skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny: Tak moje sluzebni O3 nema ani hillholder...
-> Jirik_Tuňák1983: je to mozny :)
-> U-Geen 20.04.22 14:44:08: Třeba jsi měl štěstí a koupil vždy verzi pro rozvojové trhy a tam to jednoduše nebylo. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: popis toho snese... ja se kolikrat bavim, co vsechno maj mit auta, ktery znam :-)
-> Milan 136 20.04.22 13:14:55: Takže Hillův Holder mají?
Já jen, že v popisu je psáno Autohold, tak mi to právě moc nejde dohromady :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Taky fakt...
Autohold jako takový s tlačítkem si pamatuju z Passata s elektronickou ručkou, tam to nepustilo ani na jednu stranu, dokud nešla síla do kol, proto tam bylo tlačítko, protože při parkování to bylo extrémně otravné.
Yeti v automatu má tedy asi "pouze" Hillholder, kdy pár vteřin podrží brzdu, aby si auto necouvlo, tam vím, že to funguje.
Takže moje služební OIII v manuálu nemá určitě Autohold, Hillholder si taky nemyslím, ale jak pojedu z práce, tak zkusím...
Autohold jako takový s tlačítkem si pamatuju z Passata s elektronickou ručkou, tam to nepustilo ani na jednu stranu, dokud nešla síla do kol, proto tam bylo tlačítko, protože při parkování to bylo extrémně otravné.
Yeti v automatu má tedy asi "pouze" Hillholder, kdy pár vteřin podrží brzdu, aby si auto necouvlo, tam vím, že to funguje.
Takže moje služební OIII v manuálu nemá určitě Autohold, Hillholder si taky nemyslím, ale jak pojedu z práce, tak zkusím...
-> Jirik_Tuňák1983: To prave chci zjistit :)
Nemotá se tady dohromady Hillholder a Autohold? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Tak to mě dostals, nedokážu si uvědomit, jak to mám ve služebáku, jak pojedu z práce, tak to schválně otestuju, ale minimálně "dopředu" Autohold nemá, portože se po puštění brzdy s neutrálem normálně rozjede, mám každé ráno do práce kolonu z kopce, takže to znám moc dobře...
Jen se chci optat - cetl jsem, ze trojkova ofce ma autohold. Nikde jsem na to vsak v interieru nevidel tlacitko a vzhledem k tomu, ze to ma klasickou rucku, tak jak to je? To je jen takove to podrzeni proti couvnuti na par vterin nez si clovek preslapne z brzdy na plyn?
-> Syny: je to dovoz v Francie a podle servisu, to PTC nema.
-> vhml: Planuju to cele pronit, jak budu prezovat, desky jsem menil loni a na unik to nevypadalo, ale brzdovku jsem nekontroval myslim za celou dobu, co to mam... Asi by taky zaslozila komplet vymenit, necham to udelat u pristiho oleje...
Zitra koupim, doleju a budu to hlidat... Byl to jen problik v kopcu po plynem, pak uz zase nic, treba je to jenom cidlo...
Zitra koupim, doleju a budu to hlidat... Byl to jen problik v kopcu po plynem, pak uz zase nic, treba je to jenom cidlo...
-> Syny 31.03.22 19:51:18: taky mi přijde dost divný že by O III tuto fíčurinu neměla ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> colaczech 31.03.22 18:58:13: Ta to nema standardne v climatroniku?
Zdravím, má někdo zkušenosti s doděláním PTC topením do trojkové octavky po faceliftu?
Co to všechno obnáší, co je potřeba vyměnit a na kolik to vyjde? Dík.
Co to všechno obnáší, co je potřeba vyměnit a na kolik to vyjde? Dík.
-> Jirik_Tuňák1983 31.03.22 18:47:43: Dobrá,diky.
-> MVM 31.03.22 18:44:31: No, byl to Pežot, ale z roku 2007 (což je starší, než to "vaše"), ale v té době byla nějaká vlna sračkových ložisek v převodovkách u více výrobců. Co si tak vzpomínám, nevyhnulo se to ani Škodovce. To bylo jen takové poznamenání, že spojka a převodovka může lehnout i při takhle malém nájezdu.
Jinak u služebních Fabií 1.2 TSi se reklamovala převodovka ve dvou případech. Roky 2016.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak u služebních Fabií 1.2 TSi se reklamovala převodovka ve dvou případech. Roky 2016.
-> Jirik_Tuňák1983: Ok. Typ ,rok, motorizace?
-> MVM 31.03.22 18:23:13: Tátovi dělali ložiska v převodovce v 67 000 km.
Takže je možné všechno.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Řeším teď Yetti 1,2 TSI 2014,manual6. Člověk přijel, hučení řekněme podobný projev jako ložisko v kole(předním). Ale at s tim zkousim kde co na loziska kol to nevypadá. Přijde mi to jako z převodovky, ale ma to sotva 60tis km.
Kluci nevíte jestli tady bylo u těch zázraků něco špatně? Dik.
Kluci nevíte jestli tady bylo u těch zázraků něco špatně? Dik.
-> Jumbo: DOT 4 je dneska uz ve všem
Dolil bych jen minimum. Spíš budou některý destičky blizko minimu. PRAKTICKY neni běžně důvod brzdovku dolivat. /V situaci kdy je hladina na max a desky novy/
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Třeba jen ojel desky?
-> Jumbo 31.03.22 18:07:18: zacal bych vyslovenim otazky kam se poděla...?
Panove, dotaz. Do Yetiho je brzdovka DOT-4? V kopci na me ted blikla kontrolka, tak budu muset trochu dolit...
-> frajer 23.03.22 11:28:12: na čerpadla s děleným kolem je malý průměr na starší s jednodílným kolem je ten 15mm kolík dieselpower.cz/forum/view
topic.php?t=16348
-> Jarda/felda 23.03.22 11:08:57: k tomu bodu 3 takze jsem to tipoval dobre ze to je jakasik cypovina, ze tam na ten pripravek nevidim diru
Tuz hlavne ze tu www.gmtools.cz/438,aretac
e-rozvodu-vw-audi-seat-1-9
-tdi-sdi-aretacni-sada.htm
l to maji v sade primo na rotackove motory, cypi.
S tou aretaci setrvacniku do otvoru v prevodovce nejake zkusenosti jsou?
K tomu bodu 2,,, tam nevim co mam spravne
tam se ptam, jaky prumer koliku mam hledat bo na eshopech jsou dvoji ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S tou aretaci setrvacniku do otvoru v prevodovce nejake zkusenosti jsou?
K tomu bodu 2,,, tam nevim co mam spravne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> frajer 23.03.22 10:48:35: bod 1 a 2 máš dobře 3 se orientuje podle rysek ten přípravek na řemenici je pro novější PD motory kde už rysky nejsou
napínání nemusíš řešit, dají se použít zahnutý kleště na segrovky
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Zdravim vsecky skutecne odborniky od fochu a znalce motoru VW TDI.
V rodine a po znamych mame same 1.9TDI, klasicke O1 / Golfy s rotacnim cerpadlem 66 nebo 81 kw (ASV, AGR, ALH). Raz jsem se zminil ze musim letos na svojem delat rozvody a hned kazdy tez ze ho to brzy ceka a podobne reci, no kurde vypada to ze mam pred sebou vymenu 8x
Tuz to nechci zrobit vylozene na prasaka fixou ale chci si koupit pripravky pro usnadneni roboty a nez take nakoupim rad bych to tez zkonzultoval. Vychazim z dilenske prirucky:
1) pripravek na aretaci vacky srubujici se misto podtlakove vyvevy
- takze neco takoveho www.mojedilna.cz/aretace- rozvodu-vag-ford-19-tdi-sd i-quatros-qs10317 ?
2) pripravek na aretaci rotacniho cerpadla
- ten je asi v kazde sade, kolik ma vlastne prumer? nekde jsem cetl ze se da nahradit 5,5 vrtakem
Ale tez nachazim koliky udajne na rotacku ale tluste pomalu jak malicek tuz nevim.
3) aretace klikove hridele
- v prirucce se o ni nepise, orientuje se to podle horni uvrati 1. valce a jejiho hlidani na setrvacniku v otvoru v prevodovce. Jenze ja to budu robit cele sam, tuz si rikam at nemusim porad skakat, ze by bylo asi tez dobre ji zaaretovat. Je lepsi toto pegasdily.cz/aretacni-pri pravek-na-setrvacnik-kliko vou-hridel-vag-1-9-tdi-sdi -2 nebo prilozka k ozubene remenici cdn.myshoptet.com/usr/... /1139-2_aretace-rozvodu-va ckove-hridele-skoda-vw-aud o-seat-1-9-tdi-sdi-klic-na -napinani-remene.jpg?606ec 521 pokud je ji tam kaj zapichnout - vhodnou diru jsem nenasel (na fotce je to aji s kolikem na cerpadlo viz bod 2 a pakou na napinaci element, kterou si musim tez koupit).
Existuje pripadne nejaka proverena sada primo na motory TDI s rotacnim cerpadlem? Vsade nachazim jenom jakesik sady na CR nebo PD motory to je k nicemu,,, nebo tez 30+ dilne sady na cely konzern za hruzu penez ze kterych pritom temer nic nepouziju.
V rodine a po znamych mame same 1.9TDI, klasicke O1 / Golfy s rotacnim cerpadlem 66 nebo 81 kw (ASV, AGR, ALH). Raz jsem se zminil ze musim letos na svojem delat rozvody a hned kazdy tez ze ho to brzy ceka a podobne reci, no kurde vypada to ze mam pred sebou vymenu 8x
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
1) pripravek na aretaci vacky srubujici se misto podtlakove vyvevy
- takze neco takoveho www.mojedilna.cz/aretace- rozvodu-vag-ford-19-tdi-sd i-quatros-qs10317 ?
2) pripravek na aretaci rotacniho cerpadla
- ten je asi v kazde sade, kolik ma vlastne prumer? nekde jsem cetl ze se da nahradit 5,5 vrtakem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
3) aretace klikove hridele
- v prirucce se o ni nepise, orientuje se to podle horni uvrati 1. valce a jejiho hlidani na setrvacniku v otvoru v prevodovce. Jenze ja to budu robit cele sam, tuz si rikam at nemusim porad skakat, ze by bylo asi tez dobre ji zaaretovat. Je lepsi toto pegasdily.cz/aretacni-pri pravek-na-setrvacnik-kliko vou-hridel-vag-1-9-tdi-sdi -2 nebo prilozka k ozubene remenici cdn.myshoptet.com/usr/... /1139-2_aretace-rozvodu-va ckove-hridele-skoda-vw-aud o-seat-1-9-tdi-sdi-klic-na -napinani-remene.jpg?606ec 521 pokud je ji tam kaj zapichnout - vhodnou diru jsem nenasel (na fotce je to aji s kolikem na cerpadlo viz bod 2 a pakou na napinaci element, kterou si musim tez koupit).
Existuje pripadne nejaka proverena sada primo na motory TDI s rotacnim cerpadlem? Vsade nachazim jenom jakesik sady na CR nebo PD motory to je k nicemu,,, nebo tez 30+ dilne sady na cely konzern za hruzu penez ze kterych pritom temer nic nepouziju.
-> palinator 08.02.22 15:00:20: Ano, i u automobilek, které jsou sprosté slovo, se vždycky vysere něco, co si sami nevyráběli. Přijde mi, že nakupují ve výprodeji díly německých výrobců vyrobené mongolskými dětmi.
-> Jarda/felda:
Tak to je tak nějak vždycky problém nějakýho dodavatele ne?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak to je tak nějak vždycky problém nějakýho dodavatele ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 08.02.22 13:19:36: ono BXE byl problém jen škodovky respektive externího dodavatele než že by PD nebylo osvědčený ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 04.02.22 18:01:22:
Nevim jak teď, ale Škodovky vždycky byly útočištěm starších řešení a nutno říct, že to mělo pozitivní vliv na spolehlivost, ve srovnání zejména s VW a Audi. Teda až na TDI-PD BXE, to asi úplně výhra oproti toho času novejm CR nebyla.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nevim jak teď, ale Škodovky vždycky byly útočištěm starších řešení a nutno říct, že to mělo pozitivní vliv na spolehlivost, ve srovnání zejména s VW a Audi. Teda až na TDI-PD BXE, to asi úplně výhra oproti toho času novejm CR nebyla.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 04.02.22 21:51:23: no jestli s nim propíchneš i tu hliníkovou náhradu zámku ze zadních dveří tak v podstatě ano
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 04.02.22 20:41:36: Takže plochej šroubovák a auto otevřeno jo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 04.02.22 20:27:29: ne, nejsou
osobně jsem ho vyndal rozpadlej a dával záslepku
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: Nj, ale ja je mam normalne na klice ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 04.02.22 20:26:44: A nejsou jen pod krytkou?
-> Bukaj 04.02.22 18:11:22: sklad nedrží nic, pokud odpadlo tak to není v centrálním skladu a neseženeš ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Milan 136 04.02.22 19:31:43: Listovali jsme v tom návodu sem a tam, až jsem to zkusil podle vás a pro jistotu jsme zkusili mrknout i na YouTube. To fakt chceš, v cizím půjčeném autě listovat v návodu, když to může zobrazit displej. Jo, lehla hned, viděl jsem to na vlastní oči. Navíc to zahlásilo jen jednou a pak už ne. Vůbec se nedivím, že to lidi přehlédnou a pak se tady hádají, viděl jsme to krátce já od spolujezdce, řidič studoval návod jako když ladíš programy na televizi. Ten neměl šanci to zaregistrovat
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ani nevím, jak se to auto potom bez zamyká.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ani nevím, jak se to auto potom bez zamyká.
-> Jirik_Tuňák1983 04.02.22 18:01:22: V návodu k obsluze to samozřejmě je.
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by bez varování lehla. Ale každopádně auto jde zprovoznit i úplně bez ní.
-> Bukaj 04.02.22 18:11:22: Šance, že to někde mají je dost mizivá.
To by musela být náhoda, že to někdo objednal a nepoužili to. A zároveň to už nezlikvidovali, protože to padlo do ležáků.
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by bez varování lehla. Ale každopádně auto jde zprovoznit i úplně bez ní.
-> Bukaj 04.02.22 18:11:22: Šance, že to někde mají je dost mizivá.
To by musela být náhoda, že to někdo objednal a nepoužili to. A zároveň to už nezlikvidovali, protože to padlo do ležáků.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.22 18:44:12: Dobře. Tak ne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.22 18:44:12: Tady by to ani nevadilo, to je pro společnost hovno ztráta.
Jinak kdyz uz se tu resi ta baterie v klicku - pred tydnem jsem sel z Hornbachu a mackam dalku, ze chci odemknout auto a nic. Asi az na po 4. se auto odemklo. Tak jsem se zhrozil, ze mam vybitou baterii a neodemknu auto. Tak jsem nechal auto i s nakupem odemceny a mazal zpatky do Hornbachu koupit baterii. No a doma jsem to mimoreci prohodil pred zenou s tim, ze nebejt zrovna u Hornbachu, tak jsem v riti a nedostanu se do auta. A ona se na me koukla a prej: " To nejde odemknout klickem?". Na par vterin jsem zamrz a pak se zacal smat jakej jsem kokot
Uz je to semnou fakt spatny ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Jako jo, ale parkrat uz jsem i za ty predni byl docela rad
Jako ze plno veci v aute fakt nepotrebuju a nevidim jako dulezity, tak tohle mi prijde jako takova zakladni vybava. To by me mnohem min vadila ta klasicka rucka, nez absence tech senzoru :)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)