Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18985 příspěvků (zobrazeno 10051 až 10100) od 04.01.2015 do 07.02.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
08:41:20
26.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 26.07.19 08:33:32: omlouvam se, nemam cas tu vse sledovat...7
22:43:57
25.07.2019
Alenka
-> Luky: ano.

Kdyz tomu budes stat na krku dostatecne dlouho, DPF si tim dokazes zcela zregenerovat, ale "bezne" aktivni regeneraci se stejne nevyhnes, protoze driv nebo pozdeji narazis do maximalniho kilometroveho probehu mezi aktivnimi regeneracemi, kdy si po ujeti teto vzdalenostijednotka sama nastavi maximalni zaneseni DPF bez ohledu na realitu a tuto virtualni hodnotu si nasledne "vypali" navzdory tomu, ze DPF je teoreticky zcela prazdne.



-> Syny: ano
22:28:26
25.07.2019
Syny
-> Alenka 25.07.19 21:57:45: A zapne se ihned znovu pri poklesu pod tech 75% ?
22:12:36
25.07.2019
Luky
-> Alenka: což ale znamená že regenerace probíhá, jen sama od sebe, pasivně?
21:57:45
25.07.2019
Alenka
-> palinator: regenerace se prerusi pri pozadavku na cca 75% maxima dostupneho tociveho momentu, protoze presne jak rikas - teplota vyfukovych plynu uz sama o sobe dosahne hodnoty potrebne pro oxidaci sazi v DPF.
21:41:56
25.07.2019
Shader
-> Jumbo: Bez klimy.
21:09:19
25.07.2019
palinator
-> Syny:

Není to přerušení regenerace u CR náhodou tim, že:

1) Vstřikovat navíc naftu nemá smysl, protože filtr hoří (regeneruje) už sám o sobě

2) Kdyby se ta nafta vstřikovala, tak to rovnou nataví DPF

?
upraveno 1x, naposled 25.07.2019 21:09:44
21:03:33
25.07.2019
Luky
-> Syny: rozumný interval - nebo jako když nám diesel boxer v Impreze uměl mezi výměnami naředěného oleje najet i 900 km? 40
20:42:29
25.07.2019
Syny
-> bouchy 25.07.19 14:53:32: Jsou ruzny systemy, nekde se snad i pouziva 5. vstrikovac pred katalizatorem (nevim kde, to jsem nekde cetl). Koncern to ma reseny vstrikem nafty tesne pred uzavrenim vyfukovych ventilu (proto CRko regeneruje bez problemu - ma potrebny tlak nafty v jakoukoliv dobu a ne jen pri jasne dane dobe natoceni vacky). Samozrejme oleji to moc dobre nedela, ale kdyz vymenujes po 15tkm nebo roce, tak myslim, ze to problem uplne neni. Tedy pokud te to neregeneruje kazdou chvili a ma to nejaky rozumny interval. Proto je taky dobry ty regenerace nechat dojet a nenechavat upravovat SW po dieselgate, kde se udajne regenerace spousti 2-3x casteji 8 Jinak tedy nevim jak u PD, ale u CR se paradoxne pri ostre jizde regenerace nespusti - dokonce se i prerusi, pokud uz bezi.
upraveno 3x, naposled 25.07.2019 20:46:02
19:40:15
25.07.2019
Jumbo
-> Shader: nemas zaplou klimu?
17:08:25
25.07.2019
Shader
-> Nwkt: Jo, s dobíjením problém není.



Jdu z práce a po nastartování opět 1000ot. Tak jsem tomu dal napít na obchvatu a je klid.
14:53:32
25.07.2019
bouchy
-> Syny: Hm, to bude asi ono. U PD se to prvně masivněji rozšířilo a byly hlášky typu "renegerace se spustí jen při ostřejší jízdě..." a možná i proto ty zabetonovaný filtry a investice. Jen proto, že v návodu chyběla zmínka, že auto musí mít přístup pomalu na dálnici. Zajímal by mě ten rozdíl PD a CR (což je doufám mainstram).

Nafta se vstřikuje ve válci (proto zvášený voln.), nebo to jde nějakou extra cestou? Četl jsem i něco o otevřených ventilech a "zapálení" vnitřku DPF - ale to už je asi moc velké psycho, hlavně to musí dělat náramně dobře oleji.
upraveno 1x, naposled 25.07.2019 15:01:12
14:24:03
25.07.2019
Nwkt
-> Shader: Dobíjí ti to?
13:04:53
25.07.2019
Shader
-> Syny: Co jsem se docetl, tak regenerace u PD na volnobeh neni mozna. Pak ale nechapu ty dva jevy, ktere popisuju nize!
13:02:37
25.07.2019
Syny
-> Shader 25.07.19 13:01:14: Tak u PD je to s regeneracema trochu slozitejsi. Uplne s tim zkusenost nemam, tak treba povi nekdo vic, ale co vim, tak regenerace na volnobehu u PD je dost problem.
13:01:14
25.07.2019
Shader
-> Syny: Jo, PD.
12:59:55
25.07.2019
Syny
-> Shader: A to mas CRko nebo PDcko? Svolavacka byla tusim na vstriky od Siemensu u PDcka, u railu o nicem nevim...
upraveno 1x, naposled 25.07.2019 13:00:10
12:57:42
25.07.2019
Shader
-> Syny: A to je vlastne dalsi vec... ted si uvedomuju, ze se projevuje vzdy kdyz jedu z prace, sporadicky. Jednicka na parkovisti a auto zacne poskakovat jakoby nekdo vypinal privod paliva. Vstriky maji najeto cca 50k od svolavacky. Nemluve o tom, ze se obcas prenasi razy od motoru do celeho auta... neco je spatne! Pod plnou zatezi funguje auto perfektne! Uz par krat jsem slysel, zda je auto v chipu!
12:51:46
25.07.2019
Jumbo
-> MATTESS: ještě se to dá poznat podle toho, že nefunguje Start-Stop. Já když si toho všimnu před zastavením, tak vypnu co nejví spotřebičů, pokud se nehne, zapnu Start-Stop, pustím všechny pedály a pokud se nevypne, tak si jedu udělat pár koleček, abych vypálil...



-> Jirik_Tuňák1983: Regenerace ti proběhne i na volnoběh, pouze trvá dýl a není tak efektivní, ale proběhne vždy, pokud nevypneš motor... Pokud se nepletu, tak spoštěcí parametry jsou pouze teploty a plnost filtru, pak si teplotu dokrmuje sám přivstřikem nafty, takže i když auto stojí na volnoběh, tak se regeneruje...
12:48:11
25.07.2019
Syny
-> Shader 25.07.19 12:45:29: Pri regeneraci mi to pri zatezi taky obcas skubne, ale u me to bude spis vstrikama pred smrti bohuzel 8



-> MATTESS 25.07.19 12:40:24: Kdyz jsem se pohyboval casto po meste tak 550-600km, kdyz jsem jezdil velkou vetsinu kilometru po dalnici, tak jsem se dostal i kolem 1000km.
12:46:04
25.07.2019
bouchy
-> Jirik_Tuňák1983: Njn, nedá se s tím nic dělat. Je paradoxní, že ten nejhorší bordel z toho začne lítat při regen. přávě v koloně (nejčastěji) ve městě.

No jinak, urban legend pravila, že ideální podmínky pro regeneraci nastanou leda tak na dálnici při 100+. Urban legend vznikla v době "první" generace dpfek (těch drahejch, co se jich všichni báli, kdo se nebál, nevěděl, jakou má pod podlahou past a kasičku), dnes už je to doufám jinak.... stále by mi chybělo "manuální" tlačítko, nebo aspoň indikace. V tahu nepoznám voln. otáčky, točení ventilátoru, zapnutí topení okna,... určitě je lepší při regeneraci jezdit, jednak se ten bordel roztahá, druhak si myslím, že interval mezi regen je pak delší (což souvisí i s provozem převážně město/mimo). Ty teploty v systému jsou taky celkem vysoký, takže "vydechnutí" po skončení rozhodně nezaškodí.
12:45:29
25.07.2019
Shader
-> Jumbo: -> Syny: Ano, ma filtr pevnych castic. Ale ja uz jsem z toho jelen. Pozoruji jeste jeden stav a to ten, ze motor zacne pri zatezi jet nepravidelne a na volnobeh vyfuk brutalne "rezonuje", je to dost hlucny proces. Kamaradi vzdy rikaji, ze mam diru ve vyfuku. Otacky nejsou navysene, tak mi nekdo ted reknete co je to za jev? Mel jsem za to, ze regenerace. Kazdopadne ani u zvysenych otacek, ani u zvyseneho hluku nevypinam motor.
12:40:24
25.07.2019
MATTESS
-> Syny: a jaký máš interval?
12:22:39
25.07.2019
Syny
-> MATTESS 25.07.19 11:46:56: Clovece to ani nevim, ja tu aktualni vubec nesleduju, tak treba nekdo jo :) Samotnyho by me to zajimalo.



-> Jirik_Tuňák1983 25.07.19 12:12:02: Tak kdyz to nejde jinak, tak se neda nic delat. Ono common-rail umi regenerovat i na volnobehu, ale idealni to asi uplne neni. Pokud to okolnosti dovoli, tak to chce jet nejak konstantne a nevypinat motor. Ja si po kazdej regeneraci nuluju denni pocitadlo km, takze uz dokazu cca odhadnout kdy prijde dalsi a nejak tomu prizpusobit cestu/jizdu. Nerikam, ze to je vzdy 100%, ale zatim jsem ji nikdy prerusit nemusel.

Jinak pres Plzen ja ted nejezdim skoro vubec. Do prace jezdim po dalnici (pripadne jen Plzen liznu na kraji, kde zacpy moc nejsou) a kdyz jedu k nasim nebo tchanojc, tak opet dalnice a Plzen jen minimalne od sjezdu k cili (oboje bydli relativne na kraji). Je to sice dal nez to jet pres mesto, ale ve vysledku to vyjde rychleji a usporneji, nez nekde poskakovat v kolonach.
upraveno 1x, naposled 25.07.2019 12:24:58
12:12:02
25.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 25.07.19 11:42:32: A jak postupuješ v zácpě, kterých je teď všude plno? Jen se ptám. Pokud to jde, vezmu to oklikou po dálnici normálním tempem, ale pokud to nejde, zůstanu holt v té koloně a další regenerace proběhne dle běžného km rozmezí, odpovídající jízdním režimům a kde je auto provozováno. Proběhne tedy dle mého i v té koloně.
11:46:56
25.07.2019
MATTESS
A u Škody (a VW obecně) jde poznat regenerace jen zvýšeným volnoběhem? Nebo to je poznat na aktuální spotřebě, že bez plynu není 0?
11:42:32
25.07.2019
Syny
-> Shader: Presne jak pise Jumbo, regenerace DPF - pokud mas auto rad, tak nevypinat motor a idealne jet s otackama co nejvic konstantnima mezi 2000-2500 ot/min dokud regenerace neprobehne. Tedy dokud se po zastaveni volnobeh opet nevrati na tech standardnich 720 nebo kolik presne to je.
11:20:09
25.07.2019
Jumbo
-> Shader: Jestli má filtr pevných částic, tak ho zrovna vypaluje...
10:58:32
25.07.2019
Shader
Poslední dobou pozoruji na své octě II 2.0TDi/125kW, že se mi občas navýší otáčky motoru na 1000ot/min. Co to znamena?
19:06:12
24.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 24.07.19 18:34:03: jo to pulzovani jsem taky pocitoval...
18:34:03
24.07.2019
StepaNoFUN
-> Jarda: Cistit váhu je skoro nesmysl. Vyměnit... Když jsem přivezl 4kolu, tak to dělalo to, že to na plnej výkon pulsovalo. Prostě tam nebyl plynulej zátah, ale jakoby to přidalo, ubralo...

Kamarád vzal diag, chvíli mi říkal jak mám jet... Pak zkonstatoval, že to je divný. Hodnoty sice lineární, ale mimo rozsah, kterej by měly mít. Tak jsme otočili na dílnu, ukradli jeho manželce z auta váhu a jeli se projet znova - problém zmizel. Tak chvíli hrabal v regálu a za dalších pár minut to bylo opravený...
17:53:14
24.07.2019
Jarda - zrušená registrace
tak jsem vystrikal vahu cisticem na vahy od LM a uz pres 100km to tu chybu nehodilo, tak tam nejaka souvislost musi byt, ale po vycisteni byl znatelny zatah turba od 1900/min, no a ted uz se to posunulo nekde na 2400... ja tomu fakt nerozumim :/ jsem zvedav, jak zitra studena nastartuje, zkusim to nekdy k ranu a hned uvidim, jak se bude chovat9
10:51:54
24.07.2019
Jarda - zrušená registrace
tak uz nevim, doplnil jsem nekolik objimek na hadicich a nerozsviti se check, ale je tam sporadicka P0171 na benzin po cca 40km (zacne to postupne lenivet), vaha vzduchu mi ukazuje polovicni hodnoty, nez je v tom videu, muze to byt ono? divne, ze jsem vyrval za chodu podtlakovou hadici, az motor zdechnul a chybu to nehodilo... vse ostatni se zda, ze chodi dobre

Ale kam nestrcim ruku, tam preci nemohla kuna prolezt... benzin byl naprosto bez problemu vzdy a a i po 2000 km na benzin auto jelo perfektne, mam s tim problem od doby, kdy mi tam v Hungaros vlezla kuna - potapany motor, pak to sotva chytlo a slo dost mizerne na benzin. Po nejake dobe se chod motoru zklidnil, ale od te doby nemohu vyresit chodou smes :/.

Na plyn to po par desitkach km zacne jet jak bez turba, ale taky check nerozsviti a je tam ta sporadicka.
upraveno 1x, naposled 24.07.2019 10:55:03
23:04:28
23.07.2019
Nwkt
-> MerHanz: To je spíš od toho, že jsou lidi vemena a neumí to zvedat
22:55:51
23.07.2019
MerHanz
-> Jarda - zrušená registrace 17.07.19 15:42:19: Na to jsem zvědavej. Koupili jsme pro paní O1 v 1,6ce. a ta má kupodivu prahy cajk. Tak uvidíme až to pujde do servisu. Co jsem viděl ovce dotažený tak většina, teda skoro všechny maj zlámaný prahy 8 . Některý měli dokonce i přední blatník dole vypouklej ven !!!!
06:39:34
22.07.2019
Jarda - zrušená registrace
VW B5: 1.8T Bank 1 system too lean (part throttle)
tak uz vim, kolik ma treba ta vaha ukazovat
20:20:21
20.07.2019
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: toto ich gt je fajn akurat sa mi nepaci ako u ostatnych aut ten vytrcajuci tablet
18:33:49
20.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> castrol 20.07.19 16:36:14: img2.auto.cz/img/.../5703 020_.jpg

Viděl jsem to i s panorámou, kombinovanou vpředu s otevíracím skleněným střešním oknem (posuvným dílem) s větrným kšiltem.
upraveno 1x, naposled 20.07.2019 18:37:26
16:36:14
20.07.2019
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: dostat sa to na trh pred fabiou co mam teraz asi by som nevahal
23:07:21
19.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> castrol 17.07.19 20:21:23: Byl jsem na to mrknout ještě jinde (jiná barva), prohlédl asi všechna videa, která internet obsahuje a ono je to náhodou povedený a zajímavá volba ze strany výrobce. Projet se s tím určitě chci, ale i přes některé ty mouchen (soundgenerator, některá materiálová řešení apod.) je to náhodou sympatické vozítko.
19:46:33
19.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar 19.07.19 12:33:27: tak ja mam o 100 min, ale dela to uz od 150tis.km, spis jak mi psal suri, protoze to zlobi jen studene, ted uz to zas nekolik set km funguje bez problemu, jen jsem to nechal pres tyden odpocnout :) je to divne... divne taky, ze se to zlepsilo tenkrat po vymene palivaku a pridani vifu
12:33:27
19.07.2019
RadovanSkodovkar
-> Jarda - zrušená registrace 19.07.19 06:20:10: To ti neviem povedať, ale hlavné čerpadlo by mohlo byť rovnaké.. Podľa budíku cca 300tis. stav by + - odpovedal. Auto kupované na SK, Serviska do 2005 vedená, a od 2008 na seka stránke idú km plynule.

-> Jakub M. 19.07.19 11:52:52: Tiež mám tesne pred 300tis. tak by to sedelo, čerpadlo vyzeralo bez zásahu. Dal som Magneti Marelli, vyzerá to bez problému, auto hneď ožilo. No tlak som nemeral, regulátor pôvodný. Ale laborovali sme veľa, podtlaky, cievky, turbo, blow off, sviečky.. Nehovoriac o totálne KO rozvode a pod.
11:52:52
19.07.2019
Jakub M.
-> RadovanSkodovkar:

to byl můj soukromý tip. Měl jsem na 1,8T podobné chování. Nakonec výměna palivové pumpy a regulátoru tlaku+hadičky k němu.

(pozn. začalo se projevovat kolem 300tkm, pumpa i regulátor byly původní)

během výměny vyzkoušeny asi čtyři různé pumpy - Magn. Marelli, Febi, Vaico a "origo"(VDO-Con tinental).

Až origo VDO dosáhlo požadovaného tlaku.

V celku nepříjemná anabáze. u Febi například nefungoval zpětný ventil (po 10min nebyl tlak v railu ani 0,1Mpa (vstřiky a regulátor OK))
06:20:10
19.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar 18.07.19 23:08:33: 8 asi neni stejna jako na 4x4? tam pry je jeste precerpavaci mezi pulkama a za raketu :( kolik mas najeto? a overene?

-> Jirik_Tuňák1983 18.07.19 15:31:48: vzhledem k tomu, ze se vsude pise, ze neni zdaleka tak robustni jako predchozi generece..., ale ono nove asi chvilku fungovat bude
23:08:33
18.07.2019
RadovanSkodovkar
-> RadovanSkodovkar 13.07.19 19:00:44: Vybavenko, palivová pumpa KO 1
15:31:48
18.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 18.07.19 15:11:41: Třeba se nebude srát a abys nevyšel ze cviku, budeš si závady sám vyvolávat. 3
15:11:41
18.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 18.07.19 12:07:37: ma 300, to neni az tak moc...7 ale docela dezolat to je :/ jsem zvedav, kdy dostanu o3 a jak s ni budu spokojen :)
13:36:32
18.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 18.07.19 11:56:46: No já jsem se zarazil nad tím slovem, ne nad tou samovolnou akcí a reakcí. 3
12:38:42
18.07.2019
Jumbo
-> suri: Taky myslím, ale pořád nebyl čas... Až budu dělat zadní ložiska, tak se na to podívám...
Extreme Tyres