Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18952 příspěvků (zobrazeno 6301 až 6350) od 04.01.2015 do 16.01.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
20:41:23
30.10.2020
palinator
-> StepaNoFUN:

Tu hodnotu emisí jsem vzal kdesi na netu. Ono v Rusku jsou třeba na BAMu taky ty emise trochu jinde když prumernej vlak se dřevem má 5 Fantomasů což je dvoutaktni obluda která má snad 3000 kW na díl a čerpadla nastavujou asi tak aby to hulilo co nejvíc nebo to hořelo až nad komínem3
20:41:15
30.10.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Jak by vypadal případ kdyby pakny koupil na aliexpresu a zaplatil přepravu letadlem ?
20:35:32
30.10.2020
palinator
Mimo to úplně nevím proč by z ekologickyho hlediska měla bejt loď významně lepší. Podle ceny se to brát nedá, protože značná část ceny železnice je poplatek za použití dopravní cesty.

Loď navíc nemůže mít část trakční energie z bezemisnich zdrojů a trasa je výrazně delší než po souši.
20:34:17
30.10.2020
StepaNoFUN
-> palinator: To je irelevantní - když ten vlak pojede 90% trasy na elektřinu, tak máš emise nulový. Alespoň podle "ekoaktivistů". Protože elektrika je prostě v zásuvce. :-D Teda v tomhle případě v tom velkým vedení, protože i ekoaktivistovi dokážeš po chvilce vysvětlit, že vlak na prodlužovák prostě nepojede. :-D
20:29:24
30.10.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:

Počítal jsem 12000 km, 6g CO2 na tunokilometr vlaku a spotřebu 7l/100 km benzinu.
19:38:13
30.10.2020
Jozka
-> Jarda/felda 30.10.20 16:28:29: Jo, stránky jsem viděl - a až to bude aktuál, budu nejspíš muset - i když jsou nějaký "smutný"..
19:20:33
30.10.2020
King
-> palinator: Ale Bukaj jezdi na prdy, coz uhlikovou stopu jeste snizuje!1
19:10:25
30.10.2020
dragon_cb_cz
-> palinator 30.10.20 18:40:56: Však to taky nejspíš jede lodí, kde to bude ještě hodně jinak. Každopádně můžeš se podělit o detail výpočtu?
19:03:52
30.10.2020
Milan 136
-> Mr._Nosferatu 30.10.20 19:01:21: Tak to tam jistě má započítaný.
19:01:21
30.10.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: jenže ten vlak neveze jen 3kg paken, ale několik desítek tun jiných věcí
18:40:56
30.10.2020
palinator
-> dragon_cb_cz 30.10.20 14:01:25:

Já si to z prdele spočítal pro vlak z Číny a tam vyšly 3 kg paken asi 4x hůř, než Bukajova cesta pár desítek km Š130 na benzín 4 efektivita přepravy tě v této chvíli nezajímá, jen absolutní čísla.
18:08:07
30.10.2020
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 30.10.20 16:52:53: historicky to mam ve všech autech s kteryma jsme zavodili. Za tech par stovek to nema konkurenci.
16:52:53
30.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda/felda 30.10.20 16:26:02: myslis teda, ze do toho mam jit, kdyz se rozhodnu nedelat ten 6q? ale kdyz temdle 5q je strasne kratkej
16:28:29
30.10.2020
Jarda/felda
16:26:02
30.10.2020
Jarda/felda
-> Jarda - zrušená registrace 30.10.20 14:06:14: lamely se dělaji běžně, dává se tzv. organika která i snese o něco víc než obyč 4
14:59:26
30.10.2020
Jozka
Nebyl poslední dobou nějakej jihočech renovovat pakny z Tálínskýho rybníka ? Jsem tam před pár lety nechal asi dva litry (materiál na 3-4 embéčka) a čas zraje na další podobnou akci.. nebo větší, už moc kolem nejezdím.
14:06:14
30.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: me tu mechanik rikal, ze si na octu mam nechat repasnout lamelu za 600,- ze to dela i na superby
14:01:25
30.10.2020
dragon_cb_cz
-> palinator: Nepodceňuju, ale myslím že na jednotku hmotnosti nákladu je kontejnerová loď sakra efektivnější přepravník než Škoda 130L 4
13:38:38
30.10.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:

Nepodceňuj vzdálenost z Číny. 4
13:17:51
30.10.2020
růža
-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: na pobočku Auto Kelly to jede (z hlavního skladu na D1) v noci "sedmitunou" skříní a dopoledne dodávkou.
13:11:34
30.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: No, já k tomu jen dodám, že fakt není lepší výlet pár desítek km 130kou proti tomu, když to jede z Číny - efeketivita tvojí logistiky bude proti Číňanům dost žalostná. Na dost mizernou spotřebu (a tudíž produkci CO2) té 130ky nehledě, ale to už je v zásadě detail.
12:33:24
30.10.2020
Bukaj
-> saskyn2 30.10.20 12:16:13: Stydím 42

Ale při spotřebě jedna sada / 100 tisíc km se to auto dřív rozsype, než vyčerpám zásoby. Ale až začnu jezdit MBčkem jako denním vozem, tak ta spotřeba bude dvojnásobná - bubny na obou nápravách40
12:30:58
30.10.2020
Bukaj
-> Borderer 30.10.20 12:14:06: Tak jestli 350 za beral, tak to je fajn. Já jezdím osinek za cca 200/sada1
12:16:13
30.10.2020
saskyn2
-> Bukaj 30.10.20 12:09:14: Takže ještě horší, tvoje vnoučata nebudou moc sehnat pakny na 130, protože je kdysi nějakej Bukaj kdysi všechny ojezdil, a budou jí muset nechat sešrotovat a koupit si elektromobil, styd se!3
12:14:06
30.10.2020
Borderer
-> Bukaj: Neznám tvé cenové poměry, ale u nás v LBC brzdy.cz nebo tak nějak a sada paken stála 350Kč a nechal sem si na radu Tunera nalepit Beral. To mi špatný nepřijde. 3
12:09:14
30.10.2020
Bukaj
-> saskyn2 30.10.20 12:04:23: Obávám se, že pakny na stodvacítku už dobrých 10 let nikdo nevyrábí a dojíždějí se skladové zásoby. Ale možná se mýlím 4
12:04:23
30.10.2020
saskyn2
-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: To není pravda, kdybys ty vyrobené nekoupil Ty tak je koupí nějaký jiný sisel na kterého se takhle kvůli Tobě nedostane a koupí si novodobé nově vyrobené, takže vlastně svým chováním rozjíždíš mašinerii spotřeby prohnilých kapitalistických imperialistů3 Navíc při tom objíždění burz ještě plýtváš ropu a ojíždíš ty pakny co si koupil minule3 aspon že při chození po burze neprošoupáváš boty co vyráběli čínský děti za hrst rejže a kouřící zaocenánská lod je vezla 2x přes celý svět...
upraveno 1x, naposled 30.10.2020 12:10:28
12:00:38
30.10.2020
Bukaj
-> King 30.10.20 11:49:34: Jo, v Libni pod mostem...1

Ale obávám se, že to již dnes nikdo nedělá. Tedy kromě Renovaku, kde sada repas paken bude stát jako dvě až tři sady nových originálů u překupníka nebo na burze. Ale pravda, že si můžu nechat nalepit lepší obložení. Ovšem na sériovku je to tak nějak skoro zbytečné...6
11:58:19
30.10.2020
Bukaj
-> saskyn2 30.10.20 11:46:53: 3

Nelepím, ale mám zásobu původních asbestových. Sice to není zdravé, ale na druhou stranu už jednou byly vyrobené, takže zrovna brzdovým obložením i většinou ostatních dílů zdroji neplýtvám1

Teď Vítek podotkne, že tím sháněním a jezděním pro díly po republice tou energií plýtvám tak jako tak, navíc provozní kapaliny apod...40

...nicméně lepší si občas udělat výlet pár desítek km pro již vyrobenou věc (nezatěžuje životní prostředí - to by zatěžovala, kdyby ji někdo místo prodeje vyhodil), než si nechat v Číně vyrobit věc, která z Asie popluje do Evropy, z Francie pojede do Polska a z Polska do Autokelly, kde už ji po objednání nějak dopraví na kýženou pobočku3
11:49:34
30.10.2020
King
-> saskyn2: A počítá se, když jsem vohoblovaný pakny nosil do "mototechny " a odnášel si ty repasovaný? :-)
11:47:30
30.10.2020
Milan 136
11:46:53
30.10.2020
saskyn2
-> Bukaj: Hele lepíš si pakny na škodovce nebo ne? Jestli ne, tak neřeš naše náboje a šoupej nohama145
11:10:29
30.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Myslím, že zrovna tady je to docela sporný - ten náboj tomu na energetický náročnosti zas tak strašně moc nepřidá. Jo, je to víc energie než ten lis, ale rozdíly budou zanedbatelný.



Co ale nebude zanedbatelný jsou šance, že to stejně po nalisování nebude úplně dokonalý a to nový ložisko vydrží podstatně méně, nebo že ten náboj už stejně bude poškozený a bude vyžadovat výměnu atd. Takhle to slisujou rovnou ve fabrice jak to má být, riziko chybné montáže se tím sníží na minimum a ve výsledku to možná klidně ekologičtější bude.
09:29:40
30.10.2020
Bukaj
-> Borderer: Přesně. Evropa a severní Amerika se plácají po ramenou, jak jsou eko a přitom jen outsourcovaly ty sračky do Číny a Mexika...41
09:29:05
30.10.2020
palinator
-> Bukaj:

Tak to je energetickej problém, kterej je někde vyřešenej, někde z části a někde (z většiny) to bude ještě sakra dlouho trvat. S plastama je potíž větší.
09:24:31
30.10.2020
Borderer
-> palinator: Ale jen do tý doby, než musí třikrát oběhnout zeměkouli, aby se ze šrotu stal hotovej výrobek.
08:54:31
30.10.2020
Bukaj
-> palinator: Nejen ocel, ale i energie na její zpracování z rudy a šrotu do tvaru náboje, transporty surovin a výrobků usw.
08:36:56
30.10.2020
palinator
-> Bukaj 30.10.20 08:25:53:

Tak u železa to plýtvání není zas až taková katastrofa. 4
08:27:09
30.10.2020
Bukaj
-> Jarda/felda 30.10.20 06:53:12: To někdo musel jezdit s povolenou maticí, ne?9
08:25:53
30.10.2020
Bukaj
-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: Tak jasně, že z ekonomického hlediska je to nesmysl (pokud to neděláš jako koníčka), myslel jsem spíš plýtvání přírodními zdroji. Ale to je vlastně princip spotřebního kapitalismu...1
06:53:12
30.10.2020
Jarda/felda
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: na pár autech jsem se setkal s tim že byl náboj v místě ložiska vymačkaný a i s novým ložiskem byla vůle 8 takže opakovačka a znova ložiska
06:51:04
30.10.2020
Milan 136
-> StepaNoFUN 29.10.20 22:31:28: Nemyslím tu část, co jde do ložiska. Ale dosedací plochu na kotouč /kolo.

Ještě když někdo nemá stahovák na vnitřní kroužek, co zůstane na náboji a zkurví to celý včetně kroužku na ABS...
05:25:24
30.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: jo, to me sralo na fabii, menit celej naboj... alespon, ze na O1 jde menit jen lozisko, na naftove jsem uz vymenil obe a u sve jedno

-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: jo jenou jsem povoloval kolo metrovou trobkou, jsem po tom skakal, kdyz to nejakej debil takhle dorve, tak se nedivim, ze ty naboje zdeformuje s poskodi zavity

-> palinator 29.10.20 09:23:46: ale to neni moje auto
upraveno 2x, naposled 30.10.2020 06:11:39
00:05:42
30.10.2020
saskyn2
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: Ne nejde a plýtvání to rozhodně není, ty ložiska vydrží třeba 300t a pak máš aspon nový nerezatý náboje s novými závity na kolový šrouby. Naopak plýtvání je když musíš strávit hodinu lisováním nějakého stupidního náboje který je pak stejně šišatý a kurví ti to kotouče. Já to třeba už jebu a na fábiích prostě dávam celý fungl nový těhlice, mám zdroj za cenu ložisek, takže se s tím fakt odmítám jebat a lisovat to.
23:24:06
29.10.2020
Bukaj
-> vhml 29.10.20 22:04:06: Co jsem vyhrál?1
23:23:34
29.10.2020
Bukaj
-> Milan 136 29.10.20 21:28:17: -> StepaNoFUN 29.10.20 21:50:25: Aha9

A samotný ložisko z toho vylisovat nejde? Zdá se mi to jako plýtvání kvůli ložisku (spotřebák) měnit i náboj, kterému nic není...7
22:31:28
29.10.2020
StepaNoFUN
-> Milan 136: a k tomu dojde jak? Asi 2x jsem videl totalne zmrsenej naboj na felde, ale tam nekdo ty loziska dojel do mrtva...
22:25:20
29.10.2020
Milan 136
-> vhml 29.10.20 22:04:06: Asi tak. Hlavně třeba ta O1 má každá druhá ty náboje šišatý.
22:11:30
29.10.2020
StepaNoFUN
-> vhml: Tak v tomhle případě (kdy je ložisko šroubovaný) je proti tomu jednoduchá obrana. Ale třeba u F1, kde to musíš z toho auta stejně vyndat (nebo přípravek za nesmysl) bych se tomu nedivil. A třeba u Forda musím to ložisko z těhlice vyndat i kvůli blbýmu kotouči a pak je tam předepsaný usazování s asi 5ti krokoma utahování. :-D

Extrém je O1 4x4 a zadní ložiska. Tam je výměna ložiska práce na den. Rozmrdat půl nápravy, práce na howno... Ono vyndat tu zadní těhlici je fakt oser.
22:07:22
29.10.2020
Jarda/felda
-> vhml 29.10.20 22:04:06: už jsou přípravky že se lisuje i na autě 4
Extreme Tyres