skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
14:28:51
23.02.2019
23.02.2019
Milan 136
-> suri 23.02.19 13:31:47: Něco bylo na nějaký hromady závad, ale jestli to má spojitost s tím eboxem nevím z hlavy. Ale. Je divný, že se vypálí jen je jedna strana a vždycky jsem to měl na Octavii a asi s halogenama vždycky.
13:31:47
23.02.2019
23.02.2019
suri
-> Milan 136: tuším bol aj nejaký flash kedysi ale istý si nie som , a to by nerobilo po toľko rokoch
13:29:29
23.02.2019
23.02.2019
Milan 136
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: taky bych si tipnul vypálenej ebox
13:26:16
23.02.2019
23.02.2019
suri
-> Jarda: toto je trochu iné , do MR2008 tam boli L+P strana 30A veľké poistky , od vtedy tie klasické malé a tie sa zvyknú vyhriať a zhasne celá strana auta , ak ju vyberieš je natavená aj ebox natavený
13:21:45
23.02.2019
23.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Lamac 23.02.19 13:12:42: ten, co je k nemu cervenej a modrej kablik nebo primo v zamku? me ty zamky hrozne blbnou, ale na safe mi to zamyka teda
-> suri 23.02.19 13:11:30: jj, to je takovej slabsi clanek, den mi tenkrat trvalo, nez jsem zjistil, proc mi nejde klima
-> suri 23.02.19 13:11:30: jj, to je takovej slabsi clanek, den mi tenkrat trvalo, nez jsem zjistil, proc mi nejde klima
13:12:42
23.02.2019
23.02.2019
Lamac
Pokiaľ nezamyká na safe,mikrospínač v dverách...
13:11:30
23.02.2019
23.02.2019
suri
-> Jumbo: pozri v eboxe pri motore zelené 30 poistky , býva vyhorená poistka alebo ebox ak nejde jedna strana , vyber ju von a posvieť aj pod ňu
13:00:55
23.02.2019
23.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> 11mAjA11 23.02.19 12:20:05: u fabie je blby, ze se musi menit s nabojem, jedno jsem dal meyle a druhe fag a obe drzi (teda to jedno meyle dlouho nevydrzelo), potom odeslo zadni, ale tam sel bordel, dal jsem polskej maxgear (to je prace na 3 min., tak jsem to zkusil, ale musi na to byt momentak) a drzi no problem hruzu mam jen z toho, aby neodeslo zadni na octe 4x4
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: nejaky rele necvakalo, kdyz to blblo?, pojistky? nebo nevyrazilo to nejakou - po cem jit... jinak se to bude hledat fakt blbe, to je ta super spolehliva elektrika u novejch aut, no :/
Jinak naftova octa se prestala zamykat na safe, nenapada nekoho, proc k tomu doslo?
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: nejaky rele necvakalo, kdyz to blblo?, pojistky? nebo nevyrazilo to nejakou - po cem jit... jinak se to bude hledat fakt blbe, to je ta super spolehliva elektrika u novejch aut, no :/
Jinak naftova octa se prestala zamykat na safe, nenapada nekoho, proc k tomu doslo?
12:47:43
23.02.2019
23.02.2019
Jumbo
Moje auta mají prostě divné závady... Nesetkal se někdy někdo s tím, že by auto nesvítilo Cik-Cak? Dneska jsem sedl do Yetiho, rožla se kontrolka prasklých žárovek, a nesvítí půlka auta, tedy přesně půlka, co nesvítí na jedné straně, svítí na druhé, včetně brzdovek, zpáteček a blinkrů.
Před cca měsícem se to párkrát objevilo, ale bylo to asi jenom probliknutí při startu, portože světla svítila, auto se restartovalo a bylo vyřešeno, dneska ráno už se světla nerožla vůbec, takže mi svídí jenom půlka auta...
Napadá někoho, co by to mohlo být? Přijde mi to jako docela šílená závada...
Před cca měsícem se to párkrát objevilo, ale bylo to asi jenom probliknutí při startu, portože světla svítila, auto se restartovalo a bylo vyřešeno, dneska ráno už se světla nerožla vůbec, takže mi svídí jenom půlka auta...
Napadá někoho, co by to mohlo být? Přijde mi to jako docela šílená závada...
12:20:05
23.02.2019
23.02.2019
11mAjA11
Chvala bohu sem na zadne Fabii jeste lozisko doma delat memusel, jinak na vsem co sem delal to slo presne jak psal P@nkac, ven vymlatit kladivem nabojku, do venkovni klece navarit elektrodou dokola housenku necha trochu ochladit vyklepnout z tehlice, nabojku do sveraku, tenkym majzlem odrazit vnitrni klec (pripadne ubrousit a odrazit) pak to jde samo. Tehlici vysmrdlam dratenym kartacem ve vrtacce a lehce maznu. A lisuju to ve sveraku pres zbytky lozisek a ruznych plochacu, nastesti sverak drzi a nezlomil sem ho jeste..
Na svoji Alhambre mam skoro 300tkm a treba zadni loziska jeste nikdy nikdo nedelal tak se hrozim toho az zakukaji a ja to budu muset rozebirat, kdo vi kolik tech sroubu poskubu a jestli to vubec pujde
Na svoji Alhambre mam skoro 300tkm a treba zadni loziska jeste nikdy nikdo nedelal tak se hrozim toho az zakukaji a ja to budu muset rozebirat, kdo vi kolik tech sroubu poskubu a jestli to vubec pujde
11:05:41
23.02.2019
23.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč 23.02.19 10:20:35: tak lozisko jsem podelal mozna jednou uvidime, co vydrzi FAG na te naftove, ono je natluces a natluces, kdyz pujdes pres kulicky, tak to je v pr.... kdyz budes mlatit z jedne strany, tak je to taky spatne, chce to opatrne a nejlip celou plochu lehce, ja mam zas spis strach z nahrivani, aby se neposkodilo kryti, protikus se snazim chladit, co to jde.
Jedno meyle na fabii tam slo krasne a vydrzelo 15tis.km, pak jsem dal jine, to tam neslo, nejvetsi rany, co jsem kdy do loziska dal a drzi 75tis.km uz, jen doufam, ze uz ho nebudu dostavat ven :) mel jsem pripravek, aby to neslo pres kulicky a dost jsem ho zdeformaoval (ten pripravek byl delanej na nalisovani - sroub, ale ten jsem urval).
Zrovna u te octy vnejsi krouzek, kdyz to ocistis a namazes molykou, tak jde krasne a dovnitr naboj jsem nalisoval sroubem.
Jedno meyle na fabii tam slo krasne a vydrzelo 15tis.km, pak jsem dal jine, to tam neslo, nejvetsi rany, co jsem kdy do loziska dal a drzi 75tis.km uz, jen doufam, ze uz ho nebudu dostavat ven :) mel jsem pripravek, aby to neslo pres kulicky a dost jsem ho zdeformaoval (ten pripravek byl delanej na nalisovani - sroub, ale ten jsem urval).
Zrovna u te octy vnejsi krouzek, kdyz to ocistis a namazes molykou, tak jde krasne a dovnitr naboj jsem nalisoval sroubem.
10:20:35
23.02.2019
23.02.2019
Pavel P@nkáč
-> Jarda: jako že to tam natlučeš palicí? potom tady je plný forum toho jak dnes nic nevydrží při takovejch postupech tvejch
20:35:40
22.02.2019
22.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč 22.02.19 20:30:15: pres stary lozisko opatrne to vetsinou nepodelas, jo sverak to nedal, to mas pravdu ale zalezi, jak se sejdou presahy
20:30:15
22.02.2019
22.02.2019
Pavel P@nkáč
-> Jumbo: vyndat jo pomocí svařečky a kladiva ale nalisovat nové bych bez lisu asi nezkoušel, zkurvíš si tak leda svěrak a natloukat kladivem je to prasarna/to tak z nouze na cestě:)
20:11:56
22.02.2019
22.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jumbo 22.02.19 20:06:56: je to jak na felde/favu, delal jsem obe na naftove na zahrade
na druhe jsem teda potreboval cocko, hodne navarovani a hodne ran palici, ale to proto, ze tam nekdo dal nejakej cinskej naboj s loziskem u ktereho se vubec nepredpokladalo, ze by to na tom naboji nekdo nekdy mohl menit...
na druhe jsem teda potreboval cocko, hodne navarovani a hodne ran palici, ale to proto, ze tam nekdo dal nejakej cinskej naboj s loziskem u ktereho se vubec nepredpokladalo, ze by to na tom naboji nekdo nekdy mohl menit...
20:06:56
22.02.2019
22.02.2019
Jumbo
Jsou predni lozicka na O1 velka drbacka, nebo to zvladnu doma ve sveraku?
19:23:10
22.02.2019
22.02.2019
castrol
17:22:13
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> palinator: ja už to neprezúvam ani
17:20:39
22.02.2019
22.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> suri 22.02.19 17:13:50: Hlavně už to konečně prodej.
17:19:27
22.02.2019
22.02.2019
palinator
-> suri:
Na to abych se chodil na auto jen dívat do garáže a měnit zimní za letní a obráceně, na to mi stačí Ouca.
Na to abych se chodil na auto jen dívat do garáže a měnit zimní za letní a obráceně, na to mi stačí Ouca.
17:13:50
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> palinator: urobím ti cenu -> castrol: všetko sú to kuríny
16:19:25
22.02.2019
22.02.2019
castrol
-> suri: a to chces povedat ze octavia nieje ? to nehovor ani nahlas
15:32:36
22.02.2019
22.02.2019
palinator
-> suri:
Njn
Njn
15:21:05
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> palinator: mohol si mať konečne poriadne auto
13:18:08
22.02.2019
22.02.2019
palinator
-> suri:
Já už ji vyměnil za koloběžku.
Já už ji vyměnil za koloběžku.
10:18:05
22.02.2019
22.02.2019
Bukaj
-> palinator 22.02.19 09:45:54: Jo, to je jediná životní jistota
10:16:51
22.02.2019
22.02.2019
Bukaj
-> suri 22.02.19 08:58:16: Tak, tak...
09:56:18
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> palinator: To je jediná pravda ...
BTW: Nechceš vymeniť Octaviu za Superba?
BTW: Nechceš vymeniť Octaviu za Superba?
09:45:54
22.02.2019
22.02.2019
palinator
-> suri:
Stejně všichni umřem.
Stejně všichni umřem.
09:37:21
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> palinator: Podľa mňa to je vo výsledku celé jedno .
09:36:04
22.02.2019
22.02.2019
palinator
09:18:06
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> Milan 136: jj viem , už sme to tu obaja písali a autá jazdia ďalej , tu dajú brzdy na kov za 15tis km , za 50tis zadky bubny na nity čo som ešte nikdy nevidel hádam
09:16:14
22.02.2019
22.02.2019
Milan 136
-> suri 22.02.19 07:06:12: Také jich znám pár, co mají přes 200 tkm bez problémů.
08:58:16
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> Bukaj: nie všetko je koncernové , motor je OHC , prevodovka je podobná ako vo felicii , tripoidné klby , maličká , spiatočka dozadu , hrkot na voľnobeh , blbe radenie spiatočky
zbytočne polemizovať nad tým čo kde kedy a ako by bolo keby to bolo inak , doba ide týmto smerom a tých pár ľudí to nezmení , vývoj v autách ma síce neteší ale ani to nejak neriešim , tie nové autá zlé nie sú a netreba to tak prežívať , všetko to o pár rokov budú staré dobré časy ako teraz spomínaš doby predošlé ... v dnešnom svete sa dejú iné horšie zlá ktoré priniesla doba , od peňazí , správania ľudí , mamonu , bezohladnosti a vlastnej pravdy , bez empatie ... to by ma trápilo viac
zbytočne polemizovať nad tým čo kde kedy a ako by bolo keby to bolo inak , doba ide týmto smerom a tých pár ľudí to nezmení , vývoj v autách ma síce neteší ale ani to nejak neriešim , tie nové autá zlé nie sú a netreba to tak prežívať , všetko to o pár rokov budú staré dobré časy ako teraz spomínaš doby predošlé ... v dnešnom svete sa dejú iné horšie zlá ktoré priniesla doba , od peňazí , správania ľudí , mamonu , bezohladnosti a vlastnej pravdy , bez empatie ... to by ma trápilo viac
08:53:14
22.02.2019
22.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 22.02.19 08:30:33: to uz asi bude ohc :( byt tam ohv, tak bych silne uvazoval :)
08:30:33
22.02.2019
22.02.2019
Bukaj
-> suri 22.02.19 07:06:12: To se ještě do Citygo montuje motor OHV a převodovka původem z Felicie?
Tak to potom věřím, že ten agregát nás přežije, ale určitě ne celé auto. Viz to, co psal Borderer.
A dnes jsme ještě dál, než před 10 lety - guma už není guma, silikon už není silikon, ale sója a kdovíco ještě. To, že se po deseti letech provozu rozpadne gumová, nebo plastová část už nepůjde moc řešit novým dílem, vyrobeným ve stejnou dobu, protože ten se sice nerozpadne po deseti letech skladování, ale třeba krátce po namontování a technologická složitost některých součástek bude problémem u nové výroby, respektive až ty vozy bude někdo renovovat. Třeba různé gumovoplastové díly (například různá těsnění dveří a oken apod) už nepůjde sehnat nepoužité padesát let skladované, protože v pytlíku nebo krabičce s nápisem Original Teile Original Spare Parts Originální náhradní díly už v mnoha případech místo měkkoučkého gumoplastu bude prášek nebo zkompostovaný materiálve tvaru těsnění Neříkám, že u všeho, ale není tajemstvím, že technologie výroby materiálů s naplánovanou životností (řízeným rozkladem) značně pokročila a v automotive a spotřebním průmyslu je hojně využívaná...
Tak to potom věřím, že ten agregát nás přežije, ale určitě ne celé auto. Viz to, co psal Borderer.
A dnes jsme ještě dál, než před 10 lety - guma už není guma, silikon už není silikon, ale sója a kdovíco ještě. To, že se po deseti letech provozu rozpadne gumová, nebo plastová část už nepůjde moc řešit novým dílem, vyrobeným ve stejnou dobu, protože ten se sice nerozpadne po deseti letech skladování, ale třeba krátce po namontování a technologická složitost některých součástek bude problémem u nové výroby, respektive až ty vozy bude někdo renovovat. Třeba různé gumovoplastové díly (například různá těsnění dveří a oken apod) už nepůjde sehnat nepoužité padesát let skladované, protože v pytlíku nebo krabičce s nápisem Original Teile Original Spare Parts Originální náhradní díly už v mnoha případech místo měkkoučkého gumoplastu bude prášek nebo zkompostovaný materiálve tvaru těsnění Neříkám, že u všeho, ale není tajemstvím, že technologie výroby materiálů s naplánovanou životností (řízeným rozkladem) značně pokročila a v automotive a spotřebním průmyslu je hojně využívaná...
07:27:46
22.02.2019
22.02.2019
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Já se k nim musim taky přihlásit. Jestliže auto neberu jako spotřebák s tím, že za deset let koupím nový, tak má Bukaj pravdu. Krásnej důkaz tomu je, že škodovkám vyrobeným po roce 2000 se rozpadá izolace na kabelech, tuším suri sem dával nějakou dobu zpět fotku pár let starý škodovky, kde už se začínala rozpadat těsnící guma na dveřích,... Sic začínám věřit, že TSI motory (přestože běžně spotřebujou oleje víc jak moje Jawa) při lepší než předepsané údržbě něco vydrží, ale auto dojezdí na tom, že se rozpadne kabeláž, začne odcházet elektronika atd.
07:06:12
22.02.2019
22.02.2019
suri
-> Bukaj: Citiga cez 250tis km poznám a nemajú problémy , a keby si videl ako sa na tom jazdí tak by si sa čudoval , ten 1,0MPi nás prežije všetkých , aj s tou podedenou prevodovkou z Felicie
22:53:45
21.02.2019
21.02.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: No právě - však píšu, že stav vozu vůbec neodpovídá najetým kilometrům, spíše naopak - ježděná udržovaná auta jsou na tom obvykle lépe, než zanedbané herky "po důchodci"...
...a spousta lidí škodí (nejen svému vozu) v dobré víře jen z nevědomosti, neznalosti, nebo neschopnosti/nemožnosti ověřit si zdroje informací - a když jim někdo řekne, že motoru prospěje při každé výměně oleje dolít ještě půl litru olivového (ale pozor - musí být panenský!) a že na ošetření laku je nejlepší želví polívka a psí sádlo a oni tomu uvěří...
...a spousta lidí škodí (nejen svému vozu) v dobré víře jen z nevědomosti, neznalosti, nebo neschopnosti/nemožnosti ověřit si zdroje informací - a když jim někdo řekne, že motoru prospěje při každé výměně oleje dolít ještě půl litru olivového (ale pozor - musí být panenský!) a že na ošetření laku je nejlepší želví polívka a psí sádlo a oni tomu uvěří...
22:41:41
21.02.2019
21.02.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ja ti nevim... jedno malo jete MBcko mam v garazi a po 40 tisicich vypada sakra hur, nez Saab (a to uz je taky 23 let stara mrcha) se sestinasobnym najezdem...
22:20:12
21.02.2019
21.02.2019
Jirik_Tuňák1983
Vy čtyři jste fakt přírodní úkaz. Ale je pozoruhodné, jak a kam až dokážete ty teorie vyšroubovat a zároveň si je sami sobě obhájit.
22:11:51
21.02.2019
21.02.2019
Bukaj
-> miguelias: Tak auta se vyrábí vždy poplatné době - tehdy se počítalo s tím, že se buď vyrobí kvalitní auto (motor) a bude se po dobu životnosti udržovat (třeba ta Tatra), nebo u aut, kde se nepředpokládal velký nájezd se prostě navrhne tak, aby bylo snadné udělat generálku a motor třeba bude mít nižší životnost, ale za pár šupů se opraví.
Dnes se stala auta spotřební záležitostí - sice se jezdí víc, ale zase životnost aut se neplánuje na deset, dvacet, třicet let, ale třeba 5, max 10. A motory určitě nejsou dělané tak, že nevydrží ani sto tisíc - spíše budou "plánovanou životností" trpět díly v čase. Takže dnešní vozy budu více náchylné na "sešlost věkem", než na to, kolik mají natočeno. A u vozítek typu Citygo, i10 a další malé krabičky se nepředpokládá velký nájezd, takže tomu budou odpovídat i navržené motory.
I tak se domnívám, že při dodržených předepsaných servisních úkonů žádný dnešní vůz neskoná opotřebením, ale tím, že nějaký "dobře naprogramovaný materiál" (plast, guma apod) splní svůj účel a po nějaké předem navržené a spočítané době se prostě rozpadne a auto na to "dojede"
Dnes se stala auta spotřební záležitostí - sice se jezdí víc, ale zase životnost aut se neplánuje na deset, dvacet, třicet let, ale třeba 5, max 10. A motory určitě nejsou dělané tak, že nevydrží ani sto tisíc - spíše budou "plánovanou životností" trpět díly v čase. Takže dnešní vozy budu více náchylné na "sešlost věkem", než na to, kolik mají natočeno. A u vozítek typu Citygo, i10 a další malé krabičky se nepředpokládá velký nájezd, takže tomu budou odpovídat i navržené motory.
I tak se domnívám, že při dodržených předepsaných servisních úkonů žádný dnešní vůz neskoná opotřebením, ale tím, že nějaký "dobře naprogramovaný materiál" (plast, guma apod) splní svůj účel a po nějaké předem navržené a spočítané době se prostě rozpadne a auto na to "dojede"
21:49:45
21.02.2019
21.02.2019
miguelias
Staré auta zabije koroze no.
Na tatře 613 mám 1 120 000km. Motor funguje, ale kastle ko. Formanu táhne na 300. A motor skvělý.
Co tak koukám nové hyudaye, 1.0 tsi a podobné krámy nedávaj.
Na tatře 613 mám 1 120 000km. Motor funguje, ale kastle ko. Formanu táhne na 300. A motor skvělý.
Co tak koukám nové hyudaye, 1.0 tsi a podobné krámy nedávaj.
21:38:56
21.02.2019
21.02.2019
SO545
-> Bukaj 21.02.19 21:07:44: na zgeneralkovanej 120 uzovke som nalietal za par rokov tusim cez 140000km
predal ju a jazdi dodnes... verim ze servis je par korun akurat ten komfort a HLAVNE bezpecnost je na inej urovni.
Mam prave na rovnacom rame auto ktore dostalo ranu na predne dvere.
Z druheho auta vypadol motor a prevodovka
Pani vystupila druhou stranou a odisla domov...auto opravime...a zijeme dalej.
Kolega polozil otazku asi ako dopadne moja skodovka ak /nedajboze/ budem mat podobnu smolu.
Odpoved : jednoznacne FATALNE.
predal ju a jazdi dodnes... verim ze servis je par korun akurat ten komfort a HLAVNE bezpecnost je na inej urovni.
Mam prave na rovnacom rame auto ktore dostalo ranu na predne dvere.
Z druheho auta vypadol motor a prevodovka
Pani vystupila druhou stranou a odisla domov...auto opravime...a zijeme dalej.
Kolega polozil otazku asi ako dopadne moja skodovka ak /nedajboze/ budem mat podobnu smolu.
Odpoved : jednoznacne FATALNE.
21:07:44
21.02.2019
21.02.2019
Bukaj
-> Jarda: Na tom něco bude - alespoň škodovka, se kterou za dva roky najedu to, co naše rodinná 120L najela za 20 let, vypadá a funguje líp...
19:04:51
21.02.2019
21.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 21.02.19 18:18:00: spis je rozdil, jestli ty km najede za 3 roky nebo za 20 let a potom, kde to najede jasne, ze favomotor je jinej drzak, nez ty predchozi ohv motory a korozni odolnost, to se neda takto rict, kdyz uz se meni prahy i u firemnich O2
18:49:14
21.02.2019
21.02.2019
Milan 136
-> Shader 21.02.19 18:18:15: jo nafta CUPA
18:18:15
21.02.2019
21.02.2019
Shader
-> Milan 136: Nafta?
18:18:00
21.02.2019
21.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 21.02.19 17:48:28: Taky si myslím, že stará auta degradovala mnohem dříve a ve 250 000 vypadala většinou hůře než nový ve 340, pokud se toho tedy dožila.
18:11:04
21.02.2019
21.02.2019
suri
-> Milan 136: dnes už to má každá druhá