-> suri:
Njn
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: mohol si mať konečne poriadne auto
-> suri:
Já už ji vyměnil za koloběžku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já už ji vyměnil za koloběžku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 22.02.19 09:45:54: Jo, to je jediná životní jistota![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri 22.02.19 08:58:16: Tak, tak...![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> palinator: To je jediná pravda ...
BTW: Nechceš vymeniť Octaviu za Superba?
BTW: Nechceš vymeniť Octaviu za Superba?
-> suri:
Stejně všichni umřem.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejně všichni umřem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Podľa mňa to je vo výsledku celé jedno .
-> Milan 136: jj viem , už sme to tu obaja písali a autá jazdia ďalej , tu dajú brzdy na kov za 15tis km , za 50tis zadky bubny na nity čo som ešte nikdy nevidel hádam
-> suri 22.02.19 07:06:12: Také jich znám pár, co mají přes 200 tkm bez problémů.
-> Bukaj: nie všetko je koncernové , motor je OHC , prevodovka je podobná ako vo felicii , tripoidné klby , maličká , spiatočka dozadu , hrkot na voľnobeh , blbe radenie spiatočky
zbytočne polemizovať nad tým čo kde kedy a ako by bolo keby to bolo inak , doba ide týmto smerom a tých pár ľudí to nezmení , vývoj v autách ma síce neteší ale ani to nejak neriešim , tie nové autá zlé nie sú a netreba to tak prežívať , všetko to o pár rokov budú staré dobré časy ako teraz spomínaš doby predošlé ... v dnešnom svete sa dejú iné horšie zlá ktoré priniesla doba , od peňazí , správania ľudí , mamonu , bezohladnosti a vlastnej pravdy , bez empatie ... to by ma trápilo viac
zbytočne polemizovať nad tým čo kde kedy a ako by bolo keby to bolo inak , doba ide týmto smerom a tých pár ľudí to nezmení , vývoj v autách ma síce neteší ale ani to nejak neriešim , tie nové autá zlé nie sú a netreba to tak prežívať , všetko to o pár rokov budú staré dobré časy ako teraz spomínaš doby predošlé ... v dnešnom svete sa dejú iné horšie zlá ktoré priniesla doba , od peňazí , správania ľudí , mamonu , bezohladnosti a vlastnej pravdy , bez empatie ... to by ma trápilo viac
-> Bukaj 22.02.19 08:30:33: to uz asi bude ohc :( byt tam ohv, tak bych silne uvazoval :)
-> suri 22.02.19 07:06:12: To se ještě do Citygo montuje motor OHV a převodovka původem z Felicie?
Tak to potom věřím, že ten agregát nás přežije, ale určitě ne celé auto. Viz to, co psal Borderer.
A dnes jsme ještě dál, než před 10 lety - guma už není guma, silikon už není silikon, ale sója a kdovíco ještě. To, že se po deseti letech provozu rozpadne gumová, nebo plastová část už nepůjde moc řešit novým dílem, vyrobeným ve stejnou dobu, protože ten se sice nerozpadne po deseti letech skladování, ale třeba krátce po namontování a technologická složitost některých součástek bude problémem u nové výroby, respektive až ty vozy bude někdo renovovat. Třeba různé gumovoplastové díly (například různá těsnění dveří a oken apod) už nepůjde sehnat nepoužité padesát let skladované, protože v pytlíku nebo krabičce s nápisem Original Teile Original Spare Parts Originální náhradní díly už v mnoha případech místo měkkoučkého gumoplastu bude prášek nebo zkompostovaný materiálve tvaru těsnění
Neříkám, že u všeho, ale není tajemstvím, že technologie výroby materiálů s naplánovanou životností (řízeným rozkladem) značně pokročila a v automotive a spotřebním průmyslu je hojně využívaná...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak to potom věřím, že ten agregát nás přežije, ale určitě ne celé auto. Viz to, co psal Borderer.
A dnes jsme ještě dál, než před 10 lety - guma už není guma, silikon už není silikon, ale sója a kdovíco ještě. To, že se po deseti letech provozu rozpadne gumová, nebo plastová část už nepůjde moc řešit novým dílem, vyrobeným ve stejnou dobu, protože ten se sice nerozpadne po deseti letech skladování, ale třeba krátce po namontování a technologická složitost některých součástek bude problémem u nové výroby, respektive až ty vozy bude někdo renovovat. Třeba různé gumovoplastové díly (například různá těsnění dveří a oken apod) už nepůjde sehnat nepoužité padesát let skladované, protože v pytlíku nebo krabičce s nápisem Original Teile Original Spare Parts Originální náhradní díly už v mnoha případech místo měkkoučkého gumoplastu bude prášek nebo zkompostovaný materiálve tvaru těsnění
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Já se k nim musim taky přihlásit.
Jestliže auto neberu jako spotřebák s tím, že za deset let koupím nový, tak má Bukaj pravdu. Krásnej důkaz tomu je, že škodovkám vyrobeným po roce 2000 se rozpadá izolace na kabelech, tuším suri sem dával nějakou dobu zpět fotku pár let starý škodovky, kde už se začínala rozpadat těsnící guma na dveřích,... Sic začínám věřit, že TSI motory (přestože běžně spotřebujou oleje víc jak moje Jawa) při lepší než předepsané údržbě něco vydrží, ale auto dojezdí na tom, že se rozpadne kabeláž, začne odcházet elektronika atd.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Citiga cez 250tis km poznám a nemajú problémy , a keby si videl ako sa na tom jazdí tak by si sa čudoval , ten 1,0MPi nás prežije všetkých , aj s tou podedenou prevodovkou z Felicie
-> dragon_cb_cz: No právě - však píšu, že stav vozu vůbec neodpovídá najetým kilometrům, spíše naopak - ježděná udržovaná auta jsou na tom obvykle lépe, než zanedbané herky "po důchodci"...
...a spousta lidí škodí (nejen svému vozu) v dobré víře jen z nevědomosti, neznalosti, nebo neschopnosti/nemožnosti ověřit si zdroje informací - a když jim někdo řekne, že motoru prospěje při každé výměně oleje dolít ještě půl litru olivového (ale pozor - musí být panenský!) a že na ošetření laku je nejlepší želví polívka a psí sádlo a oni tomu uvěří...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
...a spousta lidí škodí (nejen svému vozu) v dobré víře jen z nevědomosti, neznalosti, nebo neschopnosti/nemožnosti ověřit si zdroje informací - a když jim někdo řekne, že motoru prospěje při každé výměně oleje dolít ještě půl litru olivového (ale pozor - musí být panenský!) a že na ošetření laku je nejlepší želví polívka a psí sádlo a oni tomu uvěří...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj: Ja ti nevim... jedno malo jete MBcko mam v garazi a po 40 tisicich vypada sakra hur, nez Saab (a to uz je taky 23 let stara mrcha) se sestinasobnym najezdem...
Vy čtyři jste fakt přírodní úkaz.
Ale je pozoruhodné, jak a kam až dokážete ty teorie vyšroubovat a zároveň si je sami sobě obhájit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> miguelias: Tak auta se vyrábí vždy poplatné době - tehdy se počítalo s tím, že se buď vyrobí kvalitní auto (motor) a bude se po dobu životnosti udržovat (třeba ta Tatra), nebo u aut, kde se nepředpokládal velký nájezd se prostě navrhne tak, aby bylo snadné udělat generálku a motor třeba bude mít nižší životnost, ale za pár šupů se opraví.
Dnes se stala auta spotřební záležitostí - sice se jezdí víc, ale zase životnost aut se neplánuje na deset, dvacet, třicet let, ale třeba 5, max 10. A motory určitě nejsou dělané tak, že nevydrží ani sto tisíc - spíše budou "plánovanou životností" trpět díly v čase. Takže dnešní vozy budu více náchylné na "sešlost věkem", než na to, kolik mají natočeno. A u vozítek typu Citygo, i10 a další malé krabičky se nepředpokládá velký nájezd, takže tomu budou odpovídat i navržené motory.
I tak se domnívám, že při dodržených předepsaných servisních úkonů žádný dnešní vůz neskoná opotřebením, ale tím, že nějaký "dobře naprogramovaný materiál" (plast, guma apod) splní svůj účel a po nějaké předem navržené a spočítané době se prostě rozpadne a auto na to "dojede"![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dnes se stala auta spotřební záležitostí - sice se jezdí víc, ale zase životnost aut se neplánuje na deset, dvacet, třicet let, ale třeba 5, max 10. A motory určitě nejsou dělané tak, že nevydrží ani sto tisíc - spíše budou "plánovanou životností" trpět díly v čase. Takže dnešní vozy budu více náchylné na "sešlost věkem", než na to, kolik mají natočeno. A u vozítek typu Citygo, i10 a další malé krabičky se nepředpokládá velký nájezd, takže tomu budou odpovídat i navržené motory.
I tak se domnívám, že při dodržených předepsaných servisních úkonů žádný dnešní vůz neskoná opotřebením, ale tím, že nějaký "dobře naprogramovaný materiál" (plast, guma apod) splní svůj účel a po nějaké předem navržené a spočítané době se prostě rozpadne a auto na to "dojede"
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Staré auta zabije koroze no.
Na tatře 613 mám 1 120 000km. Motor funguje, ale kastle ko. Formanu táhne na 300. A motor skvělý.
Co tak koukám nové hyudaye, 1.0 tsi a podobné krámy nedávaj.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na tatře 613 mám 1 120 000km. Motor funguje, ale kastle ko. Formanu táhne na 300. A motor skvělý.
Co tak koukám nové hyudaye, 1.0 tsi a podobné krámy nedávaj.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 21.02.19 21:07:44: na zgeneralkovanej 120 uzovke som nalietal za par rokov tusim cez 140000km
predal ju a jazdi dodnes... verim ze servis je par korun akurat ten komfort a HLAVNE bezpecnost je na inej urovni.
Mam prave na rovnacom rame auto ktore dostalo ranu na predne dvere.
Z druheho auta vypadol motor a prevodovka
Pani vystupila druhou stranou a odisla domov...auto opravime...a zijeme dalej.
Kolega polozil otazku asi ako dopadne moja skodovka ak /nedajboze/ budem mat podobnu smolu.
Odpoved : jednoznacne FATALNE.
predal ju a jazdi dodnes... verim ze servis je par korun akurat ten komfort a HLAVNE bezpecnost je na inej urovni.
Mam prave na rovnacom rame auto ktore dostalo ranu na predne dvere.
Z druheho auta vypadol motor a prevodovka
Pani vystupila druhou stranou a odisla domov...auto opravime...a zijeme dalej.
Kolega polozil otazku asi ako dopadne moja skodovka ak /nedajboze/ budem mat podobnu smolu.
Odpoved : jednoznacne FATALNE.
-> Jarda: Na tom něco bude - alespoň škodovka, se kterou za dva roky najedu to, co naše rodinná 120L najela za 20 let, vypadá a funguje líp...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 21.02.19 18:18:00: spis je rozdil, jestli ty km najede za 3 roky nebo za 20 let a potom, kde to najede
jasne, ze favomotor je jinej drzak, nez ty predchozi ohv motory a korozni odolnost, to se neda takto rict, kdyz uz se meni prahy i u firemnich O2 ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Shader 21.02.19 18:18:15: jo nafta CUPA
-> Milan 136: Nafta?
-> Milan 136 21.02.19 17:48:28: Taky si myslím, že stará auta degradovala mnohem dříve a ve 250 000 vypadala většinou hůře než nový ve 340, pokud se toho tedy dožila.
-> Milan 136: dnes už to má každá druhá
Dnes jsem dělal O3 RS s najetými 304 000 km a vypadala a jela úplně normálně.
Pořád mi to nějak nesedí s tím, že se to po kilu rozpadne![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pořád mi to nějak nesedí s tím, že se to po kilu rozpadne
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: -> Jarda/felda: -> StepaNoFUN: -> Nwkt: Díky všem. A nějaký tip na ověřeného dodavatele, kde je rozumná šance, že nedostanu fake? Pochopitelně můžu jít do Kelly, ale to už to rovnou můžu objednat v autorizáku... bral bych asi ATE.
-> dragon_cb_cz: Vodítka, jinak nic
-> dragon_cb_cz: Pastu ATE (www.automobilovedily24.cz
/ate/954950?gshp=1&... na čepy, jinak vše jen vyčistit.
Případně nějakej mazací sprej (používám většinou suchej teflon) pod manžetku před zamáčknutím pístku.
Případně nějakej mazací sprej (používám většinou suchej teflon) pod manžetku před zamáčknutím pístku.
-> dragon_cb_cz 20.02.19 14:13:43: jak píše suri + měděnka na místa kde jezdí deska po držáku
-> dragon_cb_cz: záleží čo to má za vodítka
tie čo idú do gumy na koncerne ale aj kovoé mažem pastou na to určtenou , koncernová lítiová biela čo neleptá pryž ... hlavne teda tie gumené časti iné vazelínky aj spreje na brzdy zmenia na žuvačkovú hmotu
tie čo idú do gumy na koncerne ale aj kovoé mažem pastou na to určtenou , koncernová lítiová biela čo neleptá pryž ... hlavne teda tie gumené časti iné vazelínky aj spreje na brzdy zmenia na žuvačkovú hmotu
Když už se to tu řeší, tak se trochu vetřu (není to Okta, ale to je asi jedno). Při výměně brzd (kotouče, desky) , které části a čím mažete? Nikdy jsem brzdy na autě s plovoucím třmenem neřešil, ale asi mě to brzo čeká. V samotný výměně mám celkem jasno, ale v údržbě třmenu moc ne. Předpokládám, že minimálně vodící čepy asi nějakou pozornost zaslouží?
-> suri 20.02.19 09:19:57: Jasný, díky, už jsme se -> saskyn2: domluveni. Díky všem.
-> Tuner#2: TRW=Origo v tomto prípade
-> saskyn2: to je luxus cena.Naposled jsem bral TRW na jednickovou octu 41 pistek a jen brzdice jsem platil asi 3100 za obě strany.
-> Tuner#2: Origo. Pošta není problém.
-> saskyn2 19.02.19 09:49:10: Takže komplet brzdiče a kotvy za 3800,- a je to TRW a nebo origo? To je pěkná cena, jsem skoro o litr dráž. Uměl bys to poslat poštou? Kdyžtak doladíme SZ.
-> Tuner#2: jen brzdiče. Třmeny 1000 navíc za pár
-> saskyn2 19.02.19 09:49:10: Ještě čekám na cenu, tohle od Tebe je brzdič a kotva dohromady vše? Kotouče a desky mám nové, respektive rok staré origo na tu 1,6 to stačí bohatě.
-> saskyn2: nemá on už 258? však to má nejaký starší kus
EDIT: tak nie má malé podľa VIN , 1K0615423J a 1K0615424J môj nákup na TRW 62€ s DPH kus , to je ako zadarmo , držiaky 1K0615425P nákup 25€ s DPH / ks
EDIT: tak nie má malé podľa VIN , 1K0615423J a 1K0615424J môj nákup na TRW 62€ s DPH kus , to je ako zadarmo , držiaky 1K0615425P nákup 25€ s DPH / ks
-> Tuner#2: 2800 pár. Nový origo. Teda být tebou tak to přestavím rovnou na větší, ale záleží na tobě, bude to zase o kotouče a držáky dražší.
-> Syny 19.02.19 07:27:44: pod gumičku, která je opřená o páku ručky.
-> Tuner#2: Nový TRW strmeň kde je vybrúsené logo VW AG , kupujem po 65-75€ kus , tam nie je čo riešiť , držiaky okolo 25€
-> vhml 18.02.19 20:44:55: Hod fotku ktery misto presne myslis. Ja nikdy nic neprostrikaval a neresil a nastesti vsecko zatim cajk, ale i tak bych to mohl pri prezouvani preventivne udelat.
Btw: nechá se nějak zjistit, jestli by šel 38mm brzdič na Sharanu nahradit nějakým tím 41mm? Ono mít na Fabii stejný brzdy jako Sharanu je fajn, ale naopak stojí pěkně za hovno
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 18.02.19 21:03:30: To je ale čína ne? To raději FTE za nějakých 1300 - 1400 co se dá najít.
-> Tuner#2: Praha, mám od něj jak přední tak zadní brzdy, origo nový díly. Bere od něj i Saskyn