skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> minno: vyfukov je tam prave malo (kedze sa spajaju do jedneho co je imho blbost), a kardan ide nad vyfukmi, ako na skoro kazdom aute
-> minno: Však V6 

-> suri 19.02.18 20:55:41: Nie je tam tých "výfukov" nejako moc? 
Kadiaľ je vedený kardan na zadný náhon? Keď píšeš o zadnom diferáku.

Kadiaľ je vedený kardan na zadný náhon? Keď píšeš o zadnom diferáku.
-> Syny: Jo, musej to bejt "nízkosulfátový oleje" (lowSAPS) (aka po spálení zbyde míň sulf. popela) - ta síra v oleji (vždy trošku unikne a spálí se) má totiž vliv na životnost DPF. O nevýhodách lowSAPS např. zde:
www.znackoveoleje.cz/Souc asny-trend-vyroby-oleju-a5 _11.htm
www.znackoveoleje.cz/Souc asny-trend-vyroby-oleju-a5 _11.htm
-> palinator: Prinos je ten, ze dodrzis specifikaci vyrobce kvuli X vecem v motoru. Tydle motory uz nejsou 120tky, kam jsi nalil neco co tece a maze a mel jsi pokoj do doby, nez to motor vsecko sezral :)
Co vim, tak treba nafty s DPF maj taky svou specifikaci oleje, prave kvuli DPF (pokud se pletu, tak mi nekdo opravte). Netreba domyslet, co se stane, kdyz si nekdo takovy auto koupi a pak si rekne, ze tam prece nebude lejt ten drahej olej a naleje si tam nejakej levnej Mogul 5W40. Pak zacinaj prave ty story o DPF co odchazej kazdou chvili, vydrzej hovno a podobne...
Co vim, tak treba nafty s DPF maj taky svou specifikaci oleje, prave kvuli DPF (pokud se pletu, tak mi nekdo opravte). Netreba domyslet, co se stane, kdyz si nekdo takovy auto koupi a pak si rekne, ze tam prece nebude lejt ten drahej olej a naleje si tam nejakej levnej Mogul 5W40. Pak zacinaj prave ty story o DPF co odchazej kazdou chvili, vydrzej hovno a podobne...
-> palinator: -> Jarda: uvidíme , ale rátam s výmenou -> palinator: ono to hold toľko stojí ,možno ten olej som prestrelil ale na výsledku je to jedno -> Milan 136: škoda toho gufera , to bude oprc výmena
-> suri: -> saskyn2:
Je to nějaký kosmický auto když to potřebuje takový drahý věci.
Třeba by mě zajímal přínos motorovýho oleje za 12 E/litr. Asi prostě vždycky budu za socku.
E: lépe řečeno kdybych měl servisovat svoje auta takhle, tak už žádný nemám.
Je to nějaký kosmický auto když to potřebuje takový drahý věci.

E: lépe řečeno kdybych měl servisovat svoje auta takhle, tak už žádný nemám.

-> suri 19.02.18 21:43:59: me rapid po 2 rocni odstavce prestal kopat po 2 tis. km najetych za tyden
takze ja to radeji resim takto :)


-> suri 19.02.18 21:21:59: pěkná péče 
-> saskyn2 19.02.18 21:13:17: tak servis bych udělal taky a z tohohle pohledu je asi jedno, jestli to je atmosféra benzín, nebo tdi

-> saskyn2 19.02.18 21:13:17: tak servis bych udělal taky a z tohohle pohledu je asi jedno, jestli to je atmosféra benzín, nebo tdi

-> Pavel P@nkáč: zdá sa že nepôjde
-> suri: kotouče vypadají jak před měsícem davané, třeba to půjde rozbrzdit ne?
-> saskyn2: trasú , zvnútra majú poriadne schody od platničiek ako to stálo
-> suri: Ještě nevypadaj tak zle, já když někdy vidím na co chtěji lidi dávat jen nový destičky tak nechápu. Ale co, když si to zákazník nedá vymluvit, tak co už.
-> suri: horšie je že treba komplet brzdy
-> saskyn2: tie rozvody sú skôr strašiak ako problém , na predošlom to sedelo aj v diagnostike a sem tam zachrastil, po výmene za nový napínák bolo väčšinou ticho , sem tam si to zachrastí poloteplé ale neriešim , je to vlastnosť
-> suri: JJ, já taky všechno měním když koupím auto. Jo, no jo, ty máš těch 50, tam budou rozvody v poho.
-> palinator: ofiko ?
olejový filter 15eur
vzduchový filter 30eur
sviečky cca 20eur ks x 6ks
dsg olej 6x22eur
dsg filter 25eur
dif olej 2x 35eur
haldex 1x 35eur
filter haldex 70eur
mot.olej 6x12eur
palivový filter 40eur
chladiaca 6L
brzdová kvapalina , porátaj si to ako chceš, ja viem ako sa to pohybuje ...
olejový filter 15eur
vzduchový filter 30eur
sviečky cca 20eur ks x 6ks
dsg olej 6x22eur
dsg filter 25eur
dif olej 2x 35eur
haldex 1x 35eur
filter haldex 70eur
mot.olej 6x12eur
palivový filter 40eur
chladiaca 6L
brzdová kvapalina , porátaj si to ako chceš, ja viem ako sa to pohybuje ...
-> palinator: Tak jen ten olej do dsg je ofiko 700/l, ty ostatní oleje taky nejsou moc levný, svíčky taky nejsou úplně levný a hlavně jich je 6



-> saskyn2: vymyslel som si to sám , diferáky sa nemenia vôbec, haldex filter ofiko neexistuje , a ostatné veci podľa potreba ... keby sa všade neojebávalo tak to neriešim , ale menená brzdovka vyzerá inak , súdim podľa nedotknutého odvzdušňováku bez čiapočky ktorý je tak evidentne dlhodobo , olej čierny ako bagandža / menený koncom ledna a cca 1000km dozadu / vzduchový filter r.v. 2012 , na haldexe strhnutý vypušťák /asi tam nemajú imbusák/ , cievky som nešiel z toho povyťahovať ani vyťaovákom aby som ich neobtrhal takže sviečky asi tiež sú origo ... toľko k tomu že auto je po veľkom servise, som zvedavý čo tam bude v historii ked to odklepnú ...
k rozvodom neviem načo by som ich menil , to má ešte málo km
k rozvodom neviem načo by som ich menil , to má ešte málo km
-> saskyn2:
Co by na tom stálo 12?
Co by na tom stálo 12?

-> suri 19.02.18 20:51:33: To seš v tom tak 12 počítám, ted ještě rozvody a máš chvíli pokoj. Pak že jsou atmosferický benzíny nenáročný na údržbu



Výmena oleja v haldexe + filter + vyčistené čerpadlo , výmena motorového oleja , výmena oleja v prednom diferáku , v DSG s filtrom , výmena chladiacej , brzdovej kvapaliny , výmena sviečok , vzduchového filtra , olej v zadnom diferáku nemenený - tečie LZ gufero , o servise kde to bolo predtým a kupoval som to s tým že "všechno je udeláno pane" si nerobím veľké ilúzie
-> U-Geen: Njn , uvidíme ako toto skončí , tiež som chcel inú farbu ale priplatiť 4tis eur za to som považoval za moc
-> U-Geen: -> suri: po koupi uz lepsi na to nekoukat :)
-> suri 19.02.18 08:16:36: to neni o spechu, ja auto vybiral tak rok (ono fakt nic neni) a po tydnu od koupe se objevilo lepsi :))
-> suri: Děkuji za rady.
-> Jakub Vedral: stačí 5 a vieš na čom si ... aj tak ťa výmena neminie ...
Taky tipuju egr. Postup jako suri
-> suri: Jestli se mi to opět stane než to opravím, tak to vyzkouším. Děkuji za radu, určitě by to pomohlo. Jen do auta přihodím imbusy,
-> Jakub Vedral: úplne najjednoduchšie na KO EGR , ak to neštartuje , je zobrať 5 imbus , povoliť objímku na trubke od EGR čo ide do sania a hodiť ju trošku bokom a naštartovať ...
-> Syny: Co jsem zkoumal na netu, tak jsem našel, že se jedná o EGR s elektrickým ovládáním. Tím, že se zanese se spálí elektrické komponenty EGEru. Už jsem několikrát zvažoval koupi nového, ale vždy jsem se bál, abych doma neměl těžítko za 9500Kč.
-> Nwkt: Pokusím se někoho s diagnostikou sehnat a uvidíme.
Může s tím souviset i to ztrácení výkonu v nízkých otáčkách?
Může s tím souviset i to ztrácení výkonu v nízkých otáčkách?
-> Nwkt: I u ty 1,6ky?
-> Jakub Vedral: No, tenhle projev by mozna i zasekavajicimu se EGRu odpovidal... A co jsem tady tak pochytil, tak u tech 1,6 to je celkem casta zavada.
-> Jakub Vedral: No, tenhle projev by mozna i zasekavajicimu se EGRu odpovidal... A co jsem tady tak pochytil, tak u tech 1,6 to je celkem casta zavada.
-> Jakub Vedral: Ale u CRka má běžet až při běhu motoru. Dej to na diag a vyzkoušej ho přes akční členy
-> Syny: Teď nebyla možnost auto napíchnout, ale kdysi se sporadická chyba ukazovala, ze je EGR "načatý". Tak nějak jsem si říkal, že by to mohlo být právě tímto.
-> Jakub Vedral: Co EGR, nezustava viset?
-> Nwkt: podávací čerpadlo bylo vždy při sepnutí klíčku slyšet
Pro jistotu doplním, že tankuju vždy, když mi ručička palivoměru dojde na čtvrt nádrže (podle počítače mi to dojezd ukazuje na cca 200km)
Pro jistotu doplním, že tankuju vždy, když mi ručička palivoměru dojde na čtvrt nádrže (podle počítače mi to dojezd ukazuje na cca 200km)
-> Jakub Vedral: Funguje ti podávací čerpadlo v nádrži?
Ahoj všichni. Mám na vás dotaz ohledně Octavie II, 1,6TDI CR, kód motoru CAYC.
Během týdne se mi už podruhé stalo, že jsem auto nenastartoval. Vždy jsem bez problémů přijel domů, zaparkoval, auto chcípnul. Dopoledne jsem k němu přijel a auto jsem nedokázal nastartovat. Pokaždé to bylo stejné, motor jako by chtěl nastartovat, vyskočil na volnoběžné otáčky, ale okamžitě začal skomírat, jako by neměl naftu až během vteřiny úplně chcípnul. Když se tohle stalo poprvé, tak jsem si říkal že špatná nafta a filtr. Vyměnil jsem naftový filtr, začal tankovat V-power na Shellu + aditiva, ale včera se mi stalo to samé. Motor jsem dokázal nastartovat až na cca padesáté startování. Od té doby zase jede jak má.
Další věc co se mi občas stává je, že mi při "podtočení motoru" 1250-1375otáček na 4ku a 5ku motor ztratí výkon. Při sešlápnutí plynu jen cuká. Po podřazení na nižší rychlostní stupeň a vytočení motoru nad 1500otáček jede motor opět normálně jak má.
Dokáže mi někdo poradit? Moc díky.
Během týdne se mi už podruhé stalo, že jsem auto nenastartoval. Vždy jsem bez problémů přijel domů, zaparkoval, auto chcípnul. Dopoledne jsem k němu přijel a auto jsem nedokázal nastartovat. Pokaždé to bylo stejné, motor jako by chtěl nastartovat, vyskočil na volnoběžné otáčky, ale okamžitě začal skomírat, jako by neměl naftu až během vteřiny úplně chcípnul. Když se tohle stalo poprvé, tak jsem si říkal že špatná nafta a filtr. Vyměnil jsem naftový filtr, začal tankovat V-power na Shellu + aditiva, ale včera se mi stalo to samé. Motor jsem dokázal nastartovat až na cca padesáté startování. Od té doby zase jede jak má.
Další věc co se mi občas stává je, že mi při "podtočení motoru" 1250-1375otáček na 4ku a 5ku motor ztratí výkon. Při sešlápnutí plynu jen cuká. Po podřazení na nižší rychlostní stupeň a vytočení motoru nad 1500otáček jede motor opět normálně jak má.
Dokáže mi někdo poradit? Moc díky.
-> palinator: aj ja som po kúpe Supa objavil lepšie kusy a neurobíš s tým nič , vždy je to tak ... hold ak sa človek ponáhľa
Kombika zbořil tak koupil tohle bez motoru (resp. KO praskl píst). Prej všechno chodí a je to zachovalý.
-> suri: Jj díky
-> MXMarek: 6q manuál? jop cca 2,5_L
-> suri: OK, díky. A do převodovky ten G05 217 1A2?