Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18954 příspěvků (zobrazeno 5701 až 5750) od 04.01.2015 do 25.01.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
09:54:11
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

Kde nic není nemůže se pokazit je často omílaná lež u těchto vozů, kde se téměř dokáže pokazit i to "nic". Nebudu daleko od pravdy když řeknu, že na to abych se se 120 svezl jeden víkend, tak dva víkendy musim věnovat servisu.
09:52:00
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

Přitom sundat kryt na moderním motoru je jednodušší, než sundat trubku od filtrboxu na 120. 3



A všechny vyjmenované komponenty jsou na škodovce poruchovější, než rozšířená elektronika na motoru, kde neschopnost může udělat jen čidlo otáček a i když zdechne jedna cívka, tak to nějak dojede.

Vlastně si ani moc nevzpomínám, kdy auto v mém okolí nedojelo kvůli nějaké takové závadě.



Toledo jelo na laně když mi ulítaly šrouby na kloubu poloosy a když mi došla nafta. 3 Nouzově jsem s ním dojel při poruše kulisy řazení, kdy se mi povedlo nalosovat trojku a na ní jsem jel furt. Z Mostu jsem dojel se závažnou poruchou se zaseklým předvstřikem na 24°.

Našich Octa jela na tyči když se rozpadla spojka, ale nouzově jsem s ní dojel domů i bez spojky. Tedy napůl vypínací.

Kámoš měl neschopnost rušňa když mu zdechl vstřik na TDCI/HDI. Ale i se zadřeným turbem dojel.
09:47:32
14.12.2020
Bukaj
-> Borderer: Tak Felda je jenom škodovka se vstřikováním - nic moc navíc tam není, jen věci, aby to splnilo emisní limity konce 90. let. Ale jak se to postupně nabaluje a limity se zpřísňují, tak samotný motor je ověšen řadou věcí, které by tam před 20 lety být nemusely.

A samozřejmě že i zde platí, že čím víc věcí, tím větší potenciál poruchovosti. Aneb kde nic není, nemá se co pokazit (ani smrt nebere)...5
09:47:27
14.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 14.12.20 08:39:40: Ty si fakt blázen. Když porovnám co jsem dělal na zadohrabu, když jsem s ním denně jezdil a třeba Markéty oktavku tak si dovolím říct že ta Okta a asi tak stonásobně vyšší spolehlivost i přes to, že těhle pičovin má mnohem víc, než palinator na fotce 3
09:45:09
14.12.2020
vhml
-> Bukaj 14.12.20 08:39:40: vozím sebou zapalovací cívku a čidlo otáček vačky a kliky. Což teda zabírá mnohem míň místa, než půlka náhradní škodovky v kufru 3



Víc se tam asi nemá co posrat. Když padne váha, tak jí stačí odpojit a nějak to pojede dál.
09:42:59
14.12.2020
Bukaj
-> palinator: Tak já bych nechtěl v autě žádnej nafťák...1

A škodovce stačí karbec, rozdělovač, cívka a svíčky a nic víc tam bejt nemusí - navíc jako bonus je tam lehký přístup ke všemu - na rozdíl od moderních vozů, kde přes plastové kryty ani nepoznám, kde že vlastně ten motor je schovaný3
09:42:43
14.12.2020
Borderer
-> Bukaj: Když tohle máš pak sporný. Ve feldě vozím "pro jistotu" tři prdele věcí a za těch 160 tisíc kilometrů jsem nepotřeboval jedinou. :) Snad jediná elektronika, bez který to auto jet neumí je snímač otáček a řídící jednotka (oproti zadomotoru). Táhli mne domů jen jednou a to z důvodu, že bylo 9 večer, já byl utahanej, neměl chuť to řešit a kamarád jel zrovna okolo.



edit: A jako bonus mám rozdělovač horizontálně, přímo na vačce a mazanej motorovým olejem. Takže je i po těch 400t km bez vůlí. 3
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 09:45:11
09:38:05
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

No, sice je tam těch elektronickejch kokotinek hodně, nicméně nevim, proč bys jich měl vozit plnej kufr, když asi 90% z nich při poruše nezpůsobí neschopnost vozu. Většina vadnejch čidel a akčních členů způsobí v lepším případě chybu v paměti závad, případně rozsvícení kontrolky, v horším případě to spadne do lehkýho nouzáku, v ještě horším do těžkýho.

Nemusí jít ani o emisní limity, ale já bych nějaký 1,9 D nebo nakrásně třeba 2,5 D v Octě fakt nechtěl. K čemu je jednoduchej motor, když je prakticky nepoužitelnej i když zcela funguje?
09:29:11
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No a nebo to řešit stejně jako u tý škodovky... když to jednou za století kixne, tak zavoláš odtah 4
09:28:48
14.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 14.12.20 09:22:40: me jeste nikde nenechala a dokonce uz nevozim ani altik :), bez civky bych s tim nikam nejel, pak mam snimac kliky s sebou a jinak nic, diag. na radiu...

Octu do zasoby fakt kupovat nehodlam, ikdyz... :)
09:22:40
14.12.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Nojo, ale já jsem teda asi taky nemehlo. Navíc abych byl plusmínus nezávislej, tak bych musel mít kombíka s kufrem plným elektronických součástek, jejichž dysfunkce může znepojízdnit vůz.

A na zahradě menší vrakoviště3
08:59:25
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Vždyť i tyhle veterány už si většina lidí servisuje doma. To jen takový nemehla jako já s tím jezdí do servisu.
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 08:59:49
08:39:40
14.12.2020
Bukaj
Tak já souhlasím s tím, že tyhle věci jsou prostě na motoru navíc. Ale na druhou stranu - dneska by bez těch kravinek nešly splnit aktuální emisní limity. Takže je logické, že nové vozy budou mít těch píčovinek kolem motoru stále víc. A taky proto se držím škodovky - sice je to občas méně komfortní, ale zase ta nezávislost na servise atd se mi líbí. A když už to jednou za století kiksne tak, že fakt nedojedu, tak stačí mít "přítele na telefonu"...3
08:28:15
14.12.2020
palinator
-> Milan 136: -> Jarda/felda:

Tak já to beru ve vztahu k jeho myšlence, že je toho na motoru zbytečně moc. Tzn. turbo a EGR můžeme v klidu škrtnout.

A nakonec jak ovládání turba tak EGRu jde řešit elektricky. I když z hlediska spolehlivosti tohle zrovna asi neni žádná výhra.
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 08:29:20
10:23:47
12.12.2020
Jarda/felda
-> palinator 11.12.20 22:20:37: turbo a egr 4

edit: ještě spíš bych řekl že kvuli chcípací klapce
upraveno 1x, naposled 12.12.2020 10:24:33
22:41:58
11.12.2020
Milan 136
-> palinator 11.12.20 22:20:37: Spíš na ovládání turba.
22:20:37
11.12.2020
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Tak zásobník podtlaku při troše štěstí zbytnej je, pokud se nepletu. Nebo je potřeba kvůli posilovači brzd?
upraveno 1x, naposled 11.12.2020 22:21:06
21:04:19
11.12.2020
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.12.20 20:48:22: jo takovýmu tak díru do podlahy a pojed 3 3
20:48:22
11.12.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Filtry, zasobnik podtlaku, cerpadlo... Ajajaj, odpornik...
20:39:54
11.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 11.12.20 07:50:51: filtry mu prijdou zbytecne? dobrej vul...
14:57:00
11.12.2020
King
...a nacelniku? Jake i/y se pise ve slove gymnazium?

...nevim...tak pretahnete mrtvolu pred poštu a do protokolu dejte "pred postou "1
09:21:32
11.12.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

3 3 Občas to tak dělám když si nejsem jistej jak to má bejt nespisovně správně. 3
09:02:06
11.12.2020
Jirik_Tuňák1983
Tak napište mlejt a je to. 3
08:59:00
11.12.2020
saskyn2
-> palinator: to se mě neptej, já měl z češtiny trojku8
08:28:14
11.12.2020
palinator
-> saskyn2:

Teď mě tak napadlo, proč se píše "mlýn", ale obilí se musí "mlít"... to je debilní. 3
08:27:02
11.12.2020
palinator
-> saskyn2:

Já se chtěl jen pobavit... 3 Doufám že z něj ještě něco vypadne. Je to nějakej gangsta s Fkovou Astrou. 3
08:25:19
11.12.2020
saskyn2
-> palinator: lepší takový pitomce neřešit, stejně je to ztráta času a budou pořád mlýt to svoje4
08:24:45
11.12.2020
Milan 136
07:53:03
11.12.2020
palinator
Ještě to operlil:

"Ok, jestli je čerpadlo v motorovém prostoru, tak ok, ale vidím to takhle prvně, běžně bývá v nádrži. Sání vidím vpravo, pokud dobře koukám, ta levá část je bůhví co (možná je to naopak a ta pravá strana je navíc). Jsou mnohem složitější motory s více zbytečnostmi, ale i tohle je zbytečně složité"



3 3
07:50:51
11.12.2020
palinator
Dneska v diskuzi autíčkářů probírali spolehlivost a někdo tam jako modlu spolehlivosti dal fotku starý rotačky. Nějakej exot se toho chytnul a napsal, že je to pořád moc složitý a cituji:

"Nebudu tvrdit, že vím co to všechno je, ale motoru stačí palivo a vzduch, u benzínu jiskra u dieslu žhavení."

A zakroužkoval vše co je podle něj zbytné. 3 3 3



E: a ne, nebyl to ani Bukaj, ani Jarda... 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od palinator vložen 11.12.2020 07:50:51
upraveno 1x, naposled 11.12.2020 07:51:10
09:17:42
09.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 09.12.20 09:05:30: Ještě divněji vypadají disky, které mají tvar turbíny. Na jedné straně vypadají, jako když vzduch berou a na druhé vyfukují.

Před hrozně lety jsem se setkal s disky, které měly artiklové kódy zvlášť pro levou a pravou stranu. Totéž i u obyčejných pneumatik. Prodával to kdysi i Nokian. Pneu pro ně vyráběl Bridgestone a byl tam zvlášť kód pro levou a pro pravou stranu. Kolik z toho bylo reklamací (záměn), když základ kódu byl stejný, nemusím ani zmiňovat. 3 Odebíralo je hlavně Německo, protože to byly samé velké rozměry a šly především pro Mercedes. Ve finále se jich velké množství zlikvidovalo, protože to skoro nikdo nechtěl.
upraveno 1x, naposled 09.12.2020 09:18:11
09:05:30
09.12.2020
Bukaj
-> Syny 08.12.20 20:58:50: 52

Od mala jsem myslel, že všechny tyhle asymetrické věci jsou na druhé straně aut zrcadlově otočené - podobně, jako slepice na lištách MB blatníků. Až po dlouhé době jsem si všiml, že všechny plastové pokličky na 13" i 14" škodovácké ráfky mají slepici orientovanou stejným směrem. V té době jsem ale ještě žil v tom, že moderní auta (tehdy Felicie) to mají vymakanější a ráfky se liší L a P strana. O iluze mne připravil až Techweb někdy před necelými patnácti lety, kde jsem viděl sadu těch kol na prodej...3

A o další iluze mne připravil Virt, kde jsem se před pár lety v nějaké debatě dozvěděl, že asymetrické moderní pneumatiky nejsou L a P. U těch kol to ještě pochopím - tam je to víceméně designová záležitost (i když ty paprsky u Feldy určitě budou mít jiné aerodynamické vlastnosti při jiném směru otáčení, ale asi to bude zanedbatelné), nicméně u těch pneumatik (čistě funkční záležitost) mne to překvapuje dodnes.9
21:18:38
08.12.2020
růža
-> Syny: Tak s tím se opravdu nedá nic dělat 3

-> Milan 136: Tak ani nevím, jestli už to v té době (2009) byl nějaký kult. Ale uchcaný jsme z nich byly dost 1
21:08:01
08.12.2020
Milan 136
-> růža 08.12.20 20:09:39: No vidíš. A teď Hanza lovíme na FB. A udivuje mě, kolik lidí jezdí na sekerách3
20:58:50
08.12.2020
Syny
-> růža: Nejde o to ho videt, ale vedet, ze to je na druhe strane opacne 3
20:52:45
08.12.2020
růža
-> Syny: A to i za předpokladu, že auto nemůžeš vidět z obou stran zároveň? 1
20:52:16
08.12.2020
castrol
vsetky tie kola posobia ako lacna cina 8
20:40:23
08.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 08.12.20 20:12:32: jo, to mi taky vadi...9
20:29:14
08.12.2020
Syny
-> Luky: Snad ne ten tvar lestenych ploch? 3



-> růža: Tak ono to neni jen o techhle kolech, ale obecne se mi nelibi vsecky kola, kde ty paprsky na jedne strane auta jdou svym "vzorem" po a na druhe proti smeru jizdy... Na svem aute bych to nevydejchal 40



-> Bukaj: Sranda je, ze plno lidi si to ani neuvedomuje. Nekdy mi ta moje OCD fakt stve a bylo by to bez ni vsecko jednodussi 3
upraveno 1x, naposled 08.12.2020 20:30:37
20:27:30
08.12.2020
Jirik_Tuňák1983
20:26:49
08.12.2020
Bukaj
-> Syny 08.12.20 20:12:32: Mám to nastavené stejně. Proto se mi nikdy nelíbily nejběžnější originální liťáky na Feldu, ale zato se mi hrozně moc líbily ty méně běžné symetrické6
20:19:45
08.12.2020
Luky
-> Syny: mně na Dotz Hanso vidí něco úplně jinýho 3

Ta asymetrie na nich zrovna moc vidět není, jsou v tom ohledu i horší kola
20:18:55
08.12.2020
růža
-> Syny: Tak to by mě nenapadlo. Ale stačí se na ty kola chvíli dívat (za jízdy) a už se člověku motá palice 3
20:12:32
08.12.2020
Syny
-> růža: Me na takovych kolech nejvic vadi, ze na jedne strane se toci "po smeru" a na druhe "proti smeru". Mozna to plno lidem nevadi, ale moje OCD tohle proste nedava 3
20:09:39
08.12.2020
růža
To si děláte pr... Rok 2009 a já je fotil (na Santa Fé) kámošovi, kterej je měl na Mondeu, abych mu ukázal, že není ve městě jediný 3 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od růža vložen 08.12.2020 20:09:39
19:41:56
08.12.2020
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Ty jo, ty jsem nedávno na nějakým autě viděl a říkal jsem si "co to sakra" 3 Tak teď už alespoň vím, jak se jmenujou.
19:18:23
08.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 08.12.20 19:15:33: To byla ale taky módní vlna. Něco jako čivavy. 3
19:15:33
08.12.2020
Milan 136
-> saskyn2 08.12.20 18:06:10: Na svastiku musíš ufiknout paprsek. Mně teda spíš děsí, že to vypadá jak Dotz Hanzo 3
Extreme Tyres