skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> vhml 12.01.21 07:54:48: a az o kastli se to neopira? U te fabie to vyskakovalo prave mimo misku a sedelo to v kastli a pri zataceni hrozne krupalo, jestli to nic nedela, tak neresit. U octy 1.8t 4x4 mam vzadu na pravo taky asi pulku zavitu pryc a obcas to trochu nejakej zvuk udela, na stk rikal, ze to je OK, ze se v tom radeji nemam vrtat :) ale premyslim, ze tam dovarim kus ohnute kulatiny, at to sedi, jak ma...
-> Jarda: ja pochybujem že to niekedy niekto napínal , dáš medzi rysky a odchod , tie remene sú voľné také furt , stačí šrobovákom zatlačiť na kladku a zhodíš ho pekne dole , ale nevidel som to ešte skočené pri normálnom čase výmeny
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 18:43:16: Zálěží, čím člověk jezdí. Třeba nechápu, kterej nekompetentní vymrdanec schválil Berlingo/Partnera. Tam je to fakt o hubu. Když jsem s tim jezdil, tak jsem si koupil takový ty tuzerský zrcátka, aby se to zlepšilo, ale stejně to není dokonalý.
Takhle to vůbec nemělo vyjít z výroby s těmahle zrcátkama.
Takhle to vůbec nemělo vyjít z výroby s těmahle zrcátkama.
-> suri 12.01.21 14:16:57: a napinat po 45 u aee? Janda radi napnout po 30 a po 60 vymenit. Ja napinal po 45 a uz to bylo na max, vic to neslo....
-> saskyn2: vačku vymeníš , aj hydrá , hlavu ti opravia , nič strašné taká GO malá
-> Bukaj 12.01.21 09:06:57: me se to stalo jednou v Brne, podekoval jsem mu, ze zatroubil...
-> saskyn2: vačku vymeníš , aj hydrá , hlavu ti opravia , nič strašné taká GO malá
-> saskyn2 12.01.21 13:29:55: třeba materiál řemenu inovovali 

-> růža: 1.9 PD nebyl ve své době špatnej motor, ale dneska to jsou už všechno půlmilionáři, bál bych se stavu vačky a vymačkanýho uložení vstřiků, preventivně vyměnit šály a šrouby na klice, jinak v tý caddy snad ani BLS nemá filtr. Nebo si pak připlatit za cr.
-> saskyn2 12.01.21 15:13:33: Jo takhle, jako že mají pod čepicí. Tak to naprosto souhlasím. Však kdybych měl dost peněz, kupují zánovní auto hned.
Jinak u tý Caddyny mě mrzí takřka nulový výběr benzínu. Buď mrtvá 1.4 nebo 2.0 cng.
Takže nezbyde, než 1.9TDI PD. Akorát si nejsem jistý, jestli to zrovna nebyl ten problémový motor. Tuším BXE?? Nechci kecat. Teď si to nevybavuji.
Jinak u tý Caddyny mě mrzí takřka nulový výběr benzínu. Buď mrtvá 1.4 nebo 2.0 cng.
Takže nezbyde, než 1.9TDI PD. Akorát si nejsem jistý, jestli to zrovna nebyl ten problémový motor. Tuším BXE?? Nechci kecat. Teď si to nevybavuji.
-> palinator: No ale viz -> saskyn2 12.01.21 15:13:33: , ono pokud je ta stará kára opravdu dobře funkční a má velkou perspektivu, že i zůstane, tak většinou taky není úplně levná. Většina starších aut je levná právě protože to jsou olítaný jebky.
Pochopitelně, existujou způsoby jak i tady lze "vyhrát" - pokud mi např. moc nezáleží na výbavě a podaří se mi vylovit auto s na svůj věk podprůměrným nájezdem a nadprůměrným stavem, tak to z pohledu ekonomiky provozu určitě může být zajímavé. Jako třeba ta F1 1.4 TDI s nájezdem asi 117 tisíc, co jsem takhle dohodil v rodině mezi tetičkama - a včetně "rozhýbávacího servisu" byla cena 70t a od té doby s ní teta a bratránec jezdí a krom pár drobností (typu klasického zatékání přes zadní dveře) co nerozbili, to funguje (a po pyčtuninku od Alenky to funguje velmi dobře). To věřím, že je auto, kde je potenciál aby se v součtu pořizovací ceny a servisních nákladů dostali pod 1 Kč/km, přestože to vozí normálně do servisu a doma na tom nic nekutí.
Jenže takový auta se objevujou velmi málo a ve veřejnej inzerci ještě méně.
Pochopitelně, existujou způsoby jak i tady lze "vyhrát" - pokud mi např. moc nezáleží na výbavě a podaří se mi vylovit auto s na svůj věk podprůměrným nájezdem a nadprůměrným stavem, tak to z pohledu ekonomiky provozu určitě může být zajímavé. Jako třeba ta F1 1.4 TDI s nájezdem asi 117 tisíc, co jsem takhle dohodil v rodině mezi tetičkama - a včetně "rozhýbávacího servisu" byla cena 70t a od té doby s ní teta a bratránec jezdí a krom pár drobností (typu klasického zatékání přes zadní dveře) co nerozbili, to funguje (a po pyčtuninku od Alenky to funguje velmi dobře). To věřím, že je auto, kde je potenciál aby se v součtu pořizovací ceny a servisních nákladů dostali pod 1 Kč/km, přestože to vozí normálně do servisu a doma na tom nic nekutí.
Jenže takový auta se objevujou velmi málo a ve veřejnej inzerci ještě méně.
-> růža: To není moje myšlenka, ale fakt, že někteří lidé si prostě myslí jak jsou všichni ostatní úplný debilové a vyhazují prachy za nový auto a jak oni vymrdaj s celým světem tím, že si koupí auto za 5000 a maji představu jak ušetřili. A nemůžou pochopit že ne každý takhle funguje, a že tržní hodnota většinou odpovídá kvalitám stroje.
Jinak pokud chceš caddynu tak do toho klidně jdi, za 150 to nebude úplná vrána, akorát benzín se v ní bude shánět dost blbě.
Jinak pokud chceš caddynu tak do toho klidně jdi, za 150 to nebude úplná vrána, akorát benzín se v ní bude shánět dost blbě.
-> dragon_cb_cz 12.01.21 14:34:49: Já to psal trochu všeobecně, kvůli Saskynovi. Jako reakce na jeho myšlenku, že si lidi kupují starý křápy, do kterých pořád vrážejí peníze. Tak mě právě zajímalo, jestli se za zmiňovanou částku dá pořídit něco, co tuhle myšlenku vyvrátí (aneb, když nemám na nový, musím vrážet do starého).
Jinak osobně, vzhledem k nájezdům a prostředí, ve kterém jezdím, bych si uměl představit maloobjemovou atmosféru. A tam předpokládám, že pořizovací cena, náklady a spolehlivost jsou vcelku přijatelné. Ale, nesměl bych koketovat s myšlenkou vlastního podnikání, která mě hází přesně na opačnou stranu. Tedy malou dodávku (ideálně Caddy) za málo peněz. Tudíž očekávám auto s půl milionem na hrbu a týdny strávené v servisu.
Jinak osobně, vzhledem k nájezdům a prostředí, ve kterém jezdím, bych si uměl představit maloobjemovou atmosféru. A tam předpokládám, že pořizovací cena, náklady a spolehlivost jsou vcelku přijatelné. Ale, nesměl bych koketovat s myšlenkou vlastního podnikání, která mě hází přesně na opačnou stranu. Tedy malou dodávku (ideálně Caddy) za málo peněz. Tudíž očekávám auto s půl milionem na hrbu a týdny strávené v servisu.
-> dragon_cb_cz:
A o tom to je, jestli vyměnit starou funkční káru za zánovní Dacii, tak ten pokrok teda uplně nevidim.
A o tom to je, jestli vyměnit starou funkční káru za zánovní Dacii, tak ten pokrok teda uplně nevidim.

-> růža 12.01.21 13:08:25: Trochu ti v tom dotazu chybí kategorie auta po které koukáš. Pokud to má být vyšší střední, tak za 150t to skutečně nejspíš bude do mrtva doježděná mrcha (i když i tam se dá najít slušné auto) a bude to chtít svojí údržbu. Pokud to má být něco menšího a nejsi extrémně náročný na výbavu, tak myslím na výběr docela bude...
-> saskyn2: 90000km určite
našiel som len toto AEE tam nie je ale bude to 90
našiel som len toto AEE tam nie je ale bude to 90
-> saskyn2 12.01.21 13:51:04: Ale hovno
Ikdyž... Pokud sem napíšu, že se mi s B5 jezdí líp jak s Fabií 3, tak vlastně jo

Ikdyž... Pokud sem napíšu, že se mi s B5 jezdí líp jak s Fabií 3, tak vlastně jo

-> saskyn2:
No a kolik dneska stojí pěkná konby OIII s 2,0 TDI, u který člověk nebude očekávat že byla svařená ze 3 aut?
No a kolik dneska stojí pěkná konby OIII s 2,0 TDI, u který člověk nebude očekávat že byla svařená ze 3 aut?
-> suri: Já mám právě DP, kde je to psáno, jak sem psal níže. Kontrola dokonce po 30 000km.
Doma se schválně zkusím podívat, jaký to je rok.
Doma se schválně zkusím podívat, jaký to je rok.
-> suri: To netvrdím, pro mě jsou to starý jebky. Jen se snažím najít kompromis mezi co nejnovějším, spolehlivém autě a "prázdnou" peněženkou. Zkrátka jsem za šest let v pracovním poměru nenašetřil půl milionu, abych si mohl koupit zánovní Octavii 4
-> suri 12.01.21 13:43:21: Hele nevim, já už feldu v hlavě nemám, a hledat to nechci, vycházel jsem z toho co psal Borderer
-> saskyn2: ako mne je luxus OII , ale je to starý voz a má to už svoje muchy no ... však OII 2013 sú staré
-> suri 12.01.21 13:46:07: Já bych řekl že se snaží přizpůsobit místnímu prostředí
tady dost lidí neví že je rok 2021 a jsou novým autem schopný nazývat i veterána jako je jedničková oktávka


-> růža: podľa mňa robíš niečo zle ak ti OII a SII príde ako nové auto , najmladšej OII je osem rokov , SII 6 rokov ... reálne väčšinou raz toľko ... treba sa pozrieť okolo seba , už tu jazdia iné povozy a hovoriť o týchto autách po piatich majiteloch a 400tkm ako o nových je silná káva ...však na OII už sem tam nejde niečo objednať , interiérove veci pomaly nebudú
-> saskyn2:
Jen se snažím pořád najít nějakou rovnováhu. To co si teď napsal o Feldách mi přijde naprosto v pořádku. Teď ještě přesvědčit druhou stranu, že i nová auta můžou bejt fajn a máme vyhráno. Jenom bychom nesměli bejt na virtu
Jinak teda s tím supem 2 souhlasím, ten se mi taky líbí. Octavii 2 naopak považuji v dnešní době už za zdroj problémů. Ale to je možná ten sup taky, nevím.
Osobně budu potřebovat Caddy maxi, ale trochu se, po zkušenostech s Fabii RS, bojím PD motorů.


Jinak teda s tím supem 2 souhlasím, ten se mi taky líbí. Octavii 2 naopak považuji v dnešní době už za zdroj problémů. Ale to je možná ten sup taky, nevím.
Osobně budu potřebovat Caddy maxi, ale trochu se, po zkušenostech s Fabii RS, bojím PD motorů.
-> saskyn2: AEE má normálne 90 aj vo Felicii podľa mňa , nemal 60 AEF?
tak isto rotačky začali na 60tis km , potom 90 , 120 , 150... menil sa remeň aj kladky , dnes by ti to teoreticky malo vydržať všetko tie km ale keď vidím tie kladky GMB , Romania a podobne tak tomu moc neverím ... Mne sa páči na týchto nových CR keď je z originálu remeň DAYCO ISORAN , ten vyzerá super...
aj to si vezmi ako každý jeden za studena kvíli , niektoré aj teplé šuchocú ... dáš najnovšiu kladku Litens , správny remeň podľa TPI , namažeš a robí to aj tak ... a staré vergle idú potichu na hocičom -> Borderer: pumpa nebola predpísaná nikdy ale je to ďalšia kladka rozvodu takže sa holt mení , takisto sa nemusela meniť ani kladka/y pri každej výmene a tiež to nikto nedodržiava a mení celé
mňa skôr udivujú garáže ktoré vymenia rozvod aj pumpu a nechajú tam zadretú volnobežku , starú vonkajšiu kladku aj plochý remeň ... u mňa je výmena rozvodu vždy sada remeňa s kladkami , plochý remeň , kladka plochého remeňa , vodná pumpa a podľa km aj voľnobežka , a vždy G12-13 . Potom vznikajú dohady ak niečo ja nacením v originále takto a potom tam niekto vymení len sadu a pumpu v náhrade ..
tak isto rotačky začali na 60tis km , potom 90 , 120 , 150... menil sa remeň aj kladky , dnes by ti to teoreticky malo vydržať všetko tie km ale keď vidím tie kladky GMB , Romania a podobne tak tomu moc neverím ... Mne sa páči na týchto nových CR keď je z originálu remeň DAYCO ISORAN , ten vyzerá super...
aj to si vezmi ako každý jeden za studena kvíli , niektoré aj teplé šuchocú ... dáš najnovšiu kladku Litens , správny remeň podľa TPI , namažeš a robí to aj tak ... a staré vergle idú potichu na hocičom -> Borderer: pumpa nebola predpísaná nikdy ale je to ďalšia kladka rozvodu takže sa holt mení , takisto sa nemusela meniť ani kladka/y pri každej výmene a tiež to nikto nedodržiava a mení celé
mňa skôr udivujú garáže ktoré vymenia rozvod aj pumpu a nechajú tam zadretú volnobežku , starú vonkajšiu kladku aj plochý remeň ... u mňa je výmena rozvodu vždy sada remeňa s kladkami , plochý remeň , kladka plochého remeňa , vodná pumpa a podľa km aj voľnobežka , a vždy G12-13 . Potom vznikajú dohady ak niečo ja nacením v originále takto a potom tam niekto vymení len sadu a pumpu v náhrade ..
-> saskyn2: Dle DP je právě první rozvody 10 let nebo 120 tisíc kilometrů. Každý další 10 let nebo 60 tisíc kilometrů. Což mi přijde trochu scifi. Řemen s kladkou klidně vyměním, ale když koukám na orig pumpu, co má 60 tisíc km, budí ve mne víc důvěry, než nová druhoška a mam tendenci ji tam vrátit.
Jinak vím o jedněch rozvodech, co najeli 170 tisíc kilometrů, pak začala téct vodní pumpa.
Jinak vím o jedněch rozvodech, co najeli 170 tisíc kilometrů, pak začala téct vodní pumpa.

-> Borderer 12.01.21 13:27:28: tchán má na AEE původní
asi 110 nebo 120 najeto, rok 1997
EDIT: Mysllím celý rozvody, ne jen pumpu
EDIT2: vysvětlí mi někdo proč stejnej motor v O1 má interval 90t a ve felicii 60t?


EDIT: Mysllím celý rozvody, ne jen pumpu
EDIT2: vysvětlí mi někdo proč stejnej motor v O1 má interval 90t a ve felicii 60t?
-> suri: 2500
-> růža 12.01.21 13:08:25: Hele koukám že chceš urychlit místní periodu
Felda dává smysl když si na tom umíš něco udělat sám, s penězma si úplně v píči, a jezdíš např krátké trasy do práce takže neřešíš bezpečnost ani komfort a víc nepotřebuješ. Pak proč ne.
Jinak každý je jiný a potřebuje něco jiného, někdo 4x4 někdo má velkou rodinu tak mpv atd... Za 150t mi dává největší smysl nějakej dvojkovej sup, oktávka, ale každý at si vybere dle svého srdce.
-> růža 12.01.21 13:08:25: Hele koukám že chceš urychlit místní periodu

Felda dává smysl když si na tom umíš něco udělat sám, s penězma si úplně v píči, a jezdíš např krátké trasy do práce takže neřešíš bezpečnost ani komfort a víc nepotřebuješ. Pak proč ne.
Jinak každý je jiný a potřebuje něco jiného, někdo 4x4 někdo má velkou rodinu tak mpv atd... Za 150t mi dává největší smysl nějakej dvojkovej sup, oktávka, ale každý at si vybere dle svého srdce.
Jak jsou na tom vůbec koncernový pumpy s kvalitou? Třeba AEE má předepsanou výměnu rozvodů co 60 tisíc kilometrů, ale už se třeba nikde nepíše, jak je to s pumpu. Ta se má měnit pokaždý nebo třeba každé druhé rozvody?
-> saskyn2: to je ona ,výraba to asi continental ale tá je v druhoške drahšia ako origo ... minule chlap doniesol ešte tú predošlú a stála o 20eur viac ako ofiko
-> saskyn2: A že se tak ptám. Co by si doporučil za auto? Na nový nemám a ojetina za 150 000 Kč je už, předpokládám, stará vrána. Takže do ní člověk bude muset stejně pořád sypat. To už pak filcka dává smysl, nebo ne?
-> saskyn2: 90E , zakaznik je 168 najnovšia 04L121011N
-> suri: ja jsem zjistil že mam skladem nejakou chudinku sice novou sundanou z novyho motoru ale dost orezlou a hlavne evoluci asi z roku 2013, tu zakaznikoj dávat nechci, 4000 za original dávat taky nechci a druhosku taky ne, ale už něco mám 

-> saskyn2: mám 10ks skladom , to ide ako teplé rožky , teraz tu mám na záruku DFGA
-> suri: Já taky nemám kde, ale roboty je moc. Pak je úplně v prdeli když se něco vysere, v největším mrazu přestane jít kotel, takže jsem v noci ve 2 měnil výměník. Jsem hotovej, ted tady mám DFEA na rozvody a nemám na to pumpu

-> saskyn2: ja fuškujem furt , akurát nemám veľmi kde a v zime je tej roboty menej no ... jar leto jeseň bola top , ráno o piatej hore , do pol štvrtej v robote a potom do večera fušky ... a medzitým kopec iných problémov
-> Borderer 12.01.21 09:58:09: Jo, já na to asi koukam už moc optikou „fotra od rodiny“ kterej je rád za jakýkoukoliv volnou chvíli a nemá rád zbytečně promrhanej čas.
Tu užovku udělej co nejdřív, vím o čem mluvím, jak přijdou jiné starosti, tak nebudeš mít čas ani na ni.
Tu užovku udělej co nejdřív, vím o čem mluvím, jak přijdou jiné starosti, tak nebudeš mít čas ani na ni.
-> suri 12.01.21 09:37:57: Taky hrozně moc dělá kvalita silnic. SX4 jsme kupovali a na podvozku byla myslím dost cajk. Rok a půl ježdění po Praze a bylo to sakra znát. To samé kombíková 9-3 - koupil jsem jí od kolegy co je sice taky Pražák, ale po městě moc nejezdil - podvozkově pocitově nebyla špatná (i když měla 250 najeto) a i můj mechanik když jí hodnotil tak stav podvozku vypíchnul jako spíš pozitivum na tom autě. Opět rok a půl ježdění (nějakých 26 tisíc km) tady okolo a změna k horšímu podobná jako u té SX4. Takže velkou chutí pořizovat si na podobné ježdění něco hezkého netrpím...
-> suri: Jo rozumím, také mám tátovo embéčko stát v garáži v rozebraném stavu a i když to zabírá místo a je k ničemu, tak pryč pojede jedině přes mou mrtvolu.
Někde si psal že taky občas garážuješ, tak ses na tom aspon něco naučil co v životě užiješ
Někde si psal že taky občas garážuješ, tak ses na tom aspon něco naučil co v životě užiješ

-> saskyn2: A víš co je naprosto nejhorší? Je to začarovanej kruh....protože když už to přece dalo tolik práce, tak to nevyhodím kvůli takový kravině. A s přibývajícími zkušenostmi jsou zprvu neřešitelné problémy vedoucí k ekolikvidaci najednou kraviny.
Sem v tom až po uši, ale zatím si to dokážu racionálně obhájit. Nicméně je mi jasný, že až budu mít děti, tak tohle je první věc, která skončí. Zbytky času pak budu soustředit na užovku, jejíž šlechtění dává opravdu smysl.
Sem v tom až po uši, ale zatím si to dokážu racionálně obhájit. Nicméně je mi jasný, že až budu mít děti, tak tohle je první věc, která skončí. Zbytky času pak budu soustředit na užovku, jejíž šlechtění dává opravdu smysl.
-> saskyn2: tak ono moja investícia 6000eur za štyri roky rentabilná určite nebola , a to je len odhad , možno to bolo viac ... nerátam tie cesty okolo toho , diely s celej republiky čo mi kadekto nosil a práca ... To potom do toho môžeš zarátať flexu aj zváračku aj všetok vercajk ... Udržiaval som to ako pamiatku na otca . Normálny človek by to nerobil ...
pochlapili sa , dali 400eur
pochlapili sa , dali 400eur
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 02:38:51: Ty nechápeš, že my nechápem, proč se dějou divný věci nejvíc tobě
-> suri 12.01.21 06:45:24: Neboj, já tomu rozumím, ale pokud si pamatuju tak si na tom měl půlku nových věcí, kdybys to spočítal plus svůj čas, tak si na ceně novýho auta s tím rozdílem že to nový auto by ti dneska pojištovna zaplatila, narozdíl od té felicie. Mimochodem, co z pojištovny, pochlapili se nějak?
-> Borderer 12.01.21 07:11:44: Jo argument, že si automechanik samouk chápu, to je rozumné, pokud se tím budeš jednou živit, tak tyhle zkušenosti jsou k nezaplacení, já taky takhle začínal a určitě je to lepší než třeba hrát forbesy, nebo čumět na televizi, to je pravda.
Já v okolí fakt neznám nikoho kdo by koupil zpátky starý auto, zato znám strašně lidí co to dělají jako ty-šlechtí starý pekáč, rvou do toho šílený prachy, svoje volný víkendy, jednu věc opravěj, druhá se zase vysere a takhle neustále dokola a pak když to maji vyšlechtěný a jsou v tom nesmysl prachů tak to vzdaji a koupí nový a tohle rovnou pošlou na ekolikvidaci.
-> suri 12.01.21 06:45:24: Neboj, já tomu rozumím, ale pokud si pamatuju tak si na tom měl půlku nových věcí, kdybys to spočítal plus svůj čas, tak si na ceně novýho auta s tím rozdílem že to nový auto by ti dneska pojištovna zaplatila, narozdíl od té felicie. Mimochodem, co z pojištovny, pochlapili se nějak?
-> Borderer 12.01.21 07:11:44: Jo argument, že si automechanik samouk chápu, to je rozumné, pokud se tím budeš jednou živit, tak tyhle zkušenosti jsou k nezaplacení, já taky takhle začínal a určitě je to lepší než třeba hrát forbesy, nebo čumět na televizi, to je pravda.
Já v okolí fakt neznám nikoho kdo by koupil zpátky starý auto, zato znám strašně lidí co to dělají jako ty-šlechtí starý pekáč, rvou do toho šílený prachy, svoje volný víkendy, jednu věc opravěj, druhá se zase vysere a takhle neustále dokola a pak když to maji vyšlechtěný a jsou v tom nesmysl prachů tak to vzdaji a koupí nový a tohle rovnou pošlou na ekolikvidaci.

-> dragon_cb_cz: ja sa nehanbím priznať že kopa dielov na Felicii proste bola nekvalitná už v originále a nič nevydržala , napríklad také radenie ,silenbloky stabilizátora , predné brzdy u mňa a iné chuťovky čo som často riešil . U mňa to bolo podmienené aj vysokými nájazdami a poviem otvorene že ma sralo stále niečo niekde zháňať v pochybnej kvalite ... škoda že po poslednom veľkom repase kde som dal dokopy komplexne celé auto mi to vydržalo len mesiac ...
-> vhml 12.01.21 07:54:48: Dole na misce tlumiče? Pokud to v ní sedí OK a nemáš s tím filosofický problém, tak to podle mě řešit nemusíš. Stejným způsobem jsem to měl na SX4 - teď někdy to budou 2 roky co mě na to v servisu upozornili. Než jsem to stihl vyřešit, tak jsem auto prodal bráchovo přítelkyni a když jsem se naposled ptal, tak to pořád ještě vyřešené nebylo a jezdí naprosto zvesela...
-> suri 12.01.21 06:45:24: Je fakt, že když jsme teď o víkendu po dlouhé době vypadli z Prahy do ČB k rodičům, tak hustota felicií v provozu značně narostla. V Praze už jich je minimum, tam ještě docela dost.
Vlastně asi jediný koho znám v Praze s Feldou v "aktivní službě" je soused, který si jí "strašně za levno" pořídil, aby "šetřil" na cestách do práce svoje BMW. Má to v LPG a jezdí teda asi fakt levně, ale už si tady střihnul takové srandy jako že mu povolil šroub na vačkovým kole a výsledkem byla díra do prsou nebo tak něco. A když to pak v zimě řešil na parkovišti s čelovkou bez demontáže motoru z auta, tak to jsem mu fakt nezáviděl - to je skoro na cenu za mimořádné úspěchy v oboru arktické gynekologie. A celkově už s tím autem strávil neskutečný množství času (a pořád je to na první pohled hrozná hujda, i když technicky mu to teď asi funguje dobře) - aby nakonec přišla korona a home office a stejně nejezdí...
Ale on je v tomhle podobný jako Jarda, prostě ho to baví se v tom šťourat, tak proč ne. Zase když jsem si s něčím nevěděl rady, tak se je koho zeptat a navzájem si občas vypomůžeme zápůjčkou nářadí.
Vlastně asi jediný koho znám v Praze s Feldou v "aktivní službě" je soused, který si jí "strašně za levno" pořídil, aby "šetřil" na cestách do práce svoje BMW. Má to v LPG a jezdí teda asi fakt levně, ale už si tady střihnul takové srandy jako že mu povolil šroub na vačkovým kole a výsledkem byla díra do prsou nebo tak něco. A když to pak v zimě řešil na parkovišti s čelovkou bez demontáže motoru z auta, tak to jsem mu fakt nezáviděl - to je skoro na cenu za mimořádné úspěchy v oboru arktické gynekologie. A celkově už s tím autem strávil neskutečný množství času (a pořád je to na první pohled hrozná hujda, i když technicky mu to teď asi funguje dobře) - aby nakonec přišla korona a home office a stejně nejezdí...
Ale on je v tomhle podobný jako Jarda, prostě ho to baví se v tom šťourat, tak proč ne. Zase když jsem si s něčím nevěděl rady, tak se je koho zeptat a navzájem si občas vypomůžeme zápůjčkou nářadí.
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 02:38:51: No, auto v mrtvým úhlu jsem přehlédl v životě dvakrát - naposledy minulý týden, když jsem jel přes Prahu s vozíkem plným dřeva...
Zajímavé, že to bylo cca 300 metrů od místa, kde se mi to stalo před 15 lety poprvé...

Zajímavé, že to bylo cca 300 metrů od místa, kde se mi to stalo před 15 lety poprvé...

Hele jak se tu někde řešilo Jardovo svařování pružiny. Prasknul mi dneska závěrnej závit na Sharanu, cca půl otáčky. Na jízdních vlastnostech i výšce jsem nějakou změnu nezpozoroval. Má smysl to řešit? Protože jestli to rozeberu tak je zas udělat to komplet i s tlumičema a uložením :-)
-> dragon_cb_cz: Je fakt, že ani jeden nepospíchal a prostě si počkali, až se něco objeví. A povedlo se. Je to už jen o náhodě. I když i na vrakovišti se občas objeví pěknej kus. To samý vlastně řeším já, jen opačným směrem. Už od loňskýho léta koukám po Volvech s nevalným výsledkem a končící STK u auta by mne celkem limitovala.
-> saskyn2: Jo, to jsem já. Nicméně rám okna jsem neměnil, jen opravil. A proč? Protože mne to baví a chci to umět. :) V zimě (kor teď) se stejně nic dělat nedá a nemam potřebu zahazovat čas u televize nebo počítače.
Teď mám jistotu, že na jaře projde STK, nemusím pospíchat s koupí jinýho auta (poslední půl roku stojej inzeráty v ČR za vyliž) a dopřeju jí důstojnej konec na stavbě.
Jinak já s tím problém nemám, ať si koupí klidně Multiplu. Já jen popsal to, čeho jsem si všiml.
-> saskyn2: Jo, to jsem já. Nicméně rám okna jsem neměnil, jen opravil. A proč? Protože mne to baví a chci to umět. :) V zimě (kor teď) se stejně nic dělat nedá a nemam potřebu zahazovat čas u televize nebo počítače.

Jinak já s tím problém nemám, ať si koupí klidně Multiplu. Já jen popsal to, čeho jsem si všiml.
