-> Shader 10.05.20 20:32:31: jj, taky nic neukazala, myslel jsem tenkrat, ze natankovala nejakou blbou naftu
ty km na spojku jeste byt nemusi, nase nafta mela spojku pri o 50tis.km vic, u sluzebek klidne spojka pres 400 tis.km kdyz to jezdi dalky
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda: A já vůl měním spojkovou sadu
. Ale ne, už měla za sebou 245tis. Takže ještě svazek, ta výměna je v pohodě? Se divím, že diag. nic neukáže.

-> Shader: Je to skoro "vlastnost". Nic na něm nenajdeš, ale dáš novej a je klid.
-> Shader 10.05.20 20:06:03: jj, tenkrat mi to rekl kamos, co ma servis, ze to u PD dela
-> Jarda: Byl to svazek?
Už jsem ho našel: www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/03g971033e-svazek-el ektricke-instalace-skoda-1 5068.html
Už jsem ho našel: www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/03g971033e-svazek-el ektricke-instalace-skoda-1 5068.html
-> Milan 136 10.05.20 19:26:00: to je bolest PDcek, to jsem taky delal a od te doby uz neskubne...
-> 11mAjA11: Motor 2.0TDi/125kW/PD. No-chip. Přes diag. jsem zatím netestoval. Kabely přímo na jednotlivé vstřky? Nebo se dá nějak vyměnit ten svazek celý?
-> Milan 136: Ten svazek jde vyměnit?
-> Milan 136: Ten svazek jde vyměnit?
-> Shader 10.05.20 18:53:43: Zkus vypinovat a přimačkat konektory na vstřikách. Nebo tu elektriku v hlavě rovnou vyměnit.
-> Shader:
Jaky motor ? Chipovane ? Co rika diag za jizdy kdy to cuka (ktery signal pada?)
Jestli je to PD tak prvni co bych udelal ja jsou kabely na vstriky (le-li to teda PD).
Jaky motor ? Chipovane ? Co rika diag za jizdy kdy to cuka (ktery signal pada?)
Jestli je to PD tak prvni co bych udelal ja jsou kabely na vstriky (le-li to teda PD).
Chlapi ještě dotaz. Spojku respektive dvouhmotu jsem měnil v domnění, že tímto úkonem eliminuji "kopance" motoru, ale bohužel se projevují i po výměně spojkové sady. Občas se stane, že motor na volnoběh velmi razantně cuká, "kope", tento projev se přenáší do celé kastle a je to znatelně cítit. Při jízdě se to pak projevu tak, jako by jste na zlomek sekundy zastavili přívod nafty a motor ztratí výkon, ale v zápětí zase ihned zabere. Co o může být, kde dále hledat? Nějaký snímač, vstřikovač?
Mám diagnostiku, mohl bych si to hodit do grafu, otázka zní, jaké hodnoty je nutno sledovat?
Mám diagnostiku, mohl bych si to hodit do grafu, otázka zní, jaké hodnoty je nutno sledovat?
-> Milan 136: 

-> Nwkt: To je na bramboraka.
-> King: Na co? U určitých roků se lišili napětím a nejsou záměnný, tak akorát na to dávat pozor
-> King: ničím radšej , vyfúkať okolo a šup dnu , a citovka dotiahnuť
-> suri: Dik...a co se tyce nejakyho mazani pred montazi? Grafitka nebo nejakej medenej sajrajt? :-)
-> King: Beru som mal originály a dlho nevydržali , dávam NGK často a OK
Dovolil bych si zneuzit frekventovany tema - nejakej tip na kvalitnejsi zhavicky? Beru?
-> Shader: nechaj to postáť a ešte odvzdušni
Tak po mensi neprijemnosti
, se mi to podarilo odvzdusnit. Nejsem si ale jisty, zda je to ok. Pedal nema spojky nema po celou drahu stejny odpor. Do pulky jde lehce, od pulky jakoby do tlaku? Ma to tak byt nebo ma mit pedal po celou drahu stejny odpor a je potreba jeste odvzdusnit?

-> Milan 136: čo chceš čistiť ? vystriekam vnútro spojky a je to hotové , mechanizmus radenia čistím a mažem vždy , to je všetko do 10min ... poloosy sú zakrytované tam je čisto a od von to umývať ozaj nebudem , možno tak po zložení aladinom ...
-> Shader 08.05.20 21:19:33: tento tyden som sa nechal nahovoriť na výmenu spojky na renault laguna r.2004,takže viem načo narážaš,,,,nadávok nespočetne veľa,,,,,,nikdy viac.
-> Shader 08.05.20 21:49:01: Taky bych to na svým dělal celý den. Pěkně všechno očistit atd. To pak zabere čas. Ale na prasáka to tam nabouchat na zvedáku je rychlovka.
-> suri: No mě to zabralo celý dnešní den
. První výměna spojky na něčem jiném než Š120
. Ale proběhla i očista převodovky, takže to zase byla nějaká hoďka. A zasekl jsem se na dvou věcech, čep nešel vyrazit z těhlice, musel jsem shodit rameno a pak maturita u vysazování samotné převodovky. Teď už bych to asi do pozdějšího sobotního oběda zvládl





-> Shader: za sobotu doobeda sa to dá , na zdviháku tak 1,5hod v kľude
-> suri: Ok, zítra budu odvzdušňovat. každopádně v domácích podmínkách je ty výměna celkem náročná :D
-> Shader: normálne vyšlapať , a nechaj si to rozobraté ak bude aj pedál OK , pretože väčšinou do rána ostane zase na zemi ...
Spojka vyměněná, ale zavzdušněná. Jak ji odvzdušnit? Klasicky natlakovat pedálem a odvzdušňovat?
PS: pří dnešní výměně spojky jsem zjistil, že jsem extrémně vulgární člověk

PS: pří dnešní výměně spojky jsem zjistil, že jsem extrémně vulgární člověk


-> suri: a neviem ako to má tento vergel ale na plechu medzi motorom a prevodovou býva na m6 skrutku okienko ktoré musíš dať dole aby ti to išlo vonku , na tých ostatných novších ja vyberám aj prírubový hriadeľ na poloos vpravo , dá sa aj bez neho ale zbytočne kurvím ten plech potom
-> Shader: netuším , ťahám uťahovačkou , bez nej blbo
-> suri: Jaký je utahovací moment pro setrvačník? Tuším, že přítlačák a ložisko 13Nm?
-> Shader: nikdy som ju nevyberal , 5q na zemi dám aj sám , na zdviháku malina ...6q tiež nič hrozné pri dvoch aby si to hodil nad nápravnicu
-> suri: Ok.
-> Jarda/felda: Pro sichr jsem domluvil bráchu na sundání a zpětné nahození. Zkusím je dát bokem jak píše "suri" a snad nebude problém.
-> Jarda/felda: Pro sichr jsem domluvil bráchu na sundání a zpětné nahození. Zkusím je dát bokem jak píše "suri" a snad nebude problém.
-> Shader 07.05.20 21:46:02: já bych ty poloosy raději vyndal úplně nebo aspon tu levou, zvlášt jestli to děláš jak psal suri ten šestikvalt je těžká potvora, radši bych si klidně přizval druhýho siláka na nandavání 

-> suri: Ok. Je nutné úplně demontovat levou (strana řidiče) poloosu nebo stačí odpojit spodní rameno od těhlice a dát ji bokem?
PS: opravdu jsem zvědav v jakém stavu je setrvačník.
PS: opravdu jsem zvědav v jakém stavu je setrvačník.
-> Shader: jedine potom nepolámať plasty okolo radenia , iné ma nenapadá
-> suri: Mám doma nájezdovou rampu, takže se dostanu pod auto. Jo, podepřu to o vanu.
-> Shader: podopierať ideš len zdvihákom o vaňu? na zemi je ten 6q dosť ťažký ale dá sa
Zítra se pouštím do výměny spojky na své OII/2.0TDi. Výměnu budu dělat prvně, je něco na si dát zvlášť pozor, případně je tam nějaká "nástraha"? Postup se představuji následovně:
1) demontáž kastlíku baterie, demontáž sacího koše, odpojení převodovky
2) demontáž poloos z převodovky
3) demontáž startéru a šroubu převodovky
4) demontáž silentbloků převodovky
5) oddělení převodovky od motoru, vytažení
Je postup správný, zapomněl jsem na něco? Díky.
1) demontáž kastlíku baterie, demontáž sacího koše, odpojení převodovky
2) demontáž poloos z převodovky
3) demontáž startéru a šroubu převodovky
4) demontáž silentbloků převodovky
5) oddělení převodovky od motoru, vytažení
Je postup správný, zapomněl jsem na něco? Díky.
-> Nwkt: tu som išiel len tri káble ponad prístrojovku a pamätám ako som to robil na mojej v 2016 a nadával som že som mal dať prístrojovku von , a teraz som nadával zase a nedal som ju von...
už sme nakodovaný a svietime -> SO545: práveže vôbec , riešim sračky kadekomu a svoje nemám urobené nič , a za chvíľu skončím na ulici ... toto je bratove auto a aj to sa robí pomaly mesiac , lakovanie a prahy sú odfušované ale čo už no , za 400eur kufor , lp dvere , prahy , zadné blatníky celkom ujde
ešte podblatníky , prezuž , vymeniť vaňu a môže jazdiť
už sme nakodovaný a svietime -> SO545: práveže vôbec , riešim sračky kadekomu a svoje nemám urobené nič , a za chvíľu skončím na ulici ... toto je bratove auto a aj to sa robí pomaly mesiac , lakovanie a prahy sú odfušované ale čo už no , za 400eur kufor , lp dvere , prahy , zadné blatníky celkom ujde
ešte podblatníky , prezuž , vymeniť vaňu a môže jazdiť
-> suri 01.05.20 11:32:57: evidentne sa nudis...a mas cas 

-> suri: Já zapojoval ty dva kabely jenom 3 roky
škoda že to pravý je drahý jak prase a stálo by víc než celý full zrcátko

-> Milan 136: niektorí to vedia aj bez no...musím to nejako doskladať cez víkend
-> suri 01.05.20 11:38:12: Hele, vyndavák na plynovej pedál.