skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Je to mozny, ze to jsou preklepy. Videl.jsem.to i u nekolika inzeratu v ČR. Pro jistotu se ptam, jak to je.
-> Petrson 23.08.20 09:33:08: překlep němce ? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petrson 23.08.20 09:33:08: To je divný. Tam byl jedinej motor CAXA a ten má podle mě euro 5.
-> Milan 136 23.08.20 08:16:46: v Německu sem s E4 pár zahlídl a taky to moc nechápu např tady: www.mobile.de/cz/.../3057
69421.html
-> TTomas: Vidim to podobne - nejak to s tempomatem pretrpim v usekovejch merenich, kde to ve spojeni s automatem trosku smysl dava. Treba v Blance, kde jsou dost citelny klesani, je potreba hodne kvedlat radickou, aby furt nestal na brzde jak tukan. Ale jinak si radsi vystacim s vlastnim, pomerne vytrenovanym, mentalnim tempomatem, jako to dela kolega.
-> King: Pokud se pred tebe zaradi auto, ktere ma aspon o trochu vetsi rychlost nez ty, nedeje se nic dramatickeho, acc maximalne trochu ubere, nez se obnovi nastaveny rozestup, takze to, co bys udelal stejne take. Jina situace je, kdyz to pred tebe zarazene auto zacne brzdit, to samozrejme acc brzdi take. Ale kdyz jako ridic vyhodnotis, ze nastane situace, pri ktere acc bude brzdit, staci dat lehce plyn a acc hned pochopi, kdo je panem. Jinak, vcera jsem u me O3 zkousel acc prepnout na normalni tempomat a neprisel jsem na to, takze asi jedine pres tu diagnostiku. U BMW to jde normalne uzivatelsky.
-> King 21.08.20 18:18:09: k tomu aby ti adaptivní tempomat nereagoval na vzdálené vozy stačí nastavit vzdálenost jakou chceš udržovat na minimální a mas vystaráno. Auto bude reagovat až třeba na 1-2m. Já spis považuji za problém to nouzové brzdění. Párkrat me to slušně vypeklo, takže už to vypínám všechno a je pokoj. Občas to taky začne rvát opozdene, kdy už se dávno nic neděje:D
-> MXMarek: Dobra, jak se ale adaptivni tempomat zachova, kdyz se mi treba nejakej zmatlik na dalnici zaradi po predjeti tesne pred cumak - klasicka situace ted v lete - tatik jede s rodinkou nandovolenou, z sesty hodiny se, kde se vzal, tu se vzal, rychlej pyrat, s vyplasenej tatka se s minimalnim rozdilem rychlosti natlaci zpatky dopravyho hned prede me. Predpokladam, ze automatika to tak nenecha, kdezto ja v takovym pripade na zmatlika seru a pockam si, az se bezpcnej rozestup obnovi sam.
Pánové, jaký je rozdíl mezi 1,4TSI 90 KW Euro4 a Euro5 ?
Adaptivni tempomat ve spojeni s automatem je pro me nejlepsi vec ze vsech asistencnich systemu. At uz pri jizde na dalnici, nebo popojizdeni v kolonach je to perfektni. A myslim si, ze i pro aktivniho ridice je popojizdeni v kolonach dost nuda a tohle to dost zprijemni.
-> King: uvidíš že jak s tím budeš chvíli jezdit tak o deaktivaci přestaneš přemýšlet. A to říkám jak člověk co to v autě nemá![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: Jasně že přes diag.
-> MerHanz: Z toho bych uz tuplem sral atomovy hriby![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> michael: No, o tom to je - kdybych byl nejakej referent, co jednou za 14 dni jede nekam na pobocku, tak to nejak pretrpim, ale kdyz ridim nekolik hodin denne, asii by mi z toho jeblo :-)
-> King: ja te chapu, ale u me je to neznalost toho systemu. Ale moc dobre jsem poznal nouzovy brzdeni co jsme meli na trojkovy fabce. Z toho jsem si skubal vlasy a rval vzteky kusy interieru. Neeveritelna zmrdovina. I kdyz nesporne uz nekomu pomohla.
-> King: Já se s tím občas rád svezu, ale obejdu se bez toho, ale pak už se třeba zase těším jak budu řadit z meziplynem ve Spartaku![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2: Prave, ze ja jako jantar moc nebrzdim a nestojim o to, aby to nejaka AI delala mnohdy zbytecne za me. A jak vidno, nejsem sam.
-> Nwkt 21.08.20 19:55:55: Dik, to zni nadejne, ale jde doufam, ze to neni potreba delat diagnostikou (?)
-> michael 21.08.20 19:25:24: Presne tuhle debatu jsem zrovna startovat nechtel :-) Ano, lide jsou ruzne, ale ja proste sofer ze stary skoly, kterej se nebrani asistentum typu tempomat,ABS, ESP, cteni znacek, automat na svetla atd., ale neco, co si podle nejakyho algoritmu a omezenych informaci dovoli za me brzdit, je pro me proste za hranou. Z podobnyho duvodu je mi nevolno z toho automatu. Myslim, ze jsem pro to nekde videl termin "aktivni ridic " - proste jsem nerad degradovan na blbecka, kterej jenom toci volantem a sem tam udela tútú.
-> michael 21.08.20 19:25:24: Presne tuhle debatu jsem zrovna startovat nechtel :-) Ano, lide jsou ruzne, ale ja proste sofer ze stary skoly, kterej se nebrani asistentum typu tempomat,ABS, ESP, cteni znacek, automat na svetla atd., ale neco, co si podle nejakyho algoritmu a omezenych informaci dovoli za me brzdit, je pro me proste za hranou. Z podobnyho duvodu je mi nevolno z toho automatu. Myslim, ze jsem pro to nekde videl termin "aktivni ridic " - proste jsem nerad degradovan na blbecka, kterej jenom toci volantem a sem tam udela tútú.
-> Pavel P..: Asi tak, nechápu co na tom někomu vadí, nemusím jak jantar pořád brzdit, jinak to je v podstatě jak normální tempomat. Ale King rozhodně není nějaká vyjjímka, ptá se na to pořád někdo.
-> King: měly by jít aktivovat různý režimy toho tempomatu, podobně jako to má podvozek
-> King: Já třeba adaptivní tempomat používám rád v kombinaci se čtením dopravních značek a automatu je to fajn věc, protože můžeš jet třeba hodinu a nedotkneš se brzdy a plynu.
-> King: tak kolega si predloni koupil Tourana s adaptivnim tempomatem a je z toho nadsenej.... a ted koupil Caddy v lepsi vybave jen aby ho tam taky mel. Jeste jsem to nezkousel, tak nevim jestli je to tak uzasny nebo cypovina jak pises...ale sam nepouzivam ani obyc tempomat.
Zneuziju tema, kde to zije. V praci jsem po 14 letech postavenej pred volbu vpravde Sofiinu - novej sluzebak muze bejt pouze Sup kombajn 1,5Tsi v automatu nebo Corrola 2.0 Konby Hybrid 180 klokanu a bohuzel zase automat
U toho Supa me kolega strasi zhovadilou funkci zvanou adaptivni tempomat. Existuje nejaka moznost, jak ten boleslavskej zprasek umravnit, aby se choval jako tempomat pro normalniho heterosexualniho belocha? Tzn. zapnu tempomat, a dokud neni ridicem stanoveno jinak, auto udrzuje konstantni nastavenou rychlost a neprovadi nesmyslny brzdny manevry kvuli pomalelejsim autum nekde v dali. Kolega je z toho tak nestastnej, ze to radsi nepouziva vubec.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
U toho Supa me kolega strasi zhovadilou funkci zvanou adaptivni tempomat. Existuje nejaka moznost, jak ten boleslavskej zprasek umravnit, aby se choval jako tempomat pro normalniho heterosexualniho belocha? Tzn. zapnu tempomat, a dokud neni ridicem stanoveno jinak, auto udrzuje konstantni nastavenou rychlost a neprovadi nesmyslny brzdny manevry kvuli pomalelejsim autum nekde v dali. Kolega je z toho tak nestastnej, ze to radsi nepouziva vubec.
-> gim: Jak rikas, tech aspon dle inzeratu slusnych kusu je fakt malo a o tom jak moc si pohorsim praktickou vybavou oproti focusu snad ani nebudu mluvit.
-> Syny: Jo prave o to srovnani prostoru a uzitnosti kufru mi jde. Pro posadku ma focus mista celkem dost, taky ma vetsi rozvor. Jen kufr by mohl byt o fous vetsi, ale fungujem i takhle. Vzhledove z venci neni co resit. Golf je stramak. Ale to mi bude vevnitr asi jedno ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> palinator: Nemam. Ale trochu se pozmenily priority na vybavu a uzitnou hodnotu. Takze vymena asi nelip ted nez padne cena fouska ke dnu. Ale ver, ze jakmile najedu na okresku tak budu zamackavat slzu. Nic proti koncernu, ale fousek je jinci podvozek a zpetna vazba. Je to ridicsky privetivejsi a citelne. O projevu atmo motoru nema cenu mluvit.
-> MerHanz: řešil jsem z jara obdobné dilema O III vs G VII 1.4TSi potažmo O II fl vs G VI fl. Nakonec to vyhrál Golf VII, z jednoho prostýho důvodu. Oktávky v této motorizaci prakticky neexistujou (jednotky kusů po celé republice), když už je, tak v totálním holobytu. Ne že by Golfů bylo zásadněji víc, ale narazil jsem na kus co se mi líbil a odpovídal představě. Nafťáků jsou všude mraky, ale přesně z důvodu ročního nájezdu mi to přišlo zbytečné.
Ano Golf je o něco menší a má o něco menší kufr. Na místo na nohy vzadu si zatím nikdo nestěžoval a to mám 187cm a obdobně velký člověk za mnou. Kufr je pro nás po O I s mezipodlážkou velikostně cca na stejno. V přímém porovnání s O II nebo O III je citelně menší, ale rozhodně bych neřekl malý - kočárek (sporťák), sud, pípa, stan, spacáky a bagáž pro 4 lidi se do kufru naskládali.
Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 - 7 litrů, nejezdím jak ponocnej, ale zase neprasím. Při rozumném provozu se dá i pod 6 bez zásadnějších problémů.
Ano Golf je o něco menší a má o něco menší kufr. Na místo na nohy vzadu si zatím nikdo nestěžoval a to mám 187cm a obdobně velký člověk za mnou. Kufr je pro nás po O I s mezipodlážkou velikostně cca na stejno. V přímém porovnání s O II nebo O III je citelně menší, ale rozhodně bych neřekl malý - kočárek (sporťák), sud, pípa, stan, spacáky a bagáž pro 4 lidi se do kufru naskládali.
Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 - 7 litrů, nejezdím jak ponocnej, ale zase neprasím. Při rozumném provozu se dá i pod 6 bez zásadnějších problémů.
-> MerHanz: Jen mala vsuvka, ktera na venek mozna nevypada, ale v praxi je docela znatelna pak - O2 kombi je vetsi nez Golf 6 variant :)
-> MerHanz:
Ale toho Focuse nemáš dlouho ne?
Ale toho Focuse nemáš dlouho ne?
-> MerHanz: osobne by som kúpil niečo nehrdzavé a zakonzervoval , to je jedno čo .. za mňa je 1,4TSI v pohode, tam odchádza rozvod a na starých obtok turba inak nič také strašné
Zdarec pánové. Zatím teoretický dotaz. Má někdo možnost zhodnocení souboje Oktavia II po fl kontra Golf VI. Oboje v kombíku s 1,4 tsi 90KW. Zvažuju výměnu povozu a kvuli servisu chci koncern. Dvojkovej SUP vypad kvuli ceně a vždy DPF ( tam je 1,4 tsi malý a 1,8 tsi bych snad radši oželel :D ). Sharan a pžibuzní jsou cenově nad, touran si nejsem jistej. Tak zbyly dva jmenovaní. U OII jsem trochu zvažoval i 1,9 tdi bez DPF.... občas se najde mladší kus. Ale při mojem provozu hlavně do worku a dom, nebo něco koupit. Tu a tam někam dál a taky občas vozejk zapřáhnout. Mi ta nafta už nevychází jako top volba i bez DPF. Při porovnání mi jde hlavně o prostor a praktičnost jak pro posádku, tak pro náklad. případně jestli jsou rozdíly v daný motorizaci ( mívají trochu jiný označení ).
-> Jarda: Kódování budíků, servisní interval
-> Jirik_Tuňák1983 18.08.20 12:40:38: Asi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 20.08.20 07:17:05: Tam máš zřejmě něco špatně nakódovaný.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 20.08.20 07:17:05: Tam máš zřejmě něco špatně nakódovaný.
tadle chyba je u naftove od montaze tempomatu stale
-> Milan 136 18.08.20 12:35:24: Nemůže to být třeba podvozkem Starline High Performance? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 18.08.20 08:21:05: To je nějaký vysoký ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Uz jsem myslel, ze k nam zavital Milan
Jen mi tam chybely ty leskle cerne doplnky :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Ok.
-> Shader 13.08.20 21:40:16: nic jinýho než lícovaný šrouby se nepoužívá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: -> Jarda/felda: Pokud tedy pomineme tu rez
. Jak je to s montáži toho háku? Stačí nějaké šrouby 10.9?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Na funkci nemá vliv
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader 13.08.20 20:25:30: To tím tažným někde oral pole, že je to tak orezlé, ne? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dotaz ohledně tažného zařízení. Brácha má na OII tažné (viz. foto), bohužel k háku nemá spojovací materiál. Chci se zeptat, tam jsou nějaké šrouby nebo nějaké čepy? Případně co lze použít, aby mi ten hák s vozíkem někde neupadl
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> venni 28.07.20 23:26:31: Přesně tak. Těch pár desítek tisíc co si připlatíš za CEGA nevystačí ani na nový sací, PPD, DPF a další spotřební věci BMN.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 28.07.20 23:17:32: já bych se spíš soustředil na model od roku 09 a hledal spíše motor CEGA...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: starty a dpf
Hoši odborníci, O2 RS BMN, na co se soustředit při koupi? Jde mi hlavně o motor. S diag nikoho s sebou nemám. Díky
od podzimu uz na naftove funguje ve dverich ridice jen okno a zamek nezamyka na safe, zrcatko nejde
zjistil jsem klasicky vyhnile piny jednotky, dopajel jsem je, na hnedozlutym uz je napeti, na zamku je napeti (puvodne tam nebylo), kde ma byt a stejne to nechodi, akcni cleny - rozblikam diodu safe, ale pri zamknuti neblika, auto na safe je mimo prave dveri ridice, ja uz nevim, co je jeste spatne...
Todle tam bylo, ted tam uz zadna chyba neni a stejne to nechodi.
zamkem dveri ridice central ovladam, ale sam nezamyka, kdyz zamcu od spolujezdce, tak dvere ridice zustanou otevrene.
Pri destich dioda safe slabe svitila, ja nevim, jestli teda jeste neco v kabelazi nebo v zamku.
zjistil jsem klasicky vyhnile piny jednotky, dopajel jsem je, na hnedozlutym uz je napeti, na zamku je napeti (puvodne tam nebylo), kde ma byt a stejne to nechodi, akcni cleny - rozblikam diodu safe, ale pri zamknuti neblika, auto na safe je mimo prave dveri ridice, ja uz nevim, co je jeste spatne...
Todle tam bylo, ted tam uz zadna chyba neni a stejne to nechodi.
zamkem dveri ridice central ovladam, ale sam nezamyka, kdyz zamcu od spolujezdce, tak dvere ridice zustanou otevrene.
Pri destich dioda safe slabe svitila, ja nevim, jestli teda jeste neco v kabelazi nebo v zamku.