![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt 19.07.20 21:59:45: Trochu napuchlý a korejský, ale jinak docela hezký, takový masivní a mohutný.
-> michael: čožeeee
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> michael: Hroznej kepl to je ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Asi Škodu Enyaq.
Co za krabicoidní novinku s maskováním jsem to dneska potkal na D11? Kdyby to nebylo na Fkách, tak bych to zezadu tipoval na nějakou KIU, nebo Hyundaie a nevěnoval tomu pozornost. Ale takhle jsem předjel a zepředu to byla Škodovka
Fotku bohužel nemám. Byl docela provoz a jel jsem jen pár km.
Fotku bohužel nemám. Byl docela provoz a jel jsem jen pár km.
-> StepaNoFUN: u Brna jezdi hraskova O3...
-> StepaNoFUN 14.07.20 21:48:14: To se hodí tak na nějakej malej hečbek, ne takhle velký vůz. Ale třeba bude šecko jinak.
-> michael: mat to nejake cierne doplnky tak je to ok
-> castrol: tohle mi prijde od kawasaki dost daleko. Ale fotka muze zkreslovat.
-> castrol: Asi ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> michael: to je jaka ,kawasaky zelena ?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: Zo je snad ješrě horší, než "hrášková" zelená z fábií...
Čisty Termix
-> moucan - zrušená registrace 11.07.20 16:12:33: Tam taky funguje DPF úplně jinak než u koncertu, který se tady teď řeší.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mame v rodine Berlingo 1.6 HDI a po 170ti tkm je DPF taky po smrti. Tam to je asi standart zivotnosti.
-> suri 11.07.20 08:07:17: Jo čištění funguje max na filtry který jsou zacpaný sazema např kvůli nefunkčnímu teplotnímu čidlu a ježdění dokud to jede. Pokud to je filtr který je po smrti kvůli nespalitelnému popílku, tak čištění pomůže jen krátkodobě, sice všichni dávají záruku 100tis, ale když ji zákoš pak chce využít, tak firma bud krachla a založila se další, nebo x výmluv jak za to nemůže čištění, ale špatný vstřiky atd.
-> MISCHO: Při 250 tis budeš mít ten spočtený popílek naprosto vždy nad normu nevím v čem je to pro tebe vypovídající. Např u 8v motorů který tolik nežerou olej ten filtr vydrží klidně dalších 100tis i když ten popílek v jednotce bude zapsaný úplně stejný...a to nemluvím o tom že to borci běžně stahují při stáčení tachometru, aby to z toho někdo náhodou nepoznal, pak z toho poznáš úplný hovno![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MISCHO: Při 250 tis budeš mít ten spočtený popílek naprosto vždy nad normu nevím v čem je to pro tebe vypovídající. Např u 8v motorů který tolik nežerou olej ten filtr vydrží klidně dalších 100tis i když ten popílek v jednotce bude zapsaný úplně stejný...a to nemluvím o tom že to borci běžně stahují při stáčení tachometru, aby to z toho někdo náhodou nepoznal, pak z toho poznáš úplný hovno
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> m8rinek: 19 cize 190mg . S tym najazdom Km by som ho dal vyprat a naprogramoval vymenu a malo by to slapat.
No ja jsem zvedavej jak bude jezdit berlingo po vymene dpf :-/ ma najeto cca 180 000 a cestou do prace engine system fault. Pritom jezdim dlouhy trasy, auto jezdi pekne, zadna srackova nafta, vymeny oleje pravidelne... Zajimavy ze u Johna Deera jsme s DPF problemy nikdy nemeli. Max nekdy nejaky cidoo odeslo nebo s tim blbci jen popojizdeli za studena a pak to stacilo vypalit pres diagnostiku a dobry... A to ty motory mely najeto ekvivalent treba 400 000 km...
-> suri: tym ze nerobim len koncern tak mam ako taky prehlad. Mam jednu x3 3.0 s 360 tis a povodnym DPF . Pri cca 280 som ho vycistil , odstranil zavadu v podobe nefunkcnych zhavicov , klapky a doterqz funguje. Ford,PSA,suzuki detto. Ale spat ku koncernu Sharan BRT , vycistene sacie potrubie, vymena egr+nastavenie a samozrejme vycistene dpf a sharanko uz ma daleko cez 300tis. Nehovoriac o tom ze servisujem flotilu O3 ,passat,golf cca 30 kusov. Vsetko jazdia ako taxik . 240tis + a po vycisteni a odstraneni zavad vsetky zatial funguju .
-> MISCHO: vidíš , ja som teda reálne nevidel funkčný vyčistený dpf , teda nie taký čo by vydržal aspoň 30tis km ... ono ktovie , ak to má raz 300tis km , katalyzátor už nefunguje ako má , a drahé kovy sú už tiež vo výfuku tak to fungovať nikdy nebude ... a bižutéria okolo snímačov teploty a tlaku pekne napovie čo sa v tej chvíli deje
-> saskyn2: -> saskyn2: diferencneho tlaku sa nikdy az tak extremne nedrzim . Pocet km , popilek , caste regeneracie a zavady v ecu su pre mna dolezite . Nedavno som riesil jednu alhambru kde niekto nechal vycistit dpf ale nevymazal popilek . Myslis ze fungovali regeneracie aj ked bol realne cisty DPF ?? Tudle
-> MISCHO: Delphi ukazuje 19
-> MISCHO: Ale ta hodnota je spočtená z najetých km a spotřeby a může se od reálného stavu dost lišit. Napíšu ti tam co budeš chtít
Proto píšu podle diference tlaků, to je spolehlivější k posouzení.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: to je sice pravda ze ta hodnota je vypocitana . Ale cim je plnsie DPF poplcekom tym menej miesta je pre sadze . Z toho pramenia castejsie regeneracie![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MISCHO: To je jedno, to je stejně spočtená hodnota, důležitý jsou tlaky. Každopádně tak nějak při těch 250t na těch 16v zhruba odchází, to je pravda.
-> m8rinek: aka je hodnota popilku v DPF ??
-> m8rinek: to môže byť hocičo , aj snímač rozdielu tlaku teoreticky , diag napovie viac
-> Nwkt: uz nemam nervy :D v podstatě jsem nepotkal nikoho schoného kdo by to auto naučil stabilně fungovat. Po výměně vstřikovačů za nové se teda situace o 100% zlepšila. Nyní auto začalo vcelku často regenerovat a regenerace vyžaduje stále delší trasy. Vrcholem všeho byl pád do nouze po nedokončené regeneraci kde je chyba P2002, takže teď chce auto hádám zregenerovat přes diagnostiku, aby bylo zase normálně použitelné a pak je otázka co s ním. Jestli to mrsknout do autorizáku na nové DPF, nebo ho nechat vyčistit (nájezd 250tkm a jak je na tom kat...nevíme)
-> m8rinek: Co s tím máš? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: nemáte někdo kontakt na Alenku, už to auto jinak asi zahodim. O2 RS BMN
To šlo jen u nějaký první generace servotroniku, od dob co to umí PLA tak zase nejde nastavit tuhost. Já mám v Passatu řízení z O2 a celkem mě sere jak je to tuhý ale prostě neřešitelný bez flash
-> Jarda: To bych se musel nalogovat do auta. Ale tohle bude myslím na předface
-> Nwkt 09.07.20 20:44:45: timdle to nezmeni?
-> Klubko_ 09.07.20 09:28:10: Pokud si dobře pamatuju tak ne, musel bys to naflashovat na něco jinýho
-> palinator 09.07.20 11:34:41: jo, jasne... se mi to nechtelo psat cele a ani jsem si neuvedomil, ze existuje ciste jen elektrickej, dokonce ho jeden znamej nedavno montoval, protoze madari delaji ciste elektrickej na zigula
-> palinator: Takže co? Povolit matici, potažmo pustit paky na doraz?
-> Shader:
A neměly by ty páky bejt naopak s vůlí, aby se nastavily správně pístky samy?
A neměly by ty páky bejt naopak s vůlí, aby se nastavily správně pístky samy?
-> saskyn2: Jak píšeš, je to gumové. Přijde mi, že páka ruční brzdy jde hodně vysoko. I přesto, že jsem matici lan utáhl a páky třmenu se lehce přitáhly.
-> palinator: Ano, základ je hydraulika a mal som tú česť mať ho rozobraté kvôli tomu sprostému okrúžku, ktorý vlastne tvorí "dno" nádržky s kvapalinou ![21](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
Ale zase odvtedy je pokoj. A nemusím kvôli dolievaniu servokvapaliny vyberať box od baterky
(Fabia 1.4 MPI 2002
)
Na Accorde mám čisto old school hydraulické servo a to je iná káva
![20](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/20.gif)
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![39](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/39.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
Na Accorde mám čisto old school hydraulické servo a to je iná káva
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![20](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/20.gif)
-> francomk:
Pochopitelně, když ten základ je pořád hydraulika. Bohužel je to ale výrazně složitější, dražší, a poruchovější než klasický hydraulický servo nebo naopak čistě elektrický servo. Ale zas to v určitým režimu jízdy je méně energeticky náročný a jde měnit účinek posilování, oboje výhoda proti obyč hydraulice.
Pochopitelně, když ten základ je pořád hydraulika. Bohužel je to ale výrazně složitější, dražší, a poruchovější než klasický hydraulický servo nebo naopak čistě elektrický servo. Ale zas to v určitým režimu jízdy je méně energeticky náročný a jde měnit účinek posilování, oboje výhoda proti obyč hydraulice.
-> palinator: A dokonca by som povedal, že voči novším autám je tento elektrohydraulický relatívne v pohode (čo sa týka pocitu a odozvy od kolies) ![175](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/175.gif)
![175](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/175.gif)
-> Jarda:
U FI přeci není elekrickej, ale elektrohydraulickej.
U FI přeci není elekrickej, ale elektrohydraulickej.
-> Klubko_ 09.07.20 09:28:10: tam je elektickej jako u fabie? tak by to melo jit, ja nastavoval rs\gti
ale preposilovane bych nenazval gumove...
ale preposilovane bych nenazval gumove...
-> Shader: A co ti to dělá? Jako ono na těhle autech to je takový trochu gumový, nebývá to že by ti na jednom zubu brzdila na max, ono se to blbě popisuje. Markétě taky zabrzdí někde v půlce ale pak to ještě velkou silou dotáhnout o kus
-> saskyn2: Kotouce a desky maji cca 15tis.
octavia 2 facelift (1Z) benzín, 2010, prý je tam problém s "gumovým" řízením, dá se to nějak upravit? Síla posilovače řízení?
-> saskyn2: ktovie aj lanká aké sú