![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> havlik: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 17.03.18 08:23:47: oktávka široká? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: ve škodovce nemam tvrdý náraz, protože papírový předek budu mít v motoru :)
toho ceho jsem se u octy bal, uz se zacina naplnovat :/
co je proboha toto?: uz jsem tu psal, ze mi pri prudkem brzdeni na hrbolate silnici 3x bliknou vsechny blikny, tak ted po montazi LPG (ale nevim, jestli to s tim ma neco spolecneho, predtim jsem se snazil prekodovat budiky a gonga to porad i po odpojeni baterky, jak mi radil NWKT, postupoval jsem dle VIS), ted se to chova jako nejakej debilni trojblik, po vypnuti blikani si to jeste 3x blikne, takze jedu, prestanu blikat a behem treba 100m to jeste 3x blikne
Potom jeste se mi chovaji divne mlhovky, zapnu predni mlhovku, nerozsviti se kontrolka na budikach a mlhovky - zarovky v cockach jen lehce zhnou a na otocnym a vytahovacim ovladaci se rozsviti symbol zadni mlhovky, kdyz to vytahnu uplne, tak uz zadni mlhovka sviti a na budikach se rozsviti kontrolka normalne zadni mlhovky a predni mlhovky stale jen slabe zhnou a jejich kontrolka nesviti![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Plyn funguje dobre, uzivi to i v tockach pres 5000/min., toho jsem se bal, rozumne se s tim necha jezdit se spotrebou, jak felda 1.6, je fakt, ze si vic hlidam nohu na plynu, ale obcas to vic prislapnu, kolenovrtsky by se dalo jezdit i za 8 :) Dole to je trochu znat oproti benzinu, ale jak tomu slapnu, tak uz ne, tak to alespon nemusim prepinat na predjizdeni na benzin jako feldu... Teplotu prepnuti mi dal na 30°C, ten sup ze tam mel nastaveno vic a me to pry uz v tech 30°C jde pekne.
co je proboha toto?: uz jsem tu psal, ze mi pri prudkem brzdeni na hrbolate silnici 3x bliknou vsechny blikny, tak ted po montazi LPG (ale nevim, jestli to s tim ma neco spolecneho, predtim jsem se snazil prekodovat budiky a gonga to porad i po odpojeni baterky, jak mi radil NWKT, postupoval jsem dle VIS), ted se to chova jako nejakej debilni trojblik, po vypnuti blikani si to jeste 3x blikne, takze jedu, prestanu blikat a behem treba 100m to jeste 3x blikne
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Potom jeste se mi chovaji divne mlhovky, zapnu predni mlhovku, nerozsviti se kontrolka na budikach a mlhovky - zarovky v cockach jen lehce zhnou a na otocnym a vytahovacim ovladaci se rozsviti symbol zadni mlhovky, kdyz to vytahnu uplne, tak uz zadni mlhovka sviti a na budikach se rozsviti kontrolka normalne zadni mlhovky a predni mlhovky stale jen slabe zhnou a jejich kontrolka nesviti
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Plyn funguje dobre, uzivi to i v tockach pres 5000/min., toho jsem se bal, rozumne se s tim necha jezdit se spotrebou, jak felda 1.6, je fakt, ze si vic hlidam nohu na plynu, ale obcas to vic prislapnu, kolenovrtsky by se dalo jezdit i za 8 :) Dole to je trochu znat oproti benzinu, ale jak tomu slapnu, tak uz ne, tak to alespon nemusim prepinat na predjizdeni na benzin jako feldu... Teplotu prepnuti mi dal na 30°C, ten sup ze tam mel nastaveno vic a me to pry uz v tech 30°C jde pekne.
-> maca 17.03.18 08:01:29: zadny auto neni bezpecny a ve skodovce nemas tak tvrdej naraz
Me to v octe celkem bavi, jen me nebavi predpisy :) jak jede je parada, jen se clovek nesmi divat na palubak, uz jsem dosahl i okamzitou 83l :)))
Ale rapid je uplne o necem jinym, ten nahon na zadek a vse vzadu je parada... jen mi prijde, ze nejede, proti felde 1.6 v kopecku a ted proti octe vubec :).
Dalky s rapidem no problem, na podzim jsem se jel projet po Rakousku a za den 1000km jak nic... jezdi se s tim fakt dobre, vyhoda me octy neni v komfortu, alespon ne pro me, ja ji koupil protoze se mi hodi 4x4 a chtel jsem vyzkouset 1.8T uz delsi dobu. Jedine co mi v provozu u octy vadi, ze je siroka a potkavam porad na uzkych silnicich podobna auta, s feldou nebo rapidem se lip vyhyba
. Moje felda je teda komfortnejsi, hlavne proto, ze tam nemam prosezenej sedak a u octy sedim na zeleze, zas ten dratek hreje rychleji, nez karbon u feldy.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Me to v octe celkem bavi, jen me nebavi predpisy :) jak jede je parada, jen se clovek nesmi divat na palubak, uz jsem dosahl i okamzitou 83l :)))
Ale rapid je uplne o necem jinym, ten nahon na zadek a vse vzadu je parada... jen mi prijde, ze nejede, proti felde 1.6 v kopecku a ted proti octe vubec :).
Dalky s rapidem no problem, na podzim jsem se jel projet po Rakousku a za den 1000km jak nic... jezdi se s tim fakt dobre, vyhoda me octy neni v komfortu, alespon ne pro me, ja ji koupil protoze se mi hodi 4x4 a chtel jsem vyzkouset 1.8T uz delsi dobu. Jedine co mi v provozu u octy vadi, ze je siroka a potkavam porad na uzkych silnicich podobna auta, s feldou nebo rapidem se lip vyhyba
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> King 17.03.18 00:11:36: idealne v Miate, kde mas za ramem hozeny tasky, takže nejde zavrit strecha![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: škodovka pohodlná? na denní ježdění bych to nechtěl, už jenom kvuli bezpečnosti.....
-> Milan 136 16.03.18 17:20:00: Myslím, že je to záležitostí priorit každého člověka - Tuner2 to má jinak, než Ty
Já si také moc nedokážu představit, že bych jezdil něčím jiným, než škodovkou - už jsem to párkrát zkoušel a nebavilo mne to a co se pohodlí týče, tak škodovka u mne vítězí na plné čáře. A to se nebavíme o cestě 15 km do práce a 15 zpět - se škodovkou najezdím ročně tak 40 000 Km, když jedu na výlet mimo republiku, nezřídka denně najedu přes 1200 Km. Naposledy před třemi týdny jsem si udělal jednodenní výlet po ČR s nájezdem přes 900 Km...
Ale na tom, co tu Ty a i jiní píšete, je krásně vidět, jak zhýčkaný národ pohodlní - před pár lety jsme byli rádi, když jsme nemuseli strávit věčnost ve smradlavém Ikarusu, nebo vymrzlém vlaku a mohli jsme si dovolit jet po vlastní ose Wartburgem, Maluchem nebo škodovkou a dnes? Jak to nemá klimatizaci, navigaci a rádio s USB, tak je to póvl...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já si také moc nedokážu představit, že bych jezdil něčím jiným, než škodovkou - už jsem to párkrát zkoušel a nebavilo mne to a co se pohodlí týče, tak škodovka u mne vítězí na plné čáře. A to se nebavíme o cestě 15 km do práce a 15 zpět - se škodovkou najezdím ročně tak 40 000 Km, když jedu na výlet mimo republiku, nezřídka denně najedu přes 1200 Km. Naposledy před třemi týdny jsem si udělal jednodenní výlet po ČR s nájezdem přes 900 Km...
Ale na tom, co tu Ty a i jiní píšete, je krásně vidět, jak zhýčkaný národ pohodlní - před pár lety jsme byli rádi, když jsme nemuseli strávit věčnost ve smradlavém Ikarusu, nebo vymrzlém vlaku a mohli jsme si dovolit jet po vlastní ose Wartburgem, Maluchem nebo škodovkou a dnes? Jak to nemá klimatizaci, navigaci a rádio s USB, tak je to póvl...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Milan 136: Tyhle dišputace o klime jsou pokazdy hlina. Dvouhodinovou zacpu na D1 pri 36 ve stinu na tyhle teoretiky! ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.03.18 17:05:07: jaký? To že nikam nejezdíš ještě neznamená, že jiní taky ne. Třeba 7 hodin v autě cestou z dovolené ze Slovenska bych teda nechtěl v mým případě v litru, nebo jakýmkoliv jiným autě nechtěl trávit ani omylem
-> Milan 136 16.03.18 16:47:18: Jaký je v tom rozdí??? Loni jsem si udělal výlet přes Lnáře, v Klatovech Čínov, pak Šumava ring a domů. Tolik času v jiném/spotřebním trávím hodně vyjímečně...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.03.18 16:36:06: s tim jezdis denne? Nebavime se tu o obcasnych vyjizdkach vikendovkou
-> Milan 136 16.03.18 09:08:59: Ne a to jsem rok jezdil bez izolace s černým zadkem, kdy to do auta ještě topilo od motoru, že to bylo cítit i přes skořepinu...
-> Nwkt: Toho se nebojím - pokud nedělám na něčem doma, dělám většinou pod širým nebem... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: To budeš mít časem blbý, v práci teď dělali rekonstrukci jedný budovy a okna bez kliček ....
-> Milan 136: Je to o zvyku a možná i o myšlení - mně též nedělá klimatizace dobře (naštěstí mne nikde nic nenutí být v klimatizovvaném prostředí - jenom nedávno jsem jel ve vlaku, kde se navíc nedalo otevřít okno). A dobrovolně jsem klimatizaci použil jen ve státech, kde v Arkansasu furt lilo, byla téměř vždy 100 % vlhkost vzduchu a k tomu 30-35 °C a bez klimošky se v tom autě nedalo jet, protože se hned zamlžila okna![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN 12.03.18 22:25:47: minule to vzalo takovej slozitej. 12345![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 13.03.18 13:29:50: hele z hlavy ted nevim, protoze v tom momentalne nase chytre hlavy delaji take revoluci. Do ted na to byla nejaka uni taxa, ale ted se chladivo odepisuje na gramy, stejne jako 1234yf.
R134a stoji nejaky 2Kc gram a R1234yf 5Kc gram
R134a stoji nejaky 2Kc gram a R1234yf 5Kc gram
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.03.18 17:30:43: jako ze kdyz je venku 30 a v aute 50, tak to na Tebe nepusobi ve smeru unavy, spatneho soustredeni, dychani atd?
Tak to bud rad. Klimu pouzivam setrne a s rozumem, protoze mi taky nedela uplne dobre. Ale porad je to lepsi, nez se parit bez ni
Tak to bud rad. Klimu pouzivam setrne a s rozumem, protoze mi taky nedela uplne dobre. Ale porad je to lepsi, nez se parit bez ni
-> Jirik_Tuňák1983: tak ja som bol spokojný vždy , sebe to hádam neojebem . O niektorých mechanikoch nemám ani najmenšiu mienku čo tu naokolo robia ..Nedám 30€ za to že niekto minie 1/2 spreja a nadrbe to do výduchov ... Posledný zážitok kde odišla RJ xenonu lebo šikovný mechanik nedezinfikoval výparník ale nadrbal penu do výduchov a vpravo na spoji tá pena po rozpustení stiekla do riadiacej jednotky xenonu , ktorú vyskratovala , a auto sa vrátilo na odťahovke orientačne s milion chybami na zberniciach ... nie díky , urobím si to radšej sám , vo svojom veku a skúsenostiach už nerobím pokusy a nedávam šance sa niekomu zaúčať na mojom aute a ešte za to platiť ...
-> suri 16.03.18 07:53:17: Já tedy čistil tím sprejem jednou (od Valea) a spokojený jsem nebyl. Dal jsem to pak následující rok do servisu a tam jsem byl spokojený vždy. Od té doby jsem se s tím nikdy samodomo nesral.
-> Jirik_Tuňák1983: neviem či mi to vyčistí niekto lepšie ako si to urobím sám ... o ozone každý rozpráva a čo som mal kedysi jeden smradlavý passat tak ho vyliečili až tri spreje od wurthu priamo na výparník po rozobratí spodku palubovky , ozon neurobil nič ...
mám to tu po ruke , kedysi sa to kúpilo za strašné peniaze a zákaznícke auto sa s tým čistilo asi všehovšudy 5x
mám to tu po ruke , kedysi sa to kúpilo za strašné peniaze a zákaznícke auto sa s tým čistilo asi všehovšudy 5x
-> suri 16.03.18 07:24:48: Já moc nehovím těm domácím čištěním celkově.
-> StepaNoFUN: týchto voňaviek som vyskúšal kopu a ani jedna ti zarastený výparník nevyčistí , na chvíľu to "presmradne" ale potom je to nazad
-> palinator: hlavne aby to fakt byla guma. Mel jsem plast a to je otres, delal jsem si klasicky koberec. Jinak muzu doporucit takove ty protiskluzove podlozky, to funguje proti klouzani skvele.
-> suri: Kdysi jsem měl nějakej sprej myslím od Veidecu a to fungovalo docela slušně. Měla se pustit klima na plnej výkon, max. výkon větráků a vnitřní cirkulace. Sprej se spustil (mělo to aretaci aby zůstal zmáčknutej), dal mezi přední sedačky a zabouchlo se auto. A mělo se to takhle nechat myslím 30 minut běžet.
-> Tuner#2: kúpiš si sprej wurth dezinfekce klimatizace - smrdí to v nemocnici , proste riadna dezinfekcia, vypneš klímu /econ/ a vysušíš výparník , vyberieš peľový filter a ideš hadičkou smerom k výparníku , potom ucítiš ako sa dotýkaš rebier výparníku a dezinfikuješ , ak to dobre nevidíš tak si tam daj malé zrkadlo ... vystriekaš to a pekne rozptýliš po výparníku , potom založíš krytku filtra bez filtru a necháš to bežať bez klímy na vnútorný obeh cca 10min na prvý stupeň ... zospodu auta by si mal vidieť pekne ako dezinfekcia odteká odtokom na kondenz ... dáš nový peľový filter s uhlím , pre fajnšmekrov existuje aj nový antialergénny žltý a bude to dobre ...
tiež nejak klímu na krátko nemusím , a mám konečne to čo som vždy chcel - strešné okno , uvidíme
tiež nejak klímu na krátko nemusím , a mám konečne to čo som vždy chcel - strešné okno , uvidíme
-> suri 15.03.18 21:11:32: Aha, vím že jsme to tenkrát řešili a popletl jsem si pojmy ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: to je kondenzátor , výparník je to v topení čo odovzdáva "zimu"
tam sa držia plesne a rôzny bordel , dá sa to pekne vyčistiť hadičkou cez peľový filter
tam sa držia plesne a rôzny bordel , dá sa to pekne vyčistiť hadičkou cez peľový filter
-> saskyn2 15.03.18 20:43:56: Vždyť výparník je taky nový součástí chladiče ne? Navíc čištění před naplněním proběhlo.
-> palinator 15.03.18 20:41:37: Dají se tam příp. krásně vyskládat a zaklínit krabice s dorty a chlebíčky.
Jako měla teď např. Karkule v práci rozlučku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: JJ, je to málo, protože krom filtru vše jmenované nemá absolutně žádný vliv. Prohnat výparník ozonem.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jo, taky si myslim že časem tu mezipodlahu zaplnim, proto jí rušit nechci. Asi tam fakt narvu tohle.
eshop.skoda-auto.com/cz/. ../gumovy-koberec-do-zavaz adloveho-prostoru-5e506116 0x
Jo, taky si myslim že časem tu mezipodlahu zaplnim, proto jí rušit nechci. Asi tam fakt narvu tohle.
eshop.skoda-auto.com/cz/. ../gumovy-koberec-do-zavaz adloveho-prostoru-5e506116 0x
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.03.18 20:27:15: Ale ty tam máš zase manuál, že? U automatické je to rizeto menší kvůli průběžné a plynulé regulaci. Nepůsobí tak agresivně ani při topení a ani při chlazení. Navíc se o ní nemusíš starat a klidně i roky nehneš s nastavením teploty.
-> suri 15.03.18 20:14:34: To je zase škoda. Já tam mám nastrkané drobotiny, jako něco na kleknutí, rukavice, zabalený křížový klíč na kola, lékárničky, lano, krabice se žárovkami a tak. Prostě výbavu. Navíc se tam dají dát i věci, které nechceš, aby v kufru lítaly a nebo utrpěly újmu. Bych to asi nerušil.
-> saskyn2 15.03.18 20:24:45: Máš pocit, že nový kompresor, chladič, médium, filtry je málo? Jinak mě to vadí i u nových aut a na svém jsem to opravoval jen a jen kvůli roztrženému kompresoru, kde hrozila destrukce.
-> Tuner#2: To chce tu klimu občas taky udržovat a né mít místo výparníku prasečák plný bakterií. Já si auto bez klimy už nedokážu představit, ale tak dle vkusu každého soudruha. Na bezpečnost to podle mě má pramalý vliv, ale vsadil bych se že časem příjde to co jsem psal![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: jop ja som si nevšimol medzipodlahu , jedine ju vyhodiť
-> suri:
Jenže to má ty ucha v místech kde jsou díry mimo mezipodlahu a to je takový blbý ne?
Jenže to má ty ucha v místech kde jsou díry mimo mezipodlahu a to je takový blbý ne?
-> palinator: origo gumotextil nieto DCD320002?
Někdo nějakej tip na gumu do kufru OI combi s mezipodlahou? Nechci vyloženě takovou tu vysokou vanu, stačí něco aby to bylo protiskluzový, na tom origo koberci všechno strašně klouže. Dá se říct že tam docela pasuje guma z OIII combi, ale je na šířku o trochu větší a není zrovna levná.
-> Jarda/felda 15.03.18 15:27:31: Zajímavý, že mě bolí hlava a později mnohdy i v krku z klimy, ale z tepla jsem ještě nikdy unavený nebyl... Takže asi jako Jiřík, snad si té zhovadilosti co napsal saskyn nikdo nevšimne...
-> saskyn2 15.03.18 13:33:39: no ale ono to tak je, když budeš v létě spařenej a unavenej tak leccos opomeneš ale když budeš krásně svěží ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 15.03.18 13:33:39: Okamžitě ten komentář smaž ze všech internetů, než se toho všimne nějakej aktivista. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslím že je jen otázka času kdy nějakej expert řekne že klima má velký význam na bezpečnost a i kdyby to mělo zachránit jeden život. Na stk to přesunou do kolonky vážné závady a je vymalováno.
-> Jirik_Tuňák1983:
![152](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/152.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![152](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/152.gif)
-> vhml 14.03.18 09:13:45: Pokud tě to nechává chladným
, není klima potřeba, ne? Stačí si dycky jenom najít něco, co tě nechá chladným a je to. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak to mě nefungující spojka klimakompresoru asi nechá i nadále chladným
Protože dokud šla, tak v něm stejně něco chrastilo a o stavu náplně a oleje si taky nedělám iluze
Byť to -> Pavel P@nkáč: při prodeji nějak dával do kupy a i to fungovalo, ale beztak jsem ji nepoužíval.
Ale zas je fajn, že čudlíkem na klimu se nechá ručně ovládat větrák na chladiči![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale zas je fajn, že čudlíkem na klimu se nechá ručně ovládat větrák na chladiči
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: psal jsem sz