábojích.
-> Milan 136:
Tak baterky to je to o čem mluvim. Vypnout to nejde a umí to udělat velkou paseku. Navíc drahý. Udělat motor tak aby do něj nechcala voda, si myslim že není zas taková kosmická věda.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To se vychytá.
Tak bavili jsme se o pohonu jako takovým. Jinak brzdy se na tom asi budou dělat mnohem méně než u běžnejch, kvůli rekuperaci. Jinak olej se asi tu a tam vyměnit bude muset. Převodovky, diferenciály zůstanou, pokud to nebude hnaný sólo motorama v nábojích.
-> Milan 136:
Tak baterky to je to o čem mluvim. Vypnout to nejde a umí to udělat velkou paseku. Navíc drahý. Udělat motor tak aby do něj nechcala voda, si myslim že není zas taková kosmická věda.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To se vychytá.
-> palinator 09.05.22 10:07:52: Třeba teď je taková krásná svolávačka, při který se musí otevřít baterie a může to udělat jen pár servisů v ČR![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nebo třeba vedle na dílně měli e-trona s motorem plným chladící kapaliny. Pořád je to plný věcí, který se mohou porouchat.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nebo třeba vedle na dílně měli e-trona s motorem plným chladící kapaliny. Pořád je to plný věcí, který se mohou porouchat.
-> palinator: Odpadne prakticky jen výměna olejů a rozvodů, jinak je to pořád auto, na kterém musíš měnit brzdy, čepy, atd. Jednou za pár let navíc baterky. Jako mín práce na tom asi bude, ale ne zase o moc.
-> Milan 136:
Povídej
Povídej
-> palinator 09.05.22 08:01:16: Z principu ano. Realita je ale trochu jiná ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN:
Jako upřímně si myslim, že na těch EV nebude ani potřeba nic opravovat. Oproti komplexnímu konvenčnímu autu je EV v principu strašně jednoduchá věc.
Největší problém vidím v bateriích. Jak to budou mít různý výrobci pouzdřený, jak obtížné to bude měnit, kdo bude třeba dělat repase těch packů, aby se obešel autorizák...
Jako upřímně si myslim, že na těch EV nebude ani potřeba nic opravovat. Oproti komplexnímu konvenčnímu autu je EV v principu strašně jednoduchá věc.
Největší problém vidím v bateriích. Jak to budou mít různý výrobci pouzdřený, jak obtížné to bude měnit, kdo bude třeba dělat repase těch packů, aby se obešel autorizák...
-> MVM 08.05.22 11:26:07: Jo to je asi taky fakt.
-> StepaNoFUN 08.05.22 11:30:13: Hele na papíry to nejezdí, asi jako teď plnění klimatizace
Ale v nejhorším si pak obnovím 50 no![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 08.05.22 11:30:13: Hele na papíry to nejezdí, asi jako teď plnění klimatizace
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: To se opravovat už nebude.
-> MVM: Spíš by mně zajímalo, kdo bude opravovat ty elektrosráče. Prej je na to potřeba vyhláška 50 a tu neuděláš, pokud nemáš vzdělání v oboru elektro...
-> saskyn2: Kdo vi co bude za 10let, a lidi kteří nebudou chtít elektro. Tak dají cokoliv za to,že jim ty spalovaci ( v té době už zastaralý TDI a TSI plečky) vůbec bude někdo bude chtít dělat. A bude to vubec umět dělat.
-> SO545: Ale to jo, spíš že si kdejakej blbec najde řemínek za 800 a pak si myslí že mu ho za 200 vyměním
Jak říkám, zatím to jsou relativně nový auta, a ten řemínek u 90% nájezdů není potřeba s rozvody řešit, nahodím rozvody a řemínek do dalších ještě v klidu vydrží. Ale za takových cca 10 let se situace otočí a udělej nový rozvody a nech na olejové čerpadlo řemínek který bude mít třeba 400 na hrbu, to nejde. No a teda je fakt, že to je jedna z mých neoblíbených prací![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 06.05.22 08:49:49: 9k to je este za pusu...su aj ine rakety...ale ked si panacik nadelil tak potom musi aj servisovat....ze.
-> Jirik_Tuňák1983: naštěstí alespoň ne rozvodový jako jiný experti![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 06.05.22 08:49:49: Koncert už taky umí řemen ve voleji?
-> StepaNoFUN 06.05.22 06:49:52: to si zamrznul někde ve středověku
šestihran měly naposled nějaký CBBB v dvojkovým superbu. Mimoto od 2010 byl ten šestihran prodlouženej a dá se říct nesmrtelnej.
-> Milan 136: jj ten řemen v oleji je hrozná píčovina. Vydrží to cca 400t+ a chce to ideálně s druhými rozvody preventivně udělat. Netěším se až ty auta budou starý a bude se to dělat všem, je to hrozná práce, mrdání s vanou a i celkem raketa za ty prsa který tam odmítám vracet se starým guferem. A kdejake pitomec si myslí že řemínek stojí 800 tak mi ho tam rovnou dejte...jo pane plus 2500 prsa, olej, novej šroub na kliku a spoustu práce to dělá 9k navíc![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: jj ten řemen v oleji je hrozná píčovina. Vydrží to cca 400t+ a chce to ideálně s druhými rozvody preventivně udělat. Netěším se až ty auta budou starý a bude se to dělat všem, je to hrozná práce, mrdání s vanou a i celkem raketa za ty prsa který tam odmítám vracet se starým guferem. A kdejake pitomec si myslí že řemínek stojí 800 tak mi ho tam rovnou dejte...jo pane plus 2500 prsa, olej, novej šroub na kliku a spoustu práce to dělá 9k navíc
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 05.05.22 22:35:30: Pokud vím, tak ty EA288 mají čerpadlo hnaný řemínkem.
Ale mohu kouknout.
Ale mohu kouknout.
-> růža: sestihranej nahon olejovyho cerpadla, kterej se rad protoci.
-> StepaNoFUN: Se trochu blbě zeptám, co je to "versatilka" ?
Btw - dokaze mi tu nekdo podle vin zjistit jestli o3 ma "versatilku"
-> Milan 136: dik za info. Kamarad kolegy neco takovyhleho nasel, tak shani info jak moc velkej je to pruser...
Takze se o nich zatim nevi. I to je informace.
Takze se o nich zatim nevi. I to je informace.
-> StepaNoFUN 05.05.22 19:15:13: Jo to odpovídá. To poslední písmeno je výkonová varianta.
Jezdí jich mraky a zatím poměrně dost spolehlivě. O4 trápí jiný neduhy, ale motor ne.
Jezdí jich mraky a zatím poměrně dost spolehlivě. O4 trápí jiný neduhy, ale motor ne.
-> Milan 136: V OCT 4 jsem dohledal, že je DTRB a DTRD s 85kW. Mělo by to bejt vše 2020->
-> StepaNoFUN 05.05.22 14:50:17: Ten kód motoru mi z hlavy nic neříká. To my nevedeme. To je něco nového?
To bude předpokládám EA288 evo.
To bude předpokládám EA288 evo.
Dotaz na znalé - ne Octavia, ale Touran. 2.0TDi, 90kw (DTRC) - nejaký zkušennosti?
-> Syny: nevím jak Ovce, ale mám G7 se slabší 1.4 s 92kW a jezdí to na pohodu, žádnej drak, ale stačí. Zpřevodování bude cca to samé jak v Oktavce. Při 145 to točí kolem 3 tisíc a nijak neruší. Spotřebu mám kolem 6,5 l. Ale při trošku rozumnější jízdě se dá v pohodě pod 6. Oktávku jsem bohužel nesehnal v potřebné specifikaci.
-> Syny:
Nevim jak 110kW verze, ale 103kW verze je na dálnici v pohodě. Jediný, co jsem teda nepochopil, je zbytečně krátkej rozestup mezi 5 a 6. Ten motor by snesl i pětikvalt.
A řekl bych že to TSIčko na dálnici žere míň než uřvaná rotačka nebo pětikvaltový PDčko.
Nevim jak 110kW verze, ale 103kW verze je na dálnici v pohodě. Jediný, co jsem teda nepochopil, je zbytečně krátkej rozestup mezi 5 a 6. Ten motor by snesl i pětikvalt.
A řekl bych že to TSIčko na dálnici žere míň než uřvaná rotačka nebo pětikvaltový PDčko.
-> Jumbo 20.04.22 23:33:59: no právě, a bohužel jim neslíbí ani cenovku jakou to nakonec bude stát ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: No nevim, pry uz budou pomalu objednavat, at je tak za rok a pul mame...
-> Syny: O3 poface s 1,4 110 kW jsem dva roky dozadu shanel pro zname, kratce jsem se v tom i projel a motor i prevodovani mi prislo v pohode, respektive si nepamatuju, ze by tam bylo neco spatne. 1,4ka byla docela povedena, hlavne kdyz to porovnam s 1,5kou 110 kW, co jsem mel nedavno jako nahradni, tam mi to prislo, jak kdyby nekdo ukradl tak 15 koni...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: O3 poface s 1,4 110 kW jsem dva roky dozadu shanel pro zname, kratce jsem se v tom i projel a motor i prevodovani mi prislo v pohode, respektive si nepamatuju, ze by tam bylo neco spatne. 1,4ka byla docela povedena, hlavne kdyz to porovnam s 1,5kou 110 kW, co jsem mel nedavno jako nahradni, tam mi to prislo, jak kdyby nekdo ukradl tak 15 koni...
A jeste jeden dotaz - mate nekdo zkusenost se 110kW 1,4TSI s manualem? Jak je to odprevodovany? Co dalnicni rychlosti - ma to nejaky rozumny otacky? Na motor jsem cetl docela chvalu (r.v. 11/2017).
-> Jirik_Tuňák1983: To vubec... Ted zacali vyhrozovat, ze koupi O4, tak se toho desim... Uz jsem si na tu moji zvykl...
-> Jumbo 20.04.22 20:25:23: Tak sem s ní. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)